Z+2 |
|
(31.1.2016 19:56:33) Já bych začal konfliktem s učitelkou i ředitelkou. Považoval bych to za šikanu.
A přezkoušení bych asi neriskoval. Tam ho mohou potopit šíleně. To je první nebo druhý cizí jazyk?
|
Pam-pela |
|
(31.1.2016 19:57:52) To je druhý cizí jazyk, kde nám tvrdili, že to nebudou brát tak přísně, věděli jsme, že pro spoustu dětí to bude problematické.
|
Drop |
|
(31.1.2016 20:01:48) já bych to přezkoušení riskla, nic tím nemůžeš zkazit, akorát budeš víc rozhádané se školou, ale to někdy může mít i pozitivní dopad, dost pochybuju, že by z té němčiny neuměl vůbec nic, aby to bylo fakt na tu pětku a kromě toho, to není dobrá vizitka pro učitelku, že dítě po půlroce neumí vůbec nic
my jsme to absolvovali s dcerou v první třídě, nesouhlasili jsme s hodnocením, pak jsem si ji vzala do domácí školy a dnes je premiantka na normální jiné škole
|
Pam-pela |
|
(31.1.2016 20:06:29) Commer, ale on právě celkem umí , ale já holt nemám asi takové nároky...umí výrazně víc, než já , což teda není žádný kumšt...ale prostě těch 22% požadovaného (na čtyřku) výrazně převyšuje....
|
Pam-pela |
|
(31.1.2016 20:14:44) Commer, jo....ze čtvrteltky tuším s váhou 7 měl trojku (prostě zapracovalo to doučko)...a učka tvrdila, že to byla jen taková bezvýnamná malá písemka...na to konto kontrovala večer v pondělí novou pětkou za jakýchsi úkolů s váhou pět...ale na dotaz neuměla manželovi říct, kdy a jaké úkoly to byly a proč mají váhu téměř té čtvrtletky...podle nás to byla účelová pětky ke snížení průměru...
|
Drop |
|
(31.1.2016 20:20:04) prostě ho nemá ráda, nesedla si s ním, něčím ji vytáčí, bohužel není tak nad věcí a tak vzdělaná, aby to nepromítala do klasifikace vsadila bych na jednu kartu, že není možný, aby neuměl vůbec nic
|
|
|
|
HelenaPa |
|
(31.1.2016 20:21:59) Víš co, ona mu ani nemusí uměle snižovat průměr. V hodnocení předmětu se neodrážejí jen známky, ale i aktivita a celkový přístup k předmětu. Takže se dá obhájit, proč pečlivá holčička dostane přidáno a nepozornému klukovi se ubere. Bohužel ukecat se takhle dá všechno. Známkování je věc, kterou na své práci nejvíc nesnáším.
Jo a ještě doporučuji prostudovat klasifikační řád školy (bývá často přílohou buď školního řádu nebo školního vzdělávacího programu. U nás třeba je obsažen i bod: "Učitel si uvědomuje, že účelem zkoušení není nacházet mezery ve vědomostech, ale hodnotit to, co žák umí."
|
Pam-pela |
|
(31.1.2016 20:22:33) to je hezký bod :o)
|
HelenaPa |
|
(31.1.2016 20:28:50) Pampelo, to je tam spíš pro jistotu. Nemáme tam nikoho, kdo by si na žácích potřeboval něco dokazovat. Já jsem třeba ve čtvrtletí napsala dvě pětky - jako vykřičník, aby se probrali. Pak jsem si je o to víc hlídla a hledala aspoň něco, co by se dalo označit jako že zvládli, dostávali práce navíc a oba to vytáhli tak, že jsme mohla s čistým svědomím psát 4. Dát pětku najednou z ničeho nic mi přijde jako podpásovka.
