| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Jste spokojené se svým úvazkem?

 Celkem 57 názorů.
 Zufi. 


Jste spokojené se svým úvazkem?  

(31.8.2016 13:43:56)
Letos poprvé ano, sice nemám jen obči a dějáky (jsme 3 dějepisci, musíme se dělit), ale naštěstí nemám výtvarky, CASPy u malejch ani Cajsy. Mám hezký předmět Volba povolání a snad i užitečný ) ono se to bralo v obče a te´d je to samostatné).
 Motýl73 


Re: Jste spokojené se svým úvazkem?  

(31.8.2016 13:53:02)
No hurá. A ještě dostanete přidáno. Skvělý školní rok ~x~.

Co jsou to za předměty se zkratkou a co se v nich učí? Výběr povolání mají až v devítce nebo dříve?
 Motýl73 


Re: Jste spokojené se svým úvazkem?  

(31.8.2016 13:55:18)
Oprava: Volba povolání. To za mých školních let nebylo.
 Kafe 


Re: Jste spokojené se svým úvazkem?  

(31.8.2016 13:57:31)
Azulko - jedna kamarádka-učitelka psala, že na škole budou mít nových 15 asistentů, ale jelikož na ně peníze extra nepřijdou, vezmou se z učitelských platů, tudíž přidáno nebude.~:( Tak snad ať je to u vás lepší.
 Černá kronika 


Re: Jste spokojené se svým úvazkem?  

(31.8.2016 17:48:57)
To se mi moc nezdá, vždyť se přidává do tarifů. A 15 asistentů v jedné škole? To je tam tolik integrovaných dětí?
 Delete 


Re: Jste spokojené se svým úvazkem?  

(31.8.2016 17:59:49)
Když malá škola s 1 - 2 třídami na ročník může mít asistentů pět a nestačí to, vělká škola jich klidně může mít patnáct.

A to má naše škola speciální třídu, ve které jsou děti, z nichž každé by potřebovalo asistenta, takhle mají jednoho asistenta dohromady.

A za mě by mohl být asistent v každé třídě, hodně to rozšiřuje možnosti, zejména u malých dětí.
 K_at 


Re: Jste spokojené se svým úvazkem?  

(31.8.2016 18:11:20)
Abych pravdu,Delete,rekla, docela bych nekdy asistenta uvitala i v MS. Bylo by bajecny,kdyby u rizene cinnosti dopoledne byli k detem 2 dospeli.... to by byla krasa!
 Delete 


Re: Jste spokojené se svým úvazkem?  

(31.8.2016 18:28:00)
Kat,

tak zcela určitě. Moje holky chodily do školky, kde byl asistent v každé třídě...teda za jejich docházky ne, ale když jsem tam byla na praxi, tak už ano.
 Černá kronika 


Re: Jste spokojené se svým úvazkem?  

(31.8.2016 20:59:45)
Tady u nás a v okolí asistenti téměř nejsou. Jsou tu dvě velké základky a tři školky a od září bude jeden asistent pouze v jedné školce. Proto se divím, že jinde je asistentů tolik.
 Zufi. 


Re: Jste spokojené se svým úvazkem?  

(31.8.2016 14:52:58)
CASP je člověk a svět práce (bývalé praktické činnosti, na I.st. pracovní vyučování)
CAJS je člověk a jeho svět- vlastivěda a přírodověda, prvouka v 1.-3.
 Motýl73 


Re: Jste spokojené se svým úvazkem?  

(31.8.2016 15:01:57)
Aha, takže nic nového pod sluncem, jen debilní názvy.

Výchova ke zdraví se mi zdá užitečná.
 Lefff 


Re: Jste spokojené se svým úvazkem?  

(31.8.2016 14:09:13)
To jsou zajímavé předměty. CASP (vygooglila jsem, že je to Člověk a svět práce) neznám.
Řekněte mi někdo, že by bylo možné učit AJ, ZSV, CASP a sexuální výchovu - a jdu zjišťovat, co můžu udělat pro to, abych mohla jako absolvent FFUK (nepedagog) učit taky ~:-D

Někdy mě fakt mrzí, že se na školách neučí sexuální výchova jako předmět. Nedávno jsem četla, že na Linku bezpečí se čím dál častěji obracejí děti právě kvůli problémům, kterým by šlo předejít, kdyby s nimi o sexu někdo otevřeně mluvil. Zdá se, že jednotlivé předměty berou sexualitu velmi okrajově a učitelé často nevědí, co s tím, a vyhýbají se tématu, jak mohou.
 Motýl73 


Re: Jste spokojené se svým úvazkem?  

