| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Přijímačky u nás doma: Máme do toho jít?

 Celkem 126 názorů.
 katka * 


souhlasím 

(1.11.2013 11:00:05)
souhlasím s tím, že je to zkouška, tak proč to nezkusit... Mám osobní zkušenost - se synem jsme zkusili a nevyšlo to. Nelitoval, nic neztratil a letos bude maturovat... S dcerou jsem se do toho nehrnula, ale ona tak moc chtěla, že je dnes v kvartě... Líbí se jí, daří se jí a konečně není za exota, když se dobře učí a zajímá se...Na základce byla "šprtka" (pejorativní výraz pro jedničkáře).
Nelituji toho, vůbec.
 XXL, a to 2x 
  • 

Škoda 

(1.11.2013 11:18:06)
Škoda, že podobné školy nebyly za našeho mládí. Základku jsem doslova proflákala, na střední jakž takž a na VŠ jsem měla problémy s tím, že jsem se neuměla učit. Ale do hlavy mi to lezlo vcelku rychle, Jen lituju, že jsme neměli jazyky. Místo toho flákání bychom aspoň něco uměli. U dětí dbám na to, aby šly na 8-leté gymnázium. Nic naplat, mají tam děti jiné zájmy a chtějí se učit. Oproti 2.stupni ZČ rozdíl vidím a pokud na to dítě intelektuálně má, preferuju 8-letý gympl. Multi-kulti-šílenci a jejich názory jsou mi totálně šumák, páč dítko jednou živit nebudou. Kdo se učit nechce, může být v jiné škole než moje dítě.
 jih 


Re: Škoda 

(4.11.2013 9:40:56)
Přesně tak, za mě ještě 8G nebyly, na ZŠ a 4G jsem se téměř nemusela učit, pamatovala jsem si to ze školy, a pak když jsem přišla na VŠ, tak tam už to bez učení opravdu nešlo a já to prostě neuměla učit se, nebyla na to zvyklá a nedokončila ji. Na rozdíl od spolužáků, kteří se museli učit už i na nižších školách a v učení úspěšně pokračovali i na VŠ. Starší syn je teď ve 4.třídě, na 8G ho nutit nebudu, ale doufám, že to ten příští rok aspoň zkusí. Právě kvůli vlastní zkušenosti si myslím, že je lepší, když se dítě včas naučí učit se. A pokud na to nebude mít, tak se taky svět nezboří.
 Lída+2 


Re: Škoda 

(4.11.2013 9:57:40)
jih, přesně tak....včas naučit se učit, já jsem ráda, že starší syn už se konečně letos začal učit maličko na zeměpis, přirodopis, vyjimečně dějepis....., prootže on to opravdu odposlouchá ve škole......ví přesně ty věty co učitel řekl....~8~

On je v tomto divný, v první třídě recitoval slabikář, musel mít na doma úplně jiný.....naštěstí úča si s tím poradila.....

Zato jeho spolužák ze školky co četl už 2 roky a byl v jiné škole, musel chudák slabikovat, číst písmenka a začal nosit úplně šílené známky.....
Tohle je přesně to co mi vadí.....všichni slabikují, ty budeš taky, to že to umíš, je špatně a že to umíš nás nezajímá.....stejně nás nezjímá, že jsi si nco přečetl někde v encyklopedii a víš toho víc jak je v učebnici.
 Gladya, bývalá dasa, 


proč selekce 

(1.11.2013 13:19:29)
Osobně se mi nelíbí, že nadané děti většinou odcházejí na víceletá gymnázia nebo alespoň "lepší" školy. A přitom bych svému dítěti, kdyby bylo studijní typ, zkoušky na víceleté gymnázium rozhodně doporučila. Vycházím totiž z reality našeho školství. Myslím, že pro celkovou úroveň vzdělanosti by bylo mnohonásobně lepší, kdyby neprobíhala "selekce" a základní škola dokázala rozvinout nadání všech - tedy jak mladých géniů, tak těch průměrných a podprůměrných. Jenže na to momentálně naše školství nemá.
 Ajlina 
  • 

Re: proč selekce 

(1.11.2013 16:39:37)
Já si zase myslím, že minimálně pro ty děti je to lepší. Proč by mělo dítě zůstávat v jedné třídě s méně nadanými, když má na to, aby do sebe za daný čas nasoukalo více znalostí a vědomostí. Proč se má zdržovat s ostatními, ne tolik nadanými? Nadané dítě bude třeba vědec, lékař, méně nadané kuchař nebo automechanik. Proč by měli zůstávat v jedné třídě? Aby chápali, že jeden se naučí rychle a druhému to i přes veškerou snahu nejde? Jen proto mají nadané děti proflákat základku? Nebylo by lepší, kdyby se místo flákání třeba naučily o jeden nebo i o dva jazyky víc? Vědec nebo lékař je využijí, automechanik nemusí.
 Gladya, bývalá dasa, 


Re: proč selekce 

(2.11.2013 15:08:16)
V současné škole máš pravdu, ale nešlo by to jinak?
 Yuki 00,03,07 


Re: proč selekce 

(2.11.2013 18:54:48)
šlo by to jinak, ale ne ve třídách, ve kterých je 29 dětí, z toho 4-5 s ADHD, minimálně stejný počet s různými dys a k tomu třeba jedno až dvě s AS, případně se to někde nějak zkombinuje. V takové třídě je pochoptelně jedno až dvě děti se silně podprůměrným intelektem a jedno až dvě s intelektem výrazně nadprůměrným, opět nevylučuju možnost jakékoliv kombinace, třeba nadprůměrně nadaný dítě s dys a AS, a třeba i s ADHD.
Jak v tomto kolektivu rozvíjet všechny, to jsem ještě nezjistila

Navíc dítě, které je inteligentní bude v tomto prostředí trávit několik let třeba už nikdy nebude schopné konkurovat třeba u přijímaček tomu, kdo měl štěstí na třídu s pár dětma, k tomu třeba nemá žádnou diagnózu.
Takže tímto způsobem doslova ztrácíme inteligentní děti a přicházíme o možnost, aby v dospělosti něco dokázaly a pomohly, naopak je totiž ubíjíme, dáváme jim najevo, že na ně není čas a jejich schopnosti nikoho nezajímají ,a tak se tyto děti přestanou snažit a ztrácí zájem o vědění
 Helpa 
  • 

Re: proč selekce 

(4.11.2013 11:10:19)
A dovedete si o představit, jak má naše škola rozvíjet nadání všech - zaostávajících i malých géniů? Nebudou se některé děti cítit diskriminované, že mají jednodušší učivo? A co když zaostávající žáček bude protestovat tím, že bude vyrušovat a strhávat pozornost na sebe? Komu se pak má učitel věnovt?
 Lída+2 


Re: proč selekce 

(4.11.2013 11:22:53)
Helpa, tak to je o tom, budu mít radši dítě na 8G v 21lidech než na Zš v 33(syna kámoš) anebo 30....

a když to šlo 1-5. třída na zš, že se přizpůsobovali, dělali skupinky a podobně, proč to nejde i tady......
mě stačilo posledního 1/4 roku kdy syn měl záskok a ten odmítl vytvářet cokoliv navíc...., že se má syn přizpůsobit.....a ještě jsem se na konzultacích dověděla, že kdybch ho neučila nic dopředu, neměl by problém....pán v důchodu vůbec asi neznal dítě co si to naštuduje samo a umí to už dávno...~8~

A kamaráda má třídu rozdělenou do 1/3 a učí v každý malinko jinak...na 2. stupni zš MA a ZE. tak ono by to asi šlo,ale chce to velké přípravy....

Pak by ty děti neprchali.....a já nechcei,aby děti byli znuděný....a chodili tam " rádi" což celkem jo....pořád.
 Pruhovaná 


Re: proč selekce 

(5.11.2013 7:56:51)
A naučilYYY by se pravopis :-(
 Lída+2 


Re: proč selekce 

(4.11.2013 11:26:43)
Helpa, u nás je jedna Zš, a ty prostě probere v 3. třídě děti a kamarád nekamarád....a udělá z nich 2-3třídy podle znalostí, DYs poruch a tak....tam se třeba v A děti asi nenudí....a pokud probírka dopadne dobře.....relativně luxusní přetřízení, kde se musí lépe učit.....

jenže pak tu jsou rodiče.....stačí když má dítě DYS a potřebuje úlevy...a o konzultacích nastane problém....ty rodiče jsou zabedněný a chtějí,aby měli i ty dys tolik vět v diktátu jako jejich....~d~

A pokud se dítě 1-5 třeída nedoví v prvouce a nebo člověk a jeho svět NIC nového, tak je něco špatně....~d~
 Lída+2 


Re: proč selekce 

(4.11.2013 11:35:45)
Helpa, syn třeba 14dní čekal tuším v páté třídě nad encyklopedií, než zbytek třídy pochopí střídání dne a noci...a jak a kam se co točí.....nerušil, nezlobil...bylo mu nabídnuto čtení, četl si.....

Ale jde toto na 2. stupni? Nejde!!! Nejde ani poslat dítě na 14dní na soustředění, nejde ani poslat dítě na 4-6 měsíců na ledovec....nejde v případě nemoci přezkoušet a studovat individuálně.....

To je to co vadí i mě.....

Věř mi, že cca 15let poslouchám různé věci od známých, od kámošek, dokonce nově i v příbuzenstvu máme 2 profesory Gymnázia.(ty říkali, že hlavně starší syn je obtížně vzdělatelné dítě, které si vše načerpá dřív než to vůbec potřebuje)a sestřenice mi říkala, že ty učitele musel neskutečně provokovat znalostma.....

takže představa bude asi taková, že já zamknu před synem knihy, posadím ho na celé odpoledne k PC,aby se z něj stalo něco čeho tam má učitel většinu třídy....nezájem o vzdělání.....~8~
 Eržika. 


Re: proč selekce 

(4.11.2013 11:55:57)
takto to má fungovat:

http://www.jedensvet.cz/pit/filmy-materialy/28

Jde to třeba takto - film z německa, inkluze - přistěhovalci, méně i více nadané děti... stojí za shlédnutí. Nyní lze prohlédnou i doma, pustit.
 Lída+2 


Re: proč selekce 

(4.11.2013 12:08:26)
Eržiko, já tohle celkam znám ze Zš, opravdu vstřícnost, jenže tam je jen 1-5. třída. To mě napadá, budu muset sebrat puboše a dovíst je ředitelce a učitelkám ukázat.~f~ slíbili jsme to.
 Eržika. 


Re: proč selekce 

(4.11.2013 12:13:24)
Lído, mě taky na druhém stupni tvrdí, že to NEJDE.

(no ale diví se, že teda dcera neměla za celý první stupeň ani frontálku, ani písemky, ani výklad s psaním do sešitu, a zvládá normálně..)
 Lída+2 


Re: proč selekce 

(4.11.2013 12:31:44)
Eržiko, já viděla dokument z KAnady.....děti co tady propadali se tam strašně zlepšili a uměli toho tolik co ty ostatní, přitom většinou v Cr nestíhají....~d~
 Líza 


Re: proč selekce 

(4.11.2013 12:22:55)
Eržiko, německé školství bych v žádném případě za neselektivní neoznačovala.
 Eržika. 


