| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Žák s dysfunkcí na 8G

 Celkem 51 názorů.
 Karkulína 


Téma: Žák s dysfunkcí na 8G 

(13.10.2018 15:11:59)
Syn chodí druhým rokem na 8G. Má ve třídě spolužáka, který s ním chodil už na ZŠ. Už tam patřil spíš k průměrným, na gympl nechtěl, ale přáli si to rodiče. Přáli si to asi až tak moc, že se tam na odvolání dostal (mmch na úkor syna mé kolegyně, který měl víc bodů...) Ale jde o jinou věc. Od primy se projevuje tento spolužák, říkejme mu třeba Aleš, dost zvláštně. Brečí, když dostane špatnou známku. Někdy fňuká už během písemky. Při ústním zkoušení se rozbrečí a ve finále dostane třeba 2-, i když výkon je tak na 4 (porovnáno s druhým zkoušeným žákem). Neustále se houpe na židli, prozpěvuje si. Atd. Mně to přijde, že je na studium na gymplu nezralý a je mi ho vlastně líto. Ale spolužákům to začíná lézt na nervy. Nedávno syn řekl, že Aleš má víc času na písemky, z čehož usuzuji, že má nějakou dysfunkci. Věc dnes zcela běžná, ale na 8G? Tam bych to asi nečekala. Proč ho vlastně rodiče nutili tam jít? Kluk se tam vysloveně trápí a obávám se, že mu ty jeho "výhody" spolužáci začínají docela zazlívat. Co si o tom myslíte?
 Karkulína 


Re: Žák s dysfunkcí na 8G? 

(13.10.2018 15:20:40)
Ale já jim neupírám možnost studovat na gymnáziu. Spíš nechápu, proč ho rodiče nutí jít už na osmiletý, když kluk sám nechce a zřejmě na to ani nemá...
 withep 


Re: Žák s dysfunkcí na 8G? 

(13.10.2018 15:30:03)
Co my víme. Třeba má ten chlapec IQ Einsteina (to se s průměrnými výsledky nevylučuje, a naopak by to mohlo vysvětlovat nízkou frustrační toleranci, psychomotorický neklid, pomalé tempo,...). Může mít aspergerův syndrom, ADHD, dyslexii... a přitom intelekt v pásmu vyššího nebo vysokého nadprůměru. Na 8G se trápí, ale na běžné ZŠ by se nejspíš trápil ještě víc.

Nevíme nic. Jestli to dítě vysokým intelektem postižené není a je na gymplu jen kvůli ambiciózním rodičům, není to dobře.
 ivaxx 


Re: Žák s dysfunkcí na 8G? 

(13.10.2018 15:32:31)
Ano, mám syna dyslektika na 8G, dostal se bez odvolání, brali 1 dítě ze 6, známkami není premiant, ale bojuje se ctí. Dyslexie není inteligenční postižení a nevím proč by nadané dítě mělo mít zavřené cesty ke vzdělání. On sám ví, že na filosofii nepůjde, ale je řada VŠ škol, kde má šanci uspět, když mákne.

Píšeš, že něčí syn měl více bodu a nedostal se - obávám se, že je-li to pravda, tak asi nepodali odvolání, nebo to pravda není (pakliže se nejedná o soukromé 8G, kde je možné vše).
 kosatka2 


Re: Žák s dysfunkcí na 8G? 

(13.10.2018 15:36:37)
Taky jsem chodila na víceletý gympl. Pár mých spolužáků taky mělo více času na písemky, dokonce myslím, že i někdo mohl psát maturitní práci na počítači. U mě zase učitelé věděli, že je lepší mi dát napsat individuální písemku, než mě vytáhnout před tabuli. Žádnou diagnózu jsem neměla. Prostě učitelé chápali, že každý z nás je jiný a v rámci svých schopností to uměli vzít v potaz. Ale NIKDY! jsme si navzájem naše "výhody" nezazlívali, neslídili jsme, kdo a proč má na písemku víc času, a pochybuju, že někdo z mých spolužáků doma žaloval, že Pepíček dostal 2- a měl dostat čtyřku. Možná je ten výše uvedený kluk opravdu nezralý a trápí se. Kdo z nás posoudí, že by mu na ZŠ bylo líp, nebo hůř. Možná, že ale rodiče vědí, co dělají. Nebo mají velké ambice i skrze děti, kdo ví. Každopádně jestli se ptáš na ty dys poruchy, ano, je již řadu let běžné, že tyto děti navštěvují gymnázia i vysoké školy.
 Karkulína 


Re: Žák s dysfunkcí na 8G? 

