Louisa Z. |
|
(19.1.2016 11:26:51) Dítě, 3. třída, 14 dnů nemocné. Při prosbách o učivo paní učitelka průběžně odmítne podávat informace, protože "s dětmi nikdy nevíte, co proberete". Poslední den na opakovaný dotaz sdělí stav ke konci týdne, ze kterého vyplyne, že za celý týden neudělali v hlavních předmětech VŮBEC NIC. Donutila jsem dítě udělat v průběhu týdne alespoň 2 cvičení, protože jsem se domnívala, že alespoň o 1 stránku za týden určitě popojedou. Dítě dostane po návratu z nemoci od učitelky silně vynadáno, že má cvičení navíc, přitom jinak od ní dostává výtky, že zaostává a má se každý den doma několik hodin učit. Další motivační vynadání se týká toho, že na čtenářský deník použilo sešit s kroužkovou vazbou a tyto sešity paní učitelce padají z hromádky.
No a dnes jsem se od dítěte jen tak mimochodem dozvěděla, že místo výuky s paní učitelkou sčítají nepřítomnosti dle třídní knihy. Paní učitelka jim diktuje a každé dítě si na svém papíře sčítá svoji nepřítomnost.
Takže už hledám jinou školu, neb diskuse s paní učitelkou není možná.
|
MÍŠA&FÍK |
|
(19.1.2016 11:33:30) Třeba jsou o měsíc dopředu ...a kdyby teď něco dělali, tak jim učivo nevydrží ani do května......když v červnu už se nedělá nikde nic.....
|
|
Louisa Z. |
|
(19.1.2016 11:38:28) Vcelku nic, jenom to, že ve třetí třídě by měli hlavně promrskávat násobilku, protože sčítání přirozených čísel už nedělá potíže ani tomu nejhoršímu z nich.
|
Alena | •
|
(19.1.2016 11:42:37) Na nasobilku je toho na internetu spousta.
|
|
Delete |
|
(19.1.2016 15:47:01) Tak sčítání absence se dělalo i za nás, je to 1x za pololetí práce na 20 minut, to je únosné, i kdyby to bylo stokrát k ničemu.
Nemusí jít jen o prosté sčítání, naopak, dají se na tom procvičit jak ta násobilka, tak přednost matematických operací, když člověk chce . Ale i kdyby ani tohle ne, tak z těch 35 x 23 x 45 minut zrovna tohle učitelce vyčítat, to mi přijde dost úsměvné.
My máme absenci v Bakalářích, ale muset to vypisovat a počítat ručně, tak to také spočítám s dětmi.
Pak je otázka, jak si kdo výuku představuje, a jak ji dítě prezentuje. Někdo si jako plnohodnotnou výuku představuje, že děti celý den sedí v lavicích, vyplňují pracovní sešity a písanky a na důkaz činnosti domů nosí desítky známek v ŽK. Moje představa je úplně jiná, někdy s v pracovních sešitech nehnu třeba týden ani o kousek, ale právě v takových týdnech mám většinou pocit nejlépe odvedené práce, protože to znamená, že jsem dokázala vymyslet a zrealizovat dostatek jiných zajímavých činností, takže na pracáky prostě nezbyl čas. V takových týdnech pak mohou děti chodit ze školy s tím, že si pořád jen hrají, povídají, stříhají, lepí, kreslí, zpívají...vypadá to tedy, že neděláme nic užitečného .
A to mám pracovní sešity super, takže je používám ráda, ale pořád si myslím, že je fajn je mít, když člověk potřebuje zaplácnout nějakou tu díru v hodině, když někdo ještě něco dodělává, tak aby se ostatní nenudili, prostě pro samostatnou činnost, případně domácí úkoly. Učení jako takové se krásně obejde bez nich.
Každý den píšu na web, která cvičení jsme vyplňovali, případně stránky z učebnic k probíranému učivu. Celou náplň hodin tam ale rozhodně nepíšu. Dělat se toho dá opravdu hodně.
|
sarmi |
|
(19.1.2016 16:01:08) Souhlasim, delam to podobne. Problém vidim v komunikacni bariere. To, ze učitelka nesdeli ani oblast procvicovani a matku, která se pta odbyde, vidim jako chybu.
|
Delete |
|
(19.1.2016 16:13:41) sarmi,
to určitě.
I když někdy se přistihnu, že dopadám podobně, na mě vybalit rodič v pondělí, co mají do pátku dělat, tak prostě nevím, protože i kdybych měla nakrásně nalajnováno na minuty, tak nejpozději v úterý, ale většinou už v pondělí drhou hodinu , berou veškeré plány za své a já reorganizuju .
Proto je fajn ten web, mě to stojí denně 2 min, rodič má přehled, co jsme skutečně udělali, vyhovuje to všem stranám.
|
sarmi |
|
(19.1.2016 16:34:22) taky mam web a delam to podobne, naopak je to pro me vyhodne to vypsat tam. samo, ze naplánovat si clovek muze cokoli, ale realita to často predci . většinou ustne sdeluju dopředu jen obecne - v cestine se zamerime na tvary sloves, casovani v pritomnem case a budeme opakovat všechny slovni druhy. v mat pisemne sčítáme a odcitame nad 10 000 a opakujeme pisemne deleni. nazdar!
|
|
|
|
|
|
|