Re: proč selekce 

(4.11.2013 12:33:52)
Lízo, tak tohle je konkrétní film o konkrétní škole (předměstí manheimu, tuším), a kritizují v tom filmu i selektivní německé školství - u nás v kraji tomu filmu dělá Jena produkce s besedami a výstavou jako ukázku inkluze...
 katka+synek2007 


Re: proč selekce 

(6.11.2013 22:22:59)
Přesně tohle si myslím taky. Synovi je šest a ještě není ve škole (je říjnový), takže to u nás není aktuální téma. Uvidíme, jak se to za těch pár let změní a taky jakou školní úspěšnost bude mít. Zatím to vypadá, že je chytrý, ale svérázný.
 Zuzana + kluk04, holčička06 


Vyřešila jsem to jinak 

(1.11.2013 13:21:22)
Syn je rychlý čtenář i počtář, bývá mezi nejlepšími ve třídě, ale studium není jeho prioritou a ve volném čase chce dělat jiné věci.
Přesunula jsem ho na výběrovou základku, která má nejlepší výsledky ze státních škol jednoho pražského obvodu, a je mi jedno, jestli půjde na gympl teď nebo později.
Je ve čtvrté třídě, rozhodne se tentokrát sám. Asi půjde tam, kam půjdou nejlepší kámoši, jak ho znám







 Inka 
  • 

Přijímačky 

(1.11.2013 21:14:53)
Já vystavila zátěži s přijímacími zkouškami spojené dítě už ve druhý třídě, aby šel na jazykovku a určitě ho to nijak nepoškodilo.
 Zuzana + kluk04, holčička06 


Re: Přijímačky 

(2.11.2013 8:59:17)
Můj syn dělal přijímačky ve třetí a vysloveně si to užíval. Říkal, že zkouška z angličtiny byla mnohem větší zábava než běžná hodina na jejich bývalé škole ~:-D

O zkoušky tak moc nejde. Spíš o režim každodenní práce doma - to my zatím neznáme ani na té jazykovce.

 Jitule 
  • 

Re: Přijímačky 

(6.11.2013 8:08:16)
A to si vezmi, že bude přibývat dětí s dvojjazyčnými rodiči. Ti budou anglinu (nebo němčinu) znát už od mateřských školek. Jak si s nimi naše školství poradí? Taky je bude nutit dělat jazyk od začátku?
 katka+synek2007 


Re: Přijímačky 

(6.11.2013 22:41:49)
V tomhle případě by to nebylo od věci. Ty děti většinou umí jazyk tak, jak jím mluví doma. To znamená, že některá slova vůbec nepoužívají, neumí vykat (v jazyce, kde je to rozlišené), protože mluví jen s rodičem, neví, jak se které slovo píše a často neznají správnou gramatickou stavbu věty, protože doma se mluví hovorově. Mají to zkrátka posunuté asi jako česká komunita žijící např v Banátu či ještě spíše někde v Americe mající oslabený kontakt s domácím prostředím. Ta škola jim to tedy značně zkoriguje. V začátku budou líp rozumět, ale myslím, že yase budou mít jiné problémy, ktzeré ostatní spolužáky nepotkají.
 Lucie.jay 


Re: Přijímačky 

(4.11.2013 21:05:05)
Přijímačky na gympl, které trvají 3 hodiny a mají až 150 otázek se s přijímačkama na jazykovou školu ve 2. třídě vůbec nedají srovnávat, už proto, že o tom jít na gympl si většinou už rozhodují sami a daleko víc si uvědomují neúspěch, víc se porovnávají a ztrácejí kamarády.
 katka+synek2007 


Re: Přijímačky 

(6.11.2013 22:35:11)
Tak ty jsem taky absolvovala a jako zátěž jsem to nevnímala a to jsem nebyla žádný génius. Nevím jak teď, ale za nás to nebylo postavené jako těžká zkouška na kterou je třeba se učit, ale spíš takový test, zda na to dítě bude mít. Domnívám se, že ty zkoušky v jedenácti budou už něčem jiném. Tam už se patrně testují opravdu školní znalosti. Je to ale jen má domněnka, hlouběji jsem se o to nezajímala.
 Hana 
  • 

zkušenost ze strany učitelů na ZŠ 

(1.11.2013 21:32:51)
Učím na základce a své děti, pokud na to budou podle mě mít, na osmiletý gympl dám. To, co se děje v některých třídách, se nedá ani popsat. Kdyby rodiče věděli. jak někteří učitelé slevují ze svých požadavků, protože nemá cenu žákům říkat více. Jak si někteří rodiče stěžují, když je některý z učitelů náročnější. Jak se děti k sobě a učitelům chovají. Jak musíme řešit neustále s některými jedinci problémy, které zdržují od výuky a těch dobrých se vůbec netýkají. Gymnázium u nás ve městě je spíše výběrová základka, jdou tam i dvojkaři, takže nároky na děti nejsou úplně přemrštěné. Které děti by tam jít neměly?
1) Ty, kterým lichotí být nejlepší ve třídě a velmi špatně by nesly, že spadnou do průměru.
2) Kdyby to znamenalo velmi komplikované dojíždění a obrovskou ztrátu času, a tak by neměly čas na své koníčky.
3) Ty, které chodí do spousty kroužků a vyhovuje jim, že mají jedničky bez učení.
4) Ty, které se špatně adaptují na nový kolektiv, trpěly by ztrátou kamarádů.
5) Když bezpečně víte, že ta třída je bezproblémová v chování a nadprůměrná ve známkách.

Vím, že my (učitelé) nejsme rádi, že nám dobré děti odcházejí pryč, ale prostě to náš systém umožňuje a nemůžeme proti tomu nic dělat.
Hlavně si zjistěte před tím, než se rozhodnete své dítě nedat na gymnázium, jaké děti ve třídě zbydou, ať ti nejlepší neodejdou a nezbyde tam průměr a podprůměr. I sociální složení třídy hraje důležitou roli. Myslím si, že třídní učitel zase tak objektivní nebude.
 Jája s čápátkem 


Re: zkušenost ze strany učitelů na ZŠ 

(2.11.2013 0:40:19)
A já musím namítnout, že to, že učitelé "musejí slevovat" je jen a jen jejich nedostatečnost ve vnitřní difrenciaci výuky. Zakořeněná myšlenka, že všechny děti ve třídě musejí ve stejný okamžik dělat to samé, je prostě chybná a od toho se odvíjí i ono slevování co dětem říkat a neříkat apod. Učitel, který umí dobře zorganizovat hodinu, připravit kvalitní pomůcky a rozdat dětem práci (mnozí na prvním stupni to dělají automaticky, proč to nejde na druhém stupni?) nemá problém. Tedy, má - musí doma dělat pravidelně přípravy, protože ty deset let staré mu prostě nebudou stačit - ani ty dva roky staré - má totiž každý rok úplně jinou třídu a úplně jiné složení dětí, kterým chystá věci na míru. A jako vždy - mnohé prvostupňařky s tím nemají problém ani při 30 dětech, na druhém stupni to ale pěkně kulhá. Pak se nemůžeme divit, že rodiče odklánějí děti na gymnázia, kde s nimi mnohdy sice vůbec neumějí pracovat, je to systém přednášek a zápisů, ale pro rodiče to znamená, že jejich dítko se dozví alespoň něco oproti základce, kde se jede "kvůli slabším žákům" na půl plynu ~5~
 Hana 
  • 

Re: zkušenost ze strany učitelů na ZŠ 

(2.11.2013 6:43:53)
Je to sice možné, ale dnes, když se rodiče dítěte s podprůměrným IQ rozhodnou, že své dítě na speciální školu nedají, a dítě může na druhém stupni jen jednou propadnout, je velmi těžké pro něho najít práci. Přípravy dělám z hodiny na hodinu často do půlnoci a asi jsme u nás špatní učitelé, ale diferenciovat výuku bez asistentů pro 25 dětí s různým nadáním a hlavně s různým přístupem k práci plně nedokážeme. Opravdu nejdou porovnávat děti na prvním stupni a na druhém stupni, to většina učitelek prvního stupně, které nějakou nešťastnou náhodou vyučují na druhém, mohou potvrdit. Ale tím končím svou obhajobu, protože jsme pro mnoho rodičů ti neschopní a líní my, proto si dejte své dítě, kam chcete, bohužel do toho, jak jeho budoucí učitelé zvládají třídu, neuvidíte a jaký bude jeho kolektiv, taky ne. Dnes je nejdůležitější ve třídě si vybudovat autoritu a pak teprve můžete něco naučit. A to se prostě někdy především na základce nestane a pak může Vaše dítě chodit domů a říkat věci, u kterých si musíte říkat, že to nemůže být pravda. A ředitel má pak hodně složité se tak slabého učitele zbavit a najít za něj náhradu.
 sabina 
  • 

Re: zkušenost ze strany učitelů na ZŠ 

(2.11.2013 12:34:14)
Připadáte mi přesně ten typ rodiče, který jsem si vytvořila za 33 let práce ve školství - pokud dítě prospívá, má úspěchy - je samozřejmě nadané a geniální po rodičích, když se objeví neúspěchy, propadáky - může za to ten líný, hrozný učitel.... je to tak.
 Markéta 
  • 

Re: zkušenost ze strany učitelů na ZŠ 

(2.11.2013 11:05:16)
Nezlob se, ale šmahem prohlásit, že pokud se učiteli nepodaří zaujmout všech 25 dětí, je to "jeho problém", je směšné. Fungovalo by to ve chvíli, kdyby tyto děti bez výjimky 1. byly pozitivně orientovány (jsem ve škole, protože chci pracovat), 2. uvědomovaloy si své limity (nejsem tak schopný jako Pepík, vím to, tak budu rád pracovat na jiném úkolu než on).
Jenže tohle učitel nezajistí, zvlášť na druhém stupni, když tu třidu vidí např. jen dvakrát týdně - zeměpis, přírodopis, dějepis. Pokud se jediné dítě rozhodne výuku bojkotovat a narušovat, jde všechna snaha do ztracena. A tím spíš, pokud doma slyší, že za to, že jim učení přijde nudné, může ten neschopný učitel. To určitě atmosféru ve třídě nezlepší.
 Markéta, kluci 11 a 5 
  • 

Re: zkušenost ze strany učitelů na ZŠ 

(2.11.2013 19:08:44)
Syn je v šesté třídě. Na osmileté gymnázium se nedostal, vždycky se učil dobře a bez námahy, teď je teda premiant. A s bojkotem ze strany jednoho dítěte je to tak, že někteří učitelé si s tím poradí (tj. jejich snaha nevyznvá do ztracena) a jiní nikoli. Naštěstí ti první převažují, takže já zatím toho,že "zůstal" na základce, neželím. Má ještě kupu mimoškolních aktivit a nejsem si jistá, jestli by je zvládal na gymnáziu.
 Jája s čápátkem 


