Delete |
|
(14.4.2016 21:14:14) Monty,
buď ráda, že tvoje dítě díky působení pedagogů druhého stupně neskončilo v péči psychologa, somatizováním do té míry, že za 3 měsíce bylo schopno jít do školy třeba jen jeden až dva dny v týdnu, než se opět složilo, totální demotivaci k učení a později k životu....
A to bylo vlivu těchto "pedagogů" to dítě vystaveno jen rok. Další dvě vynechaly to somatizování, ale ani jedna by se do té školy nevrátila ani za zlaté prase. A to jedna musí být pořád sama doma, i když je velmi společenská, ale prý radši tohle, než místní škola, druhá musí dojíždět do Prahy, což zejména ráno je "výživné", i když ty cesty domů, kdy přes hodinu stojí v narvaném autobuse také nejsou nic moc...ale opět, prý všechno lepší, než místní škola.
Kamarádky dvě dcery na škole zůstaly, jedna dostala v šesté třídě trojku z matiky a i když od té doby stokrát předvedla, že umí, tak má prostě trojku pořád. Nechala se i přezkoušet před komisí (žádala matka, ale iniciativa vzešla od té holky), u zkoušek jí řekli, že to umí, ale stejně jí nechají trojku, protože má slabší logiku a že k přijímačkám (v devítce) je to jedno...mohla mít asi jen dvě dvojky, takhle má trojku, což při váze 50 % za vysvědčení je sakra znát.
Celou situaci na škole dokresluje situace druhé dcery, kde naprosto není respektovaný IVP, naopak, jakoby dělali všechno pro to, aby situaci ještě zhoršili, z matky udělali "prudičku", holka je v sedmé třídě a má vážné psychické problémy a z nich plynoucí problémy spojené s pubertou...Já tu holku znám, často k nám chodila, já se s ní učila...teď je to úplně jiný, zcela zlomený a apatický člověk...o přestup kamkoliv jinam se matka snažila celý loňský rok, ale všude je plno...holka nemá úniku...
Tolik moje zkušenost a reakce na tvoje zpochybňování "strašného druhého stupně" coby důvodu k odchodu na osmiletý gympl.
Buď ráda, že se tě to netýká...
|
Monty |
|
(14.4.2016 21:16:58) Delete, pozor, netvrdím, že to tak nemůže být. Pouze si nemyslím, že je to většinový jev a týká se většiny škol.
|
Delete |
|
(14.4.2016 21:26:18) Monty,
no tam, kde ještě chvilku budu učit, tak je to stejné. Hodně (ne všechny, ale tak 2/3) dětí jde na gympl proto, že se chce vyhnout místnímu druhému stupni.
Ono ne vždy jde o učení, u nás, i tam, kde učím, jde především o to, jak se s dětmi (na gymplu se studenty) jedná...ten rozdíl je diametrální .
|
Monty |
|
(14.4.2016 21:29:07) Delete, já si stěžovat nemůžu. Myslím na druhý stupeň na synově škole. Dneska jsem zrovna chválila jednoho učitele, jak se mi líbí jeho přístup k výuce. Prý si ale většina rodičů stěžuje, že toho po dětech chce moc. Mně to naopak vyhovuje. I to, že je na té škole obecně přísnější známkování.
|
Monty |
|
(14.4.2016 21:41:58) "Takze prosim ovsem pak nepis, ze vsechny 2. stupne jsou skvele."
Milado, ty, takový pedant, který si potrpí na přesnost, a podsouváš mi něco, co jsem nikdy nenapsala? "Všechny druhé stupně nejsou hrozné" NENÍ totéž, jako "všechny druhé stupně jsou skvělé".
|
sovice |
|
(14.4.2016 22:21:25) U nás byl druhý stupeň celkem v klidu. Ale starší to na osmiletý vyloženě táhlo, je to taková ctižádostivka. Mladší jsem na šestiletý trochu postrčila, protože na té ZŠ prostě proplouvala s dáváním pozor při hodině a tak nějak jsem měla pocit, že si tam zahnívá. Gympl je pro ni mnohem zajímavější.
|
|
Marta. |
|
(14.4.2016 22:23:34) Milado, ve vašem případě bych taky zvažovala osmileté gymnázium.
