susu. |
|
(27.7.2017 10:51:09) "Děti jsou špinavé, nemají vůbec myté vlasy, působí velmi zanedbaně. Doma pobíhaly téměř nahé, skoro nemluvily, nehrály si,“ stojí v závěrech z prvotního šetření úřednic."
Holt mít mámu a tátu nestačí.
|
withep |
|
(27.7.2017 11:51:10) Já bych šetření sociálních pracovnic brala hodně s rezervou. Když je horko, běhají moje děti skoro nahé taky, umažou se v blátě a písku (a já nemusím prát). Dcera tráví léto bosky. S cizími lidmi nemluví, jsou stydlivé. No a že nepředvedly spontánní hru (nebo něco, čemu jsou úřednice zvyklé "hra" říkat), neznamená, že si nikdy nehrají. Špinavé vlasy? Vlasy nemyté chemickými šampony jsou mnohem zdravější. Za zanedbané bych označila spíš děti, které ráno ještě než otevřou oči, sáhnout po smartfonu, a dají ho z ruky zase až večer před spaním, nemají pohyb, nejdou ven. Těch bude fůra, jenže nejsou vidět a navíc tento životní styl začíná být asi poněkud normální.
Mně se rozhodnutí soudu moc líbí, rozhodl lidsky, přestože mohl uplatnit svou moc a tlačit rodinu do "normálu"; přece jen tím, že nenahlásili dítě na matrice nebo nezapsali děti do školy a nevyřídili jim individuální vzdělávání, porušili rodiče zákon. Ale nikomu neškodí, naopak, konkrétně planetě na rozdíl od většiny ostatních výrazně prospívají.
Zaujalo mě, že snad vždycky, když řeší sociálka nějakou alternativní či jinak podezřelou rodinu, je to na Klatovsku. V jiných částech republiky zdravý rozum funguje nebo se ty rodiny cíleně stahují tam...?
|
|
susu. |
|
(28.7.2017 7:24:56) "Když je horko, běhají moje děti skoro nahé taky" Tvoje děti vě školním věku běhají nahé? Nahá běhají mrňata.
"S cizími lidmi nemluví, jsou stydlivé. " Ale školní děti už jsou zvyklé mluvit s cizími lidmi.
"Špinavé vlasy? Vlasy nemyté chemickými šampony jsou mnohem zdravější."
Takže nevadí špína, hlavně to zdraví?
|
susu. |
|
(28.7.2017 7:38:45) http://www.spektrumzdravi.cz/opici-rodicovska-laska-prehnana-fixace-rodice-na-dite-muze-ovlivnit-cely-jeho-zivot
"Tak jako tak se jedná o poměrně velice problematický přístup, který brání dítěti stát se samostatným a plnohodnotným dospělým. Z takovýchto dětí mnohdy vyrůstají problematičtí a slabí lidé. Dítě, které neví, že v životě mohou přijít překážky a není na samostatný život připravováno, je do života nedostatečně vybaveno.
Dítě 11 a 13, stále doma s matkou a otcem, nahé, špinavé, (hlavně že zdravé) to není normální.
|
|
susu. |
|
(28.7.2017 7:45:31) http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-krimi/456220/vlci-deti-z-klatovska-ziji-ve-spine-se-zviraty-13lety-syn-cte-jako-druhak-tvrdi-socialka.html Rodina žije v malé šumavské vesničce v polorozpadlém domku. Rodiče vychovávají pět dětí ve věku jeden rok až třináct let. Do školy je ale neposílají a vyučují je doma. Podle odborníků však špatně. Nejstarší chlapec (13) je na tom prý v oblasti čtení a psaní jako druhák. Všechny žijí v podstatě v plné izolaci od běžného života a především svých vrstevníků. V dané situaci se nejedná pouze o otázku životního stylu rodiny, ale o faktické zanedbávání dětí, které velmi pravděpodobně bude mít závažné dopady na celý jejich život," uvedl psycholog. Podle něj jsou ale některé děti nadprůměrně inteligentní, a kdyby rodiče změnili přístup, mohly by vše poměrně rychle dohnat.
Fakt ti to přijde normální?
|
susu. |
|
(28.7.2017 7:48:03) https://www.novinky.cz/krimi/432171-rodice-odmitaji-konzumni-zpusob-zivota-na-vychovu-jejich-vlcich-deti-bude-dohlizet-socialka.html
Středoškolsky vzdělaní manželé mají pět dětí ve věku od jednoho roku do 12 let. Všechny se narodily doma. Nejmladší z nich pro úřady fakticky neexistuje, rok nebylo nikde evidováno a dosud nemá rodný list. Starší děti zase nechodí do školy. Matka je prý učí sama v rámci domácího vzdělávání. Na povinné přezkoušení do školy ale nechodí. Například u nejstaršího syna, kterému bude za dva měsíce třináct, odpovídají schopnosti číst a psát dítěti na úrovni první až druhé třídy. Podle Ptáčka jsou podobně zaostalé i ostatní školou povinné děti.