Re: zkušenost ze strany učitelů na ZŠ 

(2.11.2013 19:58:52)
To, že to učitelé neumějí, ještě neznamneý, že to nejde :-)

Zaujmout neznamená zaměstnat. Zaujmu dítě od tabule, ale zaměstnám ho individuální prací. Metod na to existuje dost a dost, jenže učitelé je mnohdy neznají. Píšu, co sama dělám, ne od stolu. Učitel si to prostě musí umět zorganizovat, on je ve třídě pánem a má mnoho možností, jak každému dítěti ukázat, že v jeho předmětu se pracuje zajímavě, že za dobrou práci následuje patřičná odměna apod. Autoritu buď máš, nbeo nemáš, na tom to nestojí, důležitá je organizace a důsledné vedení, zajímavé aktivity a individuální práce. Ale to taky musí učitel hledat cestičky a mít ten správný postoj...
 Yuki 00,03,07 


Re: zkušenost ze strany učitelů na ZŠ 

(2.11.2013 20:07:55)
můžu se zeptat, co učíš? nemyslím, to nijak zle, jen vnímám rozdíl mezi předměty. Předpokládám, že matiku, tam bych si uměla představit, jak dáš každýmu jinou práci, aby všechny zaměstnalaa zaujala zároveň, ale jak to udělat při probírání jednobuněčných živočichů, to je trochu jiná situace. Jde to, ale ne na celou vyučivací hodinu ,a bohužel složení třídy je takový, že někteří ani přes moji maximální snahu a pomoc netuší, co je to buňka a co to znamená "jednobuněčný".
 Jája s čápátkem 


Re: zkušenost ze strany učitelů na ZŠ 

(2.11.2013 20:09:42)
momentálně učím svoje dítě mluvit a stavět kostky, ale jinak mám trojkombinaci zeměpis, němčinu a občanku, ve všech těchto předmětech to jde

i u těch živočichů si to dovedu představit, přece můžeš učivo podat některým jednodušeji a jiní a´t s ehrabou ve složitěšjím textu třeba, ale musíš se připravit na to, že pak i písemky nesmějí být pro celou třídu stejné
 Yuki 00,03,07 


Re: zkušenost ze strany učitelů na ZŠ 

(2.11.2013 20:15:03)
předpokládám, že pracují rozdělení do skupin (učivo i písemky) nejen v tvých předmětech, ale i v ostatních, nebo ne? jak to děti přijímají, že dostanou třeba trojku na těžkou písemku a jiní mají jedničku na lehkou? a co na to rodiče? u nás se vztekají rodiče nejslabších, že mají děti třeba pětku, rodiče šikovných by mohli namítat, že děcko dostane horší známku a pak má horší průměr na vysvědčenía tím pádemn míň bodů k přijímačkám na střední školu - musí tu jít taky o nějaou dohodu s rodičí, ne?
 Jája s čápátkem 


Re: zkušenost ze strany učitelů na ZŠ 

(2.11.2013 20:21:05)
To je na delší povídání, nepiš mi kdyžtak email janeene@seznam.cz, tady to nechci moc rozepisovat, poradím Ti knížku.

Jen se zamysli nad tímhle - děti se dostaly do třídy administrativní operací, ne podle zátěžových testů, ne podle vyspělosti, dovedností, zájmů (viz první třídy, odklady apod.) - je to prostě souhrn různě zdatných dětí - jak k tomu přijdou, aby je někdo rovnal do lajny? a proč to dělat? pokud učíš všechny všechno - kdo na tom získá? bd učíš podle silných, pka slabí nestíhají, nebo učíš průměr, pak se silní nudí a slabí stále nestíhají, nebo učíš podle slabších a průměr se veze, silní se nudí.

Jestli máte ve škole revize ŠVP, prostě to tam napiš a je to. To je jeho výhoda - můžeš si tam "uzákonit" svá pravidla (se souhlasem vedení samozřejmě) a rodiče s tím seznámit, dobře vysvětlit a pak podle toho učit.
 Jája s čápátkem 


Re: zkušenost ze strany učitelů na ZŠ 

(2.11.2013 20:27:00)
ještě mne napadá - nemáte pracovní sešity? nebo různé sbírky? třeba v zeměpisu jsou různé procvičovací sešity, odkud se dá kopírovat, nebo mám různé sady učebnic a z toho kopíruju

na tu buňku - to neporadím, nejde jim to ukázat pod mikroskopem? aby zjistili, co znamená mnoho buněčný a co jednobunečný? v podstatě mi není jasné, k čemu to potřebují, ale to je tím, že nejsem na bilogii nějak zaměřená :-)
 Yuki 00,03,07 


Re: zkušenost ze strany učitelů na ZŠ 

(2.11.2013 21:24:25)
je tam , obávám se, jiný problém, minimálně dvě z těch dětí prohlašují, že se učit nechtějí, nic. A podle toho to vypadá.
Pod mikroskopem viděli, ale oni mají problém si uvědomit úplný základy.

máš pravdu v tom, že ten systém není jejich vinou, ale semele všechny a to je špatně.

Ale zase se můžu snadno dostat k jednomu ze základních problémů školy,a to jsou peníze. Já nemám jediný pracovní sešit, učebnice jsou 15 let starý, je to na ostudu vůbec děckám rozdávat.
pomůcek mám minimum. Pc v učebně jeden, s nestabilním připojením.
Ne že by se s tím nedalo učit, ale je to docela náročný. Učebnice téměř nepoužívám, pracovní listy se snažím dělat sama, maluju, vysvětluju, jenže to je jak za dob Marie Terezie
 Yuki 00,03,07 


Re: zkušenost ze strany učitelů na ZŠ 

(2.11.2013 19:00:59)
ono se těžko rozdá práce navíc při výkladu něčeho, jistě, jde něco děti nanaučit, nechat některé, aby se to naučily a jiné ne, jedny nechat malovat omalovánky, prootže po pár minutách už stejně nemají sílu vnímat (mluvím o druhém stupni), ale ti šikovnější jsou jednoduše vyrušovaní těmi míň šikovnými
náš systém není vhodný pro to, aby na druhém stupni, kd je hodně učiva, byla třída zároveň učená dvojím způsobem

mám tři děti, nejstarší prošel třídou pro nadané aje na gymnáziu, spokojený, ideální. Jenže začal v běžné třídě a tak si prošel i šikanou a čím dál větším nezájmem o školu, moc dobře vím, o čem mluvím
 Jája s čápátkem 


Re: zkušenost ze strany učitelů na ZŠ 

(2.11.2013 20:07:58)
ale jde to, výklad se totiž nemusí dělat pro celou třídu ~5~ ideální je, když má každý svůj měsíční plán (u dvouhodinových předmětů na druhém stupni nemá týdenní plán význam) a podle něj pracuje, učitelka se věnuje jednotlivým skupinkám a vykládá, co je potřeba- třeba si v zeměpisu sednou nad mapou a porovnávají některé složitejší ukazatele, v němčině si pustí rozhovor a ten pak incenují nebo si vysvětlí nějakou nadstavbovou gramatiku, v občance si čtou autentický text. když dodělají děti to, co měli na práci s učitelem - tedy to navíc, pracují na svém plánu, nebo řeší navazující úkol, učitelka se jde věnovat třeba skupince méně nadaných, aby zkontrolovala, co zatím udělali, nebo vysvětlila látku trochu polopatičtěji apod.

A třída lze rozdělit stokrát jinak. Jsou tam různě zdatní žáci, ale jsou tam i žáci, kteří se zajímají o různé věci - př. ajťáci, kteří rádi něco dělají na PC - no tak občas dostanou práci na PC - třeba zpracivat nějaké grafy do zeměpisu, vyhledat něco na zahraničním webu apod. Jsou tam i jazykáři, kteří v zemepisu a občance dovedou z autentického článku vyselektovat ty nejdůležitější informace předložit třídě, jsou tam třeba děti komunikativní, které baví diskutovat, tak si připravují argumenty a pak debatují v menší skupince atd. atd.

Píšu jen za svoje předměty. Jde to, jenže učitelé neznají metody, nemají chuť, někdy třeba ani čas... Když si třeba vezmeš výuku na stnaovištích, tak to je základní forma, od které se dá odvinout mnoho hodin jen jemnou modifikací...
 Yuki 00,03,07 


Re: zkušenost ze strany učitelů na ZŠ 

(2.11.2013 20:11:29)
jak řešíš ty, kdo nemají zájem o nic než provokaci všech, nejen kantora, ale i spolužáků?
pc v učebně není
 Jája s čápátkem 


Re: zkušenost ze strany učitelů na ZŠ 

(2.11.2013 20:23:24)
v podstatě se to často nestává, protože dostanou zajímavou práci na práci a nemají mco času rušit. když ruší, osvědčila se lavice u zadní stěny otočená směrem dos těny a opisování textu z učebnice na známku - dost provokatérů to odradí, ale mamka měla ve třídě třeba děti, které se tam šly uklidnit dobrovolně
 Alice 
  • 

Re: zkušenost ze strany učitelů na ZŠ 

(3.11.2013 9:54:02)
Máš svou kombinaci "jen" vystudovanou, nebo jsi i učila (jak dlouho, kde?)
Je hezké rozdělit třídu a s nadanými dělat nadstandard, ale jak zatím ohlídáš ty s ADHD, aby si nesedli do otevřeného okna?
 Jája s čápátkem 


Re: zkušenost ze strany učitelů na ZŠ 

(3.11.2013 20:38:28)
právě pro děti s ADHD a další tzv. problémové žáky jsou tyto metody určené - nebo Ty tyhle děti nutíš sedět a poslouchat výklad? ~t~

jinak jo, jsem normální učka, ale pokud nedokážeš posoudit důležitost tohoto přístupu, pochybuju, že dokážeš posoudit, jak moc mám právo se k tomu vyjadřovat ať už podle délky praxe či čehokoliv jiného ~x~

vyzkoušej a uvidíš ~;)
 Eržika. 


Re: zkušenost ze strany učitelů na ZŠ 

(4.11.2013 9:09:57)
Jájo, nedočetla jsem dál - vpodstatě píšeš, to co jsem zjistila jako rodič - na prvním stupni to ŠLO, tak jak říkáš, an druhém stupni to z nějakého důvodu NEJDE. ~:(
 katka+synek2007 


Re: zkušenost ze strany učitelů na ZŠ 

(6.11.2013 23:10:32)
Ne jen že neznají metodu, ale připadá mi, že dost často nejsou zvyklí opravdu poslouchat odpověď žáka. Vědí, co chtějí slyšet a vše ostatní setřou, že žák nemá pravdu. Přitom třeba říká něco, co zjistil např. z encyklopedie, jen to neumí zformulovat a má to třeba naivně zkreslené a učitel místo toho, aby v tom tu informaci poznal a vypíchl, tak žákovi řekne ať neplácá nesmysly. Neteoretizuji, byla jsem svědkem mnoha takových situací.
 Eržika. 


Re: zkušenost ze strany učitelů na ZŠ 

(4.11.2013 8:56:07)
Yuki, přesně takto se mnou mluvil učitel dějáku na druhém stupni - hodně dětí, není čas, musím se přizpůsobit, udělat výklad, písemky....

