Eea | •
|
(1.11.2016 19:42:01) Tobě přijde že mají děti nějaký (rozhodovací) práva? Mě teda ne. Zato povinností těch mají až nad hlavu.
|
Hanina | •
|
(1.11.2016 23:14:28) Pokud si myslíte, že učitelem může být každý, kdo 45 minut udrží křídu a moč, jste na omylu. Abyste si to patřičně představili, vybrala jsem vám 9. třídu v čase, kdy jsou všichni přijati na střední školy. Tak, připraveni ke vstupu do třídy?
Totální „výtlem“. Začátek hodiny. Nenechte se zmýlit malým počtem žáků v učebně. Zbytek přijde tak za čtvrt hodinky – musí nakoupit v Žabce naproti kuřivo, čipsy a redbuly. Když omladina dorazí, vevalí se s ní do třídy čmoud trávy, cigár a tabáku z vodních dýmek. Jakmile se žáci usadí, začnou si vyměňovat flašky s pitím (pitný režim zaručuje školní řád). Vzduchem létají z první do poslední lavice plastové lahve, které se občas za letu srazí.
„Kreténe, debile, čubko, zmrde!“ ozve se obvykle po takové kolizi, což druhá strana kvituje slovy: „Mrdám na tebe, čuráku vyjebanej! (oslovení „čuráku“ je dnes mezi mládeží konverzační obrat stejně jako kdysi „vole“). Když ty štěbetálky za cenu vyřvaných hlasivek ztišíte, začíná nejklidnější fáze hodiny. Třetina třídy zalehne se staženými kapucemi na lavice dospat noc strávenou na ICQ či Wowku (World of WarCraft), třetina si začne vyřizovat korespondenci v mobilu a zbytek osazenstva tupě zírá vyrývaje žiletkou klikyháky do lavic, či, patří-li k hnutí emo, do svého předloktí.
Nyní můžete začít s výkladem. Ovšem i kdybyste jim říkali, že jste právě vynalezli elixír nesmrtelnosti, jedinou reakcí bude cedulka NUDA K CHCÍPNUTÍ! opřená o penál dívenky, kterou vzali bez přijímaček na gymnázium, přestože běžně píše „bríle“, „výtr“ či „lžýce“.
Při psaní na tabuli dejte pozor, aby v křídě nebo v houbě nebyl špendlík a uvnitř tabule přilepená vložka nebo použitý toaleťák. Nikdy nedávejte k rozboru věty jako Chlapec měl malého ptáčka, Láďa objel vesnici či Jedli jsme vejce natvrdo. Jakýkoli dvojsmysl dohání znalce Kameňáků a Prciček k nepříčetným záchvatům smíchu. Při „totálním výtlemu“ začnou hýkat, nekoordinovaně sebou zmítají, až se smíchy svalí pod lavici, kde ještě dlouze tlučou rovnátky o lino.
Žáci s největším počtem uhrů na cm² jsou dvojsmysly uneseni natolik, že zuřivě čmárají po lavici kosočtverce a nápisy PRC, MRD, ŠUK. Donutíte-li je to smazat, vylijí na lavici celý obsah ředidla a ve třídě je rázem nedýchatelno. Po otevření oken dozajista nějaký šikula zapálí na parapetu noviny, takže se dovnitř vevalí hustý dým. To si snad děláte…
Vytrženi tím cvrkotem z letargie začnou žáci kolektivně syčet, bučet, mečet, mňoukat, vzájemně si prozvánět mobily či pouštět písně typu: „Jsem gay, jsem teplej!“ Hoch, jenž za celý rok nesundal z hlavy kšiltovku, v níž vypadá jako lego panáček, na vás ukazuje vztyčený prostředník „jako že jste jednička“ (vivat, Topolánek). Než se stačíte naštvat, nahrnou se zadní řady k oknu, protože po ulici právě projíždí bývalý propadlík na čtyřkolce.
Po návratu do lavic zjišťují, že jim zmizel gel na vlasy, rozečtený Blesk či Inteligentní modelína (!). Během vyšetřování se ozývají výkřiky: „Drž hubu, prase, buzno, faráři!“ Směřují k žákovi v přední lavici, který celou hodinu zarytě mlčí a provinil se tím, že nechodí s ostatními krást do Žabky ani hulit na kuželník. To víte, jsou to citlivé děti a mají svůj názor.
„Můžu na záchod?“ ptá se mládenec, který byl během letních prázdnin dvakrát venku, tj. 60 dní strávil od rána do noci u počítače, a už dávno ztratil pojem o realitě. Jelikož je tuto hodinu už sedmnáctý, kdo chce na WC, nepustíte ho. „To si snad děláte prdel? To je moje právo!“ začne křičet a vy máte máte chuť srolovat závěsnou ceduli Práva dítěte, co visí na zdi, a prásknout ho s ní, až by hubou smazal tabuli. Ale nemůžete. Nemůžete jim zabavit mobil, vyloučit je ze školy ani poslat do zvláštní bez jejich souhlasu. Můžete od nich akorát tak chytnout vši, žloutenku nebo křivé obvinění ze sexuálního obtěžování.
