| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Spojování tříd

 Celkem 23 názorů.
 rišulka 


Téma: Spojování tříd 

(25.4.2016 18:24:56)
Tak naše dříve popisovaná idylka zřejmě končí. Pro příští rok je v plánu spojit dvě nynější druhé třídy do jedné. To znamená: 14+19 dětí, úvaha naší třídní, že už třídní nebude (nechce, necítí se), úvaha naší asistentky, že už nebude (1. má na dobu určitou, bojí se o práci, 2. teď je pro integrovaného Ríšu a jednoho dys, pak by byla pro další tři integrované, počet dys/spu nevím).
Chci se zeptat, jestli a jak se proti tomu dá něco dělat. A jestli mi můžete vysvětlit, jak funguje v takovém případě rozdělování třídy na hlavní předměty - čj, mat, aj - nakonec to stejně potřebuje dvě učitelky? Zítra budou třídní schůzky, pomozte mi nějak se připravit. Obávám se, že pro nás je to konec, třetí třída je těžká, zatím Ríša zvládá díky péči asistentky, přípravám učitelky a hlavně malému kolektivu. Doufám, že s nesouhlasem nebudu sama, že i ostatním rodičům, i když "normálních" dětí, se to nebude zamlouvat.
 Jahala. 


Re: Spojování tříd 

(25.4.2016 18:39:54)
Zjisti kolik je a bude integrovaných dětí. Podle starého jich nesmí být ve třídě víc než 5. 33 je masakr :-(
 HelenaPa 


Re: Spojování tříd 

(25.4.2016 18:54:48)
Na jazyk se musí dělit od 24 žáků. Takže pokud jich bude ve třídě 34 (což je maximum, čeho lze na výjimku dosáhnout), tak na angličtinu jich budou dvě skupiny po 17. To je pro ty mrňousky dost mazec. Když by došlo k nejhoršímu a opravdu je měli spojit dohromady, tak zkus bojovat aspoň za tři skupiny na jazyk.
Integrovaných žáků v jedné třídě může být maximálně 5. To ovšem nevylučuje, aby tam bylo klidně deset dalších se specifickými vzdělávacími potřebami bez nutnosti integrace.
Dělení na češtinu a matematiku je myslím (ale to nevím jistě) na jednu hodinu v týdnu, pokud je žáků nad určitý počet. Nebývá to tak, že by měli druhého učitele, ale jedni přijdou o hodinu později a druzí končí o hodinu dřív. Mají stejného vyučujícího.
 Delete 


Re: Spojování tříd 

(25.4.2016 19:17:34)
Heleno,

33 dětí na 3 skupiny? Takový luxus si snad nemůžou nikde dovolit. U nás se dělí na 3 skupiny třeba našich 55 druháků nebo 57 třeťáků (2 třídy)...
 Zufi. 


Re: Spojování tříd 

(25.4.2016 19:20:25)
Heleno, 3 skupiny je z říše snů. Nesplněných.
 Delete 


Re: Spojování tříd 

(25.4.2016 19:08:44)
O dělení na matematiku nic nevím, dělit se musí na jazyky. Bývalo to i na češtinu, ale teď mi došlo, že už to možná není, u nás ve škole to rozhodně nikdo neřeší.

Dělit se může různě, vě třetí třídě už klidně i tak, že jedna půlka má 5 hodin v kuse, druhá má hodinu volno a vrací se na hodinu odpoledky. Nebo v naší místní škole se dělá i to, že jedna část má do půl dvanácté, pak hodinu pauzy, pak dvě hodiny, druhá má do půl jedné, hodinu pauzy, a hodinu...

Co se týče slučování tříd, ředitelé často podléhají tlaku vedení zřizovatele (obce), takže někdy to chce své protesty směřovat mimo školu. I školská rada má do toho co mluvit, minimálně má možnost to připomínkovat, je to jednání všech tří zúčastněných stran.

Postoj učitelky i asistentky chápu, taky bych utíkala, co by mi nohy stačily, kdyby mi něco takového hrozilo...

Ale celkově je mi to moc líto, že se vám to takhle hroutí ~6~.
 Zufi. 


