Monty |
|
(27.4.2016 10:27:38) Yuki, na stránkách synovy školy stojí: Aprobovanost učitelů činí 95%
|
Yuki 00,03,07 |
|
(27.4.2016 10:30:12) Monty, to ale fakt nneí běžný stav
|
Monty |
|
(27.4.2016 10:41:26) Yuki, ale jo, věřím, že na malých městech a na venkově může být jiná situace. Jen si prostě nemyslím, že se to týká VŠECH škol a že jsou všechny školy hrozné.
Mmch., našla jsem v pokoji synův sešit angličtiny. Nevím tedy, co by měly dělat děti v sedmé třídě v AJ, jestli překládat Shakespeara nebo rovnou psát samy sonety v pětistopém jambickém verši, ale já jsem celkem nenáročný rodič, mně čas předpřítomný prostý a minulý prostý celkem stačí, když to bude dítě ovládat.
|
Federika |
|
(27.4.2016 10:43:17) Monty. mně by to nestačilo . A jsem ráda, za jiný možnosti. je to taky o očekávání a potřebách. Já netvrdím,že nejsou žádný jiný další cesty, našetřit poslat dítě na rok do anglicky mluvící rodiny apod...
|
Monty |
|
(27.4.2016 10:46:22) Federiko, já vím, ty vyžaduješ ty sonety už na prvním stupni, ale každý má trochu jiné priority.
|
Federika |
|
(27.4.2016 10:48:57) sonety ne. Ale od první třídy četbu v originále, kvůli slovní zásobě, chci,aby byly schopný psát eseje na úrovni podobně starých dětí v anglicky mluvících zemích apod..A chci,aby byl od nejútlejšího věku další jazyk,pokud možno podobným způsobem. Ale já se netajím svým postojem k výuce cizích jazyků a svými nároky na děti v tomhle směru. A vím,že to na běžný ZŠ nejde zajistit-nejen kvůli vyučujícím,ale i kvůli tomu, že většina rodičů to takhle nechce, děti nejsou motivovaný ani podporovaný.
|
Monty |
|
(27.4.2016 10:55:48) Federiko, nevím, jestli si dítě píše nějaké eseje, ale vím, že v AJ čte, sleduje filmy a normálně konverzuje. Pro dnešní děti je angličtina přirozený druhý jazyk, protože ji používají denně i mimo školu. Jsou s ní v kontaktu možná víc, než byli my se slovenštinou.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(27.4.2016 11:08:51) Monty, Praha není celá ČR, fakt, věř mi to
|
|
Z+2 |
|
(27.4.2016 11:09:14) Kéž by to tak bylo. Platí to jen pro část dětí a i tam ta angličtina není nijak skvělá. Mám zkušenost s mladými co vycházejí z vysokých škol a opravdu nepřicházejí lidi co jsou schopni anglicky konverzovat. Ještě možná písemně, ale jinak je to tak maximálně dostačující.
|
|
Federika |
|
(27.4.2016 11:44:33) Monty. právě že zdaleka zdaleka ne všechny děti.Je mi jasný.že možnosti mají a je skvělý.když je využívají...
|
Monty |
|
(27.4.2016 11:51:19) Federiko, všechny možná ne, ale ty možnosti prostě jsou a má je (skoro) každý. Můj syn se i s kamarády často baví dvojjazyčně, prostě v hovoru přechází z češtiny do angličtiny, a to i s kamarádem, který chodí na venkovskou základku. A na internetu se bez angličtiny fakt neobejdeš. Syn třeba často chodí na nějaké live streamy se zahraničními YouTubery, hodně v AJ čte i sleduje videa, a když k tomu bude umět ze školy dobře gramatiku, co bych asi tak mohla chtít víc? Ve třinácti? Aby měl státnici? K čemu, v tomhle věku?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(27.4.2016 11:54:16) Monty, kde je ta vesnice, ve které chodí kamarád tvýho syna do školy? předpokládám, ž to bude okolí Prahy, možná ještě střední Čechy, kde je situace podobná
|
Monty |
|
(27.4.2016 11:55:16) Yuki, ne, na Vysočině, zhruba okolí Pelhřimova. Ale já předpokládám, že se ten kamarád angličtině taky věnuje hodně doma sám, protože ho to baví.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(27.4.2016 11:58:00) jsem ráda, že aspoň někde to třeba funguje taky - víš, ono se nedá říct, že to nefunguje nidke, ale taky se nedá říct, že když to někde funguje, tak to funguje všude
mám dva kluky na stejným gymmáziu, každý má jinýho angličtináře, jeden syn má úžasnou učitelku, druhý má mizernýho učitele na stejné škole je angličtinářů několik, je to loterie
ale třeba na zákaldce, kde učím já, je angličtinářka jedna, o jejím studiu bych tady moc nemluvila, ale nestudovala ani učitelství, ani angličtinu, nenaučí, děcka to neumí a nebaví je to a jiný angličtinář tam není
|
Monty |
|
(27.4.2016 12:13:27) Yuki, ale to já ani netvrdím. Už jsem tu psala, že moje vlastní zkušenost ze základky je spíš špatná a naprosto chápu, že se školou, která by fungovala tak jako tahle by mohla (a měla) řada rodičů problém. Když šel syn do školy, čekala jsem spíš to horší než lepší. Ale po sedmi letech, co tam je, mám úplně jiný názor a dost mi vadí, že se tu denně paušalizuje ve smyslu "základky jsou pro debily, na základce se nikdo nic nenaučí, kdo není na gymplu od šestý třídy, ten skončí u lopaty". Píšu VE SMYSLU, ne že to je přesně takto formulováno. Protože to není fér vůči dobrým učitelům, kteří svoji práci dělají za pár korun a v podmínkách, kdy na ně tlačí jak předpisy a nesmyslná nařízení, tak i rodiče, kteří mají pořád nějaké výhrady k jejich práci, aniž by si byli ochotní třeba jen na minutu přiznat, že je jejich dítě třeba lempl nebo se chová jako drzý fracek a chyba nemusí být na straně učitele. Já zrovna teď na rodičáku byla náhodou svědkem diskuse jedné třídní učitelky s matkou dítěte, kterému hrozí dvojka z chování (není to "hloupé dítě", má dobré známky, teď se hlásilo na 6G, ale je sígr) a jak ta matka popisovala nějaký incident, za který mu hrozí ty sankce. "On nechtěl, bylo to omylem, on mi doma přísahal..." Jo, jasně. Ptala jsem se doma syna a ten náhodou věděl, o co jde, protože se ta věc týkala jeho kamaráda ze třídy - ten byl "poškozeným" - a řekl mi, jakým to bylo "omylem". Není to fér, protože já třeba vidím jak učebnice, tak sešity s probranou látkou, mám nějakou představu o tom, jak kdo co učí, jak vede hodiny a když tu čtu povýšené kecy např. o tom, že s učebnicí/pracovním sešitem pro víceletý gympl se pracuje jinak (i když je stejná jako na té základce) a následně to, že i kdyby s ní pracoval stejně, tak to učí blbé děti a tím pádem to nic neznamená, přijde mi to k těm učitelům hodně hnusné a nespravedlivé. A jediný, co můžu udělat je obcházet ty učitele a vyjadřovat jim uznání a podporu, protože jinak slyší spíš samé stížnosti, ať udělají co cokoli, všechno je vždycky špatně.