| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku V čem spočívá úspěch církevních škol?

 Celkem 27 názorů.
 Beruška 
  • 

Hehe 

(20.9.2011 10:34:28)
Článek mě celkem pobavil. Přijde mi velmi zevšeobecňující. Podle mě je to totéž jako zjišťovat, proč těch státních škol bylo v první desítce nejvíc... Otázka je, kde skončil ten zbytek církevních škol, protože to, že 10% skončí v top 10, ještě nemusí nic znamenat.

Přijde mi, že co se týče té rodinné atmosféry a charitativních činností, že se nejedná o nějaký exotický extrabuřt, tohleto funguje na státních i soukromých školách (ne všech, samozřejmě) a spíš záleží na vedení školy než zřizovateli, jaká bude atmosféra.
 perdita 


Gymnázium v Brně 

(20.9.2011 13:43:00)
Já tomu především nerozumím - článek jsem nečetla a nehodlám ho komentovat, takové úvahy mi přijdou... no zvláštní - tomu, že je to totiž právě Cyrilometodějské g., které se tak dobře umístilo. Celkově se zajímám u úroveň základního a středního školství v Brně a vyslechal jsem si mnoho komentářů na různé školy a na CMG byly ty komentáře vždy ve stylu: nic se tam nenaučíte, příjemné to je, ale kvalita výuky je špatná a studentů taktéž. Jak to, že se tedy právě CHG umístilo tak dobře? Nebo ty na sobě nezávislé "recenze" byly všechny od lidí, kteří jsou vůči gymnáziu nějak zainteresovaní? Jeden komentář byl od dívky studující BIGY, která říkala, že její sestra se učila špatně, proto šla na CMG, na BIGY by se prý nedostala. Její dojem byl, že se sestra na CMG naučí mnohem méně než ona na BIGY. Měla možnost srovnání, tak já nevím.
Je mi to jedno, svoje děti tam nedávám. Jen mi to vrtá hlavou~d~
 Petra 
  • 

Re: Gymnázium v Brně 

(20.9.2011 15:00:35)
Souhlasim, CMG ma v Brne povest sazky na jistotu. Ti co se jinam nedostanou vetsinou maji sanci na CMG. Pohodove gymnasium s nizkou uroni vyuky. VSECHNY i rodice tech, co tam chodi, prekvapilo umisteni v testech.
 Martina, 2 deti 
  • 

Re: Gymnázium v Brně 

(20.9.2011 17:28:55)
Mozna, ze nekoho bude zajimat, jak to chodi s cirkevnimi skolami jinde. V Italii jsou cirkevni skoly velmi rozsirene. Na urovni zakladniho vzdelani je kvalita techto skol bezpochyby lepsi nez statni skoly, u stredniho vzdelani si uz o tom nejsem tak jista. Cirkevni skoly se sice plati, ale oproti jinym soukromym skolam se jedna o relativne nizke castky: dostavaji totiz podporu i od statu. Cirkevni skoly na sebe vlastne berou, tak jak tomu bylo i v minulosti, povinnosti statu, ktery neni schopen temto povinnostem dostat v dostatecne mire a kvalite. Cirkevni skoly jsou vetsinou vedeny radovymi sestrami, vyucujici byvaji radove sestry i civilni ucitelky a ucitele. Spis nez nabozenstvi jako takove se klade duraz na urcite krestanske moralni hodnoty. Kvalita je dle meho nazoru lepsi nez u statnich zakladnich skol z nekolika duvodu:
a) pevne vedeni - radove sestry byvaji dost razne a netoleruji flakani (hlavne ze strany ucitelu)
b) kontrola kvality vyuky - vetsinou vedeni skoly vice kontroluje kvalitu vyuky v jednotlivych tridach
c) vyber ucitelu - na statnich skolach byvaji ucitele prideleni podle vysledku statnich konkurzu, na soukromych skolach si kazdy reditel vybira ucitele sam
d) kvaltni prostredi - vice penez (i od rodicu) a lepsi hospodareni umoznuje lepsi vybaveni a kulturnejsi prostredi.
Dle me zkusenosti jsou cirkevni skoly dost nedemokraticke instituce, ktere ale detem (hlave malym) davaji pevne moralni zaklady a (rekla bych) velmi kvalitni zakladni vzdelani.
Nevim, proc to same neplati i na strednich skolach, nejspis proto, ze zatimco na zakladni chodi vsichni, na stredni i na tech statnich chodi uz urcity "vyber". U cirkevnich strednich skol se pak rika to, co zaznelo i tady vyse, tj ze je to spis pro ty, kteri by na statni nemeli schopnosti. Nevim, zatim nemam osobni zkusenost.
 Babsi+2 


