| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Jak byste si představovali hodnocení ve škole?

 Celkem 50 názorů.
 HelenaPa 


Téma: Jak byste si představovali hodnocení ve škole? 

(9.3.2017 17:40:02)
Bohužel jsem nebyla přes den po ruce, abych hned reagovala na invektivy směrem ke mně.

Tak to tu zkusím shrnout do jednoho příspěvku, jako nové téma, aby to úplně nezapadlo, přece jen se mě to trochu dotklo.

Pokud jde o mě, nejraději bych veškeré známkování zrušila, ale na to jsem bohužel moc malý pán.

1. Děvče doma drtí pod tlakem rodičů, bohužel má krátkodobou paměť. Těžko ji můžu chodit zkoušet domů. Už jsem zkoušela vždycky před testem nebo zkoušením na začátku hodiny ještě jednou všechno zopakovat, ale bohužel, bez efektu.

2. PPP doporučila úpravu formátu a rozsahu testů, "uznávání" fonetického zápisu, přezkušovat před klasifikací ústně. Navíc nečíst dlouhé texty a ověřovat porozumění zadání. Vše dělám, času má vždy dost, vždy má možnost doplnit cokoliv ústně. Během testu několikrát u ní stojím a kontroluju, co a jak dělá a upřesňuju nebo i napovídám.

3. Všechny písemky boduji, máme danou procentuální škálu. Jen pro sebe si značím + a -, pokud jim to o bod uteklo nebo se těsně vyhnuli horší známce. Před vysvědčením, pokud je známka nerozhodná, přihlížím i k plusům a mínusů. Za plusy klidně přidám bez toho, že bych je otravovala zkoušením.
Někde musím čáru mezi dvěma známkami vést, nelze říct "všichni musí mít na trojku aspoň 40% bodů, ty máš prolém, bude ti stačit 25%" Děti tohle hodně vnímají a mají pak pocit nespravedlnosti. Ti, kteří tu psali něco o tom, že inteligenti by to pochopili, tak jsou dost naivní. Naopak často ti inteligenti se ženou ambiciozně za každým bodem a hrozně si hlídají, jak jsou na tom ostatní.
Těm, kteří nechtějí, známku ani body nahlas neříkám.

Známky nedávám kvůli motivaci. Tedy rozhodně ne špatné známky kvůli negativní motivaci. To nefunguje. Nejsem tak naivní, abych si myslela, že slabá žákyně se po čtverce vybičuje k výkonu. Jen musím vycházet z klasifikačního řádu:
3 – dobrý - žák je schopen správným postupem řešit zadané úkoly s drobnými chybami, je schopen reprodukovat získané vědomosti; při jeho činnosti je třeba občasné nápovědy učitele;
4 – dostatečný - žák je schopen s nápovědou učitele řešit zadané úkoly; v určité míře dokáže používat získané vědomosti v dalším studiu a prohlubovat je; při samostatné práci je schopen s nápovědou určit postup řešení
Samozřejmě se snažím hledat možnosti a činnosti, kde mi může něco předvést, abych honem nahnala nějaké úspěchy a mohla nasázet jedničky. Jen se mi zatím její silnou stránku nepodařilo objevit.

4. Nemám chuť u ní přivírat oko - nesmím převádět naštvání na matku do vztahu k dítěti
S tím plně souhlasím. Jenže tahle dívka spoléhá na to, že mamka to ukecá, místo aby se třeba zeptala, co může udělat, jestli se může něco naučit nebo jestli jí ještě jednou něco vysvětlím.
 HelenaPa 


Re: Tak jsem to tu slízla - Jak byste si představovali hodnocení? 

(9.3.2017 18:21:40)
Buchli díky ~x~
 Yuki 00,03,07 


Re: Tak jsem to tu slízla - Jak byste si představovali hodnocení? 

