| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité?

 Celkem 199 názorů.
 Monty 


Téma: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 13:21:21)
Napadlo mne to u debaty o známkách.
Všimla jsem si totiž, že během rodičovských schůzek je před některými kabinety/třídami (někteří učitelé jsou třídní, že) prázdno a před jinými fronta. A není to proto, že by z těch předmětů, o které se rodiče nezajímají měli všichni jen jedničky.
Nejde o výchovy, tam je mi jasné, že se moc rodičů nechodí ptát na výtvarku nebo na tělocvik.
Pokládate všechny předměty za stejně důležité, nebo "řešíte" jen některé?
Plkací téma, je možno vtipkovat bez omezení. Nic tím nesleduji, jen mne to zajímá. ~;)
 susu. 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 13:23:28)
Já řešila ty předměty, kde to bylo potřeba.~d~
Za důležité je považuju všechny. některé považuju za "snadnější".
 Sopka 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 13:45:25)
Za důležité považuji ty, z kterých dítě bude maturovat.Ostatní jsou v současné době naprosto nedůležité.
 susu. 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:00:53)
Tak jaksi se žije i před i po maturitě a ty informace z těch předmětů důležité pochopitelně jsou. Přístup nevadí, že nepoznáš pampelišku, hlavně že umíš počítat rovnice, mi nepřijde moudrý.
 Z+2 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 13:23:41)
Ne. Pro každého jsou důležité jiné předměty. Současný způsob vzdělávání kdy jsou všichni tlačeni do stejných znalostí všeho považuji za od základu chybný.
 Monty 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 13:25:41)
Z+2,
no a podle čeho to rozlišuješ?
 Z+2 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 13:31:22)
Já to nerozlišuji. To přeci strašně záleží na talentech, přáních jednotlivých dětí. Mně systém, že pepíek nadaný na Matiku má vědět stejně jako hudebně nadaná, ale na matiku natvrdlá Anička jak z hudebky, tak z matiky za hloupý a neúčelný. A ani jednomu neprospívající.
 Monty 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 13:33:44)
Z+2,
výchovy bych nechala stranou, tam se přece jen hodnotí (nebo mělo by) něco jinýho.
 Z+2 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 13:42:24)
Tak místo hudebky si vem jazyk. To je úplně jedno. Ale máš pravdu výchovy mají jiný smysl.
 Monty 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 13:45:28)
Z+2,
tak u jazyků je hlavně volovina mít na základce dva povinné.
Stejných výsledků u všech dětí nedosáhneš nikdy v ničem, ale umět aspoň "nějak" jeden cizí jazyk beru jako celkem důležitou věc, i když jazyk nenadřazuji jinému předmětu.
 Z+2 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 13:59:58)
Dva povinné jazyk na základce je čistokrevná idiocie. To, že to někdo prosadí a zůstane to dlouhodobě beru jako naprosté a totální selhání učitelského sboru.
Tím nechci tvrdit, že nejsou děti pro který druhý jazyk má smysl. Ale pro velkou část je naprosto zbytečný a vede jen k ztížení přístupu k prvnímu cizímu jazyku.
 HelenaPa 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:25:52)
Z+2 - učitelského sboru se nikdo neptal :-(
 Z+2 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 15:17:53)
Učitelé jsou vysokoškoláci, myslím, že by měli argumentovat a bránit se zjevným nesmyslům jako je povinný druhý jazyk na ZŠ.
 Anni&Annika 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 13:25:57)
Monty....tady v Nemecku na gymplu SE to bereits podle znamek. Pokud dite Doma rekne, ze ma ustni za 1-2 a pisemky to same, nechodi rodice nikam. Pokud ma die treba z kresleni za 4, tak rodic jde. Ale je jich spousta, co nejde. Kdyby byla z matiky, tak jdou. Jinak si rodice pisi Termin, takze nikde zadne fronty.
 Anni&Annika 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 13:27:05)
Ad...tady SE do prumeru na vejsku berou jen nejake predmety. Predpokladam, ze ty maturitni.
 Monty 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 13:27:59)
Anni,
tak já mám na mysli klasický rodičák, nevím jak to funguje v Německu.
U nás jsou samozřejmě nějaké individuální konzultace s učiteli, ale na rodičáku to funguje tak, že jsi nejdřív ve třídě s třídním a pak obcházíš. Já jsem celkem dlouho neobcházela, ale syn to chce, tak jsem začala a všímám si toho, jaká je kde frekvence. ~;)
 Anni&Annika 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 13:32:35)
Monty, rodicak je TU na zacatku roku a to jsou obecne informace. Znamky ti reknou na konsultaci, pokud si zapises Termin. To je ale jiny den. A kdo si Termin napise hned, ma sanci ho dostat. Matikar treba detem oznamil, ze uz nema Volne terminy, tak mely vsechny smulu. My teda ne. Mala tam ma jen jednicky a jednou 2, takze bych stejne nesla.

 Fren 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 13:27:37)
jsem neřešila žádné předměty,bo naši kluci v tom měli jasno - bud budou pracovat hlavou nebo u lopaty a podle toho se taky zařídili~t~
 Inka ..|-.|-.-|.- 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 13:29:25)
Jestli nejsou fronty u těch, kteří dělají potíže. Ale nevím, já se nikam ptát nechodila.
 Delete 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 15:23:05)
Inko,

taky bych řekla, že fronty budou ne podle důležitosti předmětu, jako spíš podle komplikací kolem výuky toho kterého předmětu. A je celkem fuk, jestli jde o nesrovnalosti ve známkách, v nárocích na děti, ve způsobu výuky....prostě jdu tam, kde cítím problém, který není řešitelný dítětem, nebo tam, kde mám nějaký dotaz na konkrétní záležitost.
 . . 


Re: ANO 

(6.1.2017 17:52:06)
Především naprostý souhlas s Inkou a Delete:

"taky bych řekla, že fronty budou ne podle důležitosti předmětu, jako spíš podle komplikací kolem výuky toho kterého předmětu. A je celkem fuk, jestli jde o nesrovnalosti ve známkách, v nárocích na děti, ve způsobu výuky....prostě jdu tam, kde cítím problém, který není řešitelný dítětem, nebo tam, kde mám nějaký dotaz na konkrétní záležitost. "

Takže zjednodušeně řečeno na některé škole je fronta u dějepisáře, na jiné u češtinářky.

Jinak osobně považuji všechny předměty za stejně důležité, bez ohledu na známky, o které celkem nejde.

Jde (mi) o celkový přístup dítěte ke škole, tedy k vlastním povinnostem a o vztah ke vzdělávání (školnímu). Nemusí být veskrze kladný (přístup a vztah), ale považuji to za podstatnější, než známky (ve kterých se odrazí kdeco, z velké části mimo dosah dítěte samotného).

Nejhorší mi přijde, když dítě školu jen tak "odsedí" (stává se u dětí nadaných a/či "napřed"), má pocit, že mu nic podstatného nedává. To je velká ztráta času, snižování hodnoty (smysluplnosti) školy v očích dítěte (a rodičů), demotivující situace. Vede to ke strategii "nějak to tam přežít" Někdy stojí za to alespoň přestávky, všem k dispozici pro zábavu je stejně staré spolužactvo, tedy je to velmi specifická, umělá sociální situace.
 Z+2 


Re: ANO 

(6.1.2017 18:14:10)
Slupko, souhlasím. Považuji snahu děti unifikovat dle věku a ne dle schopností za zvrácenou.
 Kudla2 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 13:30:41)
Tak čistě prakticky pokládám za důležitější ty předměty, které jsou nějak relevantní pro další vzdělávání dítěte (třeba před pokusem o gympl češtinu a matiku, protože ty se počítaj do průměru).

Kromě toho by se moje stoupnutí do fronty odvíjelo od toho, kdyby mělo dítě v daném předmětu potíže nebo bych se potřebovala kantora na něco zeptat.

Jinak ale celkově si myslím, že dělení na předměty je čistě účelové zjednodušení světa, ve kterým je většina těch věcí namíchaná (ve škole to pokládám za docela žádoucí soustředit se vždycky jen na jednu složku, ale pro život se to zase smíchá)
 Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 13:30:43)
zatím jsem nikdy neobcházela, vidím průběžně známky, vypracované úkoly a projekty a to mi stačí, na schůzce pokecám s třídní a jdu ~;)
zašla bych za konkrétním učitelem jen pokud bych měla konkrétní důvod
 Ropucha + 2 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 13:32:38)
Některé považuji za důležitější než jiné, třeba proto, že z nich děti budou maturovat, nebo proto, že mně samotné záleží na tom, aby je děti dobře ovládaly.
 D.. 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 13:32:56)
Ne. Za dulezitou povazuju cestinu, kterou ted nemame, matiku a jazyk.

Nase deti jsou po nas technicky zamerene, jsem rada, ze se nejak profilovaly, takze ocenuju a pozaduju vysledky ve fyzice, chemii...

Predmety jako dejepis, botanika, zoologie beru jako doplnkove, vysledky maji sice taky vyborne, ale je mi to jedno.

