| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Pokud dceři nestojím za zadkem, tak se pořádně neučí

 Celkem 82 názorů.
 Mili+2 


Téma: Pokud dceři nestojím za zadkem, tak se pořádně neučí 

(21.11.2016 22:04:13)
Dcera, 6.třída. Pokud jí nestojím za zadkem jako dráb, tak se pořádně neučí. Hlavně zeměpis ,biologie a děják. Prostě to tak nějak přeletí očima, ví o čem se tam asi píše, ale podrobnosti neví. Pak dostane trojku. Když mám čas ( a nervy) tak jí předčítám, přezkouším, pročteme něco navíc z encyklopedií nebo na netu, a má jedničku, dvojku.
Z jedne strany mi ty trojky rvou srdce, a bojím se že zleniví uplně, a za dva tři roky její styl učení nebude stacit ani na trojky, ale zase má to být její boj.
 Lída+4 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(21.11.2016 22:10:27)
IMHO právě v tý šestý třídě je ideální čas na to nechat ji "napospas", ono ji to třeba donutí.
 Mili+2 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(21.11.2016 22:19:38)
Třídní uč.říkala že ten prospěch rapidně klesl u všech dětí, že už to nejsou jedničkáři jako na prvnim stupni, spíš trojkaři, ale bojím se že se pak poveze na trojkách do konce, a pritom ma na vic...
 Monika 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(21.11.2016 22:41:15)
Tak já si taky vždycky představovala, že 11-12 leté dítě by si své školní záležitosti mělo z podstatné části řešit samo. Ale na druhou stranu 6. třída je první rok 2. stupně a je to velká změna - různí učitelé na různé předměty, je třeba učit se na jeden den víc předmětů (mám obavy, že stále přetrvává ten systém, že "kdokoliv může být zkoušen kdykoliv"?) a pro děti, které se na 1. stupni nemusely téměř (nebo i vůbec) doma připravovat, kromě zadaných domácích úkolů, to může být dost šok. Takže, pokud má dítě potíže (tj. např. trojky, které lze považovat za zbytečné), snad by bylo dobré se ještě tento rok "vyhecovat" a pokusit se mu pomoci s tím aby se "naučilo učit", pokud to jen trochu jde? "Napospas" bych ho asi nechala až další rok, pokud by mé dobře míněné rady (jejichž užitečnost bych si případně i zkusila ověřit u učitelů nebo jiných rodičů, v "literatuře" atd.) nevedly k žádoucímu cíli - tj. dítě by přípravu sabotovalo nebo by se ukázalo, že holt na lepší výsledky nemá ...
 Federika 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(21.11.2016 22:45:24)
jo, asi tak, já jsem brala tu primu taky jako zlomovou, byli bez těch správných návyků, neuměli se učit a chtěla jsem minimálně pomoct v tom, jak s tím začít. Ale sama jsem to vydržela dva tři měsíce, pak jsem nějak získala pocit, že buď budou chtít sami nebo se ta moje pomoc stejně míjí účinkem:-) A po pravdě, někdy jsou samostatně získaný trojky cennější než jedničky nebo dvojky získaný společným úsilím rodiny.
 Alena 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(21.11.2016 23:37:20)
No jo, jenze to je uplne jiny pripad.Nechat dite napospas trojkam na prestiznim gymplu je jednoduche protoze vubec o nic nejde. Dite je v "ucivem" prostredi, na stredni uz je, pred maturitou zapne ve svych predmetech a na vysokou se s jistotou dostane.To bych take neresila.Mit ale trojky uz v sestce a nemotivoovat dite k uceni, nic po nem nechtit, bude mit patrne za nasledek horsi moznosti vyberu stredni skoly.
 Alena 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(21.11.2016 23:37:22)
No jo, jenze to je uplne jiny pripad.Nechat dite napospas trojkam na prestiznim gymplu je jednoduche protoze vubec o nic nejde. Dite je v "ucivem" prostredi, na stredni uz je, pred maturitou zapne ve svych predmetech a na vysokou se s jistotou dostane.To bych take neresila.Mit ale trojky uz v sestce a nemotivoovat dite k uceni, nic po nem nechtit, bude mit patrne za nasledek horsi moznosti vyberu stredni skoly.
 zen 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(21.11.2016 23:48:33)
Ja bych dite nenechala na pospas ale nastavila bych hranice.Jsi chytra holka musis se vic snazit.Trojky se mi nelibi zkus to vytahnout alespon na ty dvojky myslim,ze na to mas.
Pokud potrebujes neco vysvetlit tak prijd.
Treba to nezabare hned ale casem myslim ,ze jo.
 Federika 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(21.11.2016 23:50:48)
Zen,
já se neučila s dětma ani v tý první,druhý třídě. nepotřebovaly to.
A najednou ta prima a oni vůbec nevěděli, jak se učit . Nikdy předtím nepotřebovali ani otevřít učebnici.
Mně se teda vyplatilo jim aspoň ukázat možnosti,cesty, způsoby...Pak už to bylo na nich.
 zen 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 0:10:35)
Federika
no ja zjistila jak jsou deti kazdy jiny.Dcera to cteni procvicovat potrebovala moc ji to neslo.Nemela na to trpelivost.Ale je treba vytvarne nadana nebo logicke predmety ji jdou moc dobre.
Syn ten se naucil cist sam od sebe.Sice jsme take spolu cetli ale jeho to moc bavilo a bavi dodnes. Ale treba kresleni mu moc nejde.Hodne dlouho kreslil takovy ty hulkovy postavicky apod.
 Federika 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 0:14:46)
Já měla kliku, oba kluci jsou nadaní na matiku a v životě v matice nic vysvětlit nepotřebovali. Já jsem na matiku blbá a nic byhc jim vysvětlovat fakt nechtěla~:-D Ani na přijímačky v matice se neučili, protože to bych je do toho musela honit a pak jim to třeba kontrolovat a to fakt neee~:-D
U nás byl fakt problém jen ty "biflovací" předměty,kde už nestačilo jen to,co zaslechli ve škole.Ani poznámky si neuměli dělat.
 Federika 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 0:34:43)
ono to právě nestačí z hodin,protože všechno nepoberou,dostanou odkazy na učebnice, zjistit věci z internetu a tak a na tohle nebyli zvyklí. Proto jsem je učila, co s tím, dopsat, podtrhat, dohledat, aktivně se naučit.Na základce pracovali (nebo nepracovali) oba úplně jinak.
S nejstarším jsem takhle musela dělat v primě děják, ty požadavky byly dost neúměrný a většina dětí s tím hodně bojovala.
A přiznávám,že jsem s radostí po pár týdnech ,měsících řekla-hele a dost, bojuj sám~:-D Měla jsem toho plný zuby~:-D
 Anni&Annika 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 8:43:35)
Fed...to se uz snad ani neda....odposlechnout ve skole. vzyt tady nic detem nevysvetluji.
Jinak teda dejepis....ucitelka Jim vsem rekla, ze maji ustni za 3 /aktivita pri hodine/...ale oni jen Pry cumi do pracovniho listu a rikaji co je na obrazku.
No to me tak nakrklo, ze jsem holky pripravila na pisemku. Asi 1ü stranek v knize, 10 v pracovnim sesite, pak sesit. A stejne si pani ucitelka vymyslela aspon 1 otazku, co tam nebyla....ale I to jsem holkam rekla.
holky dopadly vyborne, ale ten zbytek velmi slaby. Takze hledam zpusob, aby to mala zvladala sama, Ac dejepis miluju, ucitelku suplovat neminim.
 Anni&Annika 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 10:33:08)
Zefyr...Oni to berou po tematech. A jedno tema tu 40 Stran fakt nema.

