| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Pohlavkované děti se učí, že bití a trestání je přirozenou součástí životů

 Celkem 3 názorů.
 Analfabeta 
  • 

Hoodně idealistickej názor 

(14.4.2022 21:23:23)
Paní psycholožka Krejčová má hoodně idealistickej názor. Je vidět, že nikdy nepracovala s dětmi z problémových rodin, kde je běžné, že rodiče prošli výkonem trestu, mnohdy opakovaně, ve výkonu trestu byli nejen rodiče, ale i strejdové, tety nebo prarodiče.
Jak by si poradila s problémovými chovanci třeba v Chrastavě?
https://www.expres.cz/zpravy/hruza-z-pastaku-5-brutalnich-pripadu-ktere-maji-na-svedomi-deti-z-ustavu.A160614_123555_dx-zpravy_anna
https://www.idnes.cz/zpravy/cerna-kronika/soud-potvrdil-osmilety-trest-pro-chovance-z-chrastavy.A_990813_143228_krimi_itu
https://www.denik.cz/krimi/serial-ochrance-vrazda-chrastava-2021.html
Kdyby pracovala s podobnými dětmi, mluvila by jinak.
 Analfabeta 
  • 

Zajímavé! 

(16.4.2022 7:35:50)
Kopíruju sem z této diskuse: https://www.rodina.cz/0/nazor_strom20082366.htmv
"No, myslím, že pokud ve škole dojde na "bojovou linii", je už pozdě. Školy mají (jen tipuju) minimální možnost dokopat rodiče k jakékoliv spolupráci (byť malé a neochotné). Nemají možnost žáka operativně vyloučit. Dokopat ho k sezením u odborníka. Myslím, že některým typům dětí by vyloženě prospěla škola a la vojenský camp. Učení, praktické dovednosti, režim a hodně pohybu. Jednoduchá struktura velení a vedení, jasná pravidla. A zároveň i možnost se fyzicky vyšťavit, naučit se usměrnit sílu, vztek, energii. Ale to je nereálné.
A nebo - prostě větší individualizaci předmětů na ZŠ - větší možnost nějakých dílen, výtvarky, práce se dřevem, šití, vaření, jednoduché mechanické opravy třeba. Prostě naštvaný frustrovaný dítě by mohlo najít líp něco, co mu dává smysl a co mu jde. Prostě ne každý potřebuje kompletní balík všech předmětů na ZŠ.

