| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

AD(H)D u dospělých i dětí - poděkování

 Celkem 41 názorů.
 Lassiesevrací 


AD(H)D u dospělých i dětí - poděkování 

(24.9.2017 14:53:14)
Chtěla bych poděkovat všem, kdo přispívají do diskuzí a dělí se o své zkušenosti.

Konkrétně třeba diskuze o ADHD mi pomohly hodně, diagnostikovala jsem sebe i syna ~:-D , ačkoliv se to potvrdilo až tento týden.

Byly jsme se synem u dětské psychiatričky, kterou nám doporučily v PPP. Díky této návštěvě se cítím úplně odlehčená a skoro šťastná. V podstatě jsme odešli s tím, že syn má "jen" AD(H)D, což paní doktorka poznala už po prvních minutách, kdy se posadil k ní ke stolu. Absolutně vyloučila poruchy AS, pochválila ho, jak krásně maluje a píše, jak si vede ve škole, jak se pere s nemocí. Říkala, že jeho tělo bylo hodně oslabené nemocí, proto ten neklid nebyl tak markantní, ale že můžeme očekávat i zhoršení, což by mohlo být rizikové i z hlediska možných úrazů atp. - to už nastalo. Jak se mu výrazně zlepšil krevní obraz, z hemoglobinu 56 na 125, tak je víc v korunách stromů, než předtím.... Ale já jsem prostě odcházela s tím, že mám úžasné dítě ~s~ , které prostě jen potřebuje ve škole trochu jiný přístup.
Taky mi bylo řečeno, že syn to může mít po mně - stačilo popsat paní doktorce, jak si "organizuju" práce, kolik knih mám rozečtených a kolik z nich dočtu až do konce :-) , taky jsem poměrně hodně mluvila ~t~ ...

No, zkrátka všem děkuju, že jste mě nahlodali - už před dlouhou dobou. Withep a ostatní. ~x~
Nejsme líní, naopak hodně výkonní, když toho máme tolik rozdělanýho ~:-D Jdu pokračovat v malování, dělám chodbu, zbytek zase někdy příště. ~b~
 K_at 


Re: AD(H)D u dospělých i dětí - poděkování 

(24.9.2017 14:59:58)
Lassie ~x~~s~
 Vítr z hor 


Re: AD(H)D u dospělých i dětí - poděkování 

(24.9.2017 15:11:11)
No tak vítej v klubu ~;)
 Ráchel, 3 děti 


Re: AD(H)D u dospělých i dětí - poděkování 

(24.9.2017 15:34:34)
to je hezký!
 Kafe 


Re: AD(H)D u dospělých i dětí - poděkování 

(24.9.2017 16:01:18)
Lasssie - koukám, že vaše sezení u paní doktorky probíhalo přibližně stejně, jako když jsem tam byla se synem já. ~:-D Také nás diagnostikovala oba nejednou. ~:-D
 Lassiesevrací 


Re: AD(H)D u dospělých i dětí - poděkování 

(24.9.2017 16:27:41)
U nás hodně pomohlo, že jsem si o tom během posledních několika měsíců stihla něco přečíst (i když netvrdím, že jsem všechno dočetla do konce ~:-D) , takže nebylo žádné překvapení a nebylo ani velké vysvětlování jak a co se synem. Spíš jsem tam šla proto, abych už nemusela dokola obhajovat, vysvětlovat a urovnávat ve škole. Jako snad už mi nikdo nebude říkat kvůli zapomenutym věcem věty typu "tak mu aspoň vynadejte".

No a taky vzhledem k tomu, že se jednalo o lékařku, tak jsem nemusela vysvětlovat, že mám priority oproti jiným rodičům trochu posunuté. Měla jsem s sebou šanon plný lékařských zpráv, z nichž stačilo vytáhnou libovolnou... Ta paní byla úplně skvělá.