Re: Gymnázium v Brně 

(20.9.2011 17:53:20)
Právě ty pevné hranice a morální hodnoty mnohým dětem v dnešní rodině chybí. Když kolem sebe vidí, že je ostatní spolužáci dodržují, nechají se k poslušnosti strhnout a nestydí se býti Mirkem Dušínem.
 Petra Neomi 
  • 

Re: Gymnázium v Brně 

(20.9.2011 20:43:42)
Myslím, že ani necírkevní školy nevychovávají žáky primárně k nemorálnosti.
 Binturongg 


Re: Gymnázium v Brně 

(20.9.2011 23:49:34)
Petro - ale ani k morálnosti ne ~;)

Církev, ať se nám to líbí nebo ne, má v pedagogice nejdelší praxi - možná tkví zakopaný čokl v tom ~d~
 Petra Neomi 
  • 

Re: Gymnázium v Brně 

(21.9.2011 10:02:29)
NO, nejdelší praxi určitě má, což o to. Ovšem taky spoustu excesů. Ale fakt je, že pro mě je křesťanská škola prostě nepřijatelná ideologicky, takže tady jen tak planě teoretizuju.
 Daniela 
  • 

. 

(22.9.2011 16:31:23)
A krom toho je v Italii krucifix v KAZDE skolni tride, statni i cirkevni. Kdyz se obcas nekdo pokusi na to poukazat, je smeten lavinou "vzdycky tam byl, je to tradice". Takze cokl v tom bude.
 Jája 
  • 

Vzhledem k tomu, že  

(20.9.2011 21:48:56)
Vzhledem k tomu, že ve srovnávacím žebříčku byla nejepší škola Klause mladšího, škola, která dostala neskeutečně vysokou podporu od pana Romana, ředitele ČEZu, je celé porovnávání středních škol silně na hlavu. Mně osobně to připadá jako koupené.
 Mata_ 


Re: Vzhledem k tomu, že  

(20.9.2011 22:08:24)
tak to, že škola pana Klause mladšího bude v testech nejlepší, se tak nějak očekávalo. Úroveň je úplně jinde než u ostatních škol.
Nemyslím si, že by to bylo koupené.
Pokud na církevních školách naučí studenty myslet, je to super. Nemusíte umět skvěle gramatiku, abyste se domluvili anglicky. České školství je strašně teoretické a učí hromadu "blbostí", které stejně všichni zapomenou. Učit by se mělo myslet, vyhledávat informace, orientovat se v nich, vyhodnocovat.
Věřím tomu, že církevní školy uspěly díky jinému přístupu. Je-li dítě v pohodě, přijímá i lépe nové poznatky, nebojí se diskutovat a i dělat chyby - a chybami se člověk učí. (a nejsem věřící)
 KateK 
  • 

Re: Vzhledem k tomu, že  

(21.9.2011 19:04:10)
Ve vsem s Vami souhlasim. Prave hledam podle techto kriterii zakladni skolu pro sveho syna v Praze a pripadami ze takova neexistuje. :o((
 Míša, Junior *97, Beruška*2006 