(13.10.2018 15:41:49)
Kosatko, ty jeho rodiče trošku znám a právě mám pocit, že to jsou jejich přehnané ambice. A jestli by mu bylo na ZŠ líp - jejich třídní v 5. třídě mu prý říkal: "Aleši, nechoď na ten gympl, budeš tam chudák" - a ten to snad posoudit umí. Aleš tehdy prý odpověděl, že on nechce, ale musí...
 Yuki 00,03,07 


Re: Žák s dysfunkcí na 8G? 

(13.10.2018 15:47:12)
samozřejmě jsou děcka, který na gympl musí kvůli rodičům, to jsou chudáci, ale proč si myslíš, že učitel pozná, že někdo bude chudák na jiné škole?
můj brácha byl stejně označený už ve školce, má doktorát z fyziky
Syn stejně, matematik
další syn měl~o~ problémy na gymplu, změnil za jiný a má téměř samý jedničky
někdy je to o okolnostech a někdy o nastavení člověka
 Yuki 00,03,07 


Re: Žák s dysfunkcí na 8G? 

(13.10.2018 15:47:45)
kde se tam vzal ten smajlík netuším
 Karkulína 


Re: Žák s dysfunkcí na 8G? 

(13.10.2018 15:51:44)
Yuki, tak předpokládám, že zkušený učitel, který je měl dva roky, to umí posoudit docela dobře...
 Eudo 


Re: Žák s dysfunkcí na 8G? 

(13.10.2018 15:56:00)
Karkulino, ani "zkuseny ucitel" n emusi byt schopny dostat z ditete to, co je dite schopne se naucit. Natoz posoudit, co dite bude schopne zvladnout kolem puberty/posleze.

Nekdy "zkuseny ucitel" nepoozna dite po prazdninach mezi 14 a 15 lety….
 ivaxx 


Re: Žák s dysfunkcí na 8G? 

(13.10.2018 16:04:53)
Troufám si říci, že učitelé na 1. stupni ZŠ dost často nedokáží odhadnout, jak dítě uspěje na gymnáziu, zejména vyšším.

Dost často kluci s horšími známkami ve vyšších třídách zejména v matematice, fyzice zvládají učivo daleko lépe než hočičky, které mají samé 1 na prvním stupni. U dcerky v 5. třídě byla paní učitelka moc překvapená, že se jeji favoritky na 8G nedostaly, zato někteří kluci na stejné gymply ano. Moc mě to nepřekvapovalo, znala jsem ji a její hodnocení dětí 5 let.
 kosatka2 


Re: Žák s dysfunkcí na 8G? 

(13.10.2018 16:09:49)
Mého kamaráda z dětství posílala zkušená učitelka na zvláštní školu. Kdyby ho rodiče nepodpořili, určitě dnes není tam, kde je. Získané tituly na vizitkách nepoužívá, protože to považuje za trapné.
Ale troufám si říct, že jeho školní úsilí ho zocelilo v tom, aby se dnes uměl porvat s náročnými pracovními úkoly.
 libik 


Re: Žák s dysfunkcí na 8G? 

(13.10.2018 17:58:19)
Zkušený učitel může promluvit s rodiči, ale nikdy nesmí zahlásit takovéto poselství dítěti a ještě tak, aby o tom celé město vyprávělo.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Žák s dysfunkcí na 8G? 

(13.10.2018 20:20:49)
A můžeš mi vysvětlit, proč to jako řešíš?
 Karkulína 


Re: Žák s dysfunkcí na 8G? 

(14.10.2018 8:20:46)
Neřekla bych, že to "řeším". Ale prostě se doma o škole dost bavíme a zajímal mě názor a zkušenosti ostatních. A především mě zajímá, co se děje u syna ve škole, ve třídě. Toť vše.
 Tragika 


Re: Žák s dysfunkcí na 8G? 

(14.10.2018 10:29:41)
Karkulíno, z tvého příspěvku mi jde mráz po zádech. U tvého dítěte se kterým se o spolužákovi tímto stylem bavíš platí, že jablko nepadlo daleko od stromu.
 Rozállie 


Re: Žák s dysfunkcí na 8G? 

