| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Spolupráce rodiny a školy

 Celkem 6 názorů.
 Yuki 00,03,07 


Spolupráce 

(22.1.2015 10:25:55)
Spolupráce ale potřebuje, aby spolupracovat byly ochotné obě strany, to znamená rodina i škola. Ze zkušenosti ale musím bohužel říct, že když se rodič opravdu zajímá a vidí problém, který pak chce se školou řešit, škola není nijak nadšená a rodiče považuje za prudiče.
 Betina 


Re: Spolupráce 

(22.1.2015 11:34:00)
Ano, taky mám ten dojem. Aktivně jsem chtěla řešit synovu dysfunkci a bylo to spíš kontraproduktivní a byla jsem za matku prudičku, děsně jsem se znervózňovala
 Micina 
  • 

Re: Spolupráce 

(16.6.2015 22:36:58)
Jsem vzděláním učitel, ale praxi mám krátkou. Našla jsem práci jinde. Celý život jsem se těšila, až budou chodit moje děti do školy, jak se s nimi budu připravovat do vyučování atd. Naprosto jsem však ztratila iluze o českém školství a mám pocit, že to, co jsme studovali na fakultě, se totálně utopilo ve frustraci učitelů. Mám děti s LDM, první stupeň jsme jakžtakž přežili i když jsem si konzultaci s poradnou musela ve škole tvrdě prosadit, protože učitelé dysfunkce nerozeznali a nechtěli napsat doporučení. Sama paní učitelka se pak přiznala, že u své dcery dyslexii rozeznala až ve 3. třídě. Ach, Pane Bože! Nyní jsou děti na druhém stupni a jakákoliv snaha o komunikaci s učiteli na téma dyslexie a možnosti vzdělávání těchto dětí je učiteli považována za těžký útok proti nim. Strategie učitelů: nejlepší obrana je útok. Takže naše první schůzka začala sdělením učitelky (současně výchovné poradkyně), že se máme připravit, že nám děti na druhém stupni budou lhát, brát drogy a některé děti končí pod medikamenty. To jsme se šli jen zeptat, jestli vědí, že syn je dyslektik a dysortografik a jak mu můžeme ve spolupráci se školou pomoci. Naprostý šok a kýbl fekálií na hlavě. Ano,tak jsme se s manželem cítili a k jádru tématu ani v diskuse nedospěli. Nakonec se do nás pustili rovnou tři paní učitelky, jak je generace dětí hrozná, zlá, instabilní a hloupá. Nechápu, že někdo může tako dělat svou práci. Samozřejmě ohledů k synovi jsme nedosáhli, zvláště v cizím jazyce je to problém. Jediný, kdo s námi komunikuje je naštěstí ředitel školy, tam vždycky najdeme cestu k řešení problému. Dotčené paní učitelky dál pracují ve školství, dyslektikům (ne mým, ale jiným, kde rodiče nemají sílu ani argumentaci) dávají na vysvědčení čtverky, aby jim to seběvědomí "řádně posílili". Máte někdo taky takové zkušenosti? Nezdá se Vám to postavené na hlavu? Rozhodně to není přístup pana Matějčka, kterého jsem na fakultě všichni svorně studovali a obdivovali. Stydím se za to. Asi jsem naivní, ale takhle to být 100% nemá. To není spolupráce se školou a rodiči.
 Eva, 3 děti 
  • 

Spolupráce 

(23.1.2015 16:25:16)
Já mám pohled z druhé strany. Rodiče problémových žáků se téměř s jistotou nedostavují na třídní schůzky, takže je musím zvát zvlášť. Často se stává, že problém nechtějí řešit, hlavně rodiče jedináčků, kteří si nepřipouští, že se jejich dítě může v kolektivu jiných dětí chovat odlišně než doma.
 Yuki 00,03,07 


Re: Spolupráce 

(23.1.2015 16:58:37)
já mám pohledy z obou stran, jako rodič i jako učitel, a navíc jako rodič problémovýho děcka i děcka, který o něho škemraly
a je to tak, že je jedno, jestli je to děcko ,který má problém a nebo děcko nadaný, u obou se setkávám s tím, že otravuju tím, že po škole chci práci navíc, přesto, že má ivp, integraci, úspěchy, přesto je otravuju a dávají mi to najevo
 Hanina 
  • 

Spolupráce? Jak kdy 

(24.1.2015 9:14:31)
Spolupráce? Jak kdy. Třeba když byly moje děti malé, změnila jsem práci. Pracovní dobu jsem měla 8-17. Nějaké třídní schůzky? Nezájem, musela bych si vzít dovolenou, tu jsem ale potřebovala na léto, aby děti nebyly doma samy, protože jsem byla samoživitelka a bez hlídání ze strany prarodičů. Ani nevím, jak to ty děti ve škole zvládaly, protože za 9 let školní docházky jsem byla na JEDINÉ třídní schůzce, to ještě v době před nástupem do nové práce. V té době byly jen pevné linky, zastihnout učitele v době výuky bylo prakticky nemožné (musela bych se trefit přesně do přestávky, ale to zas mohl mít učitel dozor na chodbě a nebyl k zastižení, nebo si učitelé sami potřebovai něco zařídit a linka byla po dobu přestávky obsazená). Nějaký mobil nebo mail? To v té době ještě nebylo. Přestože se děti do školy vypravovaly samy, zvládly dobře nejen základku, ale i pak vyšší stupně vzdělávání. Jak pak má učitel s rodiči spolupracovat, když rodič maká od rána do večera a učitel chce mít večer klid, protože i on má děti a rodinu?

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.