Ropucha + 2 |
|
(22.1.2019 14:36:03) Záleží, jaké máte cíle. Jestli vám jde o profesi, o budoucí výdělky, o maturitu, o studium samotné, o VŠ nebo třeba o to, v jakém prostředí s jakými lidmi stráví dítě mládí. Maturitní vysvědčení si každopádně odnese z gymnázia i z průmyslovky a bude jen na něm, co si počne dál. Z tohoto pohledu je to podle mě úplně jedno, kterou školu vystuduje.
|
Fern |
|
(22.1.2019 14:46:54) Jedno je jenom kokecko u trakare,zrovna gympl a prumka bych nerekla,ze je to jedno a to same.
|
Ropucha + 2 |
|
(22.1.2019 15:26:18) Fren, já ale nepíši, že je to totéž. Píši, že ať získá maturitu na té či oné škole, bude záležet na něm, jak s ní dál naloží. Může být úspěšný z jedné či druhé školy a neúspěšný také z jedné či druhé. Jde o jeho motivaci, cíle, šikovnost, sama o sobě škola nic nezmůže, bude to prostě jen maturita, jakou má každý.
|
|
|
Velšice |
|
(22.1.2019 15:46:06) Cil je spokojeny dite, co se bude ucit neco, co ho bude bavit a pro co pote najde uplatneni. A idealne, aby vyuzil mozkovou kapacitu na 100%, ne na 50... No reknu vam pak,jak to u nas dopadlo :)
|
Monty |
|
(22.1.2019 15:50:24) Velšice, ale tak kapacitu může využívat i jinde než ve škole... přece nepřijde domů a nepřepne mozek na "off". Pokud chce na průmku, asi k tomu má nějaký důvod. A pokud by na gymplu převažovaly předměty, které ho nebaví a vzhledem ke svému zaměření je stejně nejspíš nevyužije, přijde mi ta průmyslovka lepší. Nakonec matiku může mít i při průmyslovce v podobě nějakého kurzu, například. Sice chápu, že na Rodině je to samý renesanční génius, kterýmu všechno jde na výbornou a ještě ho to navíc ukrutně baví, ale v reálu spíš vidím, že děti už aspoň tuší, jakým směrem je to táhne, než aby nevěděly vůbec, a rozhodně nemají motivaci být ve všem stejně za hvězdy (a často ani schopnosti, že).
|
Monika |
|
(22.1.2019 16:37:34) Máš pravdu, ale zadání plyne, že zakladatelky syn se připravoval (celkem poctivě) na přijímačky na gympl a až nedávno došel k názoru, že tam vlastně asi nechce (a to nejspíš pod vlivem spolužáků). To, že "chce na průmku" vyplynulo až z následující rodinné porady, kde řešili, kam tedy, když ne na gympl. Tj. žádný hlubší nebo dlouhodobější zájem tu není, spíš to vypadá trochu jako "vrtoch" - což neznamená, že to nakonec může být vrtoch, u kterého už zůstane a všechno bude fajn, ale riziko "změny vrtochu" bych celkem viděla. Mimochodem jsem byla trochu podobný případ - dlouhodobě všichni počítali (škola, rodina i já), že se budu hlásit na gympl. A já se na začátku osmé (tj. poslední) třídy "zbláznila", že chci na střední farmaceutickou školu (těch důvodů bylo víc, některé vážnější, jiné legrační, ale určitě jsem si myslela, že by se mi ta práce líbila). Mamce by se to líbilo (měla ten názor na "nebezpečí gymplu", co tady má spousta lidí), kdybych nemusela daleko na intr, zbytek rodiny a hlavně trenéři mě přemluvili zase "zpět ke gymplu" (který byl v místě) s tím, že farmacii pak můžu studovat na VŠ, na to jsem přistoupila. No a hned v prváku na gymplu jsem zjistila, že jsem "talentovaná" nejspíš na kde co, ale chemie to fakt nebude! A později jsem vyřadila i všechno, kam by se musely dělat přijímačky z biologiie, protože poměr můj zájem o ni x náročnost mi přišel jako velmi nevýhodný. A podobných "změn zaměření" tedy bylo během studia gymplu víc (jeden spolužák chtěl původně na matfyz, nakonec začal psát ve třeťáku básně, a studoval na fildě čínštinu )
|
Ropucha + 2 |
|
(22.1.2019 16:51:42) Moniko, naprosto souhlasím, zájmy na ZŠ mohou vypadat značně jinak, než jak se následně vyvrbí na SŠ. Mě na ZŠ také bavilo kde co a vypadala jsem talentovaně, protože základy byly snadné. Na gymnáziu jsem pak začala narážet na své limity. Předmět, z něhož jsem na ZŠ dělala okresní kolo olympiády, byl najednou zcela nad moje síly. A podobnou zkušenost mám od svých dětí. V prvních ročnících jim šlo vsechno, v posledních se najednou profilují úžeji. Myslím, že je to přirozené.
|
Monty |
|
(22.1.2019 17:01:54) Ropucho, v prvních ročnících víceletého gymplu to je přirozené, ale tady jde o chlapce, kterému je už 15 let. Nevědět v tomto věku "vůbec" tedy pokládám spíš za výjimečné. Jestli někdo inklinuje k technickým, přírodovědným nebo humanitním oborům fakt asi většina minimálně tuší.
