| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Porucha učení - 2. ročník

 Celkem 22 názorů.
 Slíva 


Téma: Porucha učení - 2. ročník 

(8.9.2016 8:58:48)
Zdravím všechny,
máte někdo zkušenost s poruchou soustředění? Syn teď nastoupil do druhé třídy. Na konci první jsem pojala nějaké podezření, když donesl pětku z práce v hodině a pár poznámek typu Nepracuje. Má svůj svět, je mi jasné, že nedává pozor, neví co má dělat a nepřijde mu důležité zapojit se.
Motorika před prázdniny příliš nedozrála, tužku drží jak klacek a tím pádem nerad píše, tudíž trpí i v matice, když má zapisovat čísla nebo úlohy, ale jinak mu matika jde dobře. Vidím na něm, že mu ty čísla v hlavě běží. Aspoň něco.
Tak jsme si volali do poradny.
Moje otázka: Kolik toho děti ve 2. třídě přečtou nahlas "na jeden zátah"? Je stránka na den ok? My to máme tak na dvě hodiny - i s pauzami a sem tam brekem...
Díky!
 TaJ 


Re: Porucha učení 2. ročník 

(8.9.2016 9:10:12)
Tak vyšetření v PPP bude určitě na místě, asi tam bude nějaká ta dys... Jinak s tím čtením - syn s ním loni v podstatě neměl problém, ale spíš ho nahlas číst vůbec nebavilo, takže některé dny jsme nečetli vůbec a některé dny tomu najednou přišel na chuť a přečetl najednou třeba několik stránek, jednu kapitolu apod...hlavně něco s většími písmeny, teď šel do třetí třídy a pořád se mu nechce číst knížky s normálním písmem, schválně vyhledává ty s větším...přitom máme ověřené, že vidí dobře...jinak taky se mu čte o hodně líp, když si vezme nějakou záložku a posouvá si jí podle toho, na kterém řádku čte, ze začátku jsme zkoušeli i takové to dyslektické okénko na čtení, jemu nedělalo problém to slovo přečíst, ale rušila ho ta záplava textu kolem...
 Slíva 


Re: Porucha učení 2. ročník 

(8.9.2016 9:50:29)
A ve třídě jich je 23, jeden individuál a holčička se selektivním mutismem (mluví jen doma s rodiči a s jejbližšími kamarádkami šeptá). Teď jim přibyl nový žák někde z arábie, česky ale mluví.
Napsala jsi to trefně, snílek s horší motorikou, tak to je náš mladý pán přesně! Družinářka mu přezdívá Vědec, to mluví za vše :-) Snad tu základku přežijem!
 Slíva 


Re: Porucha učení 2. ročník 

(8.9.2016 9:47:11)
Tutenstein, děkuju za odpověď. Podle čeho usuzuješ, že používáme záložku nebo jedeme nějakou metodu? Neděláme nic jinak než ostatní děti.

Paní učitelku mám ráda, učila už dceru, tam bylo všechno naprosto v pořádku, jen vím od kamarádky, že si uměla báječně poradit s jejím synem dyslektikem, což mě uklidňuje. Pí uč. říkala, že už ho v podstatě hodnotí jako by byl na PP, různě mu ulevuje. Říkala mi taky, že ho mám nechat číst 5 minut a dost.
Oni si měli stránku rozložit každej den kousek, ale v notýsku to neměl a já jsem mu to nevěřila. Ale vím určitě, že dcera v 2.třídě dala stránku najednou levou zadní, tak mi to nepřišlo divné. Jen nám to trvalo od půl 6. do osmi :-(

Tino, máš pravdu, že ho asi děsí to množství písmen kolem.

