| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti

 Celkem 92 názorů.
 . . 


Téma: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(15.5.2018 22:06:47)
Nadané děti v Česku nemají ve školách dobrou podporu. Učitelé na jejich vzdělávání nejsou systematicky připravováni a mnoho z nich neví, jak talent dítěte rozvíjet. Shodli se na tom účastníci konference Fenomén nadaných dětí, kterou dnes v Poslanecké sněmovně pořádala vzdělávací organizace EDULAB. Stát na podporu nadaných žáků dává 0,25 procenta z peněz, které jsou určeny pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami, uvedla Ivana Blažková z oddělení speciálního vzdělávání ministerstva školství.

V každém ročníku populace je podle odborníků zhruba deset procent nadaných a dvě procenta mimořádně nadaných, v ČR se je ale často nedaří odhalit. Ministerstvo školství ve svých statistikách ze základních škol letos eviduje 1881 nadaných a 1116 mimořádně nadaných dětí. To je 0,2 procenta, respektive 0,12 procenta ze všech 962.108 žáků.

Podle Blažkové z ministerstva školství šly od září 2016 na podporu v začleňování handicapovaných a nadaných dětí dvě miliardy korun, konkrétně nadané žáky ale podpořil stát pěti miliony korun. Ministerstvo by chtělo tento stav zlepšit úpravou vyhlášky o společném vzdělávání dětí ve školách, kterou chystá do konce letošního roku. V praxi by pak větší podpora nadaných mohla fungovat od září 2019, řekla Blažková.

Nadané děti bývají nadprůměrné v rozumových schopnostech i osobnostně a citově. Vyžadují proto větší pozornost, citlivý přístup a množství podnětů ke svému rozvoji. Pokud jsou zanedbávané, bývají podle odborníků frustrované a tíhnou k psychickým potížím. Společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti, a v mezinárodním srovnání se stává méně úspěšnou.

Podle předsedkyně Společnosti pro talent a nadání Evy Vondrákové je třeba, aby se problematice nadaných věnovala stejná pozornost jako tématu handicapovaných. Upozornila, že ve školách je řada dětí, které nepracují na úrovni svých možností, mají samé jedničky a ve výuce se nedovídají nic nového. Škola by jim měla dát šanci se rozvíjet a stát by to měl podpořit více penězi, uvedla.

Také Dana Pražáková z České školní inspekce uvedla, že český vzdělávací systém děti s nadáním nedostatečně podporuje. Řada učitelů si podle ní na práci s talentovaným žákem nevěří a často mu k dalšímu rozvoji doporučují různé mimoškolní aktivity. Nadané děti přitom podle odborníků silně vnímají, jak s nimi pedagog i další lidé jednají. Kvůli obavám z posměchu a závisti proto často své nadání raději tají.

Vondráková zdůraznila, že kvalita vzdělávání nadaných není závislá jen na penězích, ale i na učitelích. Důležitá je podle ní jejich motivace, samostatnost a zodpovědnost. Školy pak k podpoře nadaných mohou využít i zjednodušené žádosti o evropské peníze, dodala Pražáková.
 Kudla2 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(15.5.2018 22:23:57)
Slupko,

to je zajímavý téma.

Ale zajímalo by mě, jak konkrétně by ta práce s nadanými žáky měla vypadat?
 . . 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(15.5.2018 22:34:03)
Kudlo, no to už není moje věc... (rádoby vtipná citace z písničky co zpívá Křesťan).

Dávám to sem kvůli těm číslům (že ty děti fakt existujou), kvůli tomu konstatování, že se na ně fakt kašle, a že v důsledku toho opravdu o ně společnost "přichází".

Protože tady se často dočítám, že si ty nadané děti mohou a mojí pomoci samy a/či mimo školu, že se nic nestane, když si tu základku nějak odchodí bez nějakých extrabuřtů.

Článek dle mého hezky přehledně shrnuje, co se tu neobratně snažím vysvětlovat přes 10 let.

 Kudla2 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(15.5.2018 22:43:19)
Slupko,

mě by to fakt zajímalo, co by se dalo dělat konkrétně.

Protože nevím, jestli třeba běžnej učitel by tomu nadanýmu žákovi vůbec stačil (jestliže se bavíme fakt o mimořádným nadání, ne o někom, kdo je "jen" normálně chytrej).
 Alca 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(15.5.2018 22:49:31)
Kudlo,

jako jedna z možností co mě napadá, je umožnit takovému dítti navštěvovat třeba výuku určitého předmětu pro vyšší ročníky (podle jeho schopností). prostě nedržet se nutně jedné třídy pro celou výuku, ale více to diferencovat podle schopností. Jinak je fakt, že třeba v USA tohle umí, tam klidně může teenager na univerzitu.....
 Kudla2 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(15.5.2018 22:53:19)
Alčo,

to je fakt, to by asi nemusel být takový problém ani v našich podmínkách?
 Monika 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(15.5.2018 22:55:07)
Ono by někdy stačilo, kdyby učitelé ty nadané děti "jenom" nesráželi a třeba nezesměšňovali a "nechali je dýchat" a nesnažili se je narvat do nějakých škatulek, si myslím.
 Alca 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(15.5.2018 22:59:06)
To je potřeba samozřejmě taky, ale zároveň je potřeba je i zabavit a pokud už se to nezvládá ve třídě, je dobré umožnit rozvoj i mimo ni.....
 Alca 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(15.5.2018 23:00:11)
Kudlo, v reálu může být problém s nějakým srovnání rozvrhů, aby se to přecházení dalo uskutečnit. Ale zase těch dětí je minimum, tak by to neměl být zase takový problém.....
 Monika 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(15.5.2018 22:53:29)
No, na prvním stupni by mu určitě stačil a na druhým by se ještě taky mohl chytat. Jenže on by se právě dobrý učitel měl vyznačovat tím, že nepotřebuje dětem "stačit" nebo vůbec s nimi soutěžit, měl by je umět naučit, to co potřebují, tj. třeba "jen" podporovat jejich sebevědomí a pocit vlastní hodnoty a učit je třeba ne nové vědomosti, ale předávat různé zkušenosti, metody práce, morální hodnoty atd. Oni i ty nadané děti se toho potřebují spoustu učit, i když třeba malá násobilka to nebude ...
 . . 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(15.5.2018 22:54:52)
Kudlo, učitel tělocviku nemusí skákat tak vysoko, jako jeho jeho žák, a přesto mu poskytnout dostatečně bezpečné a podporující prostředí a vedení pro jeho vysoké skoky.

