| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Líné a motivované děti na ZŠ - jak se poznají?

 Celkem 182 názorů.
 mrakova 


Téma: Líné a motivované děti na ZŠ - jak se poznají? 

(1.3.2016 22:31:55)
Často tuz někdo píše, že má líné nebo naopak ambiciózní dítě na ZŠ. Podle čeho se to na prvním stupni pozná? Někdo psal, že dítě se těší do školy, když tam není, je smutné a s radostí dělá úkoly. Jiné dítě se zase flaka. Co má ale třeba v první třídě dělat motivované neline dítě? Když má dobré známky a vše zvládá, ovšem úkoly dělá s odporem, tak to je nějaké znamení? Proč a hlavně co by mělo dělat, když to očividně na jedničky stačí.
 Yuki 00,03,07 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 22:39:32)
mrakova, moje motivovaný dítě se třeba royhodlo, že kdzž škola vzpsala soutěž pro prvňáčkz, kde měli ukáyat, co umí, všichni si nacvičovali básničkz, písničkz, tanečkz, kluci předváděli fotbal... a moje dítě, v první třídě, si udělalo povídání o sopkách, museli mu vzpsat speciální kategorii, bzl v ní sám - tak třeba to je motivovaný dítě

nebo třeba ve 4. třídě usoudil, že matematická olzmpiáda pro 6. třídu nevzpadá tak špatně, tak se umístil meyi prvníma v okresním kole

může to být motivovaný dítě? royhodně ho k tomu doma nidko netlačil, ani mu nidko neradil, ani mu to nidko nenašel, anšel si to sám

teĎ je sice už na 8G, ale pořád na nižším, v sekundě, právě už asi 4 hodinz přemýšlí nad příkaldem do nějaké matematické soutěže, udělal v tom nějakou hloupou chzbu, našel si ji a nedá pokoj, dokud to nevzřeší

nebo se třeba royhodl, že bude hrát na udební nástroj, pro který je ptořeba hodně talentu a jemná motorika, on talent nemá - a to opravdu ne, motoriku má špatnoum nejen jemnou, i hrubou
ořesto na tento nástroj hraje už 6. rok a hodlá pokračovat, nepovedlo se ani mně ani učitelce ho odradit

stačí to jako příklad motivovanýho dítěte?

naštěstí ho škoal neznechutila, hlavně proto, že odešel do školy pro nadaný děti
 Ráchel, 3 děti 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 11:08:32)
já bych především děti takhle vůbec neoznačovala a neškatulkovala
 Monty 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 11:21:18)
Ráchel,
možná proto, že doma to líné a nemotivované dítě nemáš. ~t~
 Ráchel, 3 děti 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 11:25:26)
ale mám - teda někdo by ho takto jistě označil. ale jelikož dobře vím, jak mě demotivovalo, když mi naši říkali, že jsem líná, tak tohle nálepkování nevedu.
 Monty 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 11:28:33)
Ráchel,
jasně, ono to není příjemné, ale co má tedy člověk línému dítěti říkat?
Pravda se poslouchá blbě. U nás už je situace taková, že syn chce znova k psycholožce, protože má pořád nějaký iluzorní pocit, že existuje alternativní možnost, na kterou zatím nikdo jinej nepřišel... radši bude obíhat psychology, než aby něco dělal. Děs.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 11:39:33)
Monty, a jak mu pomůže, když mu budeš říkat, že je línej?
Ono to tak totiž fakt nemusí být. Např. já podle mě nebyla líná, ale opravdu mi dělalo problém paměťové učení. A to i když jsem třeba měla motivaci dost velkou.
Mmch, zrovna u tvého syna bych se nedivila, kdyby měl nějakou poruchu, ale kompenzovanou vysokou inteligencí (takže se jakoby schová). Ze mě byli psychologové vždycky tak unešený, protože tak geniální dítě ještě neviděli, že pak nebyli schopní vidět "za to".
Vím, žes psala, že má problém s matikou - dělali mu testy na dyskalkulii? to je extra test, který se dělá několik hodin. např. můj nejmladší má dle testů dobrou logiku, ale dělají mu problém základní operace typu 30:10.
 Monty 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 11:49:10)
Ráchel,
on ale opravdu je línej.
Podívej, sehnala jsem mu učitele matiky a fyziky, ne studenta, fakt učitele, který to učí léta, starší pán. Dvě hodiny s ním počítal a závěr stejnej - není žádný dyskalkulik, je pomalej, protože nemá cvik, trvají mu dlouho základní početní operace typu násobení a dělení dvouciferným číslem. Ten učitel mu to ukazoval i na stopkách, každý příklad si měl měřit, aby sám viděl, že při čtvrtém je rychlejší než při prvním. Takže má denně počítat. Myslíš, že to dělá?
Na SCIO testech nestihl ani půlku a přišel domů s tím, že jim tam řekli, že není nic ztraceno, že se to dá dohnat. Kolikrát od té doby něco doháněl?
Vůbec nevím, o co se snaží, protože ta psycholožka mu řekla totéž co všichni ostatní, ale zřejmě se upíná k nějaké naději, že se nakonec najde nějaký jiný důvod a on nebude muset počítat, protože to on prostě neudělá, i kdyby se všichni stavěli na hlavu.
Co je to jiného než lenost, že.
Vím, že se mu to blbě poslouchá, komu by se to poslouchalo dobře. Ale lhát mu nebudu.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 11:53:21)
Monty, jak myslíš, no ~d~
ale teda ani zkušenej učitel nenahradí psychologa a testy na danou poruchu.
A denně počítat, pokud máš fakt problém, je takový utrpení, že raději vypadáš jako "líná".

Já ti neříkám, abys mu lhala, jen konstatuji, že je zcela zbytečné až kontraproduktivní mu to říkat (i pokud to je pravda). NIČEHO tím nedosáhneš, leda toho, že se o to víc v tom svém případném negativním postoji usídlí.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 14:44:58)
tak ani Monty přece není ztracenej případ ~;)
 Monty 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 15:01:54)
Šuplíku,
mění se názory, postoje... protože člověk získává nějaké zkušenosti, ale já psala o charakteru, a ten se nemění - pokud pomineme extrémní situace typu vážný úraz nebo nějaké silné trauma. ~;)
 Monty 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 15:21:12)
A ty jsi tedy nějak zásadně odlišného charakteru od doby, kdy ti bylo 12?
Máš ten pocit?
 Monty 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 15:29:05)
Šuplíku,
ale já se tě neptám, jaký máš charakter. Zajímalo mne, jestli máš pocit, že je výrazně odlišný od toho, kdy ti bylo dvanáct, specifikovat nic netřeba. ~;)
 Monty 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 15:38:45)
Šuplíku,
nevím, jak to máš ty, ale já když slyším/čtu o nějaké teorii, tak ji srovnávám nejen s jinými teoriemi, ale i s "empirickým výzkumem" na vzorku, který mám k dispozici. Pokud je to tedy teorie, na kterou stačím, např. do matematických teorií se nepouštím, protože se v nich neorientuji. A z mého pozorování vyplývá, že to tak víceméně je - lidé, které jsem znala v jejich 12 letech se co do charakteru skutečně nijak zásadně nezměnili. Proto jsem se ptala, proč s tím nesouhlasíš; předpokládám, že je to proto, že máš jinou zkušenost.
 Monty 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 15:43:45)
Tak díky za odpověď, přesně na tohle jsem se ptala. ~;)
 Monty 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 15:48:07)
Šuplíku,
ale jistě, v určitých situacích ano, ovšem ty se nedějí tak často. Ta radikální změna je - podle mého názoru a mého pozorování - vždy ovlivněna nějakým silným podnětem, třeba někdo uvěří v Boha poté, co překoná vážnou nemoc nebo něco podobného.
Že by se někdo zásadně změnil jen tak, samovolně, to jsem opravdu zatím nezažila.
 Monty 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 15:52:04)
Šuplíku,
spíš bych si tipla, že mám trochu jiný náhled na to, co je to "radikální změna charakteru".
 Monty 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 16:00:25)
Šuplíku,
přerod cílevědomého a pracovitého dítěte v totálního salámistu může a často je daný pubertou.
Opačně jsem to nikdy u nikoho nezažila, takže to pokládám za literární fabulaci. ~;)
 Marta. 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 16:07:15)
Monty, je to zvláštní, jak má každý jinou zkušenost.

