Monty |
|
(27.4.2018 21:08:35) Ad odvolání, pokud to tu náhodou čte někdo, komu se dítě nedostalo na GEKOM na čtyřleté, právě se tam uvolnilo místo.
|
Monty |
|
(27.4.2018 21:11:44) Šuplíku, jj. Dík. Ale co jsem procházela výsledky, letos byla matika fakt větší problém, ta čísla jsou dost jinde než vloni.
|
|
Marta. |
|
(27.4.2018 21:24:50) Monty, už tomu syn věří? Jinak co se týče testu z matematiky, dívala jsem se na stránky gymnázia Nad Alejí a tam na osmiletém ze 440 uchazečů měl 50 bodů z matematiky jen jeden žák. Pár jich mělo 48 a pak už jsem to nesledovala.
|
Monty |
|
(27.4.2018 21:26:16) Marto, snad jo, na obou školách byl v horní polovině, tak doufám, že mu to trochu zvedne jeho mizerné sebevědomí.
|
Marta. |
|
(27.4.2018 21:36:15) Monty, sebevědomí mu to určitě zvedne. Otázka je, na jak dlouho.
|
Monty |
|
(27.4.2018 21:38:55) Marto, jak ho znám, tak nejdéle do pondělí. On je strašnej perfekcionista.
|
Marta. |
|
(27.4.2018 21:44:52) Monty, já to znám od svého syna, přesně si to dokážu představit.
|
|
|
|
|
Marta. |
|
(27.4.2018 21:35:10) A ještě Nad Alejí na 4 G z 80 uchazečů 3 žáci mají z Čj 50 bodů, ale z M plný počet ani jeden. Nejlepší výsledek je 48 bodů z M.
|
Monty |
|
(27.4.2018 21:37:20) Marto, já se dívala na GYBOT, GEKOM a Přípotoční, tam se hlásil synův spolužák, a všude mi ty výsledky v matice přišly slabší.
|
Klauri |
|
(27.4.2018 21:46:48) Monty i v Ostravě jsou výsledky v M slabší. 50 bodů na 4G nemá snad nikdo. Loni byla M běžně 45 bodů a víc a letos 40 je výborný výsledek.
|
Monty |
|
(27.4.2018 21:56:52) Lucko, jsem zvědavá na ty výsledky. Zatím to vypadá, že čeština byla oproti matice nesmyslně lehká. Co zatím vím z okolí, tak 35 bodů z češtiny měl i kluk s trojkou s odřenýma ušima.
|
Klauri |
|
(27.4.2018 22:09:28) seznam přijatých uchazečů( ostravský gympl, čeština brnkačka a matika nic moc)
pořadí kód body zš ma jč celkem rozhodnutí 1. 253 10,00 39,00 49,00 98,00 přijat 2. 352 10,00 36,00 49,00 95,00 přijat 3. 356 10,00 36,00 49,00 95,00 přijat 4. 358 10,00 38,00 46,00 94,00 přijat 5. 155 10,00 37,00 46,00 93,00 přijat 6. 121 10,00 36,00 47,00 93,00 přijat 7. 339 10,00 36,00 47,00 93,00 přijat 8. 214 10,00 37,00 44,00 91,00 přijat 9. 255 10,00 37,00 44,00 91,00 přijat 10. 261 10,00 34,00 46,00 90,00 přijat 11. 173 10,00 31,00 47,00 88,00 přijat 12. 295 10,00 31,00 46,00 87,00 přijat 13. 240 10,00 27,00 50,00 87,00 přijat 14. 386 8,60 33,00 45,00 86,60 přijat 15. 348 10,00 28,00 47,00 85,00 přijat 16. 180 8,00 33,00 43,00 84,00 přijat 17. 251 10,00 27,00 46,00 83,00 přijat 18. 167 3,80 32,00 47,00 82,80 přijat 19. 212 8,20 32,00 42,00 82,20 přijat 20. 266 10,00 28,00 44,00 82,00 přijat 21. 306 8,00 28,00 45,00 81,00 přijat 22. 385 9,40 34,00 37,00 80,40 přijat 23. 331 10,00 30,00 40,00 80,00 přijat 24. 182 10,00 35,00 34,00 79,00 přijat 25. 243 10,00 27,00 42,00 79,00 přijat 26. 242 10,00 22,00 47,00 79,00 přijat 27. 140 10,00 26,00 42,00 78,00 přijat 28. 246 6,90 35,00 36,00 77,90 přijat 29. 192 7,40 27,00 43,00 77,40 přijat
|
Klauri |
|
(27.4.2018 22:10:44) 70 bodů ze 100 za testy stačilo
|
|
Monty |
|
(27.4.2018 22:19:17) Lucko, jj, kde jsem se dívala já, bylo to podobné. Oproti loňsku matika nic moc, čeština brnkačka. Syn měl z češtiny 40 bodů a byl to 56 percentil!
