| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Druhý stupeň a silné zhoršení ve škole

 Celkem 77 názorů.
 lela, rosa, niki 


Téma: Druhý stupeň a silné zhoršení ve škole 

(7.11.2016 8:27:28)
Dcera je v 6.tride na vyberove ZS. Nikdy nebyla premiantkou, spis prumerna zakyne s problemy s matematikou - logickym myslenim. Na vyberove skole je z duvodu jazyka, je bilingvni a chteli jsme, aby se naucila v jeji druhe materstine cist a psat, to byly nase jedine ambice...Posledni tri roky meli velmi hodnou pani ucitelku, ktera nad ni drzela ochranou ruku. Ted se situace rapidne zhorsila, nosi domu, trojky a ctyrky a to i z predmetu jako zemepis, dejepis, anglictina. Neni to o tom, ze nedava pozor, nebo se neuci, je to tip hodne holky, spis nechape, nevi, neumi se ucit. Snazim se ji pomoct, ale pres tyden to pro me pracovni vytizeni moc nedavam, dohanime o vikendu. Na jedne strane jako ucitelka vm, ze znamky nejsou vsechno, jsou velmi subjektivni a skola vyzeduje opravdu hodne-nesmyslne hodne dle meho nazoru. Na druhou stranu, je to demotivujici a frustrujici, ja jsem z toho take spatna. Co s tim?
 Persepolis 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 8:32:43)
Specifikuj silné zhoršení. Znamená to, že byla jedničkářka-dvojkařka a teď jede spíš na trojky? Pokud je to takhle, tak bych jí dala čas, on někdy ten přechod dá zabrat a nakonec ani ty trojky nejsou žádná tragedie. To, že se jí občas podaří ulovit i horší známku je asi normální.
Pokud je skoro na propadnutí, tak bych uvažovala o změně školy.
 Inaaa 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 8:35:36)
Jo, to by mě taky zajímalo.
Čtu o tom opakovane, naposled nadace Qiido, že známky často nesouhlasí s tím, že je dítě nadane, škola to neumí podchytit, s žáky pracovat.


Podle Qiida nadane nad 115, mimořádně nadané na 130 a výsledky ve škole špatně.

Tak vždy bývali ve škole sprti, mohli se nadrtit, ale o ničem jiném to nesvědčilo.



Dcera má s demotivaci taky problém. Vede to az k rezignaci, zejména v pubertě.


Nevím, ráda by mě taky zajímala, je to i způsobem výuky.
Neumíš pět...a dokazuje to co?


Za měsíc by třeba dostal jedna....a ta pět se odráží v životě, deptání atd.

 K_at 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 8:36:00)
Promluvit s ucitelkou, kde presne je problem. Bud se smirite s blbymi znamkami, ale jazykove bude vybavena. Nebo to nepujde a bude menit skolu. Pokud je to vyberovka. Naroky proste budou asi jine. Jen mi neni jasne, v cem presne je problem. Zda je toho moc a ona to nedava, nerozumi ucivu, jazykova bariera.... jeste zjisti, jake znamky maji obecne deti ve tride. Mohla jit latka tak nahoru, ze treba i ostatni zvladaji za dva, tri....
 Jitusch* 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 9:10:22)
Máme stejný problém. Jen přestup z malé venkovské školy,kde se učilo podle principů Montessori, do větší městské. Syn má problémy s češtinou, není vyloženě dys,ale doporučení na mírný ohled má.Což se nijak zvlášť nepraktikovalo ani v původní škole.Takže čeština za 3,ostatní převážně 1. Teď hrůza a děs. Neumí se učit, učiva je hodně, ve škole tolik nepobere,navíc tvrdí,že nestíhá psát to,co učitelé diktují nebo opsat z tabule (celkově je pomalejší,takže mě to nepřekvapuje).Učím se s ním a čekám, kdy mu docvakne, že bez toho to asi nepůjde. Přijde mi,že po nich vyžadují zbytečné detaily,ale s tím asi nic nenadělám. Pořád doufám,že je to jen rozjezd....
 zerat 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 9:36:56)
Řešíme naprosto totéž ale v běžné maloměstské ZŠ. Dcera je v 7. třídě ZŠ a máme problém s tím, že v matematice nestíhá zapisovat a zároveň pochytit výklad nového učiva. Hrabe jako kocour, aby stíhala psát, potom má doma problém to po sobě přečíst. Když požádá učitele o pomalejší diktování je pokárána, že se má naučit psát rychle :-( V matematice se jí zhoršil prospěch, přitom má matematické myšlení, logiku... ale prostě nestíhá rychlost a v pětiminutovkách dělá chyby z nepozornosti a pravidelně nestihne spočítat jeden či jeden a půl příkladu. Jedničkářka či dvojkařka a kvůli rychlosti by klidně spadla na čtyřky :-( Dodnes jsem nepochopila k čemu slavné pětiminutovky jsou kromě toho, že z nich má spousta dětí fóbie :-(
S rychlostí psaní zápisů má problém vlastně ve všech předmětech, hrabe, píše s hrubkami a jak sama říká, je ráda, že vůbec stíhá psát, co má. Holka má horší jemnou motoriku - jako malá cvičila i vojtovku... také řešíme, jak a jestli to řešit :-( ~d~
 zerat 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 10:08:05)
Jentak, tak takový přístup by se mi také líbil, ale u nás ve škole to je evidentně naprosto sci-fi :-( Nestihla, nestihla a známka jede o stupně dolů. ~7~
 Jitusch* 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 10:11:25)
U nás bohužel taky.
 K_at 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 20:18:13)
Jentakj, to se take diagnostikuje?! Osobni pomale tempo? To je nase drahuna, vzdycky psala pomaleji, opisy trvaji dele. V mladsim veku ji kvuli tomu utikaly dalsi instrukce. Ted ji to obcas asi komplikuje diktaty. Ach jo.
 77kraska 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 9:21:17)
podle mne druhy stupen je velka zmena...pamatuji se, ze ja jsem se teprve na 2. stupni zacala doma ucit a prestala jsem chodit na krouzek, na ktery jsem chodila od prvni tridy, jen abych mela cas na uceni