Tut....Nase mala miluje fyziku. je v ni nej ve tride. matiku ma taky za 1. bavi ji biologie, hudebka a nadherne kresli. Dejepis ji nebavi, ale je to I ucitelkou.

Hele. .Me taky spouta predmetu nebavila, ale stejne jsem je mela za jedna.
Mala se musi naucit, ze holt i to co nas nebavi, proste musi...
 Kahlan+5 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 10:47:28)
Anni, meho syna take bavi uplne vsechno, proste skola je jeden z jeho konicku, vedle hry na housle, na piano, skladani, programovani, startreku, magicu, cteni clarka a asimova, atd atd...spi jen par hodin denne, aby to vsechno stihal:-) Od tech 11ti let je naprsto bezudrzbovy, vse si hlida sam, uceni neresim, skoro netusim, co delaji. Nejstarsi dcera je prave v 1. rocniku (sestce) a vzhledem k tomu, jakeho ma bratra, tak se proste sama taky snazi. Takze ani u ni moc nevim, co berou, jen se podivam, kdyz dela nejake prezentace, jak udelala plakat, apod., ale vubec nezasahuji, nedavam pripominky, neresim. Prospech si drzi stale stejne dobry, zadne vykyvy nepozoruji, s novym systeme ve skole se vyporadala bez problem. U nas opravdu hodne zabira to, jaky ton udava nejstarsi. Nejvetsi orisek bude jednou sedmiletak, ktereho krome fotbalu a minecraftu uz nic moc nebavi. Na druhou stranu si nejlepe udrzuje poradek v penale (kdyz to porovnam s jeho starsimi sourozenci v jeho veku), do ukolu se mu nijak zvlast nechce, ale vlastne je nakonec zvladne uplne v pohode. Nepripadam si u nej jako drab, ale prece jen se zapojuji vyrazne vic, nez u starsich, kdyz byli v druhe tride. Nicmene je jeste malinkej, tak je zbytecne se stresovat dopredu. Nejmensi je kombinace starsich dvou, zatim mi prijde, ze si bere od obou to nejlepsi,a v mladsim synovi ma super partaka na hrani.