(9.3.2017 18:36:05)
sice netuším, o čem je diskuse, ani ta minulá ani tato, po přečtení úvodního příspěvku mi to nedá a reaguju na toto:

... že inteligenti by to pochopili, tak jsou dost naivní. Naopak často ti inteligenti se ženou ambiciozně za každým bodem a hrozně si hlídají, jak jsou na tom ostatní.


oni ti inteligenti, pokud je k nim správný přístup, přestanou mít potřebu soutěžit s nesrovnatelnými a toto opravdu neřeší, oni ví, že jsou lepší a nepotřebují si nic hlídat, maximálně si hlídají ty, koho považují za srovnatelnýho
ale je to o přístupu, o tom, jak je kdo naučí reagovat a jak k nim přistupuje
pokud budou slyšet, že "sice umíš matematiku, ale to není důležirtý, prootže ta nikoho nezajímá, taková Anička je sice na matiku tupá, ale zato nás reprezentuje na recitační soutěži a Maruška na pěvecké a Pepíček na výtvarné a půlka tříédy na sportovní, kdežto dřív než v 5. třídě není v matice kde mít taky úspěch (ne každá škola dělá Klokana a když, tak je to jediná věc pro chytrý děti)
pokud děti nemají kde zažít úspěch v tom svým, pak mají potřebu se srovnávat s tím, kdo ten úspěch zažívá, i když jsou jinak nesrovnatelní

ale dá se tomu nsadno pomoct, nechat vyniknout i chytrý děti, stačí dát jim prostor a pozornost a nějakou tu nástěnku na chodbě a přestanou si vynucovat pozornsot blbým způsobem
 Monty 


Re: Tak jsem to tu slízla - Jak byste si představovali hodnocení? 

(9.3.2017 18:46:04)
Yuki,
to je dost zvláštní příklad.
To vycházíš z reálu, nebo fabuluješ?
 Majákova 


Re: Tak jsem to tu slízla - Jak byste si představovali hodnocení? 

(9.3.2017 18:55:21)
Vložila jsem omylem do předchozí diskuze, tak kopíruji ještě sem.

Pokud jsem Heleně dobře porozuměla, zohledňuje žákyni během práce, úpravou textu, možností fonetické zápisu, apomáhání při písemce atd....vždyť toto je jasné zohlednění. Proč by tedy měla ještě přidávat bod? Zavírat oči? Přijde mi, že pro některé nemá zohledňování žádné meze. Vždycky je nějaká hranice a vždy se najde někdo, komu unikne písemka o bod. Jasně, je to smůla, ale je to tak,příště to třeba bude naopak. Nikdy nikdo opak neřeší. Klasifikace musí být nějak nastavena, když musí být. Já osobně, pokud se nejedná o hlavní písemky, bodový zisk na přechodu mezi dvěma známkami, řeším známkou rozpůlenou, např. 2-3. Umožňuje to i zápis do Bakalářů, který vyhodnotí tuto známku do průměru jako 2,5. Plusy a mínusy nepoužívám, ty pro mě byly odjakživa takové nic neříkající, malicherné.
 HelenaPa 


Re: Tak jsem to tu slízla - Jak byste si představovali hodnocení? 

(9.3.2017 18:57:42)
Majáková, díky za pochopení. Přesně jsi to vystihla.
My zase nesmíme psát nic jiného než celé číslo. Nemáme bakaláře, jen žákovskou. Takže 2-3 napsat nesmím.
 Yuki 00,03,07 


Re: Tak jsem to tu slízla - Jak byste si představovali hodnocení? 

(9.3.2017 22:20:28)
pokud zohledňuješ, tak už ta známka je mírnější, má prostě jiný hodnocení a pod prací musí být napsaný, že je to zohledňovaný, syn to tak má ve 4. třídě taky, má dys, nebýt zohledňování, nejspíš by proůadl, takto má jedničky nebo dvojky z diktátů, a občas dokonce i jedničku bez chyby a bez zohlednění, a protože je v klidu, je to čím dál častěji, podobně jako to měl starší syn, ten vývoj je trochu opožděný, ale je, a zohlednění je právě na to, a další úpravy není potřeba

a děcka to pochopí a nemají problém, navíc jich je většinou ve třídě víc
 . . 


Re: Tak jsem to tu slízla - Jak byste si představovali hodnocení? 

(9.3.2017 19:54:36)
Vychází z reálu.
 Yuki 00,03,07 


Re: Tak jsem to tu slízla - Jak byste si představovali hodnocení? 

