susu | •
|
(6.10.2011 9:52:09) Jednu dívčinu máme ve třídě. A je to na palici. Dětem vytrvale provádí drobné nepříjemnosti a naschvály. Vysype aktovku, hodí na zem pouzdro, vysype obsah pouzdra, sebere drobnost a zahodí, roztrhá obrázek, sebere a sní část svačiny,....pořád něco. Letos má i asistentku, ale ta je zatím spíš naprd. Když ta dívka není ve třídě, dcera si to přímo pochvaluje, že je tam konečně klid. Začínám být na integraci dost namíchnutá na rozdíl od dřívějška.
|
Pawlla |
|
(6.10.2011 10:09:37) Integrace za to nemůže.Proč se neptáš,kde je asistentka a učitelka,když dívka tohle dělá?
|
susu | •
|
(6.10.2011 10:12:27) Ptám. I učitelka je jen člověk. Roztrhat dítku obrázek zvládne i když je učitelka jen u sousední lavice.
|
Pawlla |
|
(6.10.2011 10:16:41) Vytrvale,pořád?Se dvěma dospělými,když asistentka je jen pro ni?To se mi nezdá jako zvládnutá integrace,ale ze strany školy.
|
Pawlla |
|
(6.10.2011 10:19:14) Nehledě k tomu,že s hyperaktivními dětmi se dá pracovat,zjistit proč to dělá,najít způsob,aby negativní energii vybila jiným směrem,ADHD není retardace,že by nepochopila co dělá špatně.Jenže nejjednoduší je odpískat celou integraci.
|
susu | •
|
(6.10.2011 10:23:09) Jenže toto je škola, ve které je i dalších 18 dětí, pracovat s ní můžou,a le tady není prostor. Snad někam i dochází, ale výsledky fakt nevidím. Když byly posledně s mou dcerou po škole si zabruslit na chodníku před domem(bydlí bohužel poblíž nás), tak dceru strkala do silnice.
|
Pawlla |
|
(6.10.2011 10:24:40) Jak není prostor?A co dělá ta asistentka,neuhlídá ji,nepracuje s ní?Já tomu nerozumím.
|
susu | •
|
(6.10.2011 10:29:05) Je to ve škole, učitelka učí, asistentka asistuje. O přestávce učitelka jde do kabinetu, asistentka asistuje dál. Ta dívka se pokouší zapojit do hry dětí, jak se něco semele, hned někoho praští. Než asistentka situaci uklidní, tak už je něco roztrháno. A tak furt dokola.
|
susu | •
|
(6.10.2011 10:31:58) A v družině s ní asistentka není. Mimo školu taky pochopitelně ne, takže když mi da dívka zazvoní u dveří, musím to řešit já.
|
|
Pawlla |
|
(6.10.2011 10:40:34) Nevím,nedovedu si představit situaci,kdy má u sebe celou dobu asistentku a neustále někomu ubližuje,kdyby mi to někdo tvrdil,hodně bych se nad tím zamýšlela.Neříkám,že to musí pokaždé asistentka stihnout,ale píšeš neustále,pak opravdu nechápu.Pokud Ti zvoní u dveří tak to asi změna školy nevyřeší,nebo má být zavřená v ústavu?
|
susu | •
|
(6.10.2011 10:44:45) "Neříkám,že to musí pokaždé asistentka stihnout,ale píšeš neustále,pak opravdu nechápu."
Ona asi asistetka lecos stíhá, alá já už toho mám plné zuby, tak mám pocit "neustále".
"Pokud Ti zvoní u dveří tak to asi změna školy nevyřeší,nebo má být zavřená v ústavu?" Uvítala bych, kdyby s ní bylo pracováno tak, že se nebudu muset bát, když mi zazvoní u dveří. A dokud to tak není, tak by asi měli rodiče situaci řešit ke spokojenosti i ostatních a ne ji poslat samotnou ven na odpoledne.
|
Pawlla |
|
(6.10.2011 10:48:00) To,ale není o škole,to je o rodičích.
|
susu | •
|
(6.10.2011 10:49:55) Ale za to já nemůžu, já to jen odsírám. Tak se nediv, že mám té dívky plné zuby a že ji v té třídě nechci.
|
Pawlla |
|
(6.10.2011 10:52:18) Divím,protože evidentně hledáš viníka jinde než je.
|
susu | •
|
(6.10.2011 10:56:46) Viníkem je ona. Dělá to všechno ona. A nejsou jí dva, ale osm, už by měla chápat, co se nesmí. Třeba strkat druhého do silnice. Ono ji to prostě baví, dělat druhým naschvály.
|
Pawlla |
|
(6.10.2011 11:01:20) Takže škola se rozhodne pro integraci,PPP nebo SPC ji doporučí,škola shrábne dotace,které jsou větší než na klasického žáka,nikdo s dívkou nepracuje,asistentka ji není schopná ani uhlídat,ale viník je ta dívka?Jak jsem psala Ty jsi klasický případ....
|
susu | •
|
(6.10.2011 11:07:47) Z dotace se snad platí ta asistentka, která tam opravdu je. Že není reálné ji pokaždé uhlídat je jasné. A že kdyby tam ta dívka nebyla, je všem líp, je taky jasné.
Mně přijde naivní si myslet, že asistentka to všechno vyřeší. V tomto případě ani 5 asistentek. Jo, je normálne inteligentní, ale její chování normální není. Pokud to není řešitelné, tak do normální školy nepatří.
|
susu | •
|
(6.10.2011 11:10:47) Přinejmeším, dokud se to nevyřeší, pak se může do normální školy vrátit.
|
|
Pawlla |
|
(6.10.2011 11:21:26) Tak pozor,asistentku platí zřizovatel,dotace jde do školy.Jinak jak jsem psala,nedivím se,že neuhlídá vše,divím se,že neuhlídá nic,protože Ty jsi v prvním příspěvku psala o neustálém ubližování,nezlob se na mě,pokud mám na starosti 1 dítě 90% musím vychytat.Já mám v práci 9 klientů s větším postižením a větší agresivitou a přesto si neubližují permanentně v kuse,pokud tam jsem většinu(ne všechny) věcí uhlídám.Vůbec nechápu,proč by měla mít 5 asistentek,je snad superman?
|
susu | •
|
(6.10.2011 11:29:28) 5 asistentek byla nadsázka. Asistentka něco odcloní, ale pořád ta dívka stíhá udělat dceři nějakou nepříjemnost několikrát do týdne. Jo, vadí mi to.
|
Pawlla |
|
(6.10.2011 11:33:39) No,já nevím,pořád si myslím,že asistentka by to uhlídat měla.Může se stát vyjímka,ale terorizování celé třídy,když je jedna asistentka na jednoho žáka,tam je chyba jinde.
|
susu | •
|
(6.10.2011 11:37:55) No, nakolik tu dívku znám, tak ani nemusí být chyba jinde.
|
hana g., 2 děti | •
|
(8.10.2011 7:37:47) Vaše příspěvky mě rozpalují doběla. Vy jste klasický případ - postrach všech rodičů s dětmi s ADHD. Kvůli takovým jako Vy se zdají vzniklé problémy ještě nafouklejší než ve skutečnosti jsou. Proč oné dívce neřeknete ať u Vás nezvoní? Vy jste viděla, že by Vaši dceru strčila do silnice? Proč, když bydlí kousek od Vás neřešíte situaci s rodiči? Místo toho kolem sebe metáte nenávist. Jsem ráda, že v mém okolí se naštěstí už nevykytuje někdo jako VY.
|
|
|
|
|
Pavlína, 2 kluci | •
|
(6.10.2011 21:40:03) U nás tedy na integrované žáky dostává škola 100,-Kč na rok na kompenzační pomůcky, víc nic. Nevím, o jaké dotaci tady mluvíte??? Asistentku má pouze nevidomá holčička, děti s SPU, ADHD, atp. NIKOLIV!
|
Babsi+2 |
|
(6.10.2011 21:58:18) U nás mají asistentku jen děti s lehkou mentální retardací, jde ale v podstatě o soukromou učitelku (jiné dotace hodin, jiné složení učiva). Děti s jinými poruchami nemají nárok.