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(27.4.2016 12:24:28) Monty, ono je to všude stejný, na každé škole jsou sígři, na každé škole jsou nadaní, jenže je strašně rozdílný přístup k nim, zatímco u vás máš šanci nat, že ti syna neotráví a neodradí, tady tu možnost fakt nemám, a to jsm s klukama prošla už tři různý zákaldky a sama jsem jich prošla několik a zatím o žádné z těch škol nemůžu říct, že bych tam voje dítě nechala s kludným svědomím na druhým stupni, a to mám ve vlatním repertoáru školy vesnický, školy v okresním městě i školy v krajským městě, zatím ani jedna nestíála za nic, jen první stupeň školy v krajským mměstě, ale to byla výběrovka, která na druhý stupeň nepokračuje, proter jak sama škola řekla, nejsou schopní zajístit pokračování takto kvalitní výuky na druým stupni aktuálně čekám, že mi syn přinese předvolání do školy an kobereček, štve mě jeho učitelka, buzeruje nesmyslně a přehání, individuální přístup? nechci ho kvůli znalsotem, výuce, ale nutně ho ptořebuju u tohoto děcka kvůli psychice, měnil ise kvůli tomu školu, ona to ví, přesto mám dojem, že si na něho zasedla a jestli ji bude mít i od září, bude muset na jinou školu, řešit to budu muset nejspíš s psychologem, nevím jakým, ppp v tomto nemá vliv, ale pokud to bude potřeba, postarám s, aby ten psycholog byl fakt dobrý a nejen můj syn potřebuje kvůli něčemu, aby na něho občas někdo bral ohledy, někdy zase je ptořeba přidat práci, někdy jen povzbudit, to u vás možná jde, tady orpavdu nee
těch škol, co jsem jich prošla, je 8 a 3 s klukama, když se ptám na školy, kde jsem v našem městě ještě nebyla, je to stejný. Ty máš zkušensot s jednou školou - nemyslím teď školu, kam jsem chodila já, přestože je to ta stejá škola odkud jsme s dětma utekla
mám dojem, že ten stav je orpavdu zoufalý a špatní učitelé to kazí těm dobrým, já taky nadávám na učitele, a myslím si, že oprávněně, přestože sjem taky učitelka, jenže tím, co vidím, se sanžím učit jinak, mít jiný přístup, a vadí mi, že něktrým je to jedno a je to jedno ředitelům a je to jedno zřizovatelům a je to jedno mšmt
|
Monty |
|
(27.4.2016 12:40:38) Yuki, ale já ti věřím, že zrovna v tvém okolí jsou spíš ty horší školy nebo že s nimi z nějakého důvodu nejsi spokojená. Jsi učitelka, tak ale víš asi nejlíp, jak to ve školství vypadá, jaká je tam nesmyslná buzerace, jaké kraviny si vymýšlí MŠMT, co všechno musí ten učitel dělat, jací jsou rodiče a jaký je za to všechno plat. Moje tchyně učí celý život (na střední) a těsně před důchodem má nižší plat, než měl manžel nástupní hned po VŠ. O tom, jaký bude mít ten důchod radši ani nemluvím. A tohle paušalizování a kydání špíny na všechny učitele ničemu nepomáhá. Škodí to i těm dětem. Jednak tím, že v nich vzbuzuješ dojem, že jsou blbé a neschopné, když zůstávají v tak hrozné instituci jako je základka a pak tím, že je stavíš proti těm učitelům, když pokládáš za neschopné i je. Samozřejmě jsou špatní učitelé, jako jsou špatní doktoři, právníci, stavaři atd. atd. Ale nejsou takoví všichni. Možná mám zkušenost s jednou základkou, ale těžko je to jediná základka v celé ČR, kde to - aspoň podle mne, protože z pohledu jiného rodiče to může být nejhorší škola na světě - funguje tak, jak to fungovat má a kde neučí samí debilové.
|
|
|
Vítr z hor |
|
(27.4.2016 13:01:58) Monty, uznavam, ze neni fer, ze se tu resi a rozmazavaji spis stiznosti nez pochvaly. A treba zrovna moje deti maji ve skole uplne fantastickou tridni ucitelku, ze ktere jsme tak paf, ze si to s ostatnimi rodici spontanne rikame treba v samosce, kdyz se nahodou potkame u jogurtu. Ale je to asi normalni, malokdo sem chodi zakladat temata, aby jen tak vyjadril nadseni.
|
Monty |
|
(27.4.2016 13:10:14) Veveru, tak ono to otráví, tady projevit nadšení znamená dostat vzápětí sodu. Stížnosti se ujímají líp, najmě na školství. Já nejsem žádný milovník učitelstva, poznala jsem za svůj život dost naprosto pekelných učitelek, vlastně můj názor na učitele změnila právě až synova základka... ale fakt mi to nepřijde fér. Učitel je dneska veřejný otloukánek a já se nerada přidávám k davovému lynči, zvlášť když vím, že takoví všichni fakt NEJSOU. Upřímně řečeno, můj syn se za svými učiteli chodí RADIT, vymýšlí jim dárky - podotýkám, že mu není šest let, ale třináct pryč, své třídní z prvního stupně se šel sám od sebe omluvit za to, že se choval jako debil (a dodnes za to stydí, jemu jen připomenout první stupeň znamená vystavit ho dlouhodobé sebetrýzni)... fakt nevím, co bych si mohla přát víc. Protože dobré vztahy a důvěra mezi žákem a učitelem jsou podle mne naprostý základ.
|
|
Lída+2 |
|
(27.4.2016 13:13:29) Veveru, já jsem tu před pár lety opěvovala synovu třídní určitě by to šlo dohledat......měl ji 1-5. třídu a byla super!!!!!!
Děti ji milovali, už zase učí....jsem zjistila.
Na 8G mi vadí zeměpisář(mnozí znají a vědí proč). A angličtinářka tak na půl....smířila jsme se s tím, že musíme mít další domácí, ta je 100x lepší.