Za uciteli nemam duvod chodit.
 Anni&Annika 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 13:38:16)
Mad, to je asi skolou,ne? Navic...kdo nema Problem s matikou a fyzikou, ma logicke mysleni a meli by mu jit asi vsechno. Mala ma z fyziky za 1, matiku asi taky a problemy nema v zadnem predmetu. Teda...myslim Tim normalni deti. Ne ty s adhd a podobne.
 Anni&Annika 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 13:43:53)
Zefyr....ja myslela, ze je to na rodine norma.
Co jsem zde vycetla, deti s ruznymi a...maji problemy SE psanim, ale s matikou ne.
 Senedra 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 13:42:03)
Anni, omyl - prošla jsem matematickou třídou na SŠ a matfyzem - věř mi, že jsou lidé, kteří jsou velmi nadaní na matematiku a vůbec jim třeba nejdou jazyky nebo jiné humanitní předměty. A jsou lidé, kterým jde prostě všechno.
 Lída+4 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 13:44:57)
Jo, přesně tak. A pak jsou taky lidi jako já - nadaná na matiku i jazyky, ale z fyziky jsem měla známky mizerný, neb mě ten předmět prostě nebavil.
 D.. 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 13:43:52)
Anni to neni uplne pravda, ze s logikou si vystacis... co je treba na dejepise logickeho?

Vubec nic, nikdy me nebavil, uz jen proto, ze vse se da zpochybnit minimalne dle proflakleho dejiny pisou vitezove... na znalosti matiky, fyziky se da stavet a vse se na sebe nabaluje a cim vic vis, tim vic mas jasno... myslim, ze pro spolecenske vedy to plati naopak. Vim, ze nic nevim :-)
 Anni&Annika 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 13:45:57)
Dell...dejepis nasi malou taky nebavi. Presto ma dobre znamky.
Me primo bavil. Ja si ty vsechny letopocty pamatuju dodnes. Ale ja si z toho dejepisu pamatuju cele stranky, co jsem kdy napsala...
 D.. 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 13:49:33)
Me nebavil taky a taky jsem mela dobre znamky. Trochu me mrzi, ze s tim co bych i pobrala muj mozek neni ochoten pracovat. Rada cestuju a obcas se pristihuju, ze premyslim nad souvislostmi, ke kterym nemam znalosti, aby mi zapadly do sebe.
 Anni&Annika 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 13:55:26)
Delli...lasku k dejepisu jsem zdedila po tatovi. To co jsme brali ve skole mi pak prevypravel Doma. Takze jsem dejepis milovala i bez skoly. Taky jsem o Historii precetla KDE co.
Docela me mrzi, ze malou nebere, AC SE snazim.
No jo no...me zase nebavila fyzika. Mala ji miluje. Si holt nevyberes.
 Ropucha + 2 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 13:50:44)
Různé letopočty si ze školního dějepisu také pamatuji, bohužel ale význam dotyčných dějinných událostí jsem pochopila až v dospělosti (u některých mě to teprve čeká).
 Monty 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 13:50:53)
Koukám, jak jsme každý jiný (ne že by to bylo nějak překvapivé).
Pro mne je třeba dějepis jeden z nejdůležitějších předmětů, jen se dle mého názoru strašně pitomě vyučuje.
 Ropucha + 2 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 13:59:45)
Zefýr, to vidím opačně - na předměty typu dějepis je třeba především zájem, hlava je třeba na přírodní vědy nebo na jazyky.
 Monty 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:20:04)
zefýr,
hlava a vůle. Samotná hlava ti je taky nanic, když se tomu nevěnuješ. Ta míra je u každého různá právě v souvislosti s "hlavou", ale nějakou energii do toho musí dát každý, samotná hlava mu nepomůže.
 D.. 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 13:56:55)
Monty ja mela uzasnou dejepisarku. Uz jako dite jsem byla ohromena, jaky je profesional a jak to dokaze podat. Takze pro me hodiny jeji fantasticke, ale z me strany zadny dalsi zajem.
 Monty 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 13:59:20)
Delli,
jasně, zájem je důležitý.
Já měla dějepisářku tak nudnou, že si ji ani nepamatuju, ale zájem mi to neznechutilo.
 Ropucha + 2 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 13:57:58)
Monty, v tom s tebou souhlasím, školní výuka historie je nešťastná. Za nás navíc byla ideologicky pojatá, takže neštěstí na entou.
Já historické znalosti zoufale postrádám, čím jsem starší, tím více. Samozřejmě se snažím dohánět, ale to je málo a nesystematické.
 Monty 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:01:44)
Anett,
nedávno jsem někde vyhrabala socíkovskou učebnici dějepisu pro střední školy. Celá byla o dějinách dělnickýho hnutí.
 Ropucha + 2 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:18:38)
"Celá byla o dějinách dělnickýho hnutí."

Přesně tak. Tomu se věnovala většina času. Zbytek dějin se jen tak okrajově zmiňoval, pokud se vůbec zmiňoval.
 Monty 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:22:25)
Anett,
já učebnice dějepisu sbírám. Mimo jiné. A totáč nevyjímám, patří k věci. Nedávno jsem sehnala úžasnou knihu z roku 1958. Stati z metodiky vyučování dějepisu. To je panečku síla!
 Marta. 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:45:48)
Monty, tady máš zajímavé tituly. :-)

http://www.antik-chimera.cz/cz/ucebnice/stare-do-roku-1950

Jinak důležité je podle mne všechno. Osobně jsem kladla u dětí důraz na ty předměty, ve kterých měly nějaký problém. Např. u posledního syna, v devítce, řeším HV. Je často nemocný, často hospitalizovaný a má málo známek z HV. Takže když byly tř. schůzky, stála jsem u kabinetu HV. Nikam jinam jsem nemusela.
 susu. 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:22:28)
Monty, to ne, my byli na SŠ zadření starými Řeky a Římany, starými civilizacemi, pravěkem (ty kultury kdejakých polí mě pěkně otravovaly), středověkem, dobýváním Ameriky, objevnými cestami, průmyslovou revolucí, osvícenstvím,...MDH bylo v občance.
 Monty 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:29:52)
susu,
jo, probíralo se to všechno, ale s akcentem na rebelie a dělnický hnutí. Z celý antiky bylo nejdůležitější Spartakovo povstání, protože to byl boj proletariátu. Husiti, to byli vlastně soudruzi. Bylo to prolezlý VŚÍM.
Jinak ta učebnice, o který mluvím, je pro 2. ročník středních odborných škol. Začíná francouzskou buržoazní revolucí, pak je období monopolního kapitalismu - imperialismu, dále období přechodu od kapitalismu k socialismu, poslední tematický celek je pak "Vznik a rozvoj světové socialistické soustavy. Druhá a třetí etapa všeobecné krize kapitalismu".
 Kafe 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:31:42)
Monty - však třídní boj je hybnou silou vývoje (a vždy byl).
 Monty 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:33:01)
Liško,
jenže bez souvislostí je to jen čirá propaganda.
 Kafe 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:39:36)
Monty - a četla jsi dějiny 20. století? To je poměrně věhlasné dílko a přitom prosáté propagandou, jen s opačným znaménkem. Děti se musí naučit, že jsou neustále manipulovány a pod vlivem propagandy. Jinak budou ovce, co všechno spolknou.
 susu. 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:32:18)
Ten důraz na povstání jsem až tak nevnímala, leda u těch husitů, tak jo, ale jinak moc ne. Utrpení chudých se teda zdůrazňovalo, to jo. A je fakt, že já byla na gymplu.
 Ropucha + 2 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 18:29:03)
"jo, probíralo se to všechno, ale s akcentem na rebelie a dělnický hnutí. Z celý antiky bylo nejdůležitější Spartakovo povstání, protože to byl boj proletariátu. Husiti, to byli vlastně soudruzi. Bylo to prolezlý VŚÍM."

Monty, naprostý souhlas, přesně takhle si výuku historie pamatuji.
 Z+2 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:01:26)
Proč považuješ dějepis za důležitý? Mně, přestože jsem ho miloval a dějiny mám rád a fascinují mně, tak přijde jako zcela zbytečný.
 Kudla2 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:04:16)
Protože kdo nezná aspoň základy dějepisu, nemůže se poučit z minulých chyb? ~;)
 Kafe 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:05:13)
Kudlo - nechci nijak snižovat dopad znalosti dějepisu na naše životy, ale pochybuji, že si děti na základce z dějepisu nějaké poučení vezmou. ~d~
 Z+2 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:10:00)
Dějepis je náš pohled na to co vlastně chyby minulosti byly. Naprosto netuším co jsou základy dějepisu?
Poučení z cizích chyb moc nefunguje. Nemyslím si, že by naučení se datumů kdy se konala, ktrá bitva válka a kdy kdo kde vládl k poučení v tomto smyslu mohlo vést.
 Monty 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:14:42)
"Nemyslím si, že by naučení se datumů kdy se konala, ktrá bitva válka a kdy kdo kde vládl k poučení v tomto smyslu mohlo vést."

