| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Montessori školička: Strouhání mýdla

 Celkem 19 názorů.
 Ili 
  • 

Praktický život? 

(28.1.2011 8:31:00)
Ono někdo v praktickém životě potřebuje nastrouhat mýdlo? :vyjevený smajlík:
A struhadlo se mně zdá pro předškoláky a mladší moc nebezpečné, dcera si právě v tomhle věku hodně postrouhala prstíky na novém struhadle.
Když tak na poprvé strouhat něco měkčího, aby se nemuselo tlačit a ne nesmyslně strouhat tvrdé mýdlo.
 Misa W. 


Re: Praktický život? 

(28.1.2011 9:00:21)
Odpověď na vaše pochybnosti naleznete v popiskách pod aktivitou.
Dobrou pomůckou, aby se děti nestrouhly do prstu je na předmět či potravinu dát gumičku, jako hranici pro prstíky.
 Ili 
  • 

Re: Praktický život? 

(28.1.2011 11:33:13)
Dejme tomu, že prstíky nějak ochráním, přesto mně uniká to strouhání mýdla v praktickém životě, 40 roků jsem na světě a fakt jsem mýdlo nastrouhat nepotřebovala.
 metty, 3 kluci 


Re: Praktický život? 

(28.1.2011 13:01:52)
Já taky ne, třeba salátová okurka by se dětem určitě strouhala líp, než tvrdé mýdlo.
 VeroniqueP 


Re: Praktický život? 

(28.1.2011 13:40:16)
Je potrebne precitat si popisky k videam, kde je vysvetlene preco deti struhaju mydlo a nie potraviny.
 metty, 3 kluci 


Re: Praktický život? 

(28.1.2011 16:06:45)
Popisky jsem četla, pořád mi přijde jednodušší udělat si bublinkovou vodu z nějakého tekutého mýdla nebo saponátu. Na to nemusím nechat strouhat děti tvrdé mýdlo.
 VeroniqueP 


Re: Praktický život? 

(28.1.2011 17:30:43)
Ano, urcite je to jednoduchsie (my dospeli hladame jednoduche cesty), ale ja myslim, ze deti maju radi zlotite veci - vyzvy:-) A mydlo struhaju naozaj radi a so zaujmom - je treba to vyskusat a mozno budete prekvapena:-)
 MiliP 


Re: Praktický život? 

(29.1.2011 9:09:14)
Je to proto, že mýdlo většinou doma máte. Navíc se dá uchovat pro další experimenty - třeba má dcera ví, kde ji má a je schopná si ji dohledat. Píšete okurku - myslím, že je méně bezpečná, a to z důvodu toho, že klouže, spíše se dítko strouhne, když mu ruka po té hladké ploše sjede. Strouhat umí i má dvouletá dcerka, hrozně jí to baví, nikdy se jí nic nestalo. Ví, že je to ostré, ví, že musí mít prsty za gumičkou. Fascinuje mne, že tady spousta lidí bude zase hledat zástupný problém v tom, že se strouhá mýdlo a ne třeba jablko.
 karma 


Re: Praktický život? 

(28.1.2011 15:16:41)
nastrouhane mydlo se třeba rozpustí ve vodě a našlehá, vznikne pěna. Zkuste to udělat s dětma, jejich reakce Vám budiž odpovědí~;). Fakt zkuste!!!
 Maryjánka 


Re: Praktický život? 

(29.1.2011 22:22:34)
Já třeba strouhám pravidelně - v mýdle peru...~;)
 Maryjánka 


Re: Praktický život? 

(29.1.2011 22:22:53)
Já třeba strouhám pravidelně - v mýdle peru...~;)
 Tjorven 


Re: Praktický život? 

(29.1.2011 22:38:43)
Tak třeba pro mě je strouhání mýdla opravdu záležitostí praktického života~d~ Pereme v mýdlovém slizu pleny, teď v zimě strouháme určitě častěji mýdlo než salátovou okurku~;)
Takže moje dcera bere strouhání mýdla jako normální věc, i když pravda, sama ho ve 3,5 letech teda neustrouhá - je to moc tvrdé. Ale tady používají asi normálně toaletní, to je měkčí....Jinak proč zrovna mýdlo už je vysvětleno v popiskách pod videem.
 MiliP 


