| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Malé příběhy o nepovedené integraci

 Celkem 59 názorů.
 Zazi (1+1+1) 


Jak pracovalo SPC? 

(4.4.2011 9:02:15)
Smutné příběhy.
V textu je strašně málo na to, aby člověk posoudil, proč zrovna tahle integrace nevyšla. Ale zarazilo mě, že tam nikde nevystupuje žádné Speciálně pedagogické centrum, při integracích u školního vzdělávání přece musí být... A pokud jde o dobré SPC a dobrého zaměstnance, může reálně pomoci situaci výrazně zlepšit. Takhle to vypadá jako jeden velký boj rodiče versus učitel versus dítě, právě člověk z SPC může pomoci nastolit spolupráci místo boje (částečně odzkoušeno na vlastním dítěti :-) ).
 sarmi 


Re: Jak pracovalo SPC? 

(4.4.2011 9:33:47)
spc udela vysetreni, doporuci metodiku, ale nezaruci spolupraci - pokud z jedne ze zucastnenych stran (napr. ucitelka, ktera "nechce") neni zajem.
 Zazi (1+1+1) 


Re: Jak pracovalo SPC? 

(4.4.2011 10:43:14)
Sarmi,
jasně, spolupráci nikdo nezaručí. Ale moje zkušenost byla, že člověk z SPC předem tušil, kde by mohl vzniknout problém, pomohl nastolit situaci tak, že problém nevznikl (inicioval schůzku všech zúčastněných předem, na které měli všichni čas a prostor probrat, co si o tom myslí, tuto schůzku citlivě vedl, poskytl všechny potřebné informace - výsledkem je to, že spolu všichni mluvíme a případné problémy řešíme dřív, než jsou z nich nezvladatelnbé obludy).
A jejich velký význam vidím i v tom, že na základě svých zkušeností mohou už předem tušit, že někde prostě budou problémy nezvládnutelné (učitel, který fakt takové dítě ve "své" třídě nechce) a pomohou rodičům hledat jiné řešení.
 sarmi 


Re: Jak pracovalo SPC? 

(4.4.2011 10:44:53)
souhlasim ~3~
 Jiřule a 3 skřítkové 


Re: Jak pracovalo SPC? 

(4.4.2011 13:24:16)
tak tak, dcera bude integrovaná od září a po zápisech jsme měli my rodice,paní z SPC a ředitelka školy schůzku, kde se probralo jak nejvhodněji _dceru integrovat- počet dětí, jak uspořádat lavice, jaká učitelka by asi měla třídu učit..v červnu pak ještě po schůzkách rodičů budoucích prvnáku budem mít všichni schůzku s konkrétní učitelkou.,Bylo mi řečeno, že SPC bude dohlížet na to, jak integrace probíhá, komunikovat se školou, s učitelkou a řešit případné potíže , radit atd..
 Blanka, syn 


Re: Jak pracovalo SPC? 

(4.4.2011 15:34:40)
Mám pohled trošku z "2.strany barikády" - je zlé, když nespolupracují učitelé, ale je snad ještě horší, když diagnostikovanou vadu nepřipustí rodiče ~a~. Když byl syn v 6. třídě, změnil školu a tam chodil kluk, jehož maminka prostě neuznala, že její synek má AS...Bylo to tak, že děti, se kterými se znal z dřívějška, už se naučily mu vyhýbat, ale děti nové s ním prostě těžce bojovaly ~n~ - byl na ně agresivní, ubližoval jim a třídní z toho byla nešťastná, přes rodiče prostě nejel vlak... Je to skvělá ženská, ale tohle byl boj s větrnými mlýny, když rodiče byli hluší-slepí ~v~...Skončilo to její výpovědí na konci šk. roku a 14 dní po začátku roku dalšího hošíka najednou rodiče vzali ze školy pryč ~q~. A bylo po problémech - jen škoda bylo bezvadné učitelky. Akluka mi bylo taky líto, co s bím bude v budoucnu, kdo ví...
 Binturongg 


Re: Jak pracovalo SPC? 

(4.4.2011 16:46:02)
Blanka - stejně tak existují rodiče, kteří odmítají skutečnost, že je jejich chytrý, hezký a společenský syn agresor a šikanovatel...
To je běžná obranná reakce a odbornou pomoc potřebují všichni - jenže to je sci-fi ~d~
 Červánek 


Re: Jak pracovalo SPC? 

(4.4.2011 9:36:37)
Zazi, sama víš, kde není vůle...není ani cesty a naopak...Vše je o lidech. A věřím, že toto je jen špička ledovce. Ano, určitě se najdou místa, kde se děti s různými problémy integrují a vlastně to pro zúčastněné není ani integrace - jedná se o něco zcela přirozeného. Ale výše popsané příběhy určitě stále ještě převažují...
 Zazi (1+1+1) 


Re: Jak pracovalo SPC? 