(31.8.2016 14:25:38)
Sexuální výchova je snad součástí některého předmětu, ne? Nebo to stále probíhá stylem: o pohlavní soustavě si děti přečtěte doma. A čerpat informace jsme mohli tak akorát z časopisu Ty a já.
 Zufi. 


Re: Jste spokojené se svým úvazkem?  

(31.8.2016 14:54:35)
Sexuální výchova je ve Výchově ke zdraví, bývalé Rodinné výchově- bere se plánované rodičovství, pohlavní nemoci, sex. deviace, antikoncepce, výběr partnera a samozřejmě spermie a vajíčko~;), aj.
 Lefff 


Re: Jste spokojené se svým úvazkem?  

(31.8.2016 18:56:50)
Zufi,
překvapilo mě a trochu znepokojilo 5 let staré stanovisko MŠMT, které uvádí, že "Sexuální výchova se vyučuje a bude vyučovat v celé škále předmětů (Člověk a jeho svět, Výchova ke zdraví, Rodinná výchova, Občanská výchova, Přírodopis, Biologie)."
Zdroj: zde.
Pokud by to bylo takhle roztříštěno, bála bych se, že téma budou pedagogové různě vynechávat, obcházet a přeskakovat v naději, že se informace o citlivých tématech žáci dozvědí od ostatních učitelů v dalších předmětech.
Jestli to je tak, jak píšeš, a sexuální výchova vč. plánování rodičovství, antikoncepce, partnerských vztahů atd. se probírá podrobně a kvalitně, pak jsem jen ráda. Díky za info ~x~
 Zufi. 


Re: Jste spokojené se svým úvazkem?  

(31.8.2016 18:58:43)
Ano, ve Výchově ke zdtraví, cca půl roku.
 Delete 


Re: Jste spokojené se svým úvazkem?  

(31.8.2016 19:54:49)
Lefff,

ony ty předměty neběží současně, vlastně na sebe navazují a učivo se v nich nabaluje postupně, adekvátně věku dětí. Tak je to vlastně s většinou témat. Myslím, že ta "roztříštěnost" mezi různé předměty sexuální výchově vlastně prospěla, protože se k tomu nepřistupuje jako k něčemu zvláštnímu, ale je to prostě jen jedno z témat. I děti to tak berou, na rozdíl od dob, kdy se to učilo třeba během jednoho roku a ještě v dost citlivém období....

No a ony ty předměty také nejsou tak úplně různé. Jde o to, že čím jsou děti starší, tím širší mají záběr v těch jiných věcech než je matematika a jazyky. Takže v prvních třech letech se to vejde do oblasti Člověk a jeho svět a je v tom vše možné, ve čtyřce a pětce už se to rozpadá na přírodovědu a vlastivědu, v dalších letech se přírodověda rozdělí do fyziky, chemie, přírodopisu a výchovy ke zdraví, vlastivěda do zeměpisu, dějepisu a občanky, ale v zásadě vše, co se začíná učit už v té první třídě, můžeš vystopovat až do té devítky, jen se to rozšiřuje a prohlubuje....

Už v první třídě se děti učí, jak člověk roste, v druhé třídě jednotlivá období pojmenovávají a přiřazují k němu typické znaky, spíš tedy sociální, z biologického hlediska zatím jen základní popis lidského těla, ve třetí už tam máš i těhotenství od početí do porodu, v páté už je i vnitřní stavba těla a orgánové soustavy včetně rozmnožování..... současně se tam plete ta druhá linie, ty vztahy mezi lidmi, jejich vnímání, budování....a výhoda je, že ze začátku vlastně neodděluješ tu biologickiou stránku od té vztahové, takže když se to pak díky tomu rozdělení předmětů přeci jen rozdělí, dokážou už si to ti starší správně pospojovat, mají na čem stavět....
 Lefff 


Re: Jste spokojené se svým úvazkem?  