Alespon u svych deti se tedy denne presvedcuju, ze nejlepsi je nijak zvlast nezasahovat, nicmene netroufla bych si totez aplikovat u jinych deti. Rodic zna sve dite nejlip:-)
 Anni&Annika 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 10:53:31)
Kahlan..nase mala to ma podobne.
Ona je bezudrzbova od 1. tridy. Jen ted ten prechod na gympl byl trochu znema, nez se rozkouka. A navic...nemam zadne hura dite. Ona sedi, sleduje a vyhodnocuje situaci. Tudiz spousta ucitelu nevi, jak na tom je /nejen ona, i oni/...takhle se vzdycky chova v novem prostredi. No a pak se rozjede.
Ale rekli jsme si, ze pokud se nekde neco objevi, tak budu kontrolovat do te doby, neb to bude o.k. pro ni jsou jednicky tak nejak normalni a nemusi pro ne nic moc delat.
Ten dejepis me dostal proto, neb muj nej predmet byly dejiny vytvarne kultury. Nejak jsem nemohla rozdejchat, ze to dite neni po me~t~
 Eržika. 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 10:36:56)
A jaký to má smysl? Uááááááááááá.
 Anni&Annika 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 10:42:00)
no je videt ze nezijes v Nemecku. Tady se na skoly totiz prijima na gympl a UNI a VS podle prumeru z prospechu.
To tve Uááááááááááá tady znamena...nemit dobre znamky, nedostanes se na skolu.
Tady to doslo uz tak daleko, ze zaci opakuji maturitni tridu, aby si vylepsili prumer k maturite, ci prechazeji posledni rok na lehci gymnazia, kde maturitu udelaji s lepsima znamkama....
 Anni&Annika 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 10:45:01)
ad...a jeste ani to ti nezaruci, ze te na tu skolu vezmou. To je totiz boj o nejlepsi prumer.
Syn manzelovy sestrenice /ziji v Bavorsku/se stejne v miste bydliste nedostal na prava, ac snad mel prumer 1,1. Mel stesti, ze ho s timhle desnym prumerem vzali na prava aspon ve Würzbürgu /chtel zustat v Bavorsku/....
 Anni&Annika 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 10:56:49)
jentak..cele nemecke skolstvi je nejake prekombinovane a divne uz od sameho zacatku /ted myslim od zakladni skoly/~t~
 . . 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 10:51:08)
Anni, to je ovšem neuvěřitelně pitomý systém. Zlatý český chaos ~d~
 Anni&Annika 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 10:55:07)
Slupko, presne tak. Kdyz nekde reknu, jak to funguje v Cechach, tak jen krouti hlavou, proc to tak neni i u nich. At dite predvede co umi v prijimacich zkouskach.

Bohuzel s tim nic nenadelam. Nam nezbyva nic jineho, nez se prizpusobit /pokud nebude mala studovat pozdeji nekde jinde/.
 Eržika. 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 11:01:41)
Anni, jak píšu, na základce mělo dítě trojky... na střední technické škole bude mít pomalu samé jedničky.

Nechápu.
 Anni&Annika 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 11:03:31)
Erziko...ja ted nechapu, cos mi tim chtela rict.
Tady zadne technicke stredni nejsou. Jo, tu by nase mala davala levou zadni.
Ale ona je na gymnazium. A tady v Nemecku muzes na UNI pouze s gymplem. I kdyz uz ted existuje par oboru UNI, kde to jde i bez gymplu. Ale moc toho neni.
 Eržika. 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 11:05:24)
Nejsem v Německu. A předpkládám, že dost uživatelek rodiny včetně zakladatelky také ne.

Na ČVUT může tady jít dítě klíďo z gymplu i ze SŠ.
 Lída+2 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 11:28:13)
Anni&Annika,
tak to je mi potom jasný, proč jsou zákazníci z Německa tak netechnicky zdatný, výkresy a tak......měla jsem tu čest kdysi s dvěma firmama.....neskutečný....co od nich chodilo.
 Anni&Annika 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 11:36:51)
Lido..pokud nejsi technicky talent, tak asi jo...tady stredni technicke nejsou. Takze se to vsechno musis naucit az na VS ci UNI. I kdyz gympl muze byt se zamerenim.
Nase mala je na vseobecnem. Technicke veci tam berou az ve vyssich tridach. Coz me prijde skoda. Nase mala mela zajem treba o roboty uz ted v 5, takze jsme to museli poridit domu. Ale to je spis o programovani. Ac ho teda musela i sama smontovat.

Jinak technicke kresleni jsem mela asi 2 roky na stredni. Dodnes umim cist ve vykresech a sokovala jsem s tim nejednoho Nemce~:-D
 Lída+2 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 12:32:25)
Anni&Annika....no však se rysy dělali už na Zš.....takové jednoduché promítání krychle....,ale tady na rodině už vím, že asi záliba místní mojí Zš.

No mě právě překvapilo, že neví co a jak.....a nenapadlo mě pátrat proč tomu tak je....nyní mám jasněji.

A známá komunikovala s někým kdo má vysokou a ta si nestěžovala.

Já si právě říkala, věnují se tomuto, musí mít na to nějakou školu, co je tam učí, to musí být úroveň....a nyní teda zjišťuju, že vlastně nemá kde se to naučit.....
 Anni&Annika 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 12:45:18)
Lido, tady ale funguje Berufausbildung. Ty se vyucis primo u firmy a mas to kombinovane se skolou. Ale tim vyucenim myslim i kancelarske posty.
Ja zrovna tomuhle fandim. Ta firma s tebou projde cely system a pozna, na co mas nejvic bunky a v tom te pak vyuci. Tito lide zustavaji ve firmach casto i po vyuceni. Znam i takove, co si pozdeji dodelali maturitu a VS a presli do mamagementu podniku.
Takhle znam i dva kluky konstruktery. A jsou fakt dobri. Delaji to taky cely zivot u jedne firmy.
Ale je fakt, ze takove ty celkove znalosti mi tu prijdou na tech zakladnich stupnich mensi. Vzdycky jsem vedela ze zakladky daleko vic, nez moje byvala nemecka sousedka, kdy jsem zila v Nemecku /je to uz vic jak 20 let/.

