| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Úroveň mezi základkami v 5. a 7.třídě

 Celkem 49 názorů.
 Piggy 


Téma: Úroveň mezi základkami v 5. a 7.třídě 

(3.5.2018 16:22:39)
Taková reakce na obsah cermatovských přijímaček na víceletá gymnázia.
Např. v čj naši pátáci skoro nebrali skladební dvojice natož druhy podmětu a přísudků. Ani lingvistické pojmy, či řazení vět do článků... Naopak jedna známá se synem říkala, že to brali na Zš, také na kurzech. Ale moje dcera tvrdila, že na kurzech probírali hlavně slovní druhy a nic moc jiného... a ve škole také ne...
Podobně i s matikou, hlavně porozumění zadání slovních úloh a procvičování..
Sama jsem si zkusila jeden test páťáků a stalo se mi, že jsem zadání u jednoho příkladu nerozuměla vůbec, tak ho ani nemohla počítat....
Na gympl se tedy nedostala...
Kolegyně si stěžovala u syna ze 7.třídy, že v testech měli příklad související s výpočtem objemu válce, nespočítal ho, protože neznal objem válce ani to pí, že to prý ještě v 7. třídě! nebrali! Nechtěla tomu věřit, ale na schůzkách se to provalilo, ano, nebrali to opravdu..
Jak to je na základkách vašich dětí??
Jsou opravdu takové rozdíly mezi nimi, vždyť ty osnovy by měly být rámcově stejně, ale asi je to čím dál víc volně, jak to vidím.
 Lada2 


Re: Úroveň mezi základkami v 5. a 7.třídě 

(3.5.2018 16:41:22)
Právě že to vypadá, že si každý může dělat obsah učiva sám. Jsou jen dané výstupy za více roků. Ne každý rok zvlášť.
 TaJ 


Re: Úroveň mezi základkami v 5. a 7.třídě 

(4.5.2018 10:51:12)
Lado, přesně, myslím, že jsou tam dané výstupy, jaké mají být ve 3., 5. a 9.třídě...to rozložení mezi tím si každá škola určuje sama...
 Simeona+3 


Re: Úroveň mezi základkami v 5. a 7.třídě 

(3.5.2018 16:43:45)
Na prijimackach jsou vzdy veci, ktere jeste nebrali. Nevim jak v matematice, ale cestinarka poradala pro zajemce pripravu z cestiny, prave aby stihli probrat veci, ktere jeste nedelali.
 Monika 


Re: Úroveň mezi základkami v 5. a 7.třídě 

(3.5.2018 16:48:04)
Syn je v pětce a myslím, že probírali všechno, co pak bylo u přijímaček, i když něco brali až "na poslední chvíli" (v přípravném kursu jim to vysvětlili dřív). Ale osobně si myslím, že té lingvistické teorie se učí zbytečně moc, raději snad kdyby víc psali slohy apod. Řazení vět za sebou se tedy asi "neučili", to snad není nic na naučení, to je asi projev nějaké čtenářské gramotnosti a možná inteligence? Netuším, jestli se to dá naučit nějakým "probíráním". A bylo to ve všech "zkušebních" testech, které měl Cermat na stránkách, tj. "překvapení" by to být nemuselo, i kdyby si dítě zkusilo test jenom jeden ...
 EvaMarie 


Re: Úroveň mezi základkami v 5. a 7.třídě 

(3.5.2018 16:48:21)
Mne to nepřekvavapuje, prostě je jede rozdílným tempem, ale probrat se to nakonec musí všechno. Co se týká přijímaček, cermat vychází z celého učiva (je to poměrně podrobně popsáno na jejich webu) a od uchazečů se očekává, že si případně sami dostudují, co do dubna v jejich třídě ještě neprobrali.
 Dana 


Re: Úroveň mezi základkami v 5. a 7.třídě 

(3.5.2018 16:48:21)
Rozdíly mezi základkami jsou obrovské. Proto děti, které chtějí dělat přijímací zkoušky na víceletá gymnázia chodí na přípravné kurzy. Tam proberou to, co ještě ve škole neměli. Zřejmě i úroveň těch kurzů je různá. Kdo má třeba matematiku Hejného, tak tam mají již ve čtvrté třídě rovnice o jedné i dvou neznámých, ale je fakt, že většina dětí to nepobírá. Jinde to neprobírají ještě ani v šesté třídě. Ono také hodně záleží na učiteli, a potom na tom, jací žáci se zrovna v té které třídě sejdou.
 Alena 