Z+2,
to samozřejmě nevede, od začátku píšu, že se dějepis učí blbě. Většinou, čest výjimkám.
 Anni&Annika 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:21:37)
Monty, kdyby SE mi vsechny ostatni ptedmety ucily jak dejepis, tak jsem hvezda.
Proc si myslis, ze SE dejepis UCI blbe? Me SE ucila blbe fyzika ( ale AZ na stredni. Vubec me nebavila. A Chemie to same).
 Monty 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:25:38)
Anni,
viz níže. Učí se jako mrtvý obor plný zbytečných dat.
Syn dějepis taky zrovna nemusel, do doby, než jsem mu ukázala, že je to něco úplně jiného než to, co mají v učebnici. Jako historik z něj nebude, ale začal ty postupy používat i v jiných předmětech a viděl, jak je to zajímavé, i když třeba ne vždycky užitečné. ~;)
 JaninaH 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:36:43)
Monty,
jen perlička: syn dělal před několika lety přijímačky na pedagogickou fakultu na učitelství dějepisu, a přestože se o historii zajímá od malička a má opravdu rozsáhlé a hluboké znalosti, skončil těsně pod čarou.
Otázky v testu se totiž skládaly téměř výhradně ze znalosti přesných dat různých událostí, bitev atd. To on tak přesně nevěděl, ostatní asi ano. No, a ty pak takhle učí učit. ~:(
 Monty 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:38:25)
Janino,
to je ovšem hodně smutný. ~:(
 Kudla2 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:39:55)
Ano, také to pokládám za smutné. ~:(
 sovice 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:51:18)
jentakj,
ale kdepak, dá se udělat test třeba stylem "kteří císaři se setkali tam a tam", "Vyjmenujte x královských měst v českých zemích v roce yyyy", "seřaďte římské císaře, jak šli po sobě", "komu připadlo Slezsko po třicetileté válce" atd. Jasně, taky to je paměťová záležitost, ale ty souvislosti už jsou patrnější. A věřím, že by šly udělat i mnohem lepší testy než tenhle můj okamžitý nápad.
 JaninaH 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:59:47)
Sovice,
přesně tak. Nebo citovat z nějaké knížky (třeba Výlet pana Broučka..., Desirée, F.L.Věk) a student má za úkol poznat, v kterém století se děj odehrává, jakou událost popisuje.
Nebo vybrat si historické období a napsat o něm krátký esej.
Zkrátka nějak prověřit hlubší zájem o předmět, znalost souvislostí, ne prověřovat pouhou znalost dat a letopočtů.
 Kafe 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:52:29)
Dějepis se dá dobře okořenit různými pikantnostmi a zajímavostmi. Třeba Attila a Honoria - to je pěkná storka, která by určitě zaujala i puberťáky.
 Yuki 00,03,07 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:59:31)
dějepis by měl data omezit jenom na staletí a pak v tom století najít nějaký, který tomu zapamatování přispěje, třeba 1212, nebo 1357, prostě něco, co se dobře pamatuje a vydrží v hlavě
jinak jde hlavně o souvislosti, ale na ty se kvůli letopočtům zapomíná
 JaninaH 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:26:31)
Anni,
Monty to myslí tak, že dějepis JE UČEN blbě. Moje děti tedy měly štěstí, navíc je historie bavila od malička sama o sobě.
Mě dějepis nebavil, dodnes mi znalosti chybí, tehdy se opravdu dějepis blbě učil, bez souvislostí, zkreslený, snad nejhlouběji jsme se učili o husitech, to byli vlastně komunisté středověku, že jo.
 Kafe 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:27:45)
Však měl Žižka v ruce samopal. ~;)
 Kudla2 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:27:07)
"Nemyslím si, že by naučení se datumů kdy se konala, ktrá bitva válka a kdy kdo kde vládl k poučení v tomto smyslu mohlo vést."

Tak takto pojato samozřejmě ne, ale je to první krok k tomu, aby ses v tom začal orientovat a zjišťoval si i něco víc (a jako vyšší dívčí pak zjistil, že události v dějinách jsou pojímány tendenčně podle toho, kdo je zrovna vypráví, ale i to je přece velmi poučné).

Informace, že kdysi v jakémsi roce byla jakási bitva na Bílé hoře tě sice sama o sobě nijak neobohatí, ale je to základ pro to, abys na to mohl nabalovat stále více informací (proč k té bitvě došlo, co jí předcházelo a co po ní následovalo...) - vždyť z toho vyplývá spousta věcí, který nás zasahujou i v současnosti, a pokud si řekneš, že je to vlastně zbytečný, tak se sám odsuzuješ k tomu, že budeš v řadě oblastí ignorantem ~d~
 Kudla2 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:36:24)
jentakj,

to jo, ale nemůžem přece říct, že dějepis je nesmysl, protože ho někteří učitelé špatně učí?

TO by se taky dalo říct, že je blbost třeba matika nebo fyzika (mimochodem měla jsem smůlu na blbé učitele fyziky i chemie, a přesto by mě ani nenapadlo tvrdit, že to jsou zbytečný věci, akorát mě mrzí, že mi to nebyli schopni nějak víc přiblížit)
 sovice 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:35:57)
Kudlo,
jenže já a asi i Z+2 známe dějepis podávaný jen (nebo zatraceně převážně) jako sada dat. 1212 - Zlatá bula sicilská. 1415 - upálení mistra Jana Husa. Datum fakt není základní a prvotní informace. Prvotní je informace - vyprávění - jak lidi žili, co pro ně bylo důležité, co se odehrávalo, jak to spolu souviselo, ne datum. K té Zlaté bule - datum zná kdekdo, obsah skoro nikdo, mělo by to být naopak: lidi by měli mít představu, co to bylo za papír a u data by mohli zaváhat stylem "třinácté století, asi? No, královská hodnost pro Přemysla Otakara, to muselo být počátkem třináctého století".
 Kudla2 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:39:18)
Sovice,

to máš úplnou pravdu, taky bych považovala za mnohem cennější znát historické souvislosti a dokázat nějakou událost zařadit přibližně, protože si ji odvodíš, než mít navrčený letopočty, ale netušit tu omáčku mezi tím.

A mimochodem - moje výuka dějepisu byla hodně podobná té vaší. Bohužel. Teď to musím dohánět samostudiem. Fakt nechápu, jak je řada učitelů schopna zk..azit něco tak zajímavýho a vytvořit z toho takovej suchopár. Vždyť oni sami to snad musej mít naštudovaný a ty souvislosti chápat, a je tam tolik krásnýho materiálu...
 sovice 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:46:07)
Kudlo,

já myslím, že tenhle styl výuky dějepisu, který se očividně mnohde drží dodnes, nemohl bohužel být chybou občas některých učitelek, ale byla to metodická zvrhlost. Ti dobří učitelé to nejspíš dokázali okořenit, ale já za svou ZŠ a SŠ nikdy takovou učitelku či učitele nepotkala a ani mi nebylo známo, že by na mé ZŠ či SŠ existoval a učil třeba jiné třídy.
 Anni&Annika 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 15:14:55)
Sovice....mas pravdu. SE TU Ted smeju, pripomela jsi mi muj sesit dejepisu. K tem letopoctum bych jeste dodala 1346 smrt Jana Lucemburskeho v bitve u Krescaku, 1609 Rudolfuv majestat a 1620 bitva na Bile hore...
 Monty 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:06:19)
Z+2,
protože historie není něco mrtvýho, co už dneska nemá význam.
Historia magistra vitae. ~;)
Z historie - ale fakt nemyslím školní dějepis - pochopíš prakticky veškerý lidský konání, má přesah do všech společenských věd, a ty přírodní vědy mají také svoji historii, bez ní ti nikdy nebudou dávat smysl. Historii má matematika, jazyk, chemie, fyzika... každý obor. Každá věc, kterou používáš. Sport má historii, a docela zajímavou. I tvoje myšlení a chování souvisí s historií.
 susu. 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:08:29)
Monty, přesně, neuměla bych to tak říct, ale chápu to dost podobně.
A to mě děják teda na škole děsně nebavil, ale důležitý je, hodně.
 D.. 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:08:55)
Prirodni vedy maji svoji historii, ale jinak pracuji s fakty, ktere jsou na ceste k poznani nezavisle.
Pokus je uspesny pouze tehdy, kdyz za stejnych podminek dosahnes opakovane stejneho vysledku. Nezavisle na tom, zda jsi ve stredoveku nebo v digitalnim svete.
 Monty 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:13:53)
Delli,
jenže ve středověku sice taky platily přírodní zákony, ale jejich vnímání bylo ovlivněné reáliemi doby.
A dejme tomu taková historie práva, to je hodně důležitá věc, která má na nás dopad dodnes. Ovšem zase, je třeba brát v potaz církevní právo, světské právo, rodové právo... to všechno formovalo naše dnešní myšlení. A nejen myšlení, když zůstanu u práva, tak např. i rčení "zlomil jsem nad ním hůl" je z historie práva (římského) a používáme ho dodnes. To je třeba jen zajímavost, ale taky důkaz, jak je historie životná, že to není mrtvý obor.
 Z+2 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:13:57)
Monty dobrá odpověď. Ano dějepis by měl přinášet kontext vztahům. Jen si nejsem jistý, že je časté aby byl tímto způsobem pojímán.
 Myšutka* 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:14:23)
Monty, naprostý souhlas. Dost často na svých přednáškách studentům přidávám mimo rámec učiva i historii (přednáším matematiku a statistiku) a ukazuju jim, jak se řešení v historii "posouvalo". Kromě toho, že je to víc baví, tak látku i líp chápou.
 Anni&Annika 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:06:51)
Z+2...tak me SE uz Rodina automaticky pta, kdyz vidi nejakou zajimavou stavbu, kdy asi byla postavena atd...atd....
Rozsiri si Tim obzory, neb Jim vysvetlim v jakem je slohu, kdy ten sloh vznikl, jak a kdy byl kostel prebudovan a reknu Jim, podle ceho to poznam...

