Jája | •
|
(20.9.2011 21:48:56) Vzhledem k tomu, že ve srovnávacím žebříčku byla nejepší škola Klause mladšího, škola, která dostala neskeutečně vysokou podporu od pana Romana, ředitele ČEZu, je celé porovnávání středních škol silně na hlavu. Mně osobně to připadá jako koupené.
|
Mata_ |
|
(20.9.2011 22:08:24) tak to, že škola pana Klause mladšího bude v testech nejlepší, se tak nějak očekávalo. Úroveň je úplně jinde než u ostatních škol. Nemyslím si, že by to bylo koupené. Pokud na církevních školách naučí studenty myslet, je to super. Nemusíte umět skvěle gramatiku, abyste se domluvili anglicky. České školství je strašně teoretické a učí hromadu "blbostí", které stejně všichni zapomenou. Učit by se mělo myslet, vyhledávat informace, orientovat se v nich, vyhodnocovat. Věřím tomu, že církevní školy uspěly díky jinému přístupu. Je-li dítě v pohodě, přijímá i lépe nové poznatky, nebojí se diskutovat a i dělat chyby - a chybami se člověk učí. (a nejsem věřící)
|
KateK | •
|
(21.9.2011 19:04:10) Ve vsem s Vami souhlasim. Prave hledam podle techto kriterii zakladni skolu pro sveho syna v Praze a pripadami ze takova neexistuje. :o((
|
|
|
Míša, Junior *97, Beruška*2006 |
|
(20.9.2011 22:30:18) Nemusí to být koupené, ale o kvalitách školy ten žebříček nevypovídá vůbec nic. Říká jen to, že studenti Porgu, Arcigu, brněnského biskupského gymnázia a dalších škol, které se umístily na čele, dokázali nejlépe vyplnit příslušný typ testů. O kvalitách školy bychom se možná něco dozvěděli, pokud by se dělaly testy na vstupu a na výstupu. Nejlepší je ta škola, která dokáže dosáhnout u studentů největšího zlepšení, nikoliv ta, která si hned na začátku vyzobala chytré děti, které při jejich hladu po vzdělání vcelku nebyl problém cokoliv naučit.
|
Jája | •
|
(21.9.2011 7:57:01) Přesně. Připomíná mi to jiný žebříček, v soutěži jazykových znalostí. Jednu takovouto soutěž znalostí NJ vyhrála dívka, sice žijící toho času v Čechách, která ale předtím žila 12 let v Německu a němčina byla její mateřštinou. Jakou šanci měly vedle ní děti, pro které byla NJ cizím jazykem?
|
|
Beruška | •
|
(21.9.2011 9:56:27) S tím nesouhlasím, ono pracovat i s těmi nadanými není jednoduché (vlastní zkušenost) a učitelé je musí neustále motivovat a úměrně je zatěžovat, aby nespadli dolů a posunuli se. Nemám ráda, když je někdo přesvědčený, že nadaní studenti žádnou péči nepotřebují - oni se sami nedovzdělají (plus pokud si projdou takovými věcmi, jako je šikana, nemají leckdy šanci).
|
Jája | •
|
(21.9.2011 10:24:01) S tím souhlasím, pracovat s nadanými je velmi těžké, dokonce bych řekla, že v řadě případů na daném stupni přerostou svoje učitele. Tedy přesně řečeno např. na 2.stupni už mají znalosti, kde by jim spíš vyhovoval už učitel střední školy, na střední škole mají znalosti hodné vysokoškoláků. Držet s nimi krok je nesmírně obtížné a pro učitele neskutečně namáhavé. Tedy namáhavé především na znalosti. Přesto je s nimi práce radostná.
Práce s těmi méně nadanými není tak o znalostech, jako spíš o psychologii, jak je donutit se aspoň něco naučit, jak je pokrotit, aby se z přemíry bujnosti navzájem nepozabíjeli a přepluli dospívání bez úhony na cti i zdraví. Potřebujeme je přece všechny, jak ty více, tak ty méně nadané.
|
|
|
Petra Neomi | •
|
(21.9.2011 10:06:12) Známí mají v Arcigu děti... Každopádně to není tak, že by náboženství do výuky nezasahovalo, říkají, že atmosféra na škole, a to i ze strany rodičů, je taková "ukázněná", i když i tam je kvalita učitelů různá, nikdo si nestěžuje. Seznamovací pobyt měli v klášteře. Nevím, připadá mi to jako dobrá volba jen pro věřící rodiny.
|
|
|
karyp | •
|
(20.9.2011 23:14:17) Pokud vim, umistil se vysoko PORG Libeň. Velkou dotaci z nadace M. Romana dostal PORG Praha 4. Mozna vam to nepripada vyznamne, ale je. Libensky PORG je dlouholeta zalezitost z dob, kdy moc CEZu byla jeste v plenkach a ma skutecne vynikajici uroven. S tim druhym se to neda srovnat. Dokonce toto (mirnejsimi slovy) nekde rekl i sam Klaus mladsi. Snad se nepletu, nesledovala jsem to uplne do detailu. nemate nekdo link na ten zebricek?
|
Ivulle |
|
(21.9.2011 0:48:55) Přesně tak, dotaci dostala základní škola (vč. 1. stupně), ta z ní vlastně byla vybudovaná. PORG Libeň je i geograficky jinde než ZŠ.
Z toho hodnocení jsem stejně měla rozporuplný pocit - hodnotily se dovednosti dětí, které je střední škola naučila, nebo jejich akademické znalosti? Mám obavy, že spíš ty akademické znalosti a to mi přijde na ho*no.
|
|
|
|