Podstata 

(29.1.2011 10:55:45)
Jinak mi přijde, že většina nepochopila podstatu těchto činností s ohledem na dítko. Malé děti to nedělají kvůli dosažení cíle ( jako my dospělí ), ale pro činnost samotnou. Tudíž, pokud mu dám strouhat okurku a maminka řekne jen půlku - stane se, že dítko bude chtít ještě. Ale maminka mu řekne že ne - kdyby našla alternativu ( jako třeba to mýdlo ), dítko uspokojí svou touhu po strouhání. Kolikrát jsem tu již četla, jak dítko lije pití do jídla. Maminka zakazuje, někdy i pleskne přes ruku, jelikož ho to nějak naučit musí, že se to přece nedělá - a jinak to nejde!!! Ono neposlouchá. Kdyby mu dala možnost uspokojit jeho momentální touhu ( přesýpáním, přeléváním, trochou mouky a vody ), třeba by to dítko to přestalo dělat. Krom toho, že by si perfektně natrénovalo motoriku. Ono to nedělá za účelem naštvat matku, ale z vnitřní touhy ( možná proto, že to vidělo, že chce vyzkoušet co to dělá apod. ). Takže dítko spokojené ( má zábavu na dost dlouho ) a přestane dělat věci, které mamince vadí i bez trestů. Jde o to, zaměřit se na dítě, ne na náš pocit správnosti. Někdo tu psal, že nechá dítko přesypat cukr - super, ale co když to dítko, to chce nasypat zpět? Nedovolíme mu to - přece šlo o to dostat cukr do cukřenky, a tam už je - ale dítko to baví, chce to zkusit znovu. A pak se člověk diví, že když ho to chceme naučit, nejeví zájem, nechce to a ono - protože je jinde a má už v plánu naučit se něco jiného. Spoustu činností mu nedovolíme, protože my nechceme - stačí si přečíst časté nářky o tom jak dítě kramaří, jak vyhrabává hlínu z květináčů a pod. A stále mne nepřestanou překvapovat reakce, jak je důležité dítko zkrotit - místo mu dát možnost ten svět objevit.
 Markéta s párkem 
  • 

Re: Podstata 

(31.1.2011 10:03:49)
No ale tenhle argument se dá použít na všechno. Nenechám dítě přelejvat pití z hrnku do hrnku. Ale dám ho do vany, aby si při koupání přelejvalo. Jenže ono už nebude chtít přelejvat z kelímku do kelímku, bude to chtít lejt z vany na zem. A to už mu zakážu.

Totéž přesýpání fazolí. Přesýpá, přesýpá, ale pak bude chtít zkoušet ne z kelímku do kelímku, ale do květináče. A to mu zakážu.

U každé činnosti, může vzniknout varianta, kterou už nedovolím.
 MiliP 


Re: Podstata 

(31.1.2011 11:41:45)
Ano, samozřejmě, ale jinak nerozumím, co mi tím chcete sdělit? Jistě, že jsou hranice, za které nedovolím jít - ale tady jde o uspokojení potřeb dítěte a zacházení s různými předměty. Ale třeba mi to vysvětlíte, nerozumím podstatě vašeho sdělení.
 Ili 
  • 

Re: Podstata 

(31.1.2011 12:23:07)
tak nepište, že je to součást praktického života, ale že je praktické naučit dítě strouhat a když nejsou po ruce potraviny, tak strouhá mýdlo (a matka bude pracně vymýšlet, jestli ho vyhodí nastrouhané nasucho nebo po rozmočení)
 MiliP 


Re: Podstata 

(31.1.2011 12:35:39)
Ano, je praktické naučit dítě strouhat - a v Montessori se této části říká "praktický život" - jelikož vás připravuje překvapivě na - praktický život. A nemusím opravdu pracně vymýšlet, co s nastrouhaným mýdlem. Malá ho používá na foukání bublin, takže uplatnění opravdu najde - naučit se dítě foukat je důležité.Navíc u nás najde i uplatnění jinde. A myslím, že zde jde opravdu o slovíčkaření.
 Markéta s párkem 
  • 

Re: Podstata 

(31.1.2011 12:58:03)
Já psala to s tím cukrem. Vy jste odpověděla, že ale když dá cukr do cukřenky, chce ho dávat zase zpátky a to už mu nedovolím. Takže jsem psala o tom, že každá činnost, kterou dítěti povolím, má hranice.
 MiliP 


Re: Podstata 

(31.1.2011 13:07:36)
Děkuji za vysvětlení. Ano, to je to, o čem píši. To dítko si chce v tu chvíli možná jen přesypávat a v této situaci je to dejme tomu pro vás neakceptovatelné. Já tedy najdu jinou možnost. Dám mu ten cukr do dvou skleniček, ať si přesypává dle své potřeby a jak dlouho chce. Jelikož po tom touží, trénuje si motoriku, a uspokojí tak svoji potřebu. O to mi jde - že je hezké, nechat ho přesypat, když vám se to hodí, ale co když to dítko to prostě dělat chce? Nedovolíte mu to - já ano, najdu alternativu. A věřte, že vím o čem mluvím, mám jedno takové dítko doma. A díky tomuto dle mého hranice nepřekračuje a chová se dle pravidel, jelikož si tyto experimenty, které ho ženou dál, má možnost natrénovat i mimo situace, kdy mu to umožním JÁ. Řídím se vnitřní touhou a potřebou dítka - ne mým viděním světa, a jednáním pouze za určitým cílem. Nevím, zda dokáži dobře popsat, jak to myslím.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.