Monty |
|
(23.4.2018 10:16:29) Dano, to je právě předsudek jako prase a opravdu to tak všude nefunguje.
|
Buřt |
|
(23.4.2018 10:20:45) Ja nejsem rozhodne zadny velky zastance viceletych gymplu, ale Monty, je tu jeden nepopiratelmy fakt, a to ten, ze na te ZS proste jsou i slabi zaci, kterym se samozrejme ten pedagog musi venovat a tu vyuku tomu uzpusobit. Tihle vylozene slabi proste na gymnaziu nejsou a to je jedna z mala objektivnich pravd ve smesi ruznych dojmologii.
Me se treba moc nelibi tak brzka separace od tech slabsich, co se budou treba jednou zivit rukama, jestli to trosku nenapomaha k budovani tech prikopu ve spolecnosti? Jako prinos ZS vidim i poznani, ze Franta, ac je na cestinu a matiku tvrdej, tak je fajn kamos a ne nekdo, nad kym se ohrnuje nos.
|
Monty |
|
(23.4.2018 10:26:03) Buřte, a jak si myslíš, že se jim pedagog věnuje? Už jsem to tu psala stokrát, na druhém stupni se jim nevěnuje nikdo, buď chodí na doučování nebo mají trojky a čtyřky. A taky jsem tu psala, že na té "naší" škole se neslevuje ani jedničkářům.
|
Buřt |
|
(23.4.2018 10:28:05) No tak promin, ale normalni ucitel snad stavi tempo vyuky nikoliv podle tech nejlepsich, ale podle tech prumernych ci horsich. Odmitm verit tomu, ze ten ucitel na slabsi zaky prdi a jede podle tech lepsich. To snad neni zadouci ne?
|
Monty |
|
(23.4.2018 10:30:59) Buřte, jak "není žádoucí"? Co teda je žádoucí, aby měli všichni jedničky? Fakt nerozumím tomu, co by asi tak měl ten učitel dělat, aby "jel podle průměrných". Průměrní mají prostě trojku, protože objem učiva zvládnou průměrně.
|
Buřt |
|
(23.4.2018 10:38:35) Nejde o znamku, ale o tempo a objem vyuky. Pokud mas tridu vyselektovanou prijimackama, muzes si dovlit toho vykladat vic a rychleji. Nemusis brat ohled na slabsi.
Ja nechapu, jak muzes tohle zpochybnovat? To mi prijde, jak kdybys zpochybnovala, ze Zeme obiha kolem Slunce.
|
Monty |
|
(23.4.2018 10:42:58) Buřte, já se ptám, jak přesně se na ně bere podle tebe ohled. Neumím si to v praxi představit.
|
|
|
|
Citronove koliesko |
|
(23.4.2018 10:46:13) Neviem ako na iných školách ale u nás je tempo výuky stanovené vzdelávacím plánom. Kde je rozpis čo a ako dlho sa preberá. Výklad a precvičovanie/opakovanie, test z celku a ide sa ďalej plus k tomu presný počet hodín. Keby učiteľ išiel podľa slabších tak sa k celému učivu čo má prebrať za šk.rok ani nedostane.
Deti ktoré niečo nechápu alebo potrebujú dovysvetliť napr. kvôli chorobe majú možnosť ísť za učiteľom a ten s nimi ostane po škole (napr. matikárka má 2x týždenne poobede matematický krúžok a vrámci toho je možnosť prísť za ňou a nechať si vysvetliť učivo). Ale príklady za žiaka počítať nebude, vysvetlí, zadá vzorové príklady, ukáže kde prípadne robí chybu, navedie ak žiak nevie postup... Žiak môže potom doma počítať podľa vzorových príkladov. A tých sú mraky aj na internete, z fyziky, z matiky, z geometrie, z geografie, zo slovenčiny, angličtiny...
Syn bol 2 mesiace doma chorý a za ten čas sme takmer celé učivo 6.roč. našli aj na internete, vysvetlené, dokonca sú tam skvelé videá s výkladom. Chce to snahu žiaka ale samozrejme aj pomoc rodiča ak je treba (motivácia, kontrola...), podklady na samoštúdium sú dnes ľahko dostupné a v prijateľnej forme. Ale samé sa to decku do hlavy nenaleje .
|
Monty |
|
(23.4.2018 10:49:10) "Keby učiteľ išiel podľa slabších tak sa k celému učivu čo má prebrať za šk.rok ani nedostane."