moje dcera s tim ma taky problem, hlavne s tim, ze se po ni chce uceni dosti informaci a detailu, v zemepisu, prirodopisu a dejepisu.....ona se neuci a nejak vzdycky proklouzne, coz se mi nelibi, ale nejak s ni nic nenadelam
 Gab1 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 9:26:06)
České školství má bohužel pevně zažitou tradici v pošlapávání sebevědomí žáků. Není lepší způsob, jak děti frustrovat a připravit o zvídavost v zajímavých předmětech jako je dějepis, zeměpis a podobně, než je nechat se biflovat nazpaměť kvanta dat a pak jim solit takto frustrující hodnocení. Což vede mimo jiné k tomu, že i jedničkáři už na konci roku vědí prd, protože se učí účelově "z hodiny na hodinu".
 Jitusch* 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 9:28:22)
S tím souhlasím. Připadá mi hodně zbytečné, aby jedna ze 4 otázek testu byla, jak se jmenuje larva mihule potoční.A podobné lahůdky. Nejsem proti všeobecnému přehledu,ale tohle je dobré k čemu?
 Jitusch* 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 9:39:32)
Ano, i podle toho, že jsem některé informace za celý svůj život nevyužila, považuju něco za zbytečné. Pro někoho je to možná důležité, to nerozporuju.Za užitečný považuju všeobecný přehled a pak vědět, kde věci,které neznám hledat. A nemyslím jen na internetu,ale i v mapách,encyklopediích, učebnicích.
 Monty 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 9:47:26)
Jitusch,
no a co je podle tebe všeobecný přehled?
Osobně taky nejsem úplně nadšená ze způsobu výuky některých předmětů. U dějepisu zvlášť, protože se více bazíruje na letopočtech, které opravdu nejsou až na výjimky důležité (nemyslím si např., že je nutné vědět přesně na rok, kdy proběhl křest českých knížat v Regensburgu, zvlášť když to bylo téměř přesně v polovině devátého století - kdo bude potřebovat přesné datum, snadno si ho najde) a málo se pracuje s kontextem ve smyslu "zatímco u nás se odehrálo to a to, u našich sousedů se dělo tohle". Ale žíly mi to netrhá, protože jsem schopna to do dítěte dostat svépomocí. Ale jinak mám pocit, že právě ten všeobecný přehled ZŠ celkem pokrývá. Jediné, co bych ještě uvítala je v hodinách výtvarky méně kreslení a více teorie. Přesněji alespoň nějaká teorie. To sice taky u svého dítěte zvládnu sama, ale nejde jen o moje dítě, že. On i skladník ve šroubárně může vědět, že existoval nějaký Monet nebo Škréta.
 Jitusch* 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 9:54:35)
Takhle s tebou naprosto souhlasím, všeobecný přehled je asi moc všeobecný termín.Prostě se mi zdá blbost, aby se biflovali všechny detaily, když si je budou pamatovat jen chvíli.Byli jsme zvyklí na trochu jinou výuku, více projektů, společná práce.Je mi jasný, že jinak se dělá v malé dvoutřídce než ve třídě,kde je dětí 30.
 Monty 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 9:36:54)
22 dní,
ale to je normální. Většina lidí ví prd z toho, co se během života učili, protože to zkrátka v životě nepoužívají. Vědí jen to, co je živí nebo o co se zajímají. Revizní technik tu minohu v hlavě nosit spíš nebude, zoolog ano. Ale na druhém stupni tohle jaksi nevíš, co dítě jednou bude nebo nebude dělat. Dneska je snadné cokoli dohledat, pokud máš základy a víš jak. Nosit v hlavě vše, co učí základní/střední/vysoká škola je nesmysl a navíc je to i nemožný.
Učení je trénink mozku, řešit praktické využití těch informací přece není úkolem základní školy.
 Gab1 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 10:28:19)
Příjde ti normální, že dítě je frustrované z toho, že má špatné známky? Že se učí učit(což je fajn), ale neučí se přemýšlet? Právě v tom dějepise, zeměpise.... My jsme teď 3 rok v zahraničí a já jsem jen v němém údivu, jak se dá přistupovat ke vzdělání. Děti možná tráví školou a domácí přípravou více času než v ČR, ale v úplně jiné amosféře.

Špatná známka z těchto předmětů je známkou neschopnosti učitele.
 Monty 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 10:38:45)
"Špatná známka z těchto předmětů je známkou neschopnosti učitele."

22dní,
tak to si opravdu nemyslím.
Mluvíme o druhém stupni, ne o "nadšených" prvňáčcích (i když ani ti nejsou nadšení všichni). Na druhém stupni už to nejsou tak malé děti. Žádný učitel nedokáže získat pro předmět všechny žáky, to je sci-fi. Navíc, co to je špatná známka? Trojka? Čtyřka? A jakou známku má dostat žák, který na daný předmět úplně dlabe? Jak ho chceš donutit, aby to nedělal?
Syn mi občas vypráví, jak u něj ve třídě někteří spolužáci přistupují k předmětům, které nepokládají za důležitý. Oni se někdy vůbec nechytají a ignorují to. Třeba probírají savce, učitel zadá rychlý "brainstorming" na téma chobotnatci a žák je schopný psát o chobotnici, aniž by mu došlo, že to je něco úplně jinýho a chobotnice ani není savec. ~d~
 Gab1 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 11:04:14)
:-))) To se bavím tím chobotnatcem.