A já mu na to odpovědala - dcera za celý první stupeň neměla frontální výklad dějepisu (ani jiných předmětů), písemku, srovnávací test a podobně, a je v tom nějaký problém? - neorientuje se, ví toho méně? (ne - má za jedna...)
 katka+synek2007 


Re: zkušenost ze strany učitelů na ZŠ 

(6.11.2013 22:50:53)
Prvostupňařka si vychovává svou třídu pět let. Má v ní svůj stůl se všemi věcmi, pobývá tam často i o přestávkách, věci pro děti jsou taky ve třídě. Může děti systematicky vychovávat a citlivě reagovat na momentální atmosféru ve třídě. Druhostupňařka přiletí do třídy ve které se celý den či dva před tím dělo bánbuvíco. I prostředí bývá často neosobní a jaksi ošuntělé. Má 45 minut na jakési působení na puberťáky, pak zas třeba na dva dny odletí do jiných tříd.
Tolik rozdíl, proč na prvním stupni to jde mnohem snáze než na prvním. Jistě by pomohla větší vzájemná spolupráce učitelů. To je však bohužel na mnoha školách utopie. Obzvlášť první a druhý stupeň jako by se vyskytovaly na různých planetách~:(
 sabina 
  • 

reakce 

(2.11.2013 10:48:39)
Ano,skutečně na to naše školství nemá, protože, když se objeví společenský problém, řeší se to stanovením nového předmětu ve škole na úkor těch základních - čj, m, jazyky. Bohužel manuální zručnost pro děti se ztrácí, chybí předměty pro méně nadané děti - dílny, pracáky apod. - pak to vypadá tak, že od každého trochu a nic do hloubky. Kdo má na to, ať studuje, děti jsou šikovné, ale každé se vyvíjí různě rychle, nejsem příznivcem přestupů na gymnázia po I. stupni ZŠ, jsou to skutečně ještě děti,které své zájmy a záliby teprve objevují,chybí jim dětství,citová náklonnost rodičů a hlavně jejich zájem. A kantoři, i kdyby se rozkrájeli, se stejně nezavděčí ani dětem, ani rodičům, ani mšmt.
 Yuki 00,03,07 


Re: reakce 

(2.11.2013 19:38:39)
nějak nechápu, jak souvisí citová náklonnost k rodičům s osmiletým gymnáziem - když tatínek není doma, můj sekundán spí v ložnici se mnou, stejně jako ti dva mladší. Stejně tak má čas na všechny svoje kroužky a zájmy, má kamarády, tady musím říct konečně má kamarády, protože konečně zapadl do kolektivu.
Prcovky na zákaldce jsou fajn na prvním stupni, ale na druhém to je vážně dost nepříjemný předmět, protože do dílen se nesmí, co kdyby si děti ublížily, šít se nedá, není na šicí stroje, navíc pracovky se kvůli penězům nedělí na holky a kluky, jsou všichni dohromady. Umíš si představit 30 šesťáků najednou s jedním učitelem v kuchyňce? (asi 4x4 metry, 4 dvouplotýnkový sporáky a dvě trouby, minimum vybavení protože na nový nejsou peníze).
Na práci je potřeba aspoň ten papír a lepidlo, ale třetina dětí si nepřinese ani to lepidlo s domu, a škola šetří kde se dá a lepidla dětem nekoupí, i na papíry si děti musí dát peníze. Na další materiál není - nakonec ty dílny, i kdyby se do nich mohlo, tak potřebují materiál, zadarmo to není

takže co v pracovkách dělat? z domu děti nepoznají kolikrát rýč od lopaty, do pěstitelek se nehrnou, protože by si ušpinily oblečení/nehty/boty

a navíc, kdo je šikovný, ten přežije i to, že pracovky na zákaldce jsou na mizivé úrovni, stejně tu jedničku mít bude, aby měl dobrý pozit, že aspoň z něčeho
a kdo je nešika, toho to základoškolský pracovky nenaučí a těší se na osmiletý gympl, kde pacovky naštěstí nejsou
 Líza 


Re: reakce 

(3.11.2013 12:32:32)
Myslíš, že mým dvěma dcerám na nižším stupni osmiletýho gymplu chybí citová náklonnost matky? A z čeho tak soudíš? :-D
 Lída+2 


Re: reakce 

(3.11.2013 19:33:40)
Lizo, taky dumá, čím mi chudáci stradaj.....šla jsem se na ně kouknout,ale jsou šťastný.....
 Myss 


jít nebo nejít? 

(2.11.2013 11:36:04)
Osmileté gymnázium řešíme již delší dobu.Letos-v páté třídě-to budeme muset rozlousknout.Syn je šikovný,nikdy neměl na vysvědčení dvojku a v žákovské knížce má tak jednu na stránce.Přesto se škole doma vůbec nevěnuje,domácí úkoly nedostávají.Proč chce jít na gympl je chování spolužáků,doufá,že si na nové škole najde kamarády,že to nebudou takoví sprosťáci a neurvalci,co se o nic nezajímají.Spousta lidí,co na osmiletý gympl děti dali,tak pochvalují.Jenže já nevím,jestli na to má. O prázdninách jsem půjčila nějaké testy z předchozích let a začali jsme dělat matiku.Musím říct,že to nejsou příklady,které se dělají ve škole (ZŠ)a mnohdy i já s manželem jsme se museli hluboce zamyslet,než jsme příklad vypočítali.Navíc dát 30.příkladů za hodinu je docela dost.Samozřejmě nejsou všechny stejně náročné,ale byla jsem dost překvapena,že tam byly i příklady na rovnice o dvou neznámých.Syn vydrží tak 3příklady a další už se mu počítat nechtějí.Tak nevím,jestli se tam má vůbec hlásit.Jaké děti se tam teda hlásí.On má samé jedničky už na druhé škole,asi se to podle známek brát nedá,základka je asi něco jako lepší specka.
 Bebbe 


Re: jít nebo nejít? 

(2.11.2013 12:34:23)
Tak nad tímhle taky přemýšlím! My tedy máme ještě čas na rozhodování, ale stejně to řeším. Dcera je šikovná, škola jí jde sama, chodí ještě mimo na angličtinu, teď začala ve škole němčinu. Doma vůbec neděláme přípravu, neučíme se, není potřeba. Ale já třeba nevím, jestli právě toto jí nebude chybět - jestli se třeba bude umět učit.. Já byla na základce jedničkářka, bez problémů, z matiky dvojka, ale pak na gymplu katastrofa, nezvládala jsem, mám pocit, že jsem nějak neuměla naskočit do toho rozjetýho vlaku, matiku jsem nestíhala vůbec. Dcera chodí na obyč základku, žádná výběrová u nás není.
 Hanča 
  • 

Re: jít nebo nejít? 

(2.11.2013 13:55:55)
Lepší být na gymplu druhý, než první na základce, kde zůstane "odpad".
Proč myslíte, že ty gymply vznikly? Protože výuka ná základký´ách šlat tak dolů, že se na to nedalo koukat. A není to jen vina učitelů, ale vina toho, že si myslíme, že všechny děti mají být vzdělávány stejně. Nemůžou. Protože když někteří žáci nemají o výuku zájem a jejich debata se vede jen o tom, jak si za školou zapálit cígo, popř. jen o holkách nebo o chlastu (ano, i na základce), tak si v takové partě připadá trochu nadanější žák s aspoň trochu intelektuálními zájmy jako mimoň. TO je podle mne ten hlavní důvod, proč chtějí rodiče své děti na gympl.
Vím to podle sebe. V 15 letech jsem byla na brigádě ve fabrice a řeči "dělňasů" byly jen sex, jídlo, chlast a televizní seriály. Tam jsem teda spadnout nechtěla.
 Markéta, kluci 11 a 5 
  • 

Re: jít nebo nejít? 

(2.11.2013 19:16:09)
Tak to mám asi štěstí na synovu základku. Je v šestce, na gympl se nedostal, učí dobře, některými svými zájmy se trochu vymyká zbytku třídy (jako že hodně čte, hraje na kytaru, poslouchá jinou muziku než většina spolužáků), jiné má společné (sport). Ve škole nijak nestagnuje, mají výbornou matikářku, fyzikářku, angličtinářků, angliny navíc mají pět hodin týdně. Jako fakt myslíš, že jediná cesta ze základky je k továrnímu pásu a do hospody?
 Hanča 
  • 

Re: jít nebo nejít? 

(3.11.2013 11:34:34)
Ne, to si nemyslím. Ale je fakt, že je rozdíl mezi zájmy např. učitelky na základce a kadeřnicí, nebo stavebním technikem a krmičem prasat. Já tu neadoruju chytré děti a nehaním ostatní, ale prostě každý jsme nějaký a připadá mi divné, že nechceme využít potenciálu chytrých dětí a nesnažíme se do nich za 9 let školní docházky nasypat co nejvíc vědomostí. Tak, jako existují specky, přece můžou existovat školy i pro ty chytré. Ale to zas někdo řičí, že tu vychováváme "elity". To už jsem zažila v době, kdy jsme u nás hájili jazykovou školu, ředitel byl z toho nepřátelství vůči škole neskutečně otrávený. Přitom co bylo špatně? Že jedna základka byla výběrová od 3.třídy (jazyková) a další dvě až od 5.třídy (matematická, sportovni)? Město mělo 8 základek + několik škol 1-5 v okrajových čtvrtích města, aby malé děti nemusely dojíždět. Tady se tenkrát proti tzv. výběrovým školám strhla doslova hysterie. Bouřili se hlavně rodiče dětí, které nebyly přijaty. Ono je taky rozdíl, když se dítě naučí v rámci vzdělávání na základce - tedy zadarmo - jeden nebo dva (nebo taky tři) jazyky. Město tenkrát udělalo rozbor školství a z výsledku si všechni sedli na sedínku: protože kromě státních škol vznikla jedna základka církevní a jedna soukromá (ale u té se nikdo nedivil, že má v osnovách dva jazyky. Ale rodiže tu platili školné, které na státní základce není), vyšlo v rozboru, že dětí je tak málo, že by se mohla jedna základka kompletně zrušit. A pak byl najednou klid. Všichni si uvědomili, že by mohlo být i hůř. Ono pardon, co základce, která má aspoň dvě paralelky, brání, rozdělit děti na třídu lepších a horších? Rodiče? Školský zákon? Prostě když nemám na více učení nebo na učivo složitější, tak se buď budu učit nebo budu v jiné třídě. To mi přece nebrání v tom, že prostě nebudu strojní inženýr, ale budu mít strojní průmyslovku nebo se nakonec vyučím automechanikem. Společnost přece potřebuje všechny tři. A kdo to nezvládnul už na základce, protože ho to tenkrát nebavilo, pak holt musí přidat (a to i peníze) a dodělat si potřebné a chtěné školy třeba dálkově při zaměstnání.
 Myss 


Re: jít nebo nejít? 

(3.11.2013 20:10:50)
krásně jsi to napsala,Hančo.Souhlasím
 Pawlla 


Re: jít nebo nejít? 