Koliesko, asi tak. Fakt nevím, kde se tohle přesvědčení bere? Nejen, že by se k učivu nedostali, ale ani by neměli prostor ho nějak vyzkoušet a otestovat, co ty děti reálně umí. Hodin je omezený počet a látky je hodně, jet podle těch slabších by znamenalo brát v devítce látku pro šestou třídu.
|
Citronove koliesko |
|
(23.4.2018 10:59:37) "...jet podle těch slabších by znamenalo brát v devítce látku pro šestou třídu..." A naopak, ísť podľa tých najlepších tak od sedmičky nemajú na matike čo robiť.
Mňa napr. v školstve irituje to, že žiak ktorý evidentne nezvláda napr. matiku 4 triedy, číta bez porozumenia ide ďalej na druhý stupeň so 4kou a tam je v podstate stratený lebo nevie počítať základy a prečítanie textu mu trvá nekonečne dlho...úplne zbytočne sedí v triede pri výklade učiva, na ktoré sa učivo z prvého stupňa aplikuje automaticky. Učivo ho nezaujíma lebo ho nevie uchopiť.
Ako sa takéto dieťa posunie v tej matike, fyzike, chémii, angličtine, druhom jazyku atď vpred? Zase prelieza so 4kami. A to je len také trápenie a zbytočná strata času
|
Monty |
|
(23.4.2018 11:04:56) Koliesko, jenže dobrý učitel dokáže ty "lepší" zabavit a zapojit tak, aby se nenudili. To je jedna věc. Druhá je ta, že jen málo dětí je na druhém stupni nejlepší ve všem (ve smyslu "výrazně napřed") a je dost málo pravděpodobné, aby se šťouraly v nose nudou z banality probíraného jaksi napříč spektrem.
|
Federika |
|
(23.4.2018 11:14:21) No jasně, Monty. A proč by teda ti "výrazně napřed", byť jich je málo, měli dál hnít na druhým stupni? V opačným případě je samozřejmě celkem zbytečný řešit gympl...
|
Monty |
|
(23.4.2018 11:20:58) Federiko, a proč by tam měli hnít? Co si pod tím představuješ? Já mám fakt někdy pocit, že se tu druhý stupeň základky bere jako místo, kde se učí nějaký šílený triviality uzpůsobený pro IQ 70, z čeho to přesvědčení pramení? Cca 14 dní zpátky jsem vlezla k synovi do pokoje a sledoval nějaký dokument o transkripci a translaci DNA. Ptala jsem se, jestli to má na přijímačky a odpověděl, že to berou ve škole. Tyhle věci jsem já měla až na střední. A spoustu toho, co nosí domů na různých pracovních listech apod. jsem ve škole nebrala nikdy.
|
Federika |
|
(23.4.2018 11:29:29) Já jsem teda hnila A mýmu mladšímu synovi v pátý třídě řekli (a fakt jde o dobrou základku), že by si ho tam rádi nechali, ale že o tři hlavy převyšuje ostatní, ve všem a že je jim líto, ale nemůžou nabídnout vyšší laťku.Na gymplu už nepřevyšuje o tři hlavy, ani o hlavu a laťku má přiměřeně vysoko, ožil a začal makat.
|
libik |
|
(23.4.2018 11:31:22) Frederiko, tohle ti museli říct leda, že jsi byla naprosto neúnosná matka a chtěli mít klid. Fakt si nedovedu představit, jak by takováto diskuse mohla vůbec vzniknout
|
Monty |
|
(23.4.2018 11:35:56) Libiku, také na to zírám jako tele na nová vrata.
|
Federika |
|
(23.4.2018 11:38:57) Na co, Monty, že nemůžou nabídnout vyšší laťku? Tak to prostě je, na druhým stupni nemůžou nadaným dětem nabídnout vyšší laťku, musí pracovat s průměrem. Jen ty to nechceš připustit.
|
Monty |
|
(23.4.2018 11:45:18) Federiko, a jo, já pořád zapomínám, že na základkách zůstávají jen ty průměrné a podprůměrné děti.
|
Federika |
|
(23.4.2018 11:46:46) Monty, ne "jen". Jen je to prostě tak, že těm nadprůměrným je většino mnohem líp na tom gymplu.
|
Monty |
|
(23.4.2018 11:50:43) Federiko, nižší stupeň 8G, pokud nejde opravdu o nějakou echt vyhlášenou školu se zaměřením, je de facto výběrová základka. Rozdíl mezi dobrým druhým stupněm a průměrným víceletým nebude pravděpodobně tak propastný, jak se zde neustále tvrdí. Jediný rozdíl bude v tom, že na víceletém nebudou ti slabší žáci, co mají na ZŠ čtyřky. Jenže ti nikomu nijak nevadí, ti jen snižují výsledek školy v plošném testování. Nikdo se jim nijak "nepřizpůsobuje" a nikoho ničím neomezují.
