| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Otázky do zdravovědy - 6.třída

 Celkem 22 názorů.
 žlutá růže 


Téma: Otázky do zdravovědy - 6.třída 

(30.3.2018 10:03:18)
Ahojte, syn má ve škole sportovní den a má si na stanoviště zdravovědy nachystat 10 otázek. Napadají vás nějaké ? Naposledy jsem soutěžila v Partyzánském samopalu a už se mi toho moc nevybavuje..... Díky
 K_at 


Re: Otázky do zdravovědy - 6.třída 

(30.3.2018 10:29:02)
Tel cislo na zachranku je
Jak osetrit bodnuti vcelou/vosou?
Jaka je vybava cyklisty?
Co delat, kdyz vidim nekoho zraneneho?

Treba....
 K_at 


Re: Otázky do zdravovědy - 6.třída 

(30.3.2018 10:31:41)
Taky zalezi, jaky vekovy prumer tam bude. Treba i zakladni dopr.znacky? Sportovni den - cyklisti - dopr.provoz. pro mensi deti treba slozit skladanku s tematem. Pro starsi klidne treba popis resuscitace, jak resit popaleninu, ci odreninu.
 . . 


Re: Otázky do zdravovědy - 6.třída 

(30.3.2018 10:29:09)
V Partyzánském samopalu jsme tuším měli mj. uvázat ambulantní uzel, zavěsit ruku do trojcípého šátku, přenést jednoho člena hlídky na "stoličce" z rukou zbylých dvou, zpevnit zlomeninu improvizovanou dlahou... otázky si nevybavuji, ale jelikož jde o tu 6. třídu a dneska je všelico jinak jak "za nás", zkusila bych raději jejich učebnici či sešit, aby to bylo adekvátní - mají něco takového?
 K_at 


Re: Otázky do zdravovědy - 6.třída 

(30.3.2018 10:32:39)
Slupko, obvazovani klidne. Max se do toho zamotaji ~t~
 Kornelia 


Re: Otázky do zdravovědy - 6.třída 

(30.3.2018 11:24:30)
asi by to malo byť zamerané na 1. pomoc. Uložiť zraneného do stabilizovanej polohy. Čo robiť pri epi záchvate ( čo nerobiť - mýty so zahryznutím do drievka a vyťahovaním jazyka). Zastaviť krvácanie. Rozlíšiť krvácanie z tepny, žily, vlásočnice.
 Kornelia 


Re: Otázky do zdravovědy - 6.třída 

(30.3.2018 11:26:53)
kedy ukladať do stabilizovanej...kedy nehýbať...ako zistím, či dýcha ....
 K_at 


Re: Otázky do zdravovědy - 6.třída 

(30.3.2018 11:29:33)
Simulovat telefonat se zachrankou, treba.
 Kornelia 


Re: Otázky do zdravovědy - 6.třída 

(30.3.2018 12:35:59)
Simulované nehody sú super ~R^
 Kornelia 


Re: Otázky do zdravovědy - 6.třída 

(30.3.2018 12:39:20)
Videla som fotky zo super súťaže - ale to bola teda súťaž pre študentov SZŠ - figuranti mali nacvičenú rolu. Bolo to ako naozaj - pristavené auto, pod ním krvavá obeť. Žena vrieskajúca a rodiaca na ulici (bábiku jej vyberali spod trička).
V tomto prípade samozrejme netreba ísť až do takej dokonalosti, ale možno menšia simulácia by nebola na škodu.
 Senedra 


Re: Otázky do zdravovědy - 6.třída 

(30.3.2018 13:01:27)
Kornelio, já na takové soutěže jezdila a protože nás vždycky jelo víc, než kolik bylo potřeba do týmu, tak jsme dělali i simulanty - měla jsem třeba namaskovanou otevřenou zlomeninu předloktí. Opravdu mi z "rány" trčela nějaká napodobenina kosti a stříkala "krev".
 Kornelia 


Re: Otázky do zdravovědy - 6.třída 

(30.3.2018 15:05:07)
áno ~R^
 Senedra 


Re: Otázky do zdravovědy - 6.třída 

(30.3.2018 12:59:59)
my mívali na soutěžích zdravotnických oddílů i poznávačku léčivých bylin a dějiny pionýrského hnutí. ~t~~t~ Ale to asi nechceš...

