Aleš Klíma se k práci učitele v lesní třídě běžné mateřské školy dostal více méně náhodou, práce jej nyní naplňuje a těší.
Dalším z mužů ve školství je Aleš Klíma, který pracuje v Lesní třídě Mateřské školy da Vinci.
Aleš Klíma se k práci učitele v lesní třídě běžné mateřské školy dostal více méně náhodou, práce jej nyní naplňuje a těší. Myslí si také, že muži by měli být mezi učiteli malých dětí zastoupeni častěji.
U mě to byla spíše souhra okolností než jasná vize. Přistoupil jsem na nabídku záskoku a zároveň zkoušky práce v lesní třídě MŠ da Vinci, práce mne zaujala a zůstal jsem zde.
Baví mně koncept vzdělávání v přírodním prostředí. Ctím názor, že pobyt venku je pro předškolní děti extrémně důležitý. Baví mne chodit s dětmi venku a objevovat s nimi znovu přírodu a přírodní zákonitosti. Baví mne, že se můžu realizovat při práci se dřevem, ať v rámci zázemí - domečku lesní třídy, dřevěných prvků na zahradě nebo projektů s dětmi. Baví mne spolupráce v našem školkovém týmu, ale i napříč školou. Práce v MŠ je náročná na psychiku, učitel/průvodce by měl být odolný, empatický, trpělivý, bdělý a v plné pozornosti dlouhé časové úseky v kuse.

Podle mne málo lákavé finanční hodnocení ve státních školách a obecně i status učitele.
Nemyslím si, leckoho by možná napadlo "přirozená autorita muže" u menších dětí, ale záleží podle mne na konkrétních případech a osobnosti. Rozdíl v mém přístupu od přístupu kolegyň bych asi popsal jako rozdíl přístupů k výchově dětí otce a matky, o něco méně pečující a více osamostatňující, ve smyslu "Ukážu ti, jak to zvládneš".

Ano, myslím že mužské i ženské vzory, spolupráce a příkladná komunikace ženy a muže by mohly být dětem více na očích při jejich vývoji. Pomoci by mohla osvěta, debaty na školách o důležitosti genderové rovnováhy ve vzdělávání. Finanční ohodnocení, benefity, které by zaujaly. Cílit na muže při nabídce práce v ZŠ a MŠ.
Těhotenství |
Dítě |
(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.