Navíc jde opravdu o celých těch deset procent nadaných dětí (možná podle tebe těch "jen" normálně chytrejch) , nejen o ty 2 mimořádně nadaných. Těm na prvním stupni, kde se toho dá nejvíc zkazit u těchto dětí, většina učitelek "stačí" - nejde přeci o to, aby měla lepší přehled v nějakém specializovaném zájmu toho dítěte, ale aby to dítě uměla a chtěla a mohla vést stejně jako všechny ostatní - průměrné, hendikepované, také i onaké...

 Analfabeta 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(16.5.2018 7:15:20)
Někdy nestačí. Mám nadané dítě (už teda dospělé), a škola byl neustálý boj. Ve třetí třídě dítko zjistilo, že evistují různé matematické soustavy. My že počítáme desítkovou, v Anglii se počítá šedesátkovou, ale co takhle dvojková nebo šestková? Já tak akorát vím, že to existuje, ale neznám podrobnosti.paní učitelka taky nevěděla. Takže matikářka na 2.stupni, tasice taky nevěděla, ale zaujalo ji to, zjistila a vysvětlila. Děcka pak doma zkoušela počítat příklady ve dvojkové soustavě a zapisovat čísla. Pak jsem do toho přišla ještě já s tím, že my sice píšeme čísla,ale existují i jiné zápisy čísel, my píšeme číslice původně arabské, ale existuje i zápis číslicemi římskými a proč tedy staří Římané nemohli rozvíjet matematiku. Pár měsíců jsme se takto bavili matematikou a bylo to zajímavé pro všechny. Pak teda zjistili, že zápis arabskými číslicemi a desítková soustava je pro zápis čísel a různé výpočty docela jednoduchá a pohodlná, takže svůj zájem obrátili zase jinam.

Já bych brala aspoň to, že pokud máme nějaké nadané dítko, že se aspoň na základce naučí dva, případně tři jazyky na slušné konverzační úrovni. Proto jsem ráda, že existují 8G. Znalost jazyků se těmto dětem bude v budoucnosti hodit. Vím to podle sebe: učila jsem se jen ruštinu a to je hoooodně málo, protože ruštinu jsem nikdy nepotřebovala, kromě zájezdu do Ruska. Ale to bylo jen 12 dní mého života. Němčinu a angličtinu bych využila minimálně v polovině života a měla bych i líp placenou práci.
 Dana 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(16.5.2018 8:48:57)
Proto je dobře, že existují víceletá gymnázia, kam se část nadaných dětí odebere. Bylo by dobré alespoň od druhého stupně žáky v ročníku rozdělit na skupiny lepší, horší, alespoň třeba v angličtině a matematice. Ale to se teď zrovna nepropaguje. Pak se všichni diví, že je takový tlak dostat dítě na víceleté gymnázium. V ZŠ se pořád zohledňují slabší a integrovaní žáci a nadané dítě tam nemá prostor a stagnuje.
 Kudla2 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(16.5.2018 8:51:30)
Já myslím, že teď není v kurzu říkat o někom, že je lepší nebo horší.

Na jednu stranu je to asi dobrý pro psychiku, na druhou stranu pak je asi problém s tím, když někdo ve stejný třídě to samý zvládá s prstem v nose a druhej nestíhá.

Ty osmiletý gymply v podstatě podle mě dělaj to, že zajistěj, aby ta třída byla relativně stejnorodá, takže se de facto vyhnou tomu integračnímu principu.

 x x 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(16.5.2018 9:05:25)
Noooo, to nemůže v současné době dopadnout. U syna když byl ve 4. třídě, tak se na rok půlila třída, protože dětí bylo dost. Šla jsem za ředitelkou a na rovinu jsem se jí ptala, jestli by to nešlo rozdělit na ty chytřejší a ty ostatní a prý že je to totálně neprůchozí, že by na ní vlitli Pepíčkovi rodiče, že jak si dovoluje ho dát do třídy se slabšími. Zkrátka nelze. Ta třída je problematická už od první třídy, je tam opravdu velký podíl s různými poruchami nebo dokonce integrovaných, kteří inteligenčně spadají do pásma cca kolem 80 a je to strašný průšvih. Teď je třída zase spojená, naštěstí ten největší rušivý element odešel do speciální školy, za což jsem neskonale vděčná, divím se, že to rodiče i škola vydrželi celé 4 roky, když děcko bylo fakt na úrovni mentální retardace, házelo po ostatních nůžky, vrhalo je na radiátory atd. bylo za ty 4 roky poměrně dost zranění ostatních dětí. No zkrátka hnus nad hnusy. Pak se mi může někdo divit, že nesnáším různé inkluze atd.

Dceru jsem dala na 8G, protože je poměrně dost nadaná a našla se tam. Ostatní děti půjdou taky na 8G nebo na 6G, protože jsou chytré a já nechci aby zakrněly. 8G, i když tam nejsou třeba samí géniové, tak poměrně stírá tady ty obří rozdíly v inteligenci a schopnostech a ta výuka je kvalitnější a plynulejší.
 Alena 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(16.5.2018 9:12:19)
Puleni tridy opravdu rozdilny pristup k rozdilnym zakum nezaridi, je to nesmyslne reseni.
 Girili 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(17.5.2018 9:50:17)
Kudlo, mluvi se o tom, ze nadanych je 10%, mimoradne nadanych 2%. Opravdu si myslis, ze by vystudovany ucitel nestacil alespon tem 10%?
Nas syn urcite nadany je a resila jsem to uz v nekterem z minulych temat. Ted nastupuje do 1. třidy a uprimne se bojim, zda ho to nesemele. ~d~
 Monika 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(15.5.2018 22:49:13)
Tady někdo zpochybňoval, že existují nadané, případně výjimečné děti? Spíš asi se jejich problémy považují za menší, než problémy jiných "speciálních" dětí, to se určitě často děje. Někdo to asi bere tak, jako kdyby jsi chtěla pomáhat spíš někomu, kdo má milion korun, aby měl dva, místo toho, abys pomáhala někomu, kdo žije pod hranicí chudoby, aby přežil. Ale tohle srovnání by se v případě nadání dětí asi používat nemělo. Ovšem říkat, že by některá osoba mohla být pro společnost v budoucnosti prospěšnější než třeba jiná a proto by se jí mohla věnovat větší pozornost, to se dnes moc nehodí říkat. Na druhou stranu, nadání lze taky využít všelijak ...
 Líza 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(16.5.2018 5:09:34)
Slupko, nojo, je to tak.
Vždycky při těchto diskusích si vybavím pražský osmiletý gympl, který jsem z výběru vyloučila poté, co jsem se v jejich vzdělávacím programu dočetla, jakým způsobem pracují s nadanými dětmi (a osvobození ze školní výuky předmětu, v němž byly napřed, bylo na prvním místě, na dalším pak pomoc učiteli s výkladem látky ostatním).
On je to širší problém. Sneseme průměr a podprůměr, ale nadprůměr je třeba nivelizovat. Tahle filozofie tu furt je...
 Inaaa 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(16.5.2018 0:12:20)
Hm, dcera technicky patri mezi nadane, protoze jsou tam razeny deti z Mensy...nikdo s ni nikdy nepracoval, same jednicky nemivala, v puberte mela spis problemy, ktere ji privodily problemy se studiem.....Psycholozka Mensa gymnazia mi rekla, ze tyto deti dospivaji pozdeji...