Musíme je zvládat sami. O příplatku na tyto děti taky nevím (momentálně jsem na ZŠ). Na SŠ (kde byly i takto postižené děti daleko lépe zvladatelnější) jsem měla za každého dys nebo ADHD 500Kč navíc.
|
|
Pawlla |
|
(7.10.2011 6:35:45) Dotace chodí na každého žáka i zdravého,na děti integrované větší.
|
slepenina |
|
(9.10.2011 9:22:49) Jak píše Pavla, ta na každé dítě je dotace a když je tak takové dítě tak to mají placené jako dvě děti ve třídě a díky tomu je to víc peněz a je to hlasvně ne protoho učitele, ale na různé kompenzační pomůcky. Asistent je placený pak zvlášť ještě z krajských prostředků a bývá přidělen jen k jednomu žákovi a je tam vysloveně na to, aby plně mohl vysloveně to dítě chránit před ostatními a také i ty ostatní před takovým dítětem pokud je s touto poruchou. Díky němu by měl vše pak v tom kolektivu fungovat a nedocháet k takovým akcím ze strany takového dítěte. Díky té ped. asistenci pak může dojít k zkvalitnění chování dítěte, nižším dávkám léků a hlavně neni nutné takové dítě umísťovat do ústavu na léčení. Tak jen pro tu nejvíc dovokou maminku a chce se zbavit té dívky ze třídy, aby její dcera měla klid tak spíš ještě také zamýšlení zda ta její dcera je rak hodná a nic nedělá této dívence. Tyto děti, když něco takového udělají tak je to na základě těch ostatních a vrací mu vše, je pravdea v tom, že to je nepřiměřeným způsobem, ale za to nemůže a hlavně zdravé détě by se mělo chovat slušně a s úctou. Mluví ze mě dloholetá zkušensot s takovým dítkem a i výbornu učitelkou a ta vždy věděla jak to vše bylo a také ty děti zdravé i dělají naschvály a provokují a kolikrát si to udělají samï a svedou to na dítě s ADHD. Taskovému dítěti je spíš ubližováno a rodiče se snaží ho vyloučit z přirozeného protředí a diskrimují ho. Nedivím se už vůbec, že tato dívka je taková, když děti jsou od rodiču utvrzováni, že je ona ta špatná a oni jejuich dítka ty nadčlověk. nepřeju žádné mamince, aby se jim takové dítě narodilo, ale c není může se stát a tak bych radila, aby jste se také podle toho chovaly a kdo nezažil a je třebna i sobecký mít jen to jedno dítko co je zdravé a jiné si netroufne tak ať jde do háje.
|
ladafe |
|
(10.10.2011 11:34:55) Dobrý den, přesně jak píšete, 8leté děti si kolikrát i vymýšlí( což je totiž normální, každé dítě si občas něco vymyslí nebo přikreslí), taky mám kluka s ADHD, a nevěřím, že tahle dívenka, je jenom sama tou co něco ostatním vyvádí, když vidím syna že se popere třeba i s kamarádem, vždy je to ve chvíli, kdy ho ten kluk provokuje, on neumí říct, no a co trhni si...a jít pryč, to tohle děti prostě neumí, ale když je někdo provokuje mají vztek a neví co s ním, jde z nich, a to je to jinak takový zlatíčko, udělal by pro každýho koho zná úplně všechno. Tím chci říct, milá paní zamyslete se nad tím, jestli je ta vaše holčička tak hodná a nic té druhé nedělá a nebo jestli si taky občas trochu nevymýšlí. Děti si vymýšlí všechny, byla jste se zeptat ve škole? Mluvila jste s jinými rodiči...ono to totiž může být všechno jinak. Čímž samozřejmě netvrdím, že holčička nemá problémy, navíc tyhle děti ani kolikrát neví, že někoho bouchnou, běží a rozhazují rukama a nevnímají, že do něčeho bouchli, ale za to taky nemůžou a bohužel to neovlivní. K těm svačinám, máme ve škole super kloučka, (už jsou 10ti letí) bohužel synův vzor a kamarád v uvozovkách, všichni ve třídě ho milují, dobře se učí, a je to takový ten co rozhoduje co se bude hrát atd atd. .... je to stokrát větší hajzlík než ostatní, bohužel většina dospělých nemá šanci na to přijít, než někoho začne provokovat, tak se rozhlídne jestli není někde poblíž dospělý atd. tuhle náš syn přiběhl a říká, rychle mi udělejte pití, Lukáš říkal, kdo mu první donese pití je jeho největší kamarád...podotýkám bydlí ve vedlejším vchodě a má super rodiče a je z dobré rodiny...to samé ve škole, dej mi kus svačiny, já ti za to pošlu něco na mobil...kamarádíček, bohužel když klukovi pak s úsměvem řekne, že mu to nepošle, tak syn s ADHD neví v tu chvíli co dělat, je zahnaný do kouta věřil mu a začne mu nadávat a nebo ho rovnou praští, má v sobě emoce které nedokáže potlačit a samozřejmě je mu jedno jestli je okolo třeba deset dospělých...a on je ten špatný. Takhle to chodí, naštěstí máme stále štěstí na učitele a mého syna mají rádi, tak vím, že se to vždy vyřeší a kluk nebude chodit do školy s odporem, ale myslím si, že typ dítěte jako je jeho kamarádíček je mnohem horší a nebezpečnější, než ten náš kluk...víte na čem u něj jste. Holka o které píšete, určitě zlobí, ale nevěřím, že až tak jak popisujete, navíc pokud u vás zazvoní, čeho se bojíte? to byl vtip ne? Normálně řeknu, že malá s ní nikam nepůjde a hotovo, nebo ubližuje po zazvonění u vás i vám...kope vás mlátí vyjídá vám ledničku? Prostě at si vaše dcerka s ní nehraje, a hotovo, nechápu, když k ní máte takový odpor, jak je možné, že jsou spolu venku? A nevěřím, že dítě s ADHD bude strkat druhé dítě do silnice, pokud by to tak bylo tak má holčička asi jinou diagnozu a ne Adhd...to jsou děti divoké a né zákeřné!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
ladafe |
|
(10.10.2011 11:42:04) má odpověd byla reakcí na Pawlu s kterou souhlasím.
|
|
susu | •
|
(10.10.2011 11:44:21) ladafe, víš proč si s ní moje dcera pořád ještě hraje? Protože ona sama je takový typ, co na každé příkoří rychle zapomene a protože mě samotné je té holky líto, když nám běhá kolem plotu a chce si hrát. A pak jsem naštvaná i na sebe, když se zase něco vyvrbí. Kdyby to nebyly spolužačky, bylo by to jednodušší, nebyla bych naštvaná, že zase něco se stalo ve škole a taky by k nám možná tak nechodila, kdyby se neznaly ze školy.
|
ladafe |
|
(10.10.2011 11:55:42) to se mi zdá úsměvný, psala jsi jak je hrozná, jak jsi naštvaná a ted, že je jí ti líto, že tvoje dcerka na příkoří hned zapomene? Když nebude mít děcko někoho rádo, protože mu pořád něco provádí, nebude si s ním hrát, ale pokud bude vědět, že všechno není až tak jak vypráví a je tam i malilinkatá věc ve stylu, trochu jsem tu pravdu pozměnila..udělala to nechtěně atd. pak rychle na to příkoří zapomene...to je můj názor. Koukám na chování dětí hodně, protože prostě od malinka musím, nechci trestat syna neprávem ale taky nechci aby mu něco procházelo, s paní učitelkou jsem vždy hodně jednala chodila do školy vždy pravidelně min. jednou za měsíc jsem se ptala, paní učitelka mi taky vždy psala co se kdy přihodilo....je mi jasné, že pro normální holčičku je její chování občas pěkně otravný, ale věřím tomu, že to není vždy jak ti doma vysvětluje...měla by ses taky pídit po tom jak ke všemu došlo....jak už jsem psala i hodné děti pravdu upravují, protože jsou to prostě děti a nejsou svatí.