(14.10.2018 10:41:06)
Ano, tohle chování spolužáků a učitelů je přesně to, PROČ se ty děti necítí ve škole dobře ~n~ (a o to horší mají známky).
 Malea 


Re: Žák s dysfunkcí na 8G? 

(14.10.2018 10:43:48)
Souhlas. Díkybohu za učitele a hlavně za třídního, kterého syn na 8G měl. Jakékoli náznaky (toho, co ty popisuješ) utnul už na začátku a synovi a spolužákům pomohl najít si k sobě cestu. Výsledkem bylo, že měl ve třídě spoustu kamarádů, se kterými je i nyní, na konci VŠ, stále v kontaktu a s některými bydlí celou VŠ na koleji. A to si buď jistá, že úlevy měl. Diktát mu vracel, ať ho po sobě ještě jednou přečte, slohovky ho nechávali běžně přepracovat - bylo toho moc. Nakonec ale maturitu udělal jako kdokoli jiný, bez jakýchkoliv úlev a s jednou dvojkou.
 Yuki 00,03,07 


Re: Žák s dysfunkcí na 8G? 

(14.10.2018 11:06:01)
a právě reakce rodičů a neschopnost učitelů jsou důvod, proč je naše školství zamrzlý v předminulým století

ta šílená snaha všechny nacpat do stejných způsobů, žádný vybočení, průměrná šeď, srovnávání, hon za známkama
inkluze v tomto prostředí to jenom zhoršuje
 Ropucha + 2 


Re: Žák s dysfunkcí na 8G? 

(14.10.2018 11:10:55)
Yuki, to nebude pouze u nás.
Mám srovnání s německým gymnáziem a systém je totožný.
Učitelé se ke studentům chovají velmi korektně, ale nároky jsou nemilosrdné.
 Monty 


Re: Žák s dysfunkcí na 8G? 

(14.10.2018 12:24:11)
Yuki,
ano. Rodičovská posedlost redukováním vzdělání na "jedničky" je jedna z hlavních příčin, proč u nás nelze zavést žádnou smysluplnou školskou reformu.
 K_at 


Re: Žák s dysfunkcí na 8G? 

(14.10.2018 13:24:02)
Monty, blbost, je hodne lidi, co hledaji alternativu, od domskolaku az po ruzne soukr skoly. Poptavka je. Ale hodne rodicu si neumi predstavit jinou skolu, jiny zpusob. A to uz je na ucitelich, aby vysvetlovali, komunikovali.
 Monty 


Re: Žák s dysfunkcí na 8G? 

(14.10.2018 13:32:03)
Kat,
zas tak moc jich není, to je pohled zkreslený prostředím, ve kterém se pohybuješ. A kromě toho, domškola ani alternativa systém nezmění, to je únik z něj, nikoli náprava.
 K_at 


Re: Žák s dysfunkcí na 8G? 

(14.10.2018 13:33:22)
Pokud jde o kluka, zaclenit do tridy dite s ulevami (pokud neni agresivni atd) je rozhodne veci ucitelu. O tom snad ani netreba mluvit. Ale k tomu muze byt dite chovanim proste protivne (mozna i kvuli tlaku rodicu atd) a potom nevim, do jake miry muze ucitel dite zaclenit. Umim si predstavit situaci ze vsech moznych stran. Kluk to asi nema lehky, ale chtit zase po ostatnich detech, aby byly andelsky shovivave a vsechapajici, to je taky mimo.
 K_at 


Re: Žák s dysfunkcí na 8G? 

(14.10.2018 13:40:12)
Baru, bingo! Nesnasim rikanky typu "vsichni se mame raaaadi, vsichni jsme kamaraaaadi"! Jsme tu spolu, jsme parta, nemusite se vsichni milovat, ale slusne se chovej ke vsem.
 K_at 


Re: Žák s dysfunkcí na 8G? 

(14.10.2018 13:38:53)
Baru, jo. Ja se treba v patek dozvedela, ze sousedni trida je lepsi, nez nase. Na otazku "v cem?" - protoze delaji jako prvni nektere veci. Tudiz jsem vysvetlila, ze male deti maji mene "prace" a zvladnou mene, nez oni velci, a proto mohou byt drive na hristi. A na obede proto, ze to tak je urceno. Ale rozsekalo me to, co se v hlave predskolaka deje - jak je dulezite BYT PRVNI.
 K_at 


Re: Žák s dysfunkcí na 8G? 

