Irmi |
|
(11.11.2015 15:49:18) Máte někdo podobnou zkušenost? Dcera odcházela ze základní školy jako premiantka třídy, matika nejhůř za 2. Teď nosí převážně 3 a 4, zejména matika, fyzika, chemie... Jiný styl výuky, vyšší tempo, náročnější látka atd. Učí se, ale bez efektu. Se zhoršením prospěchu jsme počítali, netlačíme na ni, spíš podporujeme a chválíme za sebemenší úspěch. Je to pro ni ale tvrdý pád, z nejlepší je rázem skoro nejhorší Má někdo radu? Počkat, až se sžije s prostředím? Nebo sehnat doučko?
|
Rodinová |
|
(11.11.2015 15:54:46) Mame, syn kdysi na 8G a ted dcera aktualne na 4G v prvaku.
My i ona jsme s tim byli smireni predem
U syna se to srovnalo nekdy v kvarte, kdy se naucil ucit a zacal se hrabat z puberty.
U dcery nevim, ale pokud odmaturuje a dostane se na VS kam chce, tak je mi jedno, ze bude mit treba ve druhaku trojku z matiky.
Ona je pragmatik a necekala, ze bude zase premiantka, ale uci se a na znamkach ji zalezi, je to na ni videt. Tak ji chvalime, trojky lehce zkritizujem a nepanikarime.
|
Irmi |
|
(11.11.2015 16:01:48) Díky! NO my smíření byli, ona tvrdila, že též, ale zřejmě nepočítala s takovým skokem. Známky bych neřešila, obzvlášť z předmětů, o nichž nepředpokládám, že se jim bude věnovat v rámci VŠ studia. Je humanitně zaměřená, baví ji jazyky a třeba i dějepis - zde bohužel narazila na nedostatečnou výuku na ZŠ a musí se spoustu věcí doučit. Pořád jí opakujeme, že je to normální, je to o ní jako o člověku nic nevypovídá atd... ale už mi pomalu docházejí síly i argumenty :-(
|
Rodinová |
|
(11.11.2015 16:06:56) Asi je ji treba vysvetlit i to, ze je zatim strasne brzo cokoliv hodnotit a resit zhorseni znamek, pokud teda nehrozi, ze propadne. Tak mozna na konci prvaku, jestli se to nesrovna.
U nas to bylo asi snazsi i tim, ze dcera videla ten vyvoj u brachy. A navic mela stesti a v nove tride si se spoluzaky bezvadne sedli, takze se do skoly tesi i proto - ze spolecenskych duvodu.
Jsme na tom s dcerama stejne:)
|
|
Monikaa | •
|
(11.11.2015 16:36:08) Jestli má mezery ze ZŠ, zkusila bych jí pomoci formou doučování.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.11.2015 16:40:43) ale kdepak, každý děcko má v něčem mezery ze základky, každá základka uří jinak, chce něco jinýho, a zrovna dějepis bych neřešila, kdyby šlo o angličtinu, tam asi jo, i kduyž i tam je první půlrok na srovnání znalostí a až pak se rozhjedou, matika a čeština je skoro v pohodě u všech, prootže to by neudělali přijímačky, a to ostatní není potřeba řešit, tam se nenavazuje, jde jenom o zvyknutí si na jiný způsob výuky a větší objem učiva
doučování bych řešila u těch zákaldních, pokudj e to potřeba, jako je právě matika, čeština angličtina, ale asi ne hned, půl roku byhc tomu dala
|
Monikaa | •
|
(11.11.2015 16:45:21) No.... já jsem to pochopila tak, že má problémy právě s matikou....
|
|
|
|
|
|
Sopka |
|
(11.11.2015 15:58:46) To je celkem normální stav. Ono to déle trvá, než se sžije s novým prostředím a novým stylem výuky.Pokud není na chvostu třídy a to určitě není, tak bych to nehrotila. Oni taky známky na gymnáziu nic nevypovídají o schopnostech studenta. Ze zkušenosti víme, že i průměrní studenti na gymnáziu, kteří se ke konci studia specializovali na určité předměty , se potom bez problémů dostali na vysněné školy. Ale třeba z dějáku nebo zeměpisu měli za 4, prostě je tyhle předměty nezajímaly.
|
Irmi |
|
(11.11.2015 16:08:30) No, v těch neoblíbených předmětech myslím, že je zcela na chvostu :-(( Na základce měla (jako šprtka) dost problém s děckama v kolektivu, teď jsou děcka v pohodě, rozumí si s nimi, ale zase se bojí, že se jí budou stranit, protože "je blbá"... ach jo :-((
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(11.11.2015 16:26:04) blbá? Prosím tě a zjišťovala jsi , jak jsou na tom ostatní? Pravděpodobně to bude dost podobné..
|
Irmi |
|
(11.11.2015 16:31:09) No, jak kteří, jsou tam borci, kterým se daří vše, převažuje však průměr. Ze čtvrtletky z matiky dostala 3, byla ale i řada 4, takže nejhorší není. Blíží se třídní schůzky, třeba k tomu něco řeknou i učitelé..
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.11.2015 16:34:57) nám v prváku na gympolu říkali, že první pololetí je hájení bažantů a pak začne odstřel, a mělo to myslím smysl, protože než si člověk zvykne, nějakou dobu to opravdu trvá. Pamatuju si na učitelku, která to hájení nebrala moc vážně, první zkoušení u ní znamenalo první čtverky, prostě šok, pak jsme ale zjistili, že se musíme učit, většina z nás přišla na svůj způsob jak to dělat, a odmaturovali sjem všichni, na vš šla většina, myslím, že je to normální a určitě i na třídní schůzce uslyšíš to stejný
|
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(11.11.2015 16:35:02) já myslím, že to nebude tak zlé.
my se teď aktuálně učili chemii, tam je to blbý, ale má s tím problémy víc než půlka třídy, řešilo se to i s třídním, prý učiteli domluví. Děcka to vůbec nechápou. Soli zvládám, tedˇ jsem se doučovala elektronový vazby Matiku taky počítáme.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.11.2015 16:38:30) u nás je s chemií taky problém a přestože jsem učitelka chemie, nestíhám se synem dohánět, hlavně proto, že má mizerný základ, tam nebylo co ho doma učit, když nikdo nevěděl, co se dělá ve škole a zápisy v sešitě prakticky neexistovaly, učitel byl odejít, jenže nová učitelka "navázala", nic nedohnali, jelo se jako by měli znalosti, který měli mít. TAm už začalo být hůř, ale hlavně ona dá písemku z učiva třeba půl roku starýho, v březnu za první pololetí a podobně, a na to se fakt těžko těžko připravuje děcko ,který nemá o chemii zájem, takže jsem smířená s trojkou z mýho nejmilejšího předmětu
|
|
|
|
|
|
|
Irmi |
|
(11.11.2015 16:06:15) Čtyřletý gympl, odcházela z devítky. Má 16 let.
|
|
|