(4.11.2013 6:03:04)
Hano,rozdíl mezi zájmy učitelky a kadeřnice?Svatá prostoto~t~.
Takže moje dcera nikdy na víceletý gympl nechtěla,prošla základkou do devítky a rozhodně ne proto,že by ji učení nešlo.Měla spousru kamarádů,měli skvělou partu a světe div se,byli mezi nimi děti s trojkami,čtyřkami na vysvědčení + různé porychy dys.Z devítky šla dcera na gympl,kde zpočátku kolektivu dětí,které řešily jen učení(jiné zájmy nemají)nemohla přijít na chuť.Asi po roce si zvykla,ale nejlepší přátelé má stále ze základky.V létě byla na měsíčním mezinárodní pobytu v Německu,kde navázala krásné přátelství s děckama z různých koutů světa a podle ní jediný s kým se nedalo bavit,byli češi z výběrových škol.Já chápu,že školství je nastavené tak,že ta selekce je někdy nejlepší řešení,ale já s tím nemůžu souhlasit.Už jen proto,že následkem toho někomu příjde normální označit skupinu dětí odpadem a může tam být uvozovek kolik chce,je to hnus~a~
 Dandax 


Re: jít nebo nejít? 

(4.11.2013 9:15:41)
Pawlo, tak pod to se podepisuju.
 Lída+2 


Re: jít nebo nejít? 

(4.11.2013 9:33:40)
když ono záleží co za školy máš kolem sebe.....jaké máš možnosti....~d~

A pak to, že na některých Zš prostě zamrzli......nic nedělají....a vše je ten problém.

Jo máš pravdu....syn má kamarády: jeden programuje, další umí asi 6jazyků, další 2 se zajímají o fyziku a podobněa pořád něco počítají....viz ta elektrárna....(no není to normální),ale je to zajímá a prostě se o tom baví....neustále něco bádají....propočítávají...
S dalším kámošem si je profesorka vybrala do chemického klubu a chodí si k ní bádat do laboratoře.....jsou v sedmým nebi.....(pochybuju, že by jim to někdo na Zš dovolil, nebo se s tím vůbec zabýval.....)

A když se syn baví s o rok starším klukem co je na zš, nemá si s ním co říci....je prostě někde jinde.....~d~znuděnej, otrávený životem...nic ho nebaví....(máme jich v okolí víc)

 Jana, školkáč a školák 
  • 

Re: jít nebo nejít? 

(4.11.2013 10:39:14)
Tak buď ráda, že byla dcera v kolektivu, který jí plně vyhovoval.
A proč tento "luxus" nedopřát i dětem, které řeší jen učení a jiné zájmy nemají? Ty by se zase trápili na běžné základce, kde by byli za šprty a nikdo by se s nimi nebavil.

Nevšimla jsem si, že by někdo označil skupinu dětí na 2.st. ZŠ odpadem. Pokud ano, tak to hnus samozřejmě je. Prostě na víceletém gymnáziu mají být výrazně studijně nadané děti, na ZŠ děti "průměrně" a podprůměrně nadané. Každá z těchto skupin má nárok na pozornost učitelů, ze všech mohou vyrůst lidé prospěšní společnosti, ať už jako špičkový kardiochirurg, učitel, nebo popelář - ani bez jednoho se neobejdeme.
 Eržika. 


Re: jít nebo nejít? 

(4.11.2013 10:45:33)
http://www.jedensvet.cz/pit/filmy-materialy/28

Jde to třeba takto - film z německa, inkluze - přistěhovalci, méně i více nadané děti... stojí za shlédnutí. Nyní lze prohlédnou i doma, pustit.
 Nata 
  • 

Re: jít nebo nejít? 

(4.11.2013 11:15:10)
Pesně tak.
 Anička; 


Názor 

(2.11.2013 16:58:45)
Opět se rok s rokem sešel a zas se objevila reklama a masáž pro víceleté gymply. No, já tam děti nedám, i když jsou podle různých "kritérií" velmi vhodní. Ňa kapitalistický zápřah mají času dost...Dala bych je tam leda, kdyby základka byla už totálně v rozkladu - a to zatím není. Anebo, kdyby si to děti vysloveně přály.
Pokud se na ZŚ neučí tolik, doma máme aspoň čas hrát na nástroje, péct, háčkovat, šít, učit se jazyky, starat se o nemocného příbuzného, dělat spoustu pokusů, číst knížky, lézt na stromy, účastnit se obecního života ve vsi... - v podstatě mají mnohem širší záběr, než by měly, kdyby každé odpoledne oslily předčasně na výběrové škole a následně ještě dělaly rozsáhlé úkoly.
Život, pokud se žije, je mnohem lepší škola než sebekvalitnější lavice.
 Anička; 


Re: Názor 

(3.11.2013 8:06:17)
no, jo, to se do mne zase pustí reklamní trollové pod různými nicky. Cha, cha.
Takže, pro uvažovatele o víceletém gymplu - dejte dítě na víceletý gympl, pokud:
1. ho chcete vidět až u večeře
2. pokud z něj chcete mít úřední krysu
3. pokud z něho chcete mít věčného studenta

Pokud má dítě zájem o odborné obory - techniku, stavebnictví, medicínu, hudbu, zemědělství, obchod, péče o druhé (včetně úvah o následných VŚ těchto směrů), tak víceletý gympl ho spíše nasměruje humanitním směrem a následně jej směle nasměruje do řad absolventů humanitních VŚ - výsledek - velká nezaměstnanost nebo zaměstnanost na zbytečných pracovních místech, málo skutečně kvalitních odborníků ve společnosti atd...
Pokud dítě chce na gympl např. kvůli medicíně, zemědělce, architektuře, v pohodě stačí až 4 letý, nebo odborná škola příslušného směru - a do té doby, ať si skutečně zkusí péči o nemocné, o rostliny, zedničit se sousedem a postavit třeba altánek, historii s brontosaury, pomoc v charitativním kroužku - takto to děláme u nás doma.
Myslím, že vztah k zaměstnání a ke své odbornosti tak, aby činilo člověka šťastným (nejen aby to byl zdroj peněz)vzniká právě kolem 12 roku a pokud tu dobu dítě stráví učením na víceletém gymplu ( a většina dětí se tam skutečně musí učit i po příchodu domů), nestihne k tomu svému oboru získat širší vztah, protože prostě na to nemá čas učením věcí, které k tomu svému oboru pak vlastně ani nebue potřebovat...~z~
 Alice 
  • 

Re: Názor 

(3.11.2013 10:00:52)
Bohužel se pak na VŠ u zkoušky z češtiny v rámci univerzitního základu setkáš s absolventy 4-letých gymplů, kteří tu zkoušku udělají až po x pokusech.
 Lída+2 


Re: Názor 

(3.11.2013 11:06:41)
Milado,taky pozoru to samé. Staršího představa je, že bude stavět lodě. Mladší by programoval, truhlář il a podobně, ještě by chtěl byt mozna právník.
A večer je vidim, protoze se mi vraci z lesa pozdě.~t~
 Anička; 


Re: Názor 

(3.11.2013 12:27:10)
No, už jste se do mne pustili...Samé špatné základky v okolí, nechápaví kantoři na 2. stupni, ubohá úroveň 4 letých gymplů a ještě 10 vlastních dětí šťastných a všestranně rozvíjených na víceletém gymnáziu pokud možno s individuálním plánem - bez větší námahy a s norimberským trychtýřem... To už je obehrané.
Znám více rodičů, kteří dali dítě na víceletý gympl po takovéto reklamní masáží - a hlavní jejich vnitřní přesvědčení bylo, aby si dítě v životě vydělalo hodně peněz, aby měli úroveň jako soused a jeho děti, které tam taky chodí, protože odborná škola není cool atd.
Ještě štěstí, že přijímačky na víceleté gymply jsou jen jednou za rok, nebavilo by mne tyhle černobílé reklamy a jejich tajné podporovatele číst každý měsíc...~o~
 Lída+4 


Re: Názor 

(3.11.2013 13:12:06)
Milado, my to máme ještě zábavnější - tři z dětí to měly (nebo mají, v případě dcery) daleko blíž na gympl než na základku, kam předtím chodily ~t~ Prostě na základku pár stanic busem a kus pěšky, na gympl pět minut pomalé chůze.
 Lída+2 


Re: Názor 

(3.11.2013 19:35:50)
Jo tak to já napsat nemohu.~f~
 Anička; 


Re: Názor 

(5.11.2013 8:10:40)
Vážená paní, s kterou jsem se v diskusích již setkala, - kdo hledá, ten najde, kdo nehledá, ten lže.
Jinak - jako existují dobré gymply a špatné gymply, tak existují dobré 2.stupně a špatné 2. stupně. Takže Vaše argumenty o samých dobrých gymplech a samých špatných 2. stupních nepřijímám.
Pro rodiče je to vždy věc volby, ev. dostupnosti.
S úctou
Anička;
 Lída+2 


Re: Názor 

(3.11.2013 19:17:39)
Moje ěti stejně končili 5.třídou. tak to zkusili.
A nebydlí všichni v Praze, kde je větší výběr zš.
Navíc mám dost kamaradek co učí na 2.stupni, budeš se asi divit,ale prohlásili všechny shodně, že by ho učit nechtěli, že ty osnovy nepočítají s tak rozsáhlým všeobecným přehledem. Můj starší syn ho psal v dubnu v 5.třídě, měl ho za 10minut, ke zděšení všech a 98procent. Zbytek času seděl na chodbě.
Navíc celých 5 let měl individuální přístup třídní. Záskok nic takovýho dělat nechtěl.
 Lída+2 


Re: Názor 

(3.11.2013 19:31:24)
A víš co my ještě vypráví,že 2 rušicí dokážou tak rozhodit hodinu,že to co měli navíc nakonec nepouziji. A nejhorší je to v 9 od dubna.
A to,že zš nedělá individuální je známo.
Nebo snad zš kam chodí tvoje děti to jde?
U nás ve městě je problém umístit i nemocné dítě.
Znám rodinu s diabetikem 3 že 4 zš ho odmítly. Na gymplu nemá problém.
Pak znám rodinu kde jsou alergie na E a opět 4 odmítnutí, že ho mají dát do zvláštní školy.
Ani jedna zš nebere ohled na jakýkoliv dys....

Proč tohle všechno na gymplech není problém?

Proč se za tu dobu co jsem že zš nic nezměnilo, spíš zhoršilo.....

