| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Učitelé a jejich systém známkování

 Celkem 156 názorů.
 00 


Téma: Učitelé a jejich systém známkování 

(16.5.2016 10:54:19)
Téma jen tak, že jsem dnes doma.
Učitelkám práci ani prázdniny nezávidím. Ale možná by si některé věty mohly promyslet nebo jen myslet a radši neříkat nahlas.

Syn 1.třída - přísnější paní učitelka. Schůzky v listopadu - doteď jsem dávala nejhorší známku 3, po Vánocích už budu dávat i 5.
Schůzky v dubnu - po názorech několika rodičů(i mém), že se jim zdá známkování zbytečně přísné. Já jsem teď přísnější, abych pak mohla slevit.
Kdy chce slevit? V červnu? Příští rok?

Kamarádky dcera - než dojde k přestupu na 2.stupeń - p.uč. řekla rodičům, že teď bude dávat o stupeň horší známky, aby za ní pak nechodili kolegové z 2.stupně, jaktože od ní jde jedničkář a neumí na 1? Takže, ač ona by sama ohodnotila stále výkon za 1, dá radši 2, aby pak za ní nikdo nechodil. A 1 jen opravdu vyjímečně za výbornou práci.

Já vím, jsme jen lidi, ale úplně ok mi to nepřijde.
 Monty 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 10:59:51)
No, ale já si třeba taky myslím, že jednička má být jen za výbornou práci.
Známkování není a nikdy nemůže být spravedlivé, ale na druhé straně jedničky "zadarmo" jsou možná ve finále horší varianta než ta, že na ně musí dítě předvést bezchybný výkon.
 Lexi. 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 11:06:00)
Tak jistě, jednička znamená "výborně", ale tady jde o to, že učitelka sděluje rodičům, že známky zpřísní jen kvůli kolegům, proti svému přesvědčení.
 simiki+koťátko 03/07 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 11:32:10)
To se jen tak říká ~;)
 Katka a 2 výrostci 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 16:03:51)
A proč ? Proč si paní učitelka normálně nestojí za svým a používá tyto výmluvy ??
 00 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 11:13:33)
Dobře. I v 1.třídě čekáš 1 jen za perfektní bezchybný výkon?

Když dítě spočítá 10 příkladů bez chyby - 1.
Na druhém listě 20 příkladů, 1 chyba - 2. Takže zřejmě za 4 chyby by byla 5? Tak daleko to zatím nezašlo, ale nechtěla bych vidět prvňáka, který dostane 5 za 16 správných a 4 špatné.

 Monty 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 11:24:39)
kokešbobeš,
dvojka může mít v první třídě rozptyl, u jedničky čekám jen bezchybný výkon.
Jednička za jednu chybu už není "výborně".
 Kafe 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 11:30:34)
Monty - máš i u jedniček více možností - jednička s hvězdičkou, jednička s tečkou, jednička s mínusem. Není třeba hned snižovat známku.
 Delete 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 13:36:35)
Monty,

máš příliš vysoká očekávání. Nejsme stroje, chyby dělá každý.

Jednička snad nikdy nikde kromě některých základních škol nebyla jen za bezchybný výkon, obvyklá je tolerance 5 - 10 %, aby byl výkon hodnocený jako výborný.

Hodnocení výborný na vysvědčení pak neznamená to, že dítě nikdy neudělá chybu, ale že nabyté znalosti a dovednosti umí aplikovat i v nenacvičených případech, že umí problematiku vysvětlit druhým, že umí v rámci znalostí správně argumentovat v diskuzích, řešit problémové úlohy...
 Monty 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 13:49:01)
Delete,
jo, asi mám vysoká očekávání. A řekla bych, že známkování v synově škole mi v tomhle směru vyhovuje. Nečekám, že jedničkář nikdy neudělá chybu, ale že jich udělá minimum.
Jak říkám, nebojuji za známkování, ale když už ho máme, tak si pod jedničkou prostě představím perfektní znalosti/dovednosti se zanedbatelným množstvím chyb.
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 13:52:40)
V první třídě bych byla asi vstřícnější a přimhouřila oko.
Tam bych viděla na jedničku širší rozptyl.
:-)
 kachna_ 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 11:16:20)
Monty, konzistentní, přísnější učitel, proč ne, byť je to nefér, když se takové dítě bude hlásit na gymnázium.
Zhoršení známek jen kvůli přechodu na 2. st. je prostě nefér, ať se na to díváš zprava, zleva, zepředu nebo zezadu.

Mimochodem, zabývám se ve volném čase hodnocením exteriéru jednoho druhu domácích zvířat a každý rok máme školení, kde si říkáme - tohle je na výbornou, tohle na velmi dobrou, dobrou a tohle už je v háji. Docela bych brala, kdyby učitel mého dítěte měl takovéhle srovnání s ostatními.
 Monty 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 11:30:02)
Tak já vidím příklad "z praxe" - a uvědomujou si to samy ty děti.
U syna ve škole byly dvě první třídy. Jedna dostala přísnou starší učitelku, druhá měla mladou učitelku, která učila první rok a byla na děti moc hodná.
V obou třídách jsou stejné děti, není to jedna výběrová třída nebo jedna třída pro slabší žáky s úlevami. Přesto ta, co se naučila makat v první třídě má v průměru lepší výsledky dodnes, v sedmičce.
Ono to neplatí paušálně, samozřejmě, některé dítě to dožene, ale některé holt ne a bylo by pro něj lepší, kdyby mělo ten přísnější režim od začátku.
Holt není na světě učitel ten, aby se zachoval rodičům všem.
 Alena 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 11:35:54)
Proc by mel prisnejsi rezim automaticky znamenat lepsi vysledky nebo rozvinutejsi schopnosti?
 Monty 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 11:37:28)
Aleno,
protože za jedničky "za nic" si děti snadno zvyknou.
A nejen to, rodič ani nemusí tušit, že dítě něco neumí, když má automaticky jedničky.
 Monty 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 11:40:53)
Pelíšku,
proto píšu, že se nikdy nezavděčíš všem.
Některé dítě demotivují pětky, některé jedničky za nic.
 Yuki 00,03,07 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 11:46:48)
Monty, ty opravdu znáš dítě, který je motivovaný pětkama????

syn dostal jednou po nemoci trojku z písemky z angličtiny, jinak míval jedničky, ale protože skoro tři týdny chyběl a hned po návratu ze školy se psala písemka, neuměl. Bylo to ve 4. třídě.
Když jsem se ptala učitelky, jestli se omluvil, tak prý ano, ale ta trojka je motivační

od té doby se do angličtiny odmítal učit a jedničku měl znovu až na gymplu, u jiné učitelky - k této odmítal cokoliv dělat, šprajcul se, její jednání ohodnotil jako nespravedlivý
 Monty 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 11:49:34)
Yuki,
a když jeho výkon na pětku je, tak má dostat co? ~d~
 Yuki 00,03,07 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 11:52:42)
výkon na pětku znamená, že neumí NIC a že na to KAŠLE.

samozřejmě myslím téím první třídu a první stupeň


pokud dosrtane pěětku někdo, kdo má správně 60 % písemky, na 5 to není, dokonce ani na druhým stupni ne

prvňáka pětkou nenamotivuješ, ani kdyby neuměl opravdu nic

pokud učitel dává prvňákovi pětku, že nci neumí, měl by dostat facku, ten učitel, měl by odevzdat plat rodičům ,kteří pak jeho práci dělají doma za něho

a nebo má znovu vysvětlovat, doučovat, dát materiál k procvičení... ale ne dát pětku
 Monty 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 11:55:10)
"...pokud dosrtane pěětku někdo, kdo má správně 60 % písemky, na 5 to není, dokonce ani na druhým stupni ne"

