| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Báli/y jste se někdy svých žáků?

 Celkem 48 názorů.
 Zufi. 


Báli/y jste se někdy svých žáků? 

(11.2.2019 10:53:55)
https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/496952-student-zavrazdil-ucitelku-dejepisu-a-spoluzaka-v-belorusku.html

Já naštěstí ne, ale zažila jsem strach o děti.
Chlapec ( asistentka šla na WC, já si k němu sedla, ale byl rychlejší) vzal kružítko a mrsknul ho mezi žáky, naštěstí se netrefil, ale bylo to dost děsivé.
 Yuki 00,03,07 


Re: Báli/y jste se někdy svých žáků? 

(11.2.2019 11:10:41)
naštěstí ne

přesto si myslím, že nám chybí možnost vykázat nezvladatelnýho žáka na dva dny ze školy
 Okolík 


Re: Báli/y jste se někdy svých žáků? 

(11.2.2019 11:12:44)
A také možnost ty žáky, kteří jsou nebezpeční pro své okolí vykázat z běžné školy definitivně.
 Yuki 00,03,07 


Re: Báli/y jste se někdy svých žáků? 

(11.2.2019 11:18:22)
nojo, ale máme inkluzi...
 Len 


Re: Báli/y jste se někdy svých žáků? 

(11.2.2019 16:58:22)
To je zajimave, jak okamzite naskoci inkluze. Ja se za svych skolnich let bala jen spoluzaku "zcela normalnich", ale proste zlych. A to je i pripad vyhazovu ze skoly v UK, deje se to pomerne bezne. S inkluzi a specialnimi detmi to ma co do cineni v minimu pripadu.
 Pawlla 


Re: Báli/y jste se někdy svých žáků? 

(11.2.2019 17:23:42)
Len, ale tady stále panuje rovnítko mezi postižený-automaticky agresivní, patřící co nejdál od normálních dětí. A inkluze je sprosté slovo.
 Okolík 


Re: Báli/y jste se někdy svých žáků? 

(11.2.2019 18:04:40)
To máš pravdu, Pawllo. Bohužel. Většina inkludovanych/integrovaných dětí je po stránce chování k ostatním dětem ok. A řada běžných žáků je agresivních. Rovnítko by tam patřit nemělo.
 Yuki 00,03,07 


Re: Báli/y jste se někdy svých žáků? 

(11.2.2019 17:39:14)
inkluze se týká VŠECH dětí, takže i dětí agresivních, který snad dřív byly v pasťáku, nevím, ale tak agresivní, jako vidím za posledních 10 let jsme ve škole za mých školních let neměli, kéž by dnešní děti zlobily jen tak, jak my v jejich letech
 Buřt 


Re: Báli/y jste se někdy svých žáků? 

(11.2.2019 12:00:55)
To jakoze fakt neexistuje ta moznost zbavit se vylozene nebezpecneho zaka?
To se mi nezda.
Jeste porad prece jsou specialni skoly.
Z nasi zakladky byl takto zak odejit, pravda, asi se souhlasem rodicu.
 Yuki 00,03,07 


Re: Báli/y jste se někdy svých žáků? 

(11.2.2019 12:06:04)
souhlas rodičů je jedna věc, problém je stigmatizace a pak taky fakt, že ne všude speciální školy jsou, je problém tam děti vozit, když je to třeba 30 km, no a druhá věc je doporučení ppp, protože speciální škola nemůže mít děti, který mají normální iq, pokud to není pod 70, tak vůbec ne

akorát nás učitele nikdo neučil, jak pracovat s dětma s iq 71..., já mám sice rok praxe na specce,k nezaplacení, ale jejich podmínky a podmínky běžné školy jsou úplně o něčem jiným, takže mi ani ta praxe není moc platná
 Rozállie 


Re: Báli/y jste se někdy svých žáků? 

(11.2.2019 16:37:47)
"speciální škola nemůže mít děti, který mají normální iq, pokud to není pod 70, tak vůbec ne"

Takhle to ale nefunguje, na specce mohou být i nadprůměrně inteligentní děti, důležitější než výše iq je míra "postižení", typicky u autismu, ale specek je přece víc druhů - smyslové vady, vady řeči třeba.