Co se organizace práce týče - jsem mnohem produktivnější, co si činnosti umím rozfázovat. Už si neříkám "do toho se nebudu pouštět, to je časově náročný úkol", ale pustím se do toho s vědomím, že udělám jen část. Což nejde třeba u pečení kuřete ~:-D, ale u žehlení nebo mytí oken ano.
 Kafe 


Re: AD(H)D u dospělých i dětí - poděkování 

(24.9.2017 16:29:25)
Lassie - také mi pomáhá dávkování si práce. A střídání činností.
 Lassiesevrací 


Re: AD(H)D u dospělých i dětí - poděkování 

(24.9.2017 16:31:11)
Jo, zrovna maluju chodbu u schodů - kromě toho jsem i tady a ještě třídim boty.
 Lassiesevrací 


Re: AD(H)D u dospělých i dětí - poděkování 

(24.9.2017 16:35:52)
To je ale běžné, že člověk po určité době, kdy se na něco musí koncentrovat, vypne. Na to není třeba žádné dg. Proto by učitelé neměli učit stylem půlhodinových monologů.
A na střední jsem hodně spala. Dojížděla jsem vlakem, vstávala brzy a seděla pod katedrou - tak svetr pod hlavu a ~h~
 Kafe 


Re: AD(H)D u dospělých i dětí - poděkování 

(24.9.2017 16:38:08)
Danulu - také mám problém soustředit se na mluvené slovo, zejména pokud někdo něco říká přímo mně, a nikoli nějaké skupině, ve které jsem. Sešity ve škole jsem měla plné obrázků a čmáranic.

Knihy čtu velmi rychle, až posednutě. Když se začtu, vydržím číst celou noc. Ale zase faktografické učebnice mě po 2 stránkách uspávají. ~:-D
 withep 


Re: AD(H)D u dospělých i dětí - poděkování 

(24.9.2017 17:54:53)
Lassie, to je dobře, ta úleva, když se člověk dozví, je fakt potřebná a povzbuzující.

A v PPP co, udělali mu WISC? Asi vypadám, že jsem tím posedlá, ale množství identifikovaných nadaných dětí zdaleka neodpovídá statistice, tak dumám nad každým dítětem, které projeví nějaký ten symptom ~k~
 Lassiesevrací 


Re: AD(H)D u dospělých i dětí - poděkování 

(24.9.2017 18:00:42)
Withep, tam teprve půjdem. Až přijde zpráva od té doktorky. V PPP byl syn naposledy na testu školní zralosti. Ale s tím psychologem, co ho tehdy poslal do školy se trochu znám, občas jsme si volali - tak ten mi doporučil to vyšetření.

 Janet+sluníčko:-) 


Re: AD(H)D u dospělých i dětí - poděkování 

(24.9.2017 18:28:17)
Děkuju moc za toto téma.
TAky to řeším dnes a denně.
Ne u sebe. ale u dcery.
Dcera je v šesté třídě. Ted přešla na jinou školu (2. stupeň), my ve vesnici máme školu jen do páté třídy.
A ted vidím tu kupu učení - kdy podle mě by bylo dobré se připravovat z hodiny na hodinu do každého předmětu (učení a zápisků hodně přibylo v porovnání s naší vesnickou pátou třídou). Nemyslím jako aby se nějak biflovala. Stačilo by že by si to jen přečetla - to co psali do sešitu. Aby to úplně nezapomněla. Za první dva týdny už psali písemky. A jak jsme na to nebyli zvyklí, tak už i nachytala špatné známky. Ale ona se prostě vůbec nesoustředí.