Yuki,
ale to tu snad nikdo nepíše?
 Yuki 00,03,07 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 11:57:45)
Monty,m to jsem psala konkrétně já, 8 z 20 blbě je na pětku
ale to je jedno, prostě v první třídě se pětky nedávají a opravdu ani v první ani v jiné třídě nejsou motivační
 Lexi. 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 11:54:38)
"a když jeho výkon na pětku je, tak má dostat co? "
- v první třídě v tom případě nemá dostat nic
 Yuki 00,03,07 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 12:03:01)
Pelíšku, já už mám celýho školství plný zuby :(
 Alena 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 11:39:53)
To je nesmysl, jde o to jakym zpusobem ucitel uci, ne jakym znamkuje. Petky jeste nikoho nic nenaucily. Moji synove znamky nemaji vubec,to by nemeli zrejme umet vubec nic.
 Alena 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 11:42:38)
A casto se nemusi prekryvat "prisne znamkovani" = "narocny ucitel". Kamaradu syn chodi do tridy, kde se prisne znamkuje, u nich to znamena "prisne znakovani" = "hodne domaci pripravy"
 00 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 13:46:26)
Tak já aktuálně netuším ani za co má syn 3. Protože známky v ŽK jsou ty 1,2,3, které vypracují v hodinách. A ty sešity vidím - M asi 1x půl roku, písanku častěji - když má syn doma něco opravit. Což budu chtít po p.u. od září, aby změnila přístup a posílala ty sešity domů každý pátek, aktuálně k žákovské. Protože zjistit za půl roku z čeho ta jaká známka byla je mi k prdu. I když x známek mají samozřejmě v prac.sešitech, které nosí pravidelně.
 Monty 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 11:32:06)
Tuten,
vím, že se píše o prvňácích.
Ve druhém případě (dcera kamarádky) ale už o prvňáky nejde, že?
 Lexi. 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 11:03:47)
"p.uč. řekla rodičům, že teď bude dávat o stupeň horší známky, aby za ní pak nechodili kolegové z 2.stupně, jaktože od ní jde jedničkář a neumí na 1?"
- správný učitel by si měl umět svou klasifikaci obhájit
- paní učitelka je zřejmě vnitřně dosti nejistá
- kolegialita (v tom dobrém slova smyslu) se na té škole zřejmě příliš nepěstuje ~Rv - jak mají děti a rodiče učitele respektovat, když se nerespektují navzájem? - nebo si pí učitelka vymýšlí

"Takže, ač ona by sama ohodnotila stále výkon za 1, dá radši 2, aby pak za ní nikdo nechodil."
~a~ nemám slov - pí učitelka rodičům vlastně sděluje - děti jsou mi ukradené, jde mi jen o můj klid, svou práci si neumím obhájit a nestojím si za ní...
 00 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 11:09:56)
Ano, asi tak.
 Kafe 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 11:12:44)
U učitelů svých dětí jsem zatím nic zajímavého nezaznamenala, ale za svých studií na gymplu třeba toto:

"Máte v té slohové práci zajímavé argumenty, ale já mám na věc jiný názor, tudíž za 5." (jednalo se o úvahu)

 Kafe 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 11:13:26)
Dávat v 1. třídě pětky je kruté.
 Lexi. 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 11:15:13)
"Dávat v 1. třídě pětky je kruté. "
- a také demotivující
 00 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 11:19:23)
p.uč. má evidentně jiný názor, netuším, kolik jich zatím rozdala, ale o pár dětech ve třídě se syn zmínil
 00 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 11:17:42)
Syn má 5 "jen" jednu. Pravda, cvičení absolutně zazdil. Nějaká snaha o práci tam byla, ale pak vše vygumoval a nebo nenapsal nic.

p.uč. - Je to látka, kterou už jsme probírali.

Syn měl buď blbej den, nebo se na to vykašlal, když nevěděl, co s tím. To, že šlo o pořád stejnou látku, jen jiné zadání úlohy, jinou otázku.
 00 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 11:20:35)
Jo tohle jsem taky nikdy nechápala, známky za zapomenutí a nebo 5 za zlobení.

 janna001 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 11:21:21)
Ježiš, to s tím o stupeň horším hodnocením, to je zas děs běs. To se vždycky stydím, že jsem učitelka. Tím myslí, že má dítě třeba průměr 1,3 a dá mu dvojku? A jak to chce uhájit? U nás na střední by už rodiče vyráželi dveře ředitelny.
 Monty 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 11:30:44)
Tutenstein,
synův kamarád propadal v pololetí z pěstitelek. V sedmý.
 Monty 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 11:35:36)
Tuten,
proč by ne, propadnout se dá z čehokoli.
S těmi pěstitelkami je to tuším tak, že psali písemku a on se na to vybodl a dostal pětku... nebo nějak podobně.
 Arka 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 11:55:02)
Jo špatná známka se dá dostat z čehokoli. Učitelka si mě pozvala, že syn hezky maluje, tvoří, ale za celé pololetí nic neodevzdal. On NEVÍ, kam to zmizelo. Aby nehrozilo, že nebude klasifikován, doháníme VÝTVARKU! (Doma jsem z něj taky nedostala, kam ty výkresy mizí ...~d~ Hm, třeba je jako talentovaný umělec tajně prodává a bude z něj milionář ~t~ )
 Brunhilda 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(17.5.2016 17:57:21)
Tuten,
proč by se nedalo (snadno) propadnout z hudebky??
Když se někdo nenaučí na písemky, tak proč by měl dostat dostatečnou (nebo lepší) známku za nic?

 Tizi 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 11:33:52)
U nás byla nejhorší známka v 1. třídě ze cvičení/úkolu trojka. Pokud dítě něco úplně pokazilo, mělo možnost si to opravit a předělat, učitelka jenom dávala parafu, že úkol viděla. Na vysvědčení měly všechny děti samé jedničky, protože se všechny snažily.
 Yuki 00,03,07 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 11:37:28)
jj, to znám - sice ti vychází jednička, průměr asi 1,4, ale ty pak na gymplu dostaneš trojku a jak já budu vypadat, takže za dva...

a u syna v chemii - vzorečky, 20 příkladů, za 8 špatných už je 5 - proč je jich 20? aby měli míň času?
když jsem se ptala učitelky, tak prý proto, aby se ukázalo všechno, co neumí... je úplně jedno, co umí

já vím, že 8 špatných je prostě moc a znamená to, že neumí, ale jestli má 12 správně, pak to není na 5, rozhodně ne ve fázi, kdy se to začíná učit
 . . 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 11:46:47)
Z opačného konce (přísnost x benevolence). Někdy ve druhé, možná počátkem třetí třídy takové "volnější" základky byl syn stále neschopný napsat čitelný psací text, kromě strašlivé "úpravy" i v tiskacím také spousty chyb (nejen gramatika, ale vynechaná písmena apod.). Jdu za třídní, jestli bychom ten problém neměli nějak řešit. Ona na to: "Ale to je dobré, on jen rychleji myslí, než píše."
 Yuki 00,03,07 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 11:47:57)
Slupko, lepší neumět TEĎ než být otrávený školou napořád

předpkládám, že to dohnal :)
 . . 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 11:55:17)
Yuki, tu školu jsme vybrali právě proto, aby byly děti v pohodě, bez stresu, neotrávené, ale tohle bylo fakt "dost", a hlavně to samozřejmě byly kombinované dys-, které synek dovedně maskoval tím "rychlým myšlením". Ovšem bylo by vhodné s těmi diagnózami zavčasu pracovat (cvičit). Něco jsme udělali tedy později, v té třetí (došla jsem bez ohledu na názor učitelky do PPP a vyfásla nějaké ty listy, návody, co s tím...), ale od učitelky bych čekala dřívější upozornění - doporučení(třeba již koncem první třídy?).

A POZOR: nedohnal to. Psacím dodnes píše nejen hrozně, ale taky pomalu, mám pocit, že si některými písmenky ani není jistý (z cest nepíše pohledy, ale mejly a sms, takže přesný přehled nemám).