(4.4.2011 10:47:54)
Červánku,
bohužel ledaskde to nejde, a peníze tím hlavním důvodem fakt nebývají, že...
Kde není vůle, nemá smysl na integraci trvat (i když náš příběh znáš a víš, že z jedné strany nevůle byla, a to, že byla překonána, považuju i o rok a půl později za velmi prospěšné).
 Máří2 


Strach 

(4.4.2011 9:41:24)
Paní učitelka v příběhu Davida měla evidentně strach z jeho diagnózy. Právě tento strach a dosud nedostatečná informovanost o autismu je leckdy brzdou integrace ze strany vzdělávacího zařízení.
Mnoho pedagogických pracovníků má pojem poruchy autistického spektra dosud naplněn obrazem nekomunikujícího tvora s nezvladatelnými záchvaty vzteku. Přitom jde opravdu o široké spektrum diagnóz a v podstatě každý autista je jedinečný, je téměř nemožné najít dva s naprosto stejným klinickým obrazem.
Ne pro každé dítě s diagnozou poruchy autistického spektra je vhodná integrace. Ale rovněž je jich spousta s lehčí symptomatikou a vysoce funkčních, kteří jsou zbytečně zatracováni právě z důvodu nevědomosti a strachu.
Přimlouvám se za větší osvětu v této oblasti. O problematice hyperaktivních dětí a specifických poruch učení (dyslexie, dysgrafie, dysotrografie) už se také ví více, nyní je čas pro téma autistů.
Jen mě zaráží, že vstřícná paní ředitelka si paní učitelku, organizující petice rodičů, nedokázala srovnat...~d~
 sarmi 


Re: Strach 

(4.4.2011 9:59:33)
mari, ty jsi speckarka, ze? ~;)
tak mozna se kryly navzajem, aby nepadl stin na celou skolu a vedeni, ale jen na "rebelujici" ucitelku. jeji chovani je vazne tristni, zarazi me, ze to ani nezkusila a uz dopredu "vedela", ze to nepujde. jak jsi psala, u nekterych deti, krome toho, ze pusobi "zvlastne" fakt nepoznas, ze maji pas. skala projevu je opravdu siroka.
 Máří2 


Re: Strach 

(4.4.2011 13:31:18)
Ne, psycholozka
 Máří2 


Re: Strach 

(4.4.2011 13:37:07)
..a můj nejstarší (6let) má AS. S hledáním vhodné ZŠ jsme si také užili, ve škole s třídami s menším počtem žáků tento nápad zavrhnul přímo pan ředitel, zkušenosti s autistickým chlapcem již ve škole měli a prý špatné... Škola nebyla ve spádové oblasti a nebyla zde ochota vyhovět. Takže jsme šli nakonec cestou nejmenšího odporu, ve spádové škole nás neodmítli, jediným problémem je počet žáků ve třídě. Uvidíme.
 sarmi 


Re: Strach 

(4.4.2011 13:44:00)
~;((
 vendyna (Janinka + Alenka) 


Re: Strach 

(4.4.2011 11:18:46)
Anebo má strach z toho, že bude mít ve třídě asistenta, tedy dospělou osobu, která může posoudit, jestli náhodou práci nefláká.
 Iva 
  • 

Re: Strach 

(4.4.2011 12:58:47)
Máří,
to bys koukala jak se o problémech hyperaktivních dětí s dys- poruchami ví...

Mám syna 3,5 roku s ADHD a expresivní dysfázií (rozumí všemu, mluví velice omezeně, na úrovni 18ti měsíců). Pasivní znalost významů slov má výtečnou, inteligenci normální. Není agresivní, miluje děti, žádné velké problémy s ním nejsou. Jen je trochu nesoustředěný...

V naší státní školce mi řekli, že nevědí co je ADHD a dysfázie, nicméně že OPOŽDĚNÉ děti neberou. Že mají ve třídě 25 zdravých dětí a nemají čas se starat o někoho, kdo nemluví.

Tak tak, o integraci...

 Máří2 


Re: Strach 

(4.4.2011 13:30:14)
Hm, tak to je taky síla. Myslím, že s povědomím o dysfáziích to bude nejspíš podobné, jako u autismu, ne-li horší... Ono se dá akceptovat, že průměrný občan, který se s tímto problémem nesetká v praxi nebo u vlastních dětí, může uvažovat způsobem nemluvící=hloupý, opožděný a nebude se pídit po diferenciální diagnostice mentální retardace, opožděného vývoje řeči, vývojové poruchy řeči či autismu, nicméně u pedagogických pracovníků bych očekávala alespoň základní orientaci v problematice... Ach jo~a~.
 Ivana 
  • 