Ještě mě napadá, že bych se zajímala o to, jestli jste byli dostatečně včas informováni, že pětka hrozí. Školy, kde jsem zatím byla, buď posílaly rodičům doporučený dopis nebo aspoň do žákovské vypisovaly předpokládané hodnocení za dané čtvrtletí. Nejsem si jistá, jestli je to zákonná povinnost, ale zkusila bych se minimálně zeptat, proč vás neinformovali, že pětka vychází, když jste to ze známek nemohli poznat.
|
Pam-pela |
|
(31.1.2016 20:31:11) Heleno, ano...ve čtvrtletí tam pětku měl...jako výstrahu,. Ihned jsme se podle toho zařídili a sehnali doučko... No a teď, kdy ty známky si prostě fakt o trochu zlepši, učitelka řekla, že sice snahu a zlepšení vidí, ale že se měl snažit dřív, že je pozdě.
|
HelenaPa |
|
(31.1.2016 20:35:58) No, dřív se snažit měl, to je fak.. Ale že je pozdě? To jako že klasifikaci uzavřela ve čtvrtletí? Určitě to není nikde v žádném zákoně a tak, ale myslím, že učitel by měl udělat všechno pro to, aby žákovi pomohl učivo zvládnout v maximální míře odpovídající jeho schopnostem a možnostem a ne mu házet klacku pod nohy.
|
Federika |
|
(31.1.2016 20:41:42) Šuplíku, právě proto jsem psala,že bych to šla rozebrat. Co se vlastně přesně a konkrétně dozvěděl ten tatínek? To mu řekla, že ve čtvrtletí měl kuli a pak sice dostal tu trojku ze čtvrtletky a bylo tam zlepšení,ale pořád to nestačilo ani na čtyřku?
|
Federika |
|
(31.1.2016 20:45:56) už proběhl, Šuplíku...Ale asi se nic nedozvěděl nebo nevím...
|
|
HelenaPa |
|
(31.1.2016 20:50:13) Ještě doporučuji k vyhledání v klasifikačním řádu školy něco takovéhoto (citace z našeho řádu): "Obsah zkoušky před komisí odpovídá obsahu učiva za dané období (zpravidla pololetí), za které je zkouška prováděna. Zkoušející, popř. třídní učitel oznámí žákovi rozsah zkoušky současně s oznámením termínu konání zkoušky. Komise může požadovat předložení písemných prací (např. slohových prací, domácích úkolů, protokolů apod.), které byly v běžné výuce v daném období zadávány. Komise rovněž může požadovat předložení dalších materiálů (např. poznámky z vyučovacích hodin, součástí zkoušky může být domácí práce)."
Tedy: Ohlídej si, že vám zadají, co přesně po synovi budou chtít a jestli to pak dodrželi.
|
Pam-pela |
|
(31.1.2016 20:55:33) Heleno, díky moc
|
|
Pam-pela |
|
(31.1.2016 21:07:41) Šuplíku, takže mohou i zítra? Ale když bychom napsali, že chceme být u toho? manžel určitě chce, já na to asi nemám nervy
|
Z+2 |
|
(31.1.2016 21:15:48) Rodič tam samozřejmě může být jak vyplývá ze zákona Školského zákona a i z vkladu Ministerstva školství. Člověk by skoro čekal, že ho učitelé budou znát....
|
Pam-pela |
|
(31.1.2016 21:23:31) Šuplíku, podrobnosti o přezkoušení jsem u nás ve školním řádu nenašla..jen obecně bez konkrétností.
Ale zaujalo mě hodnocení - klasifikace pětky :
Stupeň 5 (nedostatečný) Žák není téměř schopen vyhledávat a třídit informace. Požadované poznatky, fakta, pojmy, definice a zákonitosti si osvojuje velmi neuceleně, nepřesně a z malé části. Nedokáže je uvést do souvislostí a vztahy mezi nimi nechápe. Požadované i intelektuální a motorické činnosti vykonává velmi nesamostatně a dopouští se četných závažných chyb. Ani s pomocí učitele není schopen správně uplatnit osvojené poznatky a dovednosti při výkladu a hodnocení jevů a zákonitostí. Při řešení problémů projevuje velkou nesamostatnost a nenalézá jejich příčiny. V práci ve skupině jen obtížně a velmi nekvalitně plní dílčí úkoly. Jeho myšlení není tvořivé a postrádá logiku. Myšlenky formuluje obtížně a téměř vždy nepřesně, jeho písemný a ústní projev má množství hrubých nedostatků ve správnosti, přesnosti a výstižnosti. Různým typům záznamů, obrazových materiálů a neverbálním komunikačním prostředkům nerozumí a nechápe je ani s pomocí učitele. Nevyužívá svých osobních předpokladů pro vytváření estetických projevů a postrádá kreativitu. Neadaptuje se na pracovní podmínky a nerespektuje zásady bezpečnosti v pracovním procesu. O předmět neprojevuje zájem. Výsledky jeho činnosti mají hrubé nedostatky. Úroveň jeho vědomostí a dovedností není předpokladem pro práci ve vyšším ročníku.