EDIT: jo, už je dospělý, pro info ~;)
 Alena 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 11:58:04)
Ale tohle nebylo tim, ze byla ucitelka prilis "hodna" v hodnoceni, treba ji prace moc nebavila nebo to ani neumela.
 . . 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 12:02:02)
Aleno, myslím, že byla příliš hodná. Ona učila ráda, děti měla ráda. Ale máš pravdu, že to asi "neuměla".
 Yuki 00,03,07 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 12:00:35)
Slupko, dys se dohání těžko, o tom asi něco víš

já mám syna s dvojí výjimečností, nikdy nebude psát pěkně, že píše bez chyb je spíš náhoda,


akle jinak moje zkušensot - co si člověk nezjistí a nevyněhá sám, to nemá, kdybych starší kluky neobjednala do ppp já, škola by je ubila, kdybych malýho do ppp neobjednala já, škoal by ho považovala za neschopnýho, i tak mu dávají trojky za úpravu

teď to bdue horší, do ppp už se nebude asi dát jít bez školního doporučení
 . . 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 12:05:14)
Yuki, přesně, člověk si to musí pohlídat sám... ale bez té zkušenosti mě to nenapadlo - učitelka spokojená, kluk spokojenej, zdálo se že vše ok. Ta dvojitost mate - laikovi hůř dojde, že je něco "špatně" ~d~
 Yuki 00,03,07 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 12:10:46)
dvojí výjimečnost mate i odborníky, já jsem reklamovala i první vyšetření ppp :)
a oni udělali vyšetření znovu, vzal to odborník na nadání a dopadlo to tak, ajk sjem čekala já, a jak se to od té doby už 6 let potvrzuje

a je spousta jincýh věcí ,ktrrý ani ti odborníci neznají, nemůžou, když nemají praxi, to je jako když se v malé nemocnici v nějaké větší obci (menší než okres, tol,, co dřív ještě okresem bývalo, někdy v 70. letech snad) objeví nějaký složitý případ jednou za půl roku a doktoři to nepoznají, zarto v třeba Motole nebo kde ví téměř hned
 Yuki 00,03,07 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 12:14:54)
Pelíšku, já vím, je to šílenost, je to zhovadilost a pokusy na dětech, to se jinak nedá říct

já jsem pro jistotu i kontrolní vyšetření klukům nechávala udělat v květnu a červnu, protože nevěřím tomu, že bude ckoliv fungovat

ty tři měsíce budou šílený, jen mě napadá - co kjdyž děcko zůstane ty tři měsíce doma? bude ho muset ppp vyšetřit, nebuo bude povinný 3 měsíce sleování práce školy s děckem? co potom, když děcko odpadne na tři týdny nemoci? to se psune o další měsíc? tři měsíce sledování by mohly v zásadě být v pohodě, to je stejně u nás třeba objednací doba, ale nebude to tři měsíce napřed sledování, pak tři měsíce objednací doba (bez toho sledování? nebo s ním? takže 6 měsíců?) pak měsíc čekání na výsledek a minimálně půl roku je v háji

Valachová je mimo ještě víc než ti před ní, to je neuvěřitelný, co se děje
 Silvie03 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 12:02:28)
Nevidím na tom nic špatného, jednala bych stejně (snad až na tu poznámku o kolezích na 2. stupni).
 Yuki 00,03,07 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 12:07:27)
to jako považuješ za normální, že se najednou učitel rozhodne dávat známky o stupeň horší?? takže když to bdueme brát doslova, pak ve třídě nezbyde ani jeden jedničkář, to si předtavit technicky umím, ale co s těma, co už měli pětky?

 Monty 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 12:07:56)
Yuki,
ti už propadli, ne?
 Yuki 00,03,07 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 12:11:35)
nojo, ale i ti, co propadli, mají třeba ty pětky za rpk zase, oni na to kašlou dál nebo dál neumí, prostě vždycky se najde někdo, kdo má pětku a šestku náš systém ještě bohužel nevymyslel :)
 Monty 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 12:13:08)
Yuki,
propadnout se dá tuším jen 2x, jednou na prvním stupni a jednou na druhém... nebo je to jinak?
 Yuki 00,03,07 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 12:15:37)
Monty,no jistě, propadnou jednou na prvním stupni, ale to neznamená, že nedostanou zase pětku, sice nepropadnou, ale dostat ji můžou
 Monty 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 12:17:58)
Yuki,
ale jo, a co podle tebe mají dostat, když mají výsledky na pětku? ~d~
Já nejsem žádný obhájce známkování, i když nějaká daná stupnice by asi být měla (ovšem v první třídě by se podle mne známkovat vůbec nemuselo), ale když už ty známky jsou, tak co?
 Yuki 00,03,07 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 12:23:50)
já se Monty ptám, jestli je v pořádku dávat o stupeň horší známku tak jako najednou, jen proto, že se blíží nějaká změna, je jedno, jetli jde o gympl nebo druhý stupň

pokud umí na pětku, tak je to jasný, má pěetku, ale pokud umí na 4 tak mu přece nemůžu dát 5 jen proto, že jde na druhý stupeň, ne?
stejně tak nemůžu dát jedničkářovi dvojku na něco, co ještě včera bylo na jedničku

nějaká změna pravidel může nastat, samozřejmě, ale ne o stupeň
 Monty 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 12:28:56)
Yuki,
ale to se tu řešilo mockrát - známkování není objektivní.
Ten, co měl "předtím" čtyřku by u jiného učitele měl třeba pětku už dávno.
Třeba syn mívá často písemky, kde se známkuje každá část zvlášť - jsou dejme tomu tři otázky, dítě dostane 1, 1 a 2. Jeden učitel za to dá dvojku, jiný by dal jedničku.
 Yuki 00,03,07 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 12:34:17)
Monty, ono halvně ty prvňáky musíš především motivovat, ta známka je u nich taky jenom motivační a motivační známku jinou než jedničku neznám,
když je to fakt zlý, tak neznámkovat, ale řešit to, a pětka to neřeší

pokud de teda bavíme o první třídě

něco jinýho je pak sedmá a dál :)))
ale ani tam není pětka motivační, a nikde nejde snížit o stupeň známku jen proto, že se učitel rozhodl
 Monty 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 12:37:06)
Yuki,
pokud se bavíme o první třídě, tam by se nemělo známkovat vůbec.
Na druhý straně - jistě jsou i děti, co na všechno kašlou už v té první třídě. Vycházet z toho, že se každé dítě snaží a každé lze motivovat taky nejde. Mám osobní zkušenost s dítětem, které mělo na salámu celý první stupeň a mohla ses stavět na hlavu. Nemyslím, že by to byla až taková výjimka.
 Yuki 00,03,07 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 12:25:16)
jinak teda v první třídě konkrétně je místo pětky potřeba se zamyslet nad tím, proč to děcko neumí, jak mu to vysvětlit znovu, jak motivovat rodiče k tomu, aby se s ním učili a příadně doporučit ppp nebo i sociálku, která může dohlídnout na to, aby děcko chodilo do školy připravený
ta pětka k ničemu není
 peps 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 12:45:01)
yuki, můžeš se mi ozvat na mail pepsik41@seznam.cz?
 Yuki 00,03,07 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 12:55:17)
ok, máš mail
 Silvie03 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 12:46:53)
Yuki, ale učitelka na přísnější klasifikaci upozornila už v listopadu a zavedla ji až po Vánocích. Nebyla to změna ze dne na den.
Známkování není nikdy férové. Ale není možné celý první stupeň děti rozmazlovat pěknými známkami a ohánět se motivací. Pro dítě, kterému to jde samo, jednička motivací není.

V každém případě zásadnější než známky je komunikace mezi učitelem a žákem - jeho pochvaly nebo výhrady a způsob, jakým každou známku okomentuje.
 Yuki 00,03,07 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 12:49:46)
Silvie, to je jedno, že upozorní, děcka to vnímají jinak a hlavně pro ně je to změna ze dne na den a oni fakt nechápou, proč je to najednou jinak

 Silvie03 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 13:18:46)
Děti to přijmou úplně v pohodě. To jen my rodiče furt cosi řešíme a hledáme problémy. Jak se ke změnám postaví rodič, tak to bude vnímat i dítě.
 Yuki 00,03,07 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 13:21:09)
Silvie omyl, právě jsme popala, jak jsem to vnímala já ve 14, naši o tom ani nevěděli, nemělo smysl to řešit ještě doma
a stejně tak synovi jsem mohal vysvětlovt co jsem chtěla (bylo mu 10), stejně svou "motivační" trojku považoval za nespravedlivou a on se svou povahou se ještě šprajcnul a ten zásek mu k té učitelce už zůstal
 Monty 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 13:24:59)
"...a stejně tak synovi jsem mohal vysvětlovt co jsem chtěla (bylo mu 10), stejně svou "motivační" trojku považoval za nespravedlivou"

Yuki,
syn možná taky pokládal za nespravedlivé, když teprve v pololetí zjistil, že nová učitelka neprovozuje zkoušení na opravu nerozhodné známky, ale co asi tak nadělá. Takový je život. ~;)
 Yuki 00,03,07 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 13:29:19)
Monty, ta synova motivační trojka byla po třech týdnech nemoci, netušíl, co se dělo ve škole, neměl dodělaný, v tomto věku jaksi neomluvit tak dlouhou absenci je špatně

takt odlouhou absenci omlouvají i na gymplu, to byl první stupeň

 Monty 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 13:06:37)
"V každém případě zásadnější než známky je komunikace mezi učitelem a žákem - jeho pochvaly nebo výhrady a způsob, jakým každou známku okomentuje."