|
Federika |
|
(23.4.2018 11:54:51) Monty, je propastný, někde, fakt
|
Federika |
|
(23.4.2018 12:03:22) Jentakj, takhle třeba dějepis u mladšího syna vůbec neprobírají.Neprobírají ho vůbec stylem, jakým jsme se učili my. nemají teda ani tu časovou osu. Všechno se učí v souvislostech, zajímavě, vedu je k utváření vlastního názoru a hlavně je dost motivujou k tomu,aby je to fakt zajímalo.A třeba u biologie, nikdy by mě nenapadlo, co všechno si bude syn studovat k biologii mimo, protože ho to chytlo,byť nikdy žádnej zvláštní zájme o tenhle obor neprojevoval.
|
Federika |
|
(23.4.2018 12:08:02) Jo jentakj, o jednom takovým gymplu jsem tady nedávno psala
|
|
|
libik |
|
(23.4.2018 12:07:25) Takže tvůj gymnazista ani rámcově netuší, jestli byl dřív Řím nebo Řecko? A jaký má vlastní názor na Sámovu říši?
|
Federika |
|
(23.4.2018 12:11:13) Libik, můj gymnazista, ten v sekundě, mě svýma znalostma a názorama neustále udivuje, někdy až nechápu, kde se vylíhnul ( O tom starším tohle tvrdit fakt nemůžu) Co se přesně učí, nevím, pokud zrovna horečně doma neleží nad nějakou obrovskou tabulí,kde cosi vypisuje a nejde si toho nevšimnout. Má nadprůměrný znalosti nejen v dějepise, takže předpokládám,že Řecko, Řím a Sámovu říši má v malíčku. Bez časový osy.
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(23.4.2018 12:01:03) Federiko, NĚKDE nejspíš propastný bude, ale NĚKDE taky ne. Jenže to se tu bere jako městská legenda nebo těšínský jablíčka, protože víceletý gympl přece musí být vždy super a základka vždy odkladiště pro "nestudijní typy".
|
Federika |
|
(23.4.2018 12:07:16) Monty, já fakt ale myslím, že to tak agresívně vnímáš ty. Jsou děti který bude na gymplu mnohem líp, budou "mezi svýma", jak tady uvedla Janina a jinej, rychlejší a rozsáhlejší a většinou daleko zajímavější způsob výuky, motivující kolektiv pro ně bude přínosem. A samozřejmě to neznamená, že někod bude spokojenej na základce, obzvlášť pokud ta základka není špatná a zvolí si svou cestu až pozdějš.
|
Monty |
|
(23.4.2018 12:09:35) Federiko, už jen s formulace "bude mezi svýma" se mi ježí chlupy i tam, kde je nemám. Přesně to byl hlavní důvod, proč jsem nedala syna na žádnou specku a šel do normální základky, kterou si vybral na základě úvahy, že tam nejspíš bude chodit nejvíc jeho kamarádů, protože tam byli se školkou na dni otevřených dveří.
|
Buřt |
|
(23.4.2018 12:11:18) Tady souhlasim s Monty. Jakoby to, ze se nekdo dobre uci, nejak predjimalo uslechtile zaliby ci vybrouseny charakter.
|
Buřt |
|
(23.4.2018 12:14:04) Tak predpokladam, ze to, ze si dite s jinym ditetem vic rozumi, je dano predevsim povahou cili charakterem a nikoliv jednickama.
|
Federika |
|
(23.4.2018 12:15:07) Burte, ne, nejde o jedničky.
|
Buřt |
|
(23.4.2018 12:17:02) Jde asi o povahu ne?
Ja jsem treba mela lepsi kamarady na prvnim stupni ZS nez pak na tom osmiletem gymnaziu. Kamarady jsem si pak nasla ve sportu, takze zadna tragedie, ale uprimne rikam, ze ac vedomostmi jsem se tam vybavila dobre, tak lidsky to za moc nestalo diky elitarstvi a jakemusi konzervativnimu duchu te instituce. Hodne jsem se tomu vzpirala. To je cely.
|
Buřt |
|
(23.4.2018 12:18:10) Ale musim uznat, ze v jinych tridach kolektiv fungoval lepe.
|
|
|
|
|
|
|
Federika |
|
(23.4.2018 12:13:45) Mnty, ale ono to tak je
|
Monty |
|
(23.4.2018 12:17:52) Federiko, no, jestli to tak je podle tebe, tak to ještě neznamená, že je to nějaká obecná pravda všehomíra. A jestli si někde děti vybírají kamarády podle toho, jaký mají známky, tak jsem fakt ráda, že se to odehrává mimo moji realitu a mimo realitu mého dítěte.
|
Federika |
|
(23.4.2018 12:22:15) Ježiš, nedovedu si představit,že by si moje děti vybíraly kamaráda podle známek Ale jaksi zájmy, rychlost vnímání, chápání, reakce,ochota vzdělávat se, spolupracovat, touha po vědění, co já vím...
|
Monty |
|
(23.4.2018 12:29:57) "Ale jaksi zájmy, rychlost vnímání, chápání, reakce,ochota vzdělávat se, spolupracovat, touha po vědění, co já vím..."