Re: Vzhledem k tomu, že  

(20.9.2011 22:30:18)
Nemusí to být koupené, ale o kvalitách školy ten žebříček nevypovídá vůbec nic. Říká jen to, že studenti Porgu, Arcigu, brněnského biskupského gymnázia a dalších škol, které se umístily na čele, dokázali nejlépe vyplnit příslušný typ testů. O kvalitách školy bychom se možná něco dozvěděli, pokud by se dělaly testy na vstupu a na výstupu. Nejlepší je ta škola, která dokáže dosáhnout u studentů největšího zlepšení, nikoliv ta, která si hned na začátku vyzobala chytré děti, které při jejich hladu po vzdělání vcelku nebyl problém cokoliv naučit.
 Jája 
  • 

Re: Vzhledem k tomu, že  

(21.9.2011 7:57:01)
Přesně.
Připomíná mi to jiný žebříček, v soutěži jazykových znalostí. Jednu takovouto soutěž znalostí NJ vyhrála dívka, sice žijící toho času v Čechách, která ale předtím žila 12 let v Německu a němčina byla její mateřštinou. Jakou šanci měly vedle ní děti, pro které byla NJ cizím jazykem?
 Beruška 
  • 

Re: Vzhledem k tomu, že  

(21.9.2011 9:56:27)
S tím nesouhlasím, ono pracovat i s těmi nadanými není jednoduché (vlastní zkušenost) a učitelé je musí neustále motivovat a úměrně je zatěžovat, aby nespadli dolů a posunuli se. Nemám ráda, když je někdo přesvědčený, že nadaní studenti žádnou péči nepotřebují - oni se sami nedovzdělají (plus pokud si projdou takovými věcmi, jako je šikana, nemají leckdy šanci).
 Jája 
  • 

Re: Vzhledem k tomu, že  

(21.9.2011 10:24:01)
S tím souhlasím, pracovat s nadanými je velmi těžké, dokonce bych řekla, že v řadě případů na daném stupni přerostou svoje učitele. Tedy přesně řečeno např. na 2.stupni už mají znalosti, kde by jim spíš vyhovoval už učitel střední školy, na střední škole mají znalosti hodné vysokoškoláků. Držet s nimi krok je nesmírně obtížné a pro učitele neskutečně namáhavé. Tedy namáhavé především na znalosti. Přesto je s nimi práce radostná.

Práce s těmi méně nadanými není tak o znalostech, jako spíš o psychologii, jak je donutit se aspoň něco naučit, jak je pokrotit, aby se z přemíry bujnosti navzájem nepozabíjeli a přepluli dospívání bez úhony na cti i zdraví. Potřebujeme je přece všechny, jak ty více, tak ty méně nadané.
 Petra Neomi 
  • 

Re: Vzhledem k tomu, že  

(21.9.2011 10:06:12)
Známí mají v Arcigu děti... Každopádně to není tak, že by náboženství do výuky nezasahovalo, říkají, že atmosféra na škole, a to i ze strany rodičů, je taková "ukázněná", i když i tam je kvalita učitelů různá, nikdo si nestěžuje. Seznamovací pobyt měli v klášteře. Nevím, připadá mi to jako dobrá volba jen pro věřící rodiny.
 karyp 
  • 

Re: Vzhledem k tomu, že  

(20.9.2011 23:14:17)
Pokud vim, umistil se vysoko PORG Libeň. Velkou dotaci z nadace M. Romana dostal PORG Praha 4. Mozna vam to nepripada vyznamne, ale je. Libensky PORG je dlouholeta zalezitost z dob, kdy moc CEZu byla jeste v plenkach a ma skutecne vynikajici uroven. S tim druhym se to neda srovnat. Dokonce toto (mirnejsimi slovy) nekde rekl i sam Klaus mladsi. Snad se nepletu, nesledovala jsem to uplne do detailu. nemate nekdo link na ten zebricek?
 Ivulle 


Re: Vzhledem k tomu, že  

(21.9.2011 0:48:55)
Přesně tak, dotaci dostala základní škola (vč. 1. stupně), ta z ní vlastně byla vybudovaná. PORG Libeň je i geograficky jinde než ZŠ.