A tak se raději modlíte, aby někdo z té hordy konečně zavolal, že je ve škole bomba. Tím adrenalinová lekce končí. Učitelé při evakuaci vybíhají naproti do Žabky vsadit si Sportku, jedinou vidinu záchrany, anebo je sanitky odvážejí rovnou do Bohnic, pokud si už předtím neprokláli srdce ukazovátkem. Ti největší šílenci zůstávají až do důchodu.
A když k tomu přípočítám, že žáci občas jako kratochvíli učitele dráždí, aby ho pak mohli natočit na mobil a Video umístit na sociální sítě, divím se, že na 2. stupni základek a v učňovských zařízeních ještě nějací učitelé vůbec jsou.
|
Eea | •
|
(1.11.2016 23:33:47) Tak moment, on snad může za to, že šlo před ním na WC už 17 lidí, že ho tam odmítáš pustit? Jestli ano, tak má naprostou pravdu, je to jeho právo a základní lidská potřeba a jestli tohle někteří učitelé pořád ještě odmítaj, tak by si měli uvědomit, jak by asi bylo jim na jejich místě.
Jinak ten zbytek beru jako dost hloupu a značně nadnesenou provokaci. Opravdu nevím kde to žiješ.
|
Eva, 3 děti | •
|
(2.11.2016 7:50:41) Pokud žák 9. třídy nevydrží s malou potřebou 45 min, měl by se nechat vyšetřit u lékaře. Možná je text trochu přehnaný, ale spousta věcí z toho jsem zažila u žáků už v 7. třídě.
|
Eea | •
|
(2.11.2016 10:46:30) Promiň, ale není to ani rok zpátky, kdy jsem třeba já musela cca. každých 30 minut lítat na malou protože bych to jinak prostě nevydržela, bylo to opravdu nepřijemný, takže vím o čem mluvím a to jsem neměla žádný zdravotní problém. Celé to bylo způsobené stresem a asi nejhorším faktorem by bylo právě to, když jsem nemohla jít na WC kdykoliv bych potřebovala. To mě na tom stresovalo nejvíc a celý to jenom zhoršovalo, pak to naštěstí nějak přešlo. Neumím si představit, nemít tu možnost, je to peklo. Jestli chceš znát můj názor, tak mi přijde naopak dost šílený aby se jakýkoliv člověk (byť malé dítě, tím spíš někdo komu je už 14 - 15) musel DOVOLOVAT jestli může jít vůbec na záchod. Pro mě je něco takovýho absurdní a nedůstojný nedůstojný. Představ si, že bys ty jako dospělá se musela někoho ptát jestli smíš milostivě jít vykonat základní lidskou potřebu, když zkrátka potřebuješ. Za chvíli se asi budou muset děti dovolovat, jestli smějí vůbec dýchat.
|
Hanina | •
|
(2.11.2016 11:58:28) Bohapustě kecáš. Učitel má za žáky zodpovědnost a musí vědět, kde každý z nich je. Přece si dítko nemůže lítat po škole, jak ho napadne. Když budeš sedět ve Fabrice u pásu, taky nebudeš lítat na WC, protože ten pás se kvůli tobě prostě nezastaví. každán práce má svoje pravidla. Ve škole je pravidlo, že se máš dovolit učitele, že můžeš opustit třídu. To, že se v průběhu hodiny dovoluje na WC, dobře, ale mnohdy je toto zneužíváno. Neboj, učitelé nejsou saně a na žactvu obvykle poznají, kdo má zdravotní problémy a kdo se předvádí a prudí, protože s ním mlátí puberta. kecy o Tom, že by tě to iritovalo, si nech od cesty. Už jsi někdy učila? Já jo, a protože za děti zodpovídám, musím vědět, kde jsou a co dělají. Pokud se totiž někomu ve škole stane úraz, jsem první na koberečku já, protože já jsem ten, kdo má dbát na bezpečnost těch dětí. PS: učila jsem i v pasťáku, tam bs teprve viděla věci, to by ti asi lezly oči z důlků a po dvou dnech bys na kecy o nějakých právech dětí rychle zapomněla. Za práva se biješ,, víš, že děti mají také jisté povinnosti?
|
Eea | •
|
(2.11.2016 14:47:47) Co si to dovoluješ? Vyprošuju si abys se mnou jednala tímhle hulvátským stylem. Já s tebou taky takhle hnusně nejednám!
|
Hanina | •
|
(2.11.2016 14:59:19) Protože tu píšeš nesmysly. Porovnáváš chování dětí a dospělých, ale bohužel každý z nich má práva a povinnosti jiné. Jako dospělá se nebudu ptát zaměstnavatele, jestli můžu na WC, protože oba předpokládáme, že to nebudu zneužívat a on za mne neodpovídá. Učitel za ty děti bohužel zodpovídá, a tak musí vědět, kde jsou a co dělají. Nic na tom jaxi nemění fakt, že se ty děti cítí být děsně dospělé, protože prostě ještě dospělé NEJSOU! Pochopila jsi to, nebo se tu budeme dál bavit o naprostých nesmyslech?