Ale jo, v něčem máš samozřejmě pravdu, ono je taky rozdíl mít ve třídě 30 dětí kteří jen plní povinnou školní docházku a nebo mít ve třídě 10 až 15 dětí, jejichž rodiče zainvestovali do kvalitní výuky a mají zájem na výsledcích. Výsledkem nemyslím hodnocení. A kde si škola poskládá T.Ý.M. z osobností učitelů a né z někoho, kdo si před tabulí odemele to svoje a sám kolikrát neví víc, natož aby přidal nějakou přidanou hodnotu, která se v životě hodí víc než data.

Každopádně ne všechny špatně hodnocené děti (3 je špatná známka v mém měřítku) na školu kašlou, to jsou často jen dvě chyby v zadání o xx bodech. Uznej, že na takové známky je frustrující se často hodiny učit a znát těch zbylých třeba 95%. Chci tím říct, že učit se (mít zájem) a nemít výsledky (nebýt s nimi vnitřně ztotožněn) je špatná cesta. Pokud má někdo chobotnici za chobotnatce, tak ho ta trojka asi netrápí.
 Monty 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 11:19:04)
22dní,
samozřejmě, že ho trojka netrápí. Ani čtyřka. To je souběh mnoha okolností - povahy a schopností dítěte, vlivu rodičů a jejich ochoty/neochoty do dětí tlačit něco, co ty děti samy odmítají, i osoby učitele, ale to až na posledním místě.
Aby měly všechny děti jen dobré známky je nemožný dosáhnout, na jakémkoli typu školy. Pokud má škola nižší nároky, dá se dosáhnout toho, aby nikdo nepropadal, to je tak asi všechno.
 Gab1 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 11:34:41)
"aby měly všechny děti dobré známky"..... máš pravdu, ale toto je zároveň další bolest CZ školství. Můj starší syn (dnes prestižní technická VŠ v zahraničí)... kdysi dostal za 2 z matematiky. Učitel mi to vysvětlil tak, že je ve třídě hodně jedničkářů a tak je rozdělil na lepší a horší jedničkáře. Dodnes mne mrzí, že jsem na tuto stupiditu nedokázala reagovat a postavit se za své dítě před takovouto pokroucenou atoritou. (Syn to přežil bez újmy, mě to štve z principu)
 Monty 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 11:42:07)
22dní,
njn, spravedlnost je taky iluzorní. Můj syn zase pravidelně nosil domů výborné výsledky z přijímaček nanečisto z českého jazyka, ve SCIU i v testech v PPP vycházel jako nadprůměrný češtinář, ale z češtiny přinesl trojku, protože nedává diktáty. Zrovna diktáty jsou jedna z mála věcí, která mi ve školství přijde naprosto zbytečná, ovšem nenadělám nic. Když se pak zprůměruje známka, tak je mu prd platné, že má jedničky z teorie, z literatury i ze slohu. A taky to vůbec není fér. Musí se s tím holt naučit žít. ~d~
 lela, rosa, niki 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 11:09:01)
Ale u nas neni problem v tom, ze na to dcera kasle. Ona tomu proste nerozumi, zpusob vyuky je nudny, nechape podstatu. Ja take ocekavam jiny zpusob vyuky nez opisovani z tabule - a jeste k tomu interaktivni!!!!! kde je ta interakce????
 Ropucha + 2 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 11:42:00)
"Ona tomu proste nerozumi, zpusob vyuky je nudny, nechape podstatu"

