Delete |
|
(21.10.2016 22:52:22) Na konci třetí třídy by na tom měly být děti z různých škol víceméně stejně, je to konec prvního období, a co vše má dítě po tomto období umět, je dáno v RVP. To, že teď jsou na tom jinak (a nemusí být napřed, jen mají třeba probrané jiné učivo, ale zase něco jim ještě chybí) nemusí nic znamenat.
S přestupem záleží na tom, jestli je z důvodu stěhování a změny trvalého bydliště, nebo z jiného důvodu. V tom prvním případě nová škola dítě vzít musí, takže jde jen o papírování, a pak je dobré dát vědět ke konci školního roku (to je dobré i kvůli objednávání učebnic a pracovních sešitů, že už to bude mít dítě nachystané) a formality řešit o prázdninách, aby se nejpozději v přípravném týdnu stihla mezi školami přeposlat dokumentace. Pokud je přestup z jiného důvodu, tak stojí za to se informovat včas, jestli budou mít místo, domluvit se ještě před zápisy, aby až se začnou skládat třídy (někdy se třeba spojují) a úvazky, tak aby se s novým dítětem už počítalo. No a pak určitě ještě potvrdit jak na konci školního roku a vyřídit to papírování jako v tom prvním případě.
|
Badlina1 |
|
(23.10.2016 19:49:01) Půjde o důvod stěhování. Zjistila jsem například, že právě ve 2. třídě již měli probranou celou malou násobilku a u nás jenom do pětky. Tak předpokládám, že ve tředí třídě budou zase o kus dál. :-(
|
Delete |
|
(24.10.2016 19:45:59) Badlino,
nebudou. To má hodně škol, že má násobilku v druhé třídě jen do pěti, dokonce je tak dělaná většina pracovních sešitů a učebnic. Jen někde (u nás třeba jo) se probere v druhé třídě násobilka celá. Ale tenhle rozdíl se smaže během prvních dvou měsíců ve třetí třídě.
Totéž se děje s počítáním do 20 s přechodem přes desítku, v první třídě se běžně nedělá, je to oficiálně učivo druhé třídy, ale řada škol ho má v první třídě zařazené jako rozšiřující, odučí ho a pak ho už jen opakuje.
V češtině jsou ty rozdíly menší, ale i tak je rozdíl v tom, kdy kdo učí abecedu (někdo na začátku druhé třídy, někdo na konci druhé, někdo až ve třetí) a i třeba v hloubce probrání párových souhlásek bývá rozdíl.
No a prvouka úplně, tam se sice opakuje pořád deset témat, ale hloubka v jednotlivých ročnících je různá.
Pořád ale platí, že na konci třetí třídy by na tom v probraném učivu měli být všichni plus mínus stejně.
|
|
|
|