Re: Strach 

(4.4.2011 21:04:03)
Povědomí o dysfáziích nemají ani výchovné poradkyně. Na schůzku ve škole jsme s manželem přišly vyzbrojeni materiály o dysfázii, nepřesvědčili jsme je. Syn má středně těžkou dysfázii, dnes je mu 12, má za sebou veškeré dostupné terapie od bazénové, před hipoterapii, soustavnou logopedickou péči atd. Snad na první pohled není poznat , že je jiný. Budoucnost mne občas děsí, kam s ním dále.
 štěpánkaa 


Re: Strach 

(4.4.2011 22:06:13)
kdybych nečetla Rodinu, tak ani nevím, že dysfázie existuje. Až budu učit dítě s touto diagnózou, tak si to nastuduju. slibuju~3~
 Binturongg 


Re: Strach 

(4.4.2011 13:53:27)
Ivo - to snad ne! Věděla jsem, kde se zatím integrace nachází, ale tohle!!! ~a~ :-©
 Iva 
  • 

Re: Strach 

(4.4.2011 14:12:34)
No, a to je pražská školka, jediná pro městskou část... Taky jsem u pedagogů očekávala jiný přístup.
Syn chodí do soukromé školky a je tam moc spokojený, s dětmi je kamarád, berou ho takového jaký je. Akorát je to pro nás moře peněz, ale co se dá dělat. Radši se uskrovníme a zaplatíme mu na pár dní v týdnu soukromou školku, než aby zakoušel ve státní pocit opožděného dítěte...
 gamgee 


Re: Strach 

(5.4.2011 16:15:44)
Jen reaguji na Tvoji poznámku, že paní ředitelka si paní učitelku nedokázala srovnat. On je velký rozdíl, když je učitel o prospěšnosti integrace přesvědčen a když ji dostane příkazem shora. Pracovala jsem jako asistentka na jedné základní škole a tam ve vedlejší třídě probíhala "integrace". Já vůbec nechápu, proč ta učitelka vůbec souhlasila, aby ta holčička byla u ní ve třídě, protože se k ní chovala prostě hrozně. A při tom to byla velmi hodná, citlivá holčička, nerušila, nedělala potíže. Nejhorší bylo, že to bylo vidět jen když jsi byl velmi blízko, před rodiči a ředitelkou paní učitelka vystupovala úplně jinak.
 Hanka 75 


Re: Strach 

(6.4.2011 13:34:26)
prosím tě a informovala jsi rodiče (asi jsi byla jediná možnoat, jak by se to mohli dozvědět) ?

děsí mne ta přetvářka, proč to fakt dělala ? vždyt tím dítěte mohla velmi ublížit, achjo
tak snad bych v situaci rodičů měla být podezřívavá i k dobře vystupující učitelce a za zády ji kontrolovat (protože jak jinak se dopídat, že je vše OK) brrr
 Binturongg 


Takhle se rozčilit hned po ránu! :o( 

(4.4.2011 10:25:52)
Nepotřebuji víc podrobností, vím, že to tak bohužel často chodí, především na venkově.

Během své praxe jsem se setkala i s nevraživostí rodičů (a často učitelů) vůči LMD/ADHD, přičemž v těchto případech většinou nejde o žádnou snahu o integraci, jen o úplně normální dítě, kterému něco moc nejde a k tomu navíc často zlobí.
Tyto smutné zkušenosti jsem posbírala bohužel ještě za svého působení v rodné Matičce.
Na vsi je to ještě strašnější a nehodlám tu ani vypisovat, jak se vyjadřují pedagogové, studovaní lidé a ti, kteří by měli být humanisty, o dětech jakkoli handicapovaných - mentálním či fyzickým postižením počínaje, barvou pleti a sociálním postavením konče...

Zdá se, že debilní argument: JAK TO CHCETE VYSVĚTLIT OSTATNÍM DĚTEM, ŽE JE NĚKDO OPROTI NIM ZVÝHODŇOVÁN?, který unisono zní z úst údajně dospělých lidí, zatím stále spolehlivě funguje...

Budoucnost integrace vidím optimisticky, ale ještě to zatraceně potrvá, než si lidé uvědomí, že být dyslektikem není žádná výhoda, nechat si jako cikáně zaplatit obědy od dobré duše, je jen kapka dobrého v moři problémů, že dát dítě do třídy s autistou, neznamená, že se dítě nakazí, nebo bude nějak ošizeno...