Výše iq se zohledňuje při zařazení dítěte do vzdělávacího programu - hrubé rozdělení: běžná škola, škola pro děti s LMR (dříve zvláštní, pak praktická), speciální škola (dříve pomocná), přičemž jsou ty programy částečně kompatibilní (inkluze). A ano, do programu pro děti s LMR se zařazují zpravidla děti s iq nižším, než těch 70. Což ale neznamená, že musí přejít na jinou školu, mohou zůstat na spádové, jen s nižšími "výstupy".

Je to docela komplikované a silně individuální, ale rozhodně neplatí, že speciální škola je pro děti s iq nižším, než 70.


 Yuki 00,03,07 


Re: Báli/y jste se někdy svých žáků? 

(11.2.2019 17:35:57)
Rozálie, ale kolik speciálních škol je takových, kde se dokážou postarat o dítě s iq pod 70 a zároveň s iq nad 130? u nás je právě ta, kde jsou děti minimálně s PO3, neí jich tam moc, ale pár ano, většina jich má po4 nebo po5, samozřejmě není možný mezi tyto děti dát agresivní dítě, to je nemyslitelný,
ale kam umístit dítě, který je nezvladatelný? pokud k tomu má aspoˇm normální inteligenci, co s ním? běžná škola ho nezvládá ono samo sobě neubližuje, rodiče chodí do práce, starají e, děcko dostává léky na uklidnění, nezaberou jedny, zkusí se jiný, třeba je tři měsíce v léčebně, kde se zkouší, jak zaberou, jenže pak se vrátí do toho běžnýho provozu, do původní školy, nebo i jiné, ale normální, kde jsou na všechny stejný nároky, kde jsou spolužáci, kteří třeba nejsou tak těžce postižení, ale jsou rušiví, kde se musí dělat něco i odpoledne do školy, dlouhý vyučování... a léky nestačí, co s tím? jak toto řešit?
Měla jsem tu čest s jedním takovým kloučkem coby asistentka, na prvním stupni, v první třídě dokonce, nevěděli, co s ním, nikdo. Museli jsme si poradit, ale jsem ráda, že jsem pak odešla a nevím, jak to tam bylo dál. On ohrožoval všechny kolem sebe. Ale sebe ne

nedávno jsme měli školení, náš okresní OSPOD nám vysvětlil, že ho nezajímá... prakticky nic. JEn pokud je to dítě v ohrožení. a to tady ten nebyl, Takže OSPOD nezajímá.Ohrožuje ostatní? no a co, má přece školu, která se má postarat, to není věc OSPODU, a prý se nemáme mylně domnívat, že když se pomlátí kluci v šatně, že to bude kdokoliv řešit, OSPOD to nezajímá, OSPOD nezajímá tady u nás vůbec nic.

ale jak to má škola řešit? jak má řešit spoustu věcí, se kterýma se potkáváme? copak na to může stačit nějaký školení? navíc to školení má třeba jeden člověk z té školy, co ti ostatní? kolikrát jsou to poznatky, který na tom školení získám, který si napřed zkusím sama, pak zjistím, že na někoho to platí, na jinýho ne, co můžu kolegovi poradit? nic.
ale škola musí

dost blbá situace

kam se pak hrabe nezájem dětí o učení, nezájem rodičů, slovní agresivita rodičů, nakonec i slovní agresivita žáků

co se týká inkluze, fajn, nic proti ní nemám, pokud by byla dobře vyřešená a zajištěná - škola má mít prostředky, psychologa, místnost na uklidnění, popřípadě boxéra, který si dokáže zvládnout rozběsněnýho osmáka
učitel má učit, ne se snažit v hodině srovnávat nevychovaný žactvo, a v některých třídách se téměř neučí, jenom se tam snažíme přežít. Stačí tři "normální", bez diagnózy na třídu, aby se tam snížila kvalita výuky. NEbo jeden s papírem, i když u toho je asistent, tu třídu to stejně ovlivní, akorát že jenom na nevychovanost se asistent nedává, teď se budou dávat ještě míň, a neumím sk představit toho chudáka asistenta, který má v jedné třídě na starosti (já vím, on ne, pedagog, ap jenom pomáhá...) dítě s A DD amalou inteligencí a ve druhé dítě s psychiatrickou poruchou
 Rozállie 


Re: Báli/y jste se někdy svých žáků? 