Já zažila přerod z totálního salámisty v cílevědomého mladého muže u svého nejstaršího syna. Je mu teď 25 let, bude za pár měsíců promovat na jedné z nějtěžších VŠ a když byl ve věku tvého syna, tak na všechno totálně kašlal. Na vysvědčení měl několik 3 /6. a 7. třída/. Zlomilo se to v pubertě, kdy se v 8. třídě rozhodl, že chce jít na gympl a já mu řekla, že s takovým vysvědčením bude mít smůlu. Tak se začal snažit a ze trojek byly dvojky a pak i jedničky. Maturoval a měl samé. Takže ten přerod možný je.
 Marta. 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 16:16:15)
Šuplíku, ano. :-)

Já potkala nedávno jeho třídní učitelku z té 6. a 7. třídy. Ona si tehdy myslela, že je takový a že má jít na nějakou střední odbornou školu a že maturita bude pro něj maximum. Pak se velmi divila, když jsem jí teď řekla, co dostudoval.Nikdy by to do něj neřekla. Přitom já jsem věděla, že má na VŠ, znala jsem ho líp a věřila jsem, že zabere, až to bude potřeba.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 20:46:51)
my máme v rodině tradici špatně se učících žáků, co to nakonec "někam dotáhli". vědomí tohoto rodového zatížení mne posiluje při pohledu na mého nicnedělajícího syna ~:-D
 Monty 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 16:40:46)
Marto,
tak to je syn fakt dobrej. Tohle z okolí opravdu neznám.
Mmch., já ve škole poslouchám od učitelů víceméně jen to, že je línej jako vandrák v červenci, takže se v tomto směru naše názory shodují. ~;)
 Federika 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 16:42:29)
Monty,
já to o svým synovi poslouchala pořád. Nezměnilo se to ani na gymplu, nepočítám s tím,že se to změní.
Ale věděli o něm, že když mu hoří koudel za zadkem, umí máknout.Koudel moc často nehoří, teda~:-D
 Monty 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 16:46:22)
Federiko,
to je ovšem velká výhoda; můj syn to neumí a nevypadá to, že by na tom chtěl cokoli změnit.
 . . 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 16:59:56)
Monty, možná že to chce změnit, ale neví, jak na to. Jasně, každý mu řekne: tady si sedni a počítej. Jenže on to nedokáže, strašně se mu to protiví. Neumí máknout ani v jiných oblastech, které ho na rozdíl od počtů baví. On se s tím sám ale nedokáže poprat, neví jak na to, ty mu pomoci neumíš, tož ať opravdu zajde za tou psycholožkou znovu, a poradí se s ní.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 20:54:45)
Šuplíku, skutečně existují lidi, pro které je velice těžké, aby sami sebe namotivovali. a znovu opakuji, že může dozrát a omlacování o hlavu mu stejně nepomůže.
 Pavla 
  • 

Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 21:21:09)
Rachel, on muze strach z nespechu a toho muze uplne paralizovat.
Predstava, ze by mne moje matka ve trinacti nutila, abych uznala ze jsem lina.. Ja si pamatuji, ze mne otec tak prudil s prupravou na prijimacky, ze jsem si pocitala Belika, a kdyz prisel k nam do pokoje tak jsem si na to schvalne polozila casopis, aby nevidel, ze se ucim.
 Monty 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 21:29:15)
Pavlo,
až na to, že jeho nikdo neprudí, protože to celé je jeho nápad.
My to platíme a děláme blbečky, i když nám je to ve výsledku fuk. ~;)
 Pavla 
  • 

Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(3.3.2016 9:12:54)
Monty,

to ze mne muj otec prudil nebylo to hlavni co jsem chtela sdelit. To jsem si vzpomela jak mne bylo ve 13.
Nemyslis, ze ho to dost ponizuje, kdyz ho nutis, aby uznal, ze je linej loser?

Co kdyz fakt vola o pomoc, tim ze chce navstivit psychologa?
 . . 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(3.3.2016 9:36:12)
"Co kdyz fakt vola o pomoc, tim ze chce navstivit psychologa? "

Určitě. Monty mu pomoci neumí, skutečně nad ním zlámala hůl - podrážející "ve 12ti JSI líný" a tedy budeš líný již navždy, nikoli potřebné podporující "málo pro ty přijímačky děláš, přidej, to dáš" bez ohledu na to, že to nejspíš nedá. Jo, jsou to "tanečky", které Monty neumí a nechce umět.

Pro Monty podotýkám, že nejde jen o to, co říká nahlas, ale i (a u někoho především) o to, co si myslí a dává najevo nejen výslovně.

Co tomu klukovi zbývá? Sám to nedá, maminka mu pomoci neumí, aby šel na gympl ona nechce (když je tak líný). Tak on hledá pomoc jinde. U odborníka. Chytrý a trochu (dost) zoufalý chlapec.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 21:35:16)
hlavně teda děcko v tom věku v sobě stále ještě někde vzadu má pocit, že rodič má přece pravdu... takže pokud říká, že jsem líná, tak líná jsem a vlastně to nejde změnit. Něco na způsob sebenaplňujícího se proroctví
 . . 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(3.3.2016 9:29:52)
"hlavně teda děcko v tom věku v sobě stále ještě někde vzadu má pocit, že rodič má přece pravdu... takže pokud říká, že jsem líná, tak líná jsem a vlastně to nejde změnit. Něco na způsob sebenaplňujícího se proroctví"

přesně tak. Podepisuji.
 Tragika 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 16:56:42)
Nějak nedokážu pochopit desítky hodin internetových diskuzí na téma líný syn. Za tu dobu mohlo dítě počítat, jak když bičem mrská. Člověk musí vidět priority a že je nevidí dítě? No, nevidí, takže se mu musí pomoci. A šlo by to už dávno, jen chtít. V šesté třídě už bylo pozdě. To se dřív Zeman omluví za Peroutku, než by Monty přiznala, že ve výchově něco podělala.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 20:53:19)
tak ale i kdyby podělala, tak jde o to, co s tím teď.
 Marta. 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 17:28:57)
Monty, uvidíš, třeba tě ještě syn překvapí. :-)

 Ráchel, 3 děti 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 20:40:45)
tak třeba tvůj syn uvěří v Boha ~:-D
 Monty 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 20:46:05)
Ráchel,
těžko, je zarytý darwinista a jedna z posledních knih, kterou si objednával, byla od Dawkinse. ~;)
 Monty 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 20:56:57)
Šuplíku,
to zjevně nepokládá za relevantní. ~;)
 Ráchel, 3 děti 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 21:05:28)
konvertované zaryté darwinisty znám též, a nejednoho :)
 Ráchel, 3 děti 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 20:51:58)
pche, já znám tolik konvertovanejch zarytejch ateistů... ~:-D
 Monty 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 20:58:54)
Ráchel,
jak píšu, zatím to moc nevypadá. Momentálně je spíš vrcholně nasranej, že jsme ho nechali pokřtít. ~;)
 Ráchel, 3 děti 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 21:05:48)
chudák... tak ale čemu to vadí?
 libik 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 15:57:16)
Monty,charakter se taky vyvíjí, člověk někdy začne být sviňa, ale v zásadě a téměř ve 100% případech ho život naučí kompromisům. Už se tolik nevymezuje, už na sebe tolik neupozorňuje, už ví, že není středobodem světa a že naprosto všechno se obejde i bez jeho vyjímečného já~;) Není to nutně blbá změna.
 . . 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 15:54:34)
Monty, "mění se názory, postoje... protože člověk získává nějaké zkušenosti," přesně tak. Možná se zásadně nemění charakter (i když nezásadně přeci jen ano), ale postoj k učení se rozhodně změnit může a často se tak děje právě s postupujícím dospíváním: dozrání morálně-volní, uvědomování si odpovědnosti za vlastní budoucnost, vyzrání nervové soustavy (cca do 21 let). I na experimentálním vzorku v okolí vidím, že řada zvláště chlap(c)ů začne "zabírat" až na VŠ. Nebo tedy v tom věku, takže si dodělají maturitu, pokud ji nemají, a "něco" podniknou (školu, podnikání, cestu,...), zaměří se, ve výkopu nekončí, pokud mají hlavu na víc.
 Chloé 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 15:57:08)
"řada zvláště chlap(c)ů začne "zabírat" až na VŠ."
Jj, muj bratr treba.
 . . 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 16:04:44)
Já ne, naopak.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 20:44:21)
ano, postoj k učení neberu jako neměnnou konstantu a součást základního charakteru člověka.
 stará Marie 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 11:41:08)
Monty, hledá pomoc.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 11:43:45)
asi tak. mě tenhle přístup rodičů opravdu ničil. měla jsem neustálý dojem, že jsem pro ně nějakým zklamáním či co. a čím víc jsem ho měla, tím víc mě to zneschopňovalo cokoliv dělat.
chce to víc víry v to, že dítě dozraje, že všechno má svůj čas, že to zvládne...
 Monty 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 11:50:31)
Marie,
od počítání mu ale žádná psycholožka nepomůže. Nikdo mu nezařídí ministerskou výjimku, aby nebyl po zbytek života obtěžován s počítáním. ~;)
 Pavla 
  • 

Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 11:58:58)
Monty, a mel nekdy S. doucovani na matiku?
 Monty 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 12:03:56)
Pavlo,
několikrát, ale on počítá jen pod dozorem. Když mu ten učitel/doučující řekne, aby si trénoval to a to, tak to nedělá. Chodí na kurzy, tam si také mají doma počítat, nedělá to. Z nějakého důvodu, který nechápu a pravděpodobně ani nikdy nepochopím tu práci neudělá ani za zlaté prase. Dávala jsem mu třeba k otci vytištěné papíry s matikou a češtinou. Češtinu sice neudělal vždycky celou, ale aspoň na to sáhl. Matematika zůstala nedotčená. Přitom každý z těch lidí, co s ním tu matiku dělal konstatoval totéž - látce rozumí, má mezery v praktickém počítání, musí počítat. Tak co naděláš. ~d~
Na jeho místě bych se fakt nenechala neustále prudit a radši bych počítala. On nebude, nebude, nebude. Pak se ale nesmí divit, když uslyší pravdu natvrdo, že.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 12:07:35)
já ho naprosto chápu.
 Drop 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 12:11:15)
Monty, na tohle se u nás doma už několik generací říká, když nechceš tak to nedělej, ale nediv se, že budeš jezdil s popelářským vozem a vysypávat popelnice. A zatím to vždycky zabralo.~t~
 Monty 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 12:14:13)
Commer,
v podstatě totéž mu říkám i já. ~;)
Navíc s dovětkem, že není slabošský přiznat si, že jsem takovej nebo makovej. Každý je nějaký a všichni holt pracovití a ambiciózní být nemůžou. Hrozný je to okecávání a výmluvy. To mi vadí víc než to, že nepočítá.
 Drop 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 12:23:57)
Monty, ale on má nárok, je v pubertě, taky ti v 18 ti neporodí, aby si musel maturitu dodělávat dálkově, má celý život na to se vzdělávat a dovzdělávat. Nestresuj se tím.
 Monty 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 12:27:08)
Commer,
když mne ty jeho kecy rozčilujou. Kdyby na to kašlal a neměl kolem toho ty blbé kecy, tak neřeknu ani popel. Ale když ti dítě kudy chodí, tudy s tragickým výrazem líčí, jak nemůže studovat kvůli matematice a ty víš, že by stačilo, aby si prostě počítal, třeba půl hodiny denně... to je to, co mne štve.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 12:30:18)
ale o ty výmluvy si říkáš tím, že ho nějak označuješ.
když to necháš být, tak pak nebude mít proč se výmluvami vymezovat - a je větší šance, že se vzpamatuje
 Monty 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 12:34:37)
Ráchel,
když ho nechám být, tak zase dělá tragické obličeje, že jsem nad ním "zlomila hůl" a nezáleží mi na něm. Tak co s tím, že. ~d~
 Ráchel, 3 děti 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 12:36:40)
"Nezlomila jsem nad tebou hůl, věřím, že když budeš chtít, můžeš to zvládnout. Pokud bys ode mne chtěl nějakou pomoc, tak mi řekni, ale vnucovat ti nic nebudu."

- zkrátka bez zbytečně hodnotících nálepek.
 Monty 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 12:39:19)
Ráchel,
ale jo, víceméně to říkám, ale výsledek je pořád stejnej - odkejve to a nedělá nadále nic.
Přitom já od něj nechci, aby to dělal, jen aby byl k sobě upřímnej a řekl na rovinu "vím, co bych měl dělat, ale z nějakého důvodu to dělat nebudu". On pořád tvrdí, jak mu nevěřím a jak "začne", to by umořilo i vola.
 Kahlan+5 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 12:53:16)
Monty, padlo tu už v posledních měsících tolik návrhu a nic. Přitom stačí maličkost: každy den si s nim na tu blbou půlhodinu sednout, pěkné vedle nej, zadat konkrétní příklad a polopaticky s nim ted příklad spočítat. A pak další. Ne ze ho necháš nejde samotného. Ano u 13tileteho je to absurdní, ale co už...proste tam u nej sedět. Nepředpokládám, ze te bude ignorovat, vztah mate nejspíš pěkný, dejte si k tomu čaj, něco dobrého, zmacknete stopky a proste počítejte spolu. Každy den, bez výjimky...
 Alena 
  • 

Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 13:00:22)
Ja myslim, ze to ani u 13cti letejch absurdni neni. Kdyz jsem byla v osmicce (pred revoluci, jedna prihlaska na stredni, kdyz neudelas buhvikde skoncis), tak se cestinar s matikarem dohod, kdo chtel na cokoli s maturitou povinne navstevoval kazdotydenni pripravu na prijimacky(dvakrat tydne jsme tudiz sli do skoly od sedmi) pekne od zari, Beloun, vetne rozbory, vcetne ukolu (normalne se to pocitalo do klasifikace). Ucitelum bylo jasne, ze pripravu nektery odbydou, ze nekterym rodicum je to jedno nebo nevededi, a bylo jim tech deti lito.
 Lída+4 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 13:05:38)
Ještě že to u nás na základce nikoho nenapadlo - to bych byla na..aná, že musím zbytečně trávit čas na něčem takovým. ~;) Dát to povinně je IMHO zvěrstvo.
 Alena 
  • 

Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 13:10:53)
Tak jasne, a z pohledu dnesni doby nepredstavitelne. Ta situace tenkrat byla jina, navic prijimacky byly jednotne a Belounem bylo potreba se prokousat u kazdeho. Bylo to direktivni, coz by u me ted neproslo, ale musim uznat, ze velmi ucinne. Uvadela jsem to proto, ze tenkrat dite nemuselo premyslet, jestli se bude na prijimacky ucit ted nebo to jeste odsune, proste delalo, protoze muselo, coz bylo pro nektere typy nesmirne ulevne.
 Kahlan+5 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 13:08:44)
Aleno, asi to pro někoho smysl ma, ja bych chcipla chodit na sedmicku:-) Ale na prijimacky jsem se učila, jak říkáš, tehdy bylo dost težké se na některé gymply dostat...
 Monty 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 13:14:29)
Kahlan,
a kolikrát jsem tu psala, že on prostě nepřijde?
Vždyť je to absurdní. On si něco vymyslí, všichni kolem mu tedy nabízí pomoc, aby neměl pocit, že ho v JEHO rozhodnutí nepodporujeme, a on ji stokrát po sobě hodí do hajzlu?
Jo, kdyby byl nucenej, kdyby to bylo naše rozhodnutí a on s tím nesouhlasil, tak ho naprosto chápu. Taky bych to nedělala. Ale člověk chodí jak Večerníček, vyhazuje peníze za kurzy, za doučování, protože mladý pán tvrdí, jak hrozně chce... a efekt to nemá žádnej, protože on to dělat nebude?
Tak ať to nedělá, s tím nemám nejmenší problém, fakt mi stačí, když mi to na rovinu řekne a bude to vyřešený. Tohle je blbárna, která jen všechny ničí a úplně zbytečně.
 Kahlan+5 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 13:18:03)
Monty, jak nepřijde? Vždyť spolu bydlíte, jsi jeho máma...copak on te neposloucha? Vůbec? Ja to fakt nechápu, sama jsi psala, ze pravidla mate, ze je akceptuje, vynese kos, atd a tohle je to samy...
 Monty 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 13:25:07)
Kahlan,
prostě nepřijde, buď má něco jinýho, něco hrozně důležitýho, samozřejmě... a když ho tedy donutíš, tak si sedne proti tobě a počítá jeden příklad půl hodiny. Na to fakt nikdo nemá nervy. Navíc jsi za blbce, když ho nutíš dělat něco, o čem tvrdí, že chce dělat sám. Naposílala jsem mu desítky testů, sám to chtěl, vyloženě si o to řekl. Pošlu odkaz a za půl hodiny přijdu, jestli už to má. Nemá, ani se na to nepodíval. A to je furt dokola. Ubíjející blbárna bez výsledku. Připadám si jako nějaký hyperambiciózní rodič, který nutí dítě proti jeho vůli něco dělat, i když ve skutečnosti vyplňuju přání mladého pána. ~a~
 Ráchel, 3 děti 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 13:32:30)
přestaň s ním tuhle hru hrát.
 Kahlan+5 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 13:41:35)
Souhlas, jak deti vychovavam v pohodě, bez drilu a v klidu, tak deti nas respektuji, a tyhle hry nehrají...
 Monty 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 13:42:30)
Kahlan,
tak v klidu a bez drilu jsme syna vychovávali taky, jenže s jiným výsledkem.
Je to prostě o povaze, o ničem jiným.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 13:43:26)
kéž by bylo vše jen výsledek skvěle zvolených výchovných metod. ale jaksi není - je to i o povaze vychovávaného děcka :)
 Kahlan+5 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 13:37:59)
Chápu, ze te to sere...ted už je to fakt jedno, dohnat to nemůže, tak to neřeš. Byla chyba, ze jste ho nedonutili kolem těch 11-12ti let, ted už mohl byt úplně jinde. Zas tak nic desneho se neděje, proste to zkusí zase za dva roky. Ale ty mezery ma velke, takže by měl ty dva roky makat.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 13:39:52)
Kahlan, tak já zase chápu, že existují děti, které jsou nedonutitelné. dokud si samy pořádně nenabijí, tak snaha donutit je k něčemu je akorát zbytečný výdej energie.
Jeden takový exemplář mám doma. Ale teda neříkám mu zbytečně, že je línej, protože to by stejně nijak nepomohlo.
 Kahlan+5 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 13:46:00)
Jo, ale nevěřím, ze S. je tenhle případ, nesedí mi to k němu podle toho, co Monty píše.
 Monty 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 13:41:11)
Kahlan,
nejen, že o nic nejde, ale hlavně to od něj nikdo nechce.
My jsme mu prostě skočili na špek.
Anebo je to celý trucpodnik, protože dobře ví, že já nechci, aby se hlásil na gympl.
Každopádně se musím nějak vyrovnat s tím, že je líný jako veš a umí jen vzletně hovořit. U vlastního dítěte, navíc jedinýho, to zamrzí, to nebudu zastírat.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 13:42:41)
Monty, není všem dnům konec. Ještě z lecčeho vyroste.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 13:45:15)
jinak já bych mu rozhodně tu přihlášku na gympl podepsala, pokud to chce zkusit. jen ať si nabije čumák - třeba je to šance, jak se probrat.
mně bylo např. jasný, že se nejspíš můj syn nedostane na vysněnou školu, kde se dělají talentovky, kvůli vysvědčení. Ale přihlášku jsem mu podepsala a podpořila ho, jak se dalo. Nechala jsem ho, ať si dá práci s fotkama, s psaním povídky atd. - se vším, co potřeboval k talentovkám. No, talentovky udělal skvěle, ale nevzali ho - kvůli známkám na výzo. Tedy přesně, jak jsem čekala.
Nijak jsem mu to neomlacovala - vidí sám, co si nadrobil. A to je nenahraditelná zkušenost.
 Monty 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 13:49:51)
Ráchel,
no já ne, podepsal mu ji otec.
Vzhledem k tomu, že viděl výsledky SCIA a nic, tak s žádným probráním nepočítám. Mně ta jeho povaha mrzí, ale nenadělám nic, jen to smiřování je těžký. A vůbec nejde o nějaký gympl, to je to poslední, co by mi vadilo. Trápí mne, že si musím přiznat, jakej doopravdy je a naučit se mu to nijak nepřipomínat, protože on za to nemůže.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 13:58:26)
Monty, fakt se z toho ještě dá vyrůst. Probrat se může teď, až mu přijde černý na bílým, že ho nevzali. Nebo se probere až na střední. Já začala pořádně fungovat až na vejšce ~d~