To vůbec té úrovni znalostí neodpovídá...
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(31.1.2016 21:27:22) Pam-pelo - vem tento popis nedostatečné, ideálně ale z klasifikačního řádu vaší školy, a k jednotlivým bodům přidej přístup, znalosti a práci syna a použij to jako důvod k žádosti o přezkoušení
|
|
|
|
HelenaPa |
|
(31.1.2016 21:20:24) Z+2 - ano, měli bychom ho znát. Osobně si hledám vždycky jen to konkrétní, co zrovna potřebuju, takže z něj neznám všechno. Ano, četla jsem ho, ale rozhodně si nepamatuji všechny detaily
|
Federika |
|
(31.1.2016 21:21:26) Heleno, čti z mýho odkazu. Přítomnost rodiče je v kompetenci ředitele, určitě to není jeho povinnost....
|
Z+2 |
|
(31.1.2016 21:25:31) Výklad Ministerstva školství je, že v konkrétním paragrafu účast rodiče není zakázaná a tak je samozřejmě povolená.
|
Federika |
|
(31.1.2016 21:26:52) povolená ano, ale musí s tím souhlasit ředitel A je zcela v jeho kompetenci,jestli s tím souhlasit bude nebo nebude. Bohužel.
|
|
|
Marta. |
|
(31.1.2016 21:26:41) Federiko, ano, je to v kompetenci ředitele, máš pravdu.
|
|
HelenaPa |
|
(31.1.2016 21:28:39) Federyko - četla jsem, proto tu pročítám školský zákon, jestli tam není něco o právech zákonných zástupců. Našla jsem jen to, že zákonní zástupci mají stejná práva jako žáci (s výjimkou práva na vzdělání a na volbu do žákovské samosprávy.) Bohužel explicitně tam o účasti není ani slovo. Třeba by našel nějaký šikovný právník nějakou kličku. Jako že jestli mám mít právo se k výsledkům vzdělávání vyjádřit, musím mít i přístup ke všem relevantím informacím, tj. se i zúčastnit přezkoušení... Ale to tu jen vařím z vody.
|
Federika |
|
(31.1.2016 21:31:24) Heleno, mně to logický přijde.Ale nenašla jsem nic jinýho, než že to je v kompetenci ředitele. Ale mně přijde spousta věcí naprosto logických. Jsem strašně ráda, že tohle nikdy řešit nebudu, občas mě děsí obludnost škol, nevím,proč je nutný dojít až sem....
|
HelenaPa |
|
(31.1.2016 21:34:34) Promiň ten zkomolený nick Taky mě děsí ta bezmoc, pokud se někdo dostane do takovéhle situace. Jako učitelka moc dobře vím, jak je snadné dítěti dokázat, že něco neumí a jak snadno by se to dalo zneužít.
|
Pam-pela |
|
(31.1.2016 21:52:48) Heleno, taky to vím, i když jsem učila jen nějaký ten rok a je to už dlouho. Je jednoduché zkoupat dítě, když člověk chce, učitelka dokáže dát pětku i jedničkářovi, chce to jen správně se ptát ...udělala jsem to opravdu jen jednou a účelově při ústním zkoušením, kdy jsme s klukem od kolotočů si dokazovali kdo z koho...ujasnili jsme si to, konflikt dále nepokračoval . Bylo mi teda dvacet... Ale je mi jasné, jak jednoduché to je.
|
|
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(31.1.2016 21:25:45) znát všechny zákony je nesmysl, až se mě to budu týkat, podrobně nastuduju
taky neznám úplně přesný postup při šikaně, když se týkala mýho syna, nastudovala jsem to, zařídila jsme řešení a zdárně jsem zase přesný postup zapomněla, až to bude potřeba, zase nastuduju kdyby se mě týkalo přezkoušení, najdu, nastuduju, ale hlavně pokud by se to mělo odehrát na škole, kde učím, tak o ničem nerozhoduju já, ale ředitel školy, takže já studovat zákon ani nemusím být na místě rodiče, pak ano, aby škola neudělala něco proti mýmu dítěti
|
|
|
Federika |
|
(31.1.2016 21:15:49) zřejmě o možnosti přítomnosti rodiče nebo někoho dalšího rozhodně ředitel,ale je to jen v jeho kompetenci:
http://info.edu.cz/cs/node/60726
|
|
HelenaPa |
|
(31.1.2016 21:16:44) Šuplíku, myslím, ale nevím jistě, že u všeho, co se týká tvého dítěte můžeš být. To znamená ve vyučování, při přezkoušení atd. Že maturita je veřejná, podle mého znamená, že na ni můžou i nepříbuzní.