(11.2.2019 18:19:45)
Yuki, to je přesně ono ~;)
To přesvědčení, že děti ve třídě budou jedno jak druhé, a když ne, tak jsou všichni odsouzeni trpět a nikdo s tím nic nezmůže :-)

Je to vždycky jak přes kopírák - dítě má nějaký problém, aniž by došlo k rozklíčování, rodiče chodí na kobereček, dítě vyměňuje jedny léky za druhé, a nic se neřeší.
I jako asistent jsi měla kompetence ke komunikaci s PPP, a hlavně ke komunikaci s rodiči. Hledat tak dlouho něco funkčního, až by se našlo. Obracet se na psychology, psychiatry, pořád dokola.
 Ikula 


Re: Báli/y jste se někdy svých žáků? 

(11.2.2019 19:37:10)
Rozalie,
promiň, že se ptám, ale ty učíš? Protože ano, možnosti jsou, ale učitel přece nemůže být ten, kdo bude nahánět OSPOD, psychology, psychiatry, ... Za prvé v rámci systému prostě k tomu všemu nemá kompetence a za druhé učitel by měl snad především učit.
Za poslední tři toky učím jednu třídu a vystřídalo se mi v ni celkem 9 problémových dětí. Mám pocit, že uz není problém, který bych neřešila, slabý prospěch nebo šikana je vlastně prkotina.
Dvě děti jely v sebepoškozování, jeden se zapojil do Modré velryby, jeden pokus o sebevraždu, domácí násilí,jeden závažný trestný čin násilného charakteru, zastrašování svědka trestného činu. Možná toho bylo i více, to jen, co jsem teď vylovila z paměti.
Vsechno z toho se odehrálo mimo školu, dost vzniklo v důsledku nepříznivé rodinné situace. Přesto to silně ovlivní dění ve třídě a často to má dohru ve škole. Třeba tak, že násilník a oběť se denně potkávají na chodbách. Všechny ty situace řeším. Ale vážně uz nemám sílu a ani potuchy, co dělat, když dítě, které již jednou propadlo, stále má slabý prospěch, dvojku z chování, jeden rodič na něj dlabe, druhý tam vůbec není a teta, která se to snaží řešit, neuspěla třikrát na OSPODu, neuspěla u tří psychologů a jednoho psychiatra, protože dítě nehladoví, chodí oblečené (čistě už napsat nemůžu) a to ostatní je problém školy.To, že si řeže nožem do ruky už od prvního stupně, taky nikdo z nich nevidí jako problém. Ano, můžu ještě jednou zkusit zavolat na OSPOD a povzbudit tetu, ať to nevzdává.
A sama za sebe a za těch dvacet ostatních dětí můžu doufat, že v sobě ještě najdu zbylé síly, abych mohla normálně učit a nebylo na mně vidět, jak jsem z toho systému znechucená.
 K_at 


Re: Báli/y jste se někdy svých žáků? 

(11.2.2019 19:42:10)
Ikulo, normalne o ospod mi nemluv. Jsem vytocena do bela.
 ivett30 


Re: Báli/y jste se někdy svých žáků? 

(11.2.2019 19:44:53)
To by mělo být v kompetenci vedení školy popř. výchovného poradce tady to jednání s úřady, PČŘ atd...
 Yuki 00,03,07 


Re: Báli/y jste se někdy svých žáků? 