Achjo! ~7~
 sarmi 


Re: Takhle se rozčilit hned po ránu! :o( 

(4.4.2011 10:31:14)
bin, kolik jsi dosud ucila integrovanzch deti? je "tvoje" skola vstricna k integraci?
 Binturongg 


Re: Takhle se rozčilit hned po ránu! :o( 

(4.4.2011 10:40:46)
sarmi - osobně jsem integrované dítě, v tom smyslu, v jakém je dnes toto chápáno (dítě s asistentem aj.), neučila (jen třeba během suplování, praxe aj.), jelikož se specializuji na "dys" poruchy - resp. má "specializace" spočívala v tom, že "dys" třídy nikdo nechtěl učit a třídy, kde se nacházely dva tři takovéhle "integrované" kousky, odmítaly učit především češtinářky, takže jsem to nafásla a vytrvala u toho 3 roky v Praze a dalších 9 na vsi.
Momentálně jsem 3. rok doma, takže nemám přehled osobní, ale z toho, co čtu, nebo slyším od kolegyň, zjišťuju, že se toho moc nezměnilo... ~d~
 Binturongg 


Re: Takhle se rozčilit hned po ránu! :o( 

(4.4.2011 10:42:07)
sarmi - jo a vstřícná byla jen jedna z Pražských škol. Měla celkem pokrokovou ředitelku, ale je to víc než 10let, co odtamtud odešla, takže netuším, jak to tam vypadá teď...
 Myšutka* 


Re: Takhle se rozčilit hned po ránu! :o( 

(4.4.2011 10:39:26)
Kdysi jsem tady psala o tom, jak se v naší školce nepodařilo integrovat chlapečka, který měl potíže s chováním. Už nevím, jakou měl diagnózu, ale vím, že kdyby měla školka přijmout další takové dítě, tak bych jako rodič byla hodně skeptická a první pocit by byl "tohle nechci". Abych to trošku přiblížila - ten půlrok, co do školky chlapeček chodil, tak nebyl den, aby dcerka nepřišla s tím, že ji praštil, plivl na ni, srazil ji na zem, polil ji čímkoliv atp. Takto se choval ke komukoliv ve třídě. Hrál si s autíčkem a zničeho nic ho hodil po jiném dítěti. Na procházce chytil dítě před sebou za kapuci a strhl ho na zem, nebo žduchl do silnice... Nakonec učitelka v podstatě nedělala nic jiného, než ho očima sledovala. Některé děti se dokonce bály chodit do školky, že jim zase bude ubližovat.
Maminka nechtěla asistenta, nechtěla připustit, že to prostě není přijatelné a nakonec jsme byli všichni zlí a sobečtí, když jsme sepsali petici, aby dítě dala jinam.
Já sama jsem pořád váhala, dokud jsem na školkovou zahradu nevjela s kočárkem, kde seděl syn a chlapeček se s milým úsměvem přiblížil s takovu tou velkou Tatrovkou, bleskem ji zvedl a práskl do kočárku. Tak tak jsem stihla ránu odvrátit, kdyby auto dopadlo na syna, tak by se to bez zranění neobešlo. Podotýkám, že do té doby jsem nevěděla, který to je chlapec, takže když k nám šel, nic zlého jsem nečekala. A útok přišel nečekaně a bleskovu rychlostí. Takže jsme petici podepsala taky...

nakonec šel do speciální školky a tam se to zlomilo, ale trvalo to prý dva roky...
 susu 
  • 

Re: Takhle se rozčilit hned po ránu! :o( 

(4.4.2011 10:46:45)
hmm, něco podobného máme ve třídě ve škole. Zatím přetrvává(2. rok) ničení drobností patřících mojí dceři(a asi nejen jí) a vynucování jídla. Dost mi to vadí.
 Jája 
  • 

Re: Takhle se rozčilit hned po ránu! :o( 

(4.4.2011 13:33:25)
Integrovat se dá řada dětí, ale s těmi agresivními nebo hyperaktivními je potíž. Jak má učitelka zodpovědně učit 25 dětí, když se má zabývat jedním hyperaktivním nebo agresivním jedincem? Já bych taky nechtěla, aby bylo moje dítě v jedné třídě s podobným "kvítkem". A mohlo by mít i 150 psychologických posudků...
 8.5Yettynkaa12 


Re: Takhle se rozčilit hned po ránu! :o( 

(4.4.2011 21:20:51)
Jájo, a to je přesně to, co jsem se snažila říct v té předešlé diskusi.
 Blanka, syn 


Re: Takhle se rozčilit hned po ránu! :o( 

(5.4.2011 9:22:15)
Právě to jsem popisovala v diskuzi výš...Škola, do které syn chodil s AS hochem, integrovala pokud vím v poslední době minimálně 2 děti s AS a bez problémů - zvládali to na 2. stupni i bez asistenta a líbilo se mi, jak se spolužáci učili s nimi vycházet v pohodě a pomoct jim, kde bylo potřeba. Syn měl dokonce jednoho z nich ve třídě a problémy žádné. Škola je spíš rodinného typu, po jedné třídě v ročníku s max.25 dětmi ve třídě, fakt přístup kantorů většinou úžasný, syn tam chodil moc rád, na rozdíl od předchozí sídlištní školy...tam si neumím ani trochu představit, že by se někdo zabýval jen trochu problémovým a odlišným dítkem...anonymita koukala na každém kroku...~n~
Prostě jakmile chybí na jedné straně spolupráce, je to na houby - a pokud nespolupracují rodiče, tak je dítě bito 2x - nedostane se mu péče, kterou by potřeboval,ale pouze opičí lásky ~q~~o~
 Jitka+2 


Ne za každou cenu! 