|
susu | •
|
(10.10.2011 12:07:40) Ladafe,jsem podobná jako moje dcera. Pokud mi přijde ze školy s brekem, tak jsem naštvaná. Pokud se nic nestalo a běhá nám kolem plotu, je mi jí líto. Co na tom nechápeš?
|
susu | •
|
(10.10.2011 12:08:24) Pokud mi přijde DCERA ze školy s brekem, tak jsem naštvaná. Pokud se nic nestalo a běhá nám TA DÍVKA kolem plotu, je mi jí líto. Co na tom nechápeš?
|
|
slepenina |
|
(10.10.2011 12:23:12) Já bych nečekala na nějakou schůzku danou učitelem, ale došla si tam hned jak to přesně vše je. Já si to také myslím, že ty naše dítka nedělají jak je tady popisováno, spíš ještě opačně mé dceři hodily aktovku do záchodové mísy a to jsou děti bez postižení a vím, že v té době dcera jim nic neudělala a bylo mi řečeno učitelkou, že děti byly potrestáni a tím to skončilo, ale vysloveně to byla šikaná ačkoliv já z toho vědu nedělala. Spíš jaké to mělo pak důsledky, co vše si dcera vymýšlela jak je nemocná aby do té školy nemusela. Každý den jsem se školou ve styku a prostě se starám jak vše v té škole probíhá.
|
susu | •
|
(10.10.2011 12:30:10) Jediný, o kom, v rámci naší třídy a ročníku, vím, že háže dětem věci do záchoda, je ona.
|
Pawlla |
|
(10.10.2011 12:39:10) susu,napiš raději co nedělá,to bude kratší.Já bych tohle všechno nestihla ani kdybych nebyla pod dohledem,což ona jeJinak opravdu skvělý příklad jak se dá manipulovat s rodiči.
|
susu | •
|
(10.10.2011 12:45:59) Dva roky nebyla. Za tu dobu toho stihla hodně. Jinak jasně, já tady sepisuju a míchám zážitky ud nás, za školy a za dlouhou dobu. Ale ano, házení věcí do záchoda taky proběhlo, vím o několika dětech, kterým tam naházela věci.
|
Pawlla |
|
(10.10.2011 12:57:29) Tak teď tam je,možná by bylo lepší,kdyby jsi uváděla jen příklady teď z této doby,problémy,které popisuješ jsou podivné a podle mě asistentka je v tomto případě nejlepší řešení,je hodně divné,že to nefunguje.Dále informace,že asistentka je tam pro všchny děti,nevěřím,že si to Tvoje dcera vymyslela,jak by na to přišla?To ji někdo musel říct.Já to vidím tak,že škola záměrně staví vás rodiče zdravých dětí proti té dívce a rodičům.Vy budete tlačit na to,ať dívka odejde,oni to chtějí taky,ale takhle můžou alibisticky říct,no to my ne,ale to víte to ti netolerantní rodiče.Nikdo tam nemá adekvátní péči,ani ta dívka ani vaše děti a vy místo,aby jste se ptali kompetentních osob,tak se napadáte navzájem.
|
Markéta | •
|
(10.10.2011 13:21:12) Pawlo, vystihla jsi to podle mě zcela přesně. A jak je vidět, taktika školy zafungovala.
|
Pawlla |
|
(10.10.2011 13:51:51) Protože ji znám a vím i z okolí,že skoro vždy zafunguje.
|
slepenina |
|
(10.10.2011 14:27:08) JO přesně tak a já to taky znám ze své zkušenosti, až na to, že první roky učitelka perfekt a vše ustála a pak změna učitele a ten začal a přitlačili mě ke zdi a hrozným způsobem. Nyní rodičetěchto dětí spíš dovolí kamarádit s mou dcerou než s jinými. Oni vědí, že když dcera řekne přijdu v tolik tak mi případně zavolá, že se opozdí a o jak dlouho. Bohužel také znám případ kdy škola se chce zbavit žáka a matka se snažila synka přeřadit a nikde ho nechtějí, že prostě tam nepatří a má být tak kde je a to i ta praktická ho nechce a jak to skončilo, neschopný asistent a nyní chudák nucený léčebný pobyt. První co bych udělala došla do školy jak to přesně s tím ped. asistentem je a opravdu to bývá ve specializovaných třídách kde jsou i jiná postižení, že ten ped. asistent má 5 dětí, ale v klasické to tak není i když samozřejmě může být něco jinak, ale není pro všechny, spíš, že by tam bylo ještě nějaké další dítě s postižením tak k němu, ke zdravému dítěti nepatří.
|
Pawlla |
|
(10.10.2011 15:36:37) No je to hrozné a pořád dokola vysvětluješ a stejně je to k ničemu.
|
|
pen +2 | •
|
(10.10.2011 16:32:01) Přesně tak. Je v postoji učitelky k tomu dítěti. U susu ve třídě 18 dětí, z toho jedno děvče s ADHD + asistentka a holčičku tam berou pomalu jako nějaké monstrum, které nikdo nezvládá. U mojí dcery ve třídě 25 dětí z toho 3 problémové a 2 tak nějak na hraně a paní učitelka to zvládá bez asistentky. Sice to tam občas také pořádně drhne, ale ne denně a vždy se to snaží nějak vyřešit. Když pedagog nechce, tak může mít z PPP vyjádření kolik chce a stejně to nefunguje a některý pedagog to zvládá i bez návodu na dítě.
|
slepenina |
|
(10.10.2011 16:50:31) Přesně tak je to o lidech jak chtějí nebo nechtějí.
|
|
Pawlla |
|
(10.10.2011 18:29:22) Samozřejmě,ale dneska se už nikdo nemůže vymlouvat,že neví,protože pokud má učitel zájem,tak PPP nebo SPC pomůžou a vysvětlí.
|
slepenina |
|
(10.10.2011 18:57:25) Ano pomůžou s nějakým učebním plánem, ovšem zas záleží na učitelích zda mají zájem. Já byla velmi spokojená s tou první učitelkou do té 1. do 4. třídy a pak katastrofa a další věc je i nyní, nerespektují, že by měla mít kratší písemku nebo ji dělat na 2x. Chystám se opět zas na školu a nevím už jak jim to říct, mají to napsané a stejně si jedou podle svého.
|
Pawlla |
|
(10.10.2011 19:05:46) No jasně to je zase další sorta učitelů,kteří si poradit nenechají,protože oni vědí všechno lépe.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
susu | •
|
(10.10.2011 12:46:34) jinak zase mažu, je můj čas.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pajka (2 kluci) | •
|
(13.10.2011 17:40:27) Učím na ZŠ, vyznám se velice slušně v dotacích. Bohužel se mi ještě (za roky praxe) nepodařilo sehnat žádné dotace pro děti s SPU nebo ADHD. Můžete mi poradit, kde tyto dotace sehnat? Doufám, že chápete, že toto myslím pouze ironicky. Vyplňuji i výkazy, kde se zadávají děti různě postižené... Pokud dítě nesplňuje přesné podmínky (hodně přísné, dané přesně zákonem), žádné zvlášntí dotace na dítě nejdou. Máme ve škole i děti s ADHD, zkoušeli jsme nějaké peníze sehnat, ale na tyto děti opravdu dotace nejsou. Pouze lze vypracovat individuální vzdělávací plán, pokud jsou přidruženy i různé poruchy (opět definováno přesně zákonem) a pak je možnost zažádat o asistenta pedagoga, na kterého lze zažádat u kraje (tj. na odboru školství) o zvláštní dotace navíc.