(9.3.2017 22:17:16)
Monty, vzhledem k tomu, co mám doma, tak je to realita

v první třídě soutěž pro dětičky, každý zpíval, přednášel, tancoval, předváděl fotbal... a jedno mrně, kterýmu nebylo přes vadu výslovnosti skoro rozumět (a ostatní spolužáci mu stejně nerozuměli, ńeb nechápali) mělo svou vlastní kategorii, protože on vysvětloval fungování sopek a zemských desek, no a byl naprosto spokojený a uznávalů, že oni umí něco, on umí něco, každý umí něco jinýho, nechali i jeho vyniknout. a když někdo neuměl matiku, tak on chápal, že oni zase umí něco jinýho

o rok později už byl ve škole, kde se nadaným uměli věnovat, jemu zůstal právě ten pocit - každý umí něco jinýho, není potřeba srovnávat nesrovnatelný, on zase neumí běhat
 Konzerva 


spravedlivý přístup? 

(10.3.2017 10:03:26)
V návaznosti na diskusi o individuálním přístupu mě napadla tato otázka:
dva lidé v zaměstnání dělají tu samou práci. jeden je ale např. dislektik, takže má problémy s pravopisem. Jejich pracovní výsledky jsou stejné, ale po tom dislektikovi se musejí veškeré dokumenty kontrolovat, aby tam nebyly chyby. Jinak má vše věcně správně a stíhá ve stejném tempu jako kolega. Měli by být ohodnoceni stejně (protože on nemůže za to, že je dislektik) nebo v práci už se při hodnocení (myslím tím peníze) projeví, že on prostě není tak "perfektní" jako kolega, musím po něm někdo ještě kontrolovat jeho výstupy a tudíž dostane o nějakou tu kačku míň?
 Ropucha + 2 


Re: spravedlivý přístup? 

(10.3.2017 10:09:17)
Vzdělávání není totéž, co práce.
Proces vzdělávání má vést k tomu, aby se člověk něco naučil.
Hodnotí se jeho úsilí a dílčí pokroky, ne jen dosažení stoprocentního výsledku v době, kterou někdo shora určí podle tempa těch průměrných.
V práci člověk prodává to, co byl schopen se naučit, takže logicky pokud má v něčem nedostatky, nemůže to prodat.
 . . 


Re: spravedlivý přístup? 

(10.3.2017 10:15:34)
"Dislektik" je v kontextu celého příspěvku půvabně napsané slovo :-)

V práci se samozřejmě hodnotí výsledek. Pokud za někoho část práce musí odvést někdo jiný (kontrola dokumentu), tak je jasné, že by měl mít méně peněz než ten, kdo to zvládne celé sám.
 Konzerva 


Re: spravedlivý přístup? 

(10.3.2017 13:20:43)
Pochopila jsem to správně, že dyslektik je s "y"? ~q~Naštěstí moje děti "dys" nejsou, tak to neřeším a tudíž nemám "nakoukané". Naproti tomu mají astigmatismus, tak vím, že tam je 2 x "i".~;)
 Monty 


Re: spravedlivý přístup? 

(10.3.2017 10:17:47)
Konzervo,
podle toho, jaké chyby běžně opravuji i po vysokoškolsky vzdělaných lidech jsme pravděpodobně národ "dislektiků". ~;)
 . . 


Re: spravedlivý přístup? 

(10.3.2017 10:22:42)
Monty, ale ti lidé asi nejsou placeni za to, že odevzdají bezchybný dokument, ale za obsah, ne? Od toho opravování jsi tam zřejmě ty, ne?
Dle mého je efektivnější využití času a schopností lidí, když každej dělá to, v čem je dobrej, a to, co mu nejde, nechá těm, co jsou zase šikovní na to. Jasně, že kdyby nad tím víc přemýšleli, neflákali to, udělají těch chyb méně. Ale bude je to stát daleko víc času a úsilí než tebe.
 Monty 


Re: spravedlivý přístup? 

(10.3.2017 10:27:08)
Slupko,
nemám na mysli texty, který dostanu k opravě.
Myslím zcela běžné výstupy, které se posílají "dál" a dostanou se mi do ruky.
Kdyby si to nechávali po někom opravit, neřeknu ani popel.
 . . 