(5.4.2011 9:55:39)
Dobrý den, integrace je výborná věc a může být prospěšná jak integrovanému jedinci tak jeho kolektivu. Bohužel, v poslední době se dost často integrují i děti, u kterých to není nejvhodnější, někdy si to jejich maminky doslova "vydupou". Celý kolektiv je pak vyrušován neklidným a agresivním jedincem, výuka stojí za houbeles, je přerušována kvůli jednomu takovému jedinci, hovor/usměrňování asistenta s klientem ostatní ruší.... myslím, že z takové zkušenosti si do budoucna děti-spolužáci pozitivní vztah a motivaci pro pomoc a rovné zacházení s "trochu jinými" lidmi neodnesou.
Takže integrace určitě ano, ale ne za každou cenu (např. protože maminka se nedokáže smířit s tím, že její dítko bude chodit do zvláštní školy).
 Eva 
  • 

Re: Ne za každou cenu! 

(5.4.2011 16:55:34)
A kdo to ma podle tebe rozhodnout? Mne lekar take tvrdil, ze me dite nepatri do skolky a ze je nevzdelatelne. Na pana doktora jsem se vykaslala a zacla jednat sama. Syn chodil 9 mesicu do miniskolky, ted chodi do skolky. Ma asistenta a dvakrat tydne dochazi na jednu hodinu terapeutka. V miniskolce byl bez asistenta. Pouze ke konci nez prechazel do skolky, zacala za nim na ctyri hodiny tydne dochazet terapeutka. Asistenta nepotreboval, byla tam velice schopna vychovatelka s vychovatelem a pouze 10 deti. Zajimave, vse funguje naprosto bez problemu.Jeste ze pan doktor nemohl rozhodnout, kde muj syn skonci.
 Jitka+2 


Re: Ne za každou cenu! 

(6.4.2011 10:09:46)
Z Vašeho textu je zřejmé, že se nejednalo o běžnou školku, kde má 1 učitelka na starost 25 dětí či dokonce klasickou školní třídu - 30 dětí na 1 učitelku. Ve Vašem případě je jistě integrace oboustranně prospěšná, avšak jak jsem již psala, za každou cenu integrovat např. dítě vlivem různého postižení/choroby velmi hyperaktivní, agresivní, sociálně nepřizpůsobivé, učivo samostatně nezládající je nesmysl a diskriminace pro všechny ostatní děti ve třídě.
 Jitusch* 


Re: Takhle se rozčilit hned po ránu! :o( 

(4.4.2011 11:37:59)
Musím se trošku ohradit vůči té paušalizaci - že na venkově je integrace horší.V naší malé škole - je to dvoutřídka,max. 26 dětí v celé škole - je integrované už 4. dítě v průběhu její krátké existence.A byly to děti s různými hendikepy - tělesně postižené,downik,mentálně postižené (přesné diagnozy neznám).Takže si myslím,že je to spíš o lidech (ředitelích,učitelích) než o velikosti obce nebo školy.
 arantxa 


Re: Takhle se rozčilit hned po ránu! :o( 

(4.4.2011 11:47:23)
Já si taky myslím, že je to o lidech. Když jsem studovala pedag. fakultu jedna profesorka nám vyprávěla, že zažila i to, že učitelka chtěla znevýhodněného žáka učit a integrovat ho do třídy, ale rodiče podepisovali petice a vyvíjeli nátlak až ředitelka tuto integraci nepovolila.
 Binturongg 


Re: Takhle se rozčilit hned po ránu! :o( 

(4.4.2011 12:22:09)
Jitusch - nepaušalizuji a světlé výjimky připouštím.
Bohužel jsou to stále pouze výjimky - nic běžného ~d~
 vendyna (Janinka + Alenka) 


:o( 

(4.4.2011 11:22:15)
Tak mám skoro pocit, že systém jako takový není až tak špatný, ale prapříčinou všech potíží a neúspěchů jsou prostě jednotliví lidé- blbci. (viz učitelka, co zverbuje rodiče k petici, nebo učitelka, co nutí dítěti léky atd.)
 Binturongg 


Re: :o( 

(4.4.2011 11:31:37)
Vendyna - není to pravda bez výhrad, ale bezesporu máš recht. ~R^
A přitom, co tak vím od kolegyň a z těch mizivých zkušeností - asistenti se dají skvělě "zneužívat" i pro další práci ve třídě.
Kdyby měla každá úča občas k ruce asistenta, mohlo by to být fajn ~:-D
 Bibi-bari 


Re: :o( 

(4.4.2011 13:31:41)
Našemu synovi byl na prvním stupni doporučován PPP taky asistent, nakonec zvládl i bez, ale s hodně problémy... narazili jsme na odpor učitelky, která to prostě odmítla :-(. Nechtěla aby ji někdo zasahoval do hodin (a kontroloval :(). Bohužel si neuvědomila, že by ji naopak pomohl...
 Binturongg 