-promluvit s učitelem (řekne svůj názor, v čem vidí zádrhel on)
-zkusit doučování (jiné uchopení látky, pomalejší tempo)
-smířit se s průměrnými výsledky
-poohlédnout se po jiné škole
 Dana 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 18:58:28)
My to máme také tak, učení je kvanta, syn nerozumí hlavně matematice. Tak se doma pořád spolu učíme, sama vše polopaticky vysvětlím, procvičujeme a výsledky se dostaví. Kroužky jsme zrušili, až na jeden časově nenáročný, protože škola je na prvním místě.
 Ropucha + 2 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 11:33:06)
Monty, naprosto s tebou souhlasím.
Nemám ráda, když mi děti doma skuhrají "K čemu mi tohle bude, na co se to mám učit??"
Říkám jim, nebuď ignorant, nejsi ve škole sám, škola má za úkol dát všeobecné vzdělání (tj. základy všech oborů) všem a kdo to dál využije a kdo ne, to už je na každém. Co tě nebaví, uč se na trojku, jestli ti to stačí, však není třeba drtit všechno na sto procent.
 Gab1 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 11:37:58)
Ano. Něco podobého jsem říkala dětem taky. Nemusíš mít samé jedničky, ale musíš něco umět pořádně. Takže třeba M, F, CH za 1 a dějepis pak klidně za 3.
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 11:42:00)
No akorát to záleží na směřování dítěte.
Řekla bych, že pokud by děcko chtělo studovat tu historii, tak může klidně mít fyziku za 4. ( třeba na G).
 Gab1 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 11:47:24)
Ano. Je to o směřování. Je blbost projít gymplem se samýma jedničkama a nevědět, kdo jsem. To je pak člověk chytrý jak rádio ale prakticky nerozumí ničemu. Měla jsem jeden takový exemplář v práci :-)
 Ropucha + 2 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 11:46:27)
22dni, tak ~R^
Trvám na češtině, na cizích jazycích, na matematice - do toho děti honím, jsem ochotná pomáhat, platit doučování, cokoliv, kdyby bylo třeba.
Ale jestli potomka nebaví biologie a nehodlá se tím oborem nikdy hlouběji zabývat, tak ať se s biologií netrápí a učí se jen to základní.
Pár trojek na vysvědčení mi nevadí.
Ale záleží samozřejmě, jaké má kdo další plány a potřebuje-li vynikající prospěch pro další studium.
 Monty 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 11:48:36)
Anett,
to u nás naštěstí neprobíhá. My máme jiný problém, a nedávno jsem náhodou zjistila, že asi dědičný. I moje matka šprtka, co měla samý i na gymplu nesnášela školní fyziku. Já zrovna tak. A přitom mne teoretická fyzika baví a dodnes si tu teorii ze školy pamatuju - nedávno syn dělal nějakou práci do soutěže a cokoli z teoretické části mi nedělalo problém, ovšem reálně to spočítat, na to už jsem musela googlit jak o život. Bohužel syn to má stejně, teorie za jedna, ale ty vzorce z hlavy prostě nedává. Nesecvakne mu, že když je něco nakloněná rovina, tak se to počítá takhle. A protože to nikdy nesecvakávalo ani mně, vůbec nevím, jak mu s tím lze pomoct. Doma si to samozřejmě najde, ale o písemce nic hledat nemůže.
 Monty 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 11:52:27)
Šuplíku,
to asi není stejný problém, protože co začal nosit brýle do hodiny, tak už s matematikou problém nemá. Podle mne jenom neviděl na tabuli a frustrovalo ho to. Taky tedy mají jinou učitelku, ale od začátku školního roku jsem o matematice doma ani neslyšela. A v elektronický žákajdě má převážně jedničky. Díky za zájem, ale tohle fakt není podstata diskuze. Nevím, co by si psycholožka myslela, kdybychom tam přišli se současnými výsledky. Asi že jsem cvok. ~;)
 Monty 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 11:55:51)
Šuplíku,
těžko říct, jestli to je takhle snadné, ale momentální výsledky v matice řešit fakt není třeba. Jediný, z čeho má reálně strach je fyzika, že jí nedá na dvojku. Příští týden je rodičák, tak se třeba dozvím víc.
 Monty 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 12:06:55)
Šuplíku,
k té Pythagorově větě - my pak zjistili, že syn si neopsal poznámky z hodiny, na kterou chyběl, takže proto to neměl v sešitě a nemohl si to pamatovat. Mně přišlo divný, že by to nebrali. Nenechal si prostě místo na doplnění zápisu. ~;)
 Ropucha + 2 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 11:55:49)
Šuplíku, těžko soudit - mám dítě dobrého matematikáře, všechno chápe, neučí se, nosí jedničky, dvojky. A s fyzikou má přesně ten problém, co popisuje Monty, výpočty jsou pro něj cizí, nepřátelský vesmír. Jestli je to učitelem, nebo je problém v hlavě dítěte, netuším.
 Monty 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 11:58:44)
Anett,
moje matka je skvělá matikářka. Kdykoli nám posílá nějaký matematický chytáky, tak my nad tím přemýšlíme třeba čtvrt hodiny, ona koukne a vidí. Má přesně ten typ matematickýho myšlení, který já třeba postrádám. Zas ale nedává logický problémy popsaný slovně, který umíme my se synem. A přesto výpočty ve fyzice nesnášela. Takže jen matikou to asi nebude.
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 11:57:11)
Ŕekla bych, že zrovna fyziku nesou dobře jen technicky založení lidé. Ne že by nebavila jako věda, ale jak píšeš - vzorce, tabulky...
MM třeba dělal průmyslovku, tak ji zvládá dobře.
Já ani děti ( ani syn ani dcera) technicky založení nejsme.
Když si člověk neví rady, tak je asi lepší doučko. Než se tím trápit a ztrácet čas... Přemýšlím u syna na G taky ( tam jim to ještě k tomu učitelka neumí ani vysvětlit a MM na to čas moc nemá, aby spolu sedli a počítali.)
 Lída+4 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 12:25:20)
Vidíš, já JSEM technicky založená, ale fyziku fakt nemusím, nemám to ráda.~o~
 Ropucha + 2 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 12:33:28)
Jentakj, já si říkám, jestli to nemůže být v učiteli, že nedokáže dětem logiku ve fyzice zprostředkovat, protože podle mě musí být fyzikální výpočty založené na logice podobně, jako ty matematické.
Byla bych docela ráda za názor někoho, kdo oběma předmětům dobře rozumí, protože já jsem bohužel také přestala fyzice rozumět už někdy v osmé třídě ZŠ.
 Monty 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 13:12:01)
Šuplíku,
ale s chemií to bude asi jinak. Chemii jsem měla ve škole ráda, bavila mne a rozuměla jsem jí. U syna se také nezdá, že by byla chemie nějaký problém.
Mně přijde, ale je to názor laika, že u chemie je daleko snazší si propojit teorii s praxí, protože je to rozpětí menší a víc to vzájemně navazuje. Pořád je tam nějaká spojnice, jsou prvky, sloučeniny, směsi, ale pořád v tom vidíš ten obor jako celek. U fyziky je rozpětí mnohem větší a mezi pákou a elektrickým napětím není pro obyčejnýho člověka spojnice žádná. Páka je přístroj, kterej vidím a můžu si ho osahat, elektrický napětí je něco, co mi může dát ránu, ale na představu je to příliš iluzorní. A ke každé té navzájem nesouvisející věci jsou jiný jednotky a jiný vzorce.
Podle mne se s ní začíná pozdě a chce se toho zvládnout moc. Kdyby se jednoduché pokusy, které děti i baví, přesunuly na první stupeň v rámci třeba i jinýho předmětu, dejme tomu od 4. třídy, a navíc se umožnilo dětem na druhým stupni používat tabulky při písemkách a nebazírovalo se na tom, že ty vzorce musí umět z hlavy, bylo by to pro většinu nemilovníků fyziky mnohem stravitelnější.
 Ropucha + 2 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 13:16:32)
Šuplíku, díky za názor, já si to tak nějak myslím.
Děti mají shodou okolností obě stejného učitele na fyziku, ač jsou každé v jiném ročníku, a obě svorně tvrdí, že učitel je sice příjemný člověk, ale jeho výkladům fyziky vůbec nerozumějí.
Doma jim to naštěstí má kdo vysvětlit, takže minimálně na trojku to nějak naženou, ale láska k předmětu z toho holt asi nebude.
 Monty 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 13:21:27)
Anett,
mně fakt mrzí, že nemají furt toho fyzikáře ze šestky. Teď ho mají aspoň na chemii. Já synovi s fyzikou nepomůžu, protože ovládám jakž takž teorii, pokud jde to ty reálný věci - poradit mu fígl, jak si bez váhy něco zvážit nebo jak funguje kladka zvládnu, ale vypočítat cokoli z hlavy neumím. U těch praktických "osahatelných" věcí bych to snad ještě logicky odvodila, ale třeba u práce, napětí... to vůbec. Tam si sice pamatuju, že existuje něco jako ohmy, watty, jouly a tak, ale naprosto nevím, k čemu to přiřadit a jak z toho cokoli vypočítat. A bohužel zrovna v synově případě ta fyzika není zbytná věc, takže se na ni vykašlat nemůže.
 Ropucha + 2 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 13:26:17)
Monty, to jsi ještě zdatná fyzikářka, já jsem blaženě zapomněla i to, co zmiňuješ.
Používáme na fyziku jiné lidské zdroje, já bych se uplatnila max. první rok, kdybych mohla nakukovat do učebnice :-)
 Monty 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 13:28:20)
Anett,
tak ta teorie mne bavila. Sledovat fyzikální jevy a nějak je analyzovat. Nesnášela jsem to počítání a ty tuny vzorců. To bylo jak z Cimrmana, prvek očekávání vystřídal prvek zklamání. Začalo se brát něco, co bylo teoreticky strašně zajímavý, třeba optika. A pak bum, vzorce a výpočty. ~;)
 Ropucha + 2 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 13:57:40)
"Začalo se brát něco, co bylo teoreticky strašně zajímavý, třeba optika. A pak bum, vzorce a výpočty."