(1.9.2016 19:03:48)
Delete,
děkuji za podrobné a vyčerpávající vysvětlení ~x~
 Inka ..|-.|-.-|.- 


Re: Jste spokojené se svým úvazkem?  

(31.8.2016 14:26:41)
O to by se snad měli postarat rodiče.
 nordica 


Re: Jste spokojené se svým úvazkem?  

(31.8.2016 15:13:00)
Tak se mi jen potvrdilo, kam spěje naše školství, když se UČÍ předmět Volba povolání! To se snad ani nedá komentovat.
 Zufi. 


Re: Jste spokojené se svým úvazkem?  

(31.8.2016 16:59:32)
Třeba podle tohoto

http://www.occupationsguide.cz/cz/main/
 nordica 


Re: Jste spokojené se svým úvazkem?  

(31.8.2016 20:16:33)
Zufi, tyhle tendenční novoty mne fakt neberou. Aby si dítě mohlo vybrat povolání, musí především něco umět! Jestli by nebylo lepší místo takových kokotin (vázat kravatu snad mohou naučit rodiče) děti spíš naučit pořádně matematiku, angličtinu (když tady občas čtu povzdechy rodičů, co jejich děti umí z angličtiny po x-letech)tak, aby na nějaké pořádné povolání dosáhly. Ale chápu - tenhle předmět musí být sen každé úči - těžká brnkačka.
 Senedra 


Re: Jste spokojené se svým úvazkem?  

(31.8.2016 20:18:36)
nordico, naopak, tyhle "kecací brnkačky" jsou naopak hodně náročné, vymyslet hodiny tak, aby žáky zaujaly.
 nordica 


Re: Jste spokojené se svým úvazkem?  

(31.8.2016 22:51:21)
Šuplíku, to jsem měla tak nějak na mysli - střední školy - tam je to v mých očích naprosto v pořádku, ovšem na 2.stupní ZŠ - to si snad někdo dělá legraci....
 Delete 


Re: Jste spokojené se svým úvazkem?  

(31.8.2016 20:30:22)
nordico,

tyhle předměty mohou být mnohým dětem jedny z nejužitečnějších. Někteří dosáhnou na své maximum v těch naučných předmětech někdy koncem prvního stupně, a co si budeme povídat, o moc víc toho do běžného praktického života, když na to fakt hlavu nemáš, ani nepotřebuješ. Ale vědět, kam si co zajít vyřídit, kde a jak hledat práci, ukázat cestu k profesím, které můžou být zajímavé, ale to dítě se o nich jinde než ve škole nemá šanci dozvědět, to mnohým z nich skutečně v životě k něčemu je. Základní škola prostě není jen nalejvárna odborných znalostí.

No a pokud takový předmět chceš učit pořádně, je to makačka, protože na rozdíl od matematiky, která se roky moc nemění, tady musíš být pořád v obraze, abys neplácala hlouposti, a tedy ty stále nevěřené přípravy jsou potřeba, i když to učíš třeba pět let po sobě.
 nordica 


Re: Jste spokojené se svým úvazkem?  

(31.8.2016 22:55:27)
Delete, Tvoje příspěvky se hezky čtou, mají vždy hlavu a patu, přesto si dovolím s Tebou trochu nesouhlasit. Aby děti mohly vůbec vznášet nějaké požadavky podle Zákníku práce, musí mít taky nějakl znalosti, pro které je někdo zaměstná. Tebou vyjmenované oblasti, které by měly znát, jsou OK, ale rozhodně na jako samostnýn předmět! na ZŠ. Tohle bych zařadila až na střední školy, učňáky apod. Ono taky které dítě dnes volí povolání a jde pracovat rovnou z deváté třídy?
 Delete 


Re: Jste spokojené se svým úvazkem?  

(31.8.2016 23:10:29)
nordico,

díky...

Já si právě myslím, že to patří před tu volbu povolání a tedy cesty k němu. Zejména ty jednodušší děti si to představují leckdy hodně jednoduše, jak budou dělat to a to a nadělají těžký prachy, jiní zase celekm chytří, ale z málo podnětného prostředí mají nějaký sen a vůbec nevědí, jak se k němu dohrabat.