Re: :o( 

(4.4.2011 13:59:26)
Občas si říkám, jestli by se to nemělo hnát přes prachy.
Úča by dostala každý měsíc 2 litry navíc, že má ve třídě "kontrolu" a "blbečka" a třeba by to náhle začalo fungovat...
No nic, utopie... ~d~
 Zazi (1+1+1) 


Re: :o( 

(4.4.2011 14:21:10)
Bin,
v principu by to nebylo špatné, v současné době má učitel/ka každopádně práci navíc a možná někdy jako odměnu dobrý pocit... Dobrý pocit je fajn, ale víc peněz k tomu jako stálé ocenění toho, že dělá víc, než někteří jiní, by neškodilo. Jen si pak představuju to licitování ve sborovně, šlo by to vylepšit i systémově, dát příspěvek učiteli podle typu a stupně postižení, kvůli tomu by mohl vzniknout i nějaký nový úřad se spoustou kontrolních pracovníků ~t~ , kteří by chodili do hodin a kontrolovali, jestli Pepík opravdu vyrušuje minimálně desetktát za hodinu a Lucka opravdu potřebuje doprovod na záchod...
 Binturongg 


Re: :o( 

(4.4.2011 16:50:42)
Zazi - na všechno by existovaly záznamy z hodin (třeba právě psané asistentem)...třeba ~:-D
Ale představa licitace ve sborovně mě pobavila:
Hele, Alenko, ty se budeš vdávat, tak by se ti prachy navíc hodily, ne? A co ty, Boženko? Manžel nezaměstnaný, kluk má finančně náročného koníčka...co?
Žádný talent, vzdělání, zájem, ochota - podle mě by za pár tisícovek byla empatická osoba i z šéfky jatek ~t~

(no nic, cynismus je lék na bezmoc... ~;) )
 sovka 
  • 

Re: :o( 

(5.4.2011 20:19:26)
však škola i učitel osobně za integrované dítě prachy dostanou.. aspoň za toho našeho dostávají, ale kolik, to vám neřeknu, určitě to půjde spíš do stovek než do tisíců. Ale možná i pár stovek dobrých, učitel, který má v kolektivu integrované dítě, si to zaslouží.. Myslím tím samozřejmě člověka hodného tohoto oslovení. My máme na školu a učitele štěstí. (Zatím?:-(((
 stormer 


Autista nepatří do normální MŠ... 

(4.4.2011 14:01:35)
...Toto není můj názor! Jde o názor jedné nejmenované brněnské dětské psycholožky. Měla jsem tu smůlu, že jsem ji i s dcerou navštívila - kvůli opožděné řeči. Po třech návštěvách vyslovila podezření na autismus a prohlásila, že pokud by tato diagnóza byla správná, nemohla by malá v žádném případě navštěvovat normální MŠ, nýbrž pouze specializovanou. Byla jsem v šoku.
Jinak dodávám, že dcera není autistka. Prostě si jen s paní psycholožkou naprosto nesedly.
 Binturongg 


Re: Autista nepatří do normální MŠ... 

(4.4.2011 16:44:20)
stormer - strašně mě děsí, kolik kreténů dělá ostudu profesi psychologa (pedagogové už jsou znemožnění dost, tam mi to už připadá jen smutné), popř. psychoporadce. Setkala jsem se s několika takovými.
Moje máma je skvělá dětská psycholožka a jeden čas, právě když jsem narážela na jednoho odborníka-blbce za druhým a stejně tak jsem měla smůlu na lidi se zkušeností podobnou té Tvé, mě uvádělo do rozpaků říct, čím je moje maminka.
Měla jsem nutkavý pocit ze sebe jedním dechem vysypat něco v tom smyslu jako: "Máma je psycholog, ale není žáná kráva, ona to fakt umí!" ~t~
 stormer 


Re: Autista nepatří do normální MŠ... 

(4.4.2011 19:54:53)
Binturong, u nás asi úroveň psychologů není nikterak valná, zejména těch dětských... Ale rozhodně věřím, že jsou výjimky, např. tvá maminka ~x~, ale najít je, to je výkon...
 Beruška 
  • 

Re: Autista nepatří do normální MŠ... 