|
Pawlla |
|
(14.10.2011 8:15:36) Takže mi chcete říct,z titulu,že se "v tom velmi dobře vyznáte",že vedení školy nedostává peníze od zřízovatele podle počtu žáků,všech i zdravých?U dětí s postižením se to násobí.Potom jsou různé granty,kde se dá čerpat,u nás to byly 3000 000,na to už není právní nárok to je o šikovnosti vedení,pokud nemáte nic(kromě těch základních),je to problém vašeho vedení,nebo váš pokud to máte na starosti.Z EU a podobně se dá čerpat strašně moc peněz a to myslím vážně,není to až tak veselé téma.Jestli je necháváte ležet na ulici,je jaksi váš problém.
|
slepenina |
|
(14.10.2011 8:23:13) Já se ptala při nástupu dcera do školy ředitelka a ta mi řekla, že v případě přijmutí takového dítěte do třídy s měnším počtem žáků se bere jako zaplněná a dostávají se pak peníze na plný počet třídy a jinak pak dvojnásobek než na zdravé dítě. Také mi řekla, že to chodí v jednom balíku peněz a tak ani pořádně neví zda ji ty peníze tam přijdou nebo ne, no je to matikářka a tak by to asi měla umět si spočítat. Určitě to někde na stránkách ministerstva školství je a myslím, že jsem to i četla před asi pěti lety kolik přesně se dává na žáka a pak je tam i popsané jak pak to zvýšení je. Konkrétně měla i dcera napsané z SPC, že peníze které se dostanou na ni víc tak se mají použít na kompenzační pomůcky pro ní. Tak určitě to prostě je, ale školy si to asi nehlídají a spolehají, že to přijde, když se asi vyplňuje nějaký tiskopis kolik žáků a s jakým případně postižením tam je.
|
|
Olga, učitelka | •
|
(9.1.2014 21:46:14) Ano, podle Vás je chyba v Susu, asistentce, učitelích a nyní i ve vedení školy. Holku prostě nikdo nezvládá. Já si uvědomuji, že ta holčička může a asi je i dost nešťastná. Jak k tomu přijdou ostatní děti, které jsou ve škole a mají se zde především učit? Myslím si, že tato jedna holčička zaměstná tolik lidí a řešení v této škole pro ní neexistuje. Měla by tedy navštěvovat jinou školu, nebo alespoň třídu pro SPU. Chápu, že pro rodiče je to citlivá věc, ale proboha přeci si nemůžete myslet, že jsou všichni neschopní.
|
|
|
|
|
|
|
|
Pollyenka |
|
(6.10.2011 14:22:11) Ty jsi učitelka té dívky? Pak jsem ráda, že neučíš mého ADHD syna, protože o této poruše nic nevíš. Napsat, že jí to baví a baví jí dělat naschvály ostatním dětem může napsat jen člověk, který o tom neví nic.
|
susu | •
|
(6.10.2011 15:38:26) Ne, nejsem ucitelka, jsem matka jeji spoluzacky. Nevim nic o poruse, tu divku znam naopak dobre.
|
|
|
|
|
Petra | •
|
(7.10.2011 19:53:41) Jasně, ukliďme všechny problémové děti "někam". Buď ráda, že nemáš takovou dceru, a pokud plánuješ další dítě, modli se, ať není takové. Neumíš si představit, co to znamená pro rodiče, jak je to celé těžké. Děti s ADHD směřují svoji energii do nesmyslných činností, např. můj syn na ulici chrochtá a také neustále do druhých šťouchá a všelijak je fyzicky "kontaktuje". Vysvětlování tady moc nepomáhá, najde si činnost jinou. I strkání do silnice může být formou pohybového "tiku". Chápu, že tě to štve, ale strašně se mi nelíbí ten příkrý odsudek dívky a touha "aby byla pryč". Máš jen a jen štěstí, že tvoje dítě ADHD nemá.
|
|
bamiska | •
|
(8.10.2011 20:51:58) pročítám si to co tu píšeš a musím říct že jako dítě bych tě nikdy za matku nechtěla, tak málo porozumnění a modli se aby tvé dítě bylo stále ok...protože potom by jsi zjistila, že pokud je problém a narazíš na takové lidi jako jsi ty tak je život mnohem těžší...co jsi to za člověka, než něco budeš hodnotit a nadávat na lidi zkus si něco nastudovat k danému tématu, víš co vem si takové dítě na den domu a zkus ho něco naučit tak jak ty si to představueješ...no i když já bych ti nesvěřila ani křečka....jak nikomu nic zlého nepřeju tak lidi jako jsi ty bych nakopala do patřičnejch míst
|
bamiska | •
|
(8.10.2011 20:57:58) reagovala jsem na susu a nějak se to špatně zařadilo....
myslala jsem že to budeou hezké stránky o rodině :-(
|
|
susu | •
|
(10.10.2011 7:25:20) No, jak čtu tebe, tak ani křečka bych nesvěřila tobě.
|
|
|
alira | •
|
(11.10.2011 23:04:29) mne by zajimalo, co bys delala, kdyby TVOJE dite bylo takto postizene!
|
|
|
susu | •
|
(6.10.2011 10:59:26) Ujišťuju tě, že kdybys byla v podobné situaci, viděla bys to stejně.
|
Pawlla |
|
(6.10.2011 11:02:20) Ujišťuju tě,že ne.Zkušeností mám určitě víc než Ty.
|
susu | •
|
(6.10.2011 11:09:11) Z druhé strany.
|
|
|
|
Hal2 |
|
(6.10.2011 11:02:12) Pawlo, ale já taky nemyslím, že viník je ubrečená učitelka a zmanipulovaní rodiče. Mám zkušenost s vysypáváním pouzdra a splachováním pastelek. A viník neměl žádnou diagnosu. Pokud je to jednou, člověk to přejde, pokud každý den, tak to prostě otravuje a naštve - nic víc. Nelíbilo by se to nikomu. A jako rodič přece nemůžu řešit něco s cizíma dětma ve škole.
|
Pawlla |
|
(6.10.2011 11:04:13) Vilmo a proč Ty?Řešit to má pedagogický personál školy.Tak jako píšeš o viníkovi bez dg,talky se to nějak muselo řešit,ne?Takže stejně tak se to dá řešit i pokud dg je.
|
susu | •
|
(6.10.2011 11:14:19) Bez diagnózy se to moc neřeší, páč není jak. U diagnózy do jde aspoň nějak.
|
|
|
Jája | •
|
(6.10.2011 12:21:38) Teď mne zastřelíte nebo odsoudíte, ale za mého dětství se podobná věc řešila ne psychologem, ale podobné dítko dostalo od učitele pár facek. Když se pochlubilo doma, dostalo ještě větší díl od rodičů, teda aspoň pokud byli normální. Já vím, že facka byla až to poslední řešení, ale pokud byla správně nasměrovaná a dobře použitá, neublížila. Dneska je to samý psycholog a samé vyšetření, ale to nic neřeší. Ta facka byla řešení okamžité a všem zúčasněným naprosto srozumitelné. A to jak mezi dětmi, tak ve směru učitel-žák. Nejsem zastánce násilí, ale když nic jiného nepomáhá... A taky se to nesmí praktikovat denně, ale skutečně jen v nouzi nejvyšší.
|
Markéta, kluci 9 a 3 | •
|
(6.10.2011 12:34:25) Kdy jsi chodila do školy? Já jsem na ZŠ nastupovala v roce 1976 a rozdávat facky jsem viděla jediného učitele, který podle mě nebyl duševně v pořádku. Představa, že mi učitel bije kluky, je pro mě teda dost hnusná.
