K_at |
|
(16.1.2016 16:34:02) Dobry den, okridlene heslo pravi, ze "tady se vi vse". Proto bych chtela pozadat o tip, kterak vtlouc do zdrave a chytre 10lete slecny pravopis...zejmena vyjmen.slov. Cte hodne, slovni zasoba velka, rukopis desny, chyby dela stale. Domaci ukoly maji prubezne, diktaty a cviceni navic delame take. Uvitam nejake alternativni postupy vyzkousene treba i u deti s SPU. Dekuji!
|
A + 1 |
|
(16.1.2016 16:51:20) Spolužačka mého syna, také jsou ve čtvrté, byla na češtinu hooodně slabá, ale také líná. Maminka s ní pracuje každý den, teď je mezi 1-2! Takže věnovat se intenzivně. A ostatní předměty jsou OK?
|
A + 1 |
|
(16.1.2016 16:53:51) Hm, teď čtu, že je chytrá.
|
K_at |
|
(16.1.2016 17:05:09) je to normalni dite, treba rozbory v pisemce ma za 1. Precist 600strankovou knihu a chapat co a jak neni problem. Naucit a prezentovat treba latku z vlastivedy zvlada vyborne. Ale ta I/Y....uz me nebavi porad ty same ukoly dokola - dopln, prepis, diktat. Rada bych treba i neco jineho. Prijde mi, ze ji chybi takovy ten cit pro psany jazyk... A muj dojem je, ze berou nejak vsechno dohromady.
|
sarmi |
|
(16.1.2016 17:11:51) kat, vs se zacinaji ve 3.tride, kdy se zpravidla zaklada samostatny sesit, kam si deti lepi obrazky vyjm.slov a pisi se k nim pribuzna slova. dite musi byt dostatecne obeznameno s vyznamem slova. nektera jsou pro ne neznama, abstraktni, treby lyko nebo pyrit se casto deti vubec neznaji. porad dokola a dokolecka. ve 4. tride se uz zpravidla dopilovavaji dvojice slov, ktera stejne zni, ale maji jiny vyznam - být - bít, vysel - visel, výr - vír atd. je fakt dobre to procvicovat ve vetach, aby vyplynul vyznam. takze byt tebou, projdu s ni znovu radu vs a zjistim, jestli jim opravdu rozumi. ve skole si nezakladali sesit s pribuznymi slovy? pokud ano, pripisovat nova, podtrhovat ta, ktera delaji problem. procvicovat i online.
|
K_at |
|
(16.1.2016 17:39:14) Obrázky měli ve 3.třídě chvíli. Sešit tohoto typu nemají. To, že si některá VS neumí vysvětlit, jsem s hrůzou zjistila někdy v září počátkem 4.třídy. Nenapadlo mě, že může být problém v tomto. Právě proto, že je to základ - chápat význam slova. Když bude psát diktát doma, velmi často to napíše dobře. Ze školních diktátů nosí pravidelně trojky (čert vem známky, ale pravopis umět musí.) Jakoby ji vůbec nenapadne, že tohle bude asi patřit k VS a měla by se nad tím zamyslet. K tomu teda vyplodí občas chyby jako: zmiě (zmije), sněs to (sněz to) atd. V tuto chvíli berou rody, pády, slovní druhy a nově vzory podstatných jmen. Zapojili jsme i tablet do výuky, čekala jsem, že si to i trošku sedne a ono SI TO NESEDÁ! Je mi i líto, že jinak šikovná holka potom pohoří na pravopisu.
|
Tragika |
|
(17.1.2016 2:45:06) Syna učím sama a na vyjmenovaná slova jsem měla fakt skvělou knížku Výři nesýčkují. Doporučuju po jejím přečtení nakopírovat poslední listy - Doplňovačka pro bystré čtenáře. Výborný je i Zábavný pravopis od Ivy Novákové. Vyjmenovaná slova se tam procvičují díky luštění.