Dcera nyni chodi na soukromou skolu misto statni, poprve ji skola bavi, predtim skolu i nenavidela, nektere predmety.
Mezi soukromou skolou a statni vidim diametralni rozdil, nerikam k lepsimu, ale je to jine.
Skvely byl letosni rozvrh treba, vstavat az na 11, 10, 9...to se tak nahodou seslo

Psycholog Robert Capek v jednom rozhovoru daval hodne viny i ucitelum za to jak to vypada s detmi ve skolach, nebo za jejich vysledky



Žáci zlobí z nudy, dobrý učitel nepotřebuje špatné známky, říká lektor
https://zpravy.idnes.cz/rozhovor-tresty-pro-deti-domaci-ukoly-skolstvi-robert-capek-p5b-/domaci.aspx?c=A180425_104229_domaci_nub


Obecne se rika, ze se i rodic zameruje na to, co dite neumi...ze ho nepochvali za dobre veci, ale zameruje se na to spatne, ty mas spatnou znamku, ty jsi neudelal tohle, a to dobre bere automaticky

To bych rekla, ze je i ucitelu, zabiji v diteti to dobre a soustredi se na to spatne, jde jim o to dat spatnou znamku, ne pomoci...
 Inaaa 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(16.5.2018 0:15:07)
Úkolem učitele je vytvořit takové klima, aby práce žáky bavila a on mohl pracovat co nejméně. Takže abyste mohla být líná učitelka, musíte být chytrá učitelka,“


Třídní schůzky často vypadají jak z dob ROH.... Spolupráce, třídní schůzka, komunikace. Problém je, že se nemění technika práce s rodiči. Pořád máme zažité třídní schůzky, které zatuhly někde v předlistopadovém stavu a často vypadají jako schůzky Revolučního odborového hnutí. Rodiče na ně chodí otrávení, ani si často nesundají kabát.

Přitom účelem nemá být, že jim tam učitel vykládá, že jejich dítě má špatné známky nebo zlobí. Účelem těchto schůzek je vytvoření školního společenství. Rodiče a školy by měli mít společné desítky různých aktivit, být přátelé a spojenci. Rodič by ve škole vůbec neměl poslouchat, že má jeho ratolest špatné známky – především proto, že dobrý učitel vůbec nepotřebuje špatné známky dávat.



Špatná známka jde za učitelem, protože dává žákům práci, na kterou oni nestačí. To je jeho didaktická chyba. Pokud žákovi během školního roku nedokážete ukázat, že dějepis je zajímavý předmět a že matematika může být zábava a dáte mu špatnou známku, pak je chyba opět na straně učitele. To on by se měl polepšit


 K_at 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(16.5.2018 6:13:36)
Inaa, jiste mas v urcitych vecech pravdu. Ale dost bych se ohradila u "Rodiče a školy by měli mít společné desítky různých aktivit, být přátelé a spojenci." troufam si rict, ze mnoho rodicu NECHCE desitky spolecnych akci, protoze to nestihaji. Druha vec - system znamkovani se po ucitelich vyzaduje. A jako jsou deti nadane, ci bezne chytre, jsou i deti mene chytre. A deti, ktere zkratka neco nebavi.
 Inaaa 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(16.5.2018 15:04:47)
To byl text z odkazu vyse, ad onen psycholog Capek v idnes.

Teda tridni schuzky na statni skole a na soukrome taky rozdil, zvlastni jak se to diametralne lisi.
 Ananta 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(16.5.2018 7:52:34)
Inno, jsou děti, které nenamotivuješ ani kdyby ses nakrájela. To bychom se pak mohli bavit o soukromém učiteli jednoho max dvou žáků. To co popisuješ je podle mě scifi a učitel není Bůh.

A s těmi známkami, to jsem kdesi četla článek a to už je podle mě úplná pitomost. Sice by to bylo hezký, ale opět, tohle by vyžadovalo naprosto individuální přístup. jednoduše je nastavené určité tempo podle průměru a podle toho se jede, kdo nestíhá, tak má horší známku. Nedovedu si představit, jak dvaceti žákům zadáváš práci podle jejich tempa a usiluješ u každého zvlášť, aby byli motivovaní.
 Alena 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(16.5.2018 8:19:17)
Ananto,scifi? Presne takove rodicovske nazory jsou velke brzdy skolniho pokroku, rodic si nedovede predstavit, ze to jde jinak, tak je to nesmysl a basta. Skutecne znamky (natoz spatne), k vyuce treba nejsou, neni to zadna utopie. Vzdyt funguji skoly, ktere bez nich existuji velmi dobre. I s individualnimi plany,s posilenim detske odpovednosti, s ruznou rychlosti prace...Zajdi si do nejake alternativy (a ani to byt samozrejme nemusi), k ucitelce, co vec ovlada, je dusledna a uvidis jak to muze bezet jinak.
 K_at 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(16.5.2018 8:19:53)
Ananto, ono by tohle slo. Ta prace dle tempa, atd. Ale znamena to, ze vsechno musi byt uplne jinak, cely system vc.vzdelani pedagogu....
 Len 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(16.5.2018 8:51:15)
Ananto, jde to, tohle zazivam s mymi detmi jedenactym rokem.