Re: Úroveň mezi základkami v 5. a 7.třídě 

(3.5.2018 17:22:03)
Razeni textu, slovni ulohy..to vsechno je vec ctenarske gramotnosti, jak to chces "specialne" probirat? Koukala jsem na pisemku pro pate tridy, matika - nic na co by nestacilo ucivo ctvrte tridy (potvrdil syn) + samozrejme hodne smyslu pro logiku a schopnost porozumeni textu. V cestine take minimalne slozitosti (koukam slovni druhy, pravopis, druhy pridavnych jmen...), dulezite je porozumeni. Podle me nic k cemu by se pataci nemeli dostat? Se sedmickou to bude slozitejsi, to zadny rok "vystupu" neni.
 Piggy 


Re: Úroveň mezi základkami v 5. a 7.třídě 

(3.5.2018 20:16:21)
Jeste ze jsi mela cas a schopnost doucit Kazdy rodic to tak nema...treba to sam moc neumi...
 Federika 


Re: Úroveň mezi základkami v 5. a 7.třídě 

(3.5.2018 20:27:33)
Kruci,
teď doučuju dvě holky ( z různých škol)češtinu a shoda podmětu s přísudkem stejně jako větné členy se probírají ve čtvrté třídě.
 arantxa 


Re: Úroveň mezi základkami v 5. a 7.třídě 

(3.5.2018 21:03:38)
Syn chodí do 4. třídy a shodu přísudku s podmětem teď probírají.
 Federika 


Re: Úroveň mezi základkami v 5. a 7.třídě 

(3.5.2018 22:21:16)
Kruci,
vzory a pády se taky berou ve 4. třídě. Vyjmenovaná slova komplet ve třetí, začíná se často už ve druhé. Druhy slov ve druhé, pokračuje se ve třetí. Nejen v naší škole, ale ve všech školách, se kterýma jsem zatím měla zkušenost.
 Federika 


Re: Úroveň mezi základkami v 5. a 7.třídě 

(3.5.2018 23:06:22)
A tak většina dětí celých 5 let nemusela nic dělat.
Já nevím,jak je to te´d s tím rámcovým programe,do určité míry si ty škola může sama rozvrhnout, co a jak a kdy probrat.
 Federika 


Re: Úroveň mezi základkami v 5. a 7.třídě 

(3.5.2018 23:17:36)
Taky jsem sem tam dala dětem něco z těch cvičných sešitů na vyjmenovaná slova.
Ale jinak jim stačila škola. Vždyť to tam jedou pořád dokola.
 Federika 


Re: Úroveň mezi základkami v 5. a 7.třídě 

(3.5.2018 23:32:00)
Mám ještě třeťačku-tu s těma vyjmenovanýma slovama~:-D Chodí do školy tři dny v týdnu.
Vím, že jsou děti, který potřebujou i na tom prvním stupni víc času, ale většinou se nepředřou a ty, který směřujou na gympl už vůbec ne.
 Federika 


Re: Úroveň mezi základkami v 5. a 7.třídě 

(3.5.2018 23:50:24)
Nejstarší chodil na vesnickou státní základku. Mladší do česko-anglické školy, pak přešel s tou nejmladší do malé soukromé školy na vesnici.
Ale co se toho základu týče, moc se to nelišilo.Přijímačky zatím nedělala jen ta malá.
 Dana 


Re: Úroveň mezi základkami v 5. a 7.třídě 

(4.5.2018 9:51:11)
Federika má štěstí. Mají dobrou školu a ještě má k tomu chytré děti.
 Federika 