Silvie,
~R^
 Yuki 00,03,07 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 13:19:36)
Monty (Silvie) - i ta motivační trojka je okonetovaná, a je to motivace? jen proto, že tam je komentář a komunikace?
rozumí tomu to děcko tak, že dostalo motivační trojku?

to mi ukažte prvňáka, který to takto pochopí

stejěn jako si já dodneška pamatuju (a to mi bylo 14) že jsem dostala neprávem dvojku, když jsem se tamk strašně snažila, abych to jedničku na konci měla a učitelka mi to sice vysvětlila, ale já jsem toto vysvětlení neuznala za správný a ani s odtupem to jako správný nevidím, známkovala pořád stejně, průměr byl na jedničku, spolužáci s horším průměrem měli jedničku, já ne - i přes komunikaci to nestačí a motivační to není
 Monty 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 13:23:15)
Yuki,
ale v tématu jsou dvě věci - prvňák a přechod na druhý stupeň.
Na druhé straně, proč by to prvňák nepochopil, když se mu to vysvětlí?
 Yuki 00,03,07 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 13:27:52)
Monty, ty nemáš moc rozvinutou sociální inteligenci, to je pak těžký :)))
neber to ve zlým, fakt ne, to je konstatování

prostě trojka není motivační ani pro prvňáka, ani po nemoci
 Silvie03 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 13:37:04)
Yuki, trojka může být motivační pro každého, kdo nemá školu na háku.

A k tomu případu tebe a tvého syna - to je úplně na jiné téma. Nějaké křivdy si ze školních lavic pamatuje snad každý. Nesouvisí to ale s tím, jestli se mají dávat horší známky na prvním stupni.
 Yuki 00,03,07 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 13:49:08)
Silvie, ale motivační trojka u prvňáka je blbost, a jak píšeš - křivda, tak to je přesně ono, to není motivace a nemůže být, něco jinýho je, když řeknu máš sice dvojku, ale dlouho chyběls, chceš ji? a on si vybere, prootže je třeba rád, že i když chyběl, tak to uměl, nemusí se to učit na příště, má to za sebou

tam je pak idejme tomu dvojka motivační

je málo děcek, pro který je trojka motivační, samozřejmě že jsou, ale to jsou pětkaři, jedničkáře trojkou nemotivuješ, ale otrávíš, znechutíš, zvlášť pokud není skutečně přesvědčený o tom, že si ji zasloužil, děcko není blbý, aby ti skočilo na to, že je to motivace k lepššmu výkonu, fakt ne, zvlášť pokud jindy nebo jiným stačí stejný výkon na lepší známku nebo děcko bylo v situaci ,kdy nemohlo líp dopadnout

 Monty 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 13:51:55)
"je málo děcek, pro který je trojka motivační, samozřejmě že jsou, ale to jsou pětkaři, jedničkáře trojkou nemotivuješ, ale otrávíš"

Yuki,
to by ses divila.
Moje dítě fakt není pětkař a i když pro něj motivační není asi nic, tak ho trojka neotráví, ale mrzí a žádnou nespravedlnost v ní nehledá.
A opakuji, že ho v tomhle směru nepokládám za výjimku, takových dětí budou mraky.
 Yuki 00,03,07 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 13:54:33)
Monty, tvůj syn je na prvním stupni??? já tu píšu o prvňácích, o prvním stupni, o přechodu na jinou školu nebo stupeň školy

sedmák je skutečně jiná kategorie :)
 Monty 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 13:55:44)
Yuki,
tak já měla za to, že v příspěvku se mluví o přechodu na druhý stupeň - páťák už je spíš víc jako sedmák než jako prvňák. ~;)
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 13:58:56)
Taky jsem to blbě zprvu pochopila ~;)
 Yuki 00,03,07 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 14:14:58)
Monty, když dáš děcku horší známku, pro jistotu, aby náhodou, tak to nikdy nebude vní´mat jako motivaci, ale naopak - nevěříš mu, čekáš, že se zhorší, to je motivace??
 Monty 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 14:20:32)
Yuki,
ale já se vyjadřuji k tomu přechodu na druhý stupeň.
Když učitelka řekne "děti, teď budu muset známkovat přísněji, protože na druhém stupni už to nebude taková pohoda", proč je to podle tebe špatně?
Na jedné straně malým dětem (prvňáčkům) se špatné známky dávat nemají a když na to učitelka začne větší děti "zvykat", je to taky špatně?
 Yuki 00,03,07 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 14:23:41)
Monty, jestli chce učitelka hodnotit přísněji, tak to má udělat na začátku roku, v pololketí, klidně, ale ne jim říct, že to pak zase zmírní, to je jen rozmar

navíc - jhestli byla na začátku 4. třídy tak "hodná", že nedávala známky spravedlivě, pak je blbá a tímto děcka nenamotivuje ani nenaučí

hodnocení má být totiž spravedlivý a ne podle nálady ani se nemůže takto měnit

kdy je teda ta známka správná a opravdová? tenkrát, když se ještě známkovalo mírně nebo teď, kdhyž je to pro jistotu přísný nebo pak, až zase o nic nepůjde?
je to jen srovnání, nebo skutečý zhodnocení znalostí?
nebo o co jde?

takový známkování je neprůhledný a nelíbilo by se mi
 Monty 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 14:25:58)
Yuki,
ale známkování nikdy nebude úplně spravedlivý. A ani nikdy nebylo. ~d~
 sovice 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 14:31:14)
Úplně spravedlivé nebude, ale očividné absurdity je lépe eliminovat.
 Silvie03 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 14:00:53)
Přesně tak. Moje děcka horší známka než 2 vybičuje k větší snaze.
 Silvie03 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 13:37:32)
Yuki, trojka může být motivační pro každého, kdo nemá školu na háku.

A k tomu případu tebe a tvého syna - to je úplně na jiné téma. Nějaké křivdy si ze školních lavic pamatuje snad každý. Nesouvisí to ale s tím, jestli se mají dávat horší známky na prvním stupni.
 Silvie03 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 13:37:32)
Yuki, trojka může být motivační pro každého, kdo nemá školu na háku.

A k tomu případu tebe a tvého syna - to je úplně na jiné téma. Nějaké křivdy si ze školních lavic pamatuje snad každý. Nesouvisí to ale s tím, jestli se mají dávat horší známky na prvním stupni.
 Silvie03 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 13:28:35)
Yuki, mám na mysli tohle:

"Ze psaní máš trojku, jsi lajdák a nesnažíš se."

nebo

"Ze psaní máš trojku, ale věřím tomu, že když doma budeš každý den trénovat, dotáhneš to na lepší známku. Měla bych z tebe velkou radost."
 Yuki 00,03,07 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 13:32:05)
Silvie, to je blbost, když zjistíš, že psaní děcku nejde tak, ajko to jde ostatním, tak je asi potřeba napřed děcku toto všechno říct, ne mu to okomentovat až s tou trojkou

a navíic - kdhyž má někdo v první třídě takový problém, pak je lepší ho poslat do ppp, zjistit, jestli to třeba není dys a podle toho pokračovt

synova trojka z psaní není z lajdáctví, přesto ji má, že by to bylo motivační? pro děcko s dys? dokonce s potvrzenou dysgrafií?

nepoviídej, to nemůžeš myslet vážně
 Silvie03 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 13:57:44)
Já furt píšu o prvňácích a ty o starších děckách...