Ja mam problem s tim stavenim specialnich a nadanych deti proti sobe. Vubec se nevylucuje mit programy pro obe skupiny a to, ze se pro specialni (znovu, handicapovany je v podstate velmi hnusne oznaceni) deti dela hodne, je v ramci ceskeho systemu blbost. Mam autisticke dite, ktere bylo pri nastupu do skoly zarazeno do tabulky snizeneho intelektu. Ted ve ctrnacti letech je v podstate pripraven na zkousky pro bezne sestnactilete z mnoha predmetu a zmereny intelekt je uplne jinde nez v peti letech, takze takovehle skatulkovani opravdu k nicemu neni. Dcera je to dvouprocentni dite a vidim, ze to jde skloubit, kdyz se chce a jsou k tomu pripraveny prostredky a prostredi. Ani jedna skupina neni dulezitejsi.
 Bouřka 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(16.5.2018 8:55:23)
Len, jo mam podobny problem. A nejen proto, ze ono to jde leckdy ruku v ruce.
 Kudla2 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(16.5.2018 8:59:18)
Tak tady mi skoro připadá, že dost značnou část problému v takovéhle situaci dělá to škatulkování a "ošklivý" označování (handicapovaný versus speciální).
 Monty 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(16.5.2018 9:01:07)
"Sice by to bylo hezký, ale opět, tohle by vyžadovalo naprosto individuální přístup. jednoduše je nastavené určité tempo podle průměru a podle toho se jede, kdo nestíhá, tak má horší známku."

Pane Bože, kolikrát tu ještě budu muset číst tenhle nesmysl? ~d~
 Ananta 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(16.5.2018 9:29:57)
Monty, to je realita. Já nepíšu, že je to tak dobře, ale při počtu žáků ve třídě na jednoho učitele i to co tady navrhujete připadá jako nezvládnutelné.

A jak hodnotit? To je dlouho diskutovaný téma. Já ty děti vidím, učím se s nimi v práci, někde je to marný, nic je nezajímá, nebaví a jiné dítě zase baví aspoň něco atp., takže to hodnocení je logicky odlišné, myslím známky a je to tak podle mě v pořádku. Nemá cenu si hrát na to, že jsou všechny děti stejně chytré, motivované a motivovatelné. Mě už ta přehnaná přecitlivělost a korektnost nějak nebaví. Úroveň vědomostí klesla oproti našim ročníkům až kamsi a pořád se vymýšlí nějaký alternativy. Kde jsou výsledky?
 Monty 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(16.5.2018 9:32:16)
Ananto,
není to realita, to by musela mít většina žáků jedničky a to nemá.
Ano, na každé škole je to trochu jiné, učitelé mají jiné nároky a jiný způsob hodnocení, ale paušálně to prostě neplatí.
 Monika 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(15.5.2018 22:30:05)
No, jo, bylo by pěkné se tomu věnovat, ale jestli se to udělá jako všechno - že dítě bude muset mít spoustu papírů a škola podat fůru žádostí a ve výsledku stejně učitelé nebudou vědět, jak s tím naložit (s výjimkami, které samozřejmě existují už teď "bez papírů"), tak stejně málokdo bude ochoten tyto "procedury" absolvovat. Ale aspoň by se mohly přestat vést řeči proti osmiletým gymnáziím, když lepší systém nikdo nevymyslel ... Stejně jako ve spoustě dalších věcí je asi zásadní změnit systém přípravy učitelů, ovšem kdo to vymyslí a prosadí???
 Vítr z hor 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(16.5.2018 5:05:30)
Jsem skepticka. Je to proste jen dalsi papir pro papir, aby se nereklo, ze se na nadane deti kasle. Prachy nejsou potreba, opet se zde pracuje s mytem "dobreho ucitele". Dobry ucitel zachrani vsechno...

Hlavni problem je v tom, ze ucitel (mimoradne) nadaneho zaka nepozna (nema k tomu vzdelani, nastroje, neni to jeho specializace), a kdyz uz se nadany zak odhali, obvykle z iniciativy rodice - nebo proto, ze ma ve skole problemy, procez je poslan do ppp. Skoly povazuji za nadane prevazne nadprumerne zaky, protoze se jim s nimi dobre pracuje.
PPP jsou tragicky precpane a v podstate kolabuji - vetsinou uz jen produkuji nejnutnejsi papiry. Unorove objednavky prijdou mozna na radu v zari... S personalem je taky prusvih - chybi, casto neni zkuseny, fluktuuje.

No a nejhorsi jsou predsudky - mimoradne nadaneho soupnem na par predmetu o tridu vys a bude. Je to zazracny a bezproblemovy jednickar, talent se prosadi vzdy/vsude.

Takze az bude min zaku ve tride, dostatek odborniku, proskoleni ucitele - tak mozna. Ale zatim je jen dalsi papir o hledani svateho gralu, o nemz nikdo nevi, co to vlastne je a jak to vypada.
 Epepe 


Dobrý učitel to pozná  

(16.5.2018 8:54:48)
Dobrý učitel to pozná, bez debat. Znám spoustu učitelů, co přišli a řekli, že to a to dítě je někde jinde a mělo by navštívit PPP, nebo jinou instituci.
Problem je, že ani PPP často nevědí, co s ním.

Další potíž, sice se píše, že nadané děti jsou citově vyzralejsi, je možné, že taková statistika je. Ale já se spíš potkávám s dětmi, které se do kolektivu zařadit neumí a chodit na matiku o rok výš, by pro ně byl totální mazec.
 Evelyn1968,2děti 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(16.5.2018 7:16:26)
Je to těžký, když dítě musí odsedět ve škole ty povinný hodiny a poslouchat věci, který už dávno ví, odpoledne už je akorát unavený a otrávený, školu nesnáší.

Syn šel do první třídy s tím, že uměl číst, počítat do sta (sčítat a odčítat), spoustu věcí navíc, některý děti se tam teprve učily mýt si ruce po wc, když to přeženu, nutili ho slabikovat, když už dávno normálně četl, tak se tam nudil, měl na učitelku spousty "nepříjemných" dotazů, tak dostával aspoň vynadáno, že blbě kreslí a píše, což mu dneska na VŠ fakt nevadí ~t~, ale zprůměrovali ho dokonale, než mohl utýct aspoň na 8g.