Re: spravedlivý přístup? 

(10.3.2017 10:33:34)
Monty, reagovala jsem na tvoje:
"podle toho, jaké chyby běžně opravuji i po vysokoškolsky vzdělaných lidech"

tak pokud není tvoje věc to opravovat, posílej to "dál" bez oprav, pokud je jasné, čí je to práce. Pokud je to i tvoje práce (co posíláš "dál"), tak holt ta tvoje část zahrnuje i tu opravu.
 Monty 


Re: spravedlivý přístup? 

(10.3.2017 10:35:37)
Slupko,
opravuji, pokud to ještě jde. Zdarma. To je taková profesionální deformace. ~;)
I když je to naprosto zbytečné. Tak 80 % lidí, kterým se ten text dostane do ruky tam ty chyby vůbec neuvidí.
 . . 


Re: spravedlivý přístup? 

(10.3.2017 10:41:26)
Monty, tomu rozumím. Taky opravuji co jde kolem.
Ale pak nechápu, proč jsi Konzervě to o národu "dislektiků" psala, když ona se ptala na spravedlivost v odměňování. Že lidi píšou blbě je jedna věc, ale jak s tím pracovat v zaměstnání, v odměňování, je věc druhá, a o tu v otázce Konzervy šlo.
 Yuki 00,03,07 


Re: spravedlivý přístup? 

(10.3.2017 16:03:37)
Monty,

je to naprosto zbytečné. Tak 80 % lidí, kterým se ten text dostane do ruky tam ty chyby vůbec neuvidí

přesně, já takto opravuju chyby třeba v ŠVP u nás ve škole, nemusela bych, nikdo to po mně nechce (a nikdo to nebude číst), navíc to psaly kolegyně s vysokoškolským vzděláním, takže musely projít maturitou z češtiny.... ale je to už asi dávno

ale ono mi to prostě nedá, já tam tu chybu vidím, i když text nečtu, svítí na měě, krká a volá o opravu

nedávno jsem v zápisu z porady četla něco o "nabitých zkušensotech", autorka je prvostupňová učitelka, takže ona učí děti češtinu, včetně vyjmenovaných slov, tak jen doufám, že to bylo přehmat (ale nevěřím tomu)~t~~t~
 Kaipa 


Re: spravedlivý přístup? 

(10.3.2017 18:05:06)
Yuki, ve svém textu máš chybu (nemyslím překlepy)~;)
 Yuki 00,03,07 


Re: spravedlivý přístup? 

(13.3.2017 21:58:31)
je to možný, já to tady po sobě ani nečtu, a vzhledem k tomu, že neumím psát vbšema deseti, píšu asi tak sedmi, tak je překlep častý a taky občas u psaní řeším něco s dětm takže moc pozor nedávám
ale toto není oficiální text :)
tady nehodnotím ani neopravuju nikoho, právě proto, že vím, jak to tady plichtím já :)
 Konzerva 


Re: spravedlivý přístup? 

(10.3.2017 13:23:01)
S chutí jsem posílala dál doslovnou citaci z rozsudku "... aby jste zaplatili...".

~;)
 Ropucha + 2 


Re: spravedlivý přístup? 

(10.3.2017 10:31:29)
Slupko, v případě korektur odborných textů tohle třeba platí, ale jsou zaměstnání, kde musíš ovládat nějaký soubor činností perfektně a není možné, aby dílčí úkony někdo dělal za tebe.
Když mi pošle mail s několika chybami sekretářka jazykové školy (stalo se), tak dost poškozuje svého zaměstnavatele a na své místo nepatří, podle mě.
 . . 


Re: spravedlivý přístup? 

(10.3.2017 10:38:04)
Anett, nezastávám se autorů mejlů a jiných textů s chybami. Domnívám se, že právě na místě sekretářky by měla sedět osoba, která tu gramatiku dává, a opravovat např. mejly a dokumenty odborných kolegů, které posílá ven.

