milo |
|
(25.9.2011 1:06:09) Uklepnete-li se v jedne cifre, je 100% jistota, ze takove cislo uctu nejen neexistuje, ale hlavne by to nemelo internetove bankovnictvi vubec povolit odeslat. Posledni cifra v cisle uctu (stejne jako v predcisli) je kontrolni a tudiz cele takove cislo podminky kontroly nesplnuje. Spletete-li se ve dvou cifrach, je uz pravdepodobnost, ze dplnite podminky kontroly 10%. Coz sice neznamena, ze to mozne neni, ale pravdepodobnost je mala a tak bych lidi takto nestrasil a neodrazoval je od levnejsiho a pohodlnejsiho zpusobu platby. Jinak povazuji clanek za uzitecny.
|
pasivní |
|
(25.9.2011 1:31:12) Náhoda je blbec, jednou jsem vynechala dvojku a odeslala obnos na cizí účet. Ten byl zrovna v dědickém řízení:)), moc pěkný a hlavně dlouhý příběh, šlo o firemní peníze.
Ale úplně nechápu rozdíl mezi IB a vyplněním příkazu ručně
|
Ivulle |
|
(25.9.2011 7:38:52) V naší firmě se to už taky stalo. Peníze odešly na účet finančního úřadu pod variabilním symbolem jiného klienta, který tam jako na sviňu měl dlouhodobý nedoplatek..
|
Eva ŠM | •
|
(30.9.2011 23:14:25) S berňákem lze takovéto případy řešit poměrně snadno. Stačí jim tam přinést výpisy z Vašeho účtu a zapsat do protokolu, že jste se spletli a poslali platbu X pod var.symbolem Y a žádáte o její zaevidování s vaším var.symbolem.
|
|
|
Jája | •
|
(25.9.2011 19:23:05) Jedna firma, ve které jsem kdysi pracovala, měla stejné číslo účtu jako jeden obecní úřad na druhém konci republiky, jen ten jejich byl u jiné banky. Co plateb, co jim tam od našich zákazníků chodilo!! Když jsme zjistili, že náš zákazník zaplatil, ale platba nedošla, volali jsme na tento obecní úřad. Nejdřív se rozčilovali, pak jsme si to navzájem vyříkali a oni nám peníze přeposílali, jen jsme jim v účetnictví dělali řádný zmatek. Někdy to nebyl ani překlep v účtu, ale chybná identifikace v naší firmě. Nejhorší byly složenky, protože ty chodily z pošty z jakéhosi sběrného účtu, takže všechny platby byly jakoby ze stejného účtu. když pošta útržky ztratila a my je nedostali, byla identifikace platby téměř nemožná, šlo to jen reklamací a trvalo to asi 2 měsíce. Někdy jsem si připadala fakt jako detektiv.
|
|
|
beny | •
|
(25.9.2011 22:34:12) Přesně tak, jen bych doplnil ještě jedno riziko. V internetovém bankovnictví si uživatel dost často vybírá ze svých často používaných účtů (šablon). Kontrolka modulo 11 pak není moc platná, protože vybraný účet určitě sedí a peníze odejdou někomu jinému :) Ale určitě to není důvod nepoužívat IB...
|
Dana+Anet 3r | •
|
(26.9.2011 8:32:03) ono stačí zapomenout uvést předčíslí úču - takové to před pomlčkou, což řada účtů ještě vede, speciálně KB. Nám se bohužel také stalo, firemní peníze odešly na jakýsi soukr. účet, který bohužel bez předčíslí existoval. Jednalo se tehdy o desetitisíce, naštěstí ten kdosi na druhé straně na výzvu banky zareagoval a peníze vrátil. Ani jsme nevěděli, kdo to konkrétně byl...
|
Abatula + 2 |
|
(26.9.2011 8:44:40) To se stalo mně - na účtu mi přistálo několi 10 tisíc, ani jsem o tom nevěděla. Dozvěděla jsem se to až od banky, která mně vyzvala abych peníze vrátila..
|
Eva ŠM | •
|
(30.9.2011 23:16:10) Kontrola na modulo 11 je sice velmi přínosná, ale neodhalí vše. Tato kontrola hlídá jen číslo účtu, nikoliv kód banky! Takže můžete správně zadat číslo účtu, ale pokud za lomítkem napíšete kód jiné banky a v ní existuje účet stejného čísla, tak máte smůlu.
|
|
|
|
|
Anýlka, | •
|
(29.9.2011 17:43:05) mnoo, přesně před rokem mi takto přišel jeden milion korun. KOntaktovala mne banka a hned ten den jsem korunky vrátila. Jen mě docela mrzelo, že nikdo ani nepoděkoval....
|
|
|