(11.2.2019 19:57:10)
v kompetenci to možná výchovný poradce má, jenže i výchovný poradce je učitel, má o jednu hodinu míň, zato spoustu papírů, který řeší, zároveň je výchovný poradce třídní, takže neví co dřív

ale i kdyby měl čas co to pomůže? ospod nic řešit nechce, rodiče taky ne, přiznat si totiž, že má jejich dítě problém, je těžký, rodiče je potřeba přesvědčit, já takto řeším sebepoškozování už rok, konečně je děcko v péči psychiatra, ten je ovšem přesvědčený, že o nic nejde, kontrola za 4 měsíce, psala jsem tam, reakce žádná, s rodiči mám kontakt tak často, že na sebe máme můj soukromý telefon, já na ně samozřejmě taky, volám jim klidně v 8 večer, ale víc už dělat nemůžu, je to v kompetenci rodičů a psychiatra, já musím učit a hledat další děti s problémem, ne se pořád starat o jedno
 Ikula 


Re: Báli/y jste se někdy svých žáků? 

(11.2.2019 20:23:09)
To ano, ale spoustu činností se deleguje. Například každý rok píši několik zpráv na OSPOD nebo PČR. Na OSPOD většinou o dětech svěřených do pěstounské péče, jak děti prospívají, jak se chovají, jestli se stravují v ŠJ, jak pěstouni komunikují se školou, co docházka apod. Na PČR většinou tehdy, když se někdo podílí na trestném činu, při absencich, ... To vedení ani dělat nemůže, máme na škole 800 dětí. Ale samozřejmě to vedení "monitoruje".
Někdy z OSPODu nebo i z PČR volají přímo nám třídním, pravda je, že čím dál méně, protože ty rozhovory jsou značně neurčité, konkrétní informace o dítěti po telefonu sdělit nelze. Ale třeba pokud jde o záškoláctví, tak nejrychlejší bývá zavolat třídnímu a zjistit, zda je dítě ve škole. Bohužel na takového kurátora, který byl ochotný se ráno zastavit u dítěte doma, aby mu připomněl, že má jít ráno do školy, protože mamince to bylo buřt, jsem narazila jen jednou před lety. Dnes na takové věci nejsou lidi nebo ochota, nevím. Náš OSPOD především papíruje a pak podobná situace jako před lety, končí odebráním dítěte z péče rodičů.
První kontakt s OSPODem zajišťuje vedení, nebo rodiče, v tomto případě teta. Ale mluvit s kurátorem ve smyslu, že dítě má vážně problémy a že mu můžeme podat informace, domluvit si schůzku, to samozřejmě můžeme.
 Yuki 00,03,07 


Re: Báli/y jste se někdy svých žáků? 

(11.2.2019 20:34:09)
informace o dětech v pěstounské péči mě vytáčejí, jelikož jako pěstoun vím, kolik kontrol chodí, jednou za půl roku ospod, jednou za dva měsíce klíčový pracovník, oba by si měli hlídat, jak se dítěti daří nejen doma, ale i ve škole, nemusel by pak ospod otravovat školy
a jako učitel vím, že potíže dětí v pěstounské péči jsou v menšině, byla bych mnohem raději, kdyby se ospod staral o ty, se kterýma je problém ve škole a škola by chtěla pomoc
 Ikula 


Re: Báli/y jste se někdy svých žáků? 

(11.2.2019 20:35:15)
Pravdu díš.
 Ikula 


Re: Báli/y jste se někdy svých žáků? 

(11.2.2019 20:38:18)
Tedy v tomto případě ani nejde tak o otravování škol, těch pár zpráv za rok napíšu. Spíše mi jde o to, že celé to nepůsobí,že by OSPOD chránil zájmy dětí v pěstounské péči, ale především komplikuje život těm, co pro ty děti skutečně něco dělají.
 Yuki 00,03,07 


Re: Báli/y jste se někdy svých žáků? 

(11.2.2019 20:56:29)
jj,pomoci jsme se nedočkali, když jsme ji potřebovali, když je všechno v pohodě, chodí k nám a chtějí zprávu od školy, přitom před třemi lety jsem šla na ospod, že nám škola dělá problémy, nebere v úvahu informace od nás ani od ppp, reakce ospodu byla taková, že s tím nemůžou nic dělat, tak k čemu jsou?
 Ikula 


Re: Báli/y jste se někdy svých žáků? 