Federiko, a přesně tahle elitářská selekce vede ve výsledku k tomu, že ve volbách bodují extrémistické strany a předsedou vlády může být bývalý estébák.
|
jak |
|
(23.4.2018 12:31:14) Monty, nejak divne vnimas elitarstvi. Deti si vybiraji kamarady dle zajmu, aspon ty moje. takze mensi se bavi s kymkoliv, kdo s nim lita s mecem jak cvok:). A vetsi ma kamarady podobnych zajmu, holt.
|
|
Federika |
|
(23.4.2018 12:33:03) To není elitářská selekce. Taky se raději stýkáš s lidma, se kterýma si máš co říct, se kterýma můžeš probírat stejná témata,která tě zajímají, kteří jsou naladění na podobnou strunu. To tak prostě je.
|
Buřt |
|
(23.4.2018 12:35:27) Jako jo, je to prirozeny. Ale nemelo by se to zvrhavat v nejake snobstvi a elitarstvi (viz ta ma historka nize z matematicke olympiady)
|
|
Monty |
|
(23.4.2018 12:36:59) Federiko, ty možná, já ne. Nemyslím, že jsem střed vesmíru, aby se mi někdo musel přizpůsobovat nebo nedej Bože "vyrovnávat". Ráda se stýkám s kýmkoli, kdo není namistrovaný hlupák, případně namistrovaný chytrák. Ano, některá témata v konverzaci nevyhledávám, ale jestli někdo hovoří se zaujetím o práci s rozbruskou nebo o ekologické katastrofě v Krušnohoří je mi úplně fuk.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Buřt |
|
(23.4.2018 11:59:03) Souhlas. Ted jsou ty previsy velke, takze se tam podle me dostanou jen skutecne nadani zaci. Tak to taky dava smysl. Pokud nekde odejde petina tridy, tak to smysl nedava. Odejit by mel treba jeden zak, ktery skutecne vynika.
|
|
|
Monty |
|
(23.4.2018 12:06:36) Kruci, ale vždyť to tu jede roky... "Na ZŠ by moje geniální dítě uhnilo, unudilo se k smrti, muselo by se přizpůsobit nejslabším, probíralo by samé triviality"... Ty to cíleně přeskakuješ?
|
Monty |
|
(23.4.2018 12:15:58) "Akorát že žádná matka gymnazistů nereje do matek žáka na ZS, naopak jo."
kruci, a co to tedy je, když to není rytí? Ty neustálé řeči o tom, jak se jede podle nejslabších, jak se tam chytré děti nudí až na pokraj smrti apod.? Korunované tím, že tam dítě "bude mezi svými"? Kdyby mi moje dítě řeklo, že chce být "mezi svými", tak bych měla cukání mu vlepit pár facek. Stačilo, že chtěl někdy v deseti letech jít na testování IQ, což jsem mu nedovolila. A já nezakazuju téměř nic.
|
Federika |
|
(23.4.2018 12:17:59) Dítě ti neřekne, že "chce bejt mezi svými"
|
Monty |
|
(23.4.2018 12:19:02) Federiko, no a co ti teda řekne? Nebo jak se na takovou věc přijde? Já to slyšela ve školce a přišlo mi to mimořádně hnusný.
|
Federika |
|
(23.4.2018 12:24:06) Co ti řekne? D. šel na Den otevřených dveří a školu si vybral. Viděl, co všechno mu nabízí. Chtěl předměty v angličtiny, neměl je. Lákalo ho nový prostředí.Chtěl...
|
|
|
|
Monty |
|
(23.4.2018 12:23:40) kruci, ale já nechci vědět, co kdo má na nějakém gymplu. To je jeho věc, jeho volba a mně do toho vůbec nic není. Mně jen zvedá ze židle to neustálý vyřčený i nevyřčený pohrdání dětmi, co chodí na základní školy a predestinace toho, jak nikdy nic nedoženou nebo za cenu osobních obětí a jak jsou celoživotně druhořadí, protože na ten víceletý gympl nechodili. A to píšu z pozice člověka, co bez osobní zkušenosti taky na tenhle špek skočil a žil v domnění, že moje dítě by tam mělo jít taky, protože na tak hrozných základních školách, jaké byly popisovány, bych ho nechávala jen nerada.