Třídní jsou taky super....oba.
|
Monty |
|
(27.4.2016 13:28:51) Lído, já tu chválila zeměpisáře a bylo mi vysvětleno, že přetěžuje děti příliš mnoha informacemi. Tak to pak nevím, jak si tady lidi představujou dobrého učitele na základce. Tenhle zadává dětem samostatnou práci, projekty po dvojicích nebo menších skupinách (v jiném předmětu měli nedávno např. natočit a prezentovat ve třídě video na dané téma, jindy dělaly po dvojicích prezentace o zemi, kterou si vylosovaly atd.), učí v nějakém kontextu, takže nebazíruje jen na prostém biflování - i když samozřejmě ty přesné informace vyžaduje taky... asi se to pro blbečky na základce nehodí nebo co.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(27.4.2016 15:47:45) Monty, moji kluci mají na gymplu taky suepr zeměpisáře, jeden učil původně na zákaldce, ale tam si an něho stěžovali, že je oc přísný a moc toho chce, tak přešel na gympl... a na rodičáku si stěžovali rodiče, že toh ochce moc a jeho přístup je jak na vš a rodičům se to nelíbí - syn je nadšený
něco jinýho je, stěžovat si na nároky, ale všimni si, že tady si většina rodičů stěžuje ne na nároky, ale na buzeraci, jako já - dvě poznámky za zapomenutí z jedné hodiny, nepřehání to ta učitelka trochu? ta stejná nedovolí třeťákovi opravný zkoušení, když po nemoci napíše blbě písemku, na gymolu mají možnost si některý písemky opravit, já tu možnost dávám taky, tady to nejde poznámky za všechno, vyhrožování děcku, zbytečný stres - to není o nárocích, to je orpavdu jen buzerace a nadřazenost školy, pak se pochoptelně začnou rodiče i děcka bránit tomu, aby si ze školy vůbec něco dělali a tím se to sype
tato naše učitelka má ráda hodný holčičky a pokud hodná holčička požaluje na kluka, kluk má smůlu, pokud je to kluk hyperaktivní, už se z toho nevyhrabe
já v současné době uvažuju o tom, že mě čeká návštěva školy, ovšem přímo debata s ředitelem a budu k tomu chtít výchovnou poradkyni popřípadě i psycholožku, domácí škola - po téměř dvou týdnech nemoci byl syn v pohdě a uměl, stačilo nám na to doslova pár hodin práce, bez buzerace a nebo bych měla začít hledat jinou školu, zatím si myslím, že s novou školou počkám, až koho bude mít syn od září, přece jenom ty dva měsíce zvládneme v nejhorším tou domácí školou, nebo mnu napíšu přímo omluvenku kvůli psychické nepohodě ve škole a nechám si to potvrdit od doktorky
umíš si představit, co udělá taková učitelka s kolektivem třídy? totálně to rozhodí, nemůžou vznikat žádný kamarádství, prootže na všechny není stejný metr, děcka jsou na sebe zlý a místro nějaké spolupráce jsou zvyklí si škodit, pak na druhým stupni taková třída nespolupracuje a chová se příšerně, od blbýho učitele přechází na druhý stupeň právě ty třídy, kde se nedá učit, od dobrýho učitele, který stmelí kolektiv, jsou třídy daleko příjemnější i při práci, bez ohledu na to, jaký je tam složení děcek, myslím jejich IQ
takže toto je možná tím hlavním důvodem, proč odchází děcka na gympl, odejít z toho šílenýho kolektivu - všimni si, že z dobrýho kolektivu děcka nejdou, ani když se dostanou
no a pak je tu samozřejměě to, jestli škola děcka něco naučí, nebo ne - já od školy očekávám, že naučí, proto tam přece děcko chodí, ne? ale to taky nesouvisí s nároky, spíš s kvalitou učitele, naopak v dnešní doběě se po nás chce, abysme měli nároky různý podle schopností dětí, zvlášť na té zákaldce, a to není za tak nemožný - za co dsotane jeden trojky, to by u druhýho bylo na kouli, ale když vím, že ten hodně slabý se fakt snaží a udělal nejvíc kolik mohl, tak mu dám i dvojku, jedničku teda ne, ale takto "nespravedlivých" dvojek jsem už dala opravdu hodně, děcko má radost a je motivovaný na příště se naučit zase, o to mi jde, já je nepotřebuju nachytávat na neznalostech ale to neznamená, že po chytrým děcku, u kterýho očekávám, že pak bude chtít jít na školu s maturitou, od toho chci víc a on ten lepší výkon podá, problém není a děckám nevadí tyto rozdíly, kupodivu :)
|
|
Monty |
|
(27.4.2016 16:13:16) Yuki, no, buzerace je na jinou diskusi, ale tady je téma o nedostatečné výuce angličtiny. Takže bych se spíš držela těch nároků. Mmch., na toho synova zeměpisáře si rodiče taky stěžujou, doufám, že ještě dva roky vydrží na žádnej gympl neodejde. Podívala jsem se do aktovky a učebnici i pracovní sešit mají také pro "základní školy a víceletá gymnázia" (což ale není relevantní, jak jsem pochopila, protože na víceletém gymnáziu pravděpodobně nosí učitel dětem do třídy Ladožský jezero na zádech). Ano, chce to po nich hodně, chce po nich samostatnou práci a učí je to tak, jak se to podle mne učit má. Lhostejno kde. Na výuku angličtiny jsem se ptala syna, než šel do ZUŠky. Nikdy si nic nevybarvovali, kreslili v první třídě a vypadalo to tak, že jim učitelka řekla něco anglicky a oni měli nakreslit, co to je (blue sock, třeba). V hodinách normálně mluví, čtou, překládají přečtený text, jestli mu rozuměli. Učebnice a pracovní sešity mají od nakladatelství Oxford (Project). V první a druhý třídě měli Cookie and friends, ve třetí a čtvrtý Chit Chat. Od pátý jedou ten Project, což znamená, že osmá třída by měla být na úrovni B1. Fakt nevím, co víc chtít od ZÁKLADKY. Samozřejmě, že je hodně podstatný, jestli se tomu dítě věnuje i doma, jestli ho to baví a chce se učit, ale to jaksi učitel neovlivní.
|
Monty |
|
(27.4.2016 16:21:51) Jo, a když jsem se syna ptala, jestli furt dokola opakujou, aby to pochopil i ten nejslabší žák ve třídě, koukal na mě jako na blbce a řekl, že kdo nestíhá, tak má prostě pětku.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(27.4.2016 16:31:43) Monty, uáááá, ano, máte štěstí na dobrou školu, my to štěstí fakt nemáme a mimochodem - právě mi přišlo pozvání na kobereček do školy, aspoň zjistím, jestli mám hledat jinou školu nebo bude stačit změna učitelky :)
|
|
Lída+2 |
|
(27.4.2016 17:26:29) Monty, já dospěla předloni tak daleko a loni znovu, že jsem donutila úču naskenovat kompletně testy domů.....a víš co zjistila doučovačka, že ona to opravuje podle nějakého klíče asi, protože jinou odpověd byt správnou neuznává....... Takže si myslím to co tu někdo psal, že toho moc neumí....a kdoví jestli se domluví, testy opravuje jako robůtek a nelze od ní cokoliv očekávat.