Má individuální plán od druhé třídy - od neuroložky "hyperaktivita na ADHD podkladu" - ani nevím jestli to určila podle EEG na kterém jsme byli, nebo jen jak ji viděla (říkala že to je hyperaktivita jak Brno - ta co v ordinaci vždy dělala..... neposedí ani chvíli, furt cosi říká - jakože srandičky, hlavně aby se jí druzí smál - tomu co říká)
má diagnostikovánu dyslexii, dysgrafii, prý nějaké dyskalkulické znaky, dysortografii
Teď v pátek jsme byli na vyšetření školní zralosti nebo jak se to jmenuje - v PPP - a paní psycholožka (jiná než co jsme měli v druhé třídě) říkala že ta hyperaktivita je opravdu výrazná, že tak se už dlouho při vyšetřování nenasmála ona i dcera. Že každou otázku omílá ze všech stran než odpoví. Dává různé varianty, než aby normálně odpověděla. Ano a v tomto duchu se nese i dělání domácích úkolů. Jsem z toho na prášky. Protože úkol který běžnému dítěti trvá třeba deset minut, ona dělá třeba hodinu. Protože se nesoustředí a kolikrát vidím jak je úplně někde jinde. Nebo si cosi maluje.
Náš pan učitel na prvním stupni jí to toleroval, že si malovala někdy v hodině. A byla mimo. Bal moc fajn a tolerantní k tomuto. Ale tady mi přijde že na tom druhém stupni se to takto nedá, protože té látky a zápisků je prostě moc.
Když jim zadají at si udělají výpisky z knížky, tak ona vůbec neví co si tam zapsat, nedává to hlavu ani patu. Přeskakuje.
Je toto všecko co píšu, projev toho ADHD? vy dospělí, co tu píšete, že to máte, - tak to tak máte taky? a taky jste takto prožívali školu? jestli ano, tak to fakt musí být hrozné
Já jsem s tímto neměla problém, byla jsem takový ten šprt, co se připravuje do školy dobrovolně a skoro snad až ráda. Bavilo mě to. Dcera školu nesnáší, do všeho ji musím nutit. Všecko odbývá. A mě to ničí , že nemá tu zodpovědnost.
Furt cosi zapomíná. Imrvere cosi rozleje, pokype se. Je roztržitá hrozně. Neustálé úrazy.
Fakt je mi jí líto. I ona je z toho někdy úplně smutná, že neví co s tím.
Nebo i oblíkání - zavazování tkaniček, obouvání bot. Všecko jí strašně trvá. Přitom přece hyperaktivita - to bych řekla, že právě to děcko je zrychlené ne? Nebo to pletu?
Ráda bych si přečetla názor dospělého, který tohle prožil/prožívá...
Ranní vybavování se do školy - jak lenochod.
Jak hledí na televizi, tak absolutně není schopná dělat u toho nějakou jinou věc - snídat třeba. To je taky projev toho ADHD?
Nebo přijde ze školy, a když se jí hned po příchodu (kdyby to bylo večer, tak chápu) zeptám, co mají za úkoly, tak neví. Až když se podívá do úkolníčku, tak ví.
Nebo se zeptám, co dostala od babičky k svátku - ona mi řekne, že kytičku. Pak za pár hodin řekne "jo ještě jsem dostala čokoládu" . A na druhý den řekne "ještě jsem dostala dvě stovky". To je taky projev toho ADHD? nebo je to projev mimozemšťana? Opravdu mi přijde často, že je jak z jiné planety. Co z ní padají za hlody.
I ona často říká že je asi z jiného světa. Děcka ji úplně neberou mezi sebe, je taková jiná - někdy úplně v koutě, neříká nic. A někdy hypersuper. A padají z ní hrozné ptákoviny.

Omlouvám se za takový elaborát. Ale nějak jsem se musela asi z toho vypsat. ~f~
 Janet+sluníčko:-) 


Re: AD(H)D u dospělých i dětí - poděkování 

(24.9.2017 18:29:37)
Jinak ted ta nová psycholožka v PPP v pátek říkala že to vidí spíše na ADHD na 2. nebo i 3. stupeň. Že v původní zprávě má napsáno 1. stupeň.
Nevím podle čeho se to poznává?
 Bouřka 