Samozřejmě je spousta pozic, kde ten člověk musí zvládnout jak věc vymyslet, tak gramaticky správně napsat. A to je to, co jsem psala hned v první reakci na Konzervu - pokud někdo musí u takového zaměstnance kontrolovat výstupy, tak holt ten chybující zaměstnanec by měl mít míň peněz než ten, po kom to nikdo kontrolovat nemusí.
 Monty 


Re: spravedlivý přístup? 

(10.3.2017 10:44:25)
Mmch., včera jsem se docela pobavila nad článkem o procesu s Omladinou v časopise "Tajemství české minulosti".

Cituji:

Mrva, který se nechal zvolit velmistrem této společnosti, byl podle tvrzení Národních listů autorem ustavující listiny. Oproti rozhlasové podobě Toulek českou minulostí vyniká v písemné podobě Mrvův vskutku svérázný přístup k pravidlům jazyka českého: "Členem spolku našeho může bejt každi kdo je čtrnáct led. Každi srdnati mladik keri přistoupi k nam ma za oučel badat historický zeměpys slovanski Prahy a jako svobodni maufrajer muši ofšom na veřejnost mlčet a nemuši se bat Zradi nebo všechny člíny sou potpřisahou a nesmise strachovat nejhorších věcích. Konec ouvodu."
Svou úrovní se tento text blíží výplodům mnohých účastníků internetových diskusí. Nejen jazykovou, ale i myšlenkovou...
 . . 


Re: Mmch.. 

(10.3.2017 10:48:34)
nojo, hezký, ale fakt úplně mmch., tedy totálně mimo téma. Nechceš si raději založit zvláštní diskuzi v jazykovém koutku na téma "dyslektici v našich zemích včera a dnes?" ~;)

EDIT: i když vlastně ten Mrva asi nebyl dyslektik, ale prostě blb.
 X__X 


Re: spravedlivý přístup? 

(10.3.2017 10:26:27)
tak já nevím, ale pokud jeden zaměstnanec odvádí práci bezchybnou, ale druhý nad sebou potřebuje dohled, tak se dost těžko dá říct, že jejich pracovní výsledky jsou stejné ~d~

finanční ohodnocení potom závisí na tom, nakolik je pro zaměstnavatele dotyčný spíš asi tedy asi dysortografik nebo dysgrafik, než dyslektik důležitý - pokud je psaný projev důležitou součástí práce a on ho nezvládá a pro zaměstnavatele nemá žádnou jinou přidanou hodnotu, tak si zaměstnanec holt vybral práci, na kterou nestačí a nebylo by divu, kdyby se s ním zaměstnavatel rozloučil. na druhou stranu pokud sice píše tak, že je po něm potřeba dokumenty kontrolovat, ale za to má báječné nápady, které dokáže uvést do praxe nebo třeba dokáže dobře vést tým nebo něco jiného a psaný projev je potom podružná záležitost, kterou může zkontrolovat někdo jiný (kdo sice gramatiku ovládá, ale chybí mu tvůrčí nápady nebo organizační a motivační schopnosti), tak pak klidně zaměstnavatel jeho dys- projevy může v hodnocení pojmout jako nepodstatné a při odměňování je nezohledňovat.
 Yuki 00,03,07 


Re: spravedlivý přístup? 

(10.3.2017 15:59:25)
konzervo, pokud jednu a tu stejnou práci dělají dva lidi se stejným výskedkem, je zaměstanvatel hodně špatný hospodář, protože není potřeba duplikovat práci :)

jinak samozřejmě předpokládám, že pokud je dotyčný dyslektik, asi nebude jeho práce spočívat v psaní dopisů ani v jiných slohovkách, pokud ale umí myslet hlavou, což mnozí neumí, může klidně sekretářka (pokud to ovšem umí...) po tomto člověku pročíst odbornou práci a chyby opravit, pokud to nezvládne WORD a s jeho pomocí dyslektik sám

mám kamaráda dyslektika, je to programátor a vůbec mu dyslexie už nevadí, dělá chyby, každý to ví, on umí svou práci, pokud píše oficiální mail, požádá někoho o opravu před odesláním.

 margotka78 alias shit-roller 


Re: Tak jsem to tu slízla - Jak byste si představovali hodnocení? 