A manžel(je na úrovni C1-C2) po tom co zjistila doučovačka, to vzal a odkráčel s tím do školy a dověděl se opravdu to , že ona má odpovědi, který k testu jsou a pokud to tam není tak to nepovažuje za správnou odpověď.....manžel ji v každém testu našel několik vět, které šlo použít i takto, bohužel....neuspěl....
No a já se naposledy dověděla na konzultacích u mladšího syna, že věci který by vědět ještě nemusel.....tudíž je napřed a má zlepšit písmo....tak jsem ji upozornila na to, že má dysgrafii a písmo je rok od roku hezčí....odpověď: " to možná jo,ale stejně by mohl psát líp...."(má problém se vejít do linek, čitelné to je,ale nevzhledné), tak jsem syna donutila psát ob linku a je klid.
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(27.4.2016 16:23:18) Monty, ale dyť to píšu, nároky nerovnají se způsob, pokud má škola velký nároky, je to v pořádku, pokud to na základce nepřehání moc, protrože tam opravdu nejsou jen studijní typy
ale jestli konkrétně v angličtině učí učitel, který nemá donrou výslovnsot, nezná gramatiku, sám se nedomluví, pak je to špatně - a mimochodem, i takto blbý a nevhodný učitel může mít velý nároky, což by třeba znamenalo, že nutí děcka učit se na každou hodinu 20 nových slovíček a biflovat se pučky - nic to ale nevypovídá o tom, kolik toho děcka pak skutenčě umí a jak to umí použít, ani jestli to umí správně vyslovit, ten rozdíl mezi kvalitou a nárokama je ohromný
|
Monty |
|
(27.4.2016 16:28:21) Yuki, ale i nestudijní typ zvládne udělat prezentaci nebo se naučit aspoň na trojku. Vždyť cílem školy není, aby měli žáci samý jedničky, ale aby v rámci toho, čeho jsou schopný pobrali maximum. Že to někdo bojkotuje a jeho výsledky schopnostem neodpovídají, s tím učitel nic neudělá, i kdyby byl světec. U angličtiny chápu, že je více míst pro učitele než dobrých angličtinářů a že dobrým angličtinářům se za učitelský plat většinou dělat nechce. Jak už jsem psala, je to ale hodně o přístupu toho dítěte samotného, protože zrovna angličtina je dneska "všudypřítomný" jazyk a téměř se mu nelze vyhnout.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(27.4.2016 16:33:58) Monty, jistě, každý zvládne něco udělat a někdo má pětky a jiný jedničky a pak jsou ti mezi tím to samozřejmě, ale přesto si nemyslím, že by měli učit nejen angličtinu ti, co to učit neumí - nemusí být neomylní, stjeně jako děcka nemusí být neomylný, ale nesmí učit vyloženě blbě
|
|
Lexi. |
|
(27.4.2016 17:02:28) " je to ale hodně o přístupu toho dítěte samotného, protože zrovna angličtina je dneska "všudypřítomný" jazyk a téměř se mu nelze vyhnout. " - to je hodně zjednodušené konstatování
|
|
|
|
Federika |
|
(27.4.2016 16:27:06) Monfy. já od základky raději moc nečekám.Ale he skvěl.když to jde líp. B1 na konci 8 je docela hrozný.Ale iluze si nedělám.spousta dětí zdaleka ani B1 nedosávne.
|
Monty |
|
(27.4.2016 16:31:41) Federiko, a ty myslíš, že na základce je B1 málo? Že mají mít v devítce státnici? Základní školy jsou pro všechny děti, ne jen pro chytrý (a ani ne jen pro blbý, i když na Rodině je to bráno jako fakt), a samozřejmě, že jich část mít B1 nebude, jenže taky některé budou mít B2 nebo C1. Je to o jednak o tom, na co mají a pak o tom, jak se tomu věnují.
|
Federika |
|
(27.4.2016 16:35:52) Nevím.vidím tu úroveň kolem sebe.Kéž by to bylo tak.že každej pak doma čte v angličtině.kouká na filmy apod.Jasně že angličtina je všudypřítomná.ale spousta dětí se jí v tomhle směru celkem úspěšně vyhýbá.
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(27.4.2016 20:09:02) "B1 na konci 8 je docela hrozný"
Proč? Pokud dítě ve čtrnácti letech ovládá B1, znamená to, že je schopné základní konverzace a rozumí jednoduchým textům, což mi přijde dostačujcící. Za další čtyři roky, tj. v osmnácti, může být na C1. To bohatě stačí pro běžný život a stačí to i ke studiu v zahraničí.
|
Monty |
|
(27.4.2016 20:20:44) Anett, omyl. Cituji:
Intermediate (B 1) středně pokročilý rozumí hlavním myšlenkám běžného mluveného i psaného projevu obsahujícího i neznámé výrazy a to i těch, které se týkají abstraktních témat. Dokáže spontánně reagovat při rozhovoru s rodilým mluvčím. Jeho mluvený projev je víceméně plynulý. Dokáže se plynně vyjadřovat psanou formou, vyjádřit a vysvětlit tak svůj názor na současné problémy. Rozlišuje formální a neformální jazyk. Používá základní idiomatická spojení.
|
Ropucha + 2 |
|
(27.4.2016 20:27:37) Monty, já jsem to napsala velmi stručně, ale mám povědomí, jaká úroveň to je.
Zde podrobně:
Úroveň B1 Globální pohled:
Uživatel jazyka rozumí hlavním myšlenkám srozumitelné spisovné vstupní informace týkající se běžných témat, se kterými se pravidelně setkává v práci, ve škole, ve volném čase atd. Umí si poradit s většinou situací, jež mohou nastat při cestování v oblasti, kde se tímto jazykem mluví. Umí napsat jednoduchý souvislý text na témata, která dobře zná nebo která ho/ji osobně zajímají. Uživatel jazyka dokáže popsat své zážitky a události, sny, naděje a cíle a umí stručně vysvětlit a odůvodnit své názory a plány.