(11.2.2019 21:22:35)
Já ti vlastně ani nevím. I to zaskolactvi a následné odebrání z péče rodičům jsme nakonec řešili přes policii. Tak asi kvůli těm zprávám?
A jestli jsem to dobře pochopila, chodí k vám kontroly domu až osmkrát ročně?
 Yuki 00,03,07 


Re: Báli/y jste se někdy svých žáků? 

(11.2.2019 21:35:47)
ano, 6x přijde klíčový pracovník, ten by měl pomáhat, radit..., monitorovat stav, 2x přijde ospod, ten má kontrolovat

jsme pěstouni 10 let, žádní začátečníci

kromě toho musíme mít za rok 24 hodin školení, každý z nás, takže jezdíme na školení od pátku do neděle pokud k tomu už se třeba přidá něco jinýho, někdy se pár hodin zvládne přečtením nějaké knížky, snad proto, že já ve škole mám informací víc než dost, hodně témat se týká školy

občas taky my přenášíme začínajícím, už máme o čem
 Ikula 


Re: Báli/y jste se někdy svých žáků? 

(11.2.2019 22:09:17)
Yuki,
o těch školeních mi vyprávěli pestouni mých žáků. Musí to být opruz už jenom časově. Jednoho žáka má v pěstounské péči babička, jeho maminka má vážné zdravotní problémy, které se táhnou několik let, doma je jen pár dní v roce, tatínka nemá. Nevím, proč vlastní babička, která zvládla úspěšně své dět, musí chidut na skokeni
 Ikula 


Re: Báli/y jste se někdy svých žáků? 

(11.2.2019 22:13:12)
musí chodit na školení. Navíc prý ta školení jsou často vedená v duchu jsi pěstoun, máš povinnosti. Jsi dítě, máš práva a můžeš si na pěstouna stěžovat.
Ale kontroly doma se asi u nás tak caste nedelaji. Příležitostně se poptam.
 Yuki 00,03,07 


Re: Báli/y jste se někdy svých žáků? 

(11.2.2019 22:17:18)
kontroly by být měly stejně, ale někdo to možná řeší jinak
ty školení jsou fajn pro začátečníky, nad už to nebaví, nic novýho, ale aspoň to bývá většinou u nás někdo rozumný

taky se setkáváme s babičkou, možná nejen s jednou, babičky mívají ještě i zdravotní potíže, zato příbuzní pěstouni, kde by to stát opravdu hlídat a vymáhat měl, ty jsem ještě nepotkala...
 Yuki 00,03,07 


Re: Báli/y jste se někdy svých žáků? 

(11.2.2019 22:18:55)
ty školení si můžou vybrat, pokud nejsou spokojeni, můžou najít jinou organizací, mohl by poradit i ospod, ale i ten často školí, z toho se pak blbě odchází
 Ikula 


Re: Báli/y jste se někdy svých žáků? 

(11.2.2019 22:38:48)
To jsem nevěděla, že si mohou vybrat. Jestli na to přijde řeč, babičky se zeptám. Mně se třeba stalo o jedněch konzultacich, že přišla babička i s dítětem popovídat si o prospěchu a celé se to zvrtlo v rodinnou hadku, kdy si oba navzájem predhazovali, co delaji spatne. Trochu jsem jim do hadky zasahla a chvili jsem si s nimi povidala v tom smyslu, ze dite musi chapat babicku, ale babicka zase dite. Babička je holt stara skola a vychovavala sve deti v jinych časech.
A babicka mi pak po čase říkala, ze tohle pro ne nikdo neudelal, coz mi prislo hodne smutné. Takových papírů, takovych školení, takovych kontrol, ...
 Yuki 00,03,07 


Re: Báli/y jste se někdy svých žáků? 