Na naší ZŠ byla speciální třída pro děti s poruchami učení, na prvním stupni. Některé děti z ní se pak začlenily do tříd "normálních", jiné odešly do zvláštní školy.
|
susu | •
|
(6.10.2011 12:36:55) "Na naší ZŠ byla speciální třída pro děti s poruchami učení, na prvním stupni. Některé děti z ní se pak začlenily do tříd "normálních", jiné odešly do zvláštní školy"
Možná leší metoda, než jak to probíhá u nás, ale ona je tam takováto sama, musely by to být nějaká škola, kde by se to sbíralo, a to by zase rodiče těch dětí remcali.
|
Markéta | •
|
(6.10.2011 19:45:29) "... nějaká škola, kde by se TO sbíralo". Susu, nezlob se, ale z tebe opravdu odkapává nenávist a pohrdání. Chápu, že jako rodiči ti není příjemné, co se ve třídě děje, a jistě je třeba nějak situaci řešit, ale chyba skutečně nemusí být na straně dítěte - a mluvit o něm jako "tom", jako o nějakých odpadcích, které je třeba odkopnout z cesty ... to je dost děsivé.
|
susu | •
|
(7.10.2011 6:51:44) nechytej za slovo, nebylo to tak myšleno.
|
Markéta | •
|
(7.10.2011 11:37:16) Nechytám za slovo, je to cítit ze všech tvých příspěvků. Pawlla a další se snažili vysvětlit, že chyba primárně není v dítěti, ale v rodině a škole. Že ta dívka není monstrum, které se vyžívá v ubližování. Že je patrně osamělá a nešťastná a nedovolá se pomoci u nikoho - u školy, která si jejím "integrováním" umyla ruce, u asistentky, která s espokojuje s jejím "hlídáním" (a nebo ani to ne), a zjevně ani u vlastní rodiny. Ty samozřejmě nejsi ten, kdo to á řešit - ale pokud před svou dcerou mluvíš o její spolužačce tak, jako tady v diskusi, nedivím se, že se holky nesnesou.
|
susu | •
|
(7.10.2011 11:51:01) Před dcerou mluvím pochopitelně jinak, jak tě toto napadlo? Snažím se jí přispět radou a útěchou. V kamarádství s tou dívkou ji ale fakt nepovzbuzuju.
|
Markéta | •
|
(7.10.2011 12:22:39) Jak mě to napadlo? No, za celou tuhle diskusi v tvých příspěvcích nebylo ani trochu snahy o soucit nebo pochopení důvodů toho, proč se někdo chová "jinak". Jak tu Pawlla psala, není to o tom vysvětlovaztt vlastnímu dítěti, že si má nechat ubližovat, protože ten druhý má na to "papír". Ale hledat způsoby soužití -a třeba i páky na vedení školy, kteréé integraci nezvládlo. Ale to není argument proti integraci samotné. Extrémní případ: Když mi někdo zabije manžela při autohavárii, taky nebudu žádat separaci všech řidičů jako potenciálních zabijáků.
|
susu | •
|
(7.10.2011 12:26:17) O soucit jsem se snažila první rok. Už došel. Druhý rok jsem se to pokušela řešit ve škole. Výsledkem je asistentka na rok třetí, která zatím moc nefunguje. Takže máme za sebou v tomto směru už dva náročné roky a další před sebou. Nejsem typ, který by odsoudil dítě jen kvůli diagnóze, aniž by ho vůbec znal. Ale tady toho mám už fakt plné zuby.
|
susu | •
|
(7.10.2011 12:28:50) Zajímal by mě ten Pawlin recept, jak zvládnout tu dobu, než pokus o integraci začne fungovat přijatelně pro obě strany. u nás jdem do třetího roku zatím bez výsledků, nasranost roste.
|
susu | •
|
(7.10.2011 12:35:20) No nic, musím jít.
|
|
Pawlla |
|
(7.10.2011 12:46:08) susu,já jsem k tomu napsala poměrně vyčerpávající příspěvky,ale shrnu to.Asistentka má neskutečnou výhodu v tom,že má na starosti jedno dítě,může s ní pracovat tak,aby vysledovala příčinu negativních projevů a zabránila jim,může kolktiv třídy nenásilně stmelovat a dokud situace zvládnutá není,musí dívku hlídat,já nevím co je v tom za problém.Každý chce po pro své dítě bezpečné prostředí,ale ve škole očekávám,že mi ho zajistí škola,ne spolužáci mého dítěte ani jeho rodiče.
|
susu | •
|
(10.10.2011 7:27:38) "dokud situace zvládnutá "
Já pořád nevím, jestli si uvědomuješ, že situace nemusí být zvládnutá hodně dlouhou dobu, a že pro ostatní děti to pak fakt není dobré školní prostředí. I děti bez ADHD jsou prostě děti a taky je na ně něco moc.
|
|
|
..maya.. |
|
(7.10.2011 13:35:50) susu, z tebe mám tak blbý pocit že to nedokážu ani popsat...
o co ti jako jde? to nejsi schopná když sedíš na netu něco o adhd přečíst a pak soudit?
|
susu | •
|
(10.10.2011 7:29:16) A proč bych to měla dělat, jediné co chci pro své dítě je klid ve škole na učení, protože to poavažuju za normální požadavek, žádný nadstandard.
|
Pawlla |
|
(10.10.2011 9:27:16) Susu,pokud vyžaduješ absolutní klid na učení ve třídě,tak to aby odešla tak polovina třídyTo nebude nikdy a čím budou starší,tím to bude horší a zdaleka se nejedná jen o ADHD děti.A znovu opakuu za situaci ve třídě je zodpovědná škola.
|
susu | •
|
(10.10.2011 9:43:20) Absolutní klid ne, nechytej za slovo, takový normální.
|
Pawlla |
|
(10.10.2011 9:59:16) Na druhém stupni to nebude ani normál.
|
susu | •
|
(10.10.2011 10:01:38) nevím, co bude, tam ještě nejsme.
|
|
|
|
|
|
|
|
Barča 2 kluci | •
|
(7.10.2011 12:53:38) Tak mě napadlo susu, proč neodejde Tvoje dcera? Tak ji nech přeřadit do jiné třídy a budeš mít pokoj.
|
susu | •
|
(7.10.2011 16:21:55) preradit dceru jsem chtela uz na zacatku 1. tridy, byt z jinych duvodu, kvuli kamaradkam. Nepovolili to. Ale muzu to zkusit znovu.