(9.3.2017 18:47:00)
Nevím no.
Jak píšeš o těch inteligentech - nevěřím, že by nepochopili, oč jde.
Moje dcera už v 8 letech chápala, že její sousedka má nějaký problém, když nepíše na začátku vět velké písmeno, má problém s háčky, čárkami tečkami, nechápe slovní úlohy. Pochopila, že po návštěvě PPP diagnostikovali nějaké poruchy a holčina bude mít pořád úlevy a i když není hloupá, tak její výkon nebude odpovídat její inteligenci a že za to nemůže.
Možná ale není teda moje dcera inteligentní ~5~( dle učitele patří k nejnadanějším ve třídě).
U nás na ZŠ už byli dyslektici ( jsem roč. 78) a psali jen půlky diktátu, nikdo z nás si nedovolil o tom polemizovat.
To, že se někdo bude cítit ukřivděný, je dle mého blbost na entou. Určitě by ti ukřivdění chtěli mít ty vady. Ha ha ~a~
 HelenaPa 


Re: Tak jsem to tu slízla - Jak byste si představovali hodnocení? 

(9.3.2017 18:54:03)
Margotko, netvrdím, že neexistují empatičtí inteligentní jedinci, jako je zjevně tvoje dcera. Bohužel problém dělají ti neempatičtí, kteří se dožadují svých práv. Navíc jsou i tací, kteří mají z domu nastaveno "musíš být nejlepší za každou cenu" a tudíž jim dělá dobře každý, koho předběhnou. S tímhle nastavením se sice můžeme ve škole snažit bojovat, ale jde to dost ztuha.
Nikdo z nich nepolemizuje o zkráceném diktátu, ale stížnosti bývají na ty body.
Samozřejmě bych byla nejraději, kdyby se takoví jedinci, kteří mají s tímto problém, nevyskytovali.
Nikdo z nich ty vady samozřejmě nechce, to tu netvrdím.
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Tak jsem to tu slízla - Jak byste si představovali hodnocení? 

(9.3.2017 18:57:31)
Prostě ty jsi pedagog, ty hodnotíš, ty si za svým hodnocením stojíš.
Nějaké polemiky o tom, že Anička měla za míň bodů lepší známku bys asi vůbec neměla připustit. ( v případě žáka s úlevami myslím. Ne když se spleteš, což se stát může).
tak to aspoň vidím já.
~;)
 HelenaPa 


Re: Tak jsem to tu slízla - Jak byste si představovali hodnocení? 

(9.3.2017 19:02:17)
Margotko, ano, stojím si za tím. Teď si stěžuje jedna matka, když budu téhle jedné přidávat (mimochodem PPP nepíše nic o tom, že by se jí mělo měnit i hodnocení), bude si stěžovat jiná. Není na světě učitel ten, aby se zavděčil rodičům všem. ~d~

 margotka78 alias shit-roller 


Re: Tak jsem to tu slízla - Jak byste si představovali hodnocení? 

(9.3.2017 19:09:50)
Tak to asi bude vyžadovat nějakou práci se třídou. Aby třídní učitel či výchovný poradce dětem vysvětlil, co jsou to opatření doporučené PPP, aby pak neměly pocit křivdy a neslepičily to doma jako "neobjektivní hodnocení od učitele"...~d~
 Monty 


Re: Tak jsem to tu slízla - Jak byste si představovali hodnocení? 

(9.3.2017 19:11:04)
margotko,
ale Helena respektuje doporučení PPP.
Pochopila jsem to tak, že děvče je na čtyřku i s těmi úlevami.
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Tak jsem to tu slízla - Jak byste si představovali hodnocení? 

(9.3.2017 19:12:56)
No však jo. Ale zřejmě to nechápou děcka.
Že Anička musí mít úlevy.
Takže si pak doma stěžují. Proto píšu, že to chce práci se třídou. Kdyby se jim to vhodně vysvětlilo, nevznikala by nedorozumění.
 HelenaPa 


Re: Tak jsem to tu slízla - Jak byste si představovali hodnocení? 

(9.3.2017 19:14:09)
Margotko, ano, možná by to mohlo trochu pomoct.
 Monty 


Re: Tak jsem to tu slízla - Jak byste si představovali hodnocení? 