Myslela jsem, že po 20 letech už jsme jinde a těmhle dětem se věnuje i někdo jinej než rodiče.
 Analfabeta 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(16.5.2018 7:34:14)
Znám podle sebe. Jenže jsem chodila do školy ještě za socialismu, navíc venkovská škola (ve městech byly aspoň tu a tam specializované třídy, třeba matematické nebo sportovní, pro mne by to znamenalo dojíždět denně 30 km, což bylo naprosto nereálné). Ještě že mne nechali číst si pod lavicí, sice jsem nevěděla, kde čtou, protože slabikovali m-á = má, m-a = ma = máma a já si přitom pod lavicí četla Krásu nesmírnou.
Proplula jsem s lehkostí motýla základkou i střední a na VŠ to byl tvrdý náraz na čumák, protože jsem se neuměla učit a jsouce absolventkou odborné školy (sice výběrové, jediné v kraji), neuměla jsem na rozdíl od gympláků žádný jiný jazyk kromě ruštiny, chyběla mi i matika. Znalost jazyků jsem nedohnala a na VŠ jsem spadla do průměru. Teda do "průměru" - byla jsem ve skupině s drakama, kteří jeli od počátku na červený diplom s tím, že jejich cílem je buď pracovat v Akademii věd nebo učit na vysoké škole. Na jiné VŠ a v jiné skupině bych opět byla za hvězdu, takto jsem byla jen "průměr", byť jsem dost náročnou VŠ absolvovala s průměrem 1,5. Ale fakt je, že to, co se při výuce zanedbalo na základce a na střední, mi tam chybělo a dohnat se to už nedalo.
 Alena 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(16.5.2018 8:24:41)
Buchli, ja nevim jestli by meli byt na 8g, meli by byt na skolach, kde s nimi umi pracovat. Bohuzel nektere 8g (ci nekteri ucitele - a vedeni na ne tlak nevytvari) s nadanymi pracovat neumi - jde jim jen o to mit deti, co jsou bez reci ochotne do sebe pojmout maximum informaci, o praci s nadanymi ( treba jednostrane )se nazajimaji.
 Bouřka 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(16.5.2018 8:53:40)
Souhlasim, ze 8g by as mely byt predevsim pro ty opravdu nadane deti, ale samy o sobe situaci taky nevyresi. Ony muzou byt i prakticky zamerene talenty, treba technickeho charakteru, ktere studium jako takove zas az tak brat nemusi. Druha vec je, ze ani ty gymply nemusi automaticky znamenat, ze budou umet s nadanymi pracovat. Jo, latka je tam celkove vys, ale i tak dite muze byt v nektere oblasti vzdalene mistnimu prumeru. Dite se tam asi bude nudit min nez na bezne skole, bude celkove vic zamestnane, ale ten samotny talent rozvijet nemusi.
 Kudla2 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(16.5.2018 8:57:17)
"Ony muzou byt i prakticky zamerene talenty, treba technickeho charakteru, ktere studium jako takove zas az tak brat nemusi."

Ano, to znám.

Osoba nesmírně nadaná "na ruce" a velmi přirozeně inteligentní, ale není klasický "studijní typ", takže je vyučená bez maturity (a má vlastní živnost a vede se jí dobře).
 Epepe 


Nadání neznamená studijní typ  

(16.5.2018 8:58:00)
Gymply jsou pro hodné holčičky. To je nadsázka, ale de facto je to tak. Gympl je vysoce studijní záležitost, musí tě to učení bavit, musíš mít disciplínu, musíš mít zájem.

A hromada dětí mimořádně nadaných se pod tou tíhou zhroutí. To fakt není řešení.
Stejně jako ta matika o ročník výš - tyhle děti jsou často křehké nádoby, sebevědomí na bodu mrazu a najednou budou ve třídě nejhorší a budou muset dvojnásob makat.
 Kudla2 


Re: Nadání neznamená studijní typ  

(16.5.2018 9:00:33)
no nevím, nemám pocit, že by se třeba naše děti ze špatnejch známek na gymplu nějak hroutily.

"Sebevědomí na bodu mrazu" - to je blbý a je to potřeba řešit, ale to přece není tak úplně problém tý školy.

Pokud ten člověk je tak nadanej na matiku, že by se ji kvůli tomu šel učit o třídu výš, tak to přece asi nebude tak, že tam bude poslední a bude z toho špatnej - v tom případě by asi měl zůstat v tý původní třídě a bylo by vyřešeno.
 Epepe 


Re: Nadání neznamená studijní typ  

(16.5.2018 9:01:36)
Hm... To ale nebude reprezentativní vzorek, že.

 Kudla2 


Re: Nadání neznamená studijní typ  

(16.5.2018 9:05:27)
Tak to jistě ne, když jsou jen dva.

Ale nemám pocit, že by v jejich třídách (což je statisticky taky malej vzorek) byl někdo, kdo by se hroutil z přemíry náročnosti učiva (a pokud ano, tak se nabízí otázka, proč musí být zrovna na osmiletým gymplu a zda by si neměli sáhnout do svědomí jeho rodiče, že nacpali dítě na školu, kterou nedává a je pak logicky frustrovaný)
 x x 


Re: Nadání neznamená studijní typ  

(16.5.2018 9:09:27)
Souhlas.
 Alena 


Re: Nadání neznamená studijní typ  

(16.5.2018 9:09:58)
Kudlo, gymply jsou ruzne. Znam dite, co je na prestiznim 8g a z nekterych predmetu se hrouti. Nepropada z nich. Spatne snasi kolobeh prisny ucitel s nemyslnymi pozadavky, neustale pisemky, prezirave odtazite chovani vyucujiciho, vytvareni stresu.Je nadane, v predmetovych olympiadach je vysoko. Zaver, ze dite melo jit jinam, protoze 8g nedava, povazuju za uplne lichy, ale nekteri lide se na to tak divaji.
 Kudla2 


Re: Nadání neznamená studijní typ  

(16.5.2018 9:11:34)
Aleno,

v tom případě stížnost na učitele (pokud je takovej, tak s ním jistě bude mít problém i řada jiných studentů) / neprojde-li to, jiný 8G?
 Alena 


Re: Nadání neznamená studijní typ  

(16.5.2018 9:16:37)
"v tom případě stížnost na učitele (pokud je takovej, tak s ním jistě bude mít problém i řada jiných studentů) / neprojde-li to, jiný 8G?" dite je hodne citlive, nekteri spoluzaci s ucitelem maji problem, rada z nich ma nadhled a neprozivat to. S ucitelem mluvit muzes, nic se nezmenilo. Ano, ja myslim, ze rodice by si meli stezovat, obecne by se mel tlak na kvalitu 8g ucitelu vytvaret vetsi, ale postoj,"8g je narocna skola, kdyz se vam to nelibi (= rozumej dite nestiha) bezte jinam" je naprosto vzity a normalni. Obecne se zamenuje "narocnost" za kvalitu.
 Kudla2 