Takže je sice neodebrali, ale bude na ně dohlížet sociálka.
|
|
Markéta |
|
(28.7.2017 8:28:09) Ředitel školy říká, že děti v oblasti matematiky, čeština a cizího jazyka plní standardy. To by fakt musela být divná škola, kdyby byl standard pro češtinu sedmáka daný úrovní druhé třídy.
|
susu. |
|
(28.7.2017 9:26:40) Čte prý jako druhák, asi teda moc nečte. Jak si poradí s pravopisem, nevím, ale úroveň čtyřkařů na ZŠ není vysoká.
|
Markéta |
|
(28.7.2017 9:41:37) Ředitel říká:
Někde měli mezery, ale někde zase znali něco navíc. Standardy, které stanovilo ministerstvo školství pro matematiku, český jazyk a cizí jazyk, splnili,“ řekl ředitel Základní školy v Čachrově Petr Jansa v rozhovoru pro Právo. Rodičům následně povolil individuální domácí výuku, čímž zlegalizoval jejich dosavadní přístup ke vzdělání obou chlapců.
O čtení na úrovni druháka ani slovo.
|
susu. |
|
(28.7.2017 9:46:40) Tak si přečti ty články, co jsem na ně dávala odkazy. Domácí vzdělávání už měli, jen se neobtěžovali plnit podmínky, tak je chtěli vyloučit. Tak teď další pokus, snad na to sociálka dohlídne.
|
Markéta |
|
(28.7.2017 10:16:53) Psycholog říká úroveň druhé třídy, ředitel školy říká úroveň sedmé třídy. To je to, co se píše v článcích. Přezkoušení dělá ředitel, ne?
|
susu. |
|
(28.7.2017 10:24:54) No jo, ředitel je zyvklý na nižší úroveň. Psycholog ví, že to má být jinak.
|
X__X |
|
(28.7.2017 10:47:18) no, dle ředitele vyhověli standardům daným ministerstvem školství možná by tedy ten psycholog měl reklamanovat na ministerstvu, že pro školáky stanovuje zbytečně nízké standardy a tím cíleně přispívá k jejich duševnímu zaostávání?
|
susu. |
|
(28.7.2017 10:50:53) Měla jsem za to, že to se ví.
|
X__X |
|
(28.7.2017 10:53:45) tak potom to ale těžko dávat za vinu rodičům, že je vzdělávají přiměřeně ministerstským standardům
|
susu. |
|
(28.7.2017 10:57:39) Možno jim ale dávat za vinu, že pečou na podmínky domácího vzdělávání.
|
X__X |
|
(28.7.2017 11:11:58) to jistě. nicméně na druhou stranu to je "jenom" administrativa, nemá to nic společného s tím, jak fakticky pečují o děti. jako jo, žijeme v době, kdy si člověk bez podpisu nemůže pomalu ani uprdnout, takže je potřeba tyhle věci dodržovat (nebo být rebel nebo nějak aktivně přispět ke snížení administrativy ), na druhou to není nic až tak podstatného z hlediska vývoje a vzdělání dítěte.
|
susu. |
|
(28.7.2017 11:28:03) No, ono pravidelné přezkušování, by mohlo dřív odhalit problémy, že. A tak by děti mohly chodit normálně do školy, pokud to rodiče neuvládají a možná by jim to i dalo víc, než ošizená výuka od rodičů. A opravdu si nemyslím, že každá výuka od rodičů je lepší než škola.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
withep |
|
(28.7.2017 8:07:58) Susu, není tam uvedeno, jestli byly (skoro) nahé všechny, i ty velké. Skoro nahé může znamenat, že měly trenýrky, v horkém počasí proč ne? Běhají tak po vlastní zahradě, ne po náměstí.
Moje školní děti nejsou zvyklé mluvit s cizími lidmi. Moje sedmiletá dcera nezdraví a dokonce neumí smrkat, děti jsou živé bytosti, ne roboti.
Pod špinavými vlasy si různí lidé představí různé věci. Vlasy myté jednou týdně vodou (odvarem z kopřivy, žitnou moukou,...) mohou připadat špinavé někomu, kdo si je denně čvachtá šamponem, kondicionérem a kdo ví čím ještě.