(11.2.2019 22:59:58)
pěstouni musí podepsat smlouvu s nějakou doprovázející organizací, která jim právě musí zajistit další vzdělávání a podporu, a taky k nim chodit
někde to dělá přímo ospod, což je podle mě blbě, protože ospod je vnímaný jako represivní, a tady má jít o pomoc a o to, aby měl pěstoun odvahu říct, že má vůbec nějaký problém, a oni by měli pomoct to vyřešit
ať zkusí najít občanskou poradnu, která dělá i náhradní rodinnou péči
a pak se přihlásí k nim
znám trochu střední a jižní Moravu, jestli je to tady, poradím, jinak bohužel
 Yuki 00,03,07 


Re: Báli/y jste se někdy svých žáků? 

(11.2.2019 23:01:21)
je super, že měli kde si to vyříkat, vůbec možnost to otevřít, není snadný být v takové situaci jako ten třetí, ale pro ně oba to bylo moc důležitý~R^
 K_at 


Re: Báli/y jste se někdy svých žáků? 

(11.2.2019 21:32:16)
Ikulo, ja jsem presvedcena, ze ospod casto nehaji zajmy deti, ale te silnejsi strany.
 Yuki 00,03,07 


Re: Báli/y jste se někdy svých žáků? 

(11.2.2019 21:37:00)
já bych spíš řekla, že ospod hájí především svoje zájmy, svoje židle pod prdelí...
 ivett30 


Re: Báli/y jste se někdy svých žáků? 

(11.2.2019 21:55:34)
Mně přijde, že OSPOD hájí zájmy státu tj. nechat skoro za každou cenu děti u biologické rodiny, protože to stát vyjde nejlevněji
 Yuki 00,03,07 


Re: Báli/y jste se někdy svých žáků? 

(11.2.2019 22:02:39)
to by musel rodinám pomáhat a ne je jenom kontrolovat a buzerovat
maminka našeho kluka je typický případ, těžká situace, rodina selhala, otec utekl před porodem, ospod nepomohl, u dalšího dítěte to vypadalo dobře, chlap přestal fungovat asi ve dvou třech letech kluka, ospod chtěl kluka vzít, ne pomoct. našla jsem neziskovku,ta pomohla
třetí dítě má snad rozumnýho otce, každopádně maminka se stará, co jí síly stačí
kdyby stát pomohl, mohla mít u sebe už první dítě, mohlo to všechno být v klidu
naopak kdybych já nepomohla, neměla by ani druhý...
 Yuki 00,03,07 


Re: Báli/y jste se někdy svých žáků? 

(11.2.2019 19:50:30)
komunikace s rodiči- denně, s ppp ne, protože jsem komunikovala s jeho psychiatrem, co víc jsem mohla dělat? vůbec nic, psychiatr poradil volat rzs, když bude hodně zle, ale že to je až krajní řešení, maminka byla přístupná jen dokud měl kluk jedničky a žádný problém, pak na nás dokonce poslala inspekci, že prý se snažíme zasahovat víc, než je naše právo, inspekce byla při nás
naštěstí to byl už konec roku, šla jsem jinam
 Senedra 


Re: Báli/y jste se někdy svých žáků? 

(11.2.2019 13:50:34)
Burt, pokud žák plní povinnou školní docházku a je na své spádové škole, tak přes vůli rodičů vlak nejede.

V hodně zlých případech lze kontaktovat sociálku, ale ta občas také nemůže /nekoná ( pro školu a její žáky je to už jedno). Někdy je dítě odebráno z péče, ale někdy ani to ne.

A dítě může mít spis třeba i na policii, rodiče se +/- starají a není moci...
 Rozállie 


Re: Báli/y jste se někdy svých žáků? 

(11.2.2019 16:16:34)
Tak ona ta škola nějaké možnosti má, jen k tomu musí být vůle. Může kontaktovat policii, OSPOD, nechat dítě odvézt do nemocnice ... Jenže jsou to dost krajní možnosti, a je nutné to dotáhnout do konce, tlačit na zúčastněné, ať se situace pohne.