A teda...ptaji SE me oni. Ja SE nevnucuju.
 Kafe 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 13:58:40)
Delli - logické myšlení v dějepisu pomáhá pospojovat jednotlivé události v dobovém kontextu, apod..
 D.. 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:06:43)
Schopnost logickeho mysleni, analyzy a syntezy nevede k tomu, ze poskladas neco, co ti logiku nedava. O tom to je.
 Monty 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:09:21)
Delli,
nikdy ti to nebude dávat logiku, pokud se bude učit dějepis stylem "ten a ten vladař vládl tehdy a tehdy a v roce 1620 byla bitva na Bílý hoře". To je o ničem. ~d~
 Kafe 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:09:51)
Delli - pokud jen memoruješ data, tak ti logické myšlení nepomůže. Události nevznikají bez nějakého předchozího vývoje a pokud to jeden pochopí, ledacos si i odvodí a snáze zapamatuje.

Podle mne je logické myšlení výhodou v každém předmětu, včetně toho dějepisu.
 Anni&Annika 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 13:47:20)
Mad...ale ty mas malou na nejake matematicky zamerene skole. Ne? Proto ta matika a fyzika.
 nordica 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 13:43:36)
Jak tady vždy předesílám, syn už je dospělý, ale na gymplu jsme oba už předměty dělili podle duležitosti - byl nenadaný na matiku, ale velmi nadaný na jazyky a celkově humanitní předměty. Ta matika šla prostě nějak samospádem, měl osvícené profesorky, které věděly, že z něj prostě víc nevykřešou, ale asi jsem byla trapná tím, že jsem chodila za angličtinářkou a prosila ! ji, aby mu dávala cvičení a projekty extra. Bez dalších nárok na její čas - opravial bych mu to sama. Podle mého tehdejšího pozorování se tvořily fronty u vyučujících, u kterých mělo dítě nějaký problém. Jinak jediné, co jsem po synovi žádala, bylo, aby si udržel nějakou rozumnou známku z matiky a v předmětech, které byly určující pro jeho další studium, aby, pokud možno, vynikal.
 Ropucha + 2 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 13:44:19)
Za zbytečnosti tedy nepovažuji žádné předměty.
O známky mi jde hlavně v těch profilových, jako asi každému, ale za přínosné považuji všechny (jsou-li kvalitně vyučovány, samozřejmě).
 Ropucha + 2 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:03:50)
Juillet, tak to já si naopak myslím, že zrovna takové věci do základního vzdělávání (tedy k základní gramotnosti) patří, obzvlášť v národě, který patří k nejtlustším na světě.
 Ropucha + 2 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 18:50:52)
Juillet, to si vůbec nemyslím, že je to věc rodiny.
Jistě, sociálně zdatné rodiny potřebují státní vzdělávání jen málo, vzdělaní a zorientovaní lidé jsou schopní zajistit vzdělání a rozvoj svých dětí z velké části vlastními silami.
Ale jsou i lidé nevzdělaní, nevědomí, jsou rodiny sociálně slabé, které nemají svým dětem co předat a škola je pro ně jediná šance, jak se dostat v životě dál, než jejich rodiče.
 Lída+4 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 13:43:14)
Fronty se tvořej taky u kantorů, co se rádi vykecávají. Z tohoto důvodu jsem přestala chodit za dceřinou češtinářkou, plká hromady zbytečností a člověk tam darmo tráví čas.
 Kafe 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 13:55:52)
Ne. Zásadní je pro mne jen známka z matematiky. To by mi asi mrzelo, kdyby děti neměly jedničky.
 Senedra 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 13:59:47)
Liško, nechci, aby dítě mělo z matematiky jedničku za každou cenu - chci, aby jí chápalo a umělo použít.
 Kafe 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:00:40)
Senedro - tak nějak automaticky očekávám matematické nadání u našich dětí. Mají k tomu dispozice z obou stran.
 Senedra 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:08:01)
Liško, naše děti také mají dispozice k nadání pro matematiku... ale nechci je zničit jen proto, abych se já cítila spokojená. Vím, že jsou školy, na kterých jednička z matematiky znamená nejenom nadání, ale i obrovské úsilí a píli a tuším, kde mají naše děti hranice - nechci je podceňovat, ale prostě je to tak.
Nejedná se jen o matematiku, stejný přístup mám ke všem předmětům.
 JaninaH 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:20:31)
Liško,
dispozice nejsou všechno. Já i manžel jsme na matematiku nadaní, přesto obě děti matematiku nesnášely. Nedá se říct, že by na ni nebyly nadané vůbec, ale nikdy je to, přes moji snahu (nebo možná kvůli mé snaze ~;) ), nechytlo. Na SŠ jim stačily z matematiky, fyziky, chemie a biologie trojky. Jedničky měly z češtiny, z jazyků a z dějepisu, z těchto předmětů taky maturovaly. VŠ si vybraly humanitní.
 Liaa 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:47:44)
Tos mě pobavila, oba rodiče excelentní matematici a fyzici, já i sestra z těchto předmětů trojky (na gymplu), jó, v životě není nic jistý ~:-D
 Kafe 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:51:12)
Liaa - tak naše děti očividně matematické nadání podědily.
 daba+holčička 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 22:14:25)
Chci aby moje dítě bylo šťastné, ať to bude s jedničkou nebo trojkou z čehokoliv... A aby se jednou dokázalo uživit kvalifikovanou prací.

Já jsem třeba velký čtenář, čtu opravdu rychle, na hranici rychločtení. A mám dyslektické dítě ~d~ škoda no, ale co nadělám, ona asi knihomol nikdy nebude. Zase je sportovkyně, to já ne.
 Yuki 00,03,07 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 23:26:23)
dabo, já mám dyslektika rychločtenáře a k tomu je to matematik, příroda si někdy pohraje fakt zajímavě

ať je děcko jaký chce, musí mu být ve škole dobře, jinak by se nic nenaučilo, a k tomu je potřeba, aby mu škola pomohla rozvíjet talent a překonat potíže, a je jedno, jestli to zvládne za rok nebo za pět let
 Myšutka* 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:05:21)
Tak já jsem léta neobcházela nikoho. Když dcerka v sekundě onemocněla, tak jsme museli obejít všechny učitele a domluvit se, jak řešit známkování. Největší problém byl nakonec s občankou, kdy učitel jako největší problém viděl "nulovou aktivitu v hodinách" a nedokázal pochopit, že když je dítě v nemocnici, těžko se mu bude hlásit v hodinách do diskuze.~t~ Na vyšším jsme se s třídním rovnou domluvili, že dítko sice sice nemá individuál, ale bude častěji chybět a všechno je v pohodě.
U syna řeším pokaždé ,jazyky, ale je to kvůli jeho specifickým komunikačním problémům (je AS), pro učitele je jednodušší, když se stavím a probereme jak se kluk posunul či neposunul. A průběžně komunikuju s třídní a jinými učiteli mailem, ale to jenom když potřebuji já, nebo daný učitel zpětnou vazbu.
 Helano(2 děti) 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:22:06)
Myšutko, a jak může pomoct obcházení jazykářů, když dítě neumí komunikovat? Resp. buď umí látku, nebo neumí, co na tom změní komunikace?
 susu. 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:07:09)
Překvapilo mě, kolik lidí tu považuje za důležíté jen postupové/maturitní předměty.
Jako sice jsou důležité pro ten postup nebo maturu, ale pro život je to málo, ne?
 Sam01 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 18:41:02)
Šuplíku,
myšleno předměty ze, kterých budou chtít maturovat moje děti. Samozřejmě, že každá škola/dítě má jiné priority.
 . . 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 22:02:26)
Šuplíku, z toho jasně plyne, že pro studenta prvního typu není až do maturitního ročníku žádný předmět důležitý :-)
 Sam01 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(8.1.2017 14:18:42)
Šuplíku,
ono stačí si říct z čeho maturovat nechtějí. Syn má vybráno asi dva roky a dcera ví z čeho 100% nechce,ale co si nakonec vybere netuším. Od toho pak samozřejmě mají nějaké ty semináře,aby se připravovali.
 Jana, Terezka 5/03, Miška 1/06 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:26:43)
no, já po pravdě neřeším žádné - na třídní schůzku třeba i jdu (i když teda nerada), ale tím, že je elektronická žákovská a mám stoprocentní přehled o školních výsledcích, není proč. S mladší dcerou nemám nejmenší důvod, ani nemám představu, co vlastně ve škole berou. Starší je v prvním ročníku na šestiletém gymplu, tam šly známky trošku dolů, dcera nebyla zvyklá se vůbec učit, teprve si na to zvyká. A i kdyby měla úplně špatné známky, stejně bych tam nešla, snažila bych se jí pomoct doma.
 Monty 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:39:06)
jentak,
u syna se píšou písemky z pěstitelek. Taky mne to překvapilo.
 Yuki 00,03,07 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:49:16)
maximální důležitost má na zákaldce čeština a matika, přijímačkový předměty
další je cizí jazyk, stejnou důležitost by měla mít informatika, ale je tak blbě učená, na spoustě škol, že spadá o několik kategoriáí dál k výchovám
pak zhruba na stejnou dějepis, zeměpis, přírodopis, fyzika a chemie

pak výchovy, k čemukoli - zdraví, občanství, společenská, multimediální, enviromentální, hudební pracovní, výtvarná tělesná, a kdoví jaká ještě