|
|
|
|
JaninaH |
|
(23.4.2018 12:31:36) Kruci, souhlas. Před lety, když jsem přemýšlela o vzdělání svých dětí, jestli 8G a které, našla jsem tady na Rodině konkrétní rady a inspiraci, zajímavé výměny názorů. Dokonce úplně první mnou založené téma na Rodině se jmenovalo "Vyplatí se platit za vzdělání?", bylo o tom, že kluk chce mermomocí na soukromý gympl a rodina je proti. Dodnes ji mám někde vytisknutou, definitivně mě přesvědčila. Je mi smutno, že dneska se tu vážně diskutovat nedá, mlátí se tu dokola prázdná sláma a vzájemně se útočí. Komu to pomůže se rozhodnout? "Jediná férová odpověď" od Libika, to je pro mě fakt vrchol.
|
Federika |
|
(23.4.2018 12:34:51) Janino, mě Libik taky překvapila. Pro se vysmívá tom, co mi řekl třídní mého syna, co je na tom až tak směšnýho? A proč mě osočuje z toho, že jsem musela bejt asi prudící matka a že se mě chtěli zbavit?
|
libik |
|
(23.4.2018 12:40:21) Frederiko, ty snad víš, že máš chytrýho kluka, proč ti to musel říkat třídní?
To je pro mě k divení, myslím tím fakt, že se rodiče jdou ujistit, až jim to řekne někdo, kdo ho vidí 6 hodin týdně.
|
Federika |
|
(23.4.2018 12:45:10) Libik, tak to nebylo. My jsme v září v pátý do týhle školy přešli a D. byl spokojenej. Proto jsme začali zvažovat, že by vůbec na gympl nešel. že je chytrej, jsme samozřejmě věděli, ale zas sociálně a emočně na tom moc skvěle nebyl.Proto jsme chtěli znát názor třídního.
|
|
|
|
libik |
|
(23.4.2018 12:37:20) Janino, jsi schopna pochopit, jak už jsem níže psala, že po vyhodnocení vzdělávacího procesu svých dcer a s časovým odstupem shledávám výhodu G8 v tom, že zajistí dítě pro neklidný věk 15 let a jinak si myslím, že je to jedno?
Možná, že bych před 15 lety v opojení nad gymnáziem psala, že se má dcerunka nejgeniálnější se zájmem o výuku ve francouzštině mě neustále udivuje svými znalostmi a názory
Jenže tenkrát se tu řešilo kojení
|
JaninaH |
|
(23.4.2018 12:45:53) Ne, Libiku, ty jsi napsala toto:
Kruci, férová odpověď matek z gymplu (a taky jsem částečně matka z gymplu) je, "mám dítě na gymplu, ptž se tam dostalo a mám tím pádem klid až do 19", další úvahy jsou místní beletrií, paušalizací a sebestředností.
|
libik |
|
(23.4.2018 13:09:39) Zefýr, já si myslím, že G8 je dobrá volba. (pokud nejde o nějaký předražený soukromý, kde se scházej výhradně děti fotbalistů a majitelů autosalonů)
|
|
|
libik |
|
(23.4.2018 12:56:49) No a čemu na tom nerozumíš?
Mám absolventa G osmičky a mám odstup.
Některým dětem se tam líbilo, některé sotva prolezly, některé se dobře uplatnily,, některé zůstaly s maturitou a nějak se potloukají,. Nikdo z nich asi není zavřený, i když nedávno proběhla médii causa o jednom absolventu G8, co oloupil rozvážku pizzy. Já furt nechápu, o co jde. Normální gympl, normální základka, normální život. Rozdíl je v tom, kdy se nastupuje.
Moje dcera na víceletý gympl vzpomíná ráda, moje druhá dcera je šťastná na základce (jedničkářka) a na G8 se nehlásila, můj syn se učil špatně, ačkoliv je z celé rodiny nejnadanější na matematiku, nežil holt v době diagnóz, takže je šťastný v montérkách.
|
JaninaH |
|
(23.4.2018 13:05:38) Libik, rozumím tomu a respektuji, že to tak máš. Také mám odstup, ale mám to jinak než ty. Děti jsem dala na 8G ne proto, abych měla osm let pokoj, ale abych jim zajistila co nejlepší vzdělání úměrné jejich schopnostem. Děti to s odstupem hodnotí jako jejich zatím nejlepší léta, kam se hrabe VŠ. Takže pro ně ani pro mě to nebylo jedno. Není to žádná paušalizace ani sebestřednost, je to moje zkušenost, tak to laskavě respektuj.
|
Kudla2 |
|
(23.4.2018 13:08:50) Přesně,
ten Libikovo "jedinej poctivej přístup" či jak to bylo, je absolutní nesmysl, kdyby se to mělo aplikovat na všechny, protože každej má ten důvod trochu jinej.
