Yuki 00,03,07 |
|
(13.9.2016 21:28:01) to fakt chceš, aby se děcko učilo počítat bez logiky ? není lepší pár týdnů se učit myslet jinak a pak už umět na vždycky používat hlavu?nebo snad považuješ za lepší naučit se na všechno vzoreček a aneumět si pak nic spočítat? pamatuju si moc dobře na to, jak jsme doma brečela, že nesmíme počítat v matematice procenta přes logiku, ale musíme používat nějaký vzoreček, kde bylo Z, P a Č, a já jsme netušila, co s tím a neuměla jsme si spočítat vůbec nic až jsem konečně mohla použít hlavu, naučila jsme se konečně matematiku
kdyby měli kluci možnost učit se matematiku Hejného metodou, měnila bych kvůli tomu i školu, i teď, ve 4. třídě, klidně i v průběhu roku u nás se počítají slopupečky, logika se neopoužívá, učitelka asi neumí matiku, podle těch hlodů, co má syn občas v sešitě - prostě klasika, to se ti fakt líbí?
|
Libii |
|
(13.9.2016 21:37:04) Upřímně, vidím to naopak, ale nechci tady rozebírat debatu co je opravdu lepší atd. každý to vidí jinak. Viděla jsem hejnovku u synovce a stačilo mi. Prosím bez rýpání atd. každý to vidí jinak, né každý má logické myšlení. A né každý učitel je zastáncem Hejného. Ptala jsem se zda se jde nějak bránit, aby se dítě tuto metodu nemuselo učit a mohlo jet v normální matematice.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(13.9.2016 21:44:00) na Hejného matice není nic nenormálního. je to legitimní způsob, jak děti učit.
|
|
Levandulka+3 |
|
(13.9.2016 21:45:28) Nezlob se, ale přijde mi to podobné, jako byses chtěla například bránit proti tomu, aby měly děti na nějaký předmět učebnici od nějakého nakladatelství...Taky ti ne každá učebnice musí sednout. Ale pokud je schválená MŠMT, může si ji škola vybrat a rodičů se samozřejmě ptát nemusí. Stejně tak "hejného metodu" výuky matematiky...Já sama ji od min. roku učím a byla bych šťastná,kdyby se ji mohly učit i mé děti. Přemýšlím o tom, že ji s nimi budu dělat alespoň doma. Respektuju, že zrovna tobě třeba nesedne, v tom případě ti ale podle mého nezbývá, než se s tím smířit, anebo změnit školu. Učitele, na kterého se zítra hodláte s ostatními rodiči kvůli "hejnovce" "vrhnout", už teď docela lituju..
|
magrata1 |
|
(13.9.2016 21:55:04) Levandulko, myslíš, že ač nejsem pedagog a nikdy jsem se metodou Hejného matiku neučila, zvládla bych podle ní procvičovat s dětmi doma matiku? Koupila bych si teda knihu pro žáky a pokud je, i pro učitele. Pochopím tu metodu a budu ji umět aplikovat na domácí procvičování? Jsem matematicky zdatná a umím dobře vysvětlovat.
|
Levandulka+3 |
|
(13.9.2016 22:11:02) Já myslím, že bys to měla zvládnout v poho. Ale kup si i metodickou příručku, ta je moc fajn!
|
|
TiNiWiNi |
|
(14.9.2016 14:58:13) Ja jsem koupila omylem 3./4. a 5. tridu ucebnice Matiky, system Hejny...chvili jsem studovala, na co se to vlastne divam, pak jsem studovala system a pak jsem to vzdala. Vubec jsem to nepobrala, a to byla 3. trida...na ty dalsi rocniky uz jsem nemela kapacitu to pochopit vubec.
|
|
|
Libii |
|
(13.9.2016 21:56:37) Ale já se na nikoho nemíním vrhnout, kdyby měla tuto metodu od 1 třídy tak ani nepípnu, ale přijde mi to začínat v 6 třídě už pozdě-samozřejmě je to věc názoru, ale raději bych kdyby už nadále pokračovala v klasické matematice. Chceme se jen zeptat, zda by nešlo rozdělit matematiku na 2 skupiny jako předešlé ročníky a proč jim nenechali klasiku, když nám řekli, že Hejnovku mít nebudou. Myslím si, že škola by měla s rodiči spolupracovat atd. Učitelů si vážím, uznávám, vedu k tomu i děti a rozhodně nemíním nikoho drtit, jen prostě se mi tento přístup nelíbí, že je to jinak než se řeklo a na to se chceme zeptat. Je na tom něco špatného?
|
Alena |
|
(13.9.2016 22:08:23) "kdyby měla tuto metodu od 1 třídy tak ani nepípnu, ale přijde mi to začínat v 6 třídě už pozdě-samozřejmě je to věc názoru" ne to neni vec nazoru, ale znalosti oboru - ucitele vidi, ze to neni problem,Opet je videt, ze nevis o co jde, nechces dat nove metode sanci? Je divne z principu odmitat neco, jen proto, ze ton eznam.