Re: Úroveň mezi základkami v 5. a 7.třídě 

(4.5.2018 11:06:26)
LoraX,
moje dcera to teď má tak nějak lážo plážo rozložený, vyjmenovaný slova teď snad dodělali, teda chybí asi "po V":-)) Ale berou to pomalu a důkladně, mně to vyhovuje. Ve 4. budou brát ty vzory, shodu...Na přijímačky bude mít určitě všechno probráno, já sní budu dělat asi jen sloh, moc nečte.
Spíš se bojím matiky tu neumím ani odhadnout a vůbec nic s ní nedělám, ani s klukama jsem nedělala, nebaví ě , neumím~:-D
 TaJ 


Re: Úroveň mezi základkami v 5. a 7.třídě 

(4.5.2018 11:19:45)
Federiko, náš třeťák v logo třídě teď taky pomalu dokončuje vyjmenovaná slova - nedávno začali po V, zbývají jen Z, jinak brali slovní druhy - podstatná jména, přídavná jména, číslovky, slovesa, spojky - poznat ve větě..., v matice teď sčítají a odčítají do 1000, ukončili malou násobilku, dělají příklady se závorkami, z geometrie přímky, úsečky, kolmice, rovnoběžky, různoběžky...matiku taky moc nesleduju, doma se prakticky neučí, ono ani tu češtinu se doma nijak moc neučíme, spíš to vidím, když kouknu, co vlastně dělal za domácí úkol...
 Federika 


Re: Úroveň mezi základkami v 5. a 7.třídě 

(4.5.2018 11:32:11)
Geometrii podle mě vůbec nedělají, nevím~:-D
Ona toho do školy moc nenachodí, ale vím,že naposledy mi paní učitelka psala,že brali bilandské groše a indické násobení. Indické násobení naštětsí pochopila ze školy a bilandské groše a počítání jsem kupodivu pochopila i já a mohla to s ní udělat. Geometrii s ní dělat nebudu, jsem ráda, že vůbec poznám sama úsečku od přímky~:-D
 TaJ 


Re: Úroveň mezi základkami v 5. a 7.třídě 

(4.5.2018 11:48:52)
Federiko, u nás jedou matiku klasicky, takže tyhle pojmy vůbec neznáme :-)...a teda musím říct, že z geometrie jsem si sama musela některé věci připomenout, pojmy, nebo jak se dělají ty zápisy apod...:-), teď mi zrovna říkala známá, co má dítě ve 4.třídě, že ta čtvrtá třída je prý hodně o geometrii, tak to jsem na toho našeho mazala zvědavá, pečlivost při rýsování rozhodně není jeho silnou stránkou~;), pořád něco gumuje, přepisuje, obtahuje apod...
 Senedra 


Re: Úroveň mezi základkami v 5. a 7.třídě 

(4.5.2018 20:31:59)
Fed, geometrie se u Hejného dělá ve čtvrté a hlavně v páté třídě. Ale s dítětem bych ji před PZ určitě ještě prošla.
 Federika 


Re: Úroveň mezi základkami v 5. a 7.třídě 

(4.5.2018 20:40:29)
Senedro,
dík za uklidnění. Protože já si říkala, že jsem u svý třeťačky ten trojúhelník a ořezanou tužku ještě asi neviděla~:-D
A jestli bude po mně, bude z tý geometrie stejně vedle, navždycky~:-D
 Federika 


Re: Úroveň mezi základkami v 5. a 7.třídě 

(3.5.2018 19:53:01)
Nesetkala jsem se ani u jednoho z kluků, že by neměli probráno něco, co pak měli u přijímaček.
 Piggy 


Re: Úroveň mezi základkami v 5. a 7.třídě 

(3.5.2018 20:12:42)
Souhlasim nastesti jsme se nepredreli spis zacali s pripravou pozde Myslela jsem ze to cermat prehanel ale vidim ze to je i zakladkou I kdyby se mi podarilo zjistit pozadavky na znalosti atd tak je nefer kvuli tomu shanet doucovani kazdy na to nema...
A jak ctu tu tragedii ohl sedmicky tak jak poznat predem dobrou zs? Kdyz bude mit na dobre zs pekne znamky tak to nejspis umi ale kdyz to bude na spatne zs tak aby rodic horkotezko zjistoval zda vubec uvazovat o gymplu kdyz se nema o co radne oprit..
 EvaMarie 


