Alena Topinková |
|
(23.4.2019 17:53:26) Dobrý den, prosím poradte,kdo máte zkušenosti zda zvolit osmileté gymnázium Nad štolou nebo Malostranské gymnázium. Jedná se mi mj.o úrověň výuky jazyků (rodilí mluvčí) a informatiky. Také bych ráda věděla, která škola se více dokáže věnovat nadaným dětem a kde jsou vstřícní vyučující ve smyslu, že v dětech dokáží rozvinout jejich talent a předpoklady, kde jsou otevření k diskusi a profesionálně zdatní. Hledám školu pro dceru, kde učitelům nebude vadit, že přemýšlí a klade neustále otázky a vše rozebírá. Hledám školu, která takové dítě neodbude, ale naopak podpoří. Hledám školu, kde jsou učitelé"zapálení" pro předměty, které učí. Prosím poraďte, předem moc děkuji za Vaše názory a zkušenosti.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(23.4.2019 18:07:10) vstřícnější a lidštější škola mi vždycky přišla spíš to Malostranské gymnázium, podle ohlasů od lidí kolem mě. ale osobní zkušenost nemám.
|
Apple + 2 |
|
(23.4.2019 18:54:34) Můžu doporučit Malostranské gymnázium. Hledali jsme to samé a splňuje to naše očekávání. Jazyky super (aj rozdělené podle znalosti, po čase se rozdělování opakuje) Je tam vesely a kreativní duch samozřejmě, ze se najdou i výjimky mezi vyucujicimi, ale to asi všude.
|
Alena Topinková |
|
(26.4.2019 18:13:46) Mají rodilé mluvčí na jazyky, alespoň na Aj? A jaká je výuka informatiky? Jsou ochotni se věnovat nadaným žákům? Jaký je přístup školy k řešení problémů? Je tam cítit, že škola má nějaký směr vedení, nebo že nechají vše jen plynout? Slyšela jsem, že naberou chytré žáky a už jen počítají, že se jim nemusí tolik věnovat.
|
|
|
|
Alena |
|
(23.4.2019 18:59:15) Pokud volis mezi temito dvema institucemi, tak rozhodne Mala Strana.
|
Alena |
|
(23.4.2019 20:51:01) "Přiznám se, že mne ze státních zatím zaujal jen Kepler. " to jsme dve (a i tam mi to pripada obcas zbytecne prepisemkovane):) Jeste ma sympaticke popisy Spitalska, ale tam mam malo poznatku :). A pokud hraje dite na nastroj tak Hudebni gympl. Pro ctyrletou variantu bych volila Keplera jeste spis.
|
Jana+2holky |
|
(23.4.2019 20:56:41) Spitalska ma dobrou povest, od zname tam chodi prvnim rokem dcera, je spokojena, akorat se pry musi hodne ucit, na ZS se neucila vubec. Kdo se tam dostane (30 deti), tak tam obvykle nastoupi, loni se jich pry na odvolani dostalo snad jen cca 5?
|
|
Federika |
|
(23.4.2019 21:37:18) ) A co něco blíž, Praha 4, max. trasa metra C?
|
Alena |
|
(23.4.2019 21:50:15) To je prece tvuj rajon, tam mas lepsi prehled :)
|
Federika |
|
(23.4.2019 22:04:54) Jak se to vezme Já s tím svým posledním dítětem tak nějak váhám. Kluci byli čitelnější, u týhle vůbec nevím. Rozhodovat se budu až příští rok, do jedný školy to půjdeme zkusit, ale druhou variantu nemám. A je fakt,že si zatím vůbec nejsem jistá, jestlii něco zkoušet
|
Termix |
|
(23.4.2019 22:20:25) Ale tvoje poslední dítě je moc šikovné. Zrovna dneska jsem si to znovu říkala. Fakt.
|
Federika |
|
(23.4.2019 22:22:50) Termix, ale je z nich největší bohém, nic u ní nepoznáš. Má ráda pohodu, dobrý jídlo, když na ni nikdo nekřičí, když se všichni smějou a nikdo není zlej) Nic ale neřeší a není ctižádostivá, jde to kolem ní. A ohledně angličtiny mi nic neříká-jen, že to bylo dobrý)
|
Termix |
|
(23.4.2019 22:26:53) No protože já děti krmím a nekřičím . Já se děsně bojím, když někdo byť jen trochu zvýší hlas . To jsou ta moje traumata z dětství
|
Federika |
|
(23.4.2019 22:29:23) Aha No já občas uřvaná jsem, ale je fakt, že na ni křičím málokdy, spíš není ani důvod . A všechno jsem si vykřičela na D., nejstaršího a celkem bez odezvy, tak jsem si to mohla i odpustit.-)
|
|
|
Alena |
|
(23.4.2019 22:30:51) A jít za bratrem by se ji nelíbilo? Stejne si to dítě musí pocitove vybrat samo.