dala bych
- ošetření drobného zranění - třeba střep v dlani - nesmí se vyndavat, pohmožděnina, popálenina, úpal,bodnotí hmyzem...
- popsat/sehrát telefonický rozhovor, při kterém se hlásí nějaký úraz
- nějakou bezpečnost - třeba jak postupovat, když začne hořet olej v kuchyni, někdo se napije nějaké žíraviny a podobně - prostě to, s čím se můžou ty děti setkat
- čísla na záchranku, policajty, hasiče
- pokud budou mít předem nějaké "školení", tak třeba i v jaké frekvenci se provádí masáž srdce a umělé dýchání
 Kačeřice 


Re: Otázky do zdravovědy - 6.třída 

(30.3.2018 13:45:33)
Tak střep v dlani je velmi všeobecný pojem, navíc prostě těleso v místě, kde jsme schopni zastavit krvácení a těleso lze bez problémů vyndat, tak ho vyjmeme.

Kdyby to někoho zajímalo, tak tady jsou popsány omyly v první pomoci, docela to stojí za přečtení https://www.zachrannasluzba.cz/propacienty/omyly_prpo.htm

Jinak na těchto stránkách se dá dohledat spousta užitečných věcí https://www.zachrannasluzba.cz
 Alca 


Re: Otázky do zdravovědy - 6.třída 

(30.3.2018 18:05:48)
Kačeřice

~R^ Ten odkaz je dobré shrnutí, aby člověk zbytečně neučil děti blbosti a přežité věci. Například řešít poměry vdechu/masáže je leckdy spíše stresující a od pomoci to odradí (ona obecně představa nutnosti umnělého dýchání od pomoci odrazuje), důležitější je za mě vědět, jakou cca frekvencí vůbec masáž provádět (ideální je pomocí rytmu nějaké známé písničky - nás učili rolničky)...... To je tom odkazu taky pěkně popsané.

 Kačeřice 


Re: Otázky do zdravovědy - 6.třída 

(30.3.2018 13:39:58)
V současné době se krvácení podle typu nerozlišuje, ono to ošetření při velkém krvácení má stejná pravidla.
 Kornelia 


Re: Otázky do zdravovědy - 6.třída 

(30.3.2018 15:05:34)
to je fakt.
 Alca 


Re: Otázky do zdravovědy - 6.třída 

(30.3.2018 18:13:55)
Kačeřice

"V současné době se krvácení podle typu nerozlišuje, ono to ošetření při velkém krvácení má stejná pravidla."

Jojo, navíc když je krve víc a vypadá to, že se nedá zastavit, tak člověk neřeší, jestli jde o tepnu enbo žílu ale prostě jak to zastavit. a pokud neví základy (jako že má polohovat ránu nad úroveň srdce), tak pak i relativně malá ranka může krvácet docela dost hnusně a i žilní krev může ze začátku stříkat (táta měl krvácení z nohy a ta krev fakt stříala byť ze žíly - bylo to u kotníku...).
 Alca 


Re: Otázky do zdravovědy - 6.třída 

(30.3.2018 18:14:56)
Šuplík nehledě na to, že dítě ze šesté třídy dostane správně do stabilizované polohy člověka fakt těžko, my to zkoušeli a s dospělím je to fakt docela oříšek, pokud člověk nezná ten správný grif.....
 Kornelia 


Re: Otázky do zdravovědy - 6.třída 

(31.3.2018 10:30:28)
Tak to mi teda ušlo. A ako sa zabezpečí človek s fungujúcimi VF v bezvedomí?
 Alca 


Re: Otázky do zdravovědy - 6.třída 

(31.3.2018 13:12:59)
Kornelia

Je to v tom odkazu od Kačeřice - ve stabilizované poloze se blbě sleduje dýchání a tak se může stát, že si nevšimneme zástavy dechu. Doporučuje se stabilizovaná poloha jen když je fakt ověřené, že dotyčný stabilně dýchá a když je vysoké riziko zracení (třeba otrava alkoholem). Jinak doporučuji jen položit na záda s hlavou v přirozené případně lehce zakloněné pozici.......

Já to teda slyšela už cca před 5 lety na kurzu.....
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Otázky do zdravovědy - 6.třída 

(31.3.2018 10:01:31)
To nemusí být jen z první pomoci, ne?
Napadá mě - která kost na lebce v obličejové části není párová? ( čelní).
Které střevo je delší?
Kolik máme párů žeber?
Co má za funkci hrudní koš?
Kolik zubů tvoří mléčný chrup?
Kolik má srdce síní a komor?

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.