Re: Spojování tříd 

(25.4.2016 19:19:45)
To je mi líto.

U nás 33 dětí, 3 asistentky, dělení pouze na angličtinu ( nechápu proč ne na pracovní činnosti, to bývalo vždy, prostě nevím proč ne....).
Učitelka má rok a 3 měsíce do důchodu, tak zatíná zuby a říká si ,,vydrža´t,,....
Nespokojení jsou rodiče, děti, asistentky a NIC, prostě nejsou peníze /oblíbená formulja na cokoli/.
 sarmi 


Re: Spojování tříd 

(25.4.2016 20:43:42)
3 dospeli lide pri 20detech, to uz musi byt hotovy galimatias. v takove sestave udrzet rad a logiku veci musi byt mazec, uf!
 sarmi 


Re: Spojování tříd 

(26.4.2016 16:10:45)
taky jsem mela asistentku, vybornou a schopnou (presluhujici ucitelku). ale mit tam vice dospelych bych opravdu nechtela.
ta tebou popisovana trida je na nekolik kazenskych opatreni a hodne, hodne komunikace s rodici.~d~
 wer 


Re: Spojování tříd 

(25.4.2016 19:34:14)
To je strašné! Snad se dá něco vymyslet, aby tohle škola neudělala.

 Senedra 


Re: Spojování tříd 

(25.4.2016 19:34:31)
Škola dostane peníze pro učitele, který učí 12 a víc lidí. Takže rozdělit 33 do 3 skupin nejde.
Jinak na češtinu a matematiku se dělí až na druhém stupni. Bohužel ~:( Situaci nezávidím. Jediné, co by asi šlo, tak zjistit, jestli by ve třídě nebylo náhodou víc než 5 dětí s IVP - pak už je počet dětí ve třídě omezený. A mám pocit, že je počet dětí ve třídě omezený, když už ve třídě nějaké dítě s IVP je. Poptej se případně na školském úřadě nebo školní inspekci.
 Zufi. 


Re: Spojování tříd 

(25.4.2016 19:42:02)
Ehm, v jiné třídě je jenom 27, 7 má IVP z toho 2 děti asistentku.
 HelenaPa 


Re: Spojování tříd 

(25.4.2016 19:57:05)
Průměrný nejnižší počet žáků ve skupině v jednom ročníku je 9 a nejvyšší počet žáků ve skupině je 23. Ze zákona. Tudíž proč by neměla škola dostat peníze, pokud ve skupině není 12 žáků, když to zákon umožňuje?
Ale vím, že je požadavek na 3 skupiny po 11 fantazie. Ale tak zkusit to může, ne?
 Raduza 


Re: Spojování tříd 

(25.4.2016 20:10:06)
U nás jich je 30. Na češtinu odchází děti s IVP a na matematiku děti nadané (jsou vybráni ze všech tří tříd). Na jazyk se třída dělí na dvě skupiny. Je škoda, že nezůstaly dvě třídy. U nás nechali čtyři třídy jen v první, pak rozdělili z déčka děti do ostatních. Myslím, že moc pomáhá, že děti s výraznější poruchou odchází na český jazyk a mají ho zvlášť. Je to přínos i pro ně. Matematiky vybrali asi podle pohledu a skupinu nechali tři roky, což je škoda. Ale aspoň jsou v menších skupinách.
 sarmi 


Re: Spojování tříd 

(25.4.2016 20:25:37)
tuten, ne kazde vedeni je padle na hlavu a vi, jak se veci maji. ale v momente, kdy nemaji prostory a zejmena penize na dalsiho pedagoga, podobne vykriky vychazi naplano.
ano, pokud by to nekdo kontroloval, bylo by to lepsi - potom by vedeni skoly ale melo vyzadovat od tohoto kontrolora financni prostedky na upravu stavu.
je to porad dokola a casto je to k placi - nejen pro rodice "specialnich" deti, ale i pro ucitele, kteri si musi "nejak" poradit. ~d~
ty pocty jsou prusvih ~Rv...
 Lassiesevrací 


Re: Spojování tříd 

(25.4.2016 20:32:01)
No ale podle mého názoru si tedy neporadili. S touhle sestavou a počtem dětí, navíc s novou učitelkou. To se vzděláváním už nemá nic společného.