|
|
|
marketa | •
|
(8.10.2011 23:43:27) Plně s vámi souhlasím.Vím co je ADHD i jak se s takovými dětmi pracuje.Někdy je to peklo.Tyto děti,pokud rodiče nespolupracují-a věřte,že spolupracuje tak jeden z deseti,jsou postrachem celé třídy a hlavně učitelky.Největší pomocí pro tyto děti jsou rodiče ,někdy pomůže psychiatr.Můj syn má ve třídě 2 kluky s diag.ADHD a ukázková hodina je nezapomenutelný zážitek.Bohužel s těmito dětmi je obrovská práce a záleží pouze na rodičích,jak budou s dítětem pracovat a ne se pořád vymlouvat na jiné instituce.Bláboly typu buďte ráda,že nemáte takové dítě jsou velice nevhodné,sami buďte rádi,že nemáte dítě ještě s horším postižením.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jája | •
|
(6.10.2011 13:18:08) Chodila jsem do spádové vesnické školy. Bývalo nás ve třídách tak 18 dětí, kromě 1.tříd byly spojené třídy 2+4, 3+5. Od 5.třídy se k nám přidávaly děti z okolních malotřídek (1-2 třídy pro 1.-4(5) ročník). Dojížděly i 10 km. Protože by nás bylo ve třídě nad 35 dětí, byly třídy paralelní, 18+18, ale byla tam i třída se 35 dětmi, protože chybělo prově to jedno pro rozdělení do dvou tříd. Další škola, co měla 5.-9. ročník, byla od nás 14 km daleko. Přeřadit děti jinam znamenalo časovu ztrátu na dojíždění + zvýšené náklady pro rodinu, utáhla by to asi málokterá. Ono stačilo, když v rodině dojížděly děti běžně 30, ale taky 45 km denně na střední školy a na učňáky. Takže s námi chodily děti, co končily základní školu v 6. a popř. vyšším ročníku. Nepamatuju, že by byl někdo přeřazen do školy zvláštní, právě pro vysoké náklady na dojíždění dítěte. Takže každý rodič si dítě radši nějak zpacifikoval, aby ty náklady neměl. Jo, a šla jsem do 1. třídy v r. 1964. Bití dětí nebylo běžné ani tehdy, ale pokud už si dítko zasloužilo facku od učitele (je to taky jen člověk a taky mu můžou ujet nervy), rodiče to respektovali. když se dítko doma prořeklo, obvykle dostalo od rodičů ještě dvě další. Když si požaloval pan učitel (nebo paní učitelka), když náhodou potkal rodiče, byl doma sekec ještě větší. Při setkání spolužáků jsme se shodli na tom, že většina z nás volila radši pohlavek než poznámku a kázání. On totiž ten pohlavek byl trest okamžitý a rychlý, poklesek byl ohodnocen okamžitě. Taky když nedávno zemřel učitel, který vychoval 2,5 generace místních lidí, šlo mi na pohřeb možná 400 lidí, jakou měl autoritu a vážnost (a to pamatuju, že měl ve třídě ještě rákosku. Nepoužíval ji nebo opravdu ve velmi vážném případě, ale měl ji).
|
Petra Neomi | •
|
(6.10.2011 20:08:12) A jaký myslíš, že by mělo smysl bít dítě s diagonostikovanou poruchou chování? Asi stejná, jako léčit bitím schizofrenii, taky se to dělalo, ve středověku, ale ke zlepšení stavu to fakt jaksi nevedlo.
|
|
Jana Zudová |
|
(8.10.2011 18:19:51) Jájo a Susu, vy jste obě ale opravdu zlé ženské. Vůbec mi z Vás není dobře. Potřebovaly byste mít samy takové děti, abyste viděly, co je to za trápení a bolest pro rodiče i děti samotné.A jakoby to nestačilo, ještě potkat takové bestie jako jste vy. A kdyby mi nějaká učitelka fackovala dítě, půjdu jí to vrátit.
|
|
|
|
Pollyenka |
|
(6.10.2011 14:26:37) Nevím, kdyx jsi chodila na základku, já nastoupila v 1986 a jen jednou mi ji učitelka ve druhé třídě vystřihla, už tenkrát jsem měla diagnosu LMD a pracovala jsem s psycholožkou, a táta s mamkou šli tenkrát do školy a souška učitelka dostala pěkně vynadáno. Doma jsem rozhodně nebyla fackovaná nebyla.
|
|
Helča | •
|
(7.10.2011 17:21:48) Jájo, naprosto souhlasím. Také jsme měli učitele, který nás trestal okamžitě při "zlobení" nikdo jsme to doma neřekl, protože bychom dostali znova a všichni jsme si ho vážili.Dnes je móda se vším hned letět k doktorovi a nevychovanost a nezájem rodiny i školy svádět na nějakou tu diagnózu. Uznávám, že jsou i vyjímky, kde je to opravdu potřeba, ale těch zas není tolik.
|
Hal2 |
|
(7.10.2011 17:29:35) Jinými slovy - většina dětí s dg ADHD jsou rozmazlení fracci a stačilo by trochu přitáhnout uzdu? "" V tomhle případě mi došly slova trochu.
|
Helča | •
|
(9.10.2011 9:25:26) Milá Vilmo1, soudíš rychle a špatně! Nenapsala jsem nic o "rozmazlených fraccích"! Zmiňovala jsem se(jinými slovy),že vázne komunikace, porozumění a výchova v rodině. A k těm tělesným trestům -vynikající psycholožka mi řekla, že ve vhodnou a správnou chvíli jedna přes zadek(ruku) je lepší než tisíc vysvětlování(dráha zadek(ruka) mozek je nejrychlejší spojení pro slova nesmíš, nedělá se to,atp.) Pro šťoury byla skvělá a měla vynikající výsledky a není tu řeč o mlácení do bezvědomí, ale o jedné přes prdku.
|
|
|
Pawlla |
|
(7.10.2011 17:50:04) Ježiši to je zase moudro
|
Hal2 |
|
(8.10.2011 10:17:36) Pawlo, ten tleskající byl v uvozovkách, ono to moc nevyznělo, ale měla to být ironie nad Helčiným výrokem. Nemyslím,že polovina hyper dětí by se srovnala tvrdší výchovou, pochopitelně.
|
|
|
|
8.5Yettynkaa12 |
|
(9.10.2011 9:50:13) Jájo, já s Tebou naprosto souhlasím!
|
|
|
|
|
erika,2 děti |
|
(3.8.2012 13:10:03) susu, nejlepší by bylo takovéhle "problémové děti" odstřelit, že?
|
|
|
|
|
|
Hal2 |
|
(6.10.2011 10:49:55) susu, 19 dětí není tak moc, podle mě by to zvládnout v takovém počtu mohlo jít, ale asistent tam měl být od začátku. Integrace v pojetí, kdy neexistují mechanismy, které by ty děti opravdu podržely, je problém. Bez ohledu na to, že takové děti potřebují být v normálním kolektivu. Záleží na lidech, zda si poradí a ono to bohužel mnohdy dopadá tak, že si neporadí.
|
susu | •
|
(6.10.2011 10:50:34) Bohužel.
|
|
|
|
|
Iva | •
|
(6.10.2011 12:20:57) Jasně, svrhnout ze skály, jako ve starověké Spartě.
Jako matka dítěte s dysfázií, SPU a poruchou pozornosti už nebudu diskusi dočítat, psychicky na to nemám.
Věř Susu, že jsem ráda že ti Pánbu žádně takové dítě nepřidělil...
|
susu | •
|
(6.10.2011 12:23:27) Tipuju, že poruchu pozornosti máme možná taky, zvažuju vyšetření.
A nevidím důvod, aby se dcera nechala trápit spolužačkou s dg.
|
|
|
|
|
susu | •
|
(6.10.2011 10:20:24) Asistentku má jen od září, ale stíhá to zatím. Ona to neskrývá, takže fakt stačí, když se asistenka otočí, protože něco spadlo.
|
|
|
RONJA, DCERA LOUPEŽNÍKA |
|
(6.10.2011 14:10:12) Pak je to samozřejmě chyba volby pedagoga pro to dítě, ale ROZHODNĚ ne chyba malý holky... Hyperaktivní dítě lze zvládat. Ne bez problémů, ne bez určiterjch předpokladů a vzdělání, ale lze. Pokud škola dítě přijme, má tyto předpoklady splňovat a hotovo. a ZASE jsme u toho, kde je ve skutečnosti chyba. Obviňovat z toho osmiletý dítě mi připadá až zrůdný.
|
|
|
\ajuska+3 |
|
(7.10.2011 8:58:07) no když my jsme chodily do školy, taky s námi byli takové děti. tehdy se jim neříkali děti s ADHD (ještě se to netestovalo) ale prostě zlobivé děti:) zkušení a vyspělí pedagogové si s nimi poradili, ti ostatní na ně jen řvali, psali poznámky a sami sebe stresovali. však si to určitě sami pamatujete......