|
Eea | •
|
(2.11.2016 16:04:57) To snad nemůžeš myslet vážně
|
|
|
|
|
Eea | •
|
(2.11.2016 14:46:54) Ano toto mi přijde naprosto normální, neptat se ale oznámit.
|
|
|
|
|
Hanina | •
|
(2.11.2016 10:34:21) Eeo, žiju v realitě. My jsme taky dělali vylomeniny, ale za podobné kousky, co dělají děcka dneska, by následoval pasťák. Uvědom si laskavě, že třeba za 1.republiky se na 2.stupni dětem vykalo a učitel byl nedotknutelný, zdravilo se úklonou. Takže bych s těmi výlevy přibrzdila, Demokracie je dobrá, ale není to Anarchie, se kterou si ji někdy druhostupňové dětičky pletou.
|
Eea | •
|
(2.11.2016 10:40:21) Demokracie rozhodně neznamená svobodu, naopak toto si někteří lidi stále dokola pletou. O anarchii tu prosím nemluv. Nikdo z vás ji neviděl a nezažil, zato máte všichni naprosto přesnou představu o tom jak taková anarchie vypadá (tedy zřejmě jako jakousi apokaliptickou vizi při které srší z nebe blesky lidi na ulici rozbijej obchody a neustále podřezávaj jeden druhýho) prosím nepiš o věcech o kterých nic nevíš.
|
Babsi+2 |
|
(2.11.2016 18:59:16) Eea, žáci mají být během hodiny ve třídě i proto, aby věděli, kde se v souvětí píší čárky a jak se správně píše slovo apokalyptický.
|
Eea | •
|
(2.11.2016 19:48:49) Aneb na co jedinýho se zmůže někdo komu dojdou argumenty No aspoň teď vím že mám fakt pravdu.
|
Analfabeta |
|
(3.11.2016 12:11:55) Aneb já jediná mám patent na rozum
|
|
|
|
|
|
Saina | •
|
(2.11.2016 11:58:27) Můžu se zeptat, kolik toho máš odučeno, že tak přesně víš, jak to je a není ve všech základkách? A jak moc je příspěvek výše nadnesený a mimo?
|
|
pefekacl |
|
(5.11.2016 12:35:59) Tohle může napsat jen někdo, kdo nikdy nebyl přítomen jedné vyučovací hodině...TO JE REALITA
|
Trapný | •
|
(6.11.2016 22:36:05) Pokud vím, tak je v čr školní docházka stále ještě povinná, takže jsme tomu byli všichni přítomni minimálně 9 let.
|
|
|
|
Markéta |
|
(2.11.2016 16:56:19) Hanino, a proč teda učíš, když je to pro tebe takové utrpení a evidentně nemáš ráda děti? Já rozumím tomu, že to není jednoduché a nemyslím si, že učit může každý (proto bych taky děti učit nešla),ale hlava mni nebere, proč to teda děláš ty?
|
Hanina | •
|
(2.11.2016 19:34:41) Jak jsi přišla na to, že nemám ráda děti? Pravda, dneska už neučím, ne že by mne to nebavilo, ale kvůli dojíždění. Ono když máš rodinu, tak se nedá dojíždět víc než 30 km, blíž jsem práci nesehnala, tak jsem to po mateřské pověsila na hřebík a šla se živit jinak. Můžu tě ubezpečit, že mně děti měly rády, i když jsem po nich požadovala kázeň. Na oplátku jsme kolikrát dělali psí kusy (a ony věděly, že to nesmí vědět ani ředitel, ono to bylo kolikrát dost za hranou), to s jinými učitelkami nedělali. Akorát u mně byla kázeň dobrovolná a ještě ke mně chodily děti z jiných skupin, protože u nás byla většinou děsná legrace. Já je musela kolikrát i vyhodit, protože místo xx svěřených děcek jsem jich mívala i jednou tolik. Kdyby to bylo blíž, tak jsem ze školství neodešla, i když to papírování kvůli každé blbině byl pěkný opruz.
|
|
|
pefekacl |
|
(5.11.2016 12:34:29) Naprosto souhlasím
|
|
Viki, dcery 27,22 |
|
(5.11.2016 12:35:31) Bohužel velmi přesné. Párkrát jsem si roli učitele vyzkoušel (dobrovolně v rámci projektu, který mne zajímal) a říkám, že pro mne by učení nebylo. V běžném životě i v práci ocením disciplínu a slušnost, což v běžné třídě základní či střední školy prostě není. Mojí výhodou bylo, že jsem některým spratkům mohl vysvětlit poměrně hlučně, kdo ve třídě do zvonění velí. Učitel takovou možnost bohužel nemá. Jsem ale rád, že takovou zkušenost mám.
|
|
|