Jojo, Monty, to je velmi výstižné.
Mě to první rok bavilo velice, byla jsem fyzikou úplně nadšená, věci ze života, osvětlování různých jevů ... No a pak se to najednou všechno označilo nějakým písmenkem, přišel vzoreček a počítej ~8~ To byla zrada a konec :-)
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 14:04:38)
Tak. ~;)
 Slonisko 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 14:17:23)
Monty, tohle je pro mě fakt zvláštní pohled do úplně jinýho světa :-). Mě fyzika (na ZŠ) naopak vždycky připadala jasná a logická, ty vztahy tam jsou vidět, vzorečky jsem si nemusela pamatovat. (když vím, co je rychlost, tak nemám problém jí spočítat), nemám problém představit si proud, napětí, odpor/vodivost a jaj to spolu souvisí. Je teda dobrý znát značky, jednotky a definice těch veličin, ale to je jako slovíčka jejich zápis a význam v jazyce.

A to nejsem na fyziku nijak zvlášť nadaná, na VŠ jsem byla ráda, když jsem tu zkoušku udělala.

Ale na tý základce je to všechno vlastně jen přímá/nepřímá úměra a trochu geometrie.


Ale je fakt, že jsem měli skvělou učitelku na fyziku. Když pak přišel syn s tím, že se učili počítat rchlost a že má umět tři různý vzorečky (jako že se maj naučit nazpaměť tři různý tvary toho vztahu) tak jsem teda koukala dost nevěřícně.~a~


Na chemii mi naopak nic logického nepřišlo, jen spousta pouček nazpaměť.

Já se na ní těšila, že to bude něco jako fyzika, napíšu si rovnici, vyřeším jí a vyjde mi co z těch dvou chemikálií vznikne. A ono to takhle nefunguje, člověk vlastně už předem musí vědět výsledek, celý je to definovaný tak nějak kruhem.

Připomíná mi to gramatiku, tam se taky míchá forma s obsahem.



 Monty 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 14:35:05)
Slonisko,
tohle by bylo zajímavé téma na nějakou studii.
Podle mne neexistuji jen vyhraněné typy jako humanitní a technický, ono se to různě míchá a podstatný je stupeň toho kterého vnímání a chápání, na který jsi schopna dosáhnout.
Třeba hudební sluch - i když máš sluch, neznamená to, že jsi schopna napsat symfonii, protože samotný sluch na to prostě nestačí. Když máš sluch, pomáhá ti to třeba v učení jazyků, ale komplikuje život u gramatiky, protože melodika řeči nekopíruje pravidla. (Já když si nedávám pozor, píšu všechny čárky foneticky v místě, kde bych udělala pauzu v řeči, například.) A jsou lidi, kteří mají sluch a ještě dovedou zároveň vnímat i tu "nelogičnost" pravidel a nechybují. Vlastně je to jako u elektrickýho obvodu - každý má ty drátky navzájem propojený trochu jinak, takže se každýmu nerozsvítí stejný žárovičky. Někomu zasvítí naráz dvě, někomu tři a jinýmu žádná. ~;)
 . . 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 14:53:37)
Monty, s těma čárkama ve větě - to je taky zajímavý... dosud jsem měla pocit, že je píšu většinou správně, protože je prostě "slyším".