(má-li ho Libik takovej, jak napsala, tak samozřejmě OK, jen je nesmysl to cpát všem bez rozdílu.
|
libik |
|
(23.4.2018 13:13:48) Kudla, nebylo tam přístup a ani poctivej, ale co už
|
|
|
libik |
|
(23.4.2018 13:12:31) Za sebestřednost se omlouvám, ale paušalizace to je, to se na mě nezlob.
Pokud je vaše gymnázium ústavem, který smázne všechny evropské(možná i světové) univerzity, mělo by teda dojít ve školství k něčemu zásadnímu
|
JaninaH |
|
(23.4.2018 13:25:17) Libik, co je na tom za paušalizaci? Píšu o svých dvou dětech, že jsem ráda, že šly na 8G a že se jim tam líbilo a že se jim tam líbilo víc než potom na VŠ (kterou už mají oba taky hotovou). Ještě jednou opakuju, že téma debaty je "vysvětlete mi šílení po víceletých gymnáziích", což jsem si přeložila jako otázku, proč jsem dala svoje děti na 8G.
|
libik |
|
(23.4.2018 13:31:13) třeba tohle? "Děti jsem dala na 8G ne proto, abych měla osm let pokoj, ale abych jim zajistila co nejlepší vzdělání úměrné jejich schopnostem. "
(to nejlepší vzdělání)
|
JaninaH |
|
(23.4.2018 13:43:13) A co je na tom za paušalizaci, sakra? Dost jsem se tomu věnovala, chodili jsme po DOD, sháněla všechny možné informace, vymyslela svůj vlastní systém přípravy na PZ, protože jsme vybrali školy, na který byl veliký převis... Zkrátka jsem se snažila z toho, co se nabízelo, vybrat to, co by mým dětem nejvíc sedlo. Mně je úplně u..., ééé, jedno, jestli to někdo považuje za elitářství nebo co. Odpovídám jen na otázku. Naštvalo, že by měla na tuhle otázku existovat nějaká "férová" odpověď. Různí lidé můžou mít důvody různé, přece.
|
|
libik |
|
(23.4.2018 13:54:58) Já se asi zblázním.
Myslíš, že existuje nejlepší jídlo, nejlepší písnička nebo nejlepší nick na Rodině?
Neexistuje, zrovna tak jako neexistuje nejlepší typ vzdělání, existují horší a lepší různé školy pro různé děti.
Tobě se líbí G8, tvým dětem se taky líbí, je to pěkné a já z toho mám radost.
I mně se líbí G8 a to mé favoritní bohužel neotevírá čtyřku. Ale taky se mi líbí základky.
Pokud potřebuješ ale k tomu, že ti děti chodí na G8 nějaký vznešenější důvod než, že se připravují na výšku a nemusí nic řešit v 15, měj si ho.
|
JaninaH |
|
(23.4.2018 14:05:10) OK, upřesním, odpaušalizuju. Z kontextu je snad zřejmé, že jsem nehledala absolutně nejlepší školu, ale hledala jsem to nejlepší (a nejvhodnější) vzdělání z toho, co se v té době v našem městě nabízelo (mám dojem, že už jsem to před chvílí psala, ale asi to v této plodné debatě zapadlo).
|
|
|
Sam01 |
|
(23.4.2018 14:03:46) Janino, když jsem tě poznala,tak jsi mě právě inspirovala tím,jak se synovi líbilo ve škole. Stejně jako ty, jsem čapla děti a obcházela DOD. Na té vaší škole se synovi moc líbilo, byl to můj favorit. Akorát jsem to po zralé úvaze nakonec vzdala a přihlášku tam nepodala. Doma jsem udělala formou hry, pexeso,křížovky atd. všeobecné znalosti, schrastila nějaké cvičební testy a bylo. Také jsem hledala typ školy,který by nejlépe vyhovoval pro moje děti. Věděla jsem,že typ základky,jako byla ta naše rozhodně vyhovující není. Zkusili jsme přijímačky a vyšlo to. Já jen na rozdíl od tebe kalkulovala i s tím faktorem,že pak v 15 v pubertě nemusím řešit co dál. Syn už po maturitě má a dcera maturuje za dva roky takže si myslím,že to rozhodnutí je přendat na 8G bylo dobré. Sledovala jsem tebe a Miladu,ale té nesahám s přípravou ani po kotníky. ta to má všechno dokonale zmáknuté.