Sice jsem zastáncem toho, že netřeba jít vždy přímou cestou, ale zrovna tyto dva případy, které se navíc vyskytují celkem často, potřebují cestu co nejpřímější a nejjednodušší, aby byla šance, že k tomu cíli dojdou.

A vzhledem k tomu, že se předmět vyučuje až v posledním roce základky, kdy druhé pololetí už je spíš o opakování a přežití toho času od přijímaček dál, tak to nevidím jako promarněný čas, protože ten zájem dětí o tyto záležitosti je v tu chvíli poměrně silný, což zvyšuje šanci, že jim to fakt něco dá.
 Vivien* 


Re: Jste spokojené se svým úvazkem?  

(1.9.2016 0:08:43)
U nás na škole také tak.
A navíc tento předmět většinou učí výchovná poradkyně.
 X__X 


Re: Jste spokojené se svým úvazkem?  

(1.9.2016 7:04:54)
Ono taky které dítě dnes volí povolání a jde pracovat rovnou z deváté třídy?

tak volbou povolání se nejpozději na začátku devítky musí popasovat všechny děti, zdaleka ne všichni mohou odejít na gympl a ti ostatní si musí zvolit nějakou z odborných škol. Tedy musí mít alespoň základní představu, co a jak dál by chtěly dělat.

a zrovna tak na brigády mohou děti legálně chodit od patnáci let a ukončené základky, takže základní znalost zákoníku práce nebo náležitostí pracovních smluv taky vůbec není od věci.
 Ruth 


Re: Jste spokojené se svým úvazkem?  

(31.8.2016 15:26:51)
Zufi - bylo by jistější držet se dějepisu.
Představuji si výuku předmětu Volba povolání a napadají mne jen znudění žáci (mají jasno a kdo ne, s největší pravděpodobností nečeká radu od učitelky) nebo vyložená legrace.
 HelenaPa 


Re: Jste spokojené se svým úvazkem?  

(31.8.2016 15:35:42)
Ruth, učila jsem to loni v pracovních činnostech. Kromě povídání o různých školách a typech povolání jsme řešili zákoník práce (pracovní poměr, DPP, OSVČ, výpovědi, práva a povinnosti zaměstnanců,...), nebo třeba dress code (co znamená business, casual business, co se hodí do práce a co ne), učili se všichni vázat kravatu,...
 withep 


Re: Jste spokojené se svým úvazkem?  

(31.8.2016 15:44:34)
To mi připadá mnohem praktičtější a užitečnější než který přemyslovec kdy kde padl (což si ani nepamatuju ani pamatovat nepotřebuju) ~R^
 Zufi. 


Re: Jste spokojené se svým úvazkem?  

(31.8.2016 17:02:35)
Letopočty se už dávno nebiflují. kromě fakt důležitých.
 K_at 


Re: Jste spokojené se svým úvazkem?  

(31.8.2016 15:53:53)
Helen,to zni jako dost smysluplny predmet! Bezva.
 Zufi. 


Re: Jste spokojené se svým úvazkem?  

(31.8.2016 17:01:07)
...co má obsahovat pracovní smlouva, přijímací pohovor, podle čeho vybrat školu, porovnávání výše platů, další vzdělávání , kalkulačky ( třeba i na výpočet důchodu:-)), a další...
 Lefff 


Re: Jste spokojené se svým úvazkem?  

(1.9.2016 19:01:23)
To zní skvěle! Skoro lituju, že nechodím do školy dneska.
 Kaipa 


Re: Jste spokojené se svým úvazkem?  

(31.8.2016 15:41:44)
Nebuď tak skeptická, třeba nám Zufi prozradí, jak to učí, a třeba zjistíš, že to je vlastně super.~;)
 Delete 


Re: Jste spokojené se svým úvazkem?  

(31.8.2016 18:25:29)
Jsem i nejsem.

Mám opět ve své třídě hudebku, které bych se ochotně vzdala. Dokážu si představit řadu jiných předmětů, kde bych byla užitečnější.

Ale celkově je "vše ve své třídě" + informatika ve 4. třídě docela výhra.
 Jahala. 