Hudební sluch mám v tom smyslu, že mi vadí melodie hraná (zpívaná) jinak, než by měla být (nevím, zda to znamená "falešně" nebo jen jinak, než ji znám z nějaké originální nahrávky...), ale nedokážu nasadit správný tón při zpěvu - nenajdu ho. Slyším, že to mám blbě, ale nedohledám správný ~d~
Rytmus dávám ok.
 Monty 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 15:06:11)
"Hudební sluch mám v tom smyslu, že mi vadí melodie hraná (zpívaná) jinak, než by měla být (nevím, zda to znamená "falešně" nebo jen jinak, než ji znám z nějaké originální nahrávky...), ale nedokážu nasadit správný tón při zpěvu - nenajdu ho. Slyším, že to mám blbě, ale nedohledám správný."

Slupko,
mám naprosto stejný problém. Když mi kamarád hrající na kytaru řekne "začni si vejš", tak ani omylem. Mám melodii v hlavě tak, jak jsem ji slyšela a pokud mi na to stačí rozsah, přezpívám to jedna ku jedný. Začít níž nebo výš, to vůbec. ~;)
 Monty 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 15:24:34)
zefýr,
to je právě to, že má každej jinak pospojované ty drátky. ~;)
Syn má třeba sluch výborný, už jako školkáč dokázal poznat rozladěný nástroj, falešný tón, blbý ozvučení nějakého prostoru... ale přes veškerou snahu jeho babičky, která po konzultaci s učitelkou hudby jásala, jak je hudebně nadanej v něm nikdo nevykřesal ani sebemenší zájem se v tomto směru nějak angažovat. A to chodil i dva roky do Kühnova dětskýho sboru.
 K_at 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 20:20:21)
Monty, kamaradky syn ma dokonaly sluch a dokonaly hlas. Konci na nauce. Na konzervator proste nauka byt musi. On to nedava.
 Monty 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 20:35:04)
Kat,
syn chodil na nauku dva roky. Dával to v pohodě, ale jeho to prostě nebaví. Výjimečně si složí nějakou muziku na počítači, ale že by tím jakkoli žil... on je zkrátka konzument, nemá sebemenší ambice být výkonným umělcem.
 Slonisko 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 15:23:25)
Tak čárky ve větě odmítám řešit, když si nejsem jistá udělám radši tečku.

Nemám hudební sluch, ani smysl pro rytmus. Málokdy poznám písničku jen podle melodie, a když někdo ujede a já si toho všimnu, tak stejně nevím jestli správně je to výš nebo níž.

Co mi ale opravdu vadí je nekvalitní nahrávka a rozladěné rádio. To nejsem schopná poslouchat a až fyzicky mě to "bolí".
 Monty 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 13:33:20)
Teď jsme doma počítali smykový tření. Jako bych se vrátila do školních lavic. Probíhá praktická část pokusu, je to zajímavý, dá se o tom diskutovat, dá se odhadovat - zábava. A pak se to má SPOČÍTAT. To je fakt jako když máš v puse hrozně dobrej bonbón a ve stupni nejvyšší chuťový blaženosti tě někdo bouchne do zad a bonbón vyletí z pusy a spadne do kanálu.
 Ropucha + 2 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 13:23:24)
Ještě dodám, že nechci rovnou odsuzovat učitele, že jsou špatní, ale holt asi neumějí vždy formulovat učivo tak, aby logiku viděl i žák, který na to nemá přirozený talent.
 Ropucha + 2 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 18:45:01)
Šuplíku, ano, vím přesně, o čem píšeš, toto "rozsvícení" mě také několikrát potkalo, bohužel až léta po opuštění školních lavic :-)
A nevím, jestli za to může můj mozek, který dozrál jaksi se zpožděním, nebo systém vzdělávání, který k tomu žádoucímu spojení prostě nevedl.
Přikláním se k hypotéze, že ve škole se často učí izolované informace, bez souvislostí, a pro děti je těžké je pojmout a nějak si je zařadit. Talentovaní to asi zvládnou i tak, ale ostatním by pomohlo ty souvislosti nějak přiblížit.
 Monty 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 13:04:26)
Anett,
syn má třetí učitelku na fyziku.
První rok dobrý, protože učitel všechno demonstroval v praxi.
Druhý rok (pro něj) hrůza, žádné pokusy, jen psaní na tabuli a diktování. Tento rok, pokud je mi známo, se ve fyzice výrazně zhoršila velká část třídy.
Třetí rok zjištění, že z toho druhého roku si nezapamatoval skoro nic, protože začal fyziku nesnášet. Takže de facto musí dohánět látku za celý loňský rok.
 Delete 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 16:26:21)
Anett,

troufám si tvrdit, že jsem poměrně zdatná ve fyzice i v matice.

Já vnímám rozdíl v tom, že matematika je až na základní počty už na základce hodně teoretická a slouží jako východisko a poskytuje nástroje pro věci praktické, mezi něž počítám i fyziku. Zejména základková fyzika je neuvěřitelně praktická a bohužel se do toho ty vzorce a definice často příliš míchají, nebo spíš to jimi začíná a končí. Ale jestli je něco ze základky kromě výtvarky, hudebky a pracovek použitelné do běžného života, jsou to znalosti z fyziky (a trochu z chemie).