JInak teda...my krychle asi nerysovali. Kdyz tak na druhem stupni. Ale tohle neodhadnu. Ja krychle kreslila uz jako dite. Mam perspektivni videni~:-D
 Inka ..|-.|-.-|.- 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 13:10:09)
Škodovka má i střední školu i VŠ.
 Inka ..|-.|-.-|.- 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 13:22:43)
Když je někdo z MB a chce dělat kariéru ve Škodovce, tak proč ne. Je to velmi žádaný zaměstnavatel. Syn tam byl na brigádě a moc se mu tam líbilo, včetně finančního ohodnocení. Akorát ho nebavilo dojíždění.
 Anni&Annika 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 13:11:22)
mad...do tohodle nevidim. Ale je mozne, ze je to dotovane. Ono tohle odvetvi je dotovane dost vsemy smery.
Ono se jim urcite vyplati / a je jedno, jestli dotovany/ vychovat si cloveka od A-Z. Je jedno jestli je Kaufmann, ci elektrikar.

Ted jsem si vzpomela....koho je nedostatek, tak to jsou technicke profese.
 Dooly. 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 13:51:59)
Anni u nas ve firme (elektro) si drzi pravidelne laboranty, elektrikare a mechaniky, z tech odchazi malokdo,kdezto z kaufmänische si vyberou 1-2 a zbytek si musi hledat praci jinde..
 Anni&Annika 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 13:59:19)
Dooly, to je ono. Kdyz jsi dobry, tak si te nechaji a nabidnou ti po vyuceni praci.
Ad jeste....pokud ve firme pracujes delsi dobu a musis to nekdy menit, mas narok i na velke odstupne. Tim, ze ti rostl plat a taky tim, ze tam jsi dlouho. Pocita se to i za odpracovana leta.
 Dooly. 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 14:06:05)
jj Anni, vim o Tom odstupnem i platu.. no jsem v jedne firme zu 6let a snad jeste par budu,me se tam libi


do skoly to nema cenu,uz jsem s nima mluvila horem dolem
navic on si ty znamky fakt hodne zhorsil,coz mi teda ta poradkyne tvrdila,ze i kdyz to zni nesmyslne,je to u tehle deti obvykle,ptz jak je nic nebavi,tak nezaberou
takze o prestupu nemuze byt ani reci
 Anni&Annika 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 13:12:52)
jentak....nekde jsem cetla, ze tihle lide jsou proste verni firme, kde se vyucili.
Takze pokud tam byvaji nejdyl, je videt, ze jim to vyhovuje.~d~
 Anni&Annika 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 13:16:03)
jentak..uricte ne. Pokud delal cely zivot v oboru a u jedne firmy, tak ma sance velke.
 Dooly. 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 13:50:22)
jentak, v Nemecku jsou i platove tridy rozdelene podle roku,kt ve firme delas,kazdopadne se tedy vyplati byt te jedne verny, ptz minimalne nez narazis na strop sve tridy, tak postupujes kazdy rok automaticky do dalsi platove kolonky. Kdybys casto menila firmu, budes vzdycky zacinat v urcite platove tride znovu a znovu na roku 1.

znam holcinu v CR,co je tak flexibilni,ze kazdy rok (minimalne)nekdy i dvakrat meni zamestnani
nemuzu rict,ze by se ji to extra vyplatilo, v podstate ji zivi manzel..
 Dooly. 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 14:10:18)
jentak, nikdo ho nesvazuje, ma spoustu moznosti,pokud se elektrikar rozhodne ze si udela technicke zkousky,a bude na Technika studovat,podpori ho v Tom,muze se hodne vzdelavat v ramci firmy,i z ni odejit

jeste se da vyhandlovat,ze te jinde zaradi do platove tridy ne na pozici 1,ale treba jako u me , ze me zaradili jako bych u ncih byla zu 4roky,cimz mi uznali polovinu praxe odjinud