|
Monika |
|
(22.1.2019 17:18:14) No, jo, to asi tuší, třeba je i přesvědčen, že ví, ale Ropucha i já jsme psaly o tom, že to "tušení" se celkem často ukáže být jako mylné, resp. založené na něčem, co se během SŠ lehce může změnit. Gympl mu v tomto smyslu dává na změnu více šancí.
|
|
Ropucha + 2 |
|
(22.1.2019 18:24:47) Monty, někdo začne inklinovat dříve, někdo později. Možná, že čím chytřejší dítě, tím později, protože mu dlouho jde všechno. A každý není vyhraněný, moje dítě např. za rok bude maturovat a pořád neví, zda z přírodovědného předmětu nebo z humanitního. Chodí na oba semináře a oba ho baví, pomýšlí na dva úplně odlišné směry studia VŠ. A takových je určitě spousta. Já v tom věku jsem měla dávno jasno, že jsem schopná studovat jediný možný směr. Ale v 15 ještě také ne.
|
Monty |
|
(22.1.2019 18:32:19) Ropucho, OMG, ale že někomu "jde" všechno ještě neznamená, že ho taky všechno baví a zajímá. Mít ze všeho dobrý známky samo o sobě přece vůbec nic neznamená. To má/měl kdekdo. A zájem tedy s intelektem opravdu nesouvisí. Na to si stačí projít pár životopisů významných osobností, aby ti došlo, jaká je to blbost.
|
Ropucha + 2 |
|
(22.1.2019 18:46:20) Monty, až na to, že já nepíši nic o známkách. Zkus lepší porozumění textu.
|
Monty |
|
(22.1.2019 18:52:15) Ropucho, no a jak prosím tě poznáš, že někomu něco jde, když se bavíme o škole? OK, nemusíme se bavit o známkách, ale tvoje teorie, že inteligence je úměrná počtu předmětů, které někomu "jdou" (byť jsi nespecifikovala, co to vlastně je), to je neskutečná blbost, ať už to budeš měřit jak chceš.
|
Ropucha + 2 |
|
(22.1.2019 18:53:41) Monty, tak dobře, tak holt je to neskutečná blbost.
|
Monty |
|
(22.1.2019 18:55:31) Ropucho, no, ještě že to přiznáš. Ono když se podíváš do životopisů všech těch Křižíků, Einsteinů, Edisonů apod., tak by tě to mělo trknout i bez nápovědy.
|
Ropucha + 2 |
|
(22.1.2019 18:59:13) Já si bez nápovědy ani neškrtnu, já vždycky potřebuju někoho chytrýho, vždyť to vidíš.
|
|
|
|
|
|
|
|
Okolík |
|
(22.1.2019 19:34:50) Nesmysl, většina dětí v 15 letech nemá jasnou představu a není vyhraněná. A nezevseobecnuj osobní zkušenost, je to zavádějící.
|
Monty |
|
(22.1.2019 19:47:36) Okolíku, to je osobní zkušenost tak 90 % lidí v mém okolí napříč věkem. Pořád zapomínám, že na Rodině je vždycky všechno úplně jinak než v reálným světě, kde v patnácti už lidi běžně věděj, co je baví/zajímá a co ne. O jasné představě jsem nepsala nic.
|
Okolík |
|
(22.1.2019 19:51:17) Monty, jen si myslím, že moje kamarádky, učitelky na ZŠ mají o tomto větší přehled.
|
|
Alena |
|
(22.1.2019 19:57:20) " Pořád zapomínám, že na Rodině je vždycky všechno úplně jinak než v reálným světě, " Nevim, moje zkusenosti se skolstvim z realneho sveta (meho) se dost casto shoduji se svetem na Rodine. Vcetne toho, ze dost patnactiletych je nevyhranenych a "nevedi". Mozna to co nazyvas realnym svetem neni realny svet, ale tvoje bublina. (stejne jako ta moje) My jsem ostatne taky nevedeli. Malokdo z mych spoluzaku, kteri si vybrali odbornou skolu, nezmenila obor.
|
Monty |
|
(22.1.2019 20:10:31) Aleno, jenže já nepíšu o tom, že v 15 vědí přesně, co chtějí dělat. To neví spousta lidí ani ve čtyřiceti. Píšu, že vědí, co je baví a zajímá a co až tak ne. Učitelkám se tím chlubit nemusí a sama to nepozná, dítě má často jedničky i z toho, co je mu u zadele.
|
Gladya, bývalá dasa, |
|
(23.1.2019 10:34:58) Monty, určitě je pravda, že většina dětí v 15 ví, jetli je baví víc matika a fyzika nebo jazyky a dějepis. Jít jim může všechno, bavit nakonec taky, ale něco člověku sedne víc. Ale taky je fakt, že využít pár let na SŠ pro upřesnění konkrétního směřování není k zahození. To je moje osobní zkušenost. Samozřejmě, jsou jasně vyhranění jedinci, tam není co řešit. Ale všem, kdo plánují další studia a všeobecné vzdělání pro ně není vyslovené utrpení bych ten gympl dporučila.