Pro konkrétnější určení a ohodnocení své úrovně využijte níže popsané informace:
POROZUMĚNÍ
Čtení Na úrovni B1 rozumíte textům, které obsahují slovní zásobu často užívanou v každodenním životě nebo které se vztahují k vaší práci či škole. Rozumíte popisům událostí, pocitů a přáním v osobních dopisech.
Poslech Se znalostmi na úrovni B1 rozumíte hlavním myšlenkám vysloveným spisovným jazykem o běžných tématech, se kterými se setkáváte v práci, ve škole či ve volném čase. Rozumíte smyslům mnoha rozhlasových a televizních programů týkajících se současných událostí nebo témat souvisejících s oblastmi vašeho osobního či pracovního zájmu, pokud jsou vysloveny poměrně pomalu a zřetelně.
MLUVENÍ
Ústní interakce Umíte si poradit s většinou situací, které mohou nastat při cestování v oblasti, kde se tímto jazykem mluví. Dokážete se bez přípravy zapojit do hovoru o tématech, která jsou vám známa, o něž se zajímáte nebo která se týkají každodenního života (např. rodiny, koníčků, práce, cestování a aktuálních událostí).
Samostatný ústní projev Na úrovni B1 umíte jednoduchým způsobem spojovat fráze, abyste popsal/a své zážitky a události, své sny, naděje a cíle. Umíte stručně odůvodnit a vysvětlit své názory a plány. Zvládnete vyprávět příběh nebo přiblížit obsah knihy nebo filmu a vylíčit své reakce.
PSANÍ
Písemný projev Umíte napsat jednoduché souvislé texty na témata, která dobře znáte nebo která vás osobně zajímají. Bez problémů napíšete osobní dopisy popisující osobní zážitky a dojmy.
|
|
|
Federika |
|
(27.4.2016 20:22:46) Anett, mně to přijde po těch letech málo. Ale dobře, mám to hozený jinak.
|
Ropucha + 2 |
|
(27.4.2016 20:32:47) Federiko, máš to hozené extrémně jinak Běžné dítě ten jazyk na úrovni vyšší než B1 prostě nepotřebuje dřív, než jde studovat do ciziny. A tam obvykle chodí nejdřív na střední škole, spíš až na vysoké. Pokud má žít v cizině nebo v nějakém mezinárodním prostředí od útlého věku, tak samozřejmě užije hlubší znalosti dřív, ale nemyslím si, že státní ZŠ by musely plošně připravovat žáky na tuto variantu.
|
JaninaH |
|
(27.4.2016 20:35:36) Souhlasím, že B1 na konci osmé třídy je OK. Vždyť přece jako maturitní úroveň se uznává FCE, což je B2, jestli se nepletu.
|
Federika |
|
(27.4.2016 20:40:40) a já vím, no. Vždyť jsem psala, že to od základky neočekávám, řeším to jinak.Ale líbilo by se mi to páťák má C1 prvňačka má A1-A2 A z mých známých to mají jejich děti podobně,takže jo, brala bych, kdyby ty hodiny byly náročnější. Takhle to musím pořád řešit mimo.
|
Monty |
|
(27.4.2016 20:42:04) Federiko, nemusíš, chceš. To je dost podstatný rozdíl.
A mimochodem, s A1 - A2 bych ty eseje fakt chtěla vidět.
|
Federika |
|
(27.4.2016 20:42:48) jo, nemusim. Chci.
|
|
Ropucha + 2 |
|
(27.4.2016 21:26:35) Ale jo, esej lze napsat i na úrovni A1, ono esejem lze nazvat cokoliv, co dítě vyplodí, to je prostě taková vznešená terminologie
|
Federika |
|
(27.4.2016 21:30:57) Anett, to Monty reagovala na to,že jsem kdesi psala,že moje dcera v první třídě nemusí v naší škole spojovat CAT s obrázkem kočičky,ale zadají jí esej na A4 na určitý téma. A "esej " -tak to nazývají rodilí mluvčí, v angličtině.
|
Ropucha + 2 |
|
(27.4.2016 21:35:12) Federiko, jojo, já tomu rozumím a vím právě, že vzletné označení "esej" se používá v angličtině, ale nemusí to znamenat nic víc, než prostě napsat cokoliv třeba i na základní úrovni.
|
Federika |
|
(27.4.2016 21:36:12) a já myslím,že to Monty jasný bylo.
|
|
Monty |
|
(27.4.2016 21:36:23) Anett, ovšem slovo esej znamená v češtině něco trochu jiného než slohové cvičení.
|
Ropucha + 2 |
|
(27.4.2016 21:48:39) Monty, jojo, slohové cvičení, to je přesně ten termín. A to je přesně to, co anglicky mluvící učitelé nazývají esejem
|
|
|
|
|
|
|
JaninaH |
|
(27.4.2016 20:43:27) Federiko, tak to by asi bral každý, ale realita je jiná (viz ta předchozí diskuse "have pen").
|
Federika |
|
(27.4.2016 20:46:31) Janino, ve skutečnosti je to myslím horší. Někdo tady zmiňoval školy v Praze a školy na venkově. Já bych to asi takhle nedělila,protože někde na venkově můžou mít klidně skvělou angličtinu, ale znám děti ze sedmičky,osmičky ze Šumavy a to je katastrofa, po těch letech se fakt ani nedomluví,ani ty nejzákladnější věci.
|
Ropucha + 2 |
|
(27.4.2016 21:33:11) Federiko, no je to tak, většina ZŠ má angličtinu povinnou od 3. třídy a učí ji často prvostupňové učitelky, které se prostě drží rámcového vzdělávacího plánu a běžných učebnic, které míří na prvním stupni k úrovni A1. Málokde jsou ambice na něco víc a málokde je třída složená pouze z nadaných dětí, které zvládnou byť i jen toto základní učivo perfektně.
|
Federika |
|
(27.4.2016 21:35:15) já vím. Tohle bylo v debatě o tom,že některý školy, učitelé vyjdou vstříc.Jsem ráda za to, že tam nemusí na hodině tupě sedět..
|
Ropucha + 2 |
|
(27.4.2016 21:51:24) Federiko, tak to ano, to je samozřejmě fajn, když je učitel ochotný zaměstnat jazykově zdatné dítě odpovídající činností.
|
Ropucha + 2 |
|
(27.4.2016 22:34:13) "i pro děti je to přínos."