(14.10.2018 13:34:32)
Baro, presne.
 Yuki 00,03,07 


Re: Žák s dysfunkcí na 8G? 

(13.10.2018 15:42:42)
Mícháš dohromady moc věcí
dysfunkce nijak nebrání studiu na jakékoliv škole
jiná věc je možná nezralost, tu někdy nejde poznat bez vyšetření od nízké inteligence, to se časem dožene
další věc je právě ta nízká inteligence, jediný důvod proti
 Ropucha + 2 


Re: Žák s dysfunkcí na 8G? 

(13.10.2018 16:01:01)
Ty informace máš odkud?
Jseš si jistá jejich objektivitou?
Obecně vzato, na gymnáziích je vzdycky část dětí, které tam vlastně nepatří, horko těžko bojují, ale je to jejich boj a pokud nijak nebrzdí práci ostatních spolužáků, spolužákům (ani jejich rodičům) do toho nemusí nic být.
 Termix 


Re: Žák s dysfunkcí na 8G? 

(13.10.2018 17:05:31)
Děti i s dys poruchami na gymnázium patří. Mám teď čerstvě syna na 6G a teď zrovna čekáme na termín do ppp. Předpokládám, že mu potvrdí dysgrafii. Přesto je dobře, že na gymnáziu je. Dostal se na obě školy. Na jedné byl dokonce 12.
 DaVinci 


Re: Žák s dysfunkcí na 8G? 

(13.10.2018 17:24:58)
V první řadě bych se přestala starat o výhody/nevýhody synova spolužáka a rozhodně syna nepodporovala v šíření nesmyslů typu, že ten kluk se dostal na gymnázium na úkor někoho jiného.
 Koliha velká 


Re: Žák s dysfunkcí na 8G? 

(13.10.2018 17:29:52)
Pokud má chlapec SPU, ADHD či jiné potíže z tohoto okruhu a intelektové na gymnázium stačí, nevím, proč by tam neměl být. Pokud ne a jde o osobní ambice rodičů, je to samozřejmě špatně. Měla jsem dvě takové spolužačky a jejich vztahy s rodinou jsou dnes dost nalomené. Posuzovat podle známek ze ZŠ, či známek z gymnázia schopnost studia na VŠ lze jen velmi omezeně, já jsem taky takový neskladný typ, který školsky střídavě prospíval a neprospíval (na gymnáziu jsme poslouchali všichni nonstop, abychom to se čtyřkami radši rovnou vzdali), po druhém doktorátu už jsem ztratila i poslední zbytky chuti chodit na školní srazy s účastí těchto vyhrožujících učitelů.
 K_at 


Re: Žák s dysfunkcí na 8G? 

(13.10.2018 18:44:40)
Hele, jednak do toho nevidis, druha vec - jsou rodice, kteri maji pocit, ze bez 8g bude dite nevzdelany looser. Ulevy by problem asi nebyly, kdyby byl kluk fajn. Pokud je protivnej, bude v kolektivu neobliben.
 Líza 


Re: Žák s dysfunkcí na 8G? 

(13.10.2018 18:48:02)
Co si o tom myslím? Že ti do toho nic není.
 K_at 


Re: Žák s dysfunkcí na 8G? 

(13.10.2018 18:51:38)
Lizo, zase ale je to asi neco, co se tyka jejiho ditete - pokud tam vznikaji napnelismy, je to proste vec doma probirana. Ale hodnotit, kdo jak se dostal, za jakych podminek atd, to uz je asi over.
 Yuki 00,03,07 


Re: Žák s dysfunkcí na 8G? 

(13.10.2018 20:00:04)
pokud je problém mezi dětma, je to nezvládnutý z pozice učitele, kluk za to nemůže
takže si dejte pozor, kdy se do podobné situace dostane kdokoliv jiný že třídy, kdo bude jakkoliv vybočovat, třeba pro nadání
 Yuki 00,03,07 


Re: Žák s dysfunkcí na 8G? 