(9.3.2017 18:57:40)
Heleno,
nemusí chtít být nejlepší za každou cenu.
Mám poměrně nesoutěživý dítě, který se o cizí známky moc nestará, ale kdyby měl mít někdo jedničku za znalosti na čtyřku, sice by mu jí nijak nezáviděl, ovšem nechápal by, k čemu taková jednička je. ~;)
 HelenaPa 


Re: Tak jsem to tu slízla - Jak byste si představovali hodnocení? 

(9.3.2017 18:58:52)
Ano, Monty, další možnost.
 Majákova 


Re: Tak jsem to tu slízla - Jak byste si představovali hodnocení? 

(9.3.2017 19:15:29)
Heleno, já to samé musím řešit v čj. Taky ještě hraje roli typ porucha, zda má dítě jen "zdravotní znevýhodnění", nebo již IVP, popřípadě jestli pracuje pod vedením PA. Obecně to ale řeším tak, že např. diktát (pokud má dítě dysorthografii) s ním nejprve celý projdu vetšinou v AND hodině. Píše pomalu větu po větě, všechny jevy si vysvětlíme. Pokud proběhne tato příprava diktátu, hodnotím pak diktát podle běžné kalsifikační stupnice. Dítě již bylo zvýhodněno důkladnou přípravou na diktát. Pokud dítě s poruchou píše něco bez přípravy a nedopadlo by to dobře (velká chybovost), tak práci vůbec neklasifikuji.

Největší problém s tím zvýhodňováním dětí je ten, že PPP sice v papírech doporučí zvýhodňování dítěte, ale už nikde není určeno jakým způsobem a hlavně do jaké míry. Pak dochází ke konfliktům s rodči, kteří se domnívají, že jejich dítě by mělo být mnohem více zvýhodňováno, učitel se naopak domnívá, že dítě zvýhodňuje dost. Je to težké. Vždyť i jednotlivé knihy didaktik mají různé hodnotící tabulky pro diktáty, ani zda není jednota, jak diktát hodnotit, myslím u běžných žáků.
 HelenaPa 


Re: Tak jsem to tu slízla - Jak byste si představovali hodnocení? 

(9.3.2017 19:20:23)
Ano, to je pěkně shrnuto.
I když nově by se vlastně neměly používat výrazy úlevy a zvýhodňování. Teď máme podpůrná opatření ;-)

Co jsou to hodiny AND?
 Liškodlak 


Re: Tak jsem to tu slízla - Jak byste si představovali hodnocení? 

(9.3.2017 19:43:21)
Heleno, nevím, o co přesně šlo, nevím, která diskuze předcházela.
My občas používáme hodnocení např. 3 ZK, tj. zohledněná klasifikace 3. Každý ví, o co jde (že dyslektik Pepíček tam sice měl milion chyb, ale moc se snažil a od minule se zlepšil - třeba :-))
 Ropucha + 2 


Re: Tak jsem to tu slízla - Jak byste si představovali hodnocení? 

(9.3.2017 21:23:13)
"zohledněná klasifikace 3. Každý ví, o co jde (že dyslektik Pepíček tam sice měl milion chyb, ale moc se snažil a od minule se zlepšil - třeba :-)"

Zohledněná klasifikace se mi líbí.
Dítě se snaží a jeho výkon by vůbec neměl být hodnocen vzhledem k výkonům ostatních, ale jen k jeho možnostem.
Myslím, že na ZŠ je celkem jedno, jestli má dítě trojku nebo čtyřku. Ale trojka mu může alespoň dát pocit, že něco zvládlo. Na gymnázium asi nepůjde, má-li studijní problémy, a všude jinde jsou známky na vysvědčení celkem lhostejné.

 Yuki 00,03,07 


Re: Tak jsem to tu slízla - Jak byste si představovali hodnocení? 

