Vítr z hor |
|
(26.8.2016 17:56:16) Právě jsem se dozvěděla o novém uspořádání třídy pár novinek, které mě nepotěšily. Tak se mi honí hlavou, co by bylo pro děti lepší...
Byly dvě třídy (1. a 2.), teď je od třetí spojují. Učitelka, kterou měly mít, se však ze zdravotních důvodů na tak velkou třídu necítí, chtěla jen jednu půlku a nakonec se jí podařilo nafasovat jinou menší třídu. Tak tu naši bude učit jiná, která má jen částečný úvazek a bude si třídu půjčovat s dalšími dvěma. Ta hlavní nemá dobrou pověst, rodiče museli v minulých letech doučovat děti doma a nezvládala menší třídy ani kázeňsky. Mělo jich být 26, najednou bude 28. Tak velká třída v dotyčné škole ještě nikdy nebyla. V té půlce (16 dětí), kam chodily moje děti, panoval klid a mír, zatímco děti s poruchami chování, učení a ze sociálně znevýhodněného prostředí byly převážně v druhé polovině. Už od loňska, kdy jsem nebyl spokojena s matematikou, mám na letošek zajištěno doučování, ale tam budeme muset také dojíždět.
Mám možnost dát děti do třídy k učitelce s dobrou pověstí, dětí bude 25-27, prý dobrý kolektiv. Učitelka s dětmi jezdí na různé akce (to je mi prosím buřt, mě jde hlavně o to, že naučí), rodiče si ji pochvalují. Jenže bych musela děti denně vozit asi půl hodiny (a zpátky, přičemž bych to jela denně 4x, bo pracuji takřka v místě bydliště). Děti by nejezdily busem, protože nemohou nosit tašky (jsou extrémně malé a léčí se se skoliotickým držením těla). Z cesty budou i tak určitě unavenější než kdyby zůstaly v místní škole.
Podobně uvažují i ostatní vynervované matky. Děti z naší třídy zatím vytrvale lpí na svém kolektivu a věří, že to bude podobně okouzlující i nadále (kromě takřka ideálního kolektivu měly i výbornou učitelku - profesně i lidsky). Několik rodičů chtělo kvůli spojení tříd děti přehlásit jinam, ale nakonec to vzdaly kvůli dětem, které trvaly na tom, že to tu mají rády. Tato poslední kapka ovšem zase vychýlila váhy a vymýšlejí, co teď.
Kdo jste museli řešit podobnou situaci, jak jste se rozhodli? A bylo to dobře? Je lepší nechat dítě v (pod)průměrně vedené třídě blízko domova a plné kamarádů i s pár agresory, o nichž víte a doučovat doma, nebo ho vozit do města do lepší (pozor, není to patrně žádný zázrak, ale významné zlepšení ano) a doufat, že toho případného doučování nebude tolik, a že tam nebudou špatné vztahy? Náklady by byly cca 3tis/měs skrze dojíždění, ale to bych snad nějak zvládla.
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(26.8.2016 18:04:28) Já jsem vozila do jazykovky 3.,4.,5. třída do centra Prahy, byla lepší než základka u nás. Ale v pátý už domů většinou jezdil sám a tam občas taky. Zkus vyjednat, aby měly dvoje učebnice a mohly si jedny nechávat ve škole, pak by taška nebyl těžká a mohly by aspoň někdy busem. Jo a práci mám taky u nosu, chodím pěšky.
|
januska.1 |
|
(26.8.2016 18:20:11) Meli jsme na skole neco podobneho.Sloucili 2 tridy,druha byla problemova,deti bylo pres 30.Nedelalo to dobrotu.Deti se s druhou tridou moc neszily,byly neustale hadky a putky a naboc ve tride jich bylo moc,ucitelka se jim nemohla venovat.Bylo to jebe a dudy v porovnani sti,kdy jich byla pulka.
|
januska.1 |
|
(26.8.2016 18:22:21) Oprava:nebe a dudy:)
|
|
|
Vítr z hor |
|
(26.8.2016 18:46:12) To jo. Ale tohle neni jazykovka, zas takovy posun k lepsimu by to nejspis nebyl.
|
|
|
Markéta |
|
(26.8.2016 18:25:06) Po me zkusenosti , kdy jsem vicemene veskere ucivo treti tridy do syna ladovala ja, bych doporucila zmenu. Jak si pani ucitelky budou tridu stridat? To si nedovedu predstavit.
|
|
Vítr z hor |
|
(26.8.2016 18:44:25) Zatim vim, ze ta puvodne zamyslena by je snad mela mit na matematiku, jina na anglictinu (jediny opravdu svetly bod) a zbytek nevim. Nevim presne kolikahodinovy uvazek ma ucitelka, co je ma mit jako tridni.
|
sarmi |
|
(26.8.2016 19:35:57) mat je ve 3.tride 5h, aj 3h a do uvazku zbyva 14h - to je cestina, prvouka a vychovy.
|
|
|
|