Hlavně že mě tu dámy kdysi děsně napadaly, že "fackuju děti". Jenže já jsem pracovala s dětmi z opravdu problémového prostředí a prostě mi v některých vypjatých situacích, tedy hlavně zpočátku po nástupu do školy, "uletěla ruka". Protože to se prostě jinak řešit nedá, i kdyby se všichni psychologové na hlavu stavěli. Já jsem prostě musela být ten, koho děti poslechnou, a v některých situacích prostě "na první dobrou". Protože když máte ve skupině dítě s epilepsií, které vám při přechodu rušné silnice dostane malý epileptický záchvat a v tu chvíli se musíte věnovat tomu dítěti, protože jde o jeho bezpečnost, pak prostě potřebujete, aby ostatní děti v ten okamžik poslechly na slovo, a to bez jakýchkoli diskusí. Pro neznalé: malý epileptický záchvat znamená, že dítě je v daném okamžiku psychicky mimo a chová se doslova jako robot. Má skelné oči a robotickou chůzi, na nic nereaguje. Tento stav sice trvá několik vteřin,, ale pokud se to stane v okamžiku, kdy dítě vkročí na přechod, jako se to stalo mně, pak to bohužel trvá po celou dobu, kdy skupina přechází silnici. Slabá povaha by z toho asi měla na zádech husí kůži, ale vy jako pedagog na nějakou husí kůži nemáte nárok, vy musíte jednat. A okamžitě. Punkt.
Když jsem si v nějakých dvou měsících po nástupu ve škole a ve třídě vybudovala svou pozici, nebyly nějaké pohlavky třeba. Stejně jsem jich dala možná tak deset, co já vím... Děti pochopily, že ve třídě mám hlavní slovo já a ony budou poslouchat. Za odměnu jim pak bylo to, že jsme mohli dělat věci, které by nikde neprošly. Já byla ve škole na dobu určitou jako záskok za mateřskou a jako vychovatelka jsem měla naprostou volnost v tom, co a jak budu dělat. Prakticky nikdo mě nekontroloval, protože celý záskok slavnému školství totálně visel u zadku. Tak jsem toho bohatě využívala. Děti věděly, že když se rychle oblečou a poklusem přesunou na malé hřiště na sídlišti (měla jsem v jedné skupince malé kluky. Zvláštní školy totiž neměly v nižších ročnících naplněné třídy, protože do nich děti průběžně přecházely děti ze základek. Stavy se naplnily až tak v 5.třídě. No, a paní učitelka vyučovala dva ročníky v jedné třídě, prvňáky, což byli ti moji čtyři kluci, a třeťáky. Prvňáci měli kratší vyučování. V době, kdy já měla na starosti ty prvňáky, ona měla se třeťáky češtinu a matematiku), tak můžou 1,5 hodiny hrát fotbal. Nepotřebovala jsem si je z hodiny ani vyzvedávat, v šatně se převlékli už o přestávce, vzorně stáli před vchodovými dveřmi a čekali na mě. pak jsme to vzali poklusem na sídlištní hřišťátko a mastili fotbal. Na sídlištní hřišťátko jsme chodili proto, že kluci při hře ječeli a na školní zahradě bychom rušili vyučování, a pak taky proto, aby nikdo nevěděl, že každý týden pravidelně hrajeme fotbal. Protože i družina má přece své výchovně-vzdělávací úkoly, že. Já ten fotbal hrála s nimi, hlavně když některý z kluků byl doma nemocný. Po 1,5 hodině intenzivní hry kluci sotva pletli nohama, jak byli utahaní a ulítaní. Já teda taky, ale já ještě musela pracovat. Vrátili jsme se do školy, kluci šli do vyučování a já pak měla asi dvě hodiny volno, než jsem nastupovala do dalších hodin. Paní učitelka si chválila, jak kluci po mých hodinách vzorně sedí a na učení se dokonce soustředí, takže s nimi udělá hodně práce. No bodejť by kluci neseděli, když byli rádi, že konečně sedí, ne?
Jenže na tyhle metody práce jsem musela přijít sama, intuicí, protože střední pedagogická škola nás absolutně nepřipravila na práci s jakkoliv postiženými dětmi. NIKDY jsme neřešili jakoukoliv krizovou situaci, kdy třeba dítě zlobí apod. Na náslechy jsme chodili k vychovatelkám, které měly děti naprosto vzorně zpracované, hodné a poslušné. Ono to taky v té době bylo naprosto běžné, já jsem na SPgŠ maturovala v r. 1977. Úplně stejně jako náslechy fungovala praxe. Tu jsme vykonávali sice na různých školách po celém kraji, ale opět u pečlivě vybraných vychovatelek, které měly "hodné" třídy. Když to vezmu zpětně, tak nás škola sice na praxi připravila teoreticky docela dobře, ale pro praxi to bylo absolutně nedostatečně. Na dnešní školství, kdy děti držkají, odmlouvají, každé má svůj názor a pedagog musí dbít, aby se o nikoho ani slůvkem neotřel, jinak bude zle, na to bych teda nervy neměla. Asi mě měl Pánbůh rád, že jsem ze školství odešla, nikoli tedy uplynutím doby určité, ale ještě předtím uplynutím této doby jsem si našla jinou práci, a do školství jsem se už nikdy nevrátila.
 Analfabeta 
  • 

Ještě jedou 

(16.4.2022 7:56:50)
Kopíruju dál, ze téže diskuse:
https://www.rodina.cz/0/nazor_strom20082366.htm
"Kopřivo, záchranáři jsou dost jiná liga. Asi jako hasiči. Jenom hasičů je na místě zase víc, nikoliv 2. Třeba. A ne, dospělý nemá automaticky nad žákem převahu. Ani psychologicky, ani fyzicky. Asi 2x jsem za cca 10 let potřebovala fyzicky zvládnout 5-6 leté dítě. Prostě nebylo vyhnutí. A bylo to na hranici mých fyzických možností. Přitom mám 170cm. Kdyby se do toho dítě tehdy o trošku víc opřelo, tak jsem nahraná. Situace, kdy do třídy na zvláštní škole před x lety poslali kamarádku učit samotnou (protože přece všichni všechno zvládnou a ve třídě je jen 1 učitel) a tam po ní nejdřív házeli židle, nůžky, oslovení "děvko, p*čo" byla lehká konverzace. Na tohle není připravený nikdo. Jak řešit situace, kdy ti dítě v afektu jednu vrazí, nebo hází židlemi? Když to nikdo nečeká, nikdy se to nestalo."
jak by si paní psycholožka Lenka Krejčová ve stejné situaci? Ty, ty, ty, Pepíčku, ještě jednou a bude to podruhé?

"Já neříkám, že je to jednoduchý, aby učitel zachoval profesionalitu, jen říkám, že u jiných profesí je takový požadavek naprosto automatický, a to ti lidi čelí extrémním situacím, lidem z různého prostředí, jsou pod velkým časovým tlakem, pod kontrolou ze strany rodiny nebo veřejnosti a nemají automatickou převahu, jakou má dospělý nad dítětem.
Učitelé mají mnoho let pedagogického vzdělání, tak by se jim tam nějaké to školení mohlo vejít, ne? Kdyby se chtělo...
Jako chápete, já nekopu do učitelů, jen bych ráda, aby ta laťka byla tam, kde má být."

A teď do mě. Já jsem přece ten, kdo se chová nevhodně, za svoje názory jsem tu dostala snad doživotní ban a ve škole jsem přece fackovala děti. Ty malé nebohé dětičky, neviňátka neposkvrněná, bezelstné andílky s nevinnou tvářičkou a s křídlama na zádíčkách...

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.