|
|
|
|
K_at |
|
(22.1.2019 19:57:48) Monty, neni mozne, ze i Rodina prezentuje treba ze 75% taky realitu? Ze by tu byla takova spousta fabulatoru a basniku, no nevim.
|
Monty |
|
(22.1.2019 20:18:12) Kat, asi takhle. Jistě existují děti, které v 15 letech nezajímá nic. Nevím ale, jestli zrovna tyhle děti chodí něco studovat. Já takové lidi neznám, a to znám celkem hodně lidí. Nicméně debatu tímto směrem odklánět nechci, pouze jsem si dovolila se nad tím pozastavit.
|
K_at |
|
(22.1.2019 20:27:54) Monty, ne, ja nemam uplne problem s tim, ze 15leti zhruba vi, ze je bavi/nebavi, jde jim/nejde jim. To asi tak nejak vi. Spis reaguji na mnohokrat opakovany nazor na "verohodnost" Rodiny.
|
Monty |
|
(22.1.2019 20:31:39) Kat, ale tak on si skoro každý rád přibarvuje realitu a tady je to vcelku průchozí. Vlastně mě to až tak nepřekvapuje. Jen někdy mi toho lakování přijde už prostě moc, no.
|
|
|
. . |
|
(22.1.2019 21:06:07) Monty tak ona ta potíž je spíš v tom, že děti jdoucí studovat zajímá více věcí, které se na jedné odborné škole nevyskytují - třeba matika a výtvarka a jazyky.
Profesní zaměření žádné.
Možná jsou schopné říci, co je nebaví (třeba dějepis nebo chemie), ale i to může být kvůli nevydařené učitelce. Takže na střední přijdou na to, že zrovna ta historie je vlastně super věc. Nebo fyzika, kterou prošly na základce sice bez potíží, ale taky bez zájmu.
Nelobuji tím za gymply nebo průmky, jen přidávám svoji zkušenost s pár desítkami dospívajících, co mi prošly pedagogickýma rukama, plus pár dětí z rodiny a dalších pár od přátel. V 15ti (natož dřív) většina věděla houby, čím se bude živit.
|
Monty |
|
(22.1.2019 21:16:08) Slupko, tak znova. O "živení se" jsem nic nepsala. Pouze o baví/nebaví, zajímá/nezajímá.
|
. . |
|
(22.1.2019 21:26:13) Monty, tak vynech z mého příspěvku to živení a profesní zaměření, ale smysl zůstává - baví je kdeco.
|
|
|
libik |
|
(22.1.2019 23:44:18) Slupko, taky si myslím, že děti a nakonec i dospělí nejsou přísně vyhranění a taky z toho důvodu se zdráhám dítě usadit na odborné škole, nakonec jsem z ní sama v 15 zdrhla, když si moje maminka skálopovně myslela, že mě něco výhradně baví a něco zase nebaví.
Můj útěk tedy nebyl motivován(abych byla fér) jen touhou po různorodosti, vadil mi internát. Dlouho jsem pokládala gymnázia za první volbu u dětí, co se dobře učí. Ale poslední dobou váhám v tom, jestli dítě nesměrovat někam, kde bude větší předpoklad si to užít a potkat se tam s podobnými povahami bez stresu. Podle mě to dneska gymply nejsou.
|
Kudla2 |
|
(22.1.2019 23:52:25) "Dlouho jsem pokládala gymnázia za první volbu u dětí, co se dobře učí. Ale poslední dobou váhám v tom, jestli dítě nesměrovat někam, kde bude větší předpoklad si to užít a potkat se tam s podobnými povahami bez stresu. Podle mě to dneska gymply nejsou."
Proč by to dneska gymply nebyly? Kde jinde?
|
|
Monty |
|
(23.1.2019 6:53:40) Libiku, obyčejný čtyřletý budou asi v pohodě, to jsou přece školy pro ty hloupější děti.
|
libik |
|
(23.1.2019 7:57:00)
Mé bláhové dítě chce dělat přijímačky na šestileté, ovšem jelikož se vůbec nepřipravuje, jsme v klidu.
|
|
Okolík |
|
(23.1.2019 9:13:47) No, asi proto, pevalo, že gympl není nutnost? Jen je škoda, když si studijně zaměřené dítě (jako to zakladatelčino) přivře dveře možnostì studiem odborné školy.
|
|
Monty |
|
(23.1.2019 9:56:55) pevalo, jasně, že je to sarkasmus. Ony ty místní legendy o gymplech se snad ani vážně brát nedají.