|
K_at |
|
(23.4.2018 14:12:15) Juillet, covece, ony ty speky v prijimackach asi z voleje da maloktere dite.
|
Renka + 3 |
|
(23.4.2018 14:20:20) Jenže někdy jsou to chytáky a i chytré dítě, když to vidí poprvé, tak to za ten vymezený čas rychle nedá. Když má na vymyšlení řešení příkladu třeba 3 minuty, není prostor pro hledání řešení. Nějaká forma přípravy na způsob testů je vhodná. Ale to, co tehdy popisovala Milada, jsem kdysi četla a nepodstupovala bych to ani náhodou. Udělali jsme si dostupné testy CERMAT, aby dítě vědělo, co čekat a na co si dát pozor, a to bylo vše. Úplně bez přípravy by byl výsledek určitě horší, tohle mi přišlo jako adekvátní příprava.
|
|
77kraska |
|
(23.4.2018 15:06:20) Juilliet, Ty jsi taky chodila na prava....vis, ze bez drilu bychom prava tezko udelaly, a to i ja pred rokem 89, takze on ten dril zase tak spatna vec neni...muj nevlastni syn se na VS trapi uz 7. rok, protoze holt nechce podstoupit dril a mysli si, ze na ustnich zkouskach zapusobi svym sarmem, coz mu tedy moc nevychazi, takze si to prodluzuje rozkladanim rocniku, opakovanim atd. ....drilovat male ctvrtaky je tedy sileny, ale na druhou stranu si aspon zvyknou....a nakonec kdyz pujdes k advokatovi pro radu, tak Te nebude zajimat, jestli ma znalosti vydrene nebo jestli si to precetl jednou ve vlaku cestou na zkousku a hned to dokonale znal
|
Monty |
|
(23.4.2018 15:09:30) Sedmi, to odpovídá výzkumům. Podle nich jediná VŠ, kde jsou děti z víceletých gymnázií při přijetí úspěšnější jsou práva. Takže ten dril jistou roli hraje. Otázka je, jestli je v případě drilu o co stát.
|
|
Rodinová |
|
(23.4.2018 15:16:11) Monty, to nevim, medicina mi prijde dle aktualniho pozorovani mnohem straslivejsi dril, prava byly zivacka.
|
Monty |
|
(23.4.2018 15:17:34) Rodinová, já si to nevymyslela, to je citace. Možná by jiný výzkum od někoho jinýho ukázal, že to nejsou práva, ale medicína, víme jak je to s výzkumy.
"Jak zjistila Straková (2010b), rozdíly se neukazují ani mezi absolventy víceletých gymnázií a absolventy základních škol (a následně čtyřletého gymnázia) z hlediska úspěšnosti v přijetí na vysoké školy. Jedinou výjimkou autorka shledala studium práv, pro které je studium na víceletém gymnáziu významným prediktorem, jinými slovy absolventi víceletých gymnázií zde dosahují vyšší úspěšnosti v přijetí."
|
Rodinová |
|
(23.4.2018 15:20:42) Monty, ja ti verim, jen komentuju svou zkusenost ... a pani Strakovou znam, te verim uplne vsechno
|
|
|
77kraska |
|
(23.4.2018 15:44:46) Juilliet, za mne byly na pravech povinne seminare, tam se nedalo nejit...prednasky byly oficialne povinne, ale dalo se z nich utect, ucast se sledovala jen nekdy, ale zase tam rikali veci, na ktere se ptali u zkousek a clovek je pak treba nevedel, takze se tam vseobecne chodilo, v prvaku neustale, potom cim dal mene
proste ve skole jsem byla cely den, tehdy studenti jeste v advokatnich kancelarich nepracovali, ani jinde, taky se psaly zapoctove testy a porad nejake referaty z marxismu-leninismu, vlastne jsem toho krom skoly moc nestihala, tedy krom koncertu/kina/vystav snad kazdy vecer....ale pres den to bylo zabite skolou - a skola byla predevsim pruda a stres a obavy, aby cloveka nevyhodili, tehdy se pomalu hroutil socialismus, lidi vahali, jestli maji chodit na demonstrace, aby je pak nevyhodili ze skoly, taky byl Palachuv tyden atd.
|
Rodinová |
|
(23.4.2018 15:48:39) Sedmi, to ja jsem teda v podobne dobe chodila na jiny prava, opruz to asi byl, ale byla celou zimu na lyzich a v lete na cestach ...