Omlacováním špatných vlastností tomu druhému o hlavu se akorát kazí vztahy.
 Renka + 3 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 13:44:25)
Monty, ty máš aspoň naději, že se syn probere a v devítce to bude brát vážně, teď si třeba nabije čumák. Psala jsem o dceři, je úplně to samý, jenže je v té devítce. A já jsem to vzdala, dítě, které nechce, se prostě učit nebude. I kdybych ji teď nějakým způsobem donutila, co pak bude dělat na té škole? Nebudu nad ní 4 roky stát a prosit nebo vyhrožovat, ať laskavě kouká něco dělat. Včera byla na kurzu, už jsem se ani neptala, co brali, ona to nesdělila, její boj. Až od přijímaček vyletí, tak na ni zbyde horší škola, ale přece se nepostavím na hlavu. S manželem říkáme, jak jsme od září počítali Bělouna, jak jsme na přijímačky makali a milostpaní má pocit, že není třeba nic dělat.
 Dana 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 14:18:56)
To si myslím i já, sednout si se synem a počítat. Já to takto dělám od první třídy. Má to již tak nacvičené, teď v osmé, že ví, že se budeme doma zase, jako každý den dvě hodiny učit. Přitom se starším jsem se neučila nikdy, ten vždycky učení zvládnul levou zadní a ani teď v devítce se nemusí příliš namáhat a má vyznamenání. Kdybych nechala ale mladšího svému osudu, tak by možná i propadnul. Žádné poruchy typu dys nemá, je jen pomalý a natvrdlý. Vše se mu musí důkladně a polopaticky vysvětlit. Výklad ze školy mu nestačil ani v první třídě. Naštěstí mám na to čas. Jen se asi bude syn bránit, když tak najednou by měl s tebou začít počítat.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 13:05:27)
ano, tedy je vidět, že tyto hovory nikam nevedou. proto nemá smysl je vést :)
 Alena 
  • 

Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 12:17:17)
"ale on počítá jen pod dozorem."
no jo no...ale to rada deti, najme chlapcu.
 stará Marie 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 13:43:30)
Monty, jak myslíš, no ~d~ ...a i dál mohu pokračovat přesně stejně, jako Ráchel.
 Yuki 00,03,07 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 22:41:07)
no líné dítě - proč bych dělal, když mi stačí, co umím bez práce - děti ,kterým jde všechno, dokud jim stačí zákaldy, pak se začnou ztrácet, protože nezachytí nástup, kdy už by se učit potřebovaly, většinou to přichází při násobilce a vyjmenovaných slovech
 Cimbur 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 22:41:57)
Motivované nelíné dítě se bude samo nějak hlouběji zajímat třeba o přírodu, věnovat se se zájmem něčemu, co ho fakt baví. Já teda mám dítě líné.
 Yuki 00,03,07 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 22:44:55)
já mám jedno líné a druhé motivované, možná až přemotivované :))
a třetí je motivované taky, akorát není nadprůměrně inteligentní, takže jeho motivovanost vede k tomu, že i přes svý potíže nemá se školou problém, on prostě chce být dobrý, tak pro to dělá maximum
 Monty 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 22:46:59)
"Motivované nelíné dítě se bude samo nějak hlouběji zajímat třeba o přírodu, věnovat se se zájmem něčemu, co ho fakt baví..."

Cimbur,
no nevím, když dítě něco fakt baví a nevnímá to jako "práci", ale jako "zábavu", asi to není přesně to, na co se mraková ptá. V takovém případě je jedno, jestli dítě baví příroda nebo nějaká počítačová hra.
Dítě, které je "motivované" ve smyslu vzdělávání chápu jako dítě, které se dokáže v tom, co ho baví nejen dostat "dál", ale má v tom směru i nějaké ambice ve smyslu "osobního růstu". Dokáže tu práci zužitkovat, má nějaký cíl, chce něčeho dosáhnout samo pro sebe, překročit svůj stín.
 Yuki 00,03,07 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 22:53:14)
Monty, ale přsně to je ono - to dítě nevnímá práci jako práci ale jako zábavu, každá práce na v oblasti jeho zájmu je ohromná zábava, i kdyby to stálo spoustu úsilí, času, nemožnost dělat cokoliv jinýho - jako u nás matematika, i za tu cenu, že nebude u pc, u televize, nebde si číst, nebude si hrát, nebude... počítá - a dělal to i na prvním stupni

já osobně bych se na to už dávno vykašlala

stejně tak bych se vykašlala na sposutu jiných věcí ,který on považoval za ohromnou zábavu, třeba všemožný referáty, projekty, prezentqace -a bylo jedno, že téma je absolutně od jeho zájmu, i když šlo o sport v brazílii a on je fakt absolutní nesportovec, a to ani teoreticky ani u televize, i to dělal s takovým zaujetím, prostě motivovaný dělat cokoliv

ale nechápu, kde se to v něm bere, to opravdu nevím
 Cimbur 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 22:53:52)
Bavíme se o první třídě. Tam myslím bohatě stačí, když nějaká oblast vědění dítě baví. Tvoje a moje "baví" má asi trochu jiný význam. Já tím myslím aktivní zaujetí a touhu dozvědět se více.
 Eržika. 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 22:58:20)
Baví?

Co vím, tak to v "klasické" škole zhusta ještě znamená sedět v lavici, vybarvovat si do stejných pracovních sešitů a poslouchat páni učitelku.

Odpadnou ty, co toho ví víc, a i ty, které nestačí...
 Eržika. 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 23:06:28)
Určitě!

Jedna úžasná státní malotřídka je ve vedlejší vsi. :-)
Teda známky stejně nedávaj.
 Z+2 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 6:25:26)
Změňte školu. Hned. Na nic nečekejte a nenechte dceru trápit. Zjisti si možnosti a najdi školu s učitelkou, která bude vstřícná a rozumná. Pokud to neuděláte, dcera se školou protrápí.
Jiný řešení nenajdeš, protože není.
 Yuki 00,03,07 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 23:24:01)
maargitt, to je bohužel pořád ještě běžný :( i když už takových škol ubývá, pořád ještě jsou
 Eržika. 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 22:48:40)
mrakova, motivované děti se zhusta objevují na tzv. alternativních školách.

A proč? Protože nemají známky a žákajdy...
Učí se tím způsobem a tempem jaké potřebují.
Hodně času věnují zkoumání a pozorování, ale i práci ve skupině a diskusi.
Mohou si vybrat, na čem chtějí pracovat.
Mohou téma zkoumat různými způsoby.
Učitelé jim naslouchají.
 Cimbur 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 22:50:39)
Eržiko, pro děti mimo velká města tyto altetnativy dostupné nejsou.
 Eržika. 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 22:51:46)
Moje dítko dojíždí do malého města. :-)

Přibývají, první stupně dost, občas nějaký druhý...
 Cimbur 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 22:55:14)
V mém regionu nevím o alternativě.
 Yuki 00,03,07 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 22:58:02)
Cimbur, nevím, řesně, ale myslím si, že alternativy máme v krajským a v jednom z okresních měst, ta je teda soukromá, ale ceny mají obě stejný - státní škola se rozhodla pro školný... fuj, už bych tam děti nedala, už prot uto věc, taky se změnila ta škola

ale je teda pravda, že to není alternativa v tom správným smyslu, spíš malá úprava běžných škol na obou místech

u nás je první montessori, první třída, ale vzhledem k tomu, že je to jedna z tříd na běžným kolosu, tak si o té třdě nemyslím, že by to byla až tak moc alternatic)va§ pak je tu už dlouho jedna Waldorfská, ale není snadný se tam dostat a po ravdě jsme o to ani nestála, radši jsme dojížděli
 Lída+2 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 5:45:51)
Cimbur , protože na malé vesnické škole Ti mnohdy udělají víc služby než ve městě......prostě je na to víc času....v tom množství.