navic,z dobre firmy se neutika - plati ti ruzne fondy atd

no,u mlade holky mi to neprijde divne,u 40tnice me mate predevsim rozptyl zamestnani kt dela
kazdy System ma neco do sebe..
 Dooly. 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 14:16:45)
jentak, ale ta znama kt takhle strida zamestnani taky porad zacina jako by byla po skole,i v te CR
nevim o Tom,ze by ji nekdo za tu praci daval vic,jen proto ze ji je 40
je pravda,ze se ji teda presne nevyptavam,ale co tak zminila,proste si nekdy pohorsi a nekdy polepsi na plate
ale taky meni obory.. mozna kdyby si udelala praxi v jednom oboru,tak by si jen polepsovala,nevim
 Eržika. 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 11:03:42)
Jo, a kvůli známkám z CERMAt se nedostalo, kam chtělo, tento obor je víc odborný, ale je spokojené...
 Eržika. 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 11:03:03)
Jasně, moje uááá znamená to, že má mé dítě našprtané požadavky na dějepis.
Nicméně souvislosti s jinými předměty, pozadí, vývoj mu naprosto uniká a po písemce spokojeně zapomene...
Smysl v tom nevidím.
 Anni&Annika 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 11:06:57)
Erziko...A ja tu nekde pisu o sprtani? Ja snad pisu o uceni.
 Eržika. 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 11:07:44)
Počkej, psala jsi, že je požadavek naučit se 40 stran učebnice + zápisky?
 Anni&Annika 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 11:15:54)
Erziko, to si to pletes. 40 stran tu zminovala Zefyr...ja jsem psala, ze to bylo ucivo 10 stran v knize, 10 stran prac. sesitu a sesitu.
Ze jsem se s ni naucila na pisemku neznamena, ze by se neco sprtala nazpamet.
 x x 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 7:40:32)
Vidím to stejně. Holka je teď v primě a prospěch šel ze samých 1 dolů na čtvrtletí tam má 3 dvojky, nějaké 1-2 a zbytek jedničky, takže z toho nedělám drama. Ale ona se celých 5 let neučila a teď neví jak na to, takže ji učím se učit, vyzkouším ji a zbytek je na ní. Naštěstí je inteligentní od přírody a neučení se jí určitě na dvojky bude stačit, kdyby chtěla jedničky, bude muset máknout.
 K_at 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(21.11.2016 22:21:07)
Mili, taky by me to zajimalo.... holka v 5tce. Kdyz ji budu sunout pred sebou, bude to celkem ok. Kdyz ji necham.... no nevim. S.re me to strasne moc. Ale fakt nemam kazdy den cas, chut, silu drtit ji s ucenim. Minuly tyden jsem z toho mela fakt slusnej splin, ze porad nevim, kudy vede optimalni cesta.
 77kraska 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(21.11.2016 22:21:55)
ja ted sestacku nechavam napospas....na 8G se nedostala a bude zkouset az 4G a tam znamky ze 6. tridy nikoho nezajimaji....tak ted zkousim, jak si to vybojuje nebo nevybojuje sama
 lela, rosa, niki 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(21.11.2016 22:26:25)
Taky s tim bojujeme. jeste k tomu jsou ted v blbem veku. Porad se snazim vysvetlovat, ze je to jeji zodpovednost a snazim se vest k tomu, aby se ucila sama. Zatim jsme tak na puli cesty - no spis v prvni tretine...Ale take namam cas a kapacitu..
 Termix 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(21.11.2016 22:26:46)
Chtěla jsem psát něco podobného. Syn je taky v 6.třídě a absolutně se neučí. On sice nosí jedničky, ale permanentně zapomíná úkoly a zapomíná, že píšou test, takže pak má zbytečně dvojky. Bude se hlásit na 6G, takže vysvědčení za druhé pololetí se počítat bude. Já vím, že je čas, ale ta jeho laxnost a lenost mě ubíjí.
 Mili+2 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(21.11.2016 22:31:21)
Ukoly byli kamen urazu taky, ted si aspon zapisuje co maji, to se zlepsilo. Ale ta lenost se s pubertou zhorsuje, flákla s hudebkou, hodiny čumí do zrcadla~t~
 Federika 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(21.11.2016 22:34:20)
hmm, úkoly, to byl vždycky problém....
Neplánovaně jsem viděla v posledních dnech část konverzace s jednou spolužačkou. Pochopila jsem, že ona spolužačka mu dělá "úkolníček", denně mu zvěstuje, co mají a nemají dělat, fotí mu papíry..
Chudák holka. no ale zařídil si to..
 Termix 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(21.11.2016 22:46:40)
Taky má spolužačku, která mu občas připomene testy. Tedy spíše, když mě potká, tak mi o všech řekne. Bohužel ji nepotkávám denně :-)
 Federika 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(21.11.2016 22:50:42)
no tahle holčiča mu vyloženě psala:" já jsem tvůj úkolníček"~:-D Ani pochvaly se jí nedostalo, doufám,že se na něj brzy vykašle~:-D
 Federika 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(21.11.2016 22:29:06)
Mili,
mám syna v primě. nebyl zvyklej se učit, neučí se nijak zvlášť ani te´d, spíš v autobuse atak..Ale přesně, umí to pasívně, protože to přelítne očima a hotovo, už to umí, že jo.
Ale a jedničku, u nich na desítku, to občas není, jelikož pasivně není aktivně, pořád mu to vysvětluju.
Větší problém je u předmětů, kde toho vyžadujou víc, zpracovávají obsáhlejší látku a vyžadujou opravdu pravidelnou přípravu.
Prootže to te´d ještě jde~:-D (ještě poslechnou), naučila jsem ho, ještě ten den si tu hodinu, poznámky,přepsat do takovýho studentskýho bloku,barevně odlišenýho, kdy si na každou stranu napíše jen několik informací,prostě to celý roztáhne, doplní poznámkama,z knížky,internetu , zvýrazní fixama..Většinou se k tomu už nemusí vracet a umí to aktivně.
Když je tam nějakje výčet, chemický prvky atd, tak si to ještě přepíše na kartičky ze čtvrtky a ty si vezhme před testem do autobusu,ráno.
Zní to jako buzerace, ale dělala jsme to v primě i s prvním synem, něco si z toho vezmou,já za pár měsíců přestala,ale ty kartičky, ten zvyk, jim zůstal a poznámky si pak taky psali přehlednějš..
 Mili+2 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(21.11.2016 22:34:01)
Jo, snazim se vysvetlit ze neco musi nabiflovat,data, čísla...bud si je napsat zvlast, zvopáknout extra...
 Anni&Annika 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(21.11.2016 22:30:41)
no nevim, ja mam teda samoucici se dite /nechce se ucit se mnou uz do 1. tridy/, ale mame dohodu, ze kdyz to prestane fungovat, ze zacnu kontrolovat. Ne zrovna ukoly, ale pripravu na pisemku z toho daneho predmetu, v kterem by se zhorsila. Tim, ze by to prestalo fungovat se mysli znamka 3.
Je ted prvnim rokem na gymplu, ale tady je gympl od 5. tridy.