|
Federika |
|
(23.4.2019 22:35:37) Ona neví. Zdá se jí, že ta škola je moc velká To ale neví,. že všechny gymply jsou oproti její současný škole "velký" A já zas nevím, jestli by na to stačila, bez mý pomoci.A já bych "pomáhat" nechtěla, u D. ani nevím, že chodí do školy, nic nepotřebuje, všechno sám a když má náhodou něco ukáže, jsem strašně ráda, protože bych se k tý pomoci fakt už musela hodně nutiti a občas bych se ani nechytala. Ale ty děti se vyvíjejí skokem, uvidíme, co bude příští rok.
|
|
|
|
|
|
|
|
Alena |
|
(23.4.2019 22:29:21) Většina studentů Keplera je čtyřletého cyklu, takže atmosféra je takova "dospelejsi" (starší syn to takhle třeba vnimal).
|
Alena |
|
(23.4.2019 22:35:30) Jo a zadne 6g státní gymnázium mi nepřipadá nijak vycuhujici.(krom tech jazyku)
|
|
Alena |
|
(23.4.2019 22:51:36) To si netroufám, nebyla jsem tam, tohle jsou jen reference znamych. Soukrome vody vynechavate?
|
Federika |
|
(23.4.2019 22:56:15) Hele a co EducaNet? Základka a gympl? Nevím o něm celkem nic, jen tam mají tři známý svý děti a jsou strašně spokojený. Což ovšem nemusí znamenat nic.
|
|
Alena |
|
(23.4.2019 23:19:42) Ota Pavel je gympl o kterém občas slyším, jak je výborný. Když ale položím otázku, v cem to spočívá či čim vynika (tak jako ty :), nic mimoradneho se nedozvím. Což me vede k pocitu, že je to normální 6g. Pokud nejake státní prazske vyniká, ví se to namile daleko, na utajene zázraky neverim. Asi bych než 6G vybrala 4g, toho Keplera, či ALT na Zatlance (je-li dítě k tomu), či něco zaměřeného dle zájmu ditete.
|
|
Vranice |
|
(24.4.2019 11:00:44) Už to tu zapadlo, ale napíšu info pro Matku s dětma - ALT běží na Zatlance druhým rokem. Lze si o tom něco přečíst na stránkách, v principu je to pokus o to, aby z gymplu nebyla nalejvárna často nevyužitých encyklopedických vědomostí, jak se tady občas kritizuje, ale aby studenti našli svoje silné stránky a rozvíjeli je.
Studenti mají jinak uspořádanou výuku - bloky společenskovědné a bloky přírodovědné prokládané hodinami AJ, druhého jazyka a matiky. Místo volby výtvarka/hudebka je předmět tvorba, tělocvik je klasika. Angličtina se prolíná i do výuky společenských a přírodních věd. Výuka není ve stylu: nová látka-procvičování-test-nová látka..., ale jsou období studijní (výuka, expedice, plnění úkolů, trvá 4-5 týdnů) a zkouškové (týden testů a odevzdávání výstupů). Toto je vhodné pro aktivní studenty, co mají zájem, vyhledávají si sami informace, baví je poznávat. Není to pro takové, co potřebují dohled a vedení (testy), aby pracovali a podávali výkon.
Další neobvyklou součástí výuky je osobnostní rozvoj - učí se komunikovat, pracovat na sobě, budovat vztahy, vedou je k dobrovolnictví... Jezdí na expedice, kde se nejen pracuje na tmelení kolektivu, samostatnosti (částečně si to studenti organizují sami) ale i na projektech, které pak prezentují.
