| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku 10 zdánlivých maličkostí pro snesitelnější školu

 Celkem 11 názorů.
 Eva 
  • 

? 

(21.10.2015 10:00:50)
Pan Brůna je učitel - teoretik? Nebo rodič - teoretik?~d~
 Limai 


Re: ? 

(21.10.2015 13:25:20)
A není to úplně jedno?Podstatné je,že co popsaný bod,to krutá pravda,nad kterou by se měl hlouběji zamyslet nejen každý rodič dítka školou povinného.A nejen zamyslet,ale zejména mít snahu ji změnit.Pak by naše zoufalé školství nemuselo vypadat tak,jak vypadá.
 Klarisanek 


+ jedna podstatná věc pro snesitelnější školu 

(22.10.2015 8:47:44)
Když bylo vyjmenováno 10 maličkostí (s kterými souhlasím), tak bych uvedla jednu zásadní "veličkost". Co takhle udělat pár změn ve společnosti v oblasti dopravy, jízních řádů, pracovní doby a nechat děti vyspat? Takový půlhodinkový odklad začátku školy by možná prospěl víc než tisíc jiných maličkostí. Alespoň já mám ZŠ spojenou s několika málo vzpomínkami, z nichž jedna dominuje: malé, zmrzlé dítě v půl 7 na zastávce, mráz a tma a autobus nejede a nejede.
 Leona 
  • 

Re: + jedna podstatná věc pro snesitelnější školu 

(22.10.2015 11:11:33)
To by sice bylo pěkné. Jenže spousta rodičů má pracovní dobu od 6hod. Tím pádem dítě je od nějakých 6h v ranní družině s tím, že jeden z rodičů, aby mohl dítě vůbec dovézt do družiny s dobrou vůli zaměstnavatele, posunutou prac. dobu od 6.30.Tímto by dítě stejně muselo vstávat ve stejnou dobu a setrvat v ranní družině o to déle. Nehledě na to,že by toto dítě ve školní lavici sedělo o tuto půlhodinu déle. Takže ve škole by i z ranní družinou strávilo o hodinu déle. A pak odpoledne mívají děti zájmové činnosti, které by tímto byli také posunuty.
 Analfabeta 
  • 

Re: + jedna podstatná věc pro snesitelnější školu 

(22.10.2015 12:38:26)
Hmm, zase dobrý názor člověka, jehož dítě chodí do školy pěšky. Ale to je menšina dětí, ostatní musejí dojíždět. A pak bylo třeba kvůli požadavku, aby byl posunut začítek vyučování, převorat kompletně všechny jízdní řády, případně donutit rodiče, aby děti do školy vozily autem, protože dětem v danou dobu prostě nic nejede. Jo, ve městě to ještě jde, jak to skloubíš s dojížděním dětí, které ve městě nebydlí? Vesnice jsou mnohdy rády, že v rámci "efektivity" a "snižování nákladů" uhájily aspoň prvních pět tříd základní školy, v mnoha obcích byly základky zrušeny, že prý "se to nevyplácí" a děti dojíždějí natvrdo už od 1.třídy do sousedních obcí. Takže tady máš pohled řidiče autobusu (což je můj dobrý kamarád): řidič autobusu vstává ve ráno 3.00 hod. Ve 4.00 vyjíždí z obce, vzdálené od okresního města 25 km (říkejme jí třeba obec XX). Cestou sbírá lidi, co jedou z okolních obcí do práce do města na 6.00, ti jsou ve městě před 5.00. Mezi 5.00-6.00 sváží do práce lidi z města. Po 6.00 odjíždí zpátky do obce XX a odváží lidi, co jdou z noční. V 7.00 vyjíždí z obce XX a cestou nabírá školáky, aby byli před 8.00 ve městě. Do 10.00 pak jezdí jako MHD po městě a pak končí šichtu. On končí v době, kdy mnozí pracovat teprve začínají. Tento systém je už xx let odladěn tqk, aby se všichni, kdo to potřebují, dostali do práce, do škol nebo k lékaři. když to nabouráš, jsi v jeteli, protože rozbiješ základní dopravní obslužnost, kterou už takhle má řada vesnic na hraně a spousta venkovských lidí ti řekne, že na vesnici se už dneska nedá žít bez auta, protože autobusy na vesnici jedou třeba jen 3x denně. Pak se divíš, že jsou města přecpaná auty? A co mají ti lidi dělat, když jim v rámci podobně pomatených požadavků neustále reorganizujeme život a rušíme služby, jako školu, poštu, dopravu do/z práce a další?
 Klarisanek 