Neslo by teda uzavrit takovou nejakou dohodu taky? Ze pokud dcera bude zvladat, nechas to na ni ze pokud ne, dohlidnes na pisemky?
 Fren 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(21.11.2016 23:23:20)
si neumím představit a ani jsem to nezažila, že by mi matka nebo já svým dětem v 6.tř. předčítala moje/jejich učivo~8~,to je fakt hustý;

ale bych řekla, že dcera nebude žádná trubka,když jí to stačí jen ak přeletět a že i tak si toho i přes tu trojku dost zapamatuje a byla bych v klidu - až jí o něco skutečně půjde,však taky dospěje(duševně) a bude to s ní v cajku.
 Lída+2 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 5:25:03)
Fren , tak doma nemáš dyslektika.
ten ještě v šesté právě potřeboval, aby mu to někdo přečetl. On to být nemohl, tak by se soustředil na čtení, že by vypustil obsah.
Do té páté mu stačilo dávat pozor ve škole a měl jedničky.

Protože jednoho doma mám, vím, že jsem se do páté zajímat nemusela, ale primu a sekundu jsem četla já a nebo manžel, 2 roky to dává sám. něco převzal, něco mu nevyhovovalo, má svůj systém.

A proč jsem to dělala, protože jak jsem zjistila ji mám taky a věděla jsem co mi vadilo, že doma všichni ignorovali, když jsem je o to poprosila. Moje mamka tu věc- o co jde s těmito poruchama, pochopila asi před rokem, kdy si asi načetla na netu. Škoda, že se nezajímala dřív.......a mám na dosmrti nálepku lempl.
 Mili+2 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 9:39:42)
Fren, moje matkato taky nezazila, chodila 2x rocne na rodicak, tot vse, nevedela co se ucime, presto jsem mela samy jednicky.
 zen 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(21.11.2016 23:33:52)
Take jsme to kolem te seste tridy resili. Dcera tehdy presla na jazykovou skolu a zhorsil se ji prospech.Manzel je ucitel a jeho nazor byl ,ze ji musime nechat at si na to prijde sama, ze je to chytra holka.
Ja si ted take myslim, ze to byla spravna cesta.Ty deti se musi naucit, ze jsou to jejich povinnosti a ne rodicu.
Ja se s detma ucila jen v prvni a druhe tride.To jsme procvicovali cteni a pocty a jinak uz ne.

 Yuki 00,03,07 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 0:20:13)
to není o tom, že by se učit nechtěla, ona to neumí
takže jí pomož, najděte spolu způsob a dál to zvládne i sama, jen pozor na to, že tvůj a její způsob může být odlišný, nenuť jí ten tvůj, zkus jí ukázat různý způsoby, jestli třeba aspoň tušíš, jak ještě jinak by to šlo

do pololetí by to mělo stačit, někomu o kousek víc, ale na konci 6. třídy už to zvládne a bude to umět na pořád

když ji v tom teď necháš, tak se utopí a nevyhrabe, to je blbost
 Supermanka 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 8:04:23)
Chce to najít systém, který bude dceři vyhovovat. Evidentně je to tip, který se nenaučí čtením. Tak je potřeba ukázat jí jinou cestu - ať si to předčítá nahlas, ať si to zakryje a zkusí sama zopakovat, ať si to přepíše vedle "na tahák" (tak jsem se nevědomky učila já - udělala jsem si tahák a pak už jsem ho nepotřebovala), nebo ať si to v sešitě hodně barevně vyznačí... je potřeba najít, co jí bude nejvíc vyhovovat. U nás se ještě v tomhle věku osvědčilo říct - učit se začneš (např.) v 17 hod. Nejhorší je volné odpoledne a odkládání povinností, nebo zbytečně "ležení" nad učením hodiny...

U nás nakonec překvapivě stačí to, když vytahám sešity a dám je na hromádku s cedulkou např.: "Naučit na středu". Kdybych tu hromadu neudělala, nenaučí se to. Divné, já vím, ale funguje to a zabere mi to minutu denně a dceři asi tak 10 minut + teda ještě navrch úkoly, projekty a podobní žrouti drahocenného času :-)

Když potřebuje výjimečně něco vysvětlit, jsem k dispozici. (Ale to většinou musím sama náhodou zjistit, ona má jinak pocit, že všemu vždycky rozumí ~:-D )
 Lída+2 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 8:38:28)
madelaine, nemusí se zhoršit, děti z malotřídek z vesnice, mají většinou slušné základy a mají na čem stavět, mají procvičeno, zopakováno a vysvětleno a zažito učivo, většinou důkladněji než děti z města....kde jich je 25-30-36 ve třídě.

prostě na ně bylo a je víc času.
 Anni&Annika 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 8:49:31)
Mad...A ona na tu matematickou chtela? chce jit timhle smerem?
 Anni&Annika 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 9:03:27)
Mad...Mame v rodine dost pripadu, ze to jde se samyma az va Uni...ted momentalne moje neter. Jinou znamku nez 1. nezna. A fakt neni sprt.