Proč by dítě s 3 mělo hned běhat po ppp?? Na takové dítě se musí více dohlížet při učení - doma i ve škole. Až by bylo zřejmé, že přes veškerou snahu to nejde, je čas na poradny.
 Yuki 00,03,07 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 14:19:08)
jestli má děcko 3 z psaní, je to děcko malý, do třetí třídy, pak se psaní neznámkuje
jestli je to ve tetíi třídě a zhorší se náhla, je ptořeba zjistit, proč se zhoršilo a trojkou to nezjistíš, zjistíš to tím, že se budeš zajímat

samozřejmě je to možný, že je to jednorázovka, blbě se vyspalo, nemá náladu, bolí ho hlava... a ta trojka ho ještě víc otráví
děcko nen ístroj a občasný úplet může být i u jedničkáře
je ptořeba to hned hrotit? a pokud je to trjkař od pohledu na písmo, pak v té ppp má být
 00 


Netoužím po rozmazlovací 

(16.5.2016 14:04:09)
Netoužím po rozmazlovací učitelce ani po samých jedničkách. A evidentně nejsem sama mezi rodiči.
Jen ty její argumenty, že pak sleví???

A hlavně, jak chceš spravedlivě rozdávat 1 nebo 5 za výkon, když jsou třídy namíchané z odklad.dětí, a ve třídě je skladba 6-7.5 l. dětí? Jak tam učitelka může říct, že tohle už teď děti musí zvládat? Dívá se taky někdo na věkový rozdíl, že každé dítě má svoje tempo?

Co se stane ve chvíli, kdy 1 den dítě spočítá 10př na 1, bez chyby a druhý den, to samé zadání a třeba 5 chyb? Dostane 5? Takže předtím se jen trefil? Umí teda počítat nebo neumí?
 Yuki 00,03,07 


Re: Netoužím po rozmazlovací 

(16.5.2016 14:21:17)
jak chtějí naše školy zvládnout inklizi, když nezvládnou ani rozdílnost danou věkem a vlastně ničím? a hlavně ten nezájem, neochota, známka je cíl... bez ohledu na cokoliv

 Silvie03 


Re: Netoužím po rozmazlovací 

(16.5.2016 14:57:21)
Kokos, moc to hrotíš. Stupnice 1-5 dává učitelce větší možnosti než 1-3.

Známkování nikdy spravedlivé nebude, to je třeba si uvědomit. Učitel posuzuje známku v rámci celé třídy, rodič v rámci ostatních známek svého dítěte, dítě vnímá obojí.

 kachna_ 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 13:13:30)
Třídní schůzka (první třída):
"Dala jsem mu trojku, myslela jsem, že ho to bude motivovat, aby byl příště rychlejší."
 Yuki 00,03,07 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 13:16:53)
ta učitelka musela být pod vlivem ~v~
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 13:26:26)
Tak hodnocení by mělo být hlavně ADEKVÁTNÍ. A to ročníku, schopnostem, výkonu,...
U nás ve 2. třídě mají taky už přísnější hodnocení, dcera měla na čtvrtletí
ČJ 1- ( a to napsala nejlepší čtvrtletní práci na plný počet bodů a hodně čte, takže má i plusové body za čtenářák)M 1 a PRV 1
Ale hned žáček za ní ( nevím kdo to je dle třídního seznamu) měl hodnocení
ČJ 3, M 3 , PRV 2
Tak nevím, jestli bude rozdávat trojky i na vysvědčení???~e~ Byla jsem překvapená.
Svoji holku rozhodně nepovažuji za génia. Ale asi patří opravdu k těm chytřejším.
 Delete 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 14:26:40)
margotko,

také jsem nucena dát na vysvědčení podobné známky několika dětem. A budu dávat zase ~7~. Nejhorší na tom je, že ty děti opravdu na víc nemají, přes veškerou práci ve škole i doma, no a ať člověk říká, co chce, že třeba i ta trojka znamená dobrý atd, tak taky chtějí jedničky, ne že ne....

Zlaté slovní hodnocení.
 sovice 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 14:34:14)
Delete, vřele souhlasím. Moje děti byly vždycky v pohodě, škola jim šla a bavila je, tak jsem to moc neřešila, ale v průběhu času člověk potká tolik různých podivností a dětí, které škola vůbec netěší, že je to fakt smutné. A mánie známkování na tom má velký podíl.
 K_at 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 13:27:21)
Vubec tenhle postup nechapu. Slysim to ze vsech stran, jaky je na prvnacky tlak. Nerozumim tomu. Clovek jim 3 roky v MS rika, ze dulezita je snaha a odvaha veci zkouset. A behem par mesicu v 1.tride zjisti, ze nejaka snaha jim je na dve veci. Bud jsi dokonaly nebo mas za 3. A ze snazis...no asi malo, kdyz to neni perfektni. Nedivim se, ze hodne deti skolu nesnasi.
 Yuki 00,03,07 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 13:30:23)
Kat ~g~

a pak se divíme, že děti nemají zájem o učení, nečtou, nechějí si chystat věci, nechtějí o škole ani mluvit, otráví je to během prvního půlroku
 K_at 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 14:52:02)
Nedivim se jim. Kdyz vidim, jak hrdi jsou budouci prvnaci...nateseni a pripadaji si duleziti ( ne vsichni, moje draha to mela na haku...). A potom prijde stret s realitou.
 Monty 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 14:56:04)
Kat,
no, a nejsou-li všichni hrdí a natěšení (já třeba takových dětí moc neznám, i když samozřejmě existují, jen těžko říct, v jakém jsou poměru k těm druhým), má učitel brát v potaz to, že někdo natěšený je a druhý to má na salámu? ~d~
 K_at 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 16:02:48)
V prvni tride? Ano, toho, kdo to ma na salamu, trocha podpory muze motivovat. Ale trojka naopak muze definitivne presvedcit, ze to je ve skole fskt na prd. Jako chybi mi casto u tech prvnacku prosty selsky rozum na strane ucitele. Smysl pro to, ze ty deti prochazi zivotni zmenou. Naroky jsou na ne velke. U nas treba dostaly ucitelky zakaz razitek, obrazku, hvezdicek atd. Pritom pro dite je to jasne srozumitelna komodita....
 K_at 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 16:18:14)
Dítě v první třídě se učí pracovat a fungovat jiným způsobem než doposud. Musí podávát nějaké výkony několikrát za den, soustředit se, ovládat se, komunikovat, dělat v určitou chvíli určitou věc atd. Samo o sobě to je dost zásadní předěl mezi předškolákem a školákem. Já první třídu chápu jako cestu k něčemu: základům gramotnosti, sebekázně, především ale práce jako takové. A někdo naskočí hned, někdo bojuje, někomu to trvá většinu roku a někdy celý život. Co dokáže trojka pozitivního změnit u prvňáka? Asi nic.
 kachna_ 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 13:32:18)
Jo a ještě když umíš víc, tak se dozvíš, že tohle paní učitelka nechce. Já už se tak těším, až bude dcera ve druhé třídě, kde mají normální učitelku.
 Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 13:47:57)
no jo, ale to by se muselo komplet zrušit známkování jako takové :-)
těžko totiž známkovat snahu, známky vždycky hodnotí jen výsledek...
v současné situaci je podle mne hlavně na rodičích, aby dokázali dětem interpretovat význam známek...
 Yuki 00,03,07 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 13:51:10)
rodič nemůže interpertovat význam známek, když jednou je to známka skutečná a jindy je to známka motivační a jindy je to známka horší proto, aby...
a často roič netuší, za co známka vlastně je
 Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 13:56:58)
no a jak teda víš, proč ta známka je neodpovídající? případ kdy dítě chybělo je přece jasný - víš, že látku fakt neuměl (byť ne vlastní vinou) a víš, že je to něco, co se musíte doučit... ideálně se domluvit s učitelkou, že chyběl, doučili jste se a požádat o přezkoušení... proč by se mělo dítě cítit demotivované ohodnocením vědomostí? to snad jen v případě, že se mu nedostává ani doma konstruktivní kritiky...
 Yuki 00,03,07 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 14:17:04)
orosímtě a proč ho zkoušela? ona nevědděla, že po třech týdnechc neumí? ve školním řádu každé školy je, že si děcko doučí, co zameskalo a je tam způsob omlouvání
k čemu teda?
já jsem potřebovala vě+dět, že neumí? já jsem to věděla, vědal jsem, že nebyl ve škole, nevěděla jsem, co dělali, stejně tak to nevěděl syn, neměli jsme přesně informace, věděli to všichni zúčastnění

známkovat za toto období je přece bbost a needělá se to nikde, nejen na prním stupni, tam je to fakt sprostý
 Delete 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 14:48:39)
Yuki,

podstatou tohoto problému je hlavně to, že se závěrečná známka dělá prostě tak, že se nějakým způsobem zahrnují průběžné známky. Někdy se tam zohlední i nějaká ta snaha a tak, zejména když to není úplně čistá jednička, dvojka, trojka, ale pořád je to víc nebo míň průměr všech průběžných známek.