Já jsem si zatím nic nehledala, říkala jsem si, že si to třeba nějak sedne. a taky jsem přemýšlela, jestli do té PPP jít, jestli to není zbytečné. Nevím... Ale už jsem tam volala, tak se asi vlak rozjel.
 Nessie a příšerky 


Re: Porucha učení 2. ročník 

(8.9.2016 11:46:42)
Nedělej si předčasně nervy ~x~ O poruchu vůbec jít nemusí, je září, chvilku bude trvat, než se rozkoukají.
Mám taky vědce se špatnou motorikou, s ní souvisí i motorika mluvidel, takže stále bojujeme i na logopedii. Matematickou představivost má výbornou, ale počítat ho nebaví, když to musí psát.
Stránku bych mu číst určitě nedávala, to je hrozně moc. Radši čtěte kratší text a dbej na porozumění. Zkusila bych i orientaci v textu.

S PPP uvidíš, jak se k tomu postaví, jestli tě rovnou objednají, ale od 1.9. platí nová vyhláška, podle které musí škola nejdřív vytvořit plán pedagogické podpory, podle kterého bude s dítětem pracovat a pak teprve vás s jeho vyhodnocením vás vezme poradna.
 Slíva 


Re: Porucha učení 2. ročník 

(8.9.2016 13:12:03)
Díky, holky. Do PPP jsem volala dnes, prý nám pošlou termín. Ona se mě ptala už loni učitelka, co si od toho slibuju, že ona už s ním pracuje podle podpůrnéhp plánu, jako že mu nehodnotí v matice, jak má ty číslice zapsané apod. Říkám si, že by mi mohli poradit třeba to okýnko apod., já o tom nic nevím.

Nessie, máme to přesně tak, matika ho nebaví psát.
Ale loni chodil celý rok na výtvarný kroužek a rád něco tvoří.

Taky by mě samotnou zajímalo, jak ho motivovat a jak s ním efektivně pracovat. Mám pocit, že když není spokojen se svým výkonem, radši to zkazí, aby nebylo vidět, že selhal omylem (např. si dobrovolně nechal napsat pětku do ŽK - učitelka jim oznámkovala práci v hodině a zapsat si ji nechali jen ti, kdo chtěli, aby ti, co měli jedničku, měli radost, a ti horší si z toho nedělali hlavu, jenže náš kluk si šel pro pětku a měl z toho legraci. Co s tím, mi není moc jasné...)
 Eržika. 


Re: Porucha učení 2. ročník 

(8.9.2016 13:43:57)
Poradny a úroveň vyšetření je různá.

Já prostě nejsem příznivcem frontální výuky a známkování a provnávání dětí... pro děti, které jsou "jiné", je to boj a motivace se hledá fakt těžko. :-(
 Eržika. 


Re: Porucha učení 2. ročník 

(8.9.2016 13:45:22)
Syn má dys- a pracoval v matice na pomůckách - psaní mu nešlo, ale matika ano - a takto ho to nebrzdilo.
 TaJ 


Re: Porucha učení 2. ročník 

(8.9.2016 17:05:01)
Slívo, to okénko na čtení můžete klidně zkusit sami už teď, stačí zadat do vyhledávače dyslektické okénko, nebo okénko na čtení apod...dá se buď koupit, někdy ho mají tam, co učebnice a nebo já jsem prostě koukla na netu, jak vypadá a pak jsem si ho podle toho z papíru udělala sama...
A jak tu psala tuším Eržika, ty knížky, kde je obrázek a pod tím třeba dva řádky textu, ty jsou fajn, je to pro ně takové přehlednější a nemají pocit, že toho musí tolik přečíst...synovi se jednu dobu číst moc nechtělo, ale tyhle knížky byl ochotný číst vždycky:-) - velký úspěch tenkrát měly třeba tyhle knížky, je toho víc dílů... http://www.knihacek.cz/grada-publishing-a-s-/alik-ma-hlad-ucim-se-cist/
 Simeona+3 