Jinak ja se v sobotu od kamaradky male dozvedela, ze si ji ucitel vybrala do specialni AG pro nadane deti v mate. Nase dite mi to ani nereklo a zrovna odmitlo. Ale ona ma siroke spektrum v tom v cem je nadana. Takze ocividne jeste nevi a chce jit vsema smery. Ale je v 5. Gympl. Tak ma jeste par let casu.
 Lída+2 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 8:55:51)
madelaine, to je super.
~R^

Já sama volila pro kluky raději Zš na vesnici, než hrůzu ve městě.....a dodneška jsem ráda.


A já bych řekla, že děti matiku milují, dokud jim to někdo neznechutí.....
 Martina, 2 kluci 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 9:01:01)
Mám stejného syna, toho mladšího.
Starší(sexta) byl a je bezúdržbový, vůbec nevím, co berou, jestli píše úkoly, vše běží samo.

Tenhle menší přelítne dějepis/zeměpis/cokoliv za 10 min a tvrdí, že to umí. Ano, povšechně ví, o čem je řeč, ale písemka je prostě za tři, v lepším případě. Chtěl na gympl jako brácha, dostal se tam a teď tímhle stylem válčí v sekundě.
Po dlouhém zkoušení, co by fungovalo a mě nezabilo (popř. abych jeho nezabila), jsem se rozhodla, že denně bude NĚCO 3/4 h dělat (kromě úkolů, ty se do 3/4 h nepočítají). Dělá, co je potřeba - učit se a já ho vyzkouším (při očekávané písemce z hadů, slepé mapy a pod.). Pokud nemá žádnou potřebu, trénujeme matiku a diktáty.
Neprudí, měří si ten čas a je spokojen. Pokud by prudil, čas se natahuje.
Chtěla jsem ho nechat být, aby se v tom vykoupal, ale nedokázala jsem to a řešila jsme to nárazovou hysterickou péčí o školu. Takže přišel model 3/4h denně a funguje. Pokud tedy má celoodpolední kroužek a přijde mrtvej, výuka se nekoná.
 Martina, 2 kluci 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 10:55:01)
Systém kompenzací byl taky vyzkoušený, u nás nefunguje. Především proto, že já jsem nesystémová a okamžitě zapomenu, z čeho a jakou známku dostal a jestli se má použít jako kompenzační či má čekat na příště, atd.
Takže si usnadňuju cestu 3/4 h práce denně - soustřeď se, pracuj, mluv...a doufám, že to bude mít výsledky.
 Martina, 2 kluci 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 13:06:43)
v tom případě buď ráda, že ti to s tvými dětmi vychází a nemusíš měnit svůj postoj. Dokud byl na školách jen starší syn, nechápala jsem , proč se jiné matky tak starají.
 Eržika. 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 10:28:53)
Zlenivý?
Učení nazpaměť je vcelku na houby, bohužel ho systém vyžaduje.

Nicméně dítko mělo na základce trojky, a na střední odborné technické škole bude mít sam. ~8~
Nechápu, další absurdita zdejšího školství.
 Eržika. 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 10:34:46)
Nejsem dráb.

Starší dítko si vše koučuje samo. Říká, že jsme jediná matka, která nevěřícně zírá na učivo a zápisky a kroutí u toho hlavou a směje se (hořce).
Na základce jsem byla za prudiče - nechápala jsem třeba, proč má dítě kvůli průměru známky na výzo horší, když to přeci nakonec umí a ještě jim vítězí v soutěžích a projektech.

