Klarisanek |
|
(22.10.2015 8:47:44) Když bylo vyjmenováno 10 maličkostí (s kterými souhlasím), tak bych uvedla jednu zásadní "veličkost". Co takhle udělat pár změn ve společnosti v oblasti dopravy, jízních řádů, pracovní doby a nechat děti vyspat? Takový půlhodinkový odklad začátku školy by možná prospěl víc než tisíc jiných maličkostí. Alespoň já mám ZŠ spojenou s několika málo vzpomínkami, z nichž jedna dominuje: malé, zmrzlé dítě v půl 7 na zastávce, mráz a tma a autobus nejede a nejede.
|
Leona | •
|
(22.10.2015 11:11:33) To by sice bylo pěkné. Jenže spousta rodičů má pracovní dobu od 6hod. Tím pádem dítě je od nějakých 6h v ranní družině s tím, že jeden z rodičů, aby mohl dítě vůbec dovézt do družiny s dobrou vůli zaměstnavatele, posunutou prac. dobu od 6.30.Tímto by dítě stejně muselo vstávat ve stejnou dobu a setrvat v ranní družině o to déle. Nehledě na to,že by toto dítě ve školní lavici sedělo o tuto půlhodinu déle. Takže ve škole by i z ranní družinou strávilo o hodinu déle. A pak odpoledne mívají děti zájmové činnosti, které by tímto byli také posunuty.
|
|
Analfabeta | •
|
(22.10.2015 12:38:26) Hmm, zase dobrý názor člověka, jehož dítě chodí do školy pěšky. Ale to je menšina dětí, ostatní musejí dojíždět. A pak bylo třeba kvůli požadavku, aby byl posunut začítek vyučování, převorat kompletně všechny jízdní řády, případně donutit rodiče, aby děti do školy vozily autem, protože dětem v danou dobu prostě nic nejede. Jo, ve městě to ještě jde, jak to skloubíš s dojížděním dětí, které ve městě nebydlí? Vesnice jsou mnohdy rády, že v rámci "efektivity" a "snižování nákladů" uhájily aspoň prvních pět tříd základní školy, v mnoha obcích byly základky zrušeny, že prý "se to nevyplácí" a děti dojíždějí natvrdo už od 1.třídy do sousedních obcí. Takže tady máš pohled řidiče autobusu (což je můj dobrý kamarád): řidič autobusu vstává ve ráno 3.00 hod. Ve 4.00 vyjíždí z obce, vzdálené od okresního města 25 km (říkejme jí třeba obec XX). Cestou sbírá lidi, co jedou z okolních obcí do práce do města na 6.00, ti jsou ve městě před 5.00. Mezi 5.00-6.00 sváží do práce lidi z města. Po 6.00 odjíždí zpátky do obce XX a odváží lidi, co jdou z noční. V 7.00 vyjíždí z obce XX a cestou nabírá školáky, aby byli před 8.00 ve městě. Do 10.00 pak jezdí jako MHD po městě a pak končí šichtu. On končí v době, kdy mnozí pracovat teprve začínají. Tento systém je už xx let odladěn tqk, aby se všichni, kdo to potřebují, dostali do práce, do škol nebo k lékaři. když to nabouráš, jsi v jeteli, protože rozbiješ základní dopravní obslužnost, kterou už takhle má řada vesnic na hraně a spousta venkovských lidí ti řekne, že na vesnici se už dneska nedá žít bez auta, protože autobusy na vesnici jedou třeba jen 3x denně. Pak se divíš, že jsou města přecpaná auty? A co mají ti lidi dělat, když jim v rámci podobně pomatených požadavků neustále reorganizujeme život a rušíme služby, jako školu, poštu, dopravu do/z práce a další?
|
Klarisanek |
|
(22.10.2015 18:45:50) Neodpovím, pouze zkopíruju část svého příspěvku - Co takhle udělat pár změn ve společnosti v oblasti dopravy, jízních řádů, pracovní doby atd.......... Ale to by se muselo chtít a muselo by se s tím něco dělat, nejen se vymlouvat. A v tomto případě by ta změna musela být významná, obrovská a celospolečenská. Takže raději budeme otroky jízdního řádu, protože změnit ho, je nad lidské síly.
|
Analfabeta | •
|
(22.10.2015 21:07:21) Co ti brání v rámci Vaší obce za tu změnu bojovat? Třeba najdeš pár dalších nadšenců, kteří se přidají.
|
|
|
KarelV | •
|
(24.10.2015 11:44:13) Stačí zavést do ZP že práce do 7h je noční s příplatky a skoro všem změní zaměstnavatel práci od 7.00. Tím se celý ten kolotoč o hodinu posune.
|
|
|
|