Re: AD(H)D u dospělých i dětí - poděkování 

(24.9.2017 19:18:54)
Janet, zkopíruju ti sem příspěvek, kde jsem si vylévala srdce jinde :-), taky hyperaktivita, byť asi spíš slabší, ale zrychlenej teda není ani omylem
Začátek školky
O týden později, protože na poslední chvíli rodinu pokosila virózka. Ráno ještě větší tragédie než jsme doufali. Snídani do sebe souká jak poslední jídlo. Dvakrát shodil talíř, podruhý už to nepřežil (ten talíř). 5 minut na sebe souká slipy, 5 minut tepláky, 5 minut ponožky, 10 minut si čistí zuby. Jediný, co nezahálí je jeho pusa a řeší kde jakou nesouvisející pitomost. Já si zatím vzpomenu, že sedačku má v druhém autě, mhd letí to ještě přehodit. Konečně je v předsíni a obouvá si boty. Po 2 týdnech nošení si najednou vzpomene, že ho tam nesnesitelně tlačí vložka,a že to nevydrží. Mhd letí rychle zastřihnou vložku, já ho nutím si zatím obout druhou botu, protože on by jen tak nečině seděl a koukal do blba, než by se mu vrátila zpět ta první. Uff, konečně jsem u auta. 3 minuty si popotahuje a upravuje tepláky,než se rozhodne, že už jsou dostatečně na místě na to, aby umístil své pozadí do sedačky. Máme už to jen tak a tak, a to jsem chtěla alespoň první den dorazit s malým předstihem ( nepřekvapivě jsme notoričtí naposledníchvíli chodiči). Nastartuju auto, ozve se "škyt, škyt, škyt" - a chcípne baterie. Letím informovat mhd - ten mi vráží doklady a klíčky od svého auta, že ho mám dát na ten kousek do integrované sedačky. Upozorňuju ho, že svoje auto jsem parkovala já, takže ani v nejmenším nehrozí, že by stálo tak, aby se kolem něho projelo tím jeho. Vrčící mhd se mnou běží k autům, naštěstí stojím napříč cesty na kopečku, takže s řádným postrkem ho lze uvést do pohybu a zaparkovat na rovince pod náma. Přesedáme do druhého auta, mrknu na hodiny, je po osmé. Takže ani na poslední chvíli. Dorážíme do školky. Ajaj, přerozdělovali se značky, sice mě to v jednu chvíli napadlo, ale pak mi to zase úspěšně z hlavy vypadlo, takže jsem to s B neprobrala, je to přesně ten typ situací, který nezvládá rozdýchat. Ale mám štěstí, kupodivu to pobere bez afektu, jen kolem toho vede hromadu řečí - takže 5 minut zouvá boty, 5 minut nasazuje bačkory...
Já to nechci vidět za rok ve škole.
 Bouřka 


Re: AD(H)D u dospělých i dětí - poděkování 

(24.9.2017 19:23:49)
Ono je prostě pořád rozptyluje něco jinýho
 Lassiesevrací 


Re: AD(H)D u dospělých i dětí - poděkování 

(24.9.2017 19:24:52)
Tak rána máme podobná. Když už náhodou jedeme do školy včas, všimnu si až v autě, že syn nemá na sobě bundu, nebo má místo bot crocsy, tak se otáčíme a vracíme. V podstatě musím víc dohlížet na 9-letého syna, než na skoro pětiletou dceru.

 Janet+sluníčko:-) 


Re: AD(H)D u dospělých i dětí - poděkování 

(24.9.2017 19:54:31)
Bouřko, ted jsem z toho tvojeho příběhu nějak nepobrala, jestli má hyperaktivitu jen syn, nebo i ty? ~:-D

Jj dcera má 11 a přijde mi že na ni musím dohlížet jako na pětiletou. Řeknu at jde ven něco donést na zahradu a ona se sebere a jde - bez bot. Tak říkám "vrať se". A ona neví.... Tak že "aha, boty".
Nebo "ukliď ze stolu" .... ona jde cosi mi říct a vůbec neví co má udělat. Vždycky říkám, že je chlap asi - o těch se říká že neumí dělat víc věcí najednou.
Rána jsou šílená, to jo. V 11 letech to je horor.
Chystá si aktovku a já jí ji kontroluju jak prvňákovi. Skoro vždy jí něco chybí. Nebo to má třeba podle jiného dne nachystané.
Prostě jí říkám "mimozemšťane", ale nevím, jestli jí neubližuju tímto. Zajímá mě pohled někoho dospělého ADHD, kdo si tím prošel....
 Bouřka 


Re: AD(H)D u dospělých i dětí - poděkování 

(24.9.2017 20:13:25)
janet, hyperaktivní je syn, já jsem spíš ADD :-)
 Lassiesevrací 


Re: AD(H)D u dospělých i dětí - poděkování 

(24.9.2017 20:34:12)
Já si jako dítě nepamatuju, že bych byla až takovej tragéd. Byla i jiná doba, bylo nutné držet krok. Navíc mám dva bráchy a mezi slepýma je jednooký král....mladší brácha měl plnou ŽK poznámek typu "neměl, nepřinesl, nevypracoval....", já spíš "vyrušuje, přesazena, odmlouvá". Nudila jsem se, tak jsem si vykecávala.