musí mteda říct, že ty výchovy, co nebyky dřív, mi dost vadí, zaplácávají rozvrh, je to ztráta šasu, učitelé stejně neví, co tam učit, děcka to berou jako úlet.
Místo toho mají být ty důležitý věci, toto jsme vůbec nepochopila, k čemu to má být
a taky netuším, kde na to ty hodiny vznikly
Teda tuším - deváťáci nemají dvě hodiny přírodopisu, místo toho mají jen hodinu a druhou mají enviromeńtálku

ve výsledku jednou tádně to obrčas odpadne, příroďák nestíhají a nebaví je, je to na stejné úrovni, tou jednou hodinou se to dostává z ohniska zájmu
a pak ještě jedna změna - učí to dva různí učitelé, takže i jim se drolí rozvrh
 Marta. 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:55:32)
Yuki, mám syna v devítce a přírodopis mají 2 hodiny týdně.
 Yuki 00,03,07 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:56:26)
Marto, buď ráda, máte rozumnou školu, aspoň v tomto určitě
 Marta. 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:58:44)
Yuki, to máš pravdu, rozumná škola to je. Jen ten dějepis se tam učí stejně špatně jako jinde. Ale mají dobré učitele na jazyky /Aj, Fj a Nj/.
 Yuki 00,03,07 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 14:55:34)
na střední jsou důležitý maturitní předměty a zároveň ty, ze kterých bude děcko dělat nějaký zkoušky, závěrečný nebo přijímačky

z toho ostatního ať si mají klidně trojku a nezdržují se tím, ovšem to musí vědět, co chtějí dělat po gymplu. ¨Syn je matematik, je njasný, že humanitním věcem se věnovat nebude, kdyy měl trojku z dějepisu a biologie, ale i chemie, je mi to jedno. Druhý chce na medicínu, zase si může dovolit vypustit zeměpis, dějepis

blbý je ,že zrovna z těch potřebných předmětů mají neschopnou učitelku :(
takže když je potřeba zjistit, jak ovlivnit ne známku, ale znalost, tak se jdu zeptat taky, známky do trojek na vysvdčení neřeším vůbec, schopný učitel na to vliv nemá, to je v režii dětí, u neschonýho učitele j to ale bohužel naopak a taky to rodič nevyřeší
 Monty 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 15:01:21)
Yuki,
jenže dost dětí na té střední neví, co chtějí jednou dělat/studovat.
 Yuki 00,03,07 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 15:03:05)
Monty, na učňák nebo průmku jde člověk už za nějakým oborem, tam je to jasný, no a na gymplu - i s tou trojkou se dá pak vykřesat tolik, aby se to dohnalo v seminářích, až to děcku dojde
prní dva roky moc důležitý z hlediska známek nejsou, to až pak, vybere seminář a dožene, co zanedbával

 Marta. 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 15:03:08)
Monty, nevím, jestli ti to neuniklo :-)

http://www.antik-chimera.cz/cz/ucebnice/stare-do-roku-1950
 Monty 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 15:04:39)
Marto,
uniklo, díky moc, mrknu na to. ~;)
 Marta. 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 15:07:04)
Jinak zajímavé téma, Monty.

Četla jsem rozhovor s Ondřejem Štefflem a ten tvrdí, že předměty nejsou nutné vůbec, proto založil scioŠkolu. Jde podle něj hlavně o to, aby děti měly chuť se učit. V nechuti českých dětí se učit vidí velký problém. Myslím, že má pravdu.
 Yuki 00,03,07 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 15:09:20)
Marto, naprosto s tím souhlasím a doufám, že v takové škole jednou budu učit, zatím se tomu snaží přiblížit Montessori, ale ta jejich filozifie je moc vlezlá, to mi vadí, scioškola by se mi líbila víc
 Marta. 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 15:17:11)
Yuki, já o tom zatím jen četla, ale někdy bych se chtěla podívat, jak ta výuka probíhá ve skutečnosti.
 Monty 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 15:19:24)
Marto,
má pravdu a já se těm dětem nedivím. Klasické školství samo o sobě většinu dětí nenadchne, spíš otráví. I když hodně záleží na učiteli.
 Marta. 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 15:20:56)
Monty, část rozhovoru je zde:

http://www.lidovky.cz/ve-skole-jako-v-zajeti-rika-ondrej-steffl-k-povinne-skolni-dochazce-1di-/zpravy-domov.aspx?c=A160825_182248_ln_domov_ELE
 Marta. 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 15:24:41)
Monty, bohužel je to tak. Mám dlouholetou zkušenost s vlastními dětmi.
 Monty 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 15:27:38)
Marto,
taky je hodně důležitý, aby byl ten učitel spravedlivý. Nevadí, když je "přísný", ale nesmí měřit každému jiným metrem. Děti jsou na to obvykle dost citlivé.
 Marta. 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 15:33:58)
Monty, samozřejmě osobnost učitele je důležitá vždy.
Na spravedlnost jsou děti velmi citlivé a je těžké takového člověka najít. Jak jsem tak vypozorovala, na mnoha školách jsou učitelky vyhořelé a jen chodí do školy si ty hodiny odsedět. Těší se na každý pátek až bude konec. To je špatně.
 Monty 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 15:36:00)
Marto,
proto si myslím, že měl syn na školu kliku, přijde mi, že tamní učitelé vyhořelí rozhodně nejsou. Je fakt, že má většinu učitelů ve věku mezi 30 - 40, i mladší, ono v šedesátí je asi těžší být entuziastický, když učíš třicet let a máš "to za pár" do penze, ale jsou samozřejmě i takoví.
 Marta. 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 15:38:58)
Monty, tam, kam chodí syn, jsou mladší učitelé. Ale tam, kam chodí nejmladší dcera je to blíž,/dcera nechce dojíždět/, tak tam je drtivá většina učitelek právě v důchodovém věku.
 Monty 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 15:41:32)
Marto,
a výjimky to asi nejsou, že?
Ono je těžko jim to mít za zlé, po třiceti letech ve školství by fakt byl stále nadšenec jen málokdo. Podle mne by měli učitelé chodit do penze mnohem dřív, třeba jako baletky. ~;)
 Myšutka* 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 15:53:15)
Monty, ono by stačilo, kdyby měl učitel po X letech možnost rok, nebo pololetí "neučit". Věnovat se v té době třeba intenzivnímu doškolování, práci v administrativě atp. Vím, že někde to tak funguje a dokonce to "volno" je pro učitele povinné. Sama mám vyzkoušené, že jeden semestr s minimální výukou dělá zázraky s mým elánem. Náš ředitel to točí po cca čtyřech letech a moc to pomáhá.
 Marta. 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 15:55:26)
Myšutko, tak to je dobrý ředitel, že to tak dělá.
 Myšutka* 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 16:00:30)
Je to úžasně empatický člověk, učil hodně v zahraničí a měl možnost srovnávat. Jenže na VŠ to je proveditelné, přirozeně se nahradí výuka větším podílem vědecké práce. Ředitel základky těžko přeřadí učitelku na jinou práci.
 Delete 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 16:12:27)
Myšutko,

ale jistě by to šlo. Ono vedení kabinetů, knihovny, předmětových komisí, k tomu hromady administrativy, vše se dělá za běhu a nikdy na to není čas a podle toho to vypadá....

Pomůcky se nakupují jen podle katalogů, aniž někdo viděl jejich využití v praxi, potom se ukáže, že je to k ničemu a leží to v kabinetech roky, než se to může účetně vyřadit, a přitom pak nejsou peníze na věci potřebné. A kdo jiný by měl posuzovat, co nakoupit a jestli to škola využije, než učitel, ne? Jenže na to někde to vidět opět není prostor. A předváděčky po pracovní době bez dětí jsou prostě k ničemu....
 Monty 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 15:55:46)
Myšutko,
nebo tak, máš pravdu, to je taky dobré řešení.
 Delete 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 16:05:28)
Myšutko,

souhlasím. Taky bych brala po jednom nebo dvou cyklech tak rok pauzu, věnovat se sobě, myšleno tedy zpracování všech nabytých zkušeností z předchozích let, v návaznosti na to potřebným školením, odpočinku od toho sice souvisejícího a neoddělitelného, ale prostě unavujícho a vyčerpávajícho (pro mě třeba hluk, neustálé řešení všch těch prkotin, které se vyřešit musí ve stylu "stokrát nic umořilo osla"...to pak člověka pěkně nakopne, navíc se mu i začne dost stýskat a vysloveně se začne těšit, až bude moct to nebo ono použít, vyzkoušet, uplatnit...

