X__X |
|
(17.10.2015 0:29:25) tak za nás se hudba pouštěla a pokud vím, i mým dětem ji ve škole pouští plus k tomu samozřejmě byly výchovné koncerty, těch jsme tedy mívali víc, než mají moje děti, ale i tak nějaké mají.
|
Akrasha |
|
(27.4.2016 9:13:26) Učitel hudební výchovy to má těžké. Když hodinu pojme jen jako odpočinek, jen zpěv písní ze zpěvníku, nebo ještě horší pustí se hudební ukázky a chce se aby děti jen poslouchaly. Tak ty děti to nebaví a začnou dělat šílený bugr, hlavně na druhém stupni! Nic jim to nedá. Když jim budu vykládat o Mozartovi a nebudu chtít, aby si udělali zápis a třeba nedám nikdy písemku, tak na to hodí všichni bobek... Přístup HV je odpočinek je konečná....
Pokud nerezignuje a snaží se něco naučit (noty, skladatele) najdou se vždy rodiče kteří si vyrazí stěžovat, že jejich milovaný Pepáneček noty nebude nikdy potřebovat, tak jaktože musí psát nějaké blbé notové diktáty, nedejbože když z toho dostane 5. Je to vždy ten samý Pepáneček, co předtím při poslechu dělal bugr a při zpěvu tak vyl, že se to nedalo zastavit a přežít a otravoval celou třídu...
Mě přijde snaha učit flétnu a noty jako super, děti se něco naučí i ti nemuzikální, minimálně procvičují dech. A hudba kultivuje osobnost, takže bych za takovou učitelku byla ráda..
|
Yuki 00,03,07 |
|
(27.4.2016 9:25:26) hudební výchova je výchova, takže má vychovávat a ne učit, kdo se chce učit, chodí do zušky, HV ve škole podle mě má ukázat hudbu naši, rlůznou, hudbu jiných národů, historii hudby, vtáhnout děti do toho, aby i ony měly nějaou aktivitu, jako je zpěv nebo vyjádření rytmu a zvuků, ideálně občas nějaký ne třeba přímo koncert, ale ukázku něčeho a klidně i koncert nějaké oblíbené skupiny, přehled o nástrojích... učila jsem hudebku jen krátce, neumím zpívat, nehraju na nic použitelnýho, ale dá se to a není potřeba psát diktáty z not a písemku o životopise Mozarta
ve výtvarce taky nepíšou písemky, v tělocviku taky ne, je ptořeba rozlišit výchovný předměty od výukových
|
Akrasha |
|
(27.4.2016 10:40:33) Píšeš, že má ukázat hudbu naši, rlůznou, hudbu jiných národů, historii hudby, vtáhnout děti do toho, aby i ony měly nějaou aktivitu, jako je zpěv nebo vyjádření rytmu a zvuků..
Ano, já to tak taky chápu, ale to už vlastně děti něco učíš, takže po nich taky musíš něco chtít. Když nikdy nic nechceš a oni při hv nic nemusí, tak se celá výchova zhroutí. Jak je chceš naučit historii hudby bez učení ( nemyslím tím ale biflování dlouhých životopisů a Samozřejmě že nejsem pro stálé písemky atd...) Je to jen o slovíčkách výchova nebo výuka...jedno jaké slovo použiješ..
A na zš se jedná o nějaké základy pro všechny děti a na zuš o hlubší rozvoj talentovaných dětí...Stejně tak při matematice je nějaké učivo, které mají umět všichni, ale na matfis půjde jen někdo.
Je to dlouhou diskuzi. Já jsem chtěla podnítit to zamyšlení směrem k učiteli HV. A že se dá hodina HV pojmout různě. A za mě pohled rodičů : je to výchova, tak po nich proboha nic nechtějte, je špatný. (toto jsem zažila na zš já, šílený bugr ve třídě, někdo tedy zpíval a učitel hrál na klavír- krásně- písničky a ve výsledku nám to nic nedalo, šlo o to to vydržet)
Takže učitelka co učí noty, hrajou na flétnu, naučí se pár písniček, hraje se na orfáče, poslechnou si skladby a něco o skladateli - to je super A vůbec mi nevadí, když jim sem tam dá na ty noty test
|
Yuki 00,03,07 |
|