Re: Úroveň mezi základkami v 5. a 7.třídě 

(3.5.2018 21:23:30)
Metodika testů na 8G je sice jiná, než s čím se obvykle pracuje na ZŠ, ale dostupnost materiálů pro přípravu je (bylo dost), případně se dají dokoupit i další testy v knihkupectví (tuším 13 testů včetně klíče do 300,- Kč). Není teda opravdu nutné platit doučování, dítě to (s případnou pomocí rodiče) zvládne samo. Je to spíš o čase než financích....a motivaci.
 Piggy 


Re: Úroveň mezi základkami v 5. a 7.třídě 

(3.5.2018 20:04:16)
Diky za zaklade prispevku usuzuju ze nase zs je slaba... a na kursy priste poslu jinam 3
Jinak k tomu razeni textu mi prislo ze je vice moznosti davajic smysl ale dle testu bylo spravne reseni jen jedno... Nebyla jsem v tom sama
Jinak ta ctenarska gramotnost to je neco co se musi nacvicit nebo to musi mit clovek taky v sobe? Muze byt clovek s lehce podprumernym IQ ctenarsky gramotny??!
 Dana 


Re: Úroveň mezi základkami v 5. a 7.třídě 

(4.5.2018 9:46:15)
Přijímací zkoušky na osmiletá gymnázia mi připadají tak z půlky, jako test inteligence. Jak v matematice, tak v češtině, se některé věci nedají přímo nadrilovat. Prostě buď to dítě je chytré a napadne ho, jak na to, nebo ne nebo také zrovna nemusí mít svůj den. Pak ty přijímačky z deváté třídy jsou již spíš o znalostech ze základní školy, a jak je umí žák používat. Na šestiletá gymnázia nevím, ale zřejmě to bude něco mezi.
 Federika 


Re: Úroveň mezi základkami v 5. a 7.třídě 

(4.5.2018 9:47:21)
Na šestiletá gymnázia se liší spíš minimálně, prostě o level vejš. A některý otázky jsou i stejný.
 Tante Bante 


Re: Úroveň mezi základkami v 5. a 7.třídě 

(3.5.2018 21:03:18)
Člověk s podprůměrným IQ nemůže být vyspělý čtenář. Ale člověk a nadprůměrným IQ může být velmi slabý čtenář. Záleží na dispozicích a jak je čtenářsky vedený a vychovávaný.
 Monty 


Re: Úroveň mezi základkami v 5. a 7.třídě 

(3.5.2018 21:23:14)
Tante,
jenže dnešní generace už není primárně orientovaná na text, ale na obraz. Můžeme proti tomu protestovat, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je asi tak všechno, co s tím můžeme dělat.
 Piggy 


Re: Úroveň mezi základkami v 5. a 7.třídě 

(3.5.2018 20:04:18)
Diky za zaklade prispevku usuzuju ze nase zs je slaba... a na kursy priste poslu jinam 3
Jinak k tomu razeni textu mi prislo ze je vice moznosti davajic smysl ale dle testu bylo spravne reseni jen jedno... Nebyla jsem v tom sama
Jinak ta ctenarska gramotnost to je neco co se musi nacvicit nebo to musi mit clovek taky v sobe? Muze byt clovek s lehce podprumernym IQ ctenarsky gramotny??!
 EvaMarie 


Re: Úroveň mezi základkami v 5. a 7.třídě 

(3.5.2018 21:25:33)
Tady to bylo stejné, kamarádky dcera je na ZŠ a taky byla lepší. Loni se nedostala na gympl, protože spoléhala na svou inteligenci a na přípravu se vybodla.
 Blanka+Adámek 


Re: Úroveň mezi základkami v 5. a 7.třídě 

(3.5.2018 22:02:03)
Nas sedmak do prijmacek nebral procenta. Tak jsme ho to doucili. Ted uz to berou normalne v hodine. Ja myslim, ze je asi nak urceno, co se ma ktery rocnik probrat, ale jestli to berou v unoru nebo v kvetnu, to uz je asi na uciteli.
 Urbík 