Spíš teď jako dospělá cítím přetlak a hlavně nestíhám požadavky okolí. Být někde na čas, odevzdat něco, sunu před sebou horu restů, odkládám věci. To, že mám obhajovat bakalářku, jsem zjistila v den obhajoby, bylo 9 ráno a já měla obhajovat 150 km daleko.
 withep 


Re: AD(H)D u dospělých i dětí - poděkování 

(25.9.2017 13:35:32)
kdoto, já nevím. Jako intelekt by měli nějak vyšetřit vždycky, vždyť např. SPU jsou definovány jako výrazný rozdíl mezi schopnostmi a výkonem, takže ty schopnosti (ten potenciál) je třeba nějak zjistit. Ale jsou různé testovací metody, WISC je sice už mírně zastaralý a tu a tam kritizovaný test, ale u nás pořád nejrozšířenější a nejakceptovanější. Pokud máš byť slabé podezření, že by tvé dítě mohlo být nadané, doporučila bych ti zjisitit, která PPP ve vašem kraji se na nadané zaměřuje, a nechat ho otestovat tam (v Ústeckém kraji je to Kadaň, v Praze existuje Centrum nadání, tak snad v každém regionu bude něco). I když vyjde celkové skore IQ pod 130, dítě může být extrémně nadané v některé oblasti. Nebo vyjde i mírně pod, ale jsou přítomny další znaky (vysoká vnitřní motivace, kreativita,...). Myslím si, že spoustě PPP proklouzávají nadaní pod rukama, v populaci je jich cca 2%, diagnostikovaných o dost méně, buď se schovávají pod jinými dg. nebo bez zjevných potíží proplouvají vzděláváním nebo jsou považovány za nevychované...
 Tante Bante 


Re: AD(H)D u dospělých i dětí - poděkování 

(25.9.2017 14:13:43)
Withep, mám teď ve třídě 25 dětí, z nichž 4 dodaly potvrzení z nestátních zařízení, že jsou mimořádně nadané. K nim pak ještě dvě děti, které sice nikdo neměřil, ale zjevně výrazně nadprůměrně nadané jsou. Takže dohromady 6 z 25, 24 %. Když budu brát jen děti s razítkem, tak 16 %.
Ostatní třídy to mají zhruba podobně.
Prokluzuje to jinde.
 Tante Bante 


Re: AD(H)D u dospělých i dětí - poděkování 

(25.9.2017 22:28:26)
Jenže ADHD neznamená, že je dítě mimořádně nadané.
ADHD znamená, že s dítětem je potřeba pracovat konkrétními způsoby, které jsou už celkem známé a ověřené. Není to větší problém, pokud skutečně jde o ADHD, a ne něco jiného, čemu se dalo to jméno.
Z dětí, které mám já, nemá IVP nikdo, protože u dvou PPP genialitu nepotvrdila a dvoje rodiče s PPP ani neadministrovali. Já jsem dělala neoficiální individuál jedné holčičce po dohodě s ní a maminkou, daly mi za to čokoládu. Druhý velmi dobrý kluk žádný individuál nepotřebuje, stačilo mu dát správné knížky a trochu ho nasměrovat.
 Lassiesevrací 


Re: AD(H)D u dospělých i dětí - poděkování 

(25.9.2017 22:59:23)
Tante, mě bylo taky řečeno, že syn potřebuje jen trochu jiný přístup, "nasměrovat", že nic dalšího není nutné. Ale myslím, že kdyby to učitelka byla ochotná dělat, už by si za ty tři roky nějaký fungující styl vedení našla.
Do PPP teprve půjdeme za půl roku(!), zatím mi jen do telefonu řekli, že na podkladě zprávy od psychiatričky můžeme požádat učitelku o sepsání plánu pedagogické podpory.... Ale nevím, jak s tím pochodím.