Mmch., osobně mi přijde nejkouzelnější rozpor v tom, že děti mají mít "co nejdelší dětství", takže s odklady docházky se dlouhodobě roztrhává pytel, mají nárok v deseti letech nezvládat spaní u babičky nebo nákup v sámošce, ale na druhé straně se od nich čeká, že budou od jedenácti biflovat tuny zbytných kravin (neboť dobrá škola se pozná podle toho, že se tam děti neustále učí, aby měly čtyřky, což je ekvivalent jedniček na základkách), aby se náhodou nenudily a nezakrněly.
|
Monika |
|
(23.1.2019 10:10:06) Mám obavu, že je opravdu skupina rodičů, která má obojí tebou uvedené požadavky naráz, resp. se úderem cca 11. roku náhle změní - viz. nedávný čísi dotaz, jestli má bojovat za zrušení slovního hodnocení na škole, kam dala dceru, protože "nutně potřebuje známky" do přihlášky na 8G Znám víc rodičů, kteří celkem náročně dopravovali děti na "alternativní ZŠ" - 1. stupeň kvůli tomu šťastnému dětství, aby následně zjistili, že se tam děti "nic nenaučí" a začali je k tomu vozit na doučování, aby se dostaly na 8G ...
|
Alena |
|
(23.1.2019 10:19:52) "na "alternativní ZŠ" - 1. stupeň kvůli tomu šťastnému dětství, aby následně zjistili, že se tam děti "nic nenaučí" a začali je k tomu vozit na doučování, aby se dostaly na 8G ..." ale ono se to nevylucuje: alternativni prvni stupen a pak 8g , takovych mam kolem (i doma) spoustu. :)
|
Monika |
|
(23.1.2019 11:33:30) Věřím, že se to vylučovat nemusí, psala jsem jen o zkušenostech z okolí ...
|
|
|
Latté |
|
(23.1.2019 10:44:28) ..."Znám víc rodičů, kteří celkem náročně dopravovali děti na "alternativní ZŠ" - 1. stupeň kvůli tomu šťastnému dětství, aby následně zjistili, že se tam děti "nic nenaučí" a začali je k tomu vozit na doučování, aby se dostaly na 8G ...
Jo, přesně tak a nebo je nevozili na doučování a do roztrhání svého těla se snažili je doučit po večerech a víkendech doma a málem u toho zdechli...vzpamatovávali se z toho víc jak půl roku....a stejně to nestačilo...
A šťastné dětství? Ha, ha, ha,...Zkažených 5 let života, stížený start ve znalostech pro další studium, obrovské a nikdy nekončící výčitky rodičů, že dopustili, aby dítě na takové škole takovou dobu setrvalo a nevzali ho odtamtud pryč hned, jakmile viděli, že ta škola je k ničemu a navždy se stydí za to, jakou školu prvních pět let jejich dítě navštěvovalo a mezi jakými lidmi se tam pohybovalo.
Ta škola byla a je opravdu extrémě špatná, ale uznávám, že mohou existovat i alternativní školy kvalitní. S dítětem do nové školy chodí spolužák, který přišel z jiné, ještě více alternativní školy, se kterou má kdosi zde taky dobrou zkušenost (a díky tomu hájí všechny alternativy světa vždy, všude, kdykoliv a za jakýchkoliv okolností a při každé příležitosti), nicméně ten synův spolužák opravdu umí a má znalosti z 1. stupně kvalitní. Jsou prostě školy(učitelé) dobré a špatné, není to o tom, že každá alternativa je skvělá a každá klasika špatná či naopak. A taky záleží, co komu sedne, každé dítě funguje jinak.
|
|
|
Okolík |
|
(23.1.2019 10:27:42) Jojo, monty, vyfabulovala sis to pěkně. Proč máš tedy dítě na náročném prestižním zaměřeném gymnáziu s dlouhou tradicí, to nechápu.
|
Monty |
|
(23.1.2019 11:00:19) Okolíku, že by proto, že si dítě tu školu samo vybralo? Navíc vnímání toho, co jak je nebo není prestižní je čistě subjektivní záležitost. Jsou i lidi, včetně těch patnáctiletých, co mají "prestižnost" dost na salámu a vybírají si školu podle jiných kritérií.
|
Okolík |
|
(23.1.2019 17:25:54) To byla ironie, Monty, je mi to jasný.
|
|
|
|
|
|
. . |
|
(23.1.2019 8:38:57) Monty, dávala jsem ti sem včera večer několik odkazů na ty hodinové dotace průmyslovek, kdyby tě to ještě zajímalo. . .
|
|
|
Okolík |
|
(23.1.2019 9:03:48) Libiku, asi takhle. Stresaři se stresují (kdekoli), pohodáři jsou v pohodě.
|
libik |
|
(23.1.2019 9:10:31) Když já jsem se zamilovala do jedné střední školy, kde si myslím, člověk unikne honičce a velké soutěživosti a dělá věci s přesahem i budoucností, je to střední integrovaná škola obor ekologie nebo sociální služby.Zřizovatelem je biskupství. Z druhý strany bych měla doma ráda zubařku
|
Okolík |
|
(23.1.2019 9:15:51) Libiku, neblázni. Nelajnuj jí to. A radši si nic nepředstavuj a neplánuj Sama víš jak dětičky umí překvapit. Je mi jasny, že to nemyslíš 100% vážně.....
|
libik |
|
(23.1.2019 9:24:29) Okolíku, jestli se dostane na ten šestileťák, tak tam nastoupí, to je jasný. Z druhý strany je to proti mému světonázoru (že má být v první řadě pohoda, tabáček)
|
Okolík |
|
(23.1.2019 9:30:38) Pohodu může mit i na tom šestiletém a tabáček třeba radši vynechá....
|
|
|
|
Lída+4 |
|
(23.1.2019 9:28:37) Nojo, kdyby na takovou školu chtělo jít některý z mejch dětí, asi bych se jim to snažila rozmluvit. To je poukázka na skutečně blbě placenou práci.
|
libik |
|
(23.1.2019 9:32:53) Je to poukázka na to vytvořit si na střední dobrou sociální bublinu, jak vy říkáte a naučit s základy kynologie(jak nadchlo dítě).
