Společnost Kalibro provedla na začátku roku 2025 Evaluační ohlédnutí, které porovnávalo výsledky žáků 9. tříd základních škol s výsledky jejich předchůdců ze stejných škol z roku 2005.
Žáci byli testováni naprosto identickými testy v pěti oblastech: Český jazyk, Matematika, Humanitní základ, Přírodovědný základ a Anglický jazyk.
Výsledky šetření, kterého se zúčastnilo přes 50 škol a 1000–1800 žáků z celé ČR, vyvrátily rozšířený dojem (často sdílený učiteli, politiky i veřejností) o neustále se snižující úrovni vzdělávání v České republice.
Klíčové body:

Celkové srovnání výsledků je považováno za velmi pozitivní, zvláště při zohlednění několika faktorů, které by teoreticky mohly vést ke zhoršení:
Inkluze: Nárůst počtu dětí s různými diagnózami (tzv. "dis") ve školách.
Navzdory těmto potenciálně negativním vlivům se úroveň výsledků žáků ZŠ podařilo udržet, a v anglickém jazyce dokonce výrazně zlepšit.
Těhotenství |
Dítě |
(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.