Píšeš:
"ADHD znamená, že s dítětem je potřeba pracovat konkrétními způsoby, které jsou už celkem známé a ověřené. "

Můžeš mi dát nějaké typy na literaturu? Něco jsem přečetla, ale třeba poradíš něco dalšího.
 withep 


Re: AD(H)D u dospělých i dětí - poděkování 

(25.9.2017 23:40:01)
Lassie, myslím, že ten PLPP by vám sepsat mohli, už jen proto, že PPP se jich bude ptát, jestli to udělali (a proč ne, pokud ne).

Ještě jeden odkaz ti pošlu, třeba v tom synka (nebo sebe) uvidíš - vyšlo nedávno dokonce jako tisková zpráva MŠMT! ~:-D

http://www.msmt.cz/ministerstvo/novinar/spolecne-vzdelavani-je-prirozena-vec-k-e-venclova
 Lassiesevrací 


Re: AD(H)D u dospělých i dětí - poděkování 

(26.9.2017 8:33:04)
Já bych neřekla, že mám "problém se synem". On potřebuje úkolovat, před upotřebením protřepat a občas je potřeba mu připomenout, že úkol doma neudělá, když nechá pracovní sešit v lavici.
Jinak má samé jedničky.
 Kafe 


Re: AD(H)D u dospělých i dětí - poděkování 

(26.9.2017 17:24:34)
Lassie - co tobě pomáhá nejspíš bude pomáhat i synovi. Pokud to ADHD zdědil po tobě. Já ve svém synkovi vidím dost sebe a mám pro něj pochopení.
 Tante Bante 


Re: AD(H)D u dospělých i dětí - poděkování 

(26.9.2017 17:14:58)
Lassie, ADHD děti potřebují hlavně "po dobrém". Klid kolem sebe, rytmus, navracení pozornosti, členění práce na malé úseky, možnost častěji odpočívat, správně podanou zpětnou vazbu, pomoc s organizací, trpělivý nácvik. Často bývají múzické, pak dělá velký efekt když hrají na nástroj, zpívají, tančí, recitují, dramatika atd.
Z mojí zkušenosti je nejdůležitější klidné laskavé prostředí s bezpečnými hranicemi a rytmus. Rytmus je to nejlepší na poruchy pozornosti, co znám.
Literatury jde najít mraky všelijaké, když půjdeš do obchodu, tak si můžeš najít něco, co ti bude konvenovat. Já jsem se učila v Dánsku přímo v praxi a pak americká jazzová pedagogika, která ale u nás není dostupná.
 Lassiesevrací 


Re: AD(H)D u dospělých i dětí - poděkování 

(26.9.2017 17:42:30)
Tante, děkuju. To je v podstatě to, co mi do doporučení pro nás i školu napsala ta psychiatrička. Neuvěřitelné, ale byli jsme tam ve čtvrtek a dnes mi poštou dorazila zpráva.
Doporučení podobná, včetně arteterapie a muzikoterapie.
 withep 


Re: AD(H)D u dospělých i dětí - poděkování 

(27.9.2017 19:15:24)
~R^
 withep 


Re: AD(H)D u dospělých i dětí - poděkování 

(25.9.2017 23:47:51)
Tante, a to je běžná ZŠ? Jak se ti v takové třídě učí, jak se těmto šesti dětem věnuješ?
 Tante Bante 


Re: AD(H)D u dospělých i dětí - poděkování 

(26.9.2017 17:06:20)
Je to běžná pražská základka, dětem se věnuju všem, jak to jde.
 withep 


Re: AD(H)D u dospělých i dětí - poděkování 

(25.9.2017 23:37:06)
kdoto, nadprůměrný ještě neznamená nadaný. "Nadaný" vůbec je velmi nevhodný název pro daný jev, protože evokuje něco úplně jiného, než že dítě potřebuje více tolerance a podpory, ale to by bylo na dlouhé povídání. Mám podobně nadprůměrnou dceru a nechala jsem ji otestovat, protože když už to máme v rodině, je i u ní zvýšená pravděpodobnost + možnost, že nadání vědomě či podvědomě maskuje (častá strategie dívek, bývají sociálně konformější). No a moje obavy se nepotvrdily a vyšla ideálně v pásmu 120-130. Záměrně píšu obavy, mimořádné nadání (zvláště při špatném přístupu rodiny a školy, ale někdy i když se všichni kolem staví na hlavu) bývá někdy spíše zátěží než darem. Ono to většinou není tak, že je dítě nadané + něco (ADD, SPU, opožděný emoční/sociální vývoj), a tak se nadání a hendikep navzájem maskují či ruší. Nadání samotné je spojené s nepatrně odlišným fungováním nervové soustavy a může se manifestovat jako ADD, SPU, PAS,... spíš jen málo nadaných jsou dvojitě výjimeční. Projevy jsou podobné, ale mechanismus je jiný.