Jinak ekologie není ztracený obor.
|
Lída+4 |
|
(23.1.2019 9:33:52) No nevím, čemu v tom případě říkáš dobrá sociální bublina. Moje děti si ji vytvořily na gymplu.
|
|
Alena |
|
(23.1.2019 9:40:03) Ta skola vypada sympaticky, libi se mi ta zakladka. Ale vylozene dobrou socialni bublinu na stredni skole, ktera porada druhe kolo a stejne rocnik nenaplni? Proc se tam deti nehrnou a berou to jako nahradni reseni? Maji k cirkvenim institucim predsudky?
|
libik |
|
(23.1.2019 9:42:03) No dyk, bude jich tam málo
|
|
libik |
|
(23.1.2019 9:42:57) Nevím, u nás je rvačka o církevní gympl taková, že tam biskup konečně zavedl školné. Já bych ji tam dala, ale to jsme prokaučovali, je to jenom G8.
|
Alena |
|
(23.1.2019 9:47:10) Ten z doslechu znam, chodi tam deti kamradu, jsou tam spokojene (a vystresovane nevypadaj :)
|
libik |
|
(23.1.2019 9:49:49) Mně tam chodila starší dcera, užila si to náramně. Mladší jsem nehlásila, protože se mi líbila základka a celkově jsem tehdy měla jiné starosti. Škoda, že nemají G4 pro pomalé děti z 2. stupně ZŠ
|
|
|
|
Lída+4 |
|
(23.1.2019 10:18:18) Jo tak ona je to navíc církevní škola??? Tak to ani náhodou.
|
Alena |
|
(23.1.2019 10:21:34) vzdyt Libik pise, ze zrizovatelem je biskupstvi...Proc ani nahodou? Tu vyhranenost nechapu, ale zajima me to.Mohla bys mi na to odpovedet?
|
Lída+4 |
|
(23.1.2019 11:16:35) Aleno, protože tyhle školy vždycky nějakým způsobem tlačí svoje vidění světa, svoji filozofii, svoje názory. Církev je něco, s čím rozhodně nechci mít nic společnýho, jejich názory se s mýma absolutně míjejí.
|
Alena |
|
(23.1.2019 11:23:44) "Aleno, protože tyhle školy vždycky nějakým způsobem tlačí svoje vidění světa, svoji filozofii, svoje názory. Církev je něco, s čím rozhodně nechci mít nic společnýho, jejich názory se s mýma absolutně míjejí." No tak to je narez. Ty vado, takhle velke predsudky v dnesni dobe, to jsem necekala. Treba mam kamarady, absolutni bezverce, kteri vstupovali treba na hradecke gymnazium s obavami a jsou nadseni z pohodove atmosfery, tolerance a vstricneho zachazeni s detmi (absolutne bez tlaku na svoji filosofii). Plzensky gympl, Lauderovy skoly, Bratrska zakladka v Praze atd, to jsou tak tolerantni ustavy, ze leckera statni instituce musi soupat nohama. Na prazsky Arcig bych treba svoje dite nedala, ale ne proto, ze je zrizovatel cirkev, ale protoze je to klasicky biflovaci zarizeni. Byla ses nekdy v cirkevni skole podivat? Mam pocit, ze vsechno to "tlaceni cirkvenich nazoru" se deje jen v tve hlave.
|
Lída+4 |
|
(23.1.2019 11:30:59) Aleno, nemyslím si. Znám povícero lidí, co v tomhle směru mají velice špatný zkušenosti.
|
Alena |
|
(23.1.2019 11:34:22) S kolika zarizenima? Mam spatnou zkusenost s nekolika statnimi skolami, vsechny statni skoly budou jiste spatne.
|
|
|
|
libik |
|
(23.1.2019 11:28:14) lído, je úplně v pořádku, že to takto máš ty a že tvoje dítě nechodí do škol zřízených církví, musíš ale připustit, že tvé hodnocení takové školy je pocitové, bez zkušenosti a ničím neodůvodněné.
|
Lída+4 |
|
(23.1.2019 11:29:47) Je odůvodněný špatnou zkušeností řady lidí s církevníma školama. To mi stačí.
|
|
|
Latté |
|
(23.1.2019 11:40:43) ..."protože tyhle školy vždycky nějakým způsobem tlačí svoje vidění světa, svoji filozofii, svoje názory. Církev je něco, s čím rozhodně nechci mít nic společnýho, jejich názory se s mýma absolutně míjejí...."