Ale zákony a předpisy nejsou moje silná stránka.
|
|
Marta. |
|
(31.1.2016 21:20:40) Šuplíku, rozhodnutí o případné návštěvě rodičů, zákonných zástupců žáků ve výuce je v kompetenci ředitele školy. Komisionální přezkoušení žáka je ale výhradně věcí příslušné komise. Zákon nestanoví veřejnost komisionální zkoušky Zákon stanoví: Má-li zákonný zástupce žáka pochybnosti o správnosti hodnocení na konci prvního nebo druhého pololetí, může do 3 pracovních dnů ode dne, kdy se o hodnocení prokazatelně dozvěděl, nejpozději však do 3 pracovních dnů ode dne vydání vysvědčení, požádat ředitele školy o přezkoumání výsledků hodnocení žáka; je-li vyučujícím žáka v daném předmětu ředitel školy, krajský úřad. Pokud není dále stanoveno jinak, ředitel školy nebo krajský úřad nařídí komisionální přezkoušení žáka, které se koná nejpozději do 14 dnů od doručení žádosti nebo v termínu dohodnutém se zákonným zástupcem žáka. Česká školní inspekce poskytne součinnost na žádost ředitele školy nebo krajského úřadu. V případě, že se žádost o přezkoumání výsledků hodnocení žáka týká hodnocení chování nebo předmětů výchovného zaměření, posoudí ředitel školy, je-li vyučujícím žáka v daném předmětu ředitel školy, krajský úřad, dodržení pravidel pro hodnocení výsledků vzdělávání žáka stanovených podle § 30 odst. 2. V případě zjištění porušení těchto pravidel ředitel školy nebo krajský úřad výsledek hodnocení změní; nebyla-li pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků porušena, výsledek hodnocení potvrdí, a to nejpozději do 14 dnů ode dne doručení žádosti. Česká školní inspekce poskytne součinnost na žádost ředitele školy nebo krajského úřadu. zákon č. 561/2004 Sb., školský zákon
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(31.1.2016 21:13:28) nebylo by možný, aby u přeskoušení byl ten, ke komu chodí na doučko? daleko líp než vy by asi rozuměl požadavkům i chybám a třeba by si před ním nedovolila škola dát neoprávněně kouli
|
|
|
HelenaPa |
|
(31.1.2016 21:08:24) Šuplíku, u nás to je zapsané i u toho přezkoušení. No ale pokud by po něm chtěli něco dodat, co třeba má doma, protože ten den němčinu nemají, tak ho ten den zkoušet snad nemůžou. A jak je to s tím okamžitým zkoušením, si nejsem jistá. Neměl by se nejdřív zákonný zástupce dozvědět výsledek jejich rozhodnutí a pak teprve být dítě zkoušeno? Ale to mi říká spíš moje logika než detailní znalost příslušných předpisů.
|
|
Pam-pela |
|
(31.1.2016 21:26:00) Šuplíku, no a pokud teda budeme mít podezření, že ty zkoušky - přezkoušení - neproběhly OK, můžeme podat teda odvolání ke zřizovali školy, nebo je to konečný verdikt..
Protože si myslím, že nemá cenu se do toho ani pouštět...bez přítomnosti nezávislého pozorovatele nebo rodiče... To je jasné z celé záležitosti, jak se dote´d vyvíjela.
|
Pam-pela |
|
(31.1.2016 21:27:42) ...asi vypadám jako blbec, ale není mi dobře, jsem nějaká nemocná...a vůbec mi to nemyslí
|
|
|
|
|
|
|
|
Pam-pela |
|
(31.1.2016 20:56:40) Šuplíku, díky moc.
Prostě to zkusíme.
|
Pam-pela |
|
(31.1.2016 20:56:52) je, pardon...
|
|
|
|