Re: Úroveň mezi základkami v 5. a 7.třídě 

(3.5.2018 22:19:07)
5.trida/ U nás z češtiny toho dost nebrali- druhy zájmen,druhy číslovek, shoda přísudku s podmětem zvláštně několikanásobným, předpony s/z se u nás berou až v 6.tride / to vše jsme se k prijimackam museli doma doučit.
 ivaxx 


Re: Úroveň mezi základkami v 5. a 7.třídě 

(3.5.2018 23:17:34)
Je zcela normální, že do přijímacích zkoušek se dostane látka, která není probrána v daném ročníku nebo bude probrána až v květnu a červnu. Přijímací zkoušky slouží k tomu, aby roztřídily uchazeče v celé škále (tj. ideálně 0 bodů až 50). Kdyby tam bylo jen nezbytné minimum, tak by to smysl nemělo. Většina uchazečů by to zvládla velmi dobře a nebylo by možné stanovit pořadí.

 Dana 


Re: Úroveň mezi základkami v 5. a 7.třídě 

(4.5.2018 9:48:46)
Ale to nedělá jen Czermat. To dělalo i Scio, když ještě dřív byly přijímací zkoušky hlavně podle Scia. Navíc ty přijímací zkoušky na osmiletá gymnázia podle Scia byly ještě těžší, než jsou teď od Czermatu, hlavně v matematice.
 Alena 


Re: Úroveň mezi základkami v 5. a 7.třídě 

(4.5.2018 11:42:53)
"cermat dava do testu latku,kterou vetsina skol nema v dubnu probranou je prece fakt...je to umysl..." ne, úmysl to rozhodne není,prostě nejsou jednotne osnovy.Navic nevím jake zpoždění bys musel mít v páte třídě s vyukou, aby se ti to podařilo, můžeš uvést nějaký příklad?Koukala jsem namatiku, staci učivo ctvrte tridy. U sedmicek je to problem jak psal Šuplík, ale za to vazne CERMAT nemůže. CERMAT zadne kurzy nepořádá, co by z toho mel?
 Alena 


Re: Úroveň mezi základkami v 5. a 7.třídě 

(4.5.2018 13:59:30)
"nedomnivam se,vzhledem k tomu,ze to tu bylo konstatovano napric republikou..." kym konstatovano? Stejna legenda se tahla o testech SCIa (a tahla by se o jakychkoli komercnich testech). Proc by to nekdo "umyslne" delal, kdyz se k obtiznosti staci propracovat porozumenim textu ci logikou? Jak jsem psala, koukala jsem na 8g matiku, latkou nic pres ctvrty rocnik a stejne ma 50 bodu malokdo.
 Alena 


Re: Úroveň mezi základkami v 5. a 7.třídě 

(4.5.2018 14:35:38)
A je to u volby 8g spatne?
 Monty 


Re: Úroveň mezi základkami v 5. a 7.třídě 

(4.5.2018 14:53:26)
LoroX,
syn dělal PZ 1x SCIO, 1x CERMAT ve dvou termínech a 1x vlastní přijímačky.
Ty vlastní byly zdaleka nejtěžší a díky tomu, že se na ně nedalo dost dobře připravit, na tu školu se musely logicky dostat opravdu jen ty "nejlepší" děti.
SCIO a CERMAT srovnatelné. Zajímavé je, že na druhém stupni měl z češtiny někdy i trojku, v obou typech testů měl velmi vysoké bodové hodnocení za češtinu. I ve srovnávacích SCIO testech, zvlášť v 6. třídě to bylo kouzelné, číst si to hodnocení výsledků, protože i pátou třídu končil s trojkou z ČJ. ~;)
 Monty 


Re: Úroveň mezi základkami v 5. a 7.třídě 

(4.5.2018 15:09:05)
LoroX,
to je fakt, proto taky tvrdím, že přihlížet ke známkám u PZ je nesmysl, ty známky znamenají na každé škole a od každého učitele něco jiného.
Jinak já si sice už moc nepamatuji na matiku od SCIA, ale mám pocit, že na tom synovi vadila ta nemožnost psát si postup do archu nebo něco takového, takže asi o něco líp by hodnotil CERMAT. Jeho ty postupy baví, odpovídat jen A, B, C a D je celkem nuda. On jak na prvním stupni nic nedělal a nic z něj neumí, tak si vlastně často dopočítává jednoduché věci složitými postupy, a na to ve SCIU nebyl prostor.
Ovšem jednotné PZ jsou podle mě paskvil, ať už vypadají jak chtějí. ~;)
 Alena 