jinak v životě se taky nebude setkávat jen s příjemnými prima lidmi, tak ani ve školy by se ti " zlobivější " neměli oddělovat, jestli teda má škola děti připravit na život:)))
jinak sama jsem učitelka taky.....
|
|
|
pipka pipka |
|
(7.10.2011 10:35:35) tak to řeš!!!! Normálně na třídní schůzce toto téma otevři. jenže ne tak, že se sesypete na nešťastnou matku, ale pomůžete a podpoříte ji v řešení. u nás je ve třídě dětí s ADHD 5!! Spolupracujeme s poradnou, léky jim dává asistentka, o kterou si žádali rodiče u ředitele a ten to zajistit dokázal. Ve škole je i psycholožka-mohouza ní chodit rodiče i děti. nejhorší jsou ti, kdo pořád nadávají, ale sami nic nedělají.
|
|
Janule11 |
|
(8.10.2011 12:37:54) Všechny DÁMY , které tu házejí špínu na děti s ADHD a jinými poruchami by se nad sebou a svými názory měly zamyslet . Je mi z vás na . Plno holek vám tu napsalo o čem to je mít doma dítě s touto "nemocí" a jak se samotný ty děcka cítí, proč kolikrát dělají věci, nad kterýma zůstává rozum stát. Místo kydání špíny na tyhle děcka si sedněte k PC a nejděte si informace o této nemoci. Dítě které by bylo ve vaší třídě, okolí a mělo by nějakou jinou nemoc např. cukrovku a muselo si pravidelně píchat inzulin, taky nebudete takhle hnusně soudit i kdyby bylo zlé, protože to děcko by bylo "chudák". Ale PROČ takhle soudíte děti s ADHD a jinýma poruchama ??? Protože podle vás tohle není nemoc ? Samozřejmě také záleží jak rodina s takovým děckem pracuje, jak spolupracuje se školou,.... ale ono to není jednoduché . Pokud okolí, učitelé, děti, jejich rodiče,... takové dítě stále jen odsuzují a odstrkují, bude se to děcko chovat podle toho: jsou na mě všichni zlý, protivný,.... budu na ně taky takový. Je to začarovaný kruh . Ale oni jsou děti, vy dospělý, vy by jste měli mít víc rozumu. Kdybych takhle já odsuzovala jako vy, styděla bych se sama za sebe . Nikomu nepřeju nic špatného, ale vy-matky, které máte takové hnusné názory na děti s ADHD a jinými poruchami, vám bych přála, aby jste měli takové vlastní dítě alespoň na půl roku, aby jste poznali na vlastní kůži jaké to je, když okolí smýšlí tak jako vy .
|
slepenina |
|
(9.10.2011 10:01:23) Jaňule11, přesně tak, měly by si to tyto maminky zkusit a pak by poznaly, že to dítě je vlastně hodné a rádo napomáhá a je to zlatíčko, to že ho někdy ten mozek zradí v tu nevhodnou chvílí tak to je něco jiného, ale je to pak na učiteli aby sis s ním poradil a vůbec asistentka a nedávno byl i o těchto dětech pořad a říkali, že to je nemoc a ty děti za to nemůžou. Bohužel to na těchto dětech není vidět a tak prostě co si ostatní řeknou je to nevychovanec. Tak tedy všechny postižené by asi nejraději zavřely do ústavů, aby jejich dítěe mělo klid a žilo se mu jak v bavlnce. Takový lid jsou obyčejný povl co nic nechápe a nechce pochopit, jedině, že jeich děti pak dát do ústavu. Další varianta je, že tyto děti se pak uplatní v povolání kde je potřeba rychlé akce a to záchranáři, hasiči a policie a tak tedy nevím asi by ani k takovýám lidem pak neměli jezdit, přeci je tak odsuzují a nepotřebují žádnou pomoc. Já uvedu jen příklad jdou děti společně a dítě s ADHD vidí spadnout staré paní klíče a tak přiskočí a sebere a vrátí a zdravé dítě jde dál a nenamáhá se vůbec tím zabývat.
|
|
susu | •
|
(10.10.2011 7:32:44) "Plno holek vám tu napsalo o čem to je mít doma dítě s touto "nemocí" a jak se samotný ty děcka cítí"
Zkuste se taky zamyslet nad tím, jak se cítí ostatní děti ve třídě, kde jsou jim neustále ničeny jejich věci. Nebo vciťování se do ostatních dětí není v módě, je nutno se vciťovat jen do nemocných?
|
slepenina |
|
(10.10.2011 7:47:49) Hodně dokážu pochopit, ale právě vím moc dobře, že když něco moje dcera udělala tak to bylo na základě provokování daného žáka co mu bylo něco zničeno a osobně, pokud jsem věděla a bylo mi to potvrzeno učitelkou tak jsme prostě vše uhradila nebo koupila. jenže právě v tom to je, že si za to ty děti mohly sami, dceři nadávaly a dost tedy nehezky. Myslím si, že děti by měly být od mala vedeny k toleranci. Připadá mi, že kdyby tam bylo dítě slepé tak taky by byl problém, šlo by a něco rozbilo nebo může hlasitěji mluvit a už prostě tam nemůže být a těch postiženích je plno a opravdu tedy všechny zavřít do ústavu a nevím jaký by byl život kdyby jsme byli všichni stejní, jen seděli a poslouchali a nic bez dovolení neudělali atd.
|
susu | •
|
(10.10.2011 7:59:05) Víst děti ktolerance je fajn, ale ne je vést k tomu, nechat si vše líbit. Což jak vidím rodiče ADHD dětí vyžadují. U situací, u nichž jsem byla, jsem žádnou provokaci nezaznamenala.
|
slepenina |
|
(10.10.2011 8:17:09) JO když je člověk vede k tomu, že si to nemají nechat vše líbit tak jsou opět ty špatní. Já si musím stát za tím, že vždy když byla u toho paní učitelka tak vyhodnitila situaci tak, že za to dcera nemůže nebo ve větší míře a dokázala to vždy vyřešit. řeknu tak ze 100 přípdů mohla za 5 dcera. Opravdu by chtělo mít takové dítě doma a pak by každý rodič dokázal pochopit jak to s tím jeho dítkem je a ne jen rodič, ale učitelka neměla důvod se dcery nějak zastávat. Nejhorší je právě vztah s vrtevníky, tam se vyskytují tyto problémy, starší děti v pohodě a to samé mladší děti, proč tedy mají ty problémy, že ty vrstevníci jim to dávají najevo, že jsou jiní.
|
slepenina |
|
(10.10.2011 8:22:28) Rodiče dětí s ADHD určitě nevyžadují toleranci ze strany spolužáků to v žádném připadě, ale slušnost chování. Já uvedu opět příklad, je snad slušné na jakékoliv dítě vypláznout jazyk, není a každé jiné dítě to přejde, ale dítě s ADHD prostě ne. Vím, že moje dcera konkrétně nesnáší ubližování mladším, nespravedlnost, sprostá slova atd. Což bohužel mezi dětmi je běžná věc. Tohle vše je dokáže vyprovokovat a neříkám, že to dělá zrovna tvoje dcera, ale může někdo ze spolužáků a odnese to první kdo je blízko, bohužel tyto děti dřív jednají než myslí.
|
susu | •
|
(10.10.2011 9:42:20) "je snad slušné na jakékoliv dítě vypláznout jazyk, není a každé jiné dítě to přejde, "
Není to slušné, leč ano, všechny děti to občas dělají a pokud to nemůžou udělat i na dítě s ADHD, tak po nich požaduješ příliš mnoho. V podstatě po nich požaduješ jiné chování než k dětem ostatním, takové to obcházení po špičkách postiženého dítěte. To asi není integrace ne? Není to o tom, aby se ostatní děti naučily ty jiné obcházet, ale aby se to jiné dítě naučilo chovat stejně jako ty ostatní? Tím nemyslím vyplazovat jazyk, ale nereagovat na to nepřiměřeně. Takže ano, chceš oostatních dětech mnoho a není to integrace.