Konkrétně starší syn 13 děti ve třídě a on 1.-5. třída individuál na matiku, prvouku, později vlastivědu a přírodopis.

A já nelituju ani trochu, že jsme místo 2 škol na dojití 10minut, jezdili do vedlejší vesnice......aspoň jsem nemusela řešit to, že mi dítě sešrotoval úplně strašný školský systém, který je v CR. A totálně ho otrávil....s tím, že ho přestalo zajímat se cokoliv učit.
 Yuki 00,03,07 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 22:55:14)
Eržiko, to je sice doceal pravda, ale třeba můj syn dojížděl taky, ovšem do školy, kde byla žk, bylo známkování,a to dost přísný, ale je rpavda, že byla motivace od učitelů, byla běžná diskuse, bylo bádání hodně nad běžnou úrovní pro jejich věk

škoal jim dávala najevo zájem o jejich výsledky a to je důležitější než známky, ty pak přichází tak nějak samy
 Cimbur 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 22:55:56)
Yuki, kam? Naznač.
 Yuki 00,03,07 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 22:58:28)
krajský město, jestli chceš vědět víc, klidně na mail napíšu
 Půlka psa 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 23:05:08)
Lenost nevadí, lenost je matka pokroku ~:-D

O známkách to není. Na jedničku možná stačí leccos, ale motivace jen známkama je na houby. Sice má z žáčka paní učitelka radost, ale časem se stejně ukáže, že daleko lepší je motivace daná touhou po znalostech a po vhledu.
 Chloé 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 23:05:38)
Mam motivovanou prvnacku. Jejim stestim je, ze ma motivovanou pani ucitelku, ktera ji nenecha zahalet, dava ji s prehledem a samozrejmosti ukoly v hodine navic, takze ditko nezahali a nestagnuje.
 mrakova 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 23:08:59)
To je právě ono. Dnes nesmí nikdo zahálet. Když jsem byla na ZŠ já, byla jsem sprtka, úkoly navíc jsem nedostavala. Rodiče byli naopak rádi, jak mi to jde a nemusím se učit a mám více volná. To bylo bráno jako plus. Dnes by to bylo nevyuziti potenciálu a flakani.
 Martina, 3 synové 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 23:11:05)
úkoly navíc jsem nedostavala.

Ani já ne. Ukládala jsem si je sama. Ale promarnit den jsem uměla vždycky. ~t~
 Monty 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 23:15:28)
mraková,
tak někteří rodiče jsou pořád ještě příčetní. ~;)
Mně by z pozice rodiče úplně stačilo, kdyby si dítě plnilo povinnosti ve škole, navíc by nemuselo dělat nic.
 Chloé 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 23:15:39)
Moje dite domaci ukoly navic nema. Ma je ve skole, misto aby si tocila palcema, vymejslela blbosti a otravovala spoluzaky, protoze ma hotovo. Da si neco navic, to ji fakt neuskodi.
 Anni&Annika 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 23:25:19)
mrakova, nase mala je strasne ctizadostiva. Ona automaticky jde za tim byt nejlepsi. Problemy nema, moc se ucit nemusi, jen si pred pisemkou procte sesit a presto casto je to nejlepsi prace ve tride.
Ale je proste jina nez jeji kamosky. Ona prijde domu, udela si bez reci ukoly, udela praci navic a jde si hrat. Dela to automaticky, bez reci, sama.
Ale ona to ma v sobe a dela to tak nejak automaticky. Presto neni zadne stress dite. Zitra pisete test..no, jo, pisem. Zadny stres, zadne zabarveni v hlase. Flegmous. Ve skole na ne ted dost tlacili..nase mala porad stejna...pohoda. Ale kdyby nebyla nejlepsi /treba v nejakem testu/, nepoznas na ni zadne rozruseni. Ale vis, ze priste bude nejlepsi.
Nevim, neznam, ja byla jina...
 Yuki 00,03,07 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 23:28:31)
Ani, u nás je to ještě tak, že on VÍ, že bude nejlepší, on si to jen potvrzuje, to už snad ani ne že by chtěl být nejlepší, což je někdy i na škodu, někdy by mu i prospělo nebýt první, jenže jsou oblasti, kde přemožitele nemá, ono to jednou přijde a bude to náraz, lepší by bylo narážet průběžně a zvykat si
 Anni&Annika 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 23:35:27)
Yuki...ale ona je vetsinou taky prvni. V urcitych predmetech vi, ze je nejlepsi /matika/...jenze ona ani nevypada, ze by ji neco vykolejilo i kdyby nebyla. Zvlada tlak, jak kdyby po ni jen sklouzl, je snad jedina ve tride, ktere nevvadi rev pri pisemce a vyucovani, jako by ho v hlave ztlumila a jede tu svou prvni ligu. Za to ji obdivuje matikar
...muzes ji nalozit na bedra co chces, jak kdyby ji to motivovalo a pak to jsou nadlidske vykony, kdy ostatni rodice upi, ze ty jejich deti neudrzi krok /uz si i stezovali na tridnich schuzkach~8~/ Kazdy s ni chce delat projekty, neb vi, ze bude nejlepsi...
Ja to nechapu...ja to neznam.
 Yuki 00,03,07 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 23:39:34)
jj, ale dokudto člověk nevidí z blízka, těžko si takový děcko představí, ono to vypadá jako scifiale fakt takoví existují :))

a ty děcka opravdu trpí, když nemají dostatek práce

já is pamatuuju, jak mi učitelka (strašně fajn, snaživá a dokonce si to nechala i vysvětlit a pokusila se o změnu) v první třídě řekla, že "on se ale nenudí pořád má co děpat a někdy ani nestíhá, ostatní jsou rychlejší" - musel ajsem jí vysvětlit, že má co dělat, vymalovávat, ale není to ta správná strava pro mozek a ten trpěl nedotatkem práce

 Kahlan+5 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 23:47:51)
Yuki, mam podobně založeného syna, a je to jak píšeš, ma takový drive do všeho, ze to fakt neni normální...ale to neni jen skola, s vervou hraje na klavír, vymysli klukům ve třídě dracak, maluje mapy, ted se dal na hraní Magicu... chodí spát čím dal později, aby všechno stíhal...
 Yuki 00,03,07 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 23:48:22)
jj, tak něco

ale kdo to nezná, nepochopí
 Anni&Annika 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 23:52:42)
Kahlan...uz jsem o tom klaviru cetla...a hele..nase mala ted taky zacne na klavir. Ma doma klavesy. Sama se podle netu naucila obstojne hrat, kdyz pride ze skoly, pred obedem si jde zahrat, pak obed, pak skola...sklada si pisnicky, porad zpiva, takze jsem ji ted sehnala ucitelku klaviru. Bavi ji matika a krasne maluje.~t~
 Kahlan+5 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 0:08:27)
Mas už pro malou vymyslenou nějakou školu pro nadané? Nebo je to jako v Belgii, ze všichni chodí pospolu, nikdo nesmí vycnivat, nadani jsou brzdění, a ti slabší zase nestačí?
 Delete 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 0:11:13)
Kahlan,

vy se vracíte do Prahy? Mě tak napadlo, že ses patala na ten konkrétní gympl v té druhé diskuzi.
 Kahlan+5 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 0:28:00)
Del, neni to na poradu dne, ale casem mozna jo. A vzhledem k poctu deti je pravdepodobne, ze by se nekoho tykala zakladka a jineho gympl, tak se zajimam uz ted.
 Delete 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 0:34:54)
Kahlan,

"Vždy připraven!" ~t~

Hele, kdo ví, jestli tu v tu dobu ještě nějaké gymply budou, když jsme za ně vzhledem k segregační funkci z bruselu kritizováni ~l~. A nová ministrině Bruselu naslouchá, zdá se, velmi aktivně ~l~.
 Kahlan+5 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 0:54:13)
No to snad ne, to mne nedes...a co soukrome skoly, na ty brusel nemuze, ne?
 Delete 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 1:07:04)
Kahlan,

snad ne ~d~. Ale dají se podmínky nastavit tak, aby to neustály...