Kdyby to bylo tak, že učitelka ohodnotí písemku po nemoci trojkou a okomentuje, že teď je to na trojku, ale do závěrečného hodnocení ji bude počítat, jen když to příště nebude lepší, tak je to už úplně jiné.

Velmi často ve školním hodnocení chybí rozdíl mezi průběžným hodnocením, které by mělo mít jen informační charakter, jak na tom dítě je momentálně a jak se vyvíjí, a mezi závěrečným hodnocením toho kterého tématu, souboru znalostí, kde už je dostatečně procvičeno, dítě mělo čas se podle předchozích hodnocení doučit, co mu nešlo, a zbývá jen zhodnotit, kam až se dokázalo dostat.

To beru jako největší bolest známkování, že když se tři děti začnou vě škole učit sčítat do deseti, a to jedno už to umí, tak má od začátku 1, 1, 1, 1....a tedy 1. Druhé dítě je poměrně bystré, začne 2, 2, 2 a pak už samé jedničky....třetí dítě nejdřív vůbec nechápe, hodně doma dře a vývoj je 5, 5, 4, 3, 2, 1, 1, 1, 1...Tak první dítě dostane 1, druhé podle poměru dvojek a jedniček dostane jedničku nebo dvojku, no a poslední dítě skončí s trojkou....přitom ale všichni tři nakonec to učivo zvládli výborně.
 Yuki 00,03,07 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 15:49:05)
Delete, opřesně, kdo má na jedničku proto, že pochopí hned má jedničku automaticky a nehne prstem, kdo se nadře, ale zvládne, tak má ve výsledku stejně tu trojku, to je prostě špatně

na prvním stupni se to dá ohlídat a upravit, trochu se známnkou čarovat, a je strašně dobře, když to některý učitel opravdu dělá

třídní mých starších kluků říkala, že v první třídě dává všem jedničky, prootže všichni se snaží, všichni chodí rádi do školy a všichni se naučili číst, počítat do 10 (nebo kolika) a umí se podepsat

že to někdo uměl ještě před nástupem do školy a jiný to zvládl na poslední chvíli v půlce června, to je jedno, teď to umí

tento přístup je podle mě u prvňáčků daleko lepší než motivační trojka, aby se začal víc snažit a je to lepší než prapodovně spravedlivá známka podle průměru

nezáleží přece na cestě, ale na výsledku

jenže od druhé třídy dál už to funguje jinak a škoal přestává děcka bavit

já bych známky zrušila, kdo to má na háku, ten se učit nebude nidky a kdo chce mít znalosti, ten se bude zodpovědně učit i bez strašáku známek, možná těch druhých bude víc, když odpadne stres, a možná odpadne i spousta důvodů k svárům ve třídě a třeba i nějaká ta šikana, prootže nikdo nebude tém nejblbějším, kdo má samý blbý známky, a nidko nebude tím, dko má za všech okolností jedničku a vždycky ví všechno
 splechtulka & M+J+R 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(17.5.2016 16:04:45)
Jj 5 na začátku října v 1. třídě. Vysvětlení: tak dlouho to cvičíme, ona tu 5 snad chtěla! No " deštíčkovou čárku " si asi obě budem pamatovat do smrti ( je to tady šikmá u l,k,h).
 Jahala. 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 15:52:34)
Delete strašně zajímavé tvůj pohled máš pravdu nakonec to všichni umí na 1. Četla jsem tvůj příspěvek otci učil 40 let. Řekl že to jednou udělal v chemii hrubě takoví číslo 3 dal za 2 nelíbilo se to spolužákům. Kupodivu ne jednickarum, ale trojkarům co to celou dobu uměli tak mi dobře.
Psaní pisemek po nemoci mi přijde fakt hrůza. Za mě byl národ min týden hajeny pokud se psala písmenka vzal si učitel pomarody ke katedře a ryhchle s nimi probral to nejpodstatnější. U CJ a M za me bylo běžně doučování jednou týdně od 7 a učitel řekl ten po nemoci nebo po zpackané pisemce až přijdou. Když se někdo přihlásil na opravu tak mu učitel špatnou známku škrtl. Znamkovali přísně, ale tohle bylo takové lidštější.
 Delete 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 19:15:22)
Jahalo,

mám problém rozklíčovat tuto část tvého příspěvku ~f~:

Řekl že to jednou udělal v chemii hrubě takoví číslo 3 dal za 2 nelíbilo se to spolužákům. Kupodivu ne jednickarum, ale trojkarům co to celou dobu uměli tak mi dobře.

Co se týče psaní písemek po nemoci, tak já to mám ve třídě nastavené trochu jinak, ale je to i tím, že klasické písemky nedávám. Takže nechávám všechny psát (dělat) všechno, klidně i po delší absenci, ale když něco nejde hned, tak si jen povíme, co dohnat, doplnit....jenže většinou to hned jde, protože nenutím dítě doma dopisovat všechna cvičení, ale jsem domluvená s rodiči, že jakmile se dítěti uleví, tak že učivo doplní (ne cvičení, klidně ať mají prázdné pracovní sešity, když umí). A radši ať ho nechají o pár dnů déle doma na rekonvalescenci, než ho hodit opět do zátěžového prostředí, jen aby nemuselo moc dohánět. No a plus tedy ještě, že když není vše po návratu do školy 100%, tak ten týden prostě ty horší výsledky nezapočítávám...ale ono to není potřeba, ty děti umí, co umět mají, a evidentně to takhle vyhovuje i těm rodičům...Jo a co a odkud se naučit, píšu každý den na web.

Těžké to mají jen v angličtině, protože ta je hodně závislá na tom, co se děje ve škole, to se dohání obtížně, i když taky co jde, tak učitelka posílá mailem.
 kachna_ 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 19:56:32)
Delete, jsem ráda, že učitelky jako ty existují ~g~
 Jahala. 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 20:55:16)
Delete, promiň.
Jednou to táta udělal žákovi číslo tři z tvého příkladu dal na konci ne za jedna, ale za dva. Vadilo to spolužákům (gympl) ne jedničkářům, ale trojkařům takovým těm co to měli za dobře od začátku do konce.
 Delete 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 21:40:31)
Jahalo,

díky.

Tak samozřejmě, že když s tím začneš na gymplu, tak to vadí, protože je to něco proti zvyku, proti něčemu, v čem nějakých 10 let vyrůstali. Pramení to z nepochopení a třeba i z toho, že tím, že to tak nebylo nastavené na začátku, tak jim to prostě přijde nefér. Kdyby všichni ti trojkaři od začátku věděli, že když do té a té doby prokážou, že látku ovládají, tak dostanou tu konečnou známku a ne průměr, tak některé z nich to třeba nakoplo. Takhle prostě jeli v tom, že i kdyby to napsali na jedničku, stejně mají trojku (podle průměru), tak nemá smysl vydávat energii navíc.
 Jahala. 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 22:08:12)
Máš pravdu, ale začít s tím jde kdykoliv když jim to vysvětlíš na příkladu. Ti starší to brzo pochopí stačí aby se toho chytil jeden. Podle me to už některý středoškoláci pochopili. Nechodí moc do školy pak sou ná přezkoušení a naučí se na jednou a co dostanou maj ná výzu.jen musí hlídat počet předmětů aby nebyli v háji.
 Delete 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 22:13:05)
Jahalo,

však jo, oni to pochopí, jen jim to člověk prostě musí sdělit dopředu, ne až potom, co to zavede. Jinak prostě jedou v těch zaběhaných kolejích a každé vybočení, s kterým nemohli dopředu kalkulovat, jim přijde nefér.
 Delete 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(17.5.2016 16:00:23)
Milado,

já si ani tak neeviduju, kdo kdy chyběl (jo, mám to ve škole v e-třídnici, takže kdybych chtěla, mám se kam podívat), jako spíš jak na tom kdo je...víceméně pořád vím, co kterému dítěti jde a nejde, a většinou i proč to tak je...a podle toho s ním pracuju....za neznalost netrestám, tam se snažím pomoct, jak můžu, ale pokud někdo lajdačí, jsem hodně protivná ~l~.
 Zufi. 


