Barbar |
|
(9.11.2016 15:13:02) a ohledně té motivace... napadá mě třeba, že každý den, kdy procvičuje bez řečí, ačkoli ho to nebaví, by si mohl třeba dát razítko nebo samolepku a za deset samolepek třeba vybrat nějakou činnost, kterou budete dělat spolu, nemusí to být za peníze, spíš že s ním pak budeš trávit nějaký čas podle jeho představ. Kamarádce to doporučila psycholožka u dcery v tom smyslu, že si dcera sama aktivně vymyslí, co bude s rodiči dělat, třeba to i připraví apod. To, že ho čj nebaví, nevadí, mou dceru zase nebaví matematika. Myslím si, že je pro dítě dobré si uvědomit a zažít, že musíme v životě zvládat i věci, které nás nebaví. A ohledně těch trojek, mně to taková katastrofa nepřijde, je jasné, že člověk zhoršení ve škole má tendenci řešit, ale jestli mu nějaký jiný předmět jde a baví ho, tak i kdyby měl z čj trojku, tak se z toho nestřílí...Já byla na hodně přísné škole, ale také to podle toho vypadalo, měla jsem trojky na vysvědčení a nakonec mám i VŠ.
|
velka_holka |
|
(9.11.2016 15:22:24) Barbar, díky za povzbuzení. Mě ty trojky štvou, uvažovala jsem o osmiletém gymplu, teď to na to nevypadá. Synkovi je to fuk. Matematiku má o dost lepší, i když i tam dokázal trojky pochytat. Není hloupý, je lempl... S těma dys poruchama, mě to napadlo, protože mu vadí rychlé tempo a někdy i při řeči se zarazí, třeba vprostřed slova, dá 2 sekundy pauzu a pokračuje.
|
Barbar |
|
(9.11.2016 15:34:22) jo, jasně, no rychlé tempo vadí i mojí dcerce, má nejspíš slabou poruchu pozornosti... já ji mám taky, v dětství nediagnostikovanou. Někdy si prostě nestihne ani zapsat všechny příklady, teď donesla dvojku z testu z matematiky, všechny výsledky dobře, ale dva příklady si vůbec nezapsala, i když se diktovaly na začátku, před počítáním. Ve druhé třídě měla z diktátů převážně jedničky, načež jednou přinesla za čtyři, poněvadž napsala čtyři slova místo čtrnácti, zbytek prostě vypustila. Nejspíš si ani nevšimla, že píšou diktát.Také měla katastrofální přepisy, zatímco diktáty převážně v pohodě. Obecně nejlépe dávala velké písemky, kde měla zadání před sebou a nemusela si ho zapisovat dle diktátu.
|
|
X__X |
|
(9.11.2016 15:34:53) někdy i při řeči se zarazí, třeba vprostřed slova, dá 2 sekundy pauzu a pokračuje.
a ty zárazy jsou jenom při řeči? a uvědomuje si, co se kolem něj v tu chvíli děje nebo je mimo? že takovými krátkodobými zárazy, absencemi, se může projevovat i epilepsie. jenže ta by tedy nebyla jenom při řeči, ale i při jiných činnostech (i když na druhou stranu, kraťoučká pauza v průběhu řeči se určitě pozná líp, než stejně krátká pauza třeba při sledování televize). a zas pokud by to opravdu byly epi záchvaty (neříkám, že jsou, nevím, možná se tvůj syn jenom normálně zakoktá, je to jenom jedna z možností a těžko z popisu posoudit) a pokud nepozorovány probíhají i při vyučování, tak by bylo možné, že mu část učiva prostě uniká, protože v danou chvíli je mimo, nevnímá, co učitel říká a i když to je krátká chvilka, když se jich v průběhu hodiny nasčítá víc, může mu unikat podstata.
|
velka_holka |
|
(9.11.2016 15:46:48) X-X, zajímavá úvaha. JIndy výpadky nemá, nebo jsem si nevšimla. Spíš myslím, že mu pusa předbíhá hlavu, a občas to musí vyrovnat... Pravda, občas říká, že vůbec nevěděl o domácím úkolu, ty mikrovýpadky při hodině by to vysvětlovaly. Ale není tedy pravděpodobné, že by se to stávalo i třeba při sportu, při chůzi... ? Sportuje dost, zvládne zátěž, a toto jsem nikdy nezaregistrovala.
|
|
X__X |
|
(9.11.2016 16:05:16) jasně, kdyby to byly epizáchvaty, tak by je měl i při jiných činnostech, nejenom při řeči. pokud jindy stejný problém nemá, tak je ta úvaha nepravděpodobná.
|
|
|
|
|