Už teď leží dámě v žaludku komunitní školy domškoláků...
 Anni&Annika 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 8:13:52)
Kahlan..stejne jako v Belgii...vsichni pospolu, nikdo nesmi vycnivat. Vybrala si zdejsi gympl, ma ho 2 minuty chuze. Je vyhlaseny, jen ti slabsi z nej jezdi posledni rok pak na gympl do Brem, kde ziskavaji lepsi znamky pro prijeti na vysoke skoly a university.
Ted chodi do spadove, ale priznam se, ze jsme bydleni vybirali podle skol..
Co jednou bude delat nevim, je nadana v uplne rozdilnych oborech, ale jsou ji vsechny. Pro ni je gympl zatim idealni.

mrakova, ja nevim jestli je me dite neco extra. S chytrosti se mi jevi normalni, zcela bezproblemova. Ale mozna, ze mam jinak nastavene hranice...podle nasi matky jsme byli o.k. a ja ac z matematiky za 1 az 2, tak nade mnou matka kroutila hlavou co jsem to za matematickeho antitalenta. Tak nevim~:-D
 mrakova 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 8:17:38)
Anni - já nemám tolik srovnání, přece jen už nemám malé děti. Nicméně když se dívám na vnoučata, přijdou mi všechna normální. Neříkám, že jsou hloupá, asi spíše šikovná, ale jestli přímo nadaná, tak to tedy opravdu netuším. Proto jsem se tu ptala, jak se to projevuje. To, co tu píšte, tak má vnoučata teda vůbec nedělají. Kdyby mohla, tak doma tráví čas u tabletu nebo si jen kreslí. Takže spíše lenivé a neproduktivní aktivity. Úkoly udělají, ale určitě ne s radostí a těší se na každé prázdniny a ptají se, proč je škola tak dlouhá a prázdniny tak krátké. Přitom ve škole se jim prý líbí.
 Anni&Annika 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 8:36:35)
mrakova...me dite nedela ukoly s radosti. Ona je udela. Nijak u toho nejasa, ale taky nebrbla.
Rika ze je to nekdy nudne, ale sama jde, a udela minimalne celou stranku z nj a dalsi z matiky. Z matiky nekdy dve, nekdy tri. Casto si bere nejake volne listy, neb ma vsechny sesity skoro cele hotove. Kdyz je neco nad ramec, udela to taky, ale je velmi rychla. Ale matika ji bavi, ac ji to psani porad stejnych prikladu prijde pry jak do zblbnuti. Myslim si, ze ma hlavu i na matiku. Kdyz neco dela, hodne premysli jak moje mama. Ale nevim.
Ja si osobne myslim, ze ma talent na kresleni. Ale to umim posoudit sama. Ale mysli si to i ucitelky na vytvarku a porad nam to zduraznuji.
Hele, treba ta tva vnoucata jsou nadana na kresleni, ani to treba nevis.
Jo a na prazdniny se me dite tesi taky~:-D
 mrakova 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 8:40:44)
Na kreslení nadaná asi nebudou. Jejich kresby postav často i dnes mají krátké ruce bez prstů a některé postavy nemají ani krk. Psycholog by je asi nepustil do školy a řekl, že kresba odpovídá kresbě čtyřletého dítěte.
Nějaké zájmy také mají, nicméně nejraději dělají blbosti, jako věci, u kterých se zasmějí, kde je legrace apod. Určitě to nejsou klidné děti, které si po udělání domácích úkolů zalezou do pokojíčku a čtou si tam.
 Anni&Annika 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 8:55:57)
mrakova....me dite si nikam nezaleze, neb u nas hned vyzvani telefon, nebo zhavi ona a uz se holky schazej, jezdi na kole, litaji po venku ci si vsechny nekam zalezou~:-D
Vesele dite se vsim vsudy.
Jen na prvni dojem pusobu uzavrene a jako kdyz neumi mluvit. Ale ona sleduje a vyhodnocuje situaci. Teprve pak se projevuje. V tomhle fakt zadne hura dite.
 Monty 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 23:36:19)
Mému dítěti je to absolutně jedno. Motivace nula, ambice nula.
Myslím, že on ani neumí nic doopravdy chtít.
Řekla bych, že je to ta nejhorší možná varianta.
 Federika 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 23:39:06)
Monty~t~
Mně se vybavila jedna taková chmurná básnička, bohužel si nevzpomínám, jak se jmenovala. Je v němčině,ale taky vyznívá takhle: NIC, NEJHORŠÍ, prostě NIC.."~t~
 Anni&Annika 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 23:41:49)
Monty...a no ak strasny to snad nebude, ne?~t~~t~~t~
 Yuki 00,03,07 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 23:41:49)
Monty, když se dlouhodobě nedaří být nejlepší, tak se spusta děcek rozhodne nebýt vidět a nasadí masku "je mi všechno jedno" - a dokážou to hrát fakt dobře, stane se z toho životní postoj

a může to přijít klidně i ve škokovým věku, teda předškolním, bývají to perfekcionisti, aspoň jako odně malí, a pak se na všechno vykašlou
 Monty 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 23:44:12)
Yuki,
nikdy nebyl perfekcionista, měl to na salámu už ve školce.
To není maska, to je povaha. On se radši všeho vzdá a vyhodnotí jako postradatelný, než aby reálně něco udělal. Je to strašný, ale snad si na to časem nějak zvyknu.
 Yuki 00,03,07 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 23:46:48)
Monty, můj starší pořeboval autíš´čka v jedné č´řadě, dpole barev, podle tvarů... i to je perfekcionismus

a v škole to nešlo v jednu chvíli samo, tak se vykašlal na všechno - jemu je to jedno

jenže já ho znám, navíc to přišlo pozdě, tak jsem mu na to nskočila a dostal se z toho, už to přešlo )


teda ten přemotivovaný je druhý, aby tu nebyla nějaká mýlka
 Monty 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 23:49:36)
No, Yuki, ani v tom se nikdy neprojevoval jako perfekcionista. Nic do řady nerovnal, vždycky měl ve všem bordel. ~;)
 Federika 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 23:51:56)
Monty~:-D
ten můj naprotto příšernej bordelář, ztráceč a zapomínač byla jako malý dítě příšernej. Všechno muse mít tak,jak byl zvyklej a chleb a musel bejt úhledně ukrojenej, namazanej a plátek šunky musel sedět úplně přesně, nesměl přečuhovat~t~
Ale zrovna tohle ho kupodivu úplně přešlo...
 Půlka psa 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 23:42:20)
Moje dítě je líné jak veš a motivované jen tím, že když se bude dobře učit matiku, tak bude mít hodně peněz a koupí si fríského koně (to je zvíře, co má velikost mamuta, tak se draze živí).
 Federika 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 23:44:29)
Půlko psa~t~
 Anni&Annika 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 23:45:15)
friskeho? Tech tu mame na kazdem rohu, dokonce i v jizdarne, kam mala chodi...no je roztomilej, ale tohodle snad me dite chtit nebude~t~
 Půlka psa 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 23:47:13)
My jich máme u baráku stádo i na jízdárně jsou, ale ŽÁDNEJ není náš.
 Půlka psa 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 23:17:17)
Já byla ten prvňáček, co jde do školy s tím, že umí všechno učivo až do čtvrté třídy. Ve škole mě to nebavilo a měla jsem věčně problém s tím, že nedávám pozor. Sčítání 1+1 se nedalo vydržet, když jsem uměla zlomky a udržet pozornost u čtení máma má mísu, Ema mele maso, se nedala, tak jsem četla pod lavicí Robinsona. Za úkoly navíc bych byla neskutečně vděčná, protože takhle jsem měla jen poznámky, a důtky za pozornost. Přitom jsem nijak nevyrušovala, jen jsem uměla víc a neměla jsem trpělivost poslouchat x hodin denně něco, co mě nic nenaučí. Žádné úkoly navíc se tehdy nedávaly, ale dala bych za to nevím co a nebrala bych to úkorně.
 Chloé 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 23:20:56)
Ja taky vecne neco cetla pod lavici. A kdyz me ucitelka vyvolala, abych cetla z citanky, tak jsem nevedela, ktera bije, pac jsem sice mozna cetla stejnou citanku, ale o x stranek dal.
 Federika 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 23:23:42)
Chloe,
přesně tak. Mám schovanej "notýsek" z první třídy,sice samý jedničky a hvězdičky,ale na každý straně nejmíň tři poznámky:" nedává pozor, neví,kde čteme, už zase neví, kde čteme."Bodej´t bych věděla,když mě ta máma,co má mísu vůbec nezajímala a místo toho jsem si četla časopisy od lavicí...
 Půlka psa 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 23:34:18)
Nejhorší byl Robinson ve třetí třídě. Česli jsme z něj pomalu a nahlas deset stran denně. Přečetla jsem celou knihu za první víkend a zbytek školního roku byl jen průprava v trpělivosti jak pro budhistického mnicha. Skoro nikdy sem nevěděla, kde zrovna čteme, protože jsem stále odbíhala dál, i když jsem to už znala zpaměti, a tak jsem denně dostávala poznámky pro rodiče, že mě čtení vůbec nezjímá.
 Federika 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 23:37:43)
Plko psa,
já jsem nejvíc trpěla v osmičce. Už se to nedalo vydržet, seděla jsem a na papír jsem si dělala čárky, po sekundách, vždycky o 60 škrtla a jela dál~:-D Čtvrt hodiny před koncem jsem se dovolovala na záchod,aby to už konečně skončilo. Táhlo se to, jelo se pomalu, fakt jsem se těšila na gympl..
 Půlka psa 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 23:46:03)
T už jsem dávno chodila na nějakou výběrovou školu. Tam byli všichni motivovaní, jen já byla líná. Tam nuda nebyla.
 Yuki 00,03,07 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 23:47:54)
půlko psa, lenosti se děcko dá docela dobře naučit právě tou nudou
 Anni&Annika 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 23:54:12)
Ne ne Yuki...rekla bych, ze lenost je vrozena...mam to taky...uz od narozeni~k~
 Anni&Annika 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 23:55:33)
a bordelar jsem byla taky neskutecnej~:-D
Ale Monty...strasne rada jsem malovala. U tohho jsem vydrzela hodiny. Tam se ta lenost tak neprojevovala, to me totiz bavilo.
 Alena 
  • 

Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 23:59:16)
Dispozice k lenosti jsou podle me vrozene. Ale vhodnou vychovou (rad,pevna pravidla),vytizenim nebo naopak "nudou" je lze bud ponekud potlacit nebo rozvinout.
 Kahlan+5 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 0:06:13)
My jsme take kvůli tomu vyhnali prvnaka do školy, ve školce by za další rok akorát jeste víc zlenivel. Takhle musí zabrat a vývojové hodně poskocil, je narozený na konci srpna a ve školce trvali na odkladu:-(
 Půlka psa 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 0:26:53)
Ani nemám pocit, že ta lenost je na škodu. Měla jsem to na háku, protože se mi nechtělo, ale věděla jsem, kdy zabrat. Nemusela jsem jet jak fretka, ale sem tam jsem přidala a nakonec se mi celkem dařilo. Tohle není špatný umět. Mám to dodnes, věci mám rozjeté na x frontách, hasím jen požáry a nestresuju se, že nikdy nic není perfektní. Hlavně když se celkově vede. V práci tomu neříkám lenost, ale prodávám to jako koncepční myšlení. ~:-D
 SendyWendy 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 6:04:24)
Ano, ta správná lenost je vlastně koncepční myšlení~;) (taky v sobě jistou porci mám)
 Půlka psa 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 0:16:54)
Asi jo. Ona je dcera hodně na matiku a informatiku a vůbec ji nezajímá čeština a angličtina. Není to učitelkou. Jen má dítě prostě vyhraněný zájem jiným směrem. Nemá z jazyků ani špatné známky a dokonce něco umí, anglicky se domluví, ale prostě v nich nikdy nebude vyvíjet žádnou aktivitu, protože kvůli známkám je líná a kvůli zájmu nemá potřebu. Učitelka je ale skvělá a úplně z obliga. Některé prostě zaujmout nejde.
 Půlka psa 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 0:20:05)
Já to přilepila na úplně nesouvisející místo. Pardon.
 Půlka psa 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 0:20:12)
Já to přilepila na úplně nesouvisející místo. Pardon.
 Federika 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 23:19:10)
hehe, mraková,to já obejdu učitele, všude řeknu, že dítě potřebuje daleko těžší úkoly~:-D
fakt nechápu, proč by měla prvňačka spojovat obrázek kočky s "CAT", když místo může psát anglicky esej na A4. A JE to nevyužití potenciálu. ´Páťák má úroveň C1, proč by měl mit úkoly se svýma spolužákama,kteří jsou o 4 levly níž..Proč by neměl dostat jinej úkol? K čemu by tam seděl a kopal se nudou do zadku?
 mrakova 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 23:23:10)
U jazyka bych to pochopila. Myslím si, že ty jsi typ matky, která děti pořád někam žene a pořád žádá více. Osobně žádnou takovou jinou neznám. Většina říká, jsou to děti, povinností si uziji až až a úkoly navíc nezadaji.
 Federika 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 23:28:13)
mraková,
oni i s těma úkolama navíc mají času dost.A fakt by se nudili, obzvlášť mladší syn nemá rád úkoly, který mu nic nedávají.
F. klidně vybarvuje, to zas joo~:-D
 Monty 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 23:25:48)
maargitt,
ne na všech školách s AJ se první dva roky jen vybarvuje. ~;)
 Federika 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 23:26:17)
Maargit,
už jsem psala místo toho vybarvování dostal F. včera esej na tam naše rodina, 15 vět,v angličtině.Denis úvahu a rozbor jedný knížky. Navíc chodí do british council, kde dělají věci podle jeho úrovně.Pokud by klapl gympl, bude mít předměty v angličtině.
 mrakova 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 23:28:13)
Margit umět více v jazyku má smysl ten, že se nemusis tolik učit a můžeš se soustředit na jiné předměty. Dcera měla na ZŠ němčinu snad od třetí tridy formou kroužku, pak snad tři roky aj. Na gymnáziu byly dva jazyky a jeden začínal od nuly. Tak si musela vybrat a měla aj opět od úrovně nula. Nenaucila se nic a chodila večer do jazykovky.
 mrakova 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 23:28:13)
Margit umět více v jazyku má smysl ten, že se nemusis tolik učit a můžeš se soustředit na jiné předměty. Dcera měla na ZŠ němčinu snad od třetí tridy formou kroužku, pak snad tři roky aj. Na gymnáziu byly dva jazyky a jeden začínal od nuly. Tak si musela vybrat a měla aj opět od úrovně nula. Nenaucila se nic a chodila večer do jazykovky.
 Yuki 00,03,07 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 23:22:36)
Dnes nesmí nikdo zahálet. Když jsem byla na ZŠ já, byla jsem sprtka, úkoly navíc jsem nedostavala. Rodiče byli naopak rádi, jak mi to jde a nemusím se učit a mám více volná. To bylo bráno jako plus. Dnes by to bylo nevyuziti potenciálu a flakani.

kdepak, to je právšě ten omyl, že ta snaha u dětí jde od rodičů, jenže ona ta snaha a chuť do práce jde od dítěte, což jsem si taky neuměla představit, ale mám to doma, tak už tomu věřím

to děcko nedá pokoj :)) dokud neuměl číst, musela jsem číst několik hodin denně, a žádný pohádky, ty odmítal někdy opd 3 let úplně
teď už mu sice nemusím číst, zato má snahu se mnou konzultovat něco, čemu absolutně nerozumím, nevím, o čem mluví, přd chvíli řešil zase něco a vysvětloval mi, jak to musí být, já fakt nerozumím vlastnímu děcku :))

takže jsem udělala maximum pro to, aby měl individuální výuku, má ji, on je nadmíru spokojený, já taky :))
 Lída+2 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 7:02:00)
mrakova, a co tam třeba syn měl dělat.....do první třídy odcházel a násobil....víš jak by byl otrávený počítáním do 5~8~

Jsem vděčná za práci navíc.....co by tam asi dělal, měl ty jedničky zadarmo a naučil se flákat......protože spolužáci jsou proti němu pomalý.....

Ale jde o to jestli bych pak neměla problém jako Monty......
 Eva 
  • 

Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 8:57:42)
Ale ona psala o úkolech V HODINĚ. Jinými slovy, že nenechá dítě, aby se v hodině nudilo, ale umožní mu dál pracovat. Pro moje děti byla podobná učitelka spása - směly si v hodině dělat domácí úkoly a ještě dostávaly práci navíc. Domácí úkol pro ně tudíž doma téměř neexistovaly. Ve vedlejší třídě to děti nesměly a bylo tam nesrovnatelně víc "otravů", "zlobivek", "kecálků" atp.
 Martina, 3 synové 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 23:07:56)
když to očividně na jedničky stačí.

Motivované dítě se neučí pro jedničky, ale z vrozené zvídavosti. ~g~
 Alena 
  • 

Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(1.3.2016 23:18:08)
Tak jednicky nejsou meritkem pokroku ve vzdelavani jedince. Nastesti mam syny v neznamkovacim systemu, tam je vyhoda, ze se soustredi primo na uceni (znamky to dost rusi) a tudiz je nikdo neobtezoval prvnackou latkou ale dostavali primerene svym schopnostem, to je vetsinou bavilo (jasne, gramatika neni zadny trhak)
 Eudo 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 0:07:20)
Ja bych to brala jako co si pod tou lenosti predstavujes.

Ja ani treba moje deti jsme se doma neucili, ukoly jsme delali bud ve skole hned o prestavce, abychom to meli za sebou, nebo pred hodinou, nebo cestou autobusem do skoly. Prestojsme porad ve tride byli jedni z nejlepsich. Meli jsme to proste vrozene, slo nam to lehce, meli jsme dobrou pamet - na rozdil od pilnych spoluzaku, kteri travili hodiny ruznou pripravou do skoly.
Kdo je teda linej? Ty spoluzaky skola silne nebavila, protoze museli travit tolik (zbytecneho) casu, aby udelali neco, aby ucitel byl spokojenej. Nas bavila, aneb nam to slo levou zadni. Byli jsme povazovani za ctizadostive sprty a nasi pilni spoluzaci za line lajdaky, protoze to na ty znamky nikdy nedotahli.