Re: Nadání neznamená studijní typ  

(16.5.2018 9:19:09)
Aleno,

já si myslím, že rozdíl v tom, jestli je učitel "jen" náročnej, ale jinak v pohodě, nebo jestli se chová ke studentům blbě, je naprosto zásadní a mělo by se to tak vnímat.
 Alena 


Re: Nadání neznamená studijní typ  

(16.5.2018 9:22:55)
prosim te, ucitelu, kteri se chovaji "standardne" a jejich vyuka spociva v kruhu:´- vyklad, zapis, pisemka, jsou plne gymply. Nemyslim si, ze je to obecne prostredi pro nadane.
 Bouřka 


Re: Nadání neznamená studijní typ  

(16.5.2018 9:04:00)
Tak ja si nepamatuju, ze ti nadani by se nejak hroutili, ale nejaka sance rozvijet talent prisla az v poslednich rocnicich, a to jeste jen proto, ze byla slusna nabidka volitelnych seminaru.
 Alena 


Re: Nadání neznamená studijní typ  

(16.5.2018 9:04:11)
"Stejně jako ta matika o ročník výš - tyhle děti jsou často křehké nádoby, sebevědomí na bodu mrazu a najednou budou ve třídě nejhorší a budou muset dvojnásob makat. " Ale ony nebudou ve tride nejhorsi, maji spis socialni problem, nechteji byt mezi starsimi detmi, obecne nechteji byt za exota (navic prostredi, kde se "vi", kdo je ve tride nejhorsi,vetsinou neumi pracovat s "jinymi" zaky). Navic zarazeni o tridu vys casto problem neresi - mimoradne nadani v nejakem oboru potrebuji jinou akceleraci, ne po pulroce klimbat mezi starsimi spoluzaky.
 Len 


Re: Nadání neznamená studijní typ  

(16.5.2018 9:04:30)
Epepe, ano. I kdyz si myslim, ze i tam dela dost pristup ucitele a dalsich pracovniku, atmosfera tridy (skoly) atd. Me dite ma krehke sebevedomi, nicmene posun v matematice o dva rocniky nahoru zvladlo v poradku. Ale obecne si myslim, ze tam problem opravdu byt muze.
 x x 


Re: Nadání neznamená studijní typ  

(16.5.2018 9:08:52)
Ale nemyslím, u dcery ve třídě je většina dětí nadaná v něčem, je tam jen málo všestranně nadaných dětí, tak možná 2 nebo 3 ze 30. Že má dítě na 8G na výzu dvojku nebo trojku z předmětu, který není jeho silnou stránkou přec není žádná trága a normální rodiče k tomu tak přistupují. Jinak u dcery u třídy většina dětí měla minimálně v primě znatelný propad známek.
 Kudla2 


Re: Nadání neznamená studijní typ  

(16.5.2018 9:09:57)
"Že má dítě na 8G na výzu dvojku nebo trojku z předmětu, který není jeho silnou stránkou přec není žádná trága a normální rodiče k tomu tak přistupují"

Ano, to taky tak vnímám.
 Monty 


Re: Nadání neznamená studijní typ  

(16.5.2018 9:11:46)
"Že má dítě na 8G na výzu dvojku nebo trojku z předmětu, který není jeho silnou stránkou přec není žádná trága a normální rodiče k tomu tak přistupují"

Kudlo,
chápu, známky vem čert, dokud čte povinnou četbu, tak je to cajk. ~t~
 Kudla2 


Re: Nadání neznamená studijní typ  

(16.5.2018 9:12:44)
Monty,

to mě překvapuje, já myslela, že právě ty zastáváš názor, že na známkách nezáleží?
 x x 


Re: Nadání neznamená studijní typ  

(16.5.2018 9:13:08)
Monty prosím Tě, třeba u dcery na gymplu žádnou povinnou četbu vůbec nemají. ~;)
 x x 


Re: Nadání neznamená studijní typ  

(16.5.2018 9:15:17)
Hele řekni mi, v čem je důležité mít na gymplu samé jedničky? Jako proč? Vím, že dcera učivo umí, chápe, že není šprt, no to není, úzce se profiluje a já opravdu nemíním po ní dupat, aby se šprtala například v základech společenských vět všechna náboženství, když to stejně po písemce hned zapomene, to samé třeba dějepis, utkví jí v hlavě to hlavní, ale detaily, prosím Tě, kdo si pamatuje všechno co se naučil na střední?
 Lassiesevrací 


Re: Nadání neznamená studijní typ  

(16.5.2018 9:09:03)
"Gympl je vysoce studijní záležitost, musí tě to učení bavit, musíš mít disciplínu, musíš mít zájem."

Právě, že nadané děti mohou velmi bavit a zajímat některé předměty (biologie, chemie) a nemusí mít disciplínu. Zatímco děti s disciplínou to nějak "dají", ale bavit je to vůbec nemusí. Což je škoda, pro ty přírodní vědy určitě...
 x x 


Re: Nadání neznamená studijní typ  

(16.5.2018 9:12:00)
To mi povídej, dcera se našla právě v kombinaci bio - chemie a ostatní předměty poslala prakticky na vedlejší kolej, tj. tak, že si to udržuje nějak tak jedničky, dvojky, ale neprožívá to, úzce se začala specializovat už teď v sekundě a hned vyhrála okresní kolo bio olympiády. Já po ní nijak nedupu, ona sama ví, kolik se musí učit a by si to udržela v rozumné hranici ty známky a hodně ji podporujeme v tom, co ji baví. Nemyslím, že by bylo nutné aby dítě bylo perfektní ve všem.
 Kudla2 


Re: Nadání neznamená studijní typ  

(16.5.2018 9:14:27)
Žubko,

já si myslím, že gympl je VŠEOBECNÝ vzdělání a že by si člověk tudíž měl odnést určité penzum vědomostí z různých oborů, ale . není nutné, aby ve všech exceloval.
 x x 


Re: Nadání neznamená studijní typ  

(16.5.2018 9:16:20)
No vždyť jo, to říkám furt, učí se všechno, ale některé předměty pro ni nejsou tak podstatné, aby z nich musela mít nutně jedničku, má sem tam dvojku, nebo horší jedničky, protože víc volného času věnuje tomu, co ji opravdu baví. A já jí to schvaluju. Dvojky přec nejsou špatné známky.
 x x 