Z toho hodnocení jsem stejně měla rozporuplný pocit - hodnotily se dovednosti dětí, které je střední škola naučila, nebo jejich akademické znalosti? Mám obavy, že spíš ty akademické znalosti a to mi přijde na ho*no. ~:(
 zwedavka 


úspěch? 

(21.9.2011 7:36:00)
V čem spočívá úspěch církevních škol?
Tento dojem je vytvářen správnou interpretací výsledků. ~z~
 Ivana T. (2 děti) 


Žebříček škol 

(21.9.2011 8:29:37)
Kde najdu pořadí gymnázií (příp. i ZŠ), ze kterého celý článek vychází?

Zdraví

Ivana
 Jana a Petra 


Re: Žebříček škol 

(21.9.2011 8:42:35)
http://www.msmt.cz/file/16362
 Vanka 


Re: Žebříček škol 

(21.9.2011 11:49:58)
Má dcera chodí do jedné z výše zmíněných škol, umístění bylo obrovským překvapením, protože dotyčná škola státní maturity vůbec nepodporuje. Žáci dělali ve většině těžší úroveň (hlavně v jazycích), nikterak zvlášť se nepřipravovali a jak píšu umístění tak bylo skutečně šokem.
Jinak z mého pohledu, na školu jsme šli protože se nám při dni otevřených dveří líbila nejvíc - přístup ředitele.
Po pár letech jsem se rozhodla přihlásit na tu samou školu u druhou dceru.
Proč - stále stejný důvod - přístup ředitele i učitelů. K tomu se přidala i úroveň výuky jazyků. Dcera se po 3 letech skutečně v cizině domluvila.
Nadstadnardního přístupu bych tu mohla jmenova mnoho.
Nejsem jen spokojena jsem nadšena a vím že umístění si škola zaslouží. I když oni k tomu přihlíží spíše tak že - státní maturita nebude úplně špatná, když jsem se takhle dobře umístily ~y~
 qwewerty 


Re: Na čem závisí prospěch? 

(25.9.2011 8:05:43)
Dcera studuje na Porgu Libeň. Nejsme vlivní ani bohatí, jsme jen (stejně jako většina ostatních rodičů studentů z Porgu) ochotní za kvalitní vzdělání svých dětí zaplatit přiměřenou částku a hlavně - musela složit přijímací zkoušky tak, aby ji na školu přijali. O naše "bohatství a vliv" se nikdo nikdy nezajímal.
 xxxx 
  • 

Re: Na čem závisí prospěch? 

(25.9.2011 10:37:35)
Pokud bys vydělávala 8 000,- čistého a mamžel 16 000,- dali by jste to?

ono to není tak, že na dobrou školu může jít každé nadané dítě, ale zas opravdu nadané dítě se prosadí i z obyč školy
 qwewerty 


Re: Na čem závisí prospěch? 

(25.9.2011 12:56:40)
Pokud bychom měli čistý příjem 24 tisíc měsíčně, tak bych ty 4 tisíce, které nás škola stojí, ráda dala. Nevím, co bych si za ně koupila lepšího.
Reagovala jsem na to "Takže se dozvíme akorát, kam dávají svoje děti ti nejbohatší a nejvlivnější". Že každé nadané dítě nemůže studovat na výběrové škole je snad jasné, ale není to tak, že tam studují jen děti bohatých a vlivných rodičů.
 duháček 


Re: Na čem závisí prospěch? 

(25.9.2011 19:02:22)
Mohu jen dodat, že nepatříme mezi vlivné a bohaté rodiny a naše děti na Arcibiskupském gymnáziu v Praze nejsou výjimkou. Dvě dcery už studují na VŠ, a to, že samy oceňují, že jim škola hodně dala a byly dobře připravené na další studium, je pro mě lepším oceněním, než to třetí místo. I když bylo určitě zasloužené, i naše státní maturantka k němu přispěla :-)
Jana

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.