|
slepenina |
|
(10.10.2011 9:57:13) Já přeci nechci aby se chovaly jinak jen v případě mého dítěte, ale ke všem by měly se chovat slušně a o tom to právě je, že se neumí chovat slušně. Ono se vám to všem jednou vyplatí, to nepřizpůsobení a nevím jak si myslíte, že by se mělo takové dítě přizpůsobit, jako čemu. To tedy slepý musí začít vidět, vozíčkář chodit nebo někdo s tikovou poruchou se hýbat.Musíte si uvědomit, že to dítě za to nemůže jako plno jiných a není to výchovou, ale nemocí. Může se vám to také stát, že budete mít v rodině nějaké takové dítě a jak se budete rozčilovat, že ostatní děti se k němu chovají jinak než by měly. Je úplně logické, že se přeci nemocnému přizpůsobí zdraví lídi. Nechci strašit, ale i zdravé děti můžou jít někde a něco je porazit a vznikne takové postižení a chtěla bych vidět jak za to dítko své válčíte.
|
slepenina |
|
(10.10.2011 9:59:11) JO to je zajímavé, moje dcera také chodila ven a nejednou přišla s brekem, že do ní někdo strčil atd.
|
|
susu | •
|
(10.10.2011 10:01:06) "Já přeci nechci aby se chovaly jinak jen v případě mého dítěte, ale ke všem by měly se chovat slušně a o tom to právě je, že se neumí chovat slušně"
To je snad normální, že se děti neumí chovat slušně, se to teprve učí, ne? A ty vyžaduješ jiné chování ke svému dítěti, protože neumí reagvat stejně jako ty ostatní, když někdo udělá něco , co není zrovna správně.
|
Pawlla |
|
(10.10.2011 10:12:26) No neumí,tyhle nepřiměřené reakce k tomu postižení patří narozdíl od agresivity,agresivních je ADHD jen málo dětí a většinou je příčina jinde.S dovolením použiju příklad svého syna,pokud napadne fyzicky jinho spolužáka ať se to řeší tak,jako by se to řešilo s kýmkoliv jiným.Protože má kromě jiného i nemocný kloub,příjde mi samozřejmé,že v TV na něj nebudou kladeny takové nároky,jako na děti zdravé a pokud má přehnané reakce,citlivěji reaguje na posmívání,vyplazování jazyka atd.,to taky patří k dg a tak jako nebude se zničeným kloubem běhat maraton,tak nikdy nebude reagovat stejně jako dítě bez poruchy.Pokud se s ním bude pracovat,může se jim hodně přiblížit,že tak,že to třeba ani nepoznáme,ale v té škole,kde jak sama píšeš,se to teprve učí,tam je třeba s tím počítat.A zase,aby nedošlo k omylu,jsou tam na to lidi,po Tvých dětech nikdo nic nechce,je mi jasné,že si stejně jazyk vyplazovat budou,ale je třeba situaci uklidnit dřív,než z toho bude větší konflikt.
|
susu | •
|
(10.10.2011 10:14:44) Ono už se to rozrostlo, kvůli neřešení předchozí dva roky.
|
|
|
|
|
Pawlla |
|
(10.10.2011 9:58:02) susu,tak to je hloupost,já píšu,že není možné tolerovat bezdůvodnou agresivitu a ničení věcí jenom proto,že má dotyčný dg.Jestliže reaguje na vyplazený jazyk tak to už není bezdůvodná agrese a tam s tím, je třeba počítat,že to dítě to neustojí tak jako ostatní děti.Ale zase tady nejde o to,že iné dítě vyplázlo jazyk,ale spíš o to,jak si s takovými situacemi poradí kompetentní osoby.
|
|
|
|
susu | •
|
(10.10.2011 9:34:01) U nás je to naopak, za většinu může právě ta dívka.
|
|
|
slepenina |
|
(10.10.2011 8:24:22) ONi ty děti jsou velmi vylezavé a stačí se otočit a provedou něco co by nikdy člověk neřekl, že udělají a to právě hlavně ty co vědí jak můžou vyprovokovat.
|
|
Pawlla |
|
(10.10.2011 9:22:20) susu a jak jsi přišla na to,že to rodiče integrovaných žáků vyžadují?Několikrát jsem tady psala,že integrace není o tom,že si to ti ostatní musí nechat líbit.Připadá mi,že buď nečtete co píšu nebo to záměrně překrucujete.Rodiče chtějí,aby jejich děti měly stejná práva jako děti zdravé,pokud škola integraci schválí,zajistí asistentku a proběhne i určitá příprava,potom opravdu už je na té škole,aby případné problémy řešila.Proč děláte z učitelů neschopné chudáky,kteří neví do čeho jdou?Oni mají podrobné zprávy z SPC a integraci dávno připravenou.Kázeňské přestupky se řeší tak jako u každého jiného dítěte,není pravda,že je mu to odpuštěno vzhledem k dg,to je čistě o tom,že ta zpráva pomůže učiteli nebo asistentce pochopit,kdy dojde k agresi nebo nežádoucímu chování a může tomu příště předejít,nebo tam má napsané co na to dítě platí.Dokážete už konečně pochopit,co tím chci říct?Integrací netrpí ostatní děti ve třídě a pokud ano,něco se udělalo špatně,buď při samotné přípravě,nebo potom ve třídě,tady třeba je značně podivná role asistenky.Každopádně odpovědnost mají odborníci,kteří se na integraci podílejí a že jich není málo.
|
susu | •
|
(10.10.2011 9:37:19) Tak si přečti tady ty příspěvky. rozumně tu píšeš z toh, co jsem četla tak jen ty a Vilma(co si teď vybavím), ostatní mě rovnou odsuzují, že si vůbec dovoluji mít námitky.
|
|
|
|
|
|
|
Králíček4 |
|
(9.10.2011 17:06:22) Mě zatím syn s ADHD chodí do klasické školky,je integrován a jse za to ráda.Vycházím jim vstříc a oni mě,syn nikomu neubližuje,spíše on chodí poskrabaný a pokousaný.Proč tyto maminky agresivních dětí je dávají mezi děti,aby jim ubližovali?Tak bych se mohla ptát,ale zatím mě to nenapadlo až po přečtení toho jak by neměli být tyto děti integrované.Bohužel děti s ADHD bývají nespočetně vyprovokované těmi zdravými a ti jsou pak ty špatné,protože nepřirozeně reagují.Bohužel ve většině je to pouze jejich obrana proti provokaci těch zdravých a ti velice rychle přijdou na to jak tyto děti jak se říká vytočit.Ve většině případů jsou to chytré děti s vysokým IQ a jen protože mají ADHD,tak by jste je šupli do speciálních škol co jsou ve většině pro středně až těžce postižené a nebo jsou z větší části plné dětmi jiného etnika.Vím to protože mám předškoláka a řeším zařazení do školy.Bylo mi i psycholožkou řečeno potřebuje kalsickou školu a školku musí se rozvíjet a ne ve speciální,tam by se brzdil.Spousta dětí z toho časem jakoby vysoste a i vystuduje,protože se jim věnovalo a měli štěstí na dobrou školu,učitele a spolužáky a hlavně jejich rodiče. Nepřeji nikomu nic špatného,ale nikdo neví zda se jim někdy nenarodí dítě s ADHD,nelze to zjistit před porodem.Ale asi by si to takové maminky měli vyzkoušet jaké to je když mají snahu,aby dítě zbytečně nezkončilo ve speciální škole a všichni jim hážou klacky pod nohy.Pak by začali mluvit jinak,bohužel školy nebo aspoň třídy pro děti s ADHD nejsou a jak říkám do speciálních je jich škoda.
|
|
|