|
Monty |
|
(27.4.2018 22:23:17) Šuplíku, z matiky 35 - a byl to 89 percentil. Což je tedy proti češtině dost rozdíl, to jistě uznáš.
|
|
Marta. |
|
(27.4.2018 22:27:41) Monty, srovnání bodů a percentilu je hodně vypovídající.
|
Monty |
|
(27.4.2018 22:35:23) zefýr, jj, přesně tak. Naprosto nevyvážené testy.
|
|
|
|
|
Monty |
|
(27.4.2018 22:31:47) Marto, no a ilustruje to jeden z důvodů, proč tak brojím proti CERMATU. Ty testy jsou ad jedna každý rok jinak obtížné a ad dvě naprosto nevyrovnané. 40 bodů z češtiny 56 percentil je fakt směšné.
|
Marta. |
|
(27.4.2018 22:38:31) Monty, já tě chápu, já z nich taky nebyla nadšená.
|
|
High Five |
|
(27.4.2018 22:51:04) 40 bodů z češtiny 56 percentil je fakt směšné.
Monty, to byly ty testy z češtiny, na které reagovaly tak strašně kriticky ty články, na které jsi sem dávala odkaz? Jak jsou strašně těžké?
A ta matika? Dělal jste někdo třeba Scio testy na VŠ? Tam je maximální počet 30 bodů a v roce, kdy jsem je dělala já mi stačilo 11 (slovy jedenáct) bodů na 74 percentil - tomu říkám těžká matika (a ano uznávám, že je to na VŠ a že se tam body za špatnou odpověď odečítají - na druhou stranu tolik úloh nikdo nestihl, aby jich měl nějak významně více špatně )
|
High Five |
|
(27.4.2018 22:54:29) Ne, Monty tu pak řešila i češtinu.
|
Monty |
|
(27.4.2018 23:05:00) High Five, asi proto, že mi přišly na pytel oba testy. Ovšem pokud někomu přijde taková nevyváženost v pořádku, nenadělám nic.
|
High Five |
|
(27.4.2018 23:13:13) Tak nevyvážené to je, o tom žádná. Jde o to nakolik za to může samotný Cermat. A nakolik za to může to, že prostě matematika dělá všeobecně žákům větší problém. A vůbec to nemusí být chyba samotných žáků, ale dost často mizerné výuky matematiky, která neučí moc přemýšlet a pak je trochu jiný příklad vykolejí. Zajímalo by mě, jestli se třeba něco změní až doroste více žáků, učící se matematiku metodou prof. Hejného. I když ti zase možná budou pomalejší při výpočtech (má zkušenost tedy)
|
Monty |
|
(27.4.2018 23:27:27) High Five, tak mj. to vypovídá i o tom, že požadavky CERMATU možná vychází z RVP, ale nekopírují tak úplně reálnou výuku. Na jedné straně je pěkné, že mají děti menší problém s porozuměním textu a výrokovou logikou, ale na druhé se ukazuje, že voloviny typu "přívlastek jmenný se sponou" a diktáty s chytáky zabírají ve výuce zbytečně mnoho času.
|
High Five |
|
(27.4.2018 23:33:28) Ale to ty Monty nemůžeš vědět, jestli je to tím. Třeba je to tím, že "přívlastek jmenný se sponou" dělá ve výsledku žákům mnohem menší problém se naučit, než použít hlavu na traktor s barvou na kole. Třeba se vlastně ukázalo, že ty blbé testy jsou přijatelnější pro větší část žáků.
|
|
Kaipa |
|
(27.4.2018 23:44:23) Monty, jakej zas přívlastek jmenný se sponou?
|
|
|
Marta. |
|
(27.4.2018 23:46:04) Monty, včera večer na ČT1 o tom mluvili v Událostech v 19.00, že se zkouší na nějaké škole nové pojetí výuky češtiny. Bylo to velmi zajímavé.
Našla jsem k tomu článek zde: https://www.novinky.cz/veda-skoly/423813-univerzita-karlova-pripravuje-nove-pojeti-vyuky-cestiny.html
"Na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy se připravuje nové pojetí výuky českého jazyka. Vedoucí týmu Stanislav Štěpáník se inspiroval Hejného metodou výuky matematiky, motivem je pro něj neuspokojivý stav výuky češtiny na českých školách. Výsledkem výzkumu by měla být za tři roky odborná monografie, případná příprava učebnic bude trvat déle."
Ten článek je z prosince 2016, ale včera ve zprávách právě ukazovali, že pokročili a zkoušejí to na jedné škole.
|
|
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(27.4.2018 22:53:58) High Five, články o těžké češtině až tak moc nebyly, spíš o blbé češtině.
|
High Five |
|
(27.4.2018 22:55:05) Tak blbá neblbá, většina ji zvládla celkem v pohodě
|
|
|
|
|
|
|
|