Mladší je na škole, kde se nemají známky, zápisky, zkoušení ani učebnice.
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 11:03:30)
Učení nazpaměť biflování může být zbytečné - nemusí.
Na druhou stranu jednou (pokud by šli na VŠ) tak asi budou se potřebovat učit na zkoušky, ne?
A je otázkou, zda soustavné procvičování mozku nezvyšuje jeho kapacitu. Zda to není trénink mozku?
Nevím, neznám výzkumy.
Náš učitel ve 3. tř. tvrdí že jo a tak mají děti letos ( od září) už asi 4. básničku. Já vždycky básničku přečtu a povím: "Tak tohle bych se nenaučila!" A to jsem byla dítě s fenomenální pamětí ( ve 2. třídě jsem uměla zpaměti celý český kalendář). ~t~ Na druhou stranu, pokud se potřebuju naučit na nějakou zkoušku, tak se vždycky naučím s výsledkem 90 až 100 %.
Tak třeba jim ten trénink mozku taky něco přinese. ~;)
Pro zakladatelku - neučila bych se s dítětem z hodiny na hodinu ale jen na písemky nebo před hlášeným zkoušením. Projet pár témat dozadu ( dejme tomu 5).
To jsem dělala se synam na nižším G.
Teď už jen hasíme požáry. ~:-D
 Anni&Annika 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 11:14:10)
margotko...myslim si, ze je podstatnejsi rozumet obsahu.
Nase mala ma spoluzacku. Uz na zakladce byla starsne disciplinovana a ctizadostiva. Ale uz od zakladky dre. Ted psali pisemku z hodnot a norem. Ta holcina umela cely sesit a knihu /dane tema/ NAZPAMET. Presto z pisemky dostala za 4.
Nase mala rozumela co se po ni chce. Ona se nic neuci nazpamet. Presto mela nejlepsi praci.
Ja si myslim ze jde o styl uceni. A kdyz to dite neumi, meli by rodice pomoct najit zpusob, aby to dite chapalo. Ne se slepe ucilo nazpamet.
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 11:19:19)
To je jistě podstatné.
A pak máš děti, které se velmi rychle učí zpaměti i dobře rozumí ( logika).
Takové jsem třeba byla já.
Moje se ovšem nepovedly úplně po mně ~t~ takže jedno nemá tolik paměťových schopností, druhému zas déle trvá než si zautomatizuje nějaký postup. A je třeba s tím faktem pracovat.
 Anni&Annika 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 11:32:00)
margotko...ja ma zvlastni pamet. Knizku /co se tykala dejepisu/ ci basnicku, se mi po prvnim precteni vrylo do pameti tak, ze jeste dnes kdyz si vzpomenu na citanku treba ze 3 tridy, tak tam listuju strankama a vsechny ty basnicky ti z ni prectu jeste ted. Nebo znam basnicky z materidousky ze skolky...mam ty strasnky pred ocima dodnes.
Tohle u me ale bohuzel nefunguje u fyziky a podobnych predmetech~t~

Mala ma asi dobrou pamet, a logicke mysleni k tomu, ale ona je celkove jina nez ja.
Ty basnicky si po prvnim precteni sice nepamatuje /z cehoz ja obcas rostu, ji to trva o 5 minut dyl/, ale zase mi tuhle vypravela neco o magnetickem poli a najedou z ni vylezlo...ale mami, to znamena, ze jednoho dne bude severni pol jizni a jizni severni..../to fakt nevim, nemuzu posoudit, fyzika me nikdy nebavila/.
nacez jsem vytrestila oci a usoudila jsem, ze si opravdu stezovat nemuzu. Predstava, ze se s ni ucim fyziku...no to bych asi opravdu nedala~t~
 Mili+2 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 11:14:50)
Biflovani...jasne, dlouhodobe si nezapamatujes vsechny roky presne, ale historicky dej a aspon stoleti ti v pameti zustane a nebudes za osla. Treba muj svagr mi tuhle pul hodiny vypravel nejake radoby dejiny Cech a ja tomu nejak nemohla porozumet, az mi doslo ze pro nej jsou Karlo Veliky a Karel IV jedna osoba~8~
 Eržika. 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 11:36:55)
Tak moje mladší dítě probralo dobytí pólu loňskou zimu rekonstrukcí výpravy Amundsena a Scotta. V rámci školního vyučování. :-)

Nacvičili u toho: posloupnost a porovnávání děje, dramaťák, výbavu do zimy před sto lety a dnes, rozdělávání ohně na sněhu různými způsoby, vybavení polární stanice, mapu oblasti, zvířata oblasti a postavili iglů z kostek cukru. :-)

Myslím, že si to budou fakt pamatovat (moje dítě zmzlo ve Scottově expedici).
 Sopka 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 11:37:50)
Byla bych dráb. Je teďka v tom telecím věku a časem se to může zlepšit nebo taky ne a potom bych si mohla říct, že jsem pro to udělala maximum a víc neovlivním. Třeba se ještě nenaučila učit, lajdáctví bych netolerovala.
 Dooly. 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 13:39:43)
Mili, muj je v 7,podobny pristup a po Tom co jsem s nim loni absolvovala ergoterapii, kde mu meli pomoct zmenit pristup a ono nic, jsem letos proste rezignovala, neucim se s nim, zeptam se jestli chce vyzkouset nebo s necim pomoct. Odpoved zni vzdycky ne. Znamky podle toho vypadaji. Ale proste do blazince prijit nechci.
Poradkyne mi rekla,ze je to tim, ze je na tu skolu prilis inteligentni a tak se tam nudi a nevi kdy "zapnout". No, hezky uteseni,ale realne to nicemu nepomohlo
 Anni&Annika 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 13:56:59)
Dooly...nebylo by dobre skocit do skoly?
Kdyz nase mala presla do nemecke skoly, najednou ji to nebavilo, bolesti bricha, a ze tam nechce a nakonec z ni vylezlo, ze je to jak v materske skolce /byla zykla na jiny styl na velmi dobre skole v Cechach a je to styl, ktery ji vyhovoval/, a to ji chteli jeste nechat opakovat minimalne rocnik, neb prisla z ciziny~k~. Takze manzel tam skocil, pripomel jim, ze maji na strankach, ze k detem pristupuji individualne a podporuji je, pokud potrebuji vic, a hned se naslo i reseni. Takze dite zamestnali tim, ze mu rekli, ze kdyz udela prvni a druhou tridu, muze dal...za 20 dni byla mala hotova s obema tridama a mohla do 3. Pak uz byla vicemene spokojena.

Jestli je syn na tu skolu moc inteligentni, co preskocit rocnik?
 Tante Bante 


Re: Matka dráb, být či nebýt? 

(22.11.2016 18:10:35)
Nebýt.

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.