Louisa Z. |
|
(2.5.2016 11:29:21) Pumo, je to tak jak píše Yuki. Škola přijímající pošle rozhodnutí o přijetí škole původní, na základě toho škola původní dítě odhlásí. Ty potom oběhneš jídelnu, hospodářku, odhlásíš kroužky, družinu.
Jinak z vlastní opakované zkušenosti - rozhodnutí o změně školky (vedením školky neřešená šikana) i školy (neschopná, komunikaci odmítající učitelka) považuju za jedna z nejlepších životních rozhodnutí. Myslím, že i dítě by mělo dostat signál, že nějaké chování je nepřijatelné a pokud není možné domluvit změnu, pak není důvod si toto nepřijatelné chování nechat líbit i přesto, že je prováděnou autoritou - učitelkou. V obou případech po změně MAXIMÁLNÍ spokojenost, rozkvetlé dítě, které nemusí mít strach před šikanujícím spolužákem či řvoucí, zakomplexovanou učitelkou, která navíc není schopná kvalitně naučit učivo prvního stupně.
Jen je škoda, že jsou školy aktuálně tak přeplněné, že výběr dobrého učitele je možný jen do míry, do jaké je kapacita. Bylo by prima, kdyby se učitelé, neschopní kvalitní výuky i komunikace, dozvěděli alespoň odlivem žáků, že jejich chování je nepřijatelné.
|
Puma |
|
(2.5.2016 11:49:15) Tak to vám moc přeju!
Sama cítím, jaký balvan mi spadl ze srdce, když jsme to začali konečně řešit. Dítě po zkušebním dnu odcházelo vysmáté, výuku hodnotilo jako zábavnou a zajímavou, naprosto v šoku, že děti mají nějakou volnost. Měla jsem obavu, jestli nebude problém ve změně dětského kolektivu (společnost dětí v původní škole byla skvělá, a to mě taky brzdilo udělat změnu dřív), ale i tam bylo přijato naprosto přirozeně a kladně. Vím, že to byl jen jeden den, ale spoléhám na radary dítěte.
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(2.5.2016 12:05:16) A ono je třeba se v 1.třídě učit? Kromě napsání úkolů samozřejmě...
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(2.5.2016 13:54:37) psaní jsme s dětmi jen tak nikdy neprocvičovali. ( jen dú). Čtení měli vždycky úkol v čítance, případně si už pak dcera četla sama. Slovíčka neměly.
|
|
|
kachna_ |
|
(2.5.2016 13:07:13) My jsme museli dítě jenom v dubnu naučit měsíce v roce a přiřazení ročním obdobím, hymnu, počítání bez prstů (prý smí používat osu), hodiny (ale to by se možná naučila ve škole, jenže byla nemocná), abecedu, z češtiny a matiky jí prý vychází 2-.
Dnes a denně si lámu hlavu tím, co tam sakra s nima v těch deseti dětech může celý den dělat.
|
Louisa Z. |
|
(2.5.2016 13:12:49) Jo jo, Lenko. V našem případě paní učitelka vyprávěla dětem historky ze svého mládí (například to, jak je učitelka mlátila pravítkem) a dítě se mě potom s vykulenýma očiskama doma ptalo, jestli jsem taky ve škole byla bita. Taky měli hromadu mimoškolních aktivit, což nic proti tomu, pokud by důsledkem toho nebyla skutečnost, že ho všechno musím naučit doma.
No a potom jim v první a ve druhé třídě dávala kontumační jedničky i bez znalostí a od třetí třídy seznala, že už jsou dostatečně velké na horší známky a začala na ně valit trojky, čtyřky a kule za to, co se doma nenaučily.
|
|
|
|
|