Pro ty, kdo neznají, Zatlanka je výhradně 4 letý gympl, takže bych řekla, že studenti získají zkušenosti pro život velmi použitelné, možná na úkor těch encyklopedických znalostí - časově se obojí nedá stíhat. A taky to něco stojí - výjezdy jsou sice nízkonákladové, ale placené, několikrát do roka.
|
Vranice |
|
(24.4.2019 12:06:36) kruci, když šlo moje dítě do 1. třídy, přála jsem si, aby nezažilo věci, které se nelibily na škole mně. Něco se od té doby zlepšilo, něco zhoršilo - třeba se mým dětem nezadařilo potkat fyzikáře/ku, který/á by v nich vzbudil/a zájem o předmět. Mám pocit, že vymřeli/y, ale to už je na jinou diskusi .
|
Monty |
|
(24.4.2019 12:13:36) Vranice, nevymřeli, ale asi nebudou daleko od vyhynutí. Syn naštěstí na jednu takovou učitelku narazil v osmičce. Do té doby fakt neměl rád matiku, díky téhle paní učitelce ji začal milovat. Přitom celý kouzlo jejího přístupu bylo v tom, že nechala děti, aby na postup přišly samy a rozdělila je na skupiny podle toho, jak to zvládaly. Jo, je pravda, že synovy vlastní postupy jsou často složitější a delší než ty "vyučované", i teď na gymplu mi to říkala matikářka, ale dojde ke správnému výsledku a opravdu ho ta matika baví.
|
Renka + 3 |
|
(24.4.2019 12:22:23) Mě by stačilo, kdy je aspoň od té fyziky neodrazovali. V sekundě, kam chodí dcera už 5 holek z celkových 10 řeklo, že půjde po kvartě pryč, někam, kde není fyzika. Zrovna mají učitelku, jejímž cílem není děti naučit, ale nachytat je. My máme štěstí, že manžel je nadšený fyzik, takže to vysvětlí sám, ostatní děti ve škole to od ní vůbec nepobírají, teď kvůli tomu bylo i velké řešení na třídních schůzkách, ale učitelů je málo,takže pochybuji v cokoliv lepšího.
|
Lída+2 |
|
(24.4.2019 12:27:33) Renka + 3, takového jsme měli zeměpisáře, zkoušel tak dlouho dokud žák něco nevěděl,aby mu mohl dát dvojku.....strašný případ.
Mladšího syna třída napsala dopis řediteli, že ho už nechtějí. Tak ho nemají.
Podobným dopisem se staršího třída zbavila třídní a vyžádali si jiného.
|
Renka + 3 |
|
(24.4.2019 12:37:17) Lído, snad na každé škole se někdo takový najde. Nejstarší má zase takovou dějepisářku. Ale čert vem dějepis, už ty známky z něj vůbec neřešíme. Nejmarktnější je, když se změní vyučující a změní se celý průměr třídy. Na střední jsme měli technické kreslení, byly jedničky, dvojky, nejhůř trojky, v pololetí přišla jiná vyučující a lítaly čtyřky, pětky, přitom to sama neuměla vysvětlit, jen známkovat, nejlepší u ní byla trojka. Někteří učitelé nechápou smysl svojí profese. Téhle fyzikářce když někdo řekne, že výkladu nerozumí, jestli by to mohla ještě dovysvětlit, pozve si dotyčného k tabuli a za chvíli odchází s pětkou, takže s jí už na nic neptají.
|
|
|
|
|
|
|
Alena |
|
(24.4.2019 11:34:32) Koukala jsem na nějaký rozhovor s Kartousem z Eduinu, popisoval synovy prijimacky a zjevne letos dělal zkoušky právě tam, čili to asi nějak slusne funguje. Já bych tomu věřila nebot systém je to osvědčeny (Přírodní skola) a učitele do toho šli dobrovolnou volbou, tudíž s nadsenim. Kamarádky syn se tam chystá příští rok, tak uvidíme s čim prijde.
|
|
|
Vranice |
|
(24.4.2019 11:38:25) Matko, zatím ty "děti" nedošly k maturitě, tam se ukáže, jestli je to následováníhodný pokus, jestli dál obstojí na VŠ. Já tomu fandím, jako každé inovaci ve školství, co děti někam posune, obohatí je. Co vím, studenti jsou nadšení, ale už i někdo odešel. Jak jsem psala, není to pro každého - jestli někdo měsíc jen tak vegetuje a pak si myslí, že za týden zkouškového vše dožene, asi brzy dostuduje. Pro učitele je to taky náročnější, doufejme, že je prvotní nadšení neopustí.
K přijímačkám je potřeba kromě Cermatu připravit a odevzdat i portfolio zájmů a aktivit uchazeče, pak je k němu pohovor. Na to je dobré myslet předem. Když někdo druhý stupeň ZŠ třeba propaří u kompu, nemá moc šancí.
|
|
|
|
|
|