Re: Porucha učení 2. ročník 

(8.9.2016 13:29:40)
Taky mam pochybnosti ohledne dcery, matika drhne. Ale cte min.stranku kazdy vecer, musi, meli za ukol pres prazdniny precist jednu knizku. Porad jeste necte plynule a slabikuje. Stranka trva cca 10minut (z knizky z edice Prvni cteni)
 Slíva 


Re: Porucha učení 2. ročník 

(8.9.2016 13:54:54)
Eržiko, ony se ty edice dost liší. Není stránka jako stránka. Celkem jsem koukala, že velikost písma je někdy odlišná. A taky mě nemile překvapilo, jak malá mají písmena v povinné četbě, jsme o dost pozadu. My jsme včera přečetli před spaním v posteli jednu stránku, ale jedno slovo já, jedno syn. Aspoň ho to nutí dávat pozor. Ani si nemusel ukazovat. (Což odmítá, protože prý nesnáší, jak mu ten prst jede po papíře, co na to říct??? :-)
 Eržika. 


Re: Porucha učení 2. ročník 

(8.9.2016 14:04:38)
Sice byl pro jinýho, ale to neva.

Syn četl s dyslektickým okénkem.
A taky dlouho pracoval na různých přpravných cvičených na rozlišování hlásek, skládání slov atd.
Dlouho četl jen knihy, kde byly obrázky a dole cca dva řádky.

(cca ve čtvrté třídě četl plynule s porozuměním, ale diktáty nepíše a opisy minimálně, a nezačal číst rád...)
 Eržika. 


Re: Porucha učení 2. ročník 

(8.9.2016 14:04:39)
Sice byl pro jinýho, ale to neva.

Syn četl s dyslektickým okénkem.
A taky dlouho pracoval na různých přpravných cvičených na rozlišování hlásek, skládání slov atd.
Dlouho četl jen knihy, kde byly obrázky a dole cca dva řádky.

(cca ve čtvrté třídě četl plynule s porozuměním, ale diktáty nepíše a opisy minimálně, a nezačal číst rád...)
 Monika 


Re: Porucha učení 2. ročník 

(8.9.2016 19:29:04)
Měli jsme na ZŠ spolužáka, co taky nesnášel "šoupání" kůže po papíře (ať prstu, nebo hrany ruky při psaní atd.), podkládal si při psaní vždycky ruku obaleným sešitem (což tedy zase třeba nemusím já, ten igelit :-)) ... Jestli si syn nechce ukazovat prstem, tak ať si posouvá záložku po řádcích ... A teda jestli to synovi vyhovuje, tak O.K., ale čtení "jedno slovo já, jedno on" mně osobně přijde naprosto šílené, nebyla bych vůbec schopná vnímat, o čem se čte, zjišťovala jsi, jestli syn tomu takhle přečtenému rozumí? Střídala bych kdyžtak po větách...
 TaJ 


Re: Porucha učení 2. ročník 

(9.9.2016 8:49:31)
Moniko, přesně, to čtení po slovech mi taky nepřijde moc dobré....syn, když jeden čas nechtěl moc číst, tak jsme se střídali po větách...později každý jeden odstavec(krátký)....jinak ta záložka fakt pomáhá, on teď už čte pěkně plynule, ale stejně tu záložku sám chce, že ho pak neruší ty ostatní řádky...
 Slíva 


Re: Porucha učení 2. ročník 

(9.9.2016 16:35:14)
Včera jsme to už taky zkusili po větách. Po těch slovech to byl zoufalý nápad, ale šlo to. Je mi jasné, že je důležité i spojování předlože, rytmus věty apod. Taky bych se ráda dostala ke stránku ty a dvě já, nebo tak něco.