(13.10.2018 20:03:16)
neříkám, že nemůže být problém i v tom klukovi, ale že spolužákům vadí úlevy pro spu, to je chyba školy
a když škola neřeší toto, co dalšího nebude řešit?
tady jsou to úlevy pro spu, pak to budou úlevy nebo spíš úpravy kvůli nadání nebo dokonce kvůli dlouhodobě nemoci
ono to přijde, otázka je kdy a koho to potká, ale přijde to
 Ráchel, 3 děti 


Re: Žák s dysfunkcí na 8G? 

(13.10.2018 20:21:52)
přesně tak, děcko za to nemůže
 Eudo 


Re: Žák s dysfunkcí na 8G? 

(13.10.2018 20:13:08)
Karkulino, ty jsi ve tride, ze vis, jak to chodi?

Deti popisuji situaci ve tride "svym zpousobem dle sveho pohledu". Jak to vidi tvuj syn nemusi souhlasit s pohledem spoluzaku/nebo jen nekterych, a uz vubec ne se situaci ve tride, natoz s pohledem toho popisovaneho chlapce/jeho rodicu.

 . . 


Re: Žák s dysfunkcí na 8G? 

(13.10.2018 21:18:15)
Karkulíno, směšuješ dvě věci - případ tebou popisovaného studenta, a studenty s dys- na 8lg. Jelikož dys- poruchy jsou nezávislé na inteligenci a studijních přepokladech, tak samozřejmě studenti s dys- na gymplech jsou a patří tam.

Pokud je kluk na gymplu protekcí, tak je to špatně. Pokud se tam trápí, je to špatně.

Pokud je nadaný student na gymplu s dys-, je to dobře.
 Katka a 2 výrostci 


Re: Žák s dysfunkcí na 8G? 

(14.10.2018 12:01:43)
~R^
 Rozállie 


Re: Žák s dysfunkcí na 8G? 

(14.10.2018 9:58:30)
Myslím si o tom, že je to celé nějaké divné.
Podprůměrné známky samy o sobě, zvlášť na ZŠ, nevypovídají vůbec o ničem, znám pár dětí, kterým silně nesvědčí/čil klasický vzdělávací systém (z různých důvodů) a známky na ZŠ docela děs. Jen díky tomu, že rodiče znali své děti, a dopomohli jim na "lepší" školu se těm dětem velmi ulevilo a ze čtyřkařů jsou rázem jedničkáři, někteří jsou teda už na VŠ. Teď mám v okolí třeba jednoho čerstvě nastoupivšího matfyzáka, který měl na ZŠ i 8G (!) čtyřky, dokonce i z matiky. Největší překvápko byla jeho jednička z matury matika plus. Teď je vyloženě šťastný, konečně mezi svými a nikdo ho netýrá trváním na (pro něj) zdlouhavých řešeních a mezivýpočtech, když je schopen od boku vypálit výsledek.
I můj manžel měl na prvním stupni strašné známky, jeho trojka v první třídě je u nás často zdrojem veselí, i když víme, že jemu tehdy do smíchu nebylo vůbec. Maturoval s 1, pak levou zadní VŠ ~d~

Nejhorší na tvém dotazu mi přijde to, jak spolužáci řeší oprávněnost nebo neoprávněnost 2 a 4 a chování toho chlapce. Svědčí to o hrozné atmosféře ve třídě, je povinností učitele si toto pohlídat.
Tvou záležitostí je zkrotit syna a snažit se o empatický vhled (když to ty děti nikdo neučí ve škole), nebo ti taky jednoho dne může na stole přistát oznámení, že je tvůj syn jedním z šikanujících agresorů.
Spolužáka je mi líto - je úplně jedno, z jakých důvodů je ve vaší škole, do toho není nikomu nic, ale musí se tam cítit strašně ~a~
 K_at 


Re: Žák s dysfunkcí na 8G? 

(14.10.2018 13:45:16)
Supliku, tridni by mel tusit, jake vztahy ve tride panuji - aspon ramcove. A tak nejak by to mel zvladat kazdy ucitel, ne? Kazdy treba jinak, ale mel by ~d~ a ze to je pekna pakarna, to mi rikat nemusis. Ja jsem treba hotova z toho, kolik kluku ma bouchani a kopani a strkani zarazeno v rejstriku "hra". Pratelsky te nakopnu, bouchnu. Ty vado, divocejsi honicka, pretlacovana, ze se obcas kluci trochu stretnou v ramci nejakeh konfilktu.... Ale ne bezne!
 Monty 


Re: Žák s dysfunkcí na 8G? 