(9.3.2017 22:26:54)
šuplíku, kdepak, pokud na to děcko nemá, tak mu nepomůže ani zohlednění, pokud na to má, tak mu to zohledňování pomůže v kludu dohnat vývoj

syn má dysskorovšechno a teď už mu zůstává viditelně jen dysgrafie, to ostatní už téměř zvládl, myslela jsme si, že je to hlavně díky hodně vysoké inteligenci, protože mladší syn měl taky papíry z ppp na téměř to stejný, učitelka taky tvrdila, že zohledňuje, v diktátu rozlišovala chyby gramatický a specifický a pořád to bylo beze změny

po změně školy učitel hodnotí zvlášť to, co právě chce kontrolovat a to ostatní bere jako nepodostatný a syn se začal hodně zlepšovat (není hloupý, ale inteligenci má normální, průměrnou, takže to není jen tou inteligencí, ale hlavně přístupem učitele, jestli děcko zvládne překonat svoje spu, jenže samozřejmě pokud má iq 40, je mu i zohledňování houby platný)
 Yuki 00,03,07 


Re: Tak jsem to tu slízla - Jak byste si představovali hodnocení? 

(9.3.2017 23:08:36)
ono to zohledňování má smysl hlavně na prvním stupni, aby děcko v klidu a bez stresu dohánělo a dozrávalo a postupně je potřeba nároky zvyšovat a pak na nižším gymplu nebo na 2. stupni už je to zohledňování spíš o tom, že má víc času, dovolený psát tiskacím nebo na počítači, používat pomůcky a třeba někdy i nějakou příručku, ale už netolerovat, že nepíše háčky a neumí vyjmenovaný slova
 Ropucha + 2 


Re: Tak jsem to tu slízla - Jak byste si představovali hodnocení? 

(10.3.2017 0:30:30)
Šuplíku, na gymnáziu, kde musí na závěr prokázat znalosti u maturity, je to samozřejmě něco jiného.
Proto píši o ZŠ a o dětech, které na gymnázium nesměřují.
Ačkoliv i na tom gymnáziu vidím prostor pro mírnější hodnocení, pokud nejde o absolutní neznalost. Když umí objektivně na trojku (čtyřku) a dostane dvojku (trojku) za snahu a bude si toho vědom, může to podle mě fungovat ~d~
 Raduza 


Re: Tak jsem to tu slízla - Jak byste si představovali hodnocení? 

(10.3.2017 15:04:53)
"žák je schopen s nápovědou učitele řešit zadané úkoly; v určité míře dokáže používat získané vědomosti v dalším studiu a prohlubovat je; při samostatné práci je schopen s nápovědou určit postup řešení" to je u čtverky :-))))
Asi máš hodně nadanou třídu. Diskusi jsem celou nečetla, jen začátek, možná ji ještě najdu.
Já chápu, že musí ve školství existovat nějaká objektivita, ale stejně toho člověk nikdy nedocílí. Je to základní škola, měli by se učit základní věci. Někdy koukám, že se osmáci učí to co třeťáci. Přijde mi to na hlavu postavené. Nebrala bych to tak vážně. Zřejmě to jde učit i jinak. Pak se ale na takového učitele dívají divně jeho kolegové. Vidím to ve škole. Syn je dysortografik. Dle Tvého hodnocení by propadl. U pana učitele má nyní samé jedničky. Uzná mu jen náznak slova, zkouší ho ústně, chválí, syn je nadšen. V češtině má 2 až 3, i když to umí. Prostě musí se známkovat přísně. Jak jinak. Nikdy ho to bavit nebude, čeština je hrozná - říká. Já bych přivřela oči. Ale naprosto chápu, že Tě to štve :-)).
 HelenaPa 


Re: Tak jsem to tu slízla - Jak byste si představovali hodnocení? 

(10.3.2017 16:15:50)
Bromelie, tohle byl citát z oficiálního klasifikačního řádu školy. Takže ta holčina by měla být vlastně za čtyřku ráda, že? (Dělám si legraci)
 Vaitea 


Re: Tak jsem to tu slízla - Jak byste si představovali hodnocení? 

(10.3.2017 18:15:17)
Heleno,
omlouvám se, nečetla jsem celé téma, ale tohle mě zaujalo:""všichni musí mít na trojku aspoň 40% bodů"
To jsi napsala jako příklad, nebo opravđu stačí tak málo ?
 HelenaPa 


Re: Tak jsem to tu slízla - Jak byste si představovali hodnocení? 

(10.3.2017 20:24:16)
Stačí tak málo. A stejně to někde nestačí.

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.