Re: Úroveň mezi základkami v 5. a 7.třídě 

(4.5.2018 15:12:36)
"ne nutně, ale je třeba si to přiznat, tedy to, že na testy se nelze zcela připravit a že ta póza "je tam jen učivo do 5. třídy" je taková lehce neupřímná ... A že JEN zvládnou učivo nestačí, jsou třeba mnohé další kompetence. "
Proc poza? Tomu nerozumim, to nema s pozou nic spolecneho. Myslim, ze konstatovanim "ucivo" se mysli opravdu to, co je nutne se naucit a tezko se vymysli - ze prednost ma vec v zavorce, co je to zlomek, vyjmenovana slova, pojmy (podmet, slovni druhy atd). Nemyslim se, ze pro prijimaci zkousky na 8g staci jen zvladnout ucivo, dulezite jsou jine schopnosti. Ale obvinovat skolu, ze neseznamuje s uvahovymi typy uloh z prijimacek ja formulovat to jako nespravedlnost "neprobrane ucivo" mi pripada mimo.
 Alena 


Re: Úroveň mezi základkami v 5. a 7.třídě 

(4.5.2018 16:02:46)
"no se mi zdá, že u CERMATu jde u PZK, stejně jako u maturit, o zlepšení stavu vzdělanosti, jenže se jde opět odzadu. A spoléhá se na to, že rodič zaplatí doučování nebo vyvine tlak na školu, aby se zlepšila ve výuce. Ptž ministerstvo na školy nemá jiné páky. " Ano s tim souhlasim, mam stejny pocit. Zejmena s tim tlakem rodicu :)Ale je pravda, ze dite intelektualne a logicky zdatne a nadane ty tebou zminene ulohy proste vyresi i bez rovnic (a o to u 8g jde)
 Alena 


Re: Úroveň mezi základkami v 5. a 7.třídě 

(4.5.2018 16:09:46)
ptž JE to IQ test částečně maskovaný za učivo. Jen toužím po tom, aby to páni přiznali." Aha uz chapu o co ti jde...ale nenapadlo me: on to nekdo zapira, ze je potreba logika i nadani? zatim ctu v ruznych platcich, ze maji vyhodu "nadrilovane deti z vhodneho socioekonomickeho prostredi"a to mi pripada vedle.
 Monika 


Re: Úroveň mezi základkami v 5. a 7.třídě 

(4.5.2018 21:09:45)
No, tak to je snad jasný, že to děti mají umět aplikovat, proto se to všechno snad učí??? Přebory ve sčítání, násobení nebo jiných operacích s čísly beze smyslu jsou fajn, ale jde přeci o tom, aby to uměly využít v životě - např. si spočítat, kolik barvy si musejí koupit na natření určité plochy, kolik benzínu budou potřebovat na cestu do Chorvatka a kolik to bude stát ...
 Alena 


Re: Úroveň mezi základkami v 5. a 7.třídě 

(4.5.2018 16:07:47)
"Ale např. taková úloha 14 (8G, mat, termín 1) je značně nestandardní - ne sama o sobě, ale na to, že je tam 14 úloh i s podúlohami a poměrně omezený čas." jo to je, ja takove veci moc rada nemam. Ale tezke ulohy u 8g byt proste musi, deti na PORGu ci Kepleru se potrebuji rozvrstvit.(mmch testovala jsem nektere ulohy na ctvrtakovi, a zrovna tuhle dal bez problemu, tezke mu pripadaly namalovane krychle,ty zas prisly lehci mne, holt kazdy vnima obtiznost jinde)
 Alena 


Re: Úroveň mezi základkami v 5. a 7.třídě 

(4.5.2018 11:42:53)
 Katka a 2 výrostci 


Re: Úroveň mezi základkami v 5. a 7.třídě 

(4.5.2018 13:31:43)
Cermat přípravné kurzy nedělá. Ne, že bych z něj byla nadšená, ale placené přípravné kurzy nedělá....

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.