Rišulko, je mi to moc líto. Vím, jak zásadně vám ta změna školy pomohla a jak se vám oběma ulevilo, nedivím se, že máš nervy. ~;((
 sarmi 


Re: Spojování tříd 

(25.4.2016 20:41:05)
no neporadili a sami to urcite vedi. je nacase, aby pani ministryne zacala ty slibovane penize uvolnovat ~;)...
 TiNiWiNi 


Re: Spojování tříd 

(25.4.2016 22:15:29)
Zkusit apelovat na ředitele, ať spojí třeba druháky či čtvrťáky. Ve třetí třídě je toho dost nového....jazyk, násobení, vyjmenovaná slova..... Jiné argumenty jsme neměly. ~d~ A nepovedlo se.
 K_at 


Re: Spojování tříd 

(26.4.2016 7:40:30)
Kontaktovat jine rodice,co nejvic. Nasat vyjadreni rediteli skoly, zrizovateli a na dalsi nadrizene organy. Pokud i ve vedlejsi tride je nekdo s IVP, rvala bych na vsechny strany, ze tento krok jde zcela proti inkluzi. 33 deti je masakr i v "obyc" tride, natoz pokud jsou tsm deti,ktere fakt potrebuji jiny pristup. U nas 30, ted uz 29, deti. Myslim,ze IVP nikdo, ale ucitelce uz tak asi pochoduji nervy. Staci nastupujici puberta......
 K_at 


Re: Spojování tříd 

(26.4.2016 7:40:59)
Sorry, NAPSAT....
 X__X 


Re: Spojování tříd 

(26.4.2016 8:31:22)
to jsme řešili někdy před čtyřimi lety, když měla holka jít do čtvrté třídy. základem bylo svolat jednání rodičů obou tříd s ředitelem školy a vyjasnit si, co se děje a co se dá proti tomu dělat. ředitel byl ze slučování stejně nešťastný, jako my, ale měl ruce svázané financemi od zřizovatele ~d~

u nás nakonec zůstalo vše při starém, ředitel to u zřizovatele nějak ukecal. kdyby ne, tak by to byl následující krok, kterým bychom mířili my. u nás na schůzi se v podstatě projednalo:

- kolik dětí by v důsledku slučování odešlo ze školy (ne jenom děti ze třídy, ale i jejich sourozenci, případně nejlepší kamarádi) - to si ředitel zaznamenal pro jednání se zřizovatelem
- jak rodiče podpoří propagaci školy, aby se na ni hlásilo víc dětí, případně že je šance přetáhnout kamarády do ročníku z jiné školy (aby se navýšil počet dětí a nemuselo - nemohlo dojít ke spojení)
- o kolik zhruba vyjde provoz dvou tříd dráž, než jedné a vysbírali jsme peníze na účet, odkud by byly přeposlány řediteli, kdyby si řekl - ano, kolem toho byla debata, že na učitele ředitel vybírat nesmí a blabla, ale celkově i to ředitel vedl v patrnosti jako argument pro zřizovatele, nakolik jsou rodiče angažovaní. nakonec tedy ty peníze nepoužil, tak se nám po dvou letech vrátily zpátky, nicméně celou dobu byly k dispozici, kdyby něco.

ale opravdu prvořadě to chce jednání ředitel - rodiče, aby se zjistilo, co přesně ke spojování vede a nenechávat všechno na škole, ale nabídnout vlastní aktivitu k podpoření školy.
 withep 


Re: Spojování tříd 

(26.4.2016 13:56:09)
Ou, to mě moc mrzí, měla jsem takovou radost, že jste našli fajn školu, kde byl Ríša spokojený ~7~

 Kafe 


Re: Spojování tříd 

(26.4.2016 14:01:22)
Svolat schůzku rodičů, ředitele a nejlépe i radnice. A protestovat, ať najdou jiné řešení.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.