Mmch, co myslíte, že se stane, když se takové dítě uklidí na specku?
Specka neznamená agresivní děti, myslíte, že tam nebude nikoho ohrožovat? To není vězení, pracují tam normální učitelky, chodí tam normální děti, jen holt s výraznějšími specifiky. Nemají tam vypolstrované místnosti, ani svěrací kazajky ...
Jediné, co mají oproti běžné škole, je menší sešněrování pravidly, je to spíš alternativní škola, kde se podmínky přizpůsobují dítěti (ale taky ne do nekonečna), nikoliv dítě škole
Silně agresivní dítě nepatří ani do specky, i když jí projde, skončí v diagnosťáku a posléze ve výchovném ústavu. Ani ve specce nejsou nekonečné možnosti, pořád tam to dítě dochází na pár hodin, ale to je pořád ambulantní péče, v těchto případech k ničemu, je nutná pobytová péče.

Jiná otázka je, CO tu agresi způsobilo, ale to není předmětem diskuze.
 Pawlla 


Re: Báli/y jste se někdy svých žáků? 

(11.2.2019 16:28:25)
"Mmch, co myslíte, že se stane, když se takové dítě uklidí na specku?
Specka neznamená agresivní děti, myslíte, že tam nebude nikoho ohrožovat? To není vězení, pracují tam normální učitelky, chodí tam normální děti, jen holt s výraznějšími specifiky. Nemají tam vypolstrované místnosti, ani svěrací kazajky ..."

Přesně tak~R^ a ještě bych dodala, že děti ve speciálkách jsou proti agresorovi s normálním IQ ještě bezbrannější než na té klasické základce. jenže to je každému jedno, specky jsou brány jako odkladiště delikventů~a~
 Senedra 


Re: Báli/y jste se někdy svých žáků? 

(11.2.2019 16:28:53)
Rozálie, zažila jsem i případ, který skončil na tom, že OSPUDu stačilo, že rodiče chodí do práce a mají stálý plat, který neutratí za chlast. Pak se k celé věci postavil tak, že o dítě je pečováno a není potřeba něco dělat. Přitom dítě ohrožovalo sebe i okolí.
 Rozállie 


Re: Báli/y jste se někdy svých žáků? 

(11.2.2019 16:47:41)
"OSPUDu stačilo, že rodiče chodí do práce a mají stálý plat"

No to je prostě o lidech, jako všude. I na sociálku se dá tlačit, dají se zainteresovat lékaři (psychiatr, psycholog), policie, PPP ... Ty všechny může učitel informovat, a taky se to tak děje.
 Okolík 


Re: Báli/y jste se někdy svých žáků? 

(11.2.2019 17:59:33)
Rozálie, měla jsem na mysli jakékoliv dítě, které ohrožuje ostatní. My to vyřešili tak, že z té třídy odešlo naše dítě, agresor zůstal. Nemám tušení, co bylo příčinou jeho nebezpečného chování. Z běžné školy bych takové dítě vyloučila, dokud rodiče a příslušní odborníci jeho problémy uspokojivě nevyřeší, případně za pomoci odborníků nenajdou vhodnou školu. Bohužel, umím si představit, jak tohle u nás (ne)funguje.
 magrata1 


Re: Báli/y jste se někdy svých žáků? 

(11.2.2019 16:38:50)
od dcery ze třídy odešel agresivní, nezvladatelný žák do diagnostického ústavu. Co bude pak, nevím.
 ivett30 


Re: Báli/y jste se někdy svých žáků? 

(11.2.2019 16:38:26)
Já sama o sebe jsem se ještě nebála, ale měla jsem ve družině třeťáka a s ním jsem se bála o bezpečnost jeho i ostatních dětí.
Chlapec byl velice agresivní a labilní napadal děti, jednomu spolužáku způsobil otřes mozku, když jsem před ním ostatní děti bránila, nestačilo ho okřiknout, ale musela jsem je bránit vlastním tělem. Kdykoli jsem tomuto chlapci něco vyčetla utekl ze družiny a sedl si na záchodě na vyvýšený parapet. Na vycházkách odmítal chodit s námi v hloučku a utíkal do silnice.
I přes mé opakované stížnosti vedoucí vychovatelce to začala škola řešit až v okamžiku, kdy jsem si postěžovala chlapcově mamince, že jsem ráda, že už si pro syna přišla, protože mi dával dnes opravdu zabrat. Maminku tato moje upřímnost vytočila natolik, že si šla stěžovat vedoucí vychovatelce, že jsem drzá~;)
Na další den jsme byli já i oba chlapcovi rodiče pozváni k vedoucí vychovatelce na kobereček, kde jsem já musela už po xté opakovat, co chlapec vše provádí a vedoucí vychovatelka na základě toho doporučila rodičům navštívit s chlapcem psychologa a požádala je i o donešení výsledku, který nikdy nedonesli~;)
 K_at 


Re: Báli/y jste se někdy svých žáků? 