Já bych třeba hodně moc chtěla vidět výuku na jiných školách, u jiných lidí, to je něco, co vlastně není kdy a jak absolvovat, a přitom se očekává, že to dělat budeme. Já jsem za tohle pololetí stihla jednu vyučovací hodinu u jiné kolegyně, za předchozí dva roky ani jednu. A to jsem nepřekročila hranici školy, kde sice každá máme svůj styl, ale ten rámec je pořád stejný. Ale jak to dělat jinak prostě není kdy vidět ~d~.
 Marta. 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 15:54:17)
Monty, nebo víc s těmi lidmi pracovat. Mám na mysli ochranu před vyhořením.
 Z+2 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 15:21:19)
Tak v našich dětech učitelky se celou svojí osobností snaží touhu se učit potlačit.
 Monty 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 15:23:10)
Z+2,
to je fakt kus od kusu. Vidím to u syna, jak moc je ta osoba učitele důležitá.
 Z+2 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 15:26:07)
Bohužel víc než by bylo zdravé. Byl bych radši kdyby to bylo víc o systému, ale není. Je to o schopnosti děti nadchnout a tu bohužel lidé co většinově ve školství zůstávají nemají.
 Monty 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 15:29:33)
Z+2,
njn, ale čemu říkáš nadchnout?
Ony se všechny děti nadchnout nedají a už vůbec ne všechny stejně. Vzbudit zájem stačí, výsledky budou stejně individuální, ale základ je nepojímat předmět jako nudu a opruz. Což pravda každý neumí, ale jsou i tací.
 Z+2 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 15:32:08)
Tak skoro každý se nadchnout dá. Ale samozřejmě čím ve později se s tím u dětí začne, tím je to těžší.
Já vidím jak to jde na našší škole. Děti se do ní těžší. Chtějí se učit. Zajímá je vše kolem nich a mám pocit, že to platí skoro o všech dětech.
 Monty 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 15:33:40)
Z+2,
o všech fakt ne. Sama jsem se do školy netěšila, ani syn se netěšil. Děti nejsou všechny stejné. ~;)
 Rodinová 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 15:36:23)
Moje dcera rok pred skolou na otazku Jak se tesi do skoly odpovidala prubezne Ja do skoly nepujdu.
:-)
 Z+2 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 15:41:12)
Monty já přece nepíšu o situaci před nástupem do první třídy , ale o každodenní situci v době docházky do školy. To, že jsi se ty a syn netěšili do první třídy je dáno situací v rodině. To o škole nevypovídá vůbec a ani o tom dítěti. Z mého pohledu jde o nezvládnutí situace před nástupem do školy od rodičů.
Ale i s tím by měl učitel pracovat. z mého pohledu je strašně důležité, aby nadšení dokázala podchytit učitelka v první třídě.
 Monty 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 15:43:20)
Z+2,
ale to vůbec není situací v rodině. Mne ani syna nikdo školou nestrašil. Prakticky se o ní doma nemluvilo. Ani se ho nikdo z příbuzných trapně neptal, jak se těší do školy.
To je především věc povahy. Ano, někdy v tom hraje roli rodina, ale není to jediná možnost.
 Rodinová 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 15:44:27)
Neni to dany situaci v rodine.

Mam dve deti, syn se do skoly tesil, chodil tam nadsene, zvladal levou zadni, zadny krizovky se doma neresily.

Mladsi dcera to cely vnimala, nicmene tvrdila pred prvni tridou rok, ze ona do skoly nepujde ...
 Monty 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 15:55:18)
Z+2,
to ale není vždycky tak jednoduchý. Sama jsem šla do první třídy a uměla jsem plynule číst, ve školce jsem předčítala dětem místo učitelek, když měly odpoledne spát. Těžko mne někdo mohl nadchnout pro slabikování a pro "Ema má mísu". Tím, že mne nenechali v klidu si číst Ohníček a nutili mne skládat na lavici Pe-pa lá-me fakt žádný zájem vzbudit nešel.
Jo, je možný, že to většinou jde, ale u té menšiny je zapotřebí víc individuální přístup (a někdy nepomůže ani to), a k tomu není čas, prostor a často ani vůle.
Jak by se dal vzbudit zájem u mého dítěte v první třídě, to taky nevím. Už jsem tu psala několikrát, že celý první stupeň si ve škole jen odseděl. Druhý ho nadchnul víceméně bez jakékoli zvláštní snahy, jen to prostě začalo být pro něj zajímavý. Takže to u něj bylo přesně naopak, protože děti se spíš na druhém stupni v prospěchu zhorší.
 Z+2 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 17:44:16)
Individuální přístup je snad nezbytný základ.
 Marta. 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 15:36:05)
Z+2, jen že to je soukromá škola. To je trochu rozdíl.
 Adda6a 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 15:28:31)
Nepokladam vsechny za dulezite, rozlisuji podle dulezitosti pro prijeti na dalsi skolu a podle zajmu/nadani ditete. Jedno dite je hudebne vyjimecne a tam pokladam hudebku za dulezitou, druhe dite ma vyrazny zajem o fyziku/chemii/prirodovedu a tam je ten predmet pro mne take dulezity a se chodim bavit i s danou ucitelkou. Ovsem teda matematika a hlavni jazyk jsou pro mne klicove. Dalsi cizi jazyky dost ignoruju protoze jsou pro nasi rodinnou situaci pomerne irelevantni.
 Delete 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 15:37:18)
Předměty jako takové nepovažuju za důležité vůbec. Náplň mi důležitá přijde, ale ani ne tak do objemu dat, jako mi spíš přijde důležitá funkčnost. A ta mi přijde, že sakra kulhá.

Mám ráda znalosti propojené, ne rozdělené. Vždycky jsem měla dobré známky a učení po předmětech mi šlo samo, ale ve výsledku mám pocit, že vím velké nic, protože mám v hlavě hromady jednotlivostí, které navíc čím dál rychleji zapomínám, protože je nepoužívám, a v důsledku toho se mi začínají ztrácet i ty znalosti, které zapomenout nechci...ale nemám je dostatečné propojené a tak se zapomínají snáz.

A mám pocit, že předměty, které jsem nikdy neměla ráda, jsem neměla ráda právě proto, že mi unikaly ty souvislosti.
 Sam01 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 16:39:26)
Tak rozhodně pro mě všechny předměty stejnou váhu nemají. Zajímají mě zejména ty ze, kterých budou děti jednou maturovat.
Nějaké stupidní výchovy neřeším vůbec.
U nás ve škole dostaneme graf ve, kterém jsou známky i poznámky od jednotlivých profesorů k tomu, jak se dítě snaží/nesnaží.
Vzhledem k tomu, že známky jsou online na servru nemám důvod někde moc obcházet. Pokud je nějaký problém mohu kontaktovat příslušného profesora přes email případně si s ním domluvit schůzku. Nicméně školu už fakt moc neřeším. Děti jsou dostatečně staré na to, aby jim bylo jasné, že hrají o svou budoucnost. Já i kdybych se roztrhla, tak nic nenadělám pokud se jim nebude chtít, takže si nehodlám přidělávat zbytečné vrásky.
 Gladya, bývalá dasa, 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 16:57:27)
Nebudu řešit pohled rodiče, ale zkusím obecné zamyšlení.

Nejdůležitější předmět je občanská výchova. Tedy měl by být a měl by se podle toho učit. To myslím vážně.
Jinak bych přece jen trochu vyzdvihla předměty, které jsou vlastně základní a jsou potřeba k úspěšnému zvládnutí ostatních předmětů - základy českého jazyka a matematika, nebo spíš gramotnost (práce s textem) a počtářská gramotnost.
Pak jsou přírodní i společenské vědy.
A pro rozvoj dětí jsou důležité i ostatní výchovy, hudebka, výtvarka tělák ( no, moje "silné stránky"), ale tam bych nelpěla na výkonu a nehrotila bych hodnocení.

A samozřejmě zájem rodičů o výsledky potomků v jednotlivých předmětech je zcela pragmatický, přijímačky na SŠ nebo VŠ, maturita apod.
 Ropucha + 2 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 18:53:13)
daso, souhlasím.
Problém vidím v tom, že výchovy nejsou vždy vyučované tak, aby byl využit potenciál těch hodin.
 K_at 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 17:02:56)
Povazuju za dulezitou matiku a CJ, anglinu. I tu vlasti a prirodovedu povazuji za dulezitou. Ale pokud se chci zeptat, napisu mejla. Pani tridni z blizka videt nechci, radeji ani z dalky...
 *Owls* 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 17:43:08)
Teď před přijímačkami na 8G sleduji, jak dcera prospívá z ČJ, M, AJ. Řešit nemusím nic, ale je prostě fakt, že tento půlrok jsou pro nás tyto předměty hodně důležité. Kdyby měla mít problémy v jiných předmětech, určitě bych to řešila. Chci, aby ke každému předmětu přistupovala zodpovědně.

U nás se fronty při schůzkách taky nestojí. Máme konzultace a učitelé jsou, po dohodě, přístupní i mimo ofiko termíny.
 luthienka 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 18:27:58)
U oboru, kterému se hodlají věnovat, očekávám hluboké znalosti. U ostatních předpokládám všeobecný rozhled ( tedy průměrně znalosti), v oduvodnenych případech odpouštím i čtyřku. Dokud se ale nevyprofiluji, budu rada, když se pod trojky nedostanou. Mluvím o 8G
 Tante Bante 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 18:58:39)
Ony by hlavně všechny stejně důležité být měly. S méně důležitými věcmi by se ve škole neměl marnit čas a peníze daňových poplatníků.
Jaká je realita, je celkem zjevné.
 Půlka psa 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 19:49:52)
Za nejdůležitější považujeme matiku. Prvostupňové učitelky s námi chronicky nesouhlasí :-)
 Monty 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 20:49:15)
Půlko,
logika a řekněme "abstraktní matematické myšlení" mi třeba přijde o dost důležitější než školně pojatá matematika. Ovšem já se neumím vžít do dítěte, který se musí rok učit sčítat a odčítat. Takže jsme vlastně zase u toho individuálu a principu výuky.
Nicméně za naprosto zbytečný považuji krasopis. Každá učitelka, která lpí na krasopisu by měla stát na pranýři tak dlouho, dokud neodvolá.
 Půlka psa 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 21:55:53)
No já taky myslela "umět počítat" a ne dělení pod sebou se zbytkem a se zkouškou. ~:-D
 . . 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 22:03:44)
Monty, krasopis přeci (již) není, nebo je?
 Monty 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 22:04:53)
Slupko,
nejspíš oficiálně není, ale někde se známkuje.
 . . 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 22:06:59)
Aha, strašný. Ale zase - to je o výběru školy - dá se takovým pakárnám vyhnout.
 Kudla2 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 22:14:53)
Monty,

a umíš si představit, že by měl někdo abstraktní matematický myšlení a přitom neuměl sčítat a odčítat?