Báro, ano, to si umím představit, že je to přínosné, když děti slyší reálně používaný jazyk přímo od spolužáka. Přesně na to jsem myslela i v souvislosti s Federičinou dcerkou, že do konverzace bych takové dítě určitě zapojila a nenechávala pracovat stranou, protože může výuku obohatit
|
Lída+2 |
|
(28.4.2016 6:42:13) Anett + 2, né všude se konverzuje po skupinkách......bohužel, nerozumím tomu, pořád píšou...všechny zkoušení probíhají písemně, jedno za pololetí ústně a maximálně 3minuty.....říkají mi už dlouho kluci.....
Ale to mě netrápí tolik jako to, že kdyby neměli studenty s ciziny, tak si anglicky moc nepokecají.....,ale už druhým rokem musí fungovat.....oni se studenti sice učí česky, ale občas je potřeba něco vysvětlit....(nezapomenu na loňskou hříčku očkování a oči....Markos byl totálně zmatený chudáček)
..to si myslel loni i Markos, že se o angličtině vlastně nemluví a jen píše(student za Španělska, který tam 10měsíců hostoval) a letos slečna z Japonska.(neumím napsat to jméno, nebudu ho ani uvádět)
byla jsem na dni otevřených dveří na němčině, ale byla jsem ujištěna, že takhle normálně neprobíhá.....tak k čemu to je, že jo.....když za celou hodinu třeba ani nepromluví.....a za čas až to budou používat, tak ty písmenka slov, který neumí napsat si můžou najít ne....,ale kdo jim vysvětlí pořádně výslovnost....to čekám třeba od té školy....teda nyní už nečekám vůbec nic a zařídila jsem se o svém.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kahlan+5 |
|
(27.4.2016 16:45:31) Monty, nevim, proc mas neustalou potrebu se vymezovat vuci gymnaziim. To ti to tak strasne lezi v zaludku? Stale opakuješ, jak mate super ZS, ale odmitas pripustit názory jinych, které se svými ZS spokojeni nejsou, a ze jich tu je. Sama rikas, ze jsi spokojena s učitelem, který je narocny, ale ze jini rodice spokojeni nejsou. Z toho mi vyplyva, ze bys byla spokojenejsi s narocnejsimi uciteli, nez rodice ostatních zaku ZS. Ti ostatní by se radeji spokojili s nekym, kdo toho po detech moc nechce, coz je presne to, co vadi rodicum, kteří davaji sve deti na gymnazia. A pro mne narocnost studia neznamena dril, neustale písemky, uceni se nazpamet, apod, prave naopak.
Jinak co se tyka urovne B1 - no kdyby na tom deti byly aspoň tak, jak se B1 poisuje, nebyly by na tom spatne. Obavam se však, ze B1 často devatakum nehrozi. Sama jsi psala, ze syna AJ bavi, jde mu, snazi se, venuje se ji. Nicmene takovi tam asi nejsou všichni a ti te B1 se spatnym učitelem na konci devate tridy nedosahnou.
|
Monty |
|
(27.4.2016 16:48:29) Kahlan, nevymezuji se vůči gymnáziím. Vymezuji se proti zde prezentované virtuální realitě, ve které učitel na ZŠ je poloviční debil a žák debil úplný. Ve skutečnosti může být na gymnáziu stejně tak dobře blbý učitel jako na základce dobrý. O žácích nemluvě.
|
. . |
|
(27.4.2016 16:51:35) Monty, "Vymezuji se proti zde prezentované virtuální realitě, ve které učitel na ZŠ je poloviční debil a žák debil úplný."
Tož to se vymezuješ vůči něčemu, co neexistuje. Taková virtuální realita zde prezentována není.
|
Monty |
|
(27.4.2016 16:58:05) Slupko, já ji tu čtu kontinuálně už několik let.
|
. . |
|
(27.4.2016 17:02:41) Monty, čteme zřejmě stejné věty (mnoho let tu), ovšem výklady máme zjevně různé. Proč pro tebe je to o (polo)debilech a pro mě o většinou (nikoli vždy) trochu nižší úrovni, než na osmiletých gymplech, to si přeber sama.
|
Monty |
|
(27.4.2016 17:05:10) Slupko, až budu mít chvilku, tak to snad zpětně vyhledám.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(27.4.2016 17:14:58) Ale Monty, i na gymplu je pár děcek, co tam fakt nepatří, vždycky se tam nadjou, ti pak odchází po kvartě jinam nebo tam zůstnou a dělají radost Gausovi, blbce najdeš všude, o tom přece není pochyb, ne?
|
|
|
|
|
|
Kahlan+5 |
|
(27.4.2016 17:02:33) Tak to opravdu není, jen když si někdo dovoli napsat cokoli o kvalite/nekvalite ZS, reagujes vždy prehnane.
|
Monty |
|
(27.4.2016 17:03:23) Kahlan, stejně přehnaně, jako je přehnaná řada těch stížností. To neznáš, s tím hrubým pytlem a hrubou záplatou?
|
Kahlan+5 |
|
(27.4.2016 17:12:35) No Monty, ale to je to, co nechapu. Na hruby pytel hruba zaplata se říká, pokud je někdo hruby na tebe konkretne. Pokud vim, nikdo nepise nic o ZS, kam chodi tvůj syn. Takze nechapu, proc si vztahujes stiznosti na uplne jiné skoly, dokonce v jinych mestech, na sebe? Nota bene, když uz ani do te skoly sama nechodis? Jediny, kdo tvrdil, ze je tvůj syn polodebil, blbecek, nebo nevim, co ještě tu padlo, jsi byla ty sama. Pokud bys mela cas a chut, zkusila bys najit jen jediny příspěvek, kdy někdo jiny nez ty psal o tom, ze tvůj syn je blbec, protože je na ZS? Opravdu by mne to zajímalo.
|
Monty |
|
(27.4.2016 17:21:39) Kahlan, když si odmyslím skutečnost, že názory z Rodiny už poměrně dlouho neberu jako relevantní a už vůbec ne jako obraz skutečné reality, pak konstatování, že na základních školách zůstávají jen hloupé děti se vztahuje na VŠECHNY tyto děti. Není třeba nikoho jmenovat. Mmch., když byl syn malý a ještě do školy nechodil, tak jsem podlehla dojmu, že to je fakt tak, jak se píše zde a také si myslela, že půjde na víceleté gymnázium. Dneska se za to stydím víc, než kdyby mi na veřejnosti spadly kalhoty. A teď se těším na pěkné příspěvky o kyselých hroznech, neobjektivních rodičích a v krajním případě nějaký soucitný na téma, že je zdraví nejdůležitější.