Paní učitelka říkala, že ho mám nechat číst 5 minut, nechat dojít, kam dojde, a případně jí napsat, kam došel, aby ho pak vyvolala někde ze začátku. Je celkem rozumná. Jen já se trochu děsím a malý to asi cítí, plus ten tlak okolí.
 Slíva 


Re: Porucha učení 2. ročník 

(8.9.2016 13:56:26)
Simi, promiň, to o těch knížkách byla reakce na tvůj příspěvek. Co vlastně čtete? Asi něco pro holky, že.
 Nesulka+Niky+Vil 


Re: Porucha učení 2. ročník 

(8.9.2016 16:46:55)
U nás už jsem o poruše pozornosti věděla před nástupem do školy.
Teď je ve druhé a u nás je katastrofa psaní.
Matematika bych řekla průměr, potíže jí nedělá, čte celkem dobře a dokonce ráda, asi jak nás vidí doma neustále číst, tak ji to motivuje.
Dnes domácí úkol polovinu A4 četla do deseti minut. Zato 5 řádků psala více než půl hodiny.
Jinak musí dělat úkoly co nejdříve, včera měla dlouho trénink a úkoly dělala od čtvrt na sedm hodinu a bylo to strašné.
Dokonce jsem kvůli tomu změnila práci a dělám na poloviční úvazek, abychom školu stíhaly.
Určitě to chce vyšetření v PPP.
My teď půjdeme pro nové potvrzení, musí se obnovovat každé dva roky, pokud je nějaká diagnóza.
A chtěla bych s ní teď absolvovat KUPOZ.
 Lída+2 


Re: Porucha učení 2. ročník 

(8.9.2016 18:14:20)
Když přečteš slovní úlohu ty, je schopný to spočítát dřív, než to doctes? Já jen , že tímto nešvarem trpěl můj syn celý první stupeň, vůbec nechápal, proč ty primitivní věci vůbec zápisovát......

Jak si to četl sám v té druhé, trvalo to dlouho.....a měl určenou dyslexii.

Pak mu našly i další......

Četl nahlas -Nic......jen to co jsem mu sehnala na mp3,takže poslouchal a četl si to s tím. Knih bylo dost.....nyní je to horší.
 Nessie a příšerky 


Re: Porucha učení 2. ročník 

(8.9.2016 19:22:12)
Každopádně si nech od školy vyplnit dotazník pro PPP a taky ať ti učitelka vypíše, jakým způsobem syna dlouhodobě podporuje, ať se nestane, že z poradny pošlou doporučení, co dělat a ve škole ti řeknou, že všechno už takhle dělají. V \PPP by měli vědět, jaká podpora je takhle bez výsledků.

Jinak tě můžu uklidnit, že většinu věcí máme hodně podobně a do poradny nejdu. Přikládám to povahovým vlastnostem, osobním zvláštnostem atd. Poruchu učení bych myslím u syna poznala, jsem speckař.
Spíš se zaměřuju na to, jak ho naučit zvládat, že jsou věci, na kterých bude muset makat víc a výsledek možná nebude jako u někoho, kdo to má zadarmo. Ale tak to máme každý v něčem ~x~
 Slíva 


Re: Porucha učení 2. ročník 

(9.9.2016 8:33:06)
Nessie, kdyby speckař nebyla, tak bys do poradny šla? trošku mě zarazilo, že doporučuješ vyšetření, ale vy jste nebyli.
Moc děkuju za všechny názory a rady.
Snad se to všechno usadí.
 Nessie a příšerky 


Re: Porucha učení 2. ročník 

(9.9.2016 21:18:36)
Já jsem vyšetření neradila.
Aby nedošlo k omylu, nezrazuju tě od něj, samozřejmě může pomoct. Pokud to cítíš, jdi, já navíc tvé dítě vůbec neznám, takhle na dálku to fakt nejde.
Píšu jen, že můj syn mpodobné projevy, já nejdu, protože jsem si témeř jistá, že poruchu učení nemá. Kdybych ji tušila, tak jdu. Ale taky se situace může s rozjezdem roku u nás vyvinout jinak.

Proti PPP rozhodně nic nemám, naoak. Se starší dcerou jsem byla, aby mi nestranný pracovník poradil jestli odklad ano nebo ne.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.