Z tvé citace nevyčtu nic, protože jsem vůči zjištěním PPP/SPC/psychologů a psychiatrů už docela skeptická (nadání nic z ní nenasvědčuje, ale prostě lidem, kteří nepracují s celou pestrou škálou nadaných od premiantů po propadlíky, pro které je učivo extrémně nezajímavé, nevěřím, že je dokáží bezpečně poznat, zvlášť když je řádně cíleně neotestují). Nejlepší je spolehnout se na svou intuici a vypozorovat, co konkrétně prospívá danému dítěti. Existuje manuál pro diagnostiku nadaných, kde je trochu naznačena diferenciální diagnostika nadání a těchto překrývajících se poruch, jen jestli ho najdu, třeba by ti pomohl syna rozklíčovat. Mně nejvíc pomohla knížka Moniky Stehlíkové Život s vysokou inteligencí a FB skupina Nadané děti, příští rok vyjde Stehlíkové druhá kniha, přímo zaměřená na identifikaci a podporu takových dětí.

Ten manuál jsem našla: http://www.nuv.cz/uploads/rovne_prilezitosti_ve_vzdelavani/nadani/diagnostika/standard_diagnostiky_mn_2016_12_09.pdf
 Lassiesevrací 


Re: AD(H)D u dospělých i dětí - poděkování 

(24.9.2017 18:30:14)
Báro, napiš mi na Lassie66@seznam.cz
 Bouřka 


Re: AD(H)D u dospělých i dětí - poděkování 

(24.9.2017 19:24:29)
Lassie, to je fajn ~x~
 Lassiesevrací 


Re: AD(H)D u dospělých i dětí - poděkování 

(24.9.2017 20:24:49)
To zní děsivě, protože tam někam syn míří. Na střechu nevylezl, jen na střechu pergoly - ale v oslabeném stavu.
Máme to podobné, jako někdo, kdo tu psal, že dítě je v něčem moc pomalé, nebo naopak moc rychlé.
Ale on zase, když šplhá a leze, tak to je známka lepšího zdravotního stavu. Tak pro nás lepší ta zrychlená verze.
 Bouřka 


Re: AD(H)D u dospělých i dětí - poděkování 

(24.9.2017 20:28:24)
Se obávám, že i my míříme podobným směrem. Zatím "jen" rozdělává ohníčky ~8~~4~
 Bouřka 


Re: AD(H)D u dospělých i dětí - poděkování 

(24.9.2017 20:53:10)
No švagr podpálil stoh, manžel neustále úpí, že se to dítě nepotatilo, ale je celej strýček.
 K_at 


Re: AD(H)D u dospělých i dětí - poděkování 

(24.9.2017 20:44:05)
Tuten, ja vim, ze to je na provaz. Ale ja toho tvyho syna virtualne miluju ~s~~;((
 withep 


Re: AD(H)D u dospělých i dětí - poděkování 

(25.9.2017 6:45:53)
Včera jsem četla krásný elaborát o tom, že ADHD, SPU apod. mohou být chápány i jinak než jako odlišnosti v dozrávání/fungování nervové soustavy; jako projevy systémo-vzdornosti. Stručně - současný způsob moderního vzdělávání jde proti evolučně dané rozmanitosti v učení, mění a omezuje podmínky, v nichž může fungovat, a označuje jako poruchu to, co do něj nezapadá.

https://www.svobodauceni.cz/clanek/detech-uceni-moderni-svet-zapomnel/
 Lassiesevrací 


Re: AD(H)D u dospělých i dětí - poděkování 

(25.9.2017 8:25:01)
~R^
Sdílím ~t~

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.