A pokud máš štěstí na zakladky, neodsuzuje ty co tolik štěstí nemají a snaží se to vylepšit na 4 roky 8G.
 katka+synek2007 


Re: Názor 

(6.11.2013 23:37:57)
Gymply berou ohled na dys? V mém okolí tedy ne
 Líza 


Re: Názor 

(7.11.2013 5:48:58)
V mém okolí na dys ohledy berou.
 Lída+4 


Re: Názor 

(7.11.2013 9:47:26)
Katko, u nás rozhodně i gymply ohledy berou. Starší kluci jsou jeden dyslektik, druhej dysgrafik.
 nordica 


Re: Názor 

(4.11.2013 22:26:00)
Bože, Ty jsi teda střevo. Co pořád máš s tou reklamní masáží?? A mohu Tě ujistit, že bych opět a znovu nikdy!! nenechala dítě na základce, kde učila v r. 1996 angličtinu přeučená ruštinářka a dokonce ji tam učí dodnes!! Stačí používat vlastní hlavu a masáže netřeba. Ale Ty jsi se na tom nějak zasekla, vidˇ. Svoje děti si posílej kam chceš, ale nemistruj a nenapadej tady ty, kdo mají jiný názor a jiné představy.
 katka+synek2007 


Re: Názor 

(6.11.2013 23:32:31)
Nikdo se do tebe nepustil, to ty jsi se pustila do diskutujících. článek na mě nepůsobí jako reklamní, možná je to jen moje naivita. Diskuze je rozhodně autentická. Nad tímto problémem se dost zamýšlím jak z pohledu matky tak poskytovatele služeb školám (nikoliv reklamního charakteru. Problém to rozhodně není černobílý.
 Lída+2 


Re: Názor 

(3.11.2013 11:02:58)
Aničko, můj mladší syn je dost času v garáží, kde tvoří se dřevem, vždyť po 4 letech mohou udělat při ji mačky a přejít kam je to tahne.
Takovy nesmysl, u starsiho syna je dost dětí co máji individual, kvuli sportu. A jsou tam, protože ZŠ mela problém, aby ditko strávilo půl roku na ledovci.
Na ZŠ je vůbec pořad něco problem, osobně si myslim,že by si měli vzit nekdy příklad z toho přístupu. Syn byl na ly žáků se 7.třídou ZŠ. Měl moznost sledovat a doma mi rikal, mami jsem rad, že jsem na gymplu. Já bych to dlouho nevydržel.... A nosil poznamky.
 Lída+4 


Re: Názor 

(3.11.2013 11:19:59)
Aničko, to jsou teda pěkný nesmysly, co tu píšeš.
Tři z mejch dětí úspěšně absolvovaly osmiletej gympl, a prakticky nic z toho, co tvrdíš, není pravda. Fakt si nepamatuju, že by se kdokoli z nich učil doma celý odpoledne a večer (většinu času byl problém je při učení vůbec přistihnout), naopak stíhali spoustu dalších věcí - sport, hudbu, kamarády a podobně. VŠICHNI vystudovali všeobecnej gympl, lehce humanitně zaměřenej je jen jeden z nich, ale tam to není gymplem, to bylo jasný už předtím (ovšem studuje VŠE). Druhej je na technice (roste z něj výbornej programátor), třetí na matfyzu. Všeobecnej víceletej gympl jim pomohl nejvíc v tom, že se konečně přestali ve škole nudit a museli aspoň něco dělat. No, občas se s nima vidím ne u večeře, ale daleko pozdějc - chodím do práce, mám svoje zájmy, a oni mají všelicos dalšího, takže někdy dorážejí třeba po půlnoci. ~;)
 Klauri 


Re: Názor 

(3.11.2013 12:07:04)
Tak 2 naše děti ze tří taky nejsou humanitně zaměřeny a starší syn vystudovla medicínu, dcera jí studuje, jen mladší syn je trochu humanitně založen a chce studovat práva a nebo VŠE..
paradoxně největší problémy celkově s přístupem ke škole měla dcera, která šla až na čtyřletý gympl, prootže se do té doby kromě angličtiny učila i francouštinu už asi 5 let a španělštinu cca 3 roky a žádný z těchto jazyků nebyl na gymplu čtyřletém pro pokročilé...
nechtěla na osmiletý a úroveň čtyřletého byl zjevně slabší a i třída nebyla nijka zvlášť studijně nadaná...
synové měli tolik času volna ,co dcera která chodila na zš. Myslím, že mladší naprosto dokonale uplatňoval prokrastinaci :)))
Oba synové závodně sportovali a mladší je dost na opačné pohlaví a to si pěstoval od primy.
A v primě, sekundě jim končila škola v půl druhé a času na blbosti měli dost.
 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


Re: Názor 

(3.11.2013 23:18:14)
Starší chce na gymnázium, je letos v páté třídě. Má naprosto jasno: deset dětí ze třídy bude podávat přihlášku, ve třídě zůstanou jen Ti slabší. U nás to tak je, máme jednu třídu páťáků - malá škola na malém městě.
Půjde, má velkou šanci dostat se i bez zkoušek. Podle učitelek je nejlepší ve spoustě předmětů, na základce se nudí - vidím, jak polevuje, jak musím vymýšlet program, aby se nenudil.
A rozhodně si nemyslím, že by nezvádl 2x týdně tenis, a odpolední cyklistiky. Když se chce, půjde všechno.
Já jsem taky druhý stupeň proflákala, až na gymplu sem se začala učit. A sportovala sem stále.
 Myss 


Re: Názor 

(3.11.2013 20:14:31)
prblém odchodu dětí ze základky je hlavně nezájem spolužáků o vědění,kdokoli se chce učit a má zájem trochu vyčnívat,je prostě udupán.Už to chápeš????
 Lída+2 


Re: Názor 

(4.11.2013 5:56:09)
Myss, přesně, syn si s kámošema prý minulý týden počítali, kdyby se zrušil Temelín a chtěli sluneční elektrárnu na jak ploše by musela stát,když by slunce svítilo jen 6h.....
A právě tohle je to...co ho baví....a na Zš to neměl s kým dělat....

prostě ten nezájem spolužáků o tom vědět něco navíc je prostě obrovský.....hlavně na Zš i když loni mi říkala na přípravným kurzu profesorka staršího, že mají ve třídě slečny, které tam asi nacpali rodiče a kdyby tam zůstali jen kluci, že by se ji tam asi učilo líp, že slečny se taky občas rozhodnou rušit,ale že je do 2minut uklidní...naštěstí....
 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


Re: Názor 

(4.11.2013 8:30:10)
Super!
A to je přesně ten důvod, proč chce kluk na gympl. Navíc nemá nikoho ve třídě (páťák), kdo by byl stejně založený jako on - vesmír, pokusy z Fyziky, fotokoláže.. je toho moc. Těší se a doufá, že najde konečně kamarády a bude mezi dětmi, pro které nebude šprt.
 nordica 


Re: Názor 

(4.11.2013 22:21:25)
Jsi vedle, jak ta jedle. Ty tady zase silně lobuješ proti gymnáziím a nedokážeš pochopit, že studovat na gymplu neznamená jen a pouze se učit od rána do večera a nemít jiné zájmy. Teda kromě tohjo háčkování a pletení stíhal můj syn skoro vše, co popisuješ a ještě závodně tancoval. S rukou v kapse a těžké pohodě - a nebyl to žádný génius, na matiku třeba úplně natvrdlý. Tak tady laskavě nedělej tak jednoznačné (a mylné) závěry.
 Lída+4 


Re: Názor 

(5.11.2013 9:44:13)
Nordico, tak dva z mejch kluků stíhali bez problémů i to pletení a háčkování ~t~ Obdobně ten starší z nich při studiu na velmi náročný škole stíhá ještě práci a plno dalších aktivit (organizuje různý akce, šije si na ně kostýmy a tak podobně).
 nordica 


Re: Názor 

(5.11.2013 10:48:21)
Já se omlouvám, všechny moje včerejší reakce byly na Aničku, nevím, proč se mi to posouvá někm jinam.
 Yuki 00,03,07 


Re: Názor 

(2.11.2013 19:44:00)
mě by fakt zajímalo, kde se bere ten podivný názor, že gympl bere dětem dětství a ča na hraní a normální život, že v primě zasednou za stůl a už se jen šprtají.
Já nikoho takového neznám a přitom mám na gymplu syna znám dost dětí, které tam šly a jsou spokojené, tak kdo to pouští mezi lidi? Připadá mi to jako systematická provokace proti víceletým gymnáziím.
Nebo je to někdo, kdo kvůli gymnáziu přestal hrát na nástroj (z důvodu nedostatku času, ne zájmu), nebo by neměl čas na kroužky, čtení, hraní, rodinu?
mimochodem, kdyby se někdo takový fakt našel, proč se teda nevrátil na svou spádovou školu, která by ho musela vzít zpátky, proč se tam teda trápí na gymplu, když mu to nesvědčí? to přece není povinný zůstat tam, když to někoho tak omezuje.
 Hanča 
  • 

Re: Názor 

(5.11.2013 11:12:12)
Yuki, přesně. Copak tady někomu nedochází, že nadané děti ve škole (téměř) nevyrušují a učivo jim do hlav leze skoro samo? Že jim stačí to, co slyšely ve škole, takže se pak doma učit nemusí? A že se toho za 4 roky docházky na druhý stupeň naučí stejně, jako ti méně nadaní za 5 let? Probůh, jsou to prostě děti, kterým prostě Pámbu nadělil víc, tak se tolik učit nemusí. Jenže na tom 8-G jsou v partě podobně "postižených" dětí, což je nutí, aby trochu mákly, pokud nechtějí být poslední. To je to, co jim na ZŠ chybí. Základy nejsou špatné školy, jenže tak jako nemůžu mít ve třídě dítě normální a se sníženou inteligencí, které patří do specky, tak prostě vedle sebe nemůžu učit dítě nadané a normální. To, co to nadané zmákne za chvíli, to tomu normálnímu prostě trvá déle. A už vůbec vedle sebe nemůžu mít dítě nadané a dítě speckové. To se mi totiž stane, že talent toho nadaného totálně zabiju. A pak je chudákem to dítě.
A když už jsme u toho: tady vadí to, že tu propagujeme 8-G. Proč tu nikomu nevadí, že učňovské školství jede totálně do jetele? Proč nikomu nevadí, že je spousta středních škol s maturitou, kde snížili požadavky už hluboko pod laťku? Já jsem byla zpočátku proti státním maturitám, ale když vidím, jaké "znalosti" má maturant, tak lezu po zdi. Copak může maturant napsat "přijedu buď v neděly nebo v pondělý?" To měl umět na základce! Dneska státní maturitě fandím, protože děti, které by chtěly dělat maturitu, ji bez snížení laťky prostě neudělají. Buď se začnou učit, a to docela dost, nebo maturitu mít nebudou. A chápu, že maturant vyjde školství levněji. Praxe má minimum, 1 učitel učí třeba 35 žáků. Zato učeň je drahá legrace: občas může zkazit materiál, ten je drahý, a těch pár mistrů odborné výchovy za chvíli odejde do důchodu nebo přejdou na živnosťáky, protože si vydělají víc, než ve školství. A kdo ty učně bude učit? Copak učňovi stačí, aby shlédnul Powerpointovou prezentaci, jak se soustruží? Ne, nestačí, takový učeň se musí pustit k soustruhu a občas na něm musí i něco zkazit. Ale já mám dojem, že za chvíli nebude mít CO zkazit. K soustruhu se nedostane a materiál taky nedostane, protože ten je drahý. Přitom firmy budou soustružníky potřebovat. To je vezmou na Marsu?
 Markula+Mišule *29/6/03 