Absolutní souhlas, také bych nikdy nedala dítě do jakékoliv církevní školy, ať by byla vedená sebelépe a atmosféra tam byla sebelepší. A i kdyby tam nikdo svoje názory a filozofii nikomu do hlavy netlačil (jak tu kdosi píše), tak jde o to jací lidé a děti z jakých rodin se tam vyskytují (což opravdu dělá hodně a to nejen v případě víry ale u jakéhokoliv "fanatismu" či posedlostí jakýmkoliv směrem) a pokud 3/4 dětí ze třídy bude z věřícího prostředí, tak to prostě atmosféru ve třídě ovlivní i kdyby škola víru do výuky nezatahovala (jakože zatahuje, obvykle je povinná výuka náboženství). Mám k víře a náboženství vyslověně nagativní vztah a extrémě by mi vadilo a nikdy bych nedopustila, aby se moje dítě v takovém prostředí vyskytovalo.
|
libik |
|
(23.1.2019 11:45:54) Fuf, kouzlo nechtěného.
Také bych nechtěla, aby se mé dítě vyskytovalo v blízkosti někoho, kdo je veden k vyložené nenávisti k nějaké spiritualitě, naopak budu šťastná, pokud se moje dítě potká s křesťany, zatím nemělo možnost.
|
|
Alena |
|
(23.1.2019 11:47:41) "obvykle je povinná výuka náboženství " jmenuj prosim te aspon tri skoly s povinnou vyukou nabozenstvi. :)
|
Latté |
|
(23.1.2019 11:50:06)
|
Alena |
|
(23.1.2019 11:51:09) Zadne neznas, prirozene.
|
|
|
Latté |
|
(23.1.2019 11:54:49) ..."jmenuj aspoň tři"... ale kuš, nejsme ve škole...tedy nejsme v "biflovací škole", že...
Církevní školy mě nezajímají, takže to hledat nebudu, nicméně zrovna ten ArciG, tuším, povinnou výuku náboženství má...prostě je to tam normálí předmět jako dějepis, čeština atd., předpokládám...a i pokud ne, tak to můj vztah k církevním školám nemění...
|
Alena |
|
(23.1.2019 11:58:02) Neznam cirkevni skolu (neznam zadnou skolu), ktera ma povinnou vyuku nabozenstvi, tak se ptam. Pises, ze obvykle to tak je, tak me zajima, ktere to jsou.
|
Latté |
|
(23.1.2019 12:01:41) No jo, tak OK, nemám takový přehled o školství, jako někdo, kdo je "od fochu" , no...
|
Alena |
|
(23.1.2019 12:04:56) Tak takovou odpoved ocenuju, kazdy neprizna, ze se splet.
|
|
Ropucha + 2 |
|
(23.1.2019 18:19:22) To je úchvatné: neznám žádnou církevní školu, netuším nic o výuce náboženství, ale jsem si jistá, že to tam vypadá tak, jak jsem si vybájila, a proto to kategoricky odmítám. LOL
|
|
|
Latté |
|
(23.1.2019 12:27:16) A ještě, kočičko, jak mi vysvětlíš tuhle větu okopírovanou ze stránek ArciG:
"Obor Náboženská nauka je vymezen jako povinná součást školních vzdělávacích programů církevních škol zřízených institucemi římskokatolické církve."
Fakt není povinná?
Sice kus dál jsou vypsány jakési aktivity a u toho, že všechny tyto aktivity jsou dobrovolné, ale z toho není jasné, zda se to vztahuje jen na zmíněné aktivity nebo na předmět náboženství jako takový.
..."Součástí této nabídky jsou také školní duchovní aktivity - duchovní obnovy, modlitba růžence, duchovní slovo, mše svaté, křížová cesta, exercicie oktáv, farní studentský klub. Všechny tyto aktivity jsou dobrovolné a jsou nabízeny jak věřícím, tak i nevěřícím studentům. Jejich cílem je osobnostní rozvoj případně otevření a prohloubení života s církví...."
|
Federika |
|
(23.1.2019 12:33:20) Psala jsem ,že mám dítě v křesťanské škole. Náboženství mají,ale jako nepovinný předmět. I všechny další církevní školy, který znám, mají náboženství nepovinný.
|
Latté |
|
(23.1.2019 12:40:14) Je to možné, resp. odborníci tvrdí, že to tak je, praktičtí uživatelé to potvrzují,tak asi jo... Nicméně mně by vadilo i jen to, že se tam vůbec ten předmět vyskytuje, byť by byl nepovinný, když jsem teď nakoukla na výše zmíněné stránky, tak se mi při čtení toho textu tam udělalo doslova nevolno...takový je můj vztah k náboženství, s tím bohužel nic nenadělám, manžel to má stejně, či ještě intenzivnější odpor, dítě taky tak, manželova rodina taktéž, u nás taťka taky tak, mamka ta tolik ne, ale věřící taky není.
|
Alena |
|
(23.1.2019 12:46:12) "Nicméně mně by vadilo i jen to, že se tam vůbec ten předmět vyskytuje, byť by byl nepovinný" Fuf, ale kazda skola musi zridit vyuku nabozenstvi, pokud se k nemu prihlasi alespon sedm osob, tak si to u vas hlidej :)
|
Latté |
|
(23.1.2019 12:50:09)
Při té představě náboženství unás jsem se fakt pobavila, tak jooo, budu to hlídatale myslím, že to fakt nehrozí
Sakriš a pak by se psal každý týden nebo i častěji test z náboženství nebo pravidelné desetiminutovky, nebo by děti byly zkoušeny z motliteb? U nás (jak víš) se jede naostro, písemky, zkoušení, testíky vždy a stále, takže to bylo docela zábavné žádné ťuťuťu, ňuňuňu....