Re: + jedna podstatná věc pro snesitelnější školu 

(22.10.2015 18:45:50)
Neodpovím, pouze zkopíruju část svého příspěvku -
Co takhle udělat pár změn ve společnosti v oblasti dopravy, jízních řádů, pracovní doby atd..........
Ale to by se muselo chtít a muselo by se s tím něco dělat, nejen se vymlouvat. A v tomto případě by ta změna musela být významná, obrovská a celospolečenská. Takže raději budeme otroky jízdního řádu, protože změnit ho, je nad lidské síly.
 Analfabeta 
  • 

Re: + jedna podstatná věc pro snesitelnější školu 

(22.10.2015 21:07:21)
Co ti brání v rámci Vaší obce za tu změnu bojovat? Třeba najdeš pár dalších nadšenců, kteří se přidají.
 KarelV 
  • 

Re: + jedna podstatná věc pro snesitelnější školu 

(24.10.2015 11:44:13)
Stačí zavést do ZP že práce do 7h je noční s příplatky a skoro všem změní zaměstnavatel práci od 7.00. Tím se celý ten kolotoč o hodinu posune.
 Inka, dvě děti, učitelka 
  • 

Co takhle začít v rodině? 

(25.10.2015 9:59:51)
ŠKola je malý pán, dítěti nesmím vytknout vůbec nic, i kdyby mi po hlavě skákal. Je třeba začít v rodině. Funguje-li rodina jak má i škola je hračkou a zábavou pro dítě. Odsuzuje-li rodič "úču" za její metody výuky, za to, že chce po dítěti splnit nějaký úkol, za to, že vůbec musí dávat ve škole pozor a soustředit se na práci, pak škola nezmůže nic a dítě bude negativně naladěné celých devět let a dále.
 Myss 


rodina stále hraje prim 

(25.10.2015 10:48:03)
Souhlasím, že nejdůležitější je rodina, tj. v tomto případě samotný přístup rodičů ke škole, k paní učitelce a pak čas rodičů na dítě. To je naprosto zásadní. Jak jednoduché! Vždycky jsem milovala školu, paní učitelku a takto jsem si to nesla do života a nese si to i mé dítě. Milovala jsem domácí úkoly,a myslete si,co chcete, bez nich je učení a pamatování si probraného poloviční. Možná géniové si vše pamatují z vyučování, ale my obyčejní- kterých je asi většina- si to musíme zopakovat a hlouběji uložit ještě doma. Málokdo je takový poctivý, že se na to podívá i bez domácího úkolu, proto je lepší je mít. Krátké, jednoduché, ale nějaké. Měli jsme v životě štěstí na učitele a učitelky vynikající, ale i ty, jejichž chování nadělá v dětské duši šrámy na celý život. Za všechny vzpomenu aspoň profesora na gymnáziu- výtvarná výchova-ponižování před celou třídou, výsměch.To hodně zajizví lidskou duši, která by jinak výtvarně mohla vyjevit cokoli a ráda, nebýt tohoto. Nejde přece o to, aby z nás všech byli výtvarníci. Jinak ctím pravidelnou přípravu do školy a co vám jde, to vás přece baví. Tak to vidím já.
 Brusinka14 


Všechno má své pro a proti 

(28.10.2015 9:00:18)
ad 2, 5) Nic proti pohodové výuce. Četl jste někdy pracovní inzeráty? V kolika z nich je napsáno "hledáme osobu odolnou proti stresu"? Může dělník pít během směny a má na to čas? Pracoval jste někdy v provozu? Kdo je ještě dítě a od kdy se musí vydržet 45 min bez pití?
Lidé, kteří rádi někoho ztrapňují, byli a budou, a to mezi učiteli, neučiteli i spolužáky. Takoví lidé nepotřebují, abyste stáli u tabule, ztrapní vás kdekoli.

ad 4) Domácí úkol je práce. Je divné nadávat, když se nám nechce do práce? Četla jsem váš předchozí článek, kde píšete, že děti vysokoškoláků jsou často také vysokoškoláci, kdežto děti rodičů s nižším vzděláním ne a že by se s tím mělo něco dělat. Moje zkušenost je, že když dítě vysokoškoláka přinese horší známku, rodič se zeptá: "A opakoval sis? Sám máš vědět, že si máš opakovat." Rodič s nižším vzděláním řekne: "A co vám říkala učitelka?" Proto si myslím, že domácí úkoly jsou hlavně kvůli těmto dětem.
Co se týče hromadného vypracovávání domácích úkolů, u nás (v době, kdy jsem chodila do školy já) se každý snažil a pak jsme si to jen kontrolovali a porovnávali. Rádi, byli jsme na to zvědaví.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.