Re: Názor 

(2.11.2013 19:55:19)
Nevím, možná jsi v domácnosti, ale my když prijedeme z prace stihneme jen DU a pak večeře a spát. Vše ostatní jen o víkendu a to ma běžné ZS. Dcera na víceleté chce a taky jsem se bala ze budou mit spoustu hodin, ale viděla jsem rozvrh druhého stupně na nasi skole a maji to snad ještě horší. Ale myslím si ze lepší je přechod na šestileté je lepsi, ze az když začne fyzika a chemie se uvidí jak je dítě studijní typ.
 Markula+Mišule *29/6/03 


Re: Názor 

(2.11.2013 19:59:14)
Jo a dcera tam chce pravé aby byla mezi samými chytrymi dětmi protože ty co se nechtějí učit dělají v hodinách bordel a pak jsou potrestání všichni.
 Yuki 00,03,07 


Re: Názor 

(2.11.2013 20:02:25)
počet hodin v primě je 30, jestli se nepletu, což je dost velký rozdíl od nějakých 26 (?) v 5. třídě, navíc ubydou pracovky, takže přibývají náročnější věci

chemie a fyzika moc neukáže, prootže fyzika začíná v šetce, velmi zvolna, a chemie na zákaldkách snad až v osmičce, a na šestiletý gympl se odchází ze sedmičky.
podstatná je matika, logika hlavně, a pak samozřejmě jazyky, ale hlavně - chut a ochota se učit
 Lída+2 


Re: Názor 

(3.11.2013 11:28:25)
No tak děti se dostali ze školy domů i v 5. Třídě v 13_14h. Napsali si úkoly a když jsem přišla já, nahazela jsem tam podpisy.odvezla je na trenink, nebo jsme šli na kolo, běžky, brusle,bazen. Pak ta večeře. Pravidelně hrajeme pár let cca hodinku žolíky.
Nyni jsou kolikrat doma uz v 13h , protože něco odpadlo.
Takže i toto je výhoda. Pokud vím, že budou dřív a není kroužek přijdu dřív a stihnem i něco podniknout.
Priman má 28 hodin týdně. Jazyk ma zatim jeden.
 Lída+2 


Re: Názor 

(3.11.2013 10:53:47)
Aničko, mám syny na gymplu. Nevím kde se vzal ten nesmysl, že se od 13_22h učí a pak jdou chudá či spát.~8~
Tak to neni, přijdou ze školy a nacházejí si učení podle změn, to je proti ZŠ fakt změna, ale moje děti si myslí, že to aspoň není nuda.
Stříhají sportovat,chodí na treninky 2x týdně cca od 15_19h. Každou sobotu máji zavody,někdy i V neděli.
Flakaji se u Pc.Čtou, klidně 1_2knihy týdně.
Vetsinu toho co potřebují si pamatují ze školy.

A co považuji za velký přínos, ve škole se přestali nudit. Uči se snazili,ale záskok na to kašlal. Vadilo mu, že syn toho ví vic než on.

Osobně taky lituju toho,že byla kdysi jedna ZŠ a tam byli všichni.....
 Líza 


Re: Názor 

(3.11.2013 12:34:49)
Každé odpoledne oslily na výběrové škole? Jedna dcera měla v primě i sekundě denně do půl druhé, v tercii a kvartě, považte, jednou týdně do čtvrt na tři.
Druhá je teď v primě, má jednou týdně odpoledku, jinak taky končí obědem.
K tomu má dvakrát týdně trénink, dvakrát týdně hudebku a hromadu dalších zájmů.
 Irena, 2 deti 
  • 

elity 

(3.11.2013 14:37:17)
Každá společnost si musí pěstovat své intelektuální elity. Každý z nás někdy potřebuje co nejlepšího lékaře, případně konstruktéra (třeba mostů, aby nám tyto padaly co nejméně). Prostě pokud má dítě trochu za ušima, byla by škoda jej na osmileté gymnázium nedat. Jeden fenomén je tam zcela zásadní-spolužáci. Vím o čem mluvím-obě mé děti se na osmiletá gymnázia dostaly (dcera studuje, syn je absolvent), nikdo z nich se nijak usilovně neučil, ve třídách se cítily dobře. Je třeba gymnázium dobře vybrat a zvolit takové, aby jeho přijímačky dítěti sedly co nejlépe.
 Myss 


Re: elity 

(3.11.2013 20:35:47)
Iren,jak vybrat gympl?Napiš,mi prosím něco o přijímačkách-jak se děti připravovaly.
 Lída+2 


Re: elity 

(4.11.2013 5:49:10)
Třeba moje děti vyplňovali 1test z MA a 1x z CJ v tuto dobu cca 2x-3x týdně, od vánočnch prázdnin, jeden denně, co jsem kde sebrala, mám knihy a pak vycházelo z novinách testy, ty jsem si kvůli procvičování učiva schovávala,ale nakonec použila na tohle.

A já neměla co vybírat, ve městě je 8G zrušený, takže se musí dojet kousek dál....pokud by se nedostali....museli by na jedinou Zš(ostatní plné), která je pověstná šikanou a drogama....~Rv
 Lída+2 


Re: elity 

(4.11.2013 5:59:41)
měli jsme tyhle:


a jednou za měsíc na přípravný kurz na gympl.....kde se seznámili se vším včetně profesorů.
 Irena, 2 deti 
  • 

Re: elity 

(4.11.2013 18:56:03)
Srovnala jsem přijímací zkoušky jednotlivých gymnázií a nechala si udělat porovnání schopností dítěte s ostatními a vybrala takové školy, které nejvíce při přijímacím řízení akcentovali to, co dětem šlo.
 Dandax 


Re: elity 

(5.11.2013 7:20:27)
A to se vaše děti musí učit na přijímačky? Na gymnázium podle mě patří opravdu nadané děti, které na ZŠ abnormálně vyčnívají a ne každý jedinec, který má jedničky (ty známky stejně vůbec o ničem nevypovídají) a pak se našrotí na přijímačky.
 Dandax 


Re: elity 

(5.11.2013 9:27:32)
Já s Aničkou a Pawlou souhlasím.
Víceletá gymnázia jsou z mého pohledu fajn pro nadané děti. Ale opravdu nadaných dětí je tak desetina těch, co se tam hlásí. A ti opravdu nadaní se podle mě na přijímačky učit nemusí. A nemá to vůbec nic společného s tím, na jakou ZŠ chodí.
A to, že mají děti na gymnáziu samé jedničky - to je fajn na pochlubení se tetičkám, ale opět - o dítěti a jeho znalostech to vůbec nic nevypovídá.
Mohla bych o tom vyprávět - se svojí výbornou krátkodobou pamětí jsem dokázala před xx lety vystudovat gymnázium s vyznamenáním a potom odmaturovat s vyznamenáním, ale znalosti jsem měla mizivé.
 Dandax 


Re: elity 

(5.11.2013 9:35:05)
Jinak já jsem zaregistrovaná už dlouho, ale chodím jsem jen cca 1x ročně, když mě zaujme nějaký článek - a pak i přispívám, když je teda o čem.
Nejsem odpůrce gymnázií, jen jsem si loni zjišťovala všechna pro a proti...a došla jsem k závěru, že problém je právě v tom, že na gympl se cpou všechny děti, které mají dobré známky, ale o tom by to vůbec nemělo být. Až budou silnější ročníky - tak za dva roky - tak snad na gymnázium půjdou opravdu jen ty nadaní. A ještě chci napsat, že zrovna třeba Vaše děti nadprůměrné jsou, neberte to nikdo osobně (i když co si budeme povídat, málokterý rodič vidí dítě bez růžových brýlí).
 Dandax 


Re: elity 

(6.11.2013 6:56:15)
Milado,
silné ročníky samozřejmě ještě nejsou, ty nastoupí do 5.tříd až za dva roky.
Jinak Ti přeju, ať jsou Tvé děti i nadále takoví premianti, jaké jsou, protože je to asi pro ně i pro Tebe dost důležité. Jinak díky, že ses pochlubila.
Moje dcera je sice flákač, ale je to šťastné dítě, které tráví volný čas ve stájích u koní a je možné, že tam stráví celý život - nehledě na tom, jaké bude mít vzdělání a kolik jedniček na vysvědčení.
 Dandax 


Re: elity 

(6.11.2013 9:22:14)
Milado,
já bydlím taky v Praze. A nechci se s Tebou hádat, vůbec nechápu, proč Ty moje příspěvky vyznívají tak útočně (opravdu to tak nemyslím, ale přes ta písmena neumím moc komunikovat). Teď jsou silnější ročníky než dřív, ale ten největší příliv se teprve čeká, to jsou fakta, ne můj názor.
Mně hodně nadzvedávají tady ty obecné názory, že na ZŠ pak zbyde "odpad" atd. a nechtěně jsem si to vylila na Tobě, omlouvám se.
Přišlo mi, že se v diskuzi sešly maminky, které mají představu, že jejich geniální děti už dál prostě nemůžou v žádném případě navštěvovat ZŠ s těma hloupýma rozjívenýmy spolužákama a nebylo mi to sympatické.
A s těma koňma jsem to myslela tak, že člověk může mít 10 vysokých škol, ale to štěstí a spokojenost je v něčem jiném.
 Dandax 


Re: elity 

(6.11.2013 9:24:00)
Omlouvám se za překlep - "rozjívenýma".
 Líza 


Re: elity 

(6.11.2013 12:51:08)
DAndax, nojo, ale pak se zmíním o téhle diskusi před svýma dvěma dcerama (obě na nižším gymplu), a vzduje se velmi spontánní bouře nevole. Výkřiky o šikaně ze strany spolužáků, kteří je prostě válcovali a zavedli ve třídě normu "lepší je ten, kdo je větší sígr a má víc bajlí", stížnosti na to, jak strašně moc se může člověk ukousat nudou, když věc pochopí napoprvý napodruhý, ale totéž se vysvětluje ještě desetkrát, aniž by ten, kdo již chápe, mohl nějak pokračovat dál. A pochvalování, že na gymplu se mezi svými spolužáky cítí líp, líp si s nima rozumějí, prostě je to podobná krevní skupina.

To nebylo ovlivňování z mý strany, to byla jejich spontánní reakce.

Takže až základka bude fungovat tak, že skutečně pojede individualizovaně podle toho, jaké tempo kdo potřebuje, a až bude fungovat tak, že ve třídách nebudou sígři velet a chytré děti nebudou za otloukánky, protože jsou určitě "šprti", pak se můžem bavit o nesmyslnosti víceletých gymplů. Protože pak svoji funkci ztratěj.