|
Kahlan+5 |
|
(27.4.2016 17:25:28) Monty, tak znova, kdo říká, ze na ZS zustavaji jen hloupe deti? Vzdyt ta osmileta gymnazia nemaji zas tak velkou kapacitu, to je snad jasne každému, ne? Jako fakt blbnes, sorry. Ale proc mas takovy problem uznat, ze nektere chytre deti s vice ci méně vydatnou pomoci rodicu na ty gymply jdou? Co je v tom za problem? Kdo tu z toho vyvozuje, ze na ZS zustavaji POUZE a JEN houpe deti?
|
Monty |
|
(27.4.2016 17:28:19) Kahlan, ty to tu vážně nečteš? Vždyť je to tu každý týden nejmíň jednou. Občas to tu dávám přečíst synovi a manželovi (výběrová jazykovka, následně poměrně prestižní gympl) a nestačí se divit, co se tu hlásá za hovadiny.
|
Kahlan+5 |
|
(27.4.2016 17:47:56) Monty, priznam se, ze všechny diskuse asi nectu, ale fakt mi neprijde, ze by tu vetsinove panoval názor, ze na ZS zustavaji pouze hloupe deti (definovano jak?)a na gympl odesly v pate tride všechny chytre. To jsem tu nečetla ani jednou. Nejaky ten vyber probihal uz před 30 lety. Nase puvodni ZS byla opravdu hrozna, samozrejme ta spadova, na Praze 1, rodice z toho asi nebyli uplne nadseni, takze když se ve 2. tride objevila moznost jit na zkoušky na jazykovku, tak to vůbec neresili. Takze s brachou jsme tam byli spokojeni az do 8. tridy, pak klasika prijimacky na gympl. Predpokladam, ze kdyby to bylo dneska, tak s brachou oba delame prijimacky na 8G a vzhledem k tomu, ze matka byla učitelka, my jednickari a skromne dodavam, ze ne uplne blbi, tak nemam pochyby, ze bychom se nedostali. My se s brachou museli ucit i posledních 14 dni o letnich prázdninách, abychom se tzv zajeli do skolnoho rezimu)) Mama to poněkud prehanela Takze byt dneska mala, je celkem jiste, ze od zari se pravidelne pripravujeme. Ja mam k detem jiny pristup, nevim, jak bych se zachovala, bydlet v CR. Pro nejstaršího by 8G byla jasna volba, pro dceru mozna take, pro druhého syna si myslim byl lepsi 6G nebo 4G. Proste by zalezelo na dane skole, spokojenosti dítěte, spokojenosti nas rodicu s kvalitou výuky, na zdravotnim stavu zucastnenych, atd atd. A všechny sve deti povazuju za chytre a bylo by mi celkem putna, ze si někdo mysli, ze jsou blbci, když zustavaji na ZS.
|
Monty |
|
(27.4.2016 17:52:23) Kahlan, až budu mít víc času, tak si to fakt projedu a vyhledám. Je to tu pořád. Vrací se to jak vši na prvním stupni.
|
Lída+2 |
|
(27.4.2016 19:34:34) Monty, moje starší dítě mluví od druhé třídy, že chce stavět lodě.....no a na narazíme, střední školu tu nemáme.....tudíž potřebuje vysokou, kde je?
Potřebuje jazyk a dobře.
Škola to nedává, musím ji tudíž něčím nahradit....a první co mě napadlo je doučování.
Jo fakt mám divné děti, jedno mi doneslo bibli matematiky, procvičit slovní úlohy,má Dys....chce mít jistotu....že vždy přečte co tam je.....a počítá s čím má.....
|
Lída+4 |
|
(27.4.2016 19:47:35) Lído, třeba na VUT v Brně.
|
Lída+2 |
|
(27.4.2016 19:55:59) Lído, dík věděla jsem jen o těch za hranicema...
Myslela jsem, že pochopí.....že né každý to vzdá, když má sen.....a dlouho.
|
Lída+4 |
|
(27.4.2016 20:01:35) Lído, blíž jsem to ale nezkoumala, co to je zač.
|
Lída+2 |
|
(27.4.2016 20:10:03) Lído, mám info Polsko, Holandsko.....německo.....tý jo syn tu není, já sklerotik..... On začal o architekture, když viděl, že jazyk za 2. Pak jsme byli v únoru na dní otevřených dveří v Liberci....tam ho zaujali, další věci....
No a deku mu siju s plachetnicemá....kalendář na zdi se nesunda, dokud není nový...myslím, že ho to drží.
Letadla jsem v Brně našla....je tam toho hodně. Prolezeme.
|
|
|
|
|
|
|
Vítr z hor |
|
(27.4.2016 18:18:08) Potvrzuju. Sama jsem jako dite sla za sociku na vyberovou jazykovku z duvodu, ze bezna zakladka "byla hrozna". Hrozna zakladka se vyznacovala mj. timto:
V prvni tride se nam vybourala tridni ucitelka, z cehoz vyplyvala dlouha nemocenska, pak vselijake suplovani, nacez jsme v 2. tride dostali novou, ale ta byla v dobe nastupu nemocna, takze dalsi suplovani. Za prvni 2 roky jsem mela celkem 7 ucitelek.
V druhe tride se ve skole rozbil komin a nesmelo se tam ucit. Kazdy den jsme se schazeli pred skolou a odchazeli v dlouhych strudlech do okolnich skol. Nektere byly tak 3 km daleko. Asi polovinu casu (topne sezony) jsme se ucili odpoledne, bo dopoledne v tech okolnich skolach nebylo misto.
Celkem chapu, ze mama, takto ucitelka na vyberove jazykovce, silela a prihlasila me na jazykovku (jinam to neslo, nebylo misto, bo jsem Husakovo dite).
|
|
|
|
|
Lída+2 |
|
(27.4.2016 17:36:28) Monty opravdu nevím proč to sem pořád s Mrakovou píšete, já si nemyslíme, že tam zůstávají hloupé děti, nebo jak to tu píšeš....
Třeba já si myslím,že .... zůstávají ty co jim nevadí, že je určitý typ spolužáků co nemá o učení zájem, vyrušuje a hlučí......a to až na úrověň poměrně dost decibelů.....
A třeba hluk kde neslyšíš učitele narušuje pozornost a neslyšíš pořádně co říká, ten se naštve a neříká vše......půlce chybí pomůcky, další si doma něco nezopakovala.....takže je potřeba to zopakovat, protože nemůžeš navázat s novou látkou, když není na co, nastane zdržení...., které zase doháníš další hodinu až dvě....a nezbývá čas na nějaké hrátky s čísly třeba.....