Vím, že na středoškolskou fyziku nemám (pochopit samozřejmě jo, učit ne), ale ta základková je skvělá a baví mě čím dál víc.
 Ropucha + 2 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 18:51:33)
Delete, děkuji za názor. Také si myslím, že je velká škoda děti od fyziky odradit, protože jak se nás i tady v diskuzi už několik shodlo, začátek je pro děti opravdu poutavý a vidí v něm spojitost s praktickým životem, jak píšeš. Ovšem výpočty to postupně zabijí.
 Delete 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(8.11.2016 16:42:09)
Šuplíku,

já nic neodpískala. Psala jsem o praktickém životě, ne o studiu.

Praktické znalosti z biologie získá dítě v prvouce, později už jde spíše o teorii, kterou pak může uplatnit v budoucím studiu, ale není tam nic extra, co by třeba člověk s ukončeným základním vzděláním mohl použít třeba v domácnosti. To získá spíš v pracovkách.

Zeměpis? Co na tom, že dítě ví, co se v kterém městě vyrábí, když netuší, jak se do toho města dostat? Opět teorie. Já si ze zeměpisu a dějepisu nepamatuju jedinou věc, kterou jsem potřebovala a hlavně mohla použít třeba jako žena v domácnosti.

Ale že cukr ve vodě rozpustíš, olej ne, že se olej na pánvi může vznítit a jak ho uhasit, jak použít páku, kladku, něco zvážit, změřit, jak funguje vodovod, topení, jak voda může roztrhnout okap, že odpor zvyšuje teplotu a další a další drobnosti ohledně k bydlení, aut a běžného provozu, to je právě a především ta fyzika a trochu ta chemie (dá se to dobře propojovat).

Biologie, zeměpis, matematika, historie, jsou prostě vědy. Důležité pro studium a tedy přípravu na leckteré povolání, naplňují ducha, ale když jsi roky zavřená doma, staráš se o dům a hospodářství, tak z nich opravdu mnoho neužiješ (a co ano, tak se učí ještě v rámci té prvouky). Z té fyziky a chemie jo.

No a na jazyky jsem skutečně zapomněla, asi že je beru na stejné úrovni jako češtinu. Tedy samozřejmost.

Nevím tedy, jestli jsi mě pochopila, já jen chtěla říct, že právě u fyziky se velmi snadno dětem ukazuje, k čemu jim to je....na rozdíl právě od té matiky a dalších věd. Fakt nevím, proč mi podsouváš něco o odpískání ~d~.
 Delete 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(8.11.2016 22:08:37)
Šuplíku,

tvůj pohled na výuku 2. stupně těchto předmětů nechápu, proč to shazuješ? na gymplu jistou odtažitost od praktického života vidím, i ve zmiňované chemii a fyzice, ale na ZŠ?

Já že něco shazuju? To shazování (že jsem ostatní předměty odpískala), jsi do toho zatáhla ty. Já nikde netvrdím, že to ostatní není použitelné vůbec. Jen jsem se snažila Anett na její dotaz vysvětlit, jak vnímám ten rozdíl mezi matikou a fyzikou. Základkovou matikou a fyzikou....

Jinak to, cos popsala z jednotlivých předmětů, jsou většinou znalosti z prvního stupně. Druhý stupeň je obyčejná teorie stejně jako na tom gymplu (dokonce mám někdy pocit, že větší, protože půlka vyučujících má v tom, co učí, znalosti jen vyčtené z těch učebnic, podle kterých učí). Nemusela by být, ale praxe je většinou jiná. To jsem psala ale i o té fyzice, že se většinou zúží jen na ty vzorce a definice. Když ale ne, tak prostě pořád jen poukazuješ na běžný každodenní život, navíc slovy, které ty děti z toho života znají. To u těch ostatních předmětů není, sama jsi psala o tom, jak třeba ta matematika a použití "písmenek" docvakne mnohým někde kolem maturity. Mě klasicky napadá využití Pyhagorovky. Na to si vzpomenu při každém montování nábytku a zvedání skříní.

Občanka jo, ale to je výchova, zapomněla jsem ji vyjmenovat spolu s těmi ostatními...ale tedy ne že by se i z toho nedokázala na základce vyplodit odporně odborně teoretická pavěda ~7~.

Prostě od začátku nechci říct nic jiného, než že fyzika je praktičtější než matematika, aniž bych chtěla cokoliv nebo kohokoliv shazovat. Že v té fyzice nejsou ty výpočty to hlavní, protože prakticky všechno jde ukázat na věcech denní potřeby. Není třeba hledat příklady, kde to možná někdy využiješ, ale na těch příkladech ukazuješ to, co se má v té fyzice učit. Ale znovu zdůrazňuju, že to nesmí začínat a končit výpočty a vzorečky., které tu řada lidí zmiňovala jako to jediné, s čím má fyziku spojenou.