A pokud jde o mě jako o rodiče: jednak jsem ráda, že místo aby se holky naučily flákat mezi slabšíma, makaj mezi stejně dobrýma nebo lepšíma; a druhá věc, kterou si uvědomuju právě letos - jsem děsně ráda, že nebudu muset řešit přijímačky na střední školu v době, kdy je dítěti patnáct ;)
 Myss 


Re: elity 

(5.11.2013 21:53:13)
na ZŠ vyčnívá každý,kdo má v páté třídě samé jedničky a kdo má zájem se učit.A protože vyčnívá,obvykle to je spíš ke škodě-výsměch,šikana..no a už jsme u toho proč taky na gympl odcházejí i ti,kteří mají "jen" samé jedničky a mají chuť se v klidu učit.
 Dandax 


Re: elity 

(6.11.2013 6:51:22)
Myss, ono to právě není úplně pravda. Dcera je v 5.třídě, samé jedničky má, ale jinak se chová úplně stejně jako většina děti ve třídě a rozumí si s nimi. Naopak si nerozumí s dětmi, které sice mají také samé jedničky, ale pořád jen řeší školu a jsou špatní z každé 1-. Jednou jsem jela s kamarádky dcerou autobusem a ta celou dobu hlasitě vyprávěla, co se učí v přírodovědě - tohle téma jí vydrželo půl hodinu, i když jsem pořád odváděla řeč jinam. Normálně jsem se za ní styděla. Ta do kolektivu ve své škole nezapadla (nedivím se) a strašně se těší na gymnázium a tam jí bude určitě dobře.
 Líza 


Re: elity 

(6.11.2013 12:55:23)
Dandax, a proč ses styděla za to, že ji baví přírodověda a je schopna o ní půl hodiny mluvit? Co je na tom za ostudu? - Ano, možná zrovna tahle holčička je opravdovej šprt, kterej to všechno dělá jen proto, aby maminka měla radost a leze učitelce do zadku, ale je taky možný, že ji to prostě upřímně zajímá - tak jak "styděla jsem se za ni", co je na tom špatnýho?
 Ivulle 


Re: elity 

(6.11.2013 13:11:45)
Dandax,
nemáš ty nějaký komplex, že se stydíš za to, že dítě, které doprovázíš, hovoří o přírodovědě?
Styděla bych se, kdyby se chovalo nezdvořácky k ostatním spolucestujícím, mluvilo hodně sprostě, odmítalo pustit sednout starou babičku a podobně. Ale povídání o přírodovědě?~a~
 Dandax 


Re: elity 

(6.11.2013 13:55:10)
Komplex mám jen ze svých velkých prsou, jinak z ničeho.
Šprty nemám ráda, chytré děti ano. Kdybych šprta doma měla, nějak bych se s tím srovnala a názor bych samozřejmě musela přehodnotit nebo bych se snažila tu šprťáckou náturu nasměrovat nějakým užitečným směrem, pokud by to šlo.
Tahle holčička se nezajímala o přírodovědu, ale slovo od slova opakovala, co je napsáno v učebnici a povídala, že si to musela přečíst dokonce čtyřikrát, aby to tak dobře uměla, protože zítra píšou písemku a opravdu by nerada dostala jinou známku než jedničku, atd. atd. Kromě toho jsem se dozvěděla, že čtvrtletní písemku z angličtiny měla nejlepší ze třídy, že tam měla jen jednu chybu. Atd. atd.
Nestyděla jsem se za to, co říká (to je její věc), ale za to, že si někdo může myslet, že je to moje dítě.
 Ivulle 


Re: elity 

(6.11.2013 14:55:35)
Hmm, holčičce zřejmě ještě nikdo neporadil, jak se má učit efektivně a že to není o tom číst si v učebnici text 4x za sebou. Jo, taky jsem se takhle jednou v 7. třídě zkoušela naučit zeměpis, když jsem měla pocit, že musím se školou něco udělat. A ty se za ní stydíš, jako kdyby za to mohla.
Víš, nemám ráda o někom prohlašovat, že je šprt a už vůbec nevím, co to vlastně znamená. Já se na ZŠ neučila co byl rok dlouhý, byla jsem premiantka a šťastná jsem tam nebyla. Na gymplu jsem musela celkem dost zabrat (výběrová třída), moc volného času jsem neměla, premiantka jsem nebyla už vůbec, ale cítila jsem se báječně. Sedl mi kolektiv, způsob výuky a měla jsem pocit, že mi škola něco přináší. (Samozřejmě šlo o 4-letý gympl, tak mladá nejsem, abych už zažila 8-leté.) Možná o mě taky někdo na ZŠ prohlašoval, že jsem šprt, nevím. Na druhou stranu, ty ostatní děcka, kterým škola nešla sama od sebe, se občas na rozdíl ode mě "šprtaly" a některé se šprtaly celkem systematicky a pravidelně. Tak to jsou podle tebe ty šprti?
Jakože to jsou děcka, které z nějakých vnitřních důvodů cítí, že musí udělat něco proto, aby měly dobré známky, ale zvolily si pro to špatnou cestu? Tak jim dáme nálepku "šprt" a budeme na ně koukat s despektem. Hmm.
 Dandax 


Re: elity 

(6.11.2013 15:10:13)
Ivulle, asi to bereš moc osobně. Že by nějaký komplex? :-)
Jinak na holčičku se nekoukáme s despektem ani nijak jinak - už se s ní jednoduše nescházíme, protože o takovou společnost nestojí ani dcera ani já (a to máme přírodovědu a vše kolem ní rády).
Jestli je šprt nebo ne, to je mi fuk, ať si to nazývá každý jak chce.
 Mína 
  • 

Re: elity 

(6.11.2013 16:11:24)
~6~
 Myss 


Re: elity 

(8.11.2013 7:43:21)
Dandax,ŠPRTAT SE BUDEŠ MUSET CELÝ ŽIVOT.Je to hořké,ale je to tak.
 Hanča 
  • 

Re: elity 

(8.11.2013 10:02:18)
Co šprtat, ale budeš muset celý život MAKAT. A doma navíc zadarmo.
 Myss 


jak se připravit na přijímačky?jak vybrat gympl?  

(3.11.2013 20:34:17)
Půjčila jsem nějaké testy z minulých deseti let zpátky.Děláme tak 3 příklady denně.Nevím,jestli to stačí,je to takové piánko,pomaličku.Učili jste se s dětmi?Nebo stačila přípravka,kterou dělávají gymnázia?Jak moc se přípravě na přijímačky věnovat?Z matiky tam jsou věci,které na základce do konce páté třídy ani probírat nebudou.Dělávají třeba ve škole nějakou přípravu s učitelkami?(navrhla bych na třídní schůzce).A ještě-jak a podle čeho vybrat gympl?Já koukala na poměr přihlášených a přijatých z minulých let,aby bylo reálné se na gympl dostat.Půjdeme na Dny otevřených dveří,co dál?Mnohé jste tady dříve psávaly,že děti se nijak zvlášť nepřipravovaly a prostě šly přijímačky zkusit.Přišlo mi to nemožné,když jsme začali se synem dělat příklady,mnohé z nich by prostě bez přípravy byly těžké i pro mě.
 Markéta, kluci 11 a 5 
  • 

Re: jak se připravit na přijímačky?jak vybrat gympl?  

(3.11.2013 20:48:58)
Naše škola se tváří, jako že osmiletá gymnázia neexistují, žádná školní příprava na přijímačky neexistuje. Koupili jsme přijímačky z loňských let a cca od listopadu tomu syn věnoval odhadem dvě tři hodiny týdně. Dostal ode mě úkoly na týden a plnil je. Někdy od ledna chodil na Scio kurz, jednou týdně. Poměř přihlášených a přijatých dětí je v Praze všude podobný - nebo spíš od 1:4 po 1:10, gymnázium, kde je poměr lepší ( v našem okolí)má blbou pověst, tam to syn nezkoušel. Nedostal se ani na jeden gympl, ale příprava na přijímačky mu podle mého otevřela, zejména pokud jde o matiku, úplně nové obzory a to jsem moc ráda. Přijímačky z matiky se skládaly cca z třetiny z toho, co na ZŠ nebrali, navíc typy příkladů byly úplně jiné, než co dělali na základce. Taky si teda konečně upevnil gramatiku, češtinu nakonec udělal na jednom gymplu na takřka plný počet bodů (k mému překvapení).
 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


Re: jak se připravit na přijímačky?jak vybrat gympl?  

(3.11.2013 23:21:45)
U nás máme gymnázium ve vedlejším městečku - 7km daleko. Doposud brali děti s průměrem do 1,1 bez zkoušek a doplňovali je po přijímačkách.
Uvidíme, jak letos...
 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


Re: jak se připravit na přijímačky?jak vybrat gympl?  

(4.11.2013 6:16:13)
Letos nevím, v předešlých letech to tak bylo.
Myslím, že loni naplnili ročník jedničkáři a pak opravdu jen doplnili dva lidi z přijímaček.
To víš, sykovi by to tak vyhovovalo - i když je hodně soutěživý,a právě na matiku se dost těší (on i vyhrál nějakou celostátní soutěž v matice, ale je to introvert -s námi doma to neřeší)
 Eva, 2 puberťáci 
  • 

Re: jak se připravit na přijímačky?jak vybrat gympl?  

(11.11.2013 0:11:53)
Můžu přijít se svojí troškou do mlýna. Dcera studuje osmiletý státní gympl (vybírali jsme pečlivě - poměr zájemců a přijatých, reference známých, dopravní dostupnost, dobrý pocit ze dne otevřených dveří) druhým rokem naprosto bez problémů, ač není studijní typ (nerada se učí mimo budovu školy, resp. se nijak nepřipravuje). Na gympl sama chtěla (hlavně proto, že její skvělá základka 5. rokem končila), měla celých 5 let samé jedničky, jen v pololetí 4. třídy dvojku z ČJ. Přihlásila se na přípravné kurzy, které nabízelo soukromé gymnázium za slušný peníz a navíc ve stejné budově, co byla základka. Bylo jich tuším 5 a 5 hodin (M a Čj), nic víc jsme pro úspěšné přijetí neudělali. Přijímačky na státní udělala jako 33. ze 169 uchazečů, brali 60 dětí; na soukromý dokonce jako 2. (ale tam nebyla tak přísná kritéria). Jediné, co se mi na jejím studiu nelíbí, je vyučování 3x týdně do 15:30 hod. Takže na mimoškolní aktivity jí moc času nezbývá. V primě se musela vyrovnat s jiným přístupem (tzv. bez pardónu) kantorů a s větším počtem žáků ve třídě. Ale mám pocit, že jí vyhovují větší nároky i respektující zacházení kantorů. Doufám, že to tak vydrží až do maturity... Moc se mi líbí forma a náplň projektů, které dostává za úkol vypracovat, může dosyta využít vlastní kreativitu.
Syn je ve čtvrté třídě a čeká nás stejný postup. Jen mám pocit, že není tak bystrý, jako sestra. Ale možná je to jen tím, že je kluk :-D, nebo že se neumí tak dobře vyjadřovat. Pokud přijímačkami neprojde vítězně, skončí na soukromém gymnáziu (pravděpodobně s mnoha původními spolužáky, protože to bude nejpohodlnější). Ovšem pokud by stávající skvělá škola nabízela i druhý stupeň, nikam by přestupovat nemusel...
Ještě bych podotkla, že sama mám "jen" střední školu (za normalizace), protože mne velmi nebavila a představa dalšího studia ve mne vyvolávala odpor. Dnes mne to mrzí, ale lenost vítězí.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.