(14.10.2018 13:50:42)
Kat,
ve školce máš děti furt pohromadě. Na gymplu je vidíš i jako třídní zřídka, navíc pendlujou i po učebnách, všude jinak seděj, na spoustu předmětů mají menší skupiny...
 K_at 


Re: Žák s dysfunkcí na 8G? 

(14.10.2018 13:54:47)
Monty, mam holku na ZS. Trochu predstavu mam. I jinou nez z prace.
 K_at 


Re: Žák s dysfunkcí na 8G? 

(14.10.2018 13:49:43)
Baru, u nas tridni ma decka taky jen parkrat tydne. Ale - komunikuje s ostatnimi kolegy, snazi se mluvit s detmi, dela tridnicke hodiny. A den tridniho ucitele - 1* v mesici.
 Rozállie 


Re: Žák s dysfunkcí na 8G? 

(14.10.2018 14:12:05)
Supliku, tak snad vsichni, i na tom gymplu, ne? Ze se od toho distancuji, je smutna pravda ~:(
Kazdy dospelak, ktery do te tridy vkroci, nebo je svedkem nejakych takovych poznamek na neci adresu - v tu chvili by mela jit vyuka stranou ~d~
 Rozállie 


Re: Žák s dysfunkcí na 8G? 

(14.10.2018 18:02:16)
To se samozřejmě může stát, pak má za učitelem nebo výchovným poradcem, školním psychologem, nebo koho mají, zajít dítě, popř. rodič (tady by to měla udělat zakladatelka nebo její syn) a škola by měla situaci řešit ~d~
 Lída+4 


Re: Žák s dysfunkcí na 8G? 

(15.10.2018 12:35:30)
Rozálie, přesně tak. Můj brácha na ZŠ nic moc, gympl prolezl se čtyřkama. Dnes má dva magisterský tituly, doktorát a "dělá vědu". ~;)
 Dari79 


Re: Žák s dysfunkcí na 8G? 

(14.10.2018 17:10:42)
Hele,taky jsem prošla víceletým gymplem.

Byly tam samozřejmě spolužáci různí, min 2-3 to měli určitě víc vydřené, než ostatní. A co? Přijímačky udělali...

Jinak teda - pokud je synáček v primě, tak ho můžeš ubezpečit, že spousta spolužáků se "vykrystalizuje" až časem... I u nás to tak bylo, že děti, které v primě třeba nepatřily k nejlepším, za pár let excelovaly ve "svých" předmětech a v ostatních byli třeba průměrní...

Nikdo nemám právo nikoho odepisovat.

Pokud jde o osobnostní stránku, tak samozřejmě zase každý je jiný. Osobně by mi víc vadilo, kdyby moje dítě fňukalo, že jaktože spolužák dostal dvojku, když to bylo na jasnou čtyřku... Není to přece žádná soutěž. Ať se syn stará o svoje známky, pokud mu na nich tolik záleží. Já doufám, že hodně dlouho udržím dítě ve škole,která neznámkuje, kde se dbá na spolupráci mezi dětmi atd.

Dítě, který pláče už během písemky, je podle mě pod těžkým tlakem - buď školy nebo rodičů. Špatně to určitě je, ale nemyslím si, že je to dítě hloupé a že na gympl nepatří.
 Lída+2 


Re: Žák s dysfunkcí na 8G 

(15.10.2018 9:24:56)
Tak já mám syna na 8G s dyslexie, dysgrafií a dysortografie.

Je tam spokojený,...nikdo mi 6let neřeší písmo....čas navíc měl na něco jen na přijímačky.....jinak se na to zapomíná....a synovi to nevadí....

Papír udržujeme, kvůli maturitě....neradi by jsme se dočkali toho, že sloh se pošle zpět: text nečitelný 5!!!

A co jako.....mám to dítě utopit, že má ty vady....? Já je mám taky a střední školy jsem zvládla udělat hned 2.....

Tohle mi vadí, máš DYS...mazej do zvláštní školy.....~a~ to bylo za nás, že se to neřešilo a člověk byl jen lempl......a zůstalo mu to dodneška.....

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.