Re: Nadání neznamená studijní typ  

(16.5.2018 9:18:28)
Ještě jsem chtěla dodat, že dcera jezdí domů kolem 3 hodiny. Chce stíhat svoje koníčky, chodí jezdit na koních a věnuje se právě té biologii a nechci ji otrávit tím, že bude šprtat na něco, co jí stačí vědět na dvojky.
 Bouřka 


Re: Nadání neznamená studijní typ  

(16.5.2018 9:23:41)
Pff, ja pokryla celou skalu, mela jsem i ctyrky, ve sve oblasti jsem byla velmi vysoce nad prumerem, v rade veci, ktere me bavili nejaky ten bezny nadprumer, a pak byly veci, kde jsem byla tezky podprumer ~k~
 Monty 


Re: Nadání neznamená studijní typ  

(16.5.2018 9:17:16)
Kudlo,
jejda, zase jsi nepochopila ironii. ~;)
 Vítr z hor 


Re: Nadání neznamená studijní typ  

(16.5.2018 10:36:13)
"A hromada dětí mimořádně nadaných se pod tou tíhou zhroutí. To fakt není řešení."

Bohuzel jsem zazila. Byla jsem na jazykovce, vse fungovalo tak, jak melo. Pak nekdo vymyslel prestehovat zaky (bez ucitelu) do jine budovy o par stanic metra dal. Bezni ucitele ze sidlistni zakladky se vrhli na "vybrane zaky" a behem prvniho pololeti ctvrtinu tridy psychicky vydeptali. Vy jste ti vybrani, vy zvladnete 4 velke pisemky denne...atd.
 Líza 


Re: Nadání neznamená studijní typ  

(16.5.2018 10:41:38)
Epepe, no nevím, mám doma dva vzorky na dvou různých 8G a ani jedno z nich není "pro hodné holčičky".
 iiii 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(16.5.2018 8:24:15)
Já souhlasím. Téměř všechno se orientuje na slabší děti, znevýhodněné různými dys- poruchami a jinými dg, a nadané dítě, ty si poraď samo... Jsem z toho nešťastná, protože vidím jak se dcerka pomalu srovnává s průměrem, i když potenciál by měla jinak obrovský.
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(16.5.2018 9:24:28)
Tak u nás naopak, všechno orientováno na ty lepší. Mám teda veliké štěstí, že dcera( 4. tř.) k nim patří. Tak jsme bez problému. Ale hodně dětí v tom všem plave. Učitel nám řekl, že při 13 dětech ve třídě vychází na vysvědčení ve 3.čtvrtletí 12 čtyřek nebo pětek. Mají pravidelné doučování jednou týdně. Ale prý téměř bez odezvy rodičů. Mailem jsme to dostali. Přijdou jen ty děti, kterým to sám nařídí.~d~
 Alena 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(16.5.2018 9:26:08)
" Učitel nám řekl, že při 13 dětech ve třídě vychází na vysvědčení ve 3.čtvrtletí 12 čtyřek nebo pětek." tak to ma pan ucitel pekne vysedceni sve prace.
 Monty 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(16.5.2018 9:27:25)
Aleno,
a on má být cíl práce učitele, aby měli všichni jedničky?
To jim je může nasázet rovnou a celý školní rok se houpat na židli a dloubat v nose.
 Lassiesevrací 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(16.5.2018 9:32:09)
Monty, 4. třída - 13 dětí (?). To je fakt masakr, ten výsledek. Čekala bych to v nějaké vyloučené lokalitě...
 Alena 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(16.5.2018 9:36:06)
Lassie, ani ve vyloucene lokalite. TO je proste selhani vyucujiciho.
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(16.5.2018 12:14:53)
Absolutně nejsme vyloučená lokalita. Je to zvláštní no. Dcera má samé jedničky ( sem tam jí tam vyleze nějaké mínus) a dělá doma jen úkoly, téměř nic víc. Ona ani není moc schopná odpoledne ještě "pracovat". Ale zase má přečteno od září 16 knížek, dělá si referáty sama, atd.
 Alena 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(16.5.2018 9:35:12)
Cilem ucitele ma byt podnitit zajem o obor a vzdelavani, neco naucit, zajimat se, pomoci naucit zaka nest odpovednost za sve vzdelavani...
Ucitel, ktery da cele tride ctyrky a petky, svou praci zjevne neovlada. K cemu komu pomuze ctyrka, petka?
 Ananta 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(16.5.2018 9:38:04)
Aleno, tak možná na gymplu :-) většinou jsou rádi, když je zvládnou výchovně a odprezentují látku v hodině.
 Alena 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(16.5.2018 9:40:01)
ucitel nema co "latku odprezentovat". Ale deje se to porad.
 Ananta 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(16.5.2018 9:35:34)
Jenže vy to pořád hážete na učitele, to je taková móda, že výsledky vypovídají o učiteli. Jsou učitelé, kteří ty jedničky dávají, aby měli klid od rodičů, vedení atp. a pak jsou ti co je nedají, když dítě neumí a většinou s tím mají sami problémy. Tohle mám přímo z praxe, máme tady školu spojenou s DD a úzce spolupracujeme. Dnes se totiž skoro čeká, že učitel nějakým zázrakem naleje do dítěte i slovíčka z cizího jazyka, převody jednotek se naučí v hodině atp.. Blbost, to možná ti talentovanější to stihnou v hodině. Normálně jsme se dřív doma museli učit. Tady dokonce proběhla před pár lety petice rodičů proti domácím úkolům a od té doby šla úroveň školy dost dolů, protože ti méně motivovaní se na to učivo už doma skoro nepodívají. A ti mají dostávat ty dobré známky?
 Alena 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(16.5.2018 9:37:42)
Ananto, ale takhle premyslet o skole je proste starodavne. O znamky vubec nejde, doba je jinde a zjevne tenhle zpusob vzdelavani nefunguje.
 Ananta 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(16.5.2018 9:40:28)
A já bych řekla, že o známky a znalosti tomu přiměřené jde především, protože podle známek a přijímaček se dostaneš na tu kterou školu potřebuješ.

 Alena 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(16.5.2018 9:41:22)
Ja si myslim, ze ne. Ze jde o pristup ke vzdelavani.A kdyz ma dite ke vzdelavani dobry vztah, dostane se, kam potrebuje.
 Ananta 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(16.5.2018 9:49:05)
Jde o to něco umět, jde o výsledky. Obloukem se nakonec stejně vždycky vrátíš k tomu, že se ty dětí musí začít připravovat i doma a učit se a nejen si hrát a koukat na videa a dělat hodiny projekt na jedno téma. Něco se dá udělat ve škole příjemněji, ale idea, že učitel v hodině vše naleje žákovi do hlavy je pro mě směšná a nerealizovatelná, sen rodičů, kteří už chtějí mít po práci klid a lepší je to hodit na hlavu učitele.