Milado 

(17.5.2016 17:50:42)
Toto dělám 29 let, ale mně nikdo nezatleská.
 Zufi. 


Re: Milado 

(17.5.2016 19:52:35)
No to já též.
 Zufi. 


Re: Milado 

(17.5.2016 20:15:42)
Nemusíš:-)
 . . 


Re: Šuplíku 

(18.5.2016 10:51:15)
~g~
 . . 


Re: Divá Báro 

(18.5.2016 10:50:41)
~g~
 . . 


Re: Zufi 

(18.5.2016 10:52:28)
~g~
 Lexi. 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 14:44:19)
"případ kdy dítě chybělo je přece jasný - víš, že látku fakt neuměl (byť ne vlastní vinou) a víš, že je to něco, co se musíte doučit... ideálně se domluvit s učitelkou, že chyběl, doučili jste se a požádat o přezkoušení... proč by se mělo dítě cítit demotivované ohodnocením vědomostí?"
- za mých školních let nebyl cca týden po vícedenní nepřítomnosti žák zkoušen a pokud třída psala písemku, on seděl a koukal na ně - tehdy učitelé chápali, že když žák chyběl, logicky látku neumí a pár dní trvá, než si ji doplní a naučí - a mě to tak přijde v pořádku
Nevím, komu čemu pomůže, když žák dostane špatnou známku z látky, na kterou chyběl a ještě si ji nestačil doplnit ~a~
 Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 15:00:27)
ale učitel přece nemusí (neměl by) započítat pak špatnou známku do celkového hodnocení (zvlášť pokud dojde pak k přezkoušení)... já to beru jako výstrahu, že se to doučit musí... za mých let se taky žák omluvil tím, že chyběl a nepsal, ale bohužel to často vedlo k tomu, že danou látku neuměl ani za měsíc, protože když se to bralo, tak přece chyběl... a určitě to nebylo nic výjimečného, vzhledem k tomu, kolik třeba jen vtipů z té doby k tomu bylo...
 Lexi. 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 15:10:51)
" za mých let se taky žák omluvil tím, že chyběl a nepsal, ale bohužel to často vedlo k tomu, že danou látku neuměl ani za měsíc, protože když se to bralo, tak přece chyběl"
- my jsme se po absenci také omlouvali, ale doba hájení byla cca týden, po měsíci by nikdo na "já jsem tehdy chyběl" nereflektoval, látku se převážná většina z nás vždy doučila
 sovice 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 15:11:13)
Výstrahu? Přijít po nemoci do školy a hned dostat výstrahu? Za co? Proč neoznámit, že za adekvátní dobu si dítě test dopíše nebo bude přezkoušeno jiným způsobem?
 withep 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 13:32:15)
Synova učitelka měla pár zajímavých výroků, ale zase ne něco zvlášť vtipného. Raději vzpomínám na svá vlastní studentská léta, třeba na zoufalý výkřik němčinářky "Děťátka, já si na vás pořídím zbrojní pas!" nebo vtipkování ředitele na maturitním večírku "Kdybych byl věděl, že tak pěkně malujete, byl bych vám dal jedničku z chemie." :-)
 00 


už se těším na září 

(16.5.2016 13:59:06)
Vzhledem k větám paní uč., už se těším na září, až se jí vrátí 26 dětí po prázdninách. Kolik jim dá času na opakování, na uklidnění a kdy bude dávat jen 3 a kdy už i 5.

Syn chodil rád první dva měsíce, pak dostaly zákaz hraček a od tý doby remcá. Teď už se těší na 2.třídu, protože už zase bude moci vzít i hračku, tak třeba ho to namotivuje i jinak :-)

Nevím, jestli je to jen jeho povaha nebo i díky p.uč., že je třeba víc nezaujme pro výuku. Ale beru to tak, že známky má pěkné až na pár vyjímek, holt máme všichni blbej den. Takže se z toho nehroutíme a syn asi vůbec.
 Kia Mary 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 14:17:53)
Paní učitelka to možná nemyslí zase až tak doslova, ale každopádně to podává poněkud podivně. Možná mají v učitelském sboru vzájemné neshody mezi sebou a odnášejí to pak děti.

Každopádně píšu hlavně proto, že mi připadá, že rodiče a veřejnost obecně šijou do učitelů snad nejvíce ze všech možných povolání. Jistě, někdy je fakt důvod a rodič má pochybosti.
Ale já mám třeba velké výhrady i k jiným konkrétním lidem v jiných profesích - neochotné prodavačky s kyselými výrazy ve tvářích, protivní řidiči v busech, ubrblané uklízečky, nafrnění lékaři, neochotné zdravotní sestry, přitouplé servírky v restauracich atd.
Je to vždy o lidech. Ale jak vidno, učitelé jsou na paškálu zdaleka nejvíc.
 Alena 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 14:25:25)
"Je to vždy o lidech. Ale jak vidno, učitelé jsou na paškálu zdaleka nejvíc. "
TO bude tim, ze kdyz narazis na otravenou prodavacku nebudeto mit takove nasledky, jako kdyz tve dite narazi na spatneho ucitele.
 Kia Mary 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 19:30:30)
Jaká je definice špatného učitele?
 Monty 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 14:48:27)
No, a to je právě důvod, proč jako rodič očekávám v rámci možností objektivní zhodnocení práce svého dítěte.
Jedničky za snahu můžu brát v tělocviku nebo ve výtvarce. Jinde mi nepřijdou v pořádku.
 . . 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(17.5.2016 16:04:24)
Monty, "Jedničky za snahu můžu brát v tělocviku nebo ve výtvarce. Jinde mi nepřijdou v pořádku."

Tohle je zajímavý aspekt věci. Jaký je rozdíl mezi nadáním na výtvarku, tělocvik, hudebku... oproti nadání jazykovému, na matiku?
 Monty 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(17.5.2016 16:08:26)
"Jaký je rozdíl mezi nadáním na výtvarku, tělocvik, hudebku... oproti nadání jazykovému, na matiku?"

Slupko,
pokud bude ve výtvarce a tělocviku teorie, tak žádný.
Proto jsem neuvedla hudebku - každý nemá hudební sluch, ale každý se může naučit něco o Smetanovi nebo o hudební teorii.
 . . 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(17.5.2016 16:47:52)
Monty, ve výtvarce a tělocviku by klidně teorie být mohla (nepamatuji se, jak to bylo na základce), ale o to mi nejde. Stejně, jako v tělocviku je pro nadané dítě kotoul bezproblémová záležitost, kterou se prakticky nemusí učit - stačí když mu ho někdo ukáže, tak pro nadaného jazykáře je gramatika levou zadní (nasaje ji s prvními přečtenými knížkami). Matiku pro jistotu vynechám, ať se nám to někam nesveze...

Dle mého výkon v tělocviku je možné hodnotit jako výkon (čas v běhu, délka skoku), a je to ovšem stejně nesmyslné, jako hodnotit výkon v gramatice.

Protože on i ten nemotora se může kotoul naučit, pokud tomu věnuje dostatek času, případně má kvalitní podporu od pedagoga, stejně jako tu gramatiku. Pokud je někdo tupý na češtinu, a učí se, má za 3, protože na víc stejně nemá kdyby se uučil - stejně těch pár chyb v písemce udělá. Pokud je někdo nemotorný, a trénuje kotoul, dostane z nepovedeného kotoulu 1 za snahu, protože na víc nemá?