Třeba moje kamarádka učí zemák a matiku na 2. stupni Zš, učila na gymnáziu, tam se ji opravdu učilo lépe......větší zájem. její děti jsou ny gymnáziu obě proto, že nechtěli,aby je učila vlastní máma. i tohle je důvod, že.....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tragika |
|
(27.4.2016 13:33:32) U nas je to aktuálně tak, že jsem se s devítiletým synem kvůli angličtině přestěhovala mimo ČR. Syn chodí od září do anglické školy, a teď už mluví a píše anglicky na úrovni českého jazyka. K tomu má ve škole italštinu a francouzštinu. Anglická škola ( styl výuky, učebnice a přístup učitelů) ,patří do říše snů. Toho bych se u nás nedočkala ani za 30 let.
|
Vítr z hor |
|
(27.4.2016 14:23:54) Tragiko, naprosto te chapu. Kdybych mela tu moznost...
Ale bylo by mi strasne lito, ze by deti prisly o nektere vynikajici ucitele. Treba ted sedim na hodine klaviru. Ucitel mi zrovna predlozil jednu melodii, kterou si deti praly, profesionalne upravenou na miru jejich schopnostem a jeste ctyrrucne. Tohle (a dalsi veci) je pro me z rise splnenych snu... Muj otec to teda delal pro nas taky...
|
|
mrakova |
|
(27.4.2016 15:19:25) No vidíš a řada lidí kvůli tomu v 9 letech nikam neodjela a přesto anglicky umí nebo to umí alespoň tak, aby jim to nebránilo v získání slušně placené práce.
|
|
|
|
|
Lída+2 |
|
(27.4.2016 13:11:47) Monty,
1. stupeň já třeba viděla co udělají učebnice s dítětem, které jede podle jednoho nakladatelství.......
A druhého dítěte, které jede tu samou látku podle jiného nakladatelství.
A úči, který sami si chválili výměnu učebnic a prac. sešitů.....
prostě ředitelka mi pak sama říkala, že to musela vyměnit i když to stálo dost peněz.....,ale ty děti musí ta škola přece bavit což prostě tolik nešlo.....a dělali jim sami jiné procvičování......přitom s tím druhým nakladatelstvím šlo provázat předměty: matika, čeština a člověk a jeho svět.
druhý stupeň nehodnotím....synové učebnice mají....některé i používají asi 20% toho co na začátku roku vyfasují..... Starší syn jede biologii dokonce podle skript Vš......nevím proč, ale jemu to nevadí, že nemají třeba něco jednoduššího. A ještě na něco mají a loni měli skripta.....v 9. třídě na Zš nevím....co přesně používají......jen vím, že kamarádka učebnici zeměpisu má, že si to můžou přečíst....prakticky si za posledních 12let vypracovala svoji, která ji vyhovuje.
A na matiku nejspíš též......vypracované svoje.....ale ona jich učí pár a kdo dává pozor umí.
|
Ropucha + 2 |
|
(27.4.2016 20:22:08) "Starší syn jede biologii dokonce podle skript Vš......nevím proč, ale jemu to nevadí, že nemají třeba něco jednoduššího."
Na ZŠ? Pokud ano, tak sice chápu, že rodiče nadaných dětí i ty děti samotné z toho budou nadšení, ale trochu lituji ty ostatní. Podprůměrně nadaný (a podprůměrně motivovaný) žák ZŠ se výukou podle VŠ skript může dost natrápit, řekla bych.
|
|
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(27.4.2016 18:57:13) Yuki, myslíš, že čím dále od Prahy, tím méně angličtiny se děti naučí? Kupodivu i na venkově jsou školy (včetně jazykových a soukromých) a pokrytí internetem a děti tam rozumí anglicky
|
Vítr z hor |
|
(27.4.2016 19:38:55) Anett, na malych skolach je obecne mene vyucujicich a v malych obcich se hure shaneji ruzni odbornici. Kdyz si prectes diskuzi, mozna pochopis, jak se to na nekterych mistech pytlikuje. A netyka se to jen anglictiny.
|
Ropucha + 2 |
|
(27.4.2016 20:13:36) Veveru, ale jo, já vím, že se to na leckterých školách "pytlíkuje", ale přišla mi úsměvná ta představa, že se to směrem od Prahy zákonitě zhoršuje. Tak to myslím není.
|
|
|
|
|
|
|
|
Muska | •
|
(27.4.2016 11:01:43) Federiko, zrovna na statnim jazykovem gymplu, kam chodila i moje dcera a chodil (chodi jeste?) tvuj syn byla vyuka anglictiny tak spatna, ze nebyt jazykoveho pobytu v USA, soukromych ucitelu atd. by dcera nemela zadnou sanci studovat v zahranici obor, kteremu se ted venuje. ALE spanelstina (hlavni jazyk) tam byla skvela, vubec nechapu, proc kladou tak maly duraz na anglictinu(jeste v maturitnim rocniku se v anglictine s nema mluvilo vyhradne cesky, to uz dcera davno mela C1).
|
Rodinová |
|
(27.4.2016 11:08:13) Musko, asi zname stejny gympl, chodily a chodi tam me deti, uplne stejna zkušenost ... nejak se to i eskalovalo (ta bidna angličtina), ale bezvysledne.
|
Muska | •
|
(27.4.2016 11:26:25) Tak aspon neco, ze to eskalovalo, horsi je , ze to k nicemu nevedlo. Je pravda, ze z vyucujici meli studenti(mnozi se CAE) srandu, mne to vadilo strasne, ale dcera to brala tak, ze si tam musi odsedet ty povinne hodiny. Byla na pulrocnim studiu na SS v USA a po navratu dostala na vysvedceni 2 z anglictiny, tomu jsme se mohli jen zasmat😊(ze by ceska zavist?)
|
Yuki 00,03,07 |
|
(27.4.2016 11:31:10) Musko, můj syn vyhrává všechny matematický sou´těže, nejen svýho ročníku, přitom mu vychází dvojka z matiky -ale má rozumnou učitelku, takže má jedničku, ale kdyby dala známku přísně jen podle jeho školních výsledků, byla by to dvojka, jeho jediná na vysvědčení :))) což by působilo fakt komicky
on totiž taky není neomylný a navíc občas něco blbě přečte
jsou školy ,kde ale musí z nařízení ředitele dát známku ,která vyjde v Bakalářích, samozřejmě, je pak na učiteli, jestli dá navíc třeba ústní zkoušení, ale někdo ani to nepomůže - lidská blbost je bezbřehá
|
|
|
|
Federika |
|
(27.4.2016 11:48:39) Musko. já vím.Ohání se tím.že výuka španělštiny je natolik náročná.že není prostor.Je nutný tu angl.řešit jinak. A ne.už tam není.přešel letos na Rakouský gymnázium .kde má všechny předměty v němčině.pro změnu).Chce studovat v Německu.
|
|
|
|
|
|
|