(5.4.2011 17:31:07)
Tak hlavně že to dobře dopadlo. Taky jsem autistka a vychodila jsem bez problémů normální školku a základku - v té době jsem ještě nebyla diagnostikována.
 kacislava 
  • 

SPC, integrace a dysfázie 

(5.4.2011 0:50:51)
Mám devítiletého syna s dysfázií, tj. vývojovou poruchou sluchového centra v mozku. V praxi to znamená, že syn dobře sluchem nerozlišuje zvuky, takže mu mnohé hlásky znějí stejně. Neumí stále vyslovit všechny hlásky, je těžce dyslektický a také dyskalkulický, inteligenci má ale v normě. Musím říct, že mám velmi špatnou zkušenost jak s dětskými psychology, jedna "odbornice" nás dokonce poslala do zvláštní školy, tak s SPC. Dostali jsme se do SPC, které tvrdilo, že je odborné pro vady řeči (jeho púvodní náplň ovšem byly vady zraku a z toho se zázrakem stalo odborným pracovištěm i pro autismus a dysfázii :-)) a také nás nutilo opustit běžnou základní školu... Protože jsme jako rodiče nesouhlasili, skončili jsme nakonec u proslulé psycholožky a diagnostičky doktorky Krejčířové v pražské Thomayerově nemocnici (která nám řekla, že syn je kromě dysfázie zcela v pohodě) a pak následně i ve specializovaném SPC... Musím říct, že spokojeni s péčí jsme ale teprve rok, předtím to byly 4 roky bojů o to, abychom získali nějaký doklad, že náš syn je zcela normální kluk a ne mentálně retardovaný... Od třetí třídy, kam nastupuje po prázdninách, půjde do dyslektické třídy blízké ZŠ, doteď je v jiné ZŠ a asistentem...
 Binturongg 


Re: SPC, integrace a dysfázie 

(5.4.2011 9:14:10)
kacislava - člověk je úplně zpocený, když čte, co je za fušku dokázat světu, že dítě není mentálně postižené zároveň ho vycepovat, vypiplat...
Klobouk dolů a držím palce, ať se po prázdninách daří!! ~R^ ~;((

Dyslektické třídy jsem učívala - bavilo mě to a se "zlobivci" a nezlobivci jsme si rozuměli ~:-D ~z~
 hajce 


tak to chodí 

(5.4.2011 8:35:15)
S integrací je problém. Syn (ADHD, vysocefunkční autismus) chodí do speciální MŠ, neboť ho v běžné školce s asistentem nechtěli. Obvolala jsem jich asi osm, všude, když slyšeli diagnózu, tak mě okamžitě odmítli, někdy dost hnusně. Prostě je postižený a oni na to nejsou zařízeni. Se ZŠ to bude to samé. V SPC nám doporučovali běžnou školu - syn je nadprůměrně inteligentní, autistické rysy má minimální, jen je hyperaktivní a jeho sociální chování je nevyzrálé. Vím od jiných matek, že je problém takové dítě umístit. Pokud ho škola odmítne ze zdravotních důvodů, tak ani SPC nic nezmůže. Odkážou vás do speciální ZŠ a šmitec.
To samé zažila moje máma se ségrou před 30 lety...Naštěstí se nedala, ale byl to boj.
 Hana 
  • 

Situace před 10 lety v GB 

(5.4.2011 13:57:29)
-já au-pair u rodiny, kde oba rodiče byli učitelé. Matka učila ve škole, kam chodily její dvě starší děti spolu s dětmi různého postižení a dětmi imigrantů. Absolvovala jsem hodně školních akcí s dětmi a měla jsem možnost vidět, jak si děti navzájem pomáhají a jsou k sobě ohleduplné. Děti pracovaly ve třídě u stolečků, tak jak to umožňovaly jejich schopnosti. Musím se přiznat,že někdy jsem se dostala do sitauce, kdy jsem něvěděla, jak se chovat. Příkladem může být rodinná oslava, na které byla holčička s těžkým fyzickým postižením,mentálně v pořádku- děti kolem ní poskakovaly a plnily jí všechna přání, neustále se jí dotýkaly a něco jí říkaly. Já jsem byla úplně odzbrojená a neschopná, jenom mě jí bylo líto, jinak jsem nevěděla, co dělat. Také chci podotknout, že děti neměly žádné úkoly,jenom si večer četly s rodiči v posteli. V té době jsem si říkala, že ty děti nikam nevedou, ale v dnešní době- chlapec studuje univerzitu, hraje na kytaru, hovoří francouzsky a německy, hraje fotbal, stejně tak jeho sestra akorát, že nehraje fotbal a hraje na klavír. Myslím si, že nám to tady bude trvat trochu déle, než dostihneme západ, není to jenom o obchodech, práci a penězích a co si za ně můžeme koupit. Myšlení se mění hodně pomalu, je tu spoustu předsudků a neschopných lidí. Je mi z toho někdy smutno,jak se tady všechno aktivně řeší spíše neřeší nebo ještě více komplikuje, ale doma je doma.
 Beruška 
  • 

Re: Situace před 10 lety v GB 

(5.4.2011 17:36:18)
Já to vidím jako uchazečka na vysoké školy v Británii - v přihlášce byla kolonka ohledně postižení, měli tam i autismus a podobné věci. Z univerzit mi přišly kontakty na jejich centra pro handicapované studenty, dotazník ohledně speciálních potřeb, lze si zažádat o úpravu zkoušek... Tady v ČR na vysokých školách takový servis plně nefunguje a autismus je velká neznámá.
 Elíláma 


Chyby 

(9.4.2011 18:35:19)
Ahoj, článek fajn, ale ty chyby by tam fakt být nemusely, kdo to má číst? I tři chyby v jedné větě? Brrr. (Takových telefonů, bylo nespočet, volala prakticky obden. Paní Olga uvažoval a o stížnosti na učitelku, nicméně, když se ji dostala)
 jablonka 


neděste mě 

(11.4.2011 22:18:41)
My jsem ve školce také hodně bojovali, ale nakonec to dopadlo dobře a Kubík školku miluje. Za rok nás čeká škola a už teď je mi z toh nanic.