 Alena 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(16.5.2018 9:58:03)
Na tom se, Ananto, neshodnem. Pro me jsou to proste vylety do praveku. Vidim, ze jsou ucitele, kteri ukoly nepotrebuji a deti "vysledky" maji.
 Monty 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(16.5.2018 9:46:04)
Ananto,
vždyť je taky nedostávají.
 daba+holčička 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(16.5.2018 20:02:53)
Tak to si dovolím nesouhlasit, mám dítě s poruchami a nikdo se mu zvlášť nevěnuje. Máme ve škole "jazykovou třídu" kam se přesunuly ty chytré děti, takže ve zbylých třídách značně zhoustl poměr problémových žáků, což provází hlavně výchovné problémy. Následující rok ještě 3 zbylé třídy spojili do 2. Naučit se už nedá skoro nic. A teď jsem se dozvěděla, že závěrečná písemná práce je jednotná pro celou školu, ani učitelka nevím, co v ní kokrétně je a všichni na budou mít stejný čas, včetně těch s diagnozami. Přitom loni matiku spousta dětí nestihla a třídní průměr byl 3,8.
 Li. 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(16.5.2018 9:37:35)
Mám syn, kterému v 1.třídě změřili IQ na 152. Na základní škole se nikdy nemusel doma učit a přesto měl jedničky. Hrozně se nudil. Učitelka v 1-2. třídě to řešila tak, že mu dávala třeba z matematiky příklady navíc. Byl klid. Ve třetí třídě dostal novou učitelku a hned byl problém. Práci navíc mu dávat nechtěla (prý musí ke všem dětem přistupovat stejně) a tak stále dostával poznámky na téma - ruší vyučování. Škola se mu poměrně rychle znechutila, stále jsme poslouchali, že je tam strašlivá nuda. Následně nastoupil na 8G. Chvíli to vypadalo o moc lépe. Jenže i tady se ukázalo jeho velké nadání na matematiku, fyziku, chemii. Rozdílný je přístup profesorů k němu. Například chemikářka mu už zakázala se v hodinách hlásit. Prý je to zbytečné, ví, že všechno umí. Kluk se v jejích hodinách nudí a následně bohužel zlobí. Perfektní je matikář. Dává synovi úkoly navíc. Občas s ním i diskutuje o synově originálních řešeních některých úloh. Nesráží ho, podporuje ho. Syn matematiku miluje. Nejhorší situace je ve fyzice. Syn o profesorce mluví dost nelichotivě, v hodinách ji prý občas i opravuje a zbytek třídy si tak všimne chyb, které profesorka udělala. Marně mu doma vykládám, že chyby ve výkladu má přejít mlčky a nedráždit vyučující, že si je jen poštve proti sobě.
Proč jsem to všechno tady napsala? Pro podporu nadaných dětí není třeba vymýšlet hned nějaké nové osnovy. Stačilo by, kdyby se vyučujícími stávali lidé, kteří se umí vžít do kůže nadaných dětí. Nepodrážet je, ale podporovat.
 bdo 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(16.5.2018 16:07:51)
Můj názor je ten, že nadané jsou všechny děti. Jen některé ale pro školní předměty. A každý z nich může společnosti hodně dát. Takže než stavět na piedestal pár dětí, co jsou geniální na matiku, radši bych udělala změny, které povedou v lepší a svododnejsi vzdělávání pro všechny~s~
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(16.5.2018 16:09:37)
~R^
 Analfabeta 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(21.5.2018 11:07:03)
Nadané jsou všechny děti? Učila jsi ve třídě ve vyloučené lokalitě? Tam jsem měla dojem, že tyhle děti jsou nadané jen na sprostá slova, kouření a sex. už prvňáci věděli o sexu tolik , že se červenaly i padesátileté učky. Doufám, že toto "nadání" není dále školami rozvíjeno, to bychom měli ve státě bordel vedle bordelu.
 Chrysantéma 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(22.5.2018 21:24:10)
Nadané jsou všechny děti? Učila jsi ve třídě ve vyloučené lokalitě? Tam jsem měla dojem, že tyhle děti jsou nadané jen na sprostá slova, kouření a sex. už prvňáci věděli o sexu tolik , že se červenaly i padesátileté učky. Doufám, že toto "nadání" není dále školami rozvíjeno, to bychom měli ve státě bordel vedle bordelu.

Bezpochyby každý člověk má pro něco nadání ... manuální, pohybové, umělecké, matematické ... dosaď co chceš ... Možná právě proto, že se jedná o vyloučené lokality, se nikdo příliš nepídí a tohle se začíná objevovat i v nevyloučených lokalitách.
A pokud jde o sex = i můj třeťák v krajském městě už je celkem významně poučený. Taky jsem valila oči. Nicméně mi k tomu řekl,že se mu tyhle debaty a doprovodný program prostě nelíbí a vadí mu.
Mně zase vadí, že pokud nejsi nadaná klasickým způsobem, např. bez dysporuch, nemáš šanci. Okamžitě Tě vyselektují do třídy, kde se ani žádné nadání neočekává,a jak mi bylo řečeno, máme být rádi, že se dítě naučí čst a psát...
 Chrysantéma 


Re: Nadané děti nemají ve školách dobrou podporu, společnost pak nemůže těžit z jejich výjimečnosti 

(19.5.2018 3:15:28)
Nemám příliš v lásce dělení dětí na nadané a ty ostatní ... Myslím si, že každé dítě / člověk má pro něco nadání a je jen na rodině, učitelích, společnosti to jeho " nadané " JÁ najít a rozvíjet ...
Tahle společnost ale po nadaných, nebo jinak výjimečných lidech příliš neprahne ... Sama mám doma nadaného dyslektika dysortografika. Ze způsobu učení a vedení ve škole je těžce demotivovaný a sama učitelka nám řekla, ať jsme rádi, že je v průměrné třídě a taky máme být rádi, že se naučí číst a psát ...
Pokud jde o finance na nadané nebo inkludované děti ... tam s nimi někteří ředitelé "čarují", přičemž rodičům naslibují hory - doly, totéž vykazují výše, ale skutek utek ...

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.