(11.2.2019 16:57:27)
Asi ve 2 pripadech. To, ze jsem schytala do obliceje byl extra pripad. Ale vyjimecny.
 Katka.83 


Re: Báli/y jste se někdy svých žáků? 

(11.2.2019 17:40:44)
Jelikož učím na 1. stupni, svých žáků jsem se nikdy nebála. Ale co slýchám na poradách od učitelů z druhého stupně, je to někdy dost šílené. Nejhorší jsou případy, kdy dítě má normální nebo lehce snížené IQ, ale neučí se, rodičům je jedno atd. Tito "miláčci" prochází s pětkami od shora dolů, s trojkou z chování, vychází ze sedmé třídy, kdy jsou už o tři roky starší, než jejich spolužáci a je to děs. Ale jsou ve spádové škole. Že osahává spolužačky? To přece není trestné. Že před celou třídou nadá učitelce do kurev? No, trojku z chování už stejně má. Že se ho bojí spolužáci i spolužačky, protože jim opakovaně vyhrožuje fyzickým násilím, jen co výjdou ze školy? No dokud nic neudělá, řešit se to nemůže a pokud se incident stane mimo školu, pak už vůbec... už několik dětí v parku za školou propleskl, ale bez vážných zranění a navíc kdo mu to dokáže? a tak bych mohla pokračovat do nekonečna. Nešťastné jsou děti(spolužáci), jejich rodiče i učitelé, ale OSPOD i policie tvrdí, že nemohou nic dělat. Řešením pro ostatní je změmit školu, protože ON má na základní vzdělání ve spádové škole nárok ~n~
Zrovna teď máme na škole 3 takovéto chlapce - dva v sedmé, ti už naštěstí letos končí a jednoho v šesté - ten má před sebou ještě 2 roky (jednou si zopakuje šestou se samýma pětkama a pak ještě rok v sedmičce). Jediným výsledkem dosavadní školní docházky je, že umí napočítat do 20 a podepíše se. V PPP řekli, že má IQ přes 80 a ve specce by se trápil ~t~
 Martina, 2 kluci 


Re: Báli/y jste se někdy svých žáků? 

(11.2.2019 18:06:56)
No a přesně tohle už by se mělo probírat na ministerstvu, hledat řešení a nebrat jako samozřejmost, že si s tím ti učitelé nějak poradi.
Učím na 2. stupni, zatím učím hodně ráda, ale je nutný být denně úplně v kondici, všemi smysly vnímat a pořád vyhodnocovat dění, atmosféru ve třídě, aby se tam dalo něco naučit, aby škůdci škodili jen přiměřeně a pod. Proto mám teď neschopenku, před 10 lety bych s takovou indispozicí šla normálně do třídy a normálně bychom se dohodli na netradicnim a odlehčeným způsobu výuky. Teď do třídy s 5 dětmi z papíry z PPP a 20 bez papírů (popř nějaký drobnosti) a s jednou asistentkou musím vstupovat jen fakt v plný kondici, jinak se hodina úplně rozloží.
A přitom mám v hlavě skvělý model funkční školy ~:-D
 Ikula 


Re: Báli/y jste se někdy svých žáků? 

(11.2.2019 18:57:42)
Že bych se někdy ocitla v situaci, ve které by mi hrozil přímý fyzický útok, tak to zatím ještě ne. Ale některým mým kolegyním se stalo, že našly doma na oknech rozprsklá rajčata, před domem převrhlé popelnice, kolem rozkopaný odpad. Jednomu kolegovi vyhrožoval žák, že mu podpálí dům.

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.