A jak by se s tím slučovaly oslavy vánoc?...U nás se nedrží vánoce od října jako v jisté jiné škole, ale ještě 20.12. se psalo několik velkých testů a celých 14 dní předtím každý den aspoň jeden velký test, často 2 i tři za den a v pátek 22.12.byl poslední termín k odeslání presentace z jednoho předmětu...a teď se v pátek uzavřela pololetní klasifikace už se od pondělka jedou písemky a na druhé pololetí. V tomhle mega-tempu abasolvovat výuku náboženství, tak můžou jít dětčky hned studovast na kněze
|
Alena |
|
(23.1.2019 12:51:32) Treba Cerveny vrch nabozenstvi ma.
|
Latté |
|
(23.1.2019 13:02:58) To vím, proto, když jsem v zoufalství uvažovala i o Č. Vrchu, kdyby náhodou ta naše vysněná škola nevyšla, tak to náboženství bylo pro mě velké mínus, byť tam vím, že je nepovinné a znám děti odtamtud, jejichž rodiny mají k náboženství stejný vztah jako já.
|
Alena |
|
(23.1.2019 13:06:35) A nabozenstvi ma take Marjanka.
|
Latté |
|
(23.1.2019 13:10:41) I o tom vím, ale o pár metrů vedle už takové nápady naštěstí nemají
|
Alena |
|
(23.1.2019 13:11:57) No ale dite by mohlo nekoho potkat pri ceste na tramvaj.
|
Latté |
|
(23.1.2019 13:17:21) No, neříkej a to si představ, že jeden jeho spolužák taky přišel právě odtamtud...seběhnul pár schodů... Tak to aby mládě zjistilo, jak moc přičichnul tam vedle k náboženství, aby ho náááhodou nenakazil
|
|
|
|
|
|
|
|
JaninaH |
|
(23.1.2019 13:00:10) Na tom církevním gymnáziu v HK mají jako povinně-volitelný předmět buď náboženství, nebo religionistiku.
|
|
|
Gladya, bývalá dasa, |
|
(23.1.2019 13:04:47) Jsem bezvěrec, výuka náboženství ve smyslu seznámení s ním by mi ale nevadila. A kdyby to nebylo jen křesťnanství, ale i seznámení s jinými vírami a společnými kořeny tří velkých monoteistických náboženství a rozdíly mezi nimi, vysloveně bych to uvítala. Jelikož jsem do školy chodila v době minulého režimu a jsem z ateistické rodiny, moc jsem o náboženství nevěděla. Přitom mít nějaký přehled o tom, co tak dlouho ovlivňovalo historii a kulturu považuju za součást všeobecného vzdělání. Ze školy a rodiny jsem věděla tak málo, že jsem to musela sama dohnat.
|
|
|
|
|
Alena |
|
(23.1.2019 12:37:36) Ano, skola je povinna je nabidnout, zak neni povinnen tam chodit. Proc to osloveni kocicko? Neber si ty internetove diskuse tolik.
|
|
|
|
|
libik |
|
(23.1.2019 11:55:13) povinná výuka náboženství je v rozporu se zákonem, také by mě zajímalo která undergroundová škola ji provozuje
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(23.1.2019 18:16:01) Fuf, jejda, tak to se prosím tě raději rychle zdekuj z těchto diskuzí, vyskytuje se tu několik křesťanů, mohla bys narazit na jejich projevy a být rozrušena ;-)
|
|
|
|
|
libik |
|
(23.1.2019 10:30:55) No a protože tam někteří lidé nedají naštěstí dítě ani náhodou, počítám , že tam bude tolerantní atmosféra bez předsudků a dobrý kolektiv.
|
Lída+4 |
|
(23.1.2019 11:14:56) Tolerantní atmosféru bez předsudků bych právě na církevní škole rozhodně nečekala. Moc se to s církví neslučuje.
|
libik |
|
(23.1.2019 11:16:40) Lído, posloucháš se? Aniž bys tam byla, videla to, tak se vymezuješ, potom, kdo je netolerantní.
|
Lída+4 |
|
(23.1.2019 11:32:00) Libiku, bohužel vím o řadě velice ošklivejch zkušeností z těchto institucí.
|
|
|
Alena |
|
(23.1.2019 11:18:47) "Moc se to s církví neslučuje." to je zajimave, jak jsi na toto prisla? Mas nejakou zkusenost? Cirkev je zrizovatel nekterych skol a nektere maji atmosferu dobrou jine horsi. Stat ci mesto je take zrizovatel mnoha skol a nektere maji atmosferu opravdu spatnou, mam to vyhodnotit tak, ze tolerance se se statem moc neslucuje?
|
|
Federika |
|
(23.1.2019 11:31:03) Moje dcera chodí do křesťanský školy, syn tam byl rok před nástupem na gympl taky. Nikdo jim tam nic “ necpe”)
|
Lída+4 |
|
(23.1.2019 12:11:46) Fed, zkus si třeba představit, že bys tam měla dítě s "alternativní" sexuální orientací. To může bejt skutečně dost ošklivý.