|
|
|
Dana |
|
(14.9.2016 9:20:28) Podle mě by do toho rodiče měli zasahovat, pokud je ta výuka až tak odlišná, jako Hejného metoda od klasicky vyučované matematiky je. Když bude rodičů absolutní většina, tak by to měla škola přehodnotit. Hlavní problém ale vidím v tom, že výuka matematiky dle Hejného je momentálně silně protěžovaná a moderní, tudíž jedině správná. Klasická výuka je zastaralá, nemoderní a pro blbce a zpátečníky. Tady je to skoro vždycky ode zdi ke zdi a to i v tomto případě.
|
magrata1 |
|
(14.9.2016 9:24:45) Nevím kde je protežovaná tato metoda, v našem okolí rozhodně ne. Jinak už by tam mé děti chodily.
|
Dana |
|
(14.9.2016 9:28:34) V Praze hodně a čím dál víc.
|
|
Puma |
|
(14.9.2016 17:40:57) Ani u nás ne. Já bych za to byla přitom ták ráda.
|
|
|
Monty |
|
(14.9.2016 9:28:26) "Klasická výuka je zastaralá, nemoderní a pro blbce a zpátečníky. Tady je to skoro vždycky ode zdi ke zdi a to i v tomto případě."
Dano, taky mám ten pocit. Na druhé straně je pravdou, že u "klasické" matiky se pořád ještě na spoustě škol preferuje to mechanické opakování jednoho naučeného postupu, které mi lezlo krkem, už když jsem byla na základce já. Přitom na matice není podle mne důležitá "zábavnost" v tom smyslu, že budou děti mít nějaký dědy Lesoně, ale ta zábavnost je daná právě tím hledáním řešení jako takovýho. Postup je furt jen postup, čím ho okořeníš je fuk - v klasické matematice taky můžeš vymyslet zábavný slovní úlohy. Ale podstata je jinde. Naučit se používat vzorečky je fajn, ale umět si poradit i bez nich je ještě o něco víc fajn, řekla bych.
|
|
|
|
Alena |
|
(13.9.2016 21:54:12) Ne,nejde se nijak branit, ucebnice si skola muze vybrat jake chce. Ale je skoda, ze odsuzujes neco, o cem nic nevis (neco videt u synovce nic neznamena). A "kazdy to vidijinak" neplati, hejny ma prokazatelne lepsi vysledky.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(14.9.2016 0:18:59) problém je v tom, jak škola své rozhodnutí komunikovala. nikoliv v metodě jako takové
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(14.9.2016 0:19:14)
|
|
|
|
libik |
|
(13.9.2016 22:21:25) Nech dítě zorientovat, prosím tě.
Kvůli vlastnímu problému s něčím neznámým ji dost drsně komplikuješ přechod na jinou školu, zatímco ona ještě nemohla ani poznat, jestli ji to baví a jde nebo s tím má problémy.
|
Libii |
|
(13.9.2016 22:26:02) Nemyslím si, že bych ji to komplikovala, chci jen pomoct...když mi dítě řekne, že neví co s tím, nerozumí, že ani ve škole nechápe o co jde tak se snažím pomoci, ale jak, když tomu nerozumím ani já?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(13.9.2016 23:01:35) LLibii, pokud děcko přestoupilo na školu, pak se asi dá čekat, že nerrozumí, a předpokládám, že není jediná, takže bych spíš chtěla, aby to učitel vzal na vědomí a těmto děckám napřed udělal rychlokurz, kde by pochopily, o co jde a jak se pracuje, ale je teprve druhý týden školy, třeba se to děje, jen ty o tom nevíš a dcera to taky nepoznala, je to pro ni nový, je toho moc, ale zkuste to obě vydržet a spíš se ptát, než se rozčilovat
|
|
|
|
Lou+3 |
|
(15.9.2016 20:47:01) Ahoj, moje deti se podle Hejneho ucily a myslim, ze jim to nijak neuskodilo, naopak. Myslim, ze pro zkousky na 8lete gym. je to spis plus. Ale na druhou stranu, mimo logicke odvozovani jim ucitelka davala navic i ukoly z mechanickeho pocitani (nasobilka a pod), ktere v ucebnici nebyly, aby ziskaly dostatecnou praxi. To je asi jedina vec ktera u Hejneho chybi a predpokladam ze rozumny ucitel si s tim poradi a s detmi udela na pracovanich listech, protoze na tom nic neni, je to spis nezazivna mechanicka prace. Nerozcilovala bych se a vyckala, jak se s tim ditko vyrnovna. A asi bych pred nim ucebnice nekritizovala, aby k nim nedostalo zaporny vztah jeste driv, nez s nim zacne pracovat.
|
|
|