A krasopis - to by mi vadilo taky, ale myslím, že písmo by nemělo bejt nečitelný. Jedno z mých dětí škrábe jak kocour a někdy to, co píše, fakt není k přečtení a někdy třeba napíše při sčítání číslice nakřivo pod sebe a vyjde mu úplně jinej výsledek.
 Monty 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 23:26:11)
Kudlo,
jenže kdo to myšlení má, nepotřebuje se to učit rok nebo dva. Jak už jsem psala, v první třídě se sejdou děti s různým poteciálem a různými schopnostmi. Nejsnazší způsob, jak dítěti se zájmem o matematiku tento předmět znechutit je nechat ho rok sčítat a odčítat do dvaceti. A pokud ho nestihneš znechutit počítáním do dvaceti, stoprocentně to zabiješ lpěním na jednom jediném "správném" postupu.
Netvrdím, že to tak dělají všichni učitelé, samozřejmě.
 Monty 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 23:31:42)
maargitt,
nahlížela jsem, ale zjevně nejsem správná cílová skupina. Pokud to někomu vyhovuje, je to samozřejmě dobře.
 Monty 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 23:44:43)
maargitt,
no to jistě existuje, ale ten, co byl standard v mém dětství to fakt nebyl. A jistě se na spoustě škol praktikuje dodnes.
 Yuki 00,03,07 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 23:28:51)
Kudlo, proč by nemohlo být dítě s abstraktním myšlením a přitom s dyskalkulií? prostě mu jdou jiný věci, třeba má úžasnou prostorovou představivost

no a nebo jen nechápe, proč by se měl učit zpaměti násobilku, a proč by měl sčítat na rychlost, když to jde i pomalu a kdyby pospíchal, vzal by si přece kalkulačku...
 Eržika. 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(6.1.2017 21:48:07)
Já třeba za důležitý a fakt dobrý předmět považuji dramaťák.
Jen ho asi nikde moc nemají, u nás všechny.
 Tante Bante 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(7.1.2017 9:25:06)
Dramatická výchova byl předmět výborně zkoncipovaný v bývalých osnovách "Národní škola". Moje starší děti měly ještě v tomhle programu první stupeň. Jako u všeho ostatního ve výsledku záleželo hlavně na tom, jak smysl zadání pochopil učitel a jestli byl ochoten se namáhat, ale u nejstaršího jsme ještě stihli dozvuk neúspěšných pokusů o změny v devadesátých letech a bylo to dobré i bez Hejného matematiky. U dcery už "se končilo" a "pilotovali RVP", tak to byla spíš už jen ozvěna, měli milou, ale unavenou důchodkyni, která to řešila tím, že jim četla. Mně to tenkrát bylo málo, dneska je to na ručičky líbat...
 Gigi 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(7.1.2017 1:59:55)
Nejsem teda rodič :D ale mě vždycky štvalo, že všichni děsně protežovali matematiku a IT. táta to učí, naše třídní byla matika-fyzika-IT a důležitější předmět prostě nebyl. Já dělala sportovní trenérku a měla samé z tělocviku, chodila do výtvarky a vyhrávala mezinárodní soutěže, byla dobrá v dějepise, kde jsem v oktávě učila primány, a bavily mě základy práva v ZSV. Ale prostě "mě nezajímá jednička z dějepisu, ale vysvětli mi tu trojku z matiky, po kom seš?" ~4~ Ten přístup ke školství celkově, kdy se protežují technické vědy, mi hodně vadil.
 Lída+4 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(7.1.2017 12:10:52)
Vidíš, já mám spíš pocit, že se nezdravě preferujou humanitní vědy. ~d~ Aktuálně je u nás kritickej nedostatek zájemců o technický obory.
 Tante Bante 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(7.1.2017 12:52:29)
Prosím tě, jak by sis to "nezdravé preferování humanitních věd" představovala? To, že se kdejaký mamlas hrne na studium kulturologie a stane se v ní docentem, to není důsledek nějakého preferování čehokoliv vzdělávacím systémem...přece...to je důsledek něčeho úplně jiného, hlavně toho, že se "přírodní a humanitní" vědy neustále umanutě a hloupě vůči sobě vymezují a uměle staví do opozice a hlavně se obojí vyučuje převážně blbě.
 Lída+4 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(7.1.2017 13:56:47)
Tante, poměrně přesně to píše Šuplík.
 Tante Bante 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(7.1.2017 15:43:39)
Jenže to, co píše Šuplík, nepopisuje žádné preferování "humanitních věd". To popisuje, jak se po revoluci zatočilo s matematikou. Nepopisuje to, jak se zatočilo s ostatními vzdělávacími obsahy (ono se totiž zatočilo i s nimi) a co všechno ve skutečnosti způsobilo to "nepochopení" pracovníků MŠMT, přičemž pravděpodobně o žádné nepochopení ani nešlo...
A i tak nějak "v rámci paradigmatu" si můžeš udělat obrázek, když si porovnáš, kolik "přírodní věd" a v jaké dotaci učí naše škola a kolik "humatitních". Na "přírodní" straně máš matematiku, fyziku, chemii a bilologii. Na "humanitní" straně dějepis (nikoliv historii !!) a něco, co nemá jasnou formu ani obsah a říká se tomu "ZSV". Ve skutečnosti jsou studenti na poli přírodních věd vzdělávání ne chabě, ale spíš nekompetentně a na poli humanitních vůbec, protože se jim i veřejnosti jako humanitní věda podstrkuje cosi, co se vzpírá popisu.
Kromě toho u těchto úvah vždycky skončíš v místě, kdy je potřeba říct, co to je vlastně věda a proč mnoho z toho, co je třeba čit mládež, věda není.
A těmi změnami, které popisuje Šuplík, tak těmi sice utrpěla matematika, ale daleko víc fyzika, chemie a biologie, ty byly v podstatě zlikvidované.
Jediné, co se dneska těší podpoře veřejnosti a je konsenzuálně brané jako "důležitý předmět" je angličtina. A světe div se, když se pak podíváš, jak se učí. Ale hodin má hodně.
 Tante Bante 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(7.1.2017 17:24:33)
Posílily jen jazyky. A k ničemu to nebylo, protože není, kdo by je učil, protože za ty peníze to nebude nikdo tak kompetentní dělat, když může totéž jinde dělat za víc.
Humanitní vědy nijak neposílily, ve skutečnosti ani nebylo co posílit, protože se na gymnáziu žádné skutečné humanitní vědy neučí, dějepis není věda (a historie striktně vzato taky ne, ale jako věda se bere).
Ve skutečnosti nic s humanistickým obsahem v české škole otevřeně neexistuje a když o tom začneš mluvit, tak se všichni leda chechtají.
Dřív se biologie nepovažovala za blbost a dneska jo, což ale spadá hodně na vrub moderní biologie samotné.
Viz Standa Komárek: Příroda a kultura. Hezky to vysvětluje. Standa Komárek není žádný ezoterický blbec a biologii rozumí víc než dobře.
 Tante Bante 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(7.1.2017 17:49:32)
Hlavně jsem to já použila poněkud mimo kontext... Lidi z MŠMT, myslím, nemají takový obsah v hlavách, aby kolem nich prošlo, že to jsou různá slova, ale to vlastně tak důležité není, protože asi není moc realistické toto očekávat od ouřady. Problém je, kdo je řídí a jaký má ten šéf záměr.
Hodinové dotace se měnily, to fakt jo, ale v tom není problém. Já bych byla pro jim to nejíst ani na okraji talíře. Protože takové lidi oni chtějí a potřebují, co to jedí, nikdo jiný jim tu káru nepotáhne, nemyslím to osobně nebo tak..
 Jahala. 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(7.1.2017 17:58:38)
Já myslím, že zhoubou školství je svatá předmětová trojice ČJ, AJ a M. Ta pohřbila celé velmi dobře propracované odborné školství a návaznost na praxi. Díky nim ubylo hodinové dotace pro praxe a odborné předměty. Jasným důsledkem je,ze pro získání stejného odborného vzdělání je třeba dalších x let na VOŠ nebo VŠ. Zda to opravdu pomohlo gymnaziim je otázka,ale asi jo jako jediné SŠ nemají problémy s nedostatkem uchazečů.
 Jahala. 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(7.1.2017 18:36:51)
Šuplíku, maturovala jsem v 89 na prumyslovce. Maturita ČJ,RJ praxe a směs odborných předmětů skládající se z technologie, chemie(3x), mikrobiologie a strojírenství.
ČJ a RJ měli hodinovou dotací 2 hodiny týdně. Loni jsem tam byla na praxi ČJ a AJ dotace 4 hodiny navíc nabízena M na 4 hodiny plus přibylo logicky nutné IT, to máš 7 hodin týdně, to v těch odborných strašně chybí, u chemii a mikrobiologie hrozně protože za nás aby se některé věci v laborce technologicky stihli jsme je měli 3 nebo 4 hodiny v kuse. To teď nejde takže prostě to není logické nevidis výrobu od začátku do konce v kuse musí se jít přes mezi produkty a tím to snadno může nějaký logický krok utéct... Takže ano jsou důležité, ale pro zdravotní setry atp. jsou důležitější jiné věci. Tu gymnazialni ČJ, M a cizí jazyk si prostě donastuduji jindy nebo jinde.
 Jahala. 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(7.1.2017 18:59:16)
Tak na odborných školách byl s maturita z ČJ a CizihoJ vždy až se do toho začal tahat stát tak musejí navazovat hodinové dotace a je to na gymnazialni úroveň, když je stejná na gymlu i prumyslovce. Navíc přibývá povinná M.
Každý chce na VŠ protože SŠ nestačí a nestačí, protože se tam naučí méně odborných věcí a méně odborných věcí se naučí, protože... a pes jitrničku sežral...
 Gigi 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(7.1.2017 23:48:07)
Ono to tak vypadá, protože ty humanitní vědy jsou z pohledu nehumanisty o ničem a hlavně mají dost úzké uplatnění. Takže potom má Bc. nebo Mgr. třeba sekretářka, protože prostě ji bavila škola, se kterou se ale neuplatní, protože pracovních míst například z etnologie je v republice patnáct...
Mě bylo vcelku šumák, že je matika a fyzika propagovaná víc. Jo, bylo hnusný mít týdně 6 hodin matiky a jedinou dějepisu, to mě dost mrzelo. Ale šlo mi o ten přístup - a to měla i třídní - pokud neumíš matiku, tak seš prostě úplně blbá a nemáš co dělat na gymnáziu. Bez ohledu na to, jestli člověk právě dopsal dějepisnou SOČku, vyhrál celorepublikové finále zeměpisné olympiády, je v národní sportovní reprezentaci (i takové jsme měli) a nebo byl už v třeťáku přijatý na medicínu na zahraniční univerzitě. Prostě mi vadilo, že se inteligence studenta měří jeho obratností v technických vědách. A vadí mi to doteď.
Chápu, že ne každý člověk bere můj obor - Světové kulturní dědictví - jako užitečný. Stejně tak třeba scénografii co dělá kamarád, nebo teologii. Ale holt někdo rozumí číslům, někdo rozumí komunitám, někdo Bohu a někdo lidskému tělu. Ten umí to a ten zas tohle.... a kdo neumí integrály, je úplnej debil. ~z~
 Gigi 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(8.1.2017 18:45:50)
Šuplíku, všeobecné gymnázium... hodinová dotace byla způsobená státní maturitou a strašením s povinnou matikou a jazykem zároveň. Chytla jsem ten ročník, kdy nám povinné předměty řekli až v březnu. Pro sichr od sexty ze všech odborných předmětů sebrali po jedné hodině a dali je napůl mezi matiku a angličtinu. Vždyť přece koho to zajímá, tak se to k tý maturitě naučí i sám, žejo.
 Gigi 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(8.1.2017 20:58:07)
Odborné myslím jako vědy - biologie, chemie, zeměpis apod.. byla jsem ročník 2013 a to nám až do začátku března tvrdili, že matika bude povinná. Tohle uspořádání měly asi dva, možná tři ročníky (určitě 2012, jak ti před nimi nevím - ti šli státně jako úplně první, tuším), než se zjistilo, že a. matika zatím povinná nebude a b. že to všichni stejně zvládnou i bez toho.
 Lída+4 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(8.1.2017 21:06:40)
V tom případě to ale byla skutečně "specialita" tý vaší konkrétní školy. Ve stejným roce mi maturovalo jedno z dětí, a žádný podobný úchylárny s počtama hodin se tam neprovozovaly.
 Lída+4 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(8.1.2017 21:47:42)
Šuplíku, taky bych řekla, že to bylo 2011 - moje druhý dítě ji ještě nemělo, i když jim tím dlouho vyhrožovali.
 Ropucha + 2 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(8.1.2017 10:56:51)
Gigi, to je hezky napsané ~R^

