Klarisanek |
|
(13.2.2014 9:52:28) Predevcirem o tomto tematu zde byla sahodlouha diskuse. Za me - pan ministr se v nove funkci nudi. Tyhle populisticka gesta uplne nard, to mam od novych politickych kostat, co predstiraji ze metou, fakt tuze rada.
|
Líza |
|
(13.2.2014 10:44:25) Deniso, souhlas. Místo aby řešil opravdové problémy školství, bude si honit triko s tělocvikem. To není tak namáhavé.
|
|
Filip Tesař |
|
(14.2.2014 8:26:37) Za mně třetí hodina tělocviku není myšlenka od věci, zvlášť pro menší děti koncem týdne, proč ne. Ale ne tělocvik ve stylu: nástup, rozcvička, dneska si dáme skrčku, postavte se do řady... ani organizovaný tělocvik. Prostě protažení, prohřátí, uvolnění - ale na to máme pedagogů, že by je na prstech ruky spočítal.
S obezitou víc zacvičí zákaz automatů se sladkostmi, fast-foody a limčami ve školách, plus nový (a volnější) nutriční rámec povinného jídelníčku.
Pokud jde o rychlé reformy škrtem pera, hlasuju pro zásadní omezení domácích úkolů. Nemálo dětí by si udělalo denně vlastní hodinku tělocviku místo psaní úkolů. Jasně, některé by sedly k počítači a doháněly počítačovou gramotnost, ale i tak, podle mne procvičování patří do hodiny, aby na ně byl čas, chce to omezit objem učiva, stejně je tam fůra cimrmanovských průtokových poznatků, a v učivu je tolik poznatků, že ani není dost času, aby se žáci učili znát vzájemné souvislosti mezi nimi, natožpak aby se učili aktivně takové souvislosti vyhledávat. Úkoly ve smyslu procvičování by se měly zadávat cíleně těm, kdo v něčem zaostávají nebo dýl chyběli, jinak jednou za čas úkol formou samostatné práce, to má smysl. Jinak ať mohou děti po příchodu domů hodit tašku do kouta, aby měla páteř možnost napravit to, co zkazila sezením v lavici.
|
Klarisanek |
|
(14.2.2014 13:15:51)
|
|
Veronika, syn 7, dcera 17 | •
|
(16.2.2014 11:39:27) Přidat tělocvik, zakázat automaty na sladkosti? Ne! Proč taky? Vše začíná doma! Dát dítěti tak kvalitní a rozmanité podněty aby se naučilo a chtělo hýbat, vypěstovat v něm disciplínu a soudnost takže si koupí jen jednu sladkou tyčinku za týden např. Maminky a tatínkové je to hlavně o nás rodičích co a jak bude dítě dělat. Škola buď pomůže nebo ne. Naše ZŠ je bezvadná po všech stránkách. Automat ve škole mají, ale na Fresh juice, mléko a fit tyčinky typu cereální křupinky, ovoce a zeleninu! Sladkost dostává dítě jednou za čas z domova a vybere si na jakou má chuť. Úkoly dostávají jen takové, aby se děti procvičili v tom co jim tolik ve třídě nejde a jen pondělí - čtvrtek, v pátek žádný úkol, škola chápe a respektuje, že víkend patří rodině! A je to státní ZŠ! Jde to!
|
|
Jana s předškolačkou | •
|
(16.2.2014 15:15:04)
|
|
|
Ivulle |
|
(15.2.2014 16:06:27) Nejenže se ministr zabývá kravinami, ale navíc má jenom chytré kecy a už neříká, jak to zrealizovat.
Když si představíme, že je ve škole jedna tělocvična a v každém ročníku 2 třídy, tak jen pro první stupeň to znamená, že tělocvična bude při 3 hodinách TV týdně vytížená 30 hodin (3x2x5), což je 6 hodin denně. Takže pan ministr jako očekává, že tu 3. hodinu tělocviku budou mít děti hned první hodinu, jen co přijdou do školy, místo aby byl tento čas, kdy jsou děti ještě čerstvé, věnovaný předmětům jako M nebo Čj.. A co třeba školy, kde jsou v ročníku 3 třídy a více?
|
|
|