Aby bylo jasno, nejde mi o to známkovat výchovy, naopak. Celý koncept známkování je nějak mimo.
 Monty 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(17.5.2016 17:29:32)
Slupko,
problém spíš vidím v tom, že těch tupých je minimum. Většina dětí se to naučit může, i když na to každé musí vynaložit jiné úsilí. Základka není Oxford. Spíš je to tak, že ti, kterým to nejde samo a ani je to nebaví se na to prostě vykašlou. To bylo "za nás" a je to tak pořád.
Jenže vykašlat se na tělocvik/výtvarku má poněkud jiný dopad, než vykašlat se na češtinu.
 . . 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(17.5.2016 18:45:43)
Monty, "Jenže vykašlat se na tělocvik/výtvarku má poněkud jiný dopad, než vykašlat se na češtinu."

no, a to je dobře? Neměla by se stejná váha (v základním vzdělání) dávat češtině jako tělocviku, výtvarce, matice, ...? Všem oborům vzdělanosti? Všestranně rozvíjet - dát možnost poznat, podpořit v naučení základů, vést k návyku pokusit se zvládnout i to, na co nejsem šikovný... ono se třeba ukáže, že až tak nešikovný nejsem, jen mi chybí základy, návod, aspoň minimální cvik. Člověk, byť moderní, dnešní, není přeci jen "rozum" (znalosti).
 Monty 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(17.5.2016 18:51:10)
Slupko,
nevím. Nikdy nevymyslíš systém, který by vyhovoval všem a byl naprosto spravedlivej.
Přesto si myslím, že neumět kotoul nebo nakreslit pejska je přece jenom trochu "jinde", než neumět pořádně česky. ~d~
 . . 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(17.5.2016 18:56:54)
Monty, a to já si myslím, že umět sebou v případě potřeby obratně mrsknout a nakreslit co chci je stejně důležité, jako umět slušně rodný jazyk a počítat. Prostě základy.

Ohledně spravedlivosti systému: nechtěla bych být ten, kdo ho má vymyslet. Ale doufám, že se o to stále někdo pro věc zapálený, zodpovědný a schopný pokouší.
 Monty 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(17.5.2016 19:04:55)
Slupko,
fakt nevím, myslím že v tomhle žádná "univerzální pravda" neexistuje.
Beru to z pozice člověka, kterýho moc nezajímá, jak kdo umí kotrmelec nebo cokoli nakreslit, ale pravidelně přichází do styku s jazykem - a bohužel minimálně 50% středoškoláků i vysokoškoláků dělá v oficiálním písemným styku chyby, který vyloženě bolí. ~;)
 . . 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(17.5.2016 19:11:41)
Monty, nojo, bolí tebe (ty chyby). Ale ty lidi? Ty bolí záda, protože blbě a dlouho seděj, místo aby se protáhli někde na lezecký stěnce, prošli po parku, zapinkali s dítětem... a bolí je duše, protože nevidí, neumí si užít krásu kolem sebe, neumí si zabrnkat na piáno nebo jinak se umělecky uvolnit, realizovat...
 Monty 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(17.5.2016 19:18:41)
Slupko,
to je sice ušlechtile řečený, ale tak jsem to nemyslela. Navíc já mám klienty většinou humanitně vzdělaný, s uměním nemají problém, ani s tím tělocvikem ne, co tak vím, ovšem vysvětlit jim třeba jen jednoduchá pravidla interpunkce je zhola nemožný. ~;)
Na druhé straně, moje zkušenost praví, že kdo to v sobě nemá, tak se to nenaučí - kotrmelec asi ano, ale vnímat umění ne. Resp. v tomhle směru se hůř překračuje vlastní stín a aby to někdo dělal naoko, z musu... to je taky blbost, že.
 . . 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(18.5.2016 10:48:51)
Monty, "Navíc já mám klienty většinou humanitně vzdělaný, s uměním nemají problém, ani s tím tělocvikem ne, co tak vím, ovšem vysvětlit jim třeba jen jednoduchá pravidla interpunkce je zhola nemožný."

No, vidíš, sama to píšeš - humanitně vzdělaní, a přesto "vysvětlit jim třeba jen jednoduchá pravidla interpunkce je zhola nemožný". Prostě jsou na to tupí, a základní škola to nemohla zvládnout ani pomocí známek, ani jinak. Neb je to zhola nemožné.

A teď pozor. Co tak hrozného se děje, když tito lidé používají chybně interpunkci? Co je to za "jiný dopad", než mít problém s uměním nebo pohybem? Kromě tvojí bolesti nad zmršeným textem?
 Monty 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(18.5.2016 10:54:56)
"Prostě jsou na to tupí, a základní škola to nemohla zvládnout ani pomocí známek, ani jinak. Neb je to zhola nemožné."

Slupko,
nemyslím si, že jsou na to tupí.
Jsou nad to povznesení.
Zapamatovat si - např. - že před interpunkčním znamínkem na konci věty není nikdy mezera je jen o tom to CHTÍT.

 . . 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(18.5.2016 10:57:39)
Monty, ale no tak ~t~ tak je sice možné jim to vysvětlit, ale jsou nad to povzneseni. To vyjde prašť jako uhoď. Zjevně ani špatné známky v době, kdy za to známkováni byli, je nepřiměly k nepovznášení.

Takže znovu: a co jako? Jaký to má dopad, kromě tvého úpění nad devastací rodného jazyka?
 sovice 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 14:29:45)
Jsou okamžiky, kdy je lepší písemná komunikace. Ústní snese leccos, i takové výroky jako jsou popsané v téhle diskusi, ovšem písemně by se imho pedagogové častěji zamysleli, pochybuji, že by např. nějaká učitelka napsala rodičům, že snižuje známky o stupeň z ničeho nic kvůli tomu, aby si kolegové na druhém stupni nemysleli - a pokud by to napsala, dalo by se o tom diskutovat - namítnout a s písemným podkladem v ruce se obrátit třeba na ředitele školy.

Mám tuhle zkušenost s úřady, když vím, že něco má jít a oni mi přesvědčeně tvrdí, že to ne, žádám písemné vysvětlení, pak spousta věcí najednou jde.

Jsem všemi deseti za spolupráci, ale některým zjevným absurditám a zjevným křivdám fakt není vhodné přihlížet, učí to ty děti, že mají "držet hubu a krok", že proti nadřízenému neexistuje zastání či možnost námitek... a pak se divíme, jak po sobě někteří dospělí nechají šlapat např. v zaměstnání.
 Adda6a 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 15:29:52)
"Já jsem teď přísnější, abych pak mohla slevit.
Kdy chce slevit? V červnu? Příští rok?"

Je to sileny, ale zeptal se ji nekdo tyhle otazky? Dal ty ucitelce nekdo zpetnou vazby ve smyslu, ze keca nekonecne kraviny a 25 dospelych lidi ji to nebude tolerovat? Treba by to pomohlo.

Stejne tak tahle "řekla rodičům, že teď bude dávat o stupeň horší známky, aby za ní pak nechodili kolegové z 2.stupně"
Co na to rodice? Upozornil ji nekdo z posluchacu tohoto blabolu, ze znamkovani reguluje skolni rad a jedna ucitelka se ho nebude posouvat jednim nebo druhym smerem? Dotazal se nekdo jestlipak mila pani zavadi sestky? Co ona na to?

To ze ji to rodice toleruji tu ucitelku neomlouva, rozhodne ne. Ovsem z nich to dela stejne blbce, ne-li vetsi.
 00 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(16.5.2016 18:07:05)
Tak my měly bohužel schůzky konzultační, tedy jednotlivě. Jelikož jsem byla mezi posledními, hned na úvod na mě p.u. vybafla, co se týče známkování, jsem teď přísnější atd. ... a já tedy pochopila, že opravdu jí pár rodičů přede mnou řeklo svůj názor. To jak přijaly tenhle její argument nevím. Já se ozvala ve smyslu, že může dát 1- apod, a ona, že taková známka není. Další dvě maminky, které znám, se chystaly i za ředitelkou, v dobrém toto probrat. Nakonec jsem u ní skončila jen já, aspoň prozatím. A řekla jsem jí to. Prý řeší známkování v celé škole, že o tom debatují, aby to bylo férovější jak vůči nadanějším, tak i pro ty méně zdatné. Tak uvidíme. A že s učitelkou promluví.

 2.10xb-116 


Re: Učitelé a jejich zajímavé výroky. 

(17.5.2016 8:00:49)
ale to mas malinko popletene. Ona by dala 2, ale protoze je hodna, tak zavre obe oci a da 1. A ted oci prestane zavirat.

detem to prospeje. V paty nejsou maly.

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.