Re: Jste spokojené se svým úvazkem?  

(31.8.2016 21:49:35)
Delete nás 26 hodin?
 Delete 


Re: Jste spokojené se svým úvazkem?  

(31.8.2016 21:52:50)
Jahalo,

ne, 22, zapomněla jsem napsat, že neučím angličtinu, kterou nějak vytěsňuju coby předmět zahrnutý mezi ty ostatní (chyba, já vím, ale pořád ještě není standard, aby i prvostupňařky mohly učit AJ).

Takže ve své třídě 21 hodin (8x ČJ, 5x M, 3x PRV, 2x TV, 1x VV, PČ, HV). A informatiky mám 1 hodinu týdně.

 Delete 


A jste spokojené se svým rozvrhem? 

(31.8.2016 22:10:14)
Na prvním stupni si rozvrh skládáme většinou samy, jsou tam jistá omezení (TV a AJ), takže ne vždy to člověku vyjde, jak by chtěl, ale já už třetí rok budu praktikovat dvojhodinovky ČJ a letos i PRV, kolegyně se letos inspirovala a poskládala si to podobně, navíc i díky TV to má ještě trochu lépe rozložené, povedlo se nám do toho rozumně zakomponovat dohledy, kterých není tolik jako ty minulé dva roky (je víc učitelů), pohotovost v družině.....

No a letos budu mít poprvé i nějaká okna, takže budu chodit i suplovat. A právě jsem zjistila, že v těch hodinách je nějčastěji fyzika, přírodopis, matematika ~z~, jen jedna čeština, zeměpis, občanka a výchova ke zdraví, ale hlavně žádný dějepis a cizí jazyk ~z~.

Takže si tu teď celkem spokojeně pochrochtávám ~f~.
 Zufi. 


Delet 

(1.9.2016 13:43:58)
,,Na prvním stupni si rozvrh skládáme většinou samy,,


Upřímně závidím, u nás befelem a tvrdě, to by tak hrálo aby si každý vymýšlel, kdy chce mít češtinu a matiku~k~~d~
Mě se to letos netýká, ale holky zuřej.
Stejný přístup jsem ale zažila i na minulé škole.
 Senedra 


Re: Delet 

(1.9.2016 14:05:48)
Hm, tak u nás, v rámci vlastního rozvrhu není problém hodiny přehodit.
 Kaipa 


Re: Delet 

(1.9.2016 14:40:08)
Zuřej? A proč? Předpokládám, že na 1. hodiny vedení dá matiku nebo češtinu popř. jazyk, následuje prvouka a pak ten zbytek. Myslím, že je fuk, zda mají děti hudebku ve středu a výtvarku v pátek (nebo naopak).
 Delete 


Re: Delet 

(1.9.2016 15:05:54)
Kaipo,

není to fuk.

Já si třeba dala v první třídě hudebku na pátek poslední hodinu, jakože už jen na dojezd, a byla to katastrofa. Tak jsme ji neoficiálně měli vždy druhou nebo třetí hodinu, končila jsem prvoukou, což se zase ukázalo na poslední hodinu jako super...

V druhé jsem si po zkušenosti dala hudebku první hodinu, ostatní si ťukali na čelo, ale bylo to naprosto super, tedy kromě toho, že jsme nemohli dělat moc pohybové věci, abychom nerušili třídu pod námi. Ale děti šlapaly a vydrželo jim to celý den, příjemně se naladily a já koneckonců taky, ač hudebka není můj šálek kávy.
Naopak jsme v pátek končili dvouhodinovkou VV/PČ a to je také super, právě na ten dojezd.

Letos mají v pátek poslední hodinu angličtinu, tak jsem si před to nacpala dvojhodinovku prvouky a máme prostor na projekty a pokusy.

Také není nutné začínat matikou nebo češtinou, navíc na prvním stupni je hodin češtiny víc než dnů v týdnu, rozložení mluvnice, slohu, čtení a psaní je na učiteli, když jedeš projektově, tak to ani neodděluješ, pak se hodí mít ty hodiny zase za sebou (M - ČJ - ČJ nebo ČJ - ČJ - M), ale běžný model je ČJ - M - ČJ - něco, což mně tedy vůbec nesedí.