Takže já pořád nějak nechápu, s čím vlastně nesouhlasíš ~d~.
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 11:50:44)
Zase to lze pochopit.
Která z nás by se s nadšením učila něco, co absolutně nebaví, nezajímá, nechce se zajímat...~d~
 Markéta 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 10:32:42)
Tak to máme nějaké štěstí - zejména ve výuce dějepisu - starší syn se na zš učil a na gymplu učí dějepis neuvěřitelně poutavými metodami, kvanta dat(umů) jim nikdo necpe. Kolikrát doma zreprodukuje celou hodinu. Co si já pamatuju, furt jsme se učili jen Velkou vlasteneckou válku, to byl děs.
 lela, rosa, niki 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 11:04:57)
Ano, videim to stejne tak.
 Kukurice29+3. 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 9:42:24)
Sehnat doucovani, nez zacne uplne plavat. Nepisu to z pozice rodice(nejstari dite mam teprve ve 2.tride), ale ditete. V 7tride jsme se prestehovali a skola byli dal nez v puvodni skole a ja jsem mela 3-4 a strasne jsem se trapila. V 8tride jsem mela doucovani z matiky a strasne to pomohlo.
 Kukurice29+3. 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 9:52:45)
Ale ne kazdy ma cas. Mamka mela 2 prace a chodila domu vecer a to se pak ucila s o 7let mladsi sestrou. Navic ne kazdy ma na to trpelivost.
 zerat 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 10:05:55)
Pokud má dítě doma někoho, kdo ho zvládne doučovat, tak je to podle mě poloviční výhra. Takhle to má naše holka - matiku, fyziku, jazyky a vlastně může ji doučovat cokoliv si vzpomene - ji doučuje tatínek - jenže tatínek je hodně zaměstnaný a vidím, že už toho má občas taky už dost. Učitelé ve škole bazírují na rychlosti, nekontrolují výpisky... ale nějak zdá se vázne výklad nového učiva... minimálně je to vidět v matematice, kde psali na sčítání a odčítání zlomků snad 5 nebo 6 písemek než se třída dostala s průměrem zvládnutí nového učiva za třídu na dvojku. Za nás učitelé nabízeli doučování po "hodině"... dnes se s tím vůbec nějak nepočítá či co. :-(
 Líza 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 11:05:33)
Šuplíku, klííííd ;)
 Gab1 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 11:42:00)
Test se může psát klidně na druhý den. Je to ideální způsob, jak učitel pochopí progres žáků. Samozřejmě, že známka z předmětu je pak výsledek celého procesu a né nějaká dílčí špatná známka, což je v CZ taky obrovský problém.

Ikdyž jsou naštěstí učitelé kteří nehodnotí pouze aritmetickým průměrem.
 Ropucha + 2 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 12:22:05)
Šuplíku, u nás na gymnáziu se hodnotí aritmetickým průměrem.
Jak to stroj spočítá na bakalářích, tak to jde na vysvědčení.
Pouze někteří učitelé zaokrouhlují X,5 ještě dolů.
 Gab1 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 11:42:01)
Test se může psát klidně na druhý den (třeba z matiky). Je to ideální způsob, jak učitel pochopí progres žáků. Samozřejmě, že známka z předmětu je pak výsledek celého procesu a né nějaká dílčí špatná známka, což je v CZ taky obrovský problém.

Ikdyž jsou naštěstí učitelé kteří nehodnotí pouze aritmetickým průměrem.
 . . 


Re: jak se v tom kdo motá 

(7.11.2016 14:13:20)
Zefýr, syn měl v el. žákovské po rozkliknutí "známky" (měli tedy procenta, ale to je jedno) takový přehled, ze kterého se dalo vyčíst kromě jiného i "tápání" celé třídy - už si to nepamatuji přesně, ale byl tam snad průměr celé třídy, nebo tak něco... nemáte to v té el. žákajdě taky?
 . . 


Re: jak se v tom kdo motá 

(7.11.2016 14:24:54)
Zefýr, škoda (fakt nejde ta známka rozkliknout na "detail"? - no asi ne, když to píšeš...). Já jsem si tak poměrně snadno mohla dovodit, že když má syn 40 % neznamená to, že je úplný blb (= nesledoval výklad a/nebo nesledoval zadání či to jinak pohnojil), jelikož průměr třídy (jo, byl to průměr) je 25 %. Naopak pokud měl 75 ale třída 90, tak se dalo tušit, že má nějaký problémek ~t~
 Lída+4 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 11:13:00)
Ale no tak, ten tejden je dost času. Zvlášť u matiky, kde mají prakticky každej den hodinu.
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 11:22:39)
Nejste v tom sami. ~6~
Vezmi si, že tohle řeší minimálně tři čtvrtiny rodičů. Nevěřím, že by existovalo toliká rodin, v nichž by měly děti jen samé jedničky od pondělí do pátku a rodiče sotva stihli sledovat, co se vůbec jejich děti učí.
Musejí se naučit se učit.
Někdo to neumí dlouho.
Někdo má výhodu extrémně dobré paměti. Ale těch děcek taky zase tolik není.
Rozkládat si vhodně učivo, naučit se techniky - např. zakrývání částí textu a vyprávění nahlas. Potom spojování částí textu ( to myslím ten děják, zemák, příroďák) Co se vysloví nahlas minimálně 3 x má asi o 75% šanci se v mozku uchytit než jen přečtené a nevyslovené.
Určitě děcku pomáhat, zkoušet ho z jednotlivých předmětů - hlavně těch všeobecných. Klidně napovídat a radit, pak to zkusit bez nápovědy ( často si pak při písemce člověk vzpomenu na tu nápovědu :-)). Matiku, češtinu může dělat na internetu formou doplňovaček.
Určitě se to zlepší. Jakékoliv úsilí věnované tímto směrem většinou znamená zlepšení a sklizeň svého ovoce ( vlastní zkušenost). Důležité je si ten čas najít a věnovat se tomu.

 zen 


Re: Druhy stupen - silne zhorseni ve skole 

(7.11.2016 18:44:25)
Tam muze hrat roli spousta veci a ty znas svou dceru nejlepe.
Zhorseni znamek na druhem stupni byva normalni. Spousta deti si tim projde a casem se to zase srovna.V tomto veku zacina byt pro deti take dulezity ten kolektiv kolem.
Podle tveho popisu mi prijde, ze jste ji vybrali narocnou skolu.Uceni by v tomhle veku mela zvladat sama.
Ja bych jeste pockala a pokud by se to nezlepsilo ,tak bych se poohledla po nejake klasicke zakladce, ktera by ji sedla lepe.To neznamena, ze je vse zratceno jazyk se muze naucit vzdycky pokud o to bude mit zajem.

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.