|
Cimbur |
|
(18.1.2016 8:30:14) Výři nesýčkují normálně nejsou k sehnání, asi je to fakt dobrá knížka!
|
|
|
|
Stará Misule |
|
(16.1.2016 17:41:59) Ano,presne tohle mame ve treti tride,a je to super,lepej obrazky,a dopisuji slova pribuzna. Starsi to v jiné skole nemela,ted je v pate,a stále s tim bojuje,ale je to spojene s jeji dg.
|
|
|
|
|
|
Kafe |
|
(16.1.2016 17:44:22) zkus stránky: naucsepsat.cz - jsou tam cvičení na vyjmenovaná slova. Moje dcera u toho vydrží opravdu dlouho.
|
K_at |
|
(16.1.2016 17:52:01) Děkuju! Tyhle stránky jsem ještě zatím neobjevila, hned to aplikuji Marně vpomínám, jestli i za mne to byl ve škole takový fofr....A mám dojem, že jsme prostě brali jeden jev do zblbnutí a teprve potom další. Ale třeba už si to nepamatuji.... Díky!!!!
|
Lada2 |
|
(16.1.2016 17:55:51) Oni berou vyjmenovaná slova ve 4. třídě? Já myslela, že už jen opakují a nejde jí to. V učebnici jsou normálně ve 3. třídě.
|
K_at |
|
(16.1.2016 18:12:19) Ano, ve třetí začali. Jenom matce už tečou nervy a hledám, jak jí to, skara, do té hlavy narvat, protože vidím, že se to nelepší navzdory snaze Spíš hledám alternativy, jak se pravopis ještě dá trénovat.
|
|
|
|
K_at |
|
(16.1.2016 18:05:26) ....vyyyborne stranky! Uz jede jako das.
|
Kafe |
|
(16.1.2016 18:10:24) I ty další stránky: naucsecit.cz , naucsepocitat.cz jsou dobré. Dětem to ani nepřijde, že se vlastně učí.
|
|
|
Cimbur |
|
(18.1.2016 8:32:10) Ty stránky mi vůbec nenabíhají, ani na mobilu, ani na compu v práci. Že by nějaké skripty?
|
|
|
Cimbur |
|
(16.1.2016 18:21:50) Odkazovala jsem tu na dve stolni hry. Ted nemam cas hledat. Ypsilonie a pak Deskove hry-vyjmenovana slova.
|
K_at |
|
(16.1.2016 19:09:09) Děkuji!
|
|
|
Alena |
|
(16.1.2016 18:59:23) Precist Vyri nesyckuji, aby byly jasne i malofrekventovana slova a pak vyhradne internet - cvicenionline a dalsi podobne stranky. Rovnou se vysledky vyhodnoti, dite toho za deset minut udela vic jak za pulhodinu diktatu a je otravene vyznamne mene.
|
K_at |
|
(16.1.2016 19:09:41) Děkuju!
|
|
|
Dobra1 |
|
(16.1.2016 21:17:15) Zapojit víc mozkových činností, např. slovo, ve kterém často chybuje, napsat na velkým písmem na papír, pověsit na zeď a ať se do něj, resp. do jeho Y, trefuje míčkem. Výtvarně znázornit - slov bílý a jeho tvary psát bílou barvou na barevný papír, ba jiná nalepit byliny a psát okolo býlí. Namalovat tužkou obrys výra a víru a "domalovat" psaním těchto slov. Vytvářet slova malováním prsty do písku nebo je vyšlapávat do sněhu, vytvářet je z řady korálků, hrášků,.. Přiřazovat vyjmenovaná slova a jim příbuzná napsaná na kartičky k obrázkům. Používat mnemotechnické pomůcky - např být/bít - budu nebo biju, nabudu nebo nabiju,.. Začala bych slovy, ve kterých nejvíc chybuje. A ještě si ověř, že slovům rozumí, někdy je to i o tom, že si to nedokáže správně spojit.
|
|
|