Jo a začínáme často tělocvikem, každý rok polovina tříd prvního stupně, protože máme dvojhodinovky, aby se stihlo dojít do tělocvičny, a první stupeň má tělocvik vždy buď první a druhou nebo třetí a čtvrtou.

No a taky děti nejsou každý den stejné. Moje třída byla třeba loni výrazná v tom, že v pátek ráno byli neskutečně hodní, soustředění, klidní....opravdu proti jiným dnům výrazně....takže jsem pak na pátek ráno začala směřovat třeba ty obtížnější věci. Naopak ve středu nesměli dostat na jednu stranu nic náročného a na druhou stranu žádný "odpočinkový" předmět, protože byli neskutečně divocí a jen soustavná, ale ne příliš náročná práce dávala šanci něco je naučit.

Kolegyně v paralelce to mívala jiné, často přesně naopak, i když předměty jsme měly ten den stejné. Třídy máme hned naproti sobě, děti by se mohly vzájemně ovlivňovat i v tom chování (hlavně v divočení) a ono ne....

Takže když rozvrh sestavuje někdo bez znalosti způsobu výuky a nastavení třídy, může to věci dost komplikovat.

 Zufi. 


Re: Delet 

(1.9.2016 15:55:28)
Kde žiješ?
První hodinu je cokoli, tedy podle toho, aby vyšel rozvrh pro x lidí, nejde aby kažá třída měla češtinu, nevychází to prostě.
 Delete 


Re: Delet 

(1.9.2016 16:26:59)
Zufi,

na prvním stupni to jde, proč by ne? Češtinu standardně učí třídní, pokud je to prvostuňař...mimo jiné proto, že počet hodin češtiny je dost vysoký a těžko ho nahradit něčím jiným....
 Zufi. 


Re: Delet 

(1.9.2016 16:50:29)
Já to samozřejmě vím, ale u nás učí dost z II.st. na I. a obráceně, opravdu netuším proč, je to zvyk, 15 let je to stejné.CASP učí druhost. a naopak HV učí I. na II. aj.
 Kaipa 


Re: Delet 

(1.9.2016 17:06:15)
Hm, tak to asi učíš na nějaké zvláštní škole, podle mé zkušenosti mají na 1. stupni děti jakousi kmenovou učitelku, která až na výjimky (třeba jazyk) učí ve své třídě většinu předmětů a tam opravdu není problém s tím, aby na 1. stupni měly všechny třídy češtinu, matiku (popř. jazyk) první 2 - 3 hodiny (což je ideální čas a kvůli tomu netřeba zuřit). Na 2. stupni to už je jiná káva, ale 1. stupeň na školách, které znám já, funguje tak, jak jsem popsala. A podívala jsem se na několik rozvrhů několika škol a potvrdilo se mi to (druhá hodina češtiny v jednom dni bývá později, to jo, ale v tom bych problém neviděla).
 Zufi. 


Re: Delet 

(1.9.2016 17:55:27)
Na první škole, kde jsem učila, to bylo, jak píšeš.
 HelenaPa 


Re: Delet 

(1.9.2016 17:55:59)
Kaipo, syn měl loni ve 4. třídě 6 různých učitelů. A nebylo to tak jen u nich ve třídě.
Ale fakt je, že na češtinu měli třídní. Ta už pak u nich měla jen hudebku a pracák.
 Delete 


Re: Delet 

(1.9.2016 18:08:34)
Kaipo,

ta druhá hodina bývá většinou to čtení/psaní, a i já takhle mám dvě jednotlivé češtiny až pátou hodinu. Ale mám k tomu i dvě dvojhodinovky a to zvykem nebývá, takže by mi je nikdo bez mého požadavku takhle do rozvrhu nedal. A to by mi vadilo. O dvojhodinovce prvouky ani nemluvím ~d~.

Lepší prostě je, když se vyučující na rozvrhu třídy i na svém rozvrhu alespoň podílí, když si může dát určité požadavky. Na minulé škole jsme mohli a pokud to jen trochu šlo, bylo nám vyhověno. Takže já jsem třeba ani jeden den neměla první vyučovací hodinu. Ve škole jsem sice v osm být musela, už kvůli suplování, ale dalo mi to půl hodiny navíc na odvezení svých dětí do školy a neměla jsem ani jeden ranní dozor. Měla jsem jich pak víc třeba v jídelně nebo o přestávkách.

