TaJ |
|
(1.2.2017 0:30:23) U nás se na poslední třídní schůzce několik rodičů zajímalo, co se kdy bude probírat, tak nám to paní učitelka měsíc po měsíci nadiktovala (nabízela i ofocení, ale stačilo nám to takhle) - zajímala nás akorát čeština a matematika, prostě na každý měsíc rámcově co se bude probírat (tvrdé a měkké slabiky, násobilka 2 a 3 a tak podobně...)
|
kachna_ |
|
(1.2.2017 10:27:00) Tino, já o to paní učitelku asi takhle požádám. Tyhlety pracovní sešity ani nemají pořádný rejstřík, abych si to z něj mohla vytáhnout. Lámu si tu hlavu, jak požádat, aby mi paní učitelka před tím, než s dcerou napíše známkovaný test (cvičení) z nové látky, poslala, co se má dcera naučit. Jako jak formulovat, do jak podrobných kroků to potřebuju rozkouskovat. Mně je totiž úplně jasné, jak k části těch chyb dochází - počítá, počítá, počítá, přemýšlí - a je to v háji
|
TaJ |
|
(1.2.2017 10:45:58) Lenko, mě to právě zajímalo jenom rámcově, abych měla trochu přehled, kdy přijde násobilka apod...jinak se průběžně koukám do sešitů, co zrovna dělají a zeptám se syna, jestli tomu rozumí, zatím v podstatě nebyl problém, ale oni procvičují látku vždycky celkem důkladně a známek zase až tolik nemívají... ale určitě kdybych chtěla, tak mi to paní učitelka dá i podrobněji...
|
|
kachna_ |
|
(2.2.2017 11:31:02) Šuplíku, já jsem ti před tím neodpověděla (jsem se musela uklidnit, vše vyznívalo dost útočně v lepším případě pasivně agresivně ), tak jestli ještě nakoukneš: - Připravuju se na situaci, že nevyjde přestup, což je asi čím dál reálnější - do PPP jsme objednané, určitě tam dceřin problém vysvětlím - paní učitelka podle mě odvykládá, dá příklady, oznámkuje a šmitec. Dcera potřebuje čas, aby to zažila. Já jí to samozřejmě klidně naučím, doma odčítá a sčítá do 100 i s přechodem přes desítky, jenže asi ne úplně jako ve škole a když má pak použít ten školní postup, tak jí ten jeden krůček jinak rozhodí, udělá to špatně, Kdybych měla deset vzorových příkladů, které jí mám naučit, tak jí to naučím, dáme si na to klid a čas, použijeme názornější pomůcky. Ale jinak dík moc, budu to moc snáz vysvětlit paní učitelce, kde je problém, až s ní budu mluvit.
|
kachna_ |
|
(3.2.2017 10:00:28) Děkuju. Nebylo to na tvoje příspěvky. Bylo to celkové rozčarování a právě proto, že to nebylo na tvoje příspěvky, jsem nechtěla reagovat. Celý půlrok s dcerou poctivě pracujeme. Sčítáme, odčítáme, násobíme (píšu jí rozloženou malou násobilku, s tím že to ona sečte), snažíme se vše dělat v klidu a pořádně, aby ve škole byla klidná s tím, že to umí, protože jak jí to nejde, tak je z toho nervózní a zasekne se komplet. V úterý (po vysvědčení) mi zavolala paní učitelka s tím, že Lucce (2. třída) dala trojku z matiky. Sice to považuju za nespravedlivé a pokud sečtu všechny známky v žákovské, tak jí vycházelo 1,8 a když i všechny v sešitě (no ne úplně všechny, jednu učebnici jsem neměla, ale zpočátku dostávala ty známky lepší) tak jí vycházelo za 2, nicméně známky neřeším, ale naštvalo mě, že to řeší 31. ledna, takže jsem zareagovala poněkud podrážděně s tím, že mi je to jedno a žádné známky řešit nehodlám. Odpoledne jsem se bavila s jednou prvostupňovou učitelkou a po popisu dceřiných chyb jí jako první napadla dyskalkulie. Nevím, naštěstí mám termín v PPP. Mezitím mi paní učitelka napsala mail, jestli cítím nějakou křivdu, nebo něco špatně vyřešila, že se můžeme sejít. Napsala jsem jí, že žádnou křivdu necítím (ani netuším proč bych měla), že se mi nelíbí, že mi zprávu o dceřině prospěchu podala 31.1. Odpovědí mi bylo uražené, že jsem přeci viděla známky v sešitech (no já je i zprůměrovala, narozdíl od ní , velká práce v tom žádná nebyla). Já ještě podotýkám, že těch dětí má ve třídě 10. Protože to s přestupem nevypadá nejlépe, souhlasila jsem se schůzkou a omluvila se za chování, které nebylo v zájmu dcery. Paní učitelka je spokojená, já hledám tiše nějakou jinou školu a plánuju, co v PPP. Teď koukám, že jsem na to zaměňování znamének upozorňovala už 4.11., kdy nám paní učitelka poradila více cvičit. Mám radost z dyskalkulie (je mi jedno, zda to je dceřin problém, ale našla jsem spoustu skvělých návodů, které fungují). Omlouvám se za román.
|
kachna_ |
|
(4.2.2017 9:14:52) Já nechci IVP, ten problém není tak zásadní. Po PPP chci hlavně, aby mi pomohli zjistit, kde přesně je problém a doporučili vhodná cvičení na to +- a prohazování číslic, tam opravdu nevím, co s tím. Po paní učitelce bych chtěla, aby mi předem řekla, co bude probírat, abych na to stihla dceru v klidu připravit a abych měla jistotu, že to chápe. Ono se snadno řekne, koukni se do učebnice, ale třeba tenhle sešit mat. sešit skončí za pár stránek a nový ještě nemáme. Pokud nový sešit začne hodinama, byla by dcera s s tím časem nahraná (ony jsou naštěstí i součástí prvouky, tak jsem je odchytila). Takhle to v klidu stihne pochopit (protože jí to holt nestačí zopakovat 10x, ale potřebuje těch příkladů třeba 50 a průběžně zopakovat).
Jinak já si myslela, že malý počet dětí ve třídě (+spádovost školy) bude do značné míry kompenzovat případné problémy. Že ta práce s dětmi ve třídě bude prostě snazší (já ty děti znám a vím, že tahle třída opravdu problémová není) i pro ne zcela dobrého kantora.
|
|
|
kachna_ |
|
(4.2.2017 9:27:18) My nemáme bakaláře. Já jsem někdy v lednu zprůměrovala známky v žákovské a tam to byla 1,5, pak v lednu jí přibyly nějaké špatné známky, takže se ten průměr zhoršil na 1,7, poslední známka zapsaná v žákovské je z 9.1. Můj plán je řešit přestup a pracovat s dcerou a potom, potom paní učitelce v klidu napsat hodnotící mail. Přes ředitelku to nechci hnát, protože si nemyslím, že bych mohla vyhrát.
|
|
|
kachna_ |
|
(4.2.2017 8:40:42) Je to klasická vesnická škola. Běžná doufám není
|
|
|
|