Já ale asi to vyzdvihování techniky a přírodních věd chápu - tyto obory zajišťují, když to zjednoduším, základní životní potřeby společnosti a rozvoj v tomto směru.
Někdo to bere tak, že všechno ostatní je méně cenné.
 Ropucha + 2 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(8.1.2017 11:29:37)
Šuplíku, ano, také si nemyslím, že např. na škole, kde studuj mé děti, by se humanitní vědy nějak podceňovaly. Ale možná je to dáno charakterem konkrétní školy, těžko soudit.
 Ropucha + 2 


Re: e: Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(8.1.2017 14:18:13)
Šuplíku, mé děti tvrdí, že každý učitel si myslí, že nejdůležitější předmět je ten jeho ~:-D Takže zcela vyvážené vyzdvihování :-)
 Monty 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(8.1.2017 13:12:01)
Anett,
no a co vyzdvihování češtiny, přičemž výsledek je "napříč spektrem" naprosté zoufalství? Z ČJ se dělají přijímačky, je to povinný maturitní předmět... a stačí otevřít jakoukoli stránku na netu a chce se ti mlátit hlavou o zeď.
 Ropucha + 2 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(8.1.2017 14:14:31)
Monty, češtinu podle mě vyzdvihují pouze učitelé češtiny a pár spřátelených podivínů prapodivných neužitečných profesí, zbytek populace ji považuje za zpátečnickou buzeraci :-)
 Monty 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(8.1.2017 14:37:39)
Anett,
ať ji vyzdvihuje kdo chce, přijímačky a státní maturita z češtiny jsou realita. Ovšem skutečná denní realita tomu vůbec nenasvědčuje. Z velké části je to podle mého názoru dáno tím, že značné procento výuky je věnováno zcela zbytným věcem typu přístavek volný, což lze zapomenout, aniž by to mělo zahanbující výsledky v psaném i mluveném projevu.
 Ropucha + 2 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(8.1.2017 14:56:04)
Monty, tak to byla ironie, samozřejmě, pokud to nebylo zřetelné ~;)
Nemohu soudit, jaká je všeobecně úroveň výuky češtiny, já sama jsem prošla výukou kvalitní, proti níž nemohu mít námitek, pravopis se driloval poctivě. A zdá se mi, že mé děti mají výuku také v pořádku.
Tristní stav úrovně jazyka ve veřejném prostoru je podle mě daný v první řadě ignorancí a lajdáckostí a v druhé řadě chvátáním a šetřením.
 Monty 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(8.1.2017 15:15:43)
Anett,
já ti nevím. Nejsem až takový gramatický nácek, ale rychlostí můžu omluvit malá písmena na začátku vět, chyby v interpunkci, ale ne hrubé chyby typu "scháním kolípku" nebo "vyděl sem", "my by jsme" apod. To je zkrátka zásadní neznalost, omluvit ji nelze.
 Ropucha + 2 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(8.1.2017 17:23:05)
Monty, já s tebou zoufalství nad úrovní jazyka sdílím, jen si prostě nejsem jistá, že za to může špatná výuka (i když v některých případech to tak jistě může být).
Spíš sázím na tu ignoranci, ono i dobrou výukou lze proklouznout nepoznamenán, když se člověk nic naučit nechce. Žádný učitel nemá trychtýř, objekt vzdělávacího procesu musí spolupracovat, jinak to nefunguje.
 Kaipa 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(8.1.2017 15:31:27)
Monty, myslím, že drtivá většina maturantů píše vcelku slušně, koneckonců ani tady to s tím pravopisem není tak tragické. Jistě, jsou tu nicky, které mají úděsný písemný projev (a nejen ten~;)), ale je jich menšina. Nicméně souhlasím, že opravdu dobře umí český pravopis málokdo.
 Monty 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(8.1.2017 15:46:07)
Kaipo,
tak kdybych usuzovala jen podle Rodiny, taky bych měla ten dojem. Rodina je světlá výjimka, tady je většina přispěvatelů gramotná.
 Monty 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(8.1.2017 15:49:56)
Šuplíku,
asi tak.
Stačí se podívat třeba na Wattpad a máš chuť si vydloubat oči.
Ono to asi v naší generaci nebylo o moc lepší, ale nebyl internet, takže se teenageři s těmi svými literárními skvosty neměli kde pochlubit.
 Lída+4 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(8.1.2017 13:55:49)
Gigi, ono to ale svým způsobem JE pravda. Gymnaziální matematika je pořád ještě něco, co se dokáže naučit dostatečně inteligentní člověk s přiměřenou mírou logickýho uvažování. Pořád to jsou víceméně "lepší počty".
 libik 


Re: Pokládáte všechny školní předměty za stejně důležité? 

(7.1.2017 13:59:46)
Pokládám za nejdůležitější matiku a jazyky, ostatní vidím jako strašně zajímavé a mrzí mě, že nedokážu vést dialog na téma příkonu a výkonu transformátoru~n~

No a jinak moje dítě má ve škole etiku a to je taky hezký předmět, líbilo by se mi, kdyby se stala "vážným" rp. důležitým předmětem.

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.