|
libik |
|
(23.1.2019 12:33:15) Já snad vezmu jméno Boží nadarmo, šmarjápanno
S mou dcerou chodili(církevní G) do školy 2 gayové, oba aktivisté v otázce tolerance menšin.
|
Lída+4 |
|
(23.1.2019 13:16:02) Libiku, to je ale zas jen tvoje zkušenost. Vím o dost ošklivejch projevech na adresu dotyčnejch dětí, a to ze strany učitelů.
|
|
|
Alena |
|
(23.1.2019 12:38:51) Lido, neblazni. Znam muslimskou rodinu, jeichz deti navstevuji katolickou skolu. Opravdu netrpi.
|
Lída+4 |
|
(23.1.2019 13:14:55) Aleno, to je ale drobet rozdíl.
|
|
|
Alena |
|
(23.1.2019 12:41:50) Ja mam pocit, ze si predstavujes nejakou uzavrenou komunitu, do ktere kdyz vleze z venku bezverec, stane se centrem pozornosti a uz po nem jdou. Ale ono na cirkevnich skola muze byt bezvercu i vetsina a skutecne nebudi pozornost. Treba zminovany Hradec ma jedine bezplatne osmilete gymnazium = a to zrizuje cirkev, dovedes si asi predstavit, kolik je tam vericich.
|
JaninaH |
|
(23.1.2019 12:58:31) Aleno, to je zajímavé s tím Hradcem, že tam není jiné státní osmileté gymnázium než církevní. Přiznám se, že bych s tím trochu problém měla. S církevní školou mám zkušenost jenom z Francie, kde byl syn na studijním pobytu, a bylo to fakt děsné. Vím, že nelze zevšeobecňovat, ale po téhle zkušenosti bych si církevní školu pro dítě rozmyslela.
|
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(23.1.2019 18:09:49) "Tolerantní atmosféru bez předsudků bych právě na církevní škole rozhodně nečekala."
Lído, to by ses minimálně u některých ústavů dost spletla.
|
|
|
|
|
|
|
Alena |
|
(23.1.2019 9:34:00) Ja bych se zase potencialni dceru snazila uchranit kolektivu s nadbytkem divek, nedostatecny vyber chlapcu v tomto veku je vetsi stres nez uceni.
|
|
X__X |
|
(23.1.2019 10:14:14) Nojo, kdyby na takovou školu chtělo jít některý z mejch dětí, asi bych se jim to snažila rozmluvit. To je poukázka na skutečně blbě placenou práci.
na střední ekologickou šlo teď moje prostřední dítko když jsme byli podívat ve školách, tak otec dítěte taky celou cestu vandroval do holky, jak pak bude mít po škole holou řiť. jako rozvedená matka se do debat s drahým bejvalým neženu, protože mi akorát tak zbytečně zvyšují tlak, na který už beztak beru prášky, ale tady jsem se už neudržela a s úsměvem řekla, ať se nebojí, že i po této klidně klidně může podnikat a být v balíku jako tatínek. jako podnikatel věčně bez peněz jenom zalapal po dechu a konečně zmlknul.
holka je tedy teprve v prváku, nicméně zatím z ní spokojenost přímo odkapává a dokonce po vyučování chodí i na chemický kroužek - a to prosím stejný obor v Praze odmítla proto, že od kamarádky slyšela, že je na něm té chemie opravu hodně a to ona nechtěla
|
|
|
Monty |
|
(23.1.2019 11:23:45) madelaine, zubařů je nedostatek dlouhodobě. V Praze už mě ani žádný nevzal "na pokladnu", jen jako samoplátce. Ještě že mám zdravý zuby. Ale co jsem tak pochopila z hovoru s dentální hygieničkou, mají šíleně drahý náklady na pořízení ordinace a malé úhrady od pojišťoven, asi proto se do toho nikdo nežene. Zvlášť když to je docela nepříjemná práce.
|
Termix |
|
(23.1.2019 12:49:58) Monty, pokud potřebuješ zubaře v Praze, tak vím minimálně o dvou ordinacích, kde berou. A jsou to velmi kvalitní zubaři. Znám osobně.
|
Velšice |
|
(23.1.2019 13:10:03) Monty, i ja vim v Praze o zubarce, co bere. A jeste je strasne hodna.
|
Blanka+Adámek |
|
(23.1.2019 13:36:47) Na Flore v Sudomersky je ted nove otevrena ordinace a ma na vývěsce, ze prijima nove pacienty a ze ma smlouvy s pojistovnama.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Okolík |
|
(22.1.2019 21:16:31) Monty, ono je to spíš tak, ze některé děti nezajímá nic, některé zajímá všechno. No a někdo ma smůlu na kantora a krásu jeho předmětů odhalí až na SŠ. Nebo je baví "divná" kombinace předmětů, třeba hudebka, matika, chemie a dějepis. Já jsem třeba na ZŠ doslova nenáviděla matiku. Resp.to počítání furt dokola v kombinaci s příšernou učitelkou. No a na gymplu jsme měli tak skvělou kantorku, že to byl nakonec můj nejoblíbenější předmět, který jsem si vybrala i k maturitě.
|
Okolík |
|
(22.1.2019 21:17:17) A teď koukám, že dubluju Slupku....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|