Já tu rodinu neznám, nebyla jsem u nich na návštěvě a připouštím, že není ideální vychovávat děti až tak odtržené od zbytku světa. Ale odsuzovat někoho za sporý oděv, neupravené vlasy a nedostatek sdílnosti se sociální pracovnicí, to je nedostatek tolerance, nic víc.
A že mají málo vědomostí a zaostávají ve čtení? Prosím tě. Kolik toho, co ses naučila ve škole, si pamatuješ a potřebuješ? Já odhaduju tak 5%. Drtivá většina těch stovek a tisíců hodin strávených ve škole byl pro mě promarněný čas. Ti kluci možná čtou jak druháci, ale nejspíš zase umí jiné užitečné věci, které se jejich vrstevníci nenaučí nikdy. Třeba umí vyrobit stůl, posekat louku, vypěstovat si potraviny pro vlastní potřebu.
|
susu. |
|
(28.7.2017 9:24:27) "Ti kluci možná čtou jak druháci, ale nejspíš zase umí jiné užitečné věci, které se jejich vrstevníci nenaučí nikdy. Třeba umí vyrobit stůl, posekat louku, vypěstovat si potraviny pro vlastní potřebu."
Ty si to dost idealizuješ. Myslím, že neumí nic moc.
"Prosím tě. Kolik toho, co ses naučila ve škole, si pamatuješ a potřebuješ? Já odhaduju tak 5%. Drtivá většina těch stovek a tisíců hodin strávených ve škole byl pro mě promarněný čas."
Pro mě teda ne, docela mě to bavilo a dalo mi to základy na kterých stavím.
|
Andý |
|
(31.7.2017 9:50:57) Susu, to vzdělání vám slouží hlavně k tomu, aby jste mohla mít vždy poslední slovo a hlavně naprosto nerespektujete jiný názor, jen ten váš je ten nejsprávnější. Docela by mně zajímalo, jaký máte obyčejný lidský životní přehled z života v malé vesničce. Typoval bych vás na brouka Pytlíka.
|
susu. |
|
(31.7.2017 10:03:20) Tipuj si, co chceš.
|
|
|
|
|
susu. |
|
(31.7.2017 9:27:00) To jsou bezdomovci taky.
|
|
|
Andý |
|
(31.7.2017 9:22:52) Vy určitě celý život bydlíte v panelácích, nebo v podobném zařízení a nikdy jste nepoznala "čundr", jinak byste vše chápala. Je mi vás a vašich dětí líto. Proč si myslíte, že je dnes tolik alergií, jeden s faktorů je přehnaná hygiena, odpad z ní ohrožuje přírodu a ta se brání, jak umí.
|
susu. |
|
(31.7.2017 9:26:03) Trampováním jsem strávila asi 10 let svého mládí, A fakt je to něco jiného než život ve špíně.
|
|
|
|
Manikínek |
|
(30.7.2017 21:35:53) Co takhle anketa, jaké má kdo zkušenosti se sociálními pracovnicemi? My jsme se musely přestěhovat do jiného okresu a máme klid
|
Dag P. |
|
(31.7.2017 9:31:54) Jojo, takový průzkum by mě hodně zajímal. Poslední dobou se nad tím hodně zamýšlím. Kolem mě mělo v poslední době několik lidí osobní zkušenost. Chtěla bych opravdu znát pozitivní zkušenost s pracovnicemi sociálky (pokud tedy nejde o adopci, tu většinou řeší vedoucí). Ty ženské jsou tak neobjektivní a afektované. Stačí jim přesvědčivě lhát a namazat med kolem huby a jsou vaše. A když se ukáže, že byly obelhány, lžou taky. Ony prostě nikdy nepochybí. Pokud se nejedná o problémový případ viz. ten malý z Brna, kterého tu už někdo zmiňoval, což jsou zásadně případy, které neřeší, rozvrtají co se dá. A je až neuvěřitelné, že v každém případu, který jsem zaznamenala, nebyly schopné identifikovat, co by bylo pro dítě nejlepší. Víceméně pokaždé se rozhodly skálopevně trvat na opačné situaci něž si přálo dítě, ať to bylo cokoliv. Ovšem ten v poslední době medializovaný případ o klukovi co utekl od otce je taky výborný. Tady taky socdámy ukázaly kdo je tady pánem. Nelíbí se mi výše popisovaná situace "vlčích dětí", ale vzhledem k tomu, že se do toho vložily sociální pracovnice, je opravdu těžké určit jak to opravdu bylo a jak moc byla ta rodina izolovaná.
|
|
|
|