Ale moje děti byly a jsou na skvělé základní škole, jejíž ředitel je tam již mnoho let. Zná všechny moje děti, pamatuje si mě i po letech. Občas se potkáme, když jdu pro nejmladšího syna a ptá se, jak se vede starším dětem. Škola má výbornou výuku cizích jazyků, jezdí s dětmi do zahraničí /Francie, Velká Británie/, mají skvělé hřiště u školy atd.
|
Monty |
|
(14.4.2016 22:28:45) Marto, syn je na normální škole, aspoň z mého pohledu, ale má (opět z mého pohledu) štěstí na učitele. Jak jsem tu psala, dneska jsem za jedním o rodičáku šla jen proto, abych mu řekla, že jsem nadšená z jeho přístupu k výuce. To, co je učí v obyčejný sedmičce, nemá fůra dětí ani na tom gymnáziu.
|
Monty |
|
(14.4.2016 22:32:22) maargitt, učí ještě zeměpis. Fakt se mi líbí, jak k tomu přistupuje. Sám říkal, že spousta dětí půjde na školu, kde vůbec mít zeměpis nebudou, takže co se nenaučí teď (na ZŠ), tak nebudou umět, proto se je toho snaží naučit co nejvíc. A je fuk, kolik toho zapomenou nebo jestli jim to k něčemu bude. Podle mne je to správně a učitel je formát.
|
Delete |
|
(14.4.2016 22:42:11) Monty,
jenže slabé děti to množství nedají a vzdají to právě proto, že toho je moc, takže se nenaučí ani to minimum...
Použít tohle někdo na mě, tak na základce propadám. V zeměpise jsem se začala trochu orientovat až jako dospělá, a i tak žádná sláva.
Tenhle tebou popisovaný přístup je dobrý jen pro velmi úzkou skupinu dětí....z mého pohledu nic obdivuhodného....
|
Z+2 |
|
(14.4.2016 22:47:33) Podle mně taky. A používat ho na druhém stupni ZŠ mi přijde ujeté.
|
Monty |
|
(14.4.2016 22:52:45) Z+2, to není pomocná škola, takže nevidím problém.
|
|
|
Monty |
|
(14.4.2016 22:49:50) Delete pokud vím, nikdo nepropadá.
|
Monty |
|
(14.4.2016 22:56:07) Maargitt, nevím, co podle tebe popírám, ale biflovani je podle mne něco jiného.
|
|
|
Delete |
|
(14.4.2016 23:15:17) Monty,
to ale nic neznamená . Možná jen to, že tam není slabé dítě.
Já jako jinak spíše nadané dítě měla trojku (no dobře, dávali mi dvojku, abych neměla trojku k samým jedničkám, ale aritmetický průměr známek byl vyšší než 3) i z běžné a nenásilné výuky....na gymplu jsem ho měla naštěstí jen dva roky, z toho rok ten obecný, co mi jde, ten druhý byl už sice "klasika", ale zase o Americe, a to byl tehdy jediný světadíl, o kterém jsem něco málo tušila a rozhodně ne díky hodinám zeměpisu (jen o severní, jižní a střední je pro mě doteď tak trochu záhadná ), takže jsem prolezla.
Fakt si nemyslím, že by mi k něčemu bylo, kdyby se do mě někdo snažil nahustit víc...a že jsem jinak fakt celkem vnímavá a chápavá .
No a když to vezmu celkově, tak kromě gymplu se s jistotou žáci setkají na střední škole jen matikou, češtinou a angličtinou. Neznám tedy studijní plány všech středních škol, ale pochybuju, že by to třeba na průmyslovkách přeháněli s biologií a dějepisem, na ekonomce s chemií, fyzikou, biologií, na střední peďárně nebo zdrávce s fyzikou, dějepisem, zeměpisem....atd. Kdyby tedy každý učitel přistoupil k tomu svému předmětu stejně, tedy že je to možná poslední možnost, kdy se s ním setkají a je tedy do nich nahustit co nejvíce, tak...tak se ty děti prostě zcvoknou . Základní škola má dát základy a to ještě spíš v jiných oblastech víc než v konkrétních znalostech.
|
|
|
|
|
|
Marta. |
|
(14.4.2016 23:06:09) Monty, tomu věřím. Mezi školy jsou velké rozdíly. Pokud je tam syn spokojený, tak není nutné ho dávat jinam. Pak když to zkouší jinam, tak není kolem toho žádný stres. Když se nedostane, zůstane na té ZŠ a nic se neděje. Držím palce i jemu!
|
|
|
|
|
|
Robyn |
|
(14.4.2016 22:02:00) Nazývat vlastní děti fakany vždy a v jakékoliv souvislosti mi přijde opravdu zvláštní. U nás je to bráno jako opravdu hnusná nadávka ve velmi emocionálně náročném období (puberta, cca 2x), ale každý to má asi jinak. Kdyby mě moje matka nazývala neustále fakanem, možná bych drobet přehodnotila vztah k ní - ex post - v dospělém věku, jako puboše by mě to zasáhlo mnohem víc.
|
Z+2 |
|
(14.4.2016 22:17:06) Souhlasím.
|
|
|
|