Pavla
 Troya 


Re: neděste mě 

(19.4.2011 10:21:09)
Skola, ktera integruje SPU, dysfatiky i vysocefunkcni PAS - ZS Ohradni, Praha 4. Maji dys tridy s malym poctem deti, kde lze integrovat i jine poruchy. Jsou hodne vstricni.
 RONJA, DCERA LOUPEŽNÍKA 


Smutný 

(25.4.2011 21:44:29)
Tolik síly člověk investuje do lepších podmínek pro svý dítě a blbost spolu s arogancí mu hází klacky pod nohy... fuj.
 neposedný syn 
  • 

S některými lidmi je dobré se neseznamovat 

(16.9.2013 10:19:38)
Já budu reagovat na příspěvek, ve kterém učitelka odmítla dítě aniž by se o něm snažila osobně něco zjistit. Je to samozřejmě špatný přístup, ale pro rodinu je to dle mého dobře. Zřejmě jim to ušetřilo zbytečný stres a zklamání. My jsme měli se synem problémy v montessori školce, jejíž pedagogika je od základu zaměřena na neučitelné děti(alespoň to tak Montessori chtěla). Nám se líbí tento systém, ale syn do ní nezačal chodit kvůli nějaké poruše. Začal v ní špatně, kvůli reakci na očkování. Zřejmě někoho plácnul, nezvládal, když někdo nedodržoval pravidla ( v téhle školce to bylo hlavně o tomhle) atd. Snažili jsme se školce vycházet vstříct zkrácenou dobou, nechali udělat depistáž a v tom byl problém.Paní psycholožka byla velmi milá. Po rozhovoru to vypadalo, že mám dítě, trošku tvrdohlavější, v některých sociálních aspektech pozadu, ale inteligentní. Je jedináček. Ve zprávě byly obecné rady, jak postupovat při problémech a doporučení navštívit Aplu, což jsme si slovně potvrdily, že to není nutné. Zprávu z depistáže jsem v dobré víře předala vychovatelkám. Dlouho jsem nepoznala,že je něco špatně. Kamarády syn měl a těšil se na ně,ve školce najel na plný režim.My jsme navštívili psychologa,psychiatra a u všech prošel bez problémů.Ke všem mám plnou důvěru, jsou to zkušení doktoři s delší praxí.Navíc u něj proběhla úspěšně léčba po očkování.Školka začala tvrdit, že mám odpoledne unavené dítě a bylo by třeba jej brát dříve. Informace nám byli hlavním pedagogem podávány s měsíčními zpožděními. Např. tvrdili, že nemá oční kontakt. Nám po večerech vykládal pohádky s přímým pohledem do obličeje:) Odchytávali si mě různě po chodbách a dělali nátlak na změnu doby. S mužem jsme byli pozváni na jednání, kde po nás chtěli platit asistenta, návštěvu Aply. Byli jsme šikanováni, když jsem si pro něj přišla o 10min později, než byl určený čas pro mě... Druzí rodiče mohli přijít i o 30 min po zavíračce. Syn se začal horšit v chování k dětem. Vychovatelka se prořekla, že děti ví, že je jiný a nemusí se s ním bavit, když nechtějí. Vydrželi jsme do této školky chodit v dobré víře, že je tento systém pro syna ideální. Takto mi to bylo i školkou podáváno. Výsledek byl, že syn situaci nerozuměl a trpěl jí a přišel o kamarády. Já přes rok řešila, zda s ním nic není, celá rodina byla ve stresu a školka si přišla na peníze téměř za nic.My pak dodatečně zjistili,že tyto praktiky použily na další rodiče, jejiž děti jsou nyní v běžné školce bez problémů, stejně jako syn.Se slovy paní ředitelky, rodiče s problémovými dětmi vyhledávají náš systém jsme po roce a půl odešli. Asi všichni vidíte dle dlouhého příspěvku, že mě tato situace dost trápí i po delší době:) Je dobré nestresovat se odmítnutím dítěte školou či školkou s diagnostikovanými či nediagnostikovanými potížemi a raději hledat štěstí někde jinde a první potíže nenechat bez povšimnutí. Může za tím stát samozvaný pedagog bez zkušeností.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.