|
77kraska |
|
(23.4.2018 15:52:07) Rodinova, no nepisu o prazdninach, kterych bylo hojne.....v lete po zkouskach 3 mesice a v zime treba 6 tydnu.....pisu o tydnech, kdy byla vyuka....ja bydlela na koleji v parte takovych studijnich typu jako ja, my jsme proste rano vyrazily z koleje do skoly a vecer se vratily ze skoly na kolej
|
|
|
77kraska |
|
(23.4.2018 16:25:25) Juilliet, pred rokem 89 to bylo jiny, ale to je na cely roman
jak jsem bydlela na koleji, tak jsem znala cele historie o tom, kdo se tam jakym zpusobem dostal.....ale fakt to tady nechci dneska psat....brali nas jen 300 lidi do prvaku, po roce 89 brali 600 nebo 700, to je velky rozdil, ta skola predtim vypadala uplne jinak, ucitele meli vetsi sanci nas znat osobne
|
77kraska |
|
(23.4.2018 16:30:37) Juilliet, dneska jsou prava takovy "lidojem", ale my jsme znali vsechny spoluzaky z rocniku osobne, z chmelu, ze soustredeni na Alberi, z koleje, nejvic z kruhu, coz by stabilni kolektiv.....ale uz nevim, proc to pisu, stejne se musim odpojit
|
77kraska |
|
(23.4.2018 16:35:54) Juilliet, do nas se snazili to pravo jeste poradne nahustit....porad nam promlouvali do duse, jak se musime ucit, ze budeme ridit spolecnost...to si jeste pamatuju
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
77kraska |
|
(23.4.2018 15:16:18) Juilliet, ja tam chodila v letech 85-89, dril to byl, protoze clovek mel jen jednu sanci vystudovat prava, neexistovalo chodit do dalsi skoly nebo natahovat si studium, ani nevim o nikom, kdo by tehdy opakoval....ve zkouskovem obdobi i ti nejvetsi pařiči a lemplove sedeli na koleji a ve dne v noci dreli
|
|
|
|
|
|
|
|
X__X |
|
(23.4.2018 14:29:42) julliet, přijímačky z voleje? když některé z dětí ještě ani nemají ze školy probranou látku, která v testech bude a jiné ano? na domácí přípravě nevidím nic špatného a je jedno, jestli se jedná o přípravu do školy nebo o přípravu k přijímačkám.
|
X__X |
|
(23.4.2018 15:10:15) tak znova. pokud jsou v přijímačkách věci, které se jedno dítě ve škole ještě neučilo a druhé už ano, znamená to, že to první dítě má smolíka a na 8G nepatří, protože kdyby patřilo, tak vlastně žádnou novou látku ani ve škole vysvětlovat nepotřebuje, protože samo od sebe pozná, co všechno se k přijímačkám bude potřebovat a jenom tak mimochodem potřebné znalosti nasaje při samostatné domácí přípravě? a to druhé dítě na 8G patří, protože už se to ve škole učili, takže ono se přece nic doma učit nepotřebuje?
|
Monty |
|
(23.4.2018 15:13:31) x_x, proto by ty přijímačky měly být mnohem víc jako test OSP než aplikace školního učiva, když už musí nějaké být.
|
X__X |
|
(23.4.2018 15:16:42) Monty, jj. když už státní přijímačky, tak by mi taky přišlo lepší OSP. jenže to bychom zase nerozlišili ty očividné adepty na učňák, co nemaj ani na to, aby odmaturovali z matiky :-/
|
Monty |
|
(23.4.2018 15:19:23) x_x, však ta jednotná maturita z matematiky je taky pěkně idiotský výmysl.
|
|
|
|
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(23.4.2018 14:38:55) "tohle me prave,se vsi uctou,prijde na hlavu padle...na takovy gympl ma preci jit dite,ktere da prijimacky tzv z voleje a ne pote,co kolem tepripravy rodice litaji jak hadr na holi..."
Juillet, to máš v podstatě úplnou pravdu, ale on je to trochu takový "obchod se strachem" - jako rodič si často řekneš, že sice je to fakt, ale vzhledem k tomu, že se budou všichni připravovat jak zběsilí a je několikanásobnej převis, a Ty to všechno víš dopředu, tak to přece svýmu dítěti nemůžeš udělat, že bys ho tou nepřípravou znevýhodnila.
Jako že by to v situaci, kdy by to všichni dělali "z voleje" nebylo bez šancí, ale v momentě, kdy se někdo bude připravovat a někdo ne a na jedno místo se hlásí třeba 4-6 lidí, tak ti, co se připravovali, budou ve výhodě, i kdyby normálně byli stejní nebo horší než to Tvoje dítě.
Takže dle mého názoru spousta lidí bude připravovat i lidi, kteří by to normálně ani moc nepotřebovali, aby je náhodou nepřeskočil někdo jinej.
|
|
|
|
|
|
|
|
|