Někdy něco nešlo, nebo mně se stalo, že na jedno mé přání zapomněli, tak pak už jsem na to netlačila, i když mi to hodně zkomplikovalo situaci (vyzvedávání dětí z družiny, která na jejich škole končila dřív, než do kolika jsem učila já).

Školy jsou různé, s většinou z toho, co tu Zufi píše, jsem se už setkala, ale aby mi někdo nařizoval, kdy mám mít kterou hodinu, aniž by to mělo vliv na cokoliv jiného, s tím tedy naštěstí ne.

Navíc si nejsem jistá, jestli si to Zufi coby druhostupňová jen nemyslí, že to tak je. Pevně dané jsou jen hodiny, kdy učí někdo jiný a zbytek si třídní skládají samy. U nás také druhý stupeň většinou netuší, jak to funguje na prvním a naopak. I třeba obsazování dozorů, ačkoliv je řada míst, kde se střídáme všichni, tak probíhá na 1. a na 2. stupni odlišným způsobem. U nás na 1. stupni se víc řeší, kde člověk dozoruje, abychom nelítali přes celou školu a tak, na 2. stupni klidně má někdo dozor na jiné chodbě, než učí před nebo po, hlavně když je to spravedlivé časově (na minuty, s rozdílem max. 10 min).
 Zufi. 


Re: Delet 

(1.9.2016 18:33:53)
Vím:-), posledních asi 5 let jsem na I.st. měla Cajsy.
 Delete 


Re: Delet 

(1.9.2016 18:45:06)
Zufi,

ale právě, že jen ten jeden předmět a logicky ti byla přidělena konkrétní hodina, protože se musela zahrnout do toho druhostupňového rozvrhu, abys nebyla blokovaná pro jiný předmět. To máme i my.

Ale kromě zablokovaných hodin neexistuje nic, co by opravňovala byť i vedení nařídit, že teď se učí čeština a teď hudebka, když to učí stejná osoba a neučí v tu dobu jinde a nemusí se přecházet do jiné učebny. To by bylo vedení samo proti sobě. Jako ještě se může dít, že když už vyvěsíš oficiální rozvrh, že pak podle něj skutečně musíš jet a nemůžeš si to přehazovat, jak se ti to hodí, to se dá obhájit tím, že jen tak je kontrola, žes odučila ten správný počet hodin daného předmětu (i když i tohle je ve své podstatě špatně, protože pak se ti stane, že se v přírodovědě dloubeš v nose a vlastivědu nestíháš), ale jinbak by to byla jen buzerace pro buzeraci a nedokážu si představit, že by se proti tomu někdo nevzbouřil. Vůbec si nedokážu představit pracovat ve škole, kde všichni otrocky plní příkazy, na ničem se nepodílí, o ničem nerozhodují, nic nesmí....
 Zufi. 


Re: Delet 

(1.9.2016 18:53:56)
Ale já se nehádám, vím to od holek z I., nadávají na to, samozřejmě si na černo přehazují hodiny, ale dostanou rozvrh a tečka.
Jak už jsem psala, na počátku své kariery jsem na I.st. učila a měla jsem je na vše kromě HV a rozvrh jsem si dělala sama, na té druhé to bylo jako tady a stejně to má kamarádka na P8, takže nejsme jediní exoti.
 Delete 


Re: Delet 

(1.9.2016 15:10:18)
Zufi,

befel chápu tam, kde se střídají vyučující a je nutné zkombinovat rovrh pro 10 - 15 lidí. Ale jestliže někdo učí všechno, nebo třeba i na druhém stupni má jednu třídu na více předmětů v jeden den, tak si klidně může jejich pořadí prohodit.
A projde i prohození předmětů mezi vyučujícími, pokud odpovídá časová dotace a neovlivní to rovrh jiných lidí.
 Zufi. 


Re: Delet 

(1.9.2016 15:54:04)
Souhlas, proč to nejde u nás, proč to nešlo ve škole X, kdo ví~;).

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.