Mne i moje deti bavila spousta veci, kterym jsme mohli tim padem venovat ten cas, ktery jini nutne travili nad ukolama a na to ostatni uz jim nezbyl.
 Tragika 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 1:37:27)
Líní jsme vlastně všichni.
Vidím velký rozdíl mezi dětmi, které od první třídy čtou a těmi, které knihu berou do ruky sporadicky. Dnes mi můj třeťák vyprávěl o tom, jak jeho spolužák dělal referát z Robespierra. On si vybral Jindřicha VIII. O obou mi pak vyprávěl docela dlouho a skončili jsme u Aztéků s tím, že by chtěl udělat na to téma lapbook. Podotýkám, že dějepis ho nezajímá, ale škola ho baví tak nějak všeobecně. Snad je to touha přijít věcem na kloub a dozvědět se o nich víc. Týká se to všech předmětů a jsem přesvědčená o tom, že kdybych syna v první třídě poslala do školy, nebyl by tam, kde je.
Nikdy ho nikdo neznámkoval, nepsal písemky ani testy, neměl úkoly a učí se jen pro sebe. Vidí kolem sebe děti, které jsou nadanější a pilnější a motivuje ho to asi k práci navíc.
Když probírali v matematice procenta, nebo dělali půdorysy, tak nám doma nadšeně všechno ukazoval a sám vymýšlel chytáky a slovní úlohy. Jakmile se seznámil s jednotkamy míry a váhy, hned nás s tím seznamoval a zjišťoval, jak nám jdou převody. Ve francouzštině a angličtině zase sám od sebe dělá kontrolní testy, které si našel na internetu a překládá si i těžší texty, než dělají ve škole. Ve výtvarce probírali impresionisty a on pak doma maloval repliky a když měli v přírodovědě téma mořský svět, ležel v encyklopediích.
Tak nějak pochopil, že škola mu dává určitý základ a na tom pak sám musí stavět. Jeho učitelé umí vzbudit zájem o svůj předmět a o probíranou látku a pak už jde všechno tak nějak samo.
Syn je mimochodem lenoch s motivací.
 SendyWendy 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 6:02:37)
Důležitý je potenciál, který v tom dítěti je, může se mimo školu věnovat nějakému oboru a tak se rozvíjet. Důležitý je, aby učitel dal i tomuto prostor a nějak to nezesměšoval a podpořil to. Není to jenom o jedničkách.
 Z+2 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 6:29:22)
Já to vidím na dceři. Změnila školu a tam přestala se v ní nudit. Rozdíl je ohromný. Do školy se těší. Úkoly zase dělá s radostí. Teď v sobotu si 4 hodiny připravovala prezentaci a celou dobu ji to bavilo.
Posun ohromný.
 Tečka. 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 6:34:40)
Myslím si, že takhle to nefunguje.
Je tam hodně proměnných, a úplně nejhlavnější je osobnost učitelky. Drtivá většina dětí je nastavena na přirozenou zvídavost, chtějí se "vzdělávat", chtějí se dozvídat nové věci, i když to samy o sobě nevědí. Jenže bohužel ne pro každé dítě je současné školství takové, aby mu to vyhovovalo ~7~ Takže z původně zvídavého, tedy jaksi přirozeně motivovaného dítka, se stane dítě, kterému se ve škole nelíbí, i když to samo nedokáže identifikovat. Stupeň toho "nelíbí" se samozřejmě může velmi lišit, od nemám rád úkoly, nebo nemám rád interakci se spolužáky až po nesnáším celou školu ... V průběhu dětství, dospívání, ale i dospělosti, se přístup jedince může a nemusí měnit, záleží zase na okolnostech a na povaze dítěte.
Domnívám se, že u těch "nemotivovaných" dětí došlo, možná už ve školce, k nějaké kolizi se systémem nebo přístupem rodiny. Náprava je nejspíš neuskutečnitelná, protože původní příčinu lze těžko vyhledat a i kdyby, muselo by na nápravě spolupracovat veškeré okolí dítěte. Pak z toho jsou ty VŠ studované na stará kolena, když se zadaří.

Miluju Komenského ~:-D , jeho škola hrou je revoluční záležitost, bohužel k obrovské škodě dětí málokdy dobře pochopená.
 Beruška+J02A07T10 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 7:37:17)
můj nejstarší syn je velmi šikovný.
Přesto na ZŠ nechodil rád, je odlišný - vzrůstově malý, málo asertivní s hodně odlišnými zájmy, což vedlo k časté šikaně.
Do páté třídy měl bez učení samé jedničky i přes častou nemocnost.
Na gymnázium chtěl od 3,tí třídy sám, ale jako nějak přehnaně ambiciozního nebo do školy se těšícího bych ho nenazvala.

Teď je už v tercii.. a loni o prázdninách velmi překvapil, když 12.7. řekl, už už se těší do školy. Sice je stále odlišný, ale tom gym už to je o moc lepší.
Nejvíc ho potěšilo to, že si měl přinést do školy knížku, naprosto beztrestně bez posměchu a ještě o ní mohl vyprávět spolužákům. To je totiž jedna z jeho největších vášní - čtení.
 mrakova 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 7:55:25)
No jo, když čtu tady na rodině, tak tady má opravdu každý motivované a nadané dítě potřebující ve škole úkoly navíc. Mám známé vesměs oba rodiče VŠ a nikdy jsem neslyšela, že by se jejich děti projevovaly tak, jak tu popisujete nebo že by je vedli, tak jak Federika. Chodí vesměs do spádové školy a jsou spokojené. Vím akorát o jednom páru, který hledal nějakou "lepší" školu v Brně a je to prý Bakalka. Jinak většina chodí tam, kde bydlí. A třeba do normální vesnické školy.
 Federika 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 8:00:29)
mraková, nemám nic proti vesnickým školám. Vůbec, některý jsou výborný, myslím pvní stupně.
Ale mám příbuznou ve škole na malým městě, je moc spokojená,rodiče taky, nikdo nic neřeší.
Ovšem jsou úúúúplně jinde ve všem, natož v jazykách-přestože děti mají samý jedničky. Ta příbuzná je stejně stará jako můj mladší syn, tak mám srovnání.
 mrakova 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 8:09:02)
Federiko - ano, pokud Ti jde o úroveň jazyků, tak ty se na běžné škole dítě spíše nenaučí, než naučí. Mám zkušenosti s dcerou, jak jsem tu psala. Měla o jazyky vždy zájem, chodila na ZŠ do kroužku němčiny, potom měli místo ruštiny angličtinu. Většina dětí se tehdy učila jen jeden jazyk a po přestupu na gymnáziu se v jednom jazyku pokračovalo a druhý byl od nuly. Pro dceru to nebylo dobré, dokonce ani ten jazyk, ve kterém se pokračovalo nebyl na její úrovni. A to bylo také v té době spíše lepší gymnázium. Dále to pokračovalo na VŠ, tam už donesla nějaký certifikát, snad FCE nebo jak se to jmenovalo, a naštěstí ty kurzy nemusela navštěvovat. Bylo to skoro zase jako od nuly.
 Alena 
  • 

Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 8:34:09)
"Ta příbuzná je stejně stará jako můj mladší syn, tak mám srovnání."
tvuj udiv me prekvapuje, bylo by snad smutne, aby po tom co ty delas pro vzdelavani a co se vsechni tve deti uci, umeli stejne. Navic uroven vyuky jazyku je na statnich skolach zoufala a nedostacujici.
 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 8:20:43)
Jak se poznají, nevim.
Starší syn byl od malička přirozeně inteligentní s nadprůměrnými znalostmi matematiky. Měl výbornou učitelku, která ho dokázala zabavit, dávala mu úkoly z vyššího ročníku, olympiády vždy dělat ty pro starší děti.
Doma nedělal pět let žádnou přípravu, což sem brala jako ohromný bonus: mohl si užít dětství naplno, lítačky s klukama venku, sportování se mnou, výlety, sledování dokumentů v TV (a tím se mu rozšířili další obzory).
Dneska je v sekundě, výsledky výborné až velmi dobré... a díky bohu není přemotivován a dokáže si udělat i čas pro sebe: jet se mnou na kolo a slovíčka probereme cestou (proč se šprtat doma... apod)
Mladší lenoch, ovšem vyniká v biologii a zeměpise, a v matice taky. Vyniká natolik, že vloni (4.třída) byl soutěžit spolu s dětmi z druhého stupně. Ale teď zabral. Chce na gympl jako brácha. A hlavně kvůli francouštině, která se u nás na ZŠ neučí.. tak uvidíme..
 daba+holčička 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 12:55:59)
No, já spíš sleduju že to je o povaze. moje dcera, když jí něco nejde, tak se hroutí, je smutná, chce s tím praštit, je pasivní. Má dysfunkce, tak to s učením není snadné, ale třeba i ve sportu. Její kamarádka když jí něco nejde, tak se zabejčí a maká na tom, dokud to nedá.

A nedávno jsem se bavily se ségrou, jak to, že já se nemusela na základce skoro učit, a ona musela šprtat. No došly jsem k zvěru, že mě většina toho, co jsme brali prostě bavila, tak jsem si to pamatovala a jí nebavilo skoro nic.
 daba+holčička 


Re: Líné a motivované děti na ZŠ, jak se poznají 

(2.3.2016 12:56:00)
No, já spíš sleduju že to je o povaze. moje dcera, když jí něco nejde, tak se hroutí, je smutná, chce s tím praštit, je pasivní. Má dysfunkce, tak to s učením není snadné, ale třeba i ve sportu. Její kamarádka když jí něco nejde, tak se zabejčí a maká na tom, dokud to nedá.

A nedávno jsem se bavily se ségrou, jak to, že já se nemusela na základce skoro učit, a ona musela šprtat. No došly jsem k zvěru, že mě většina toho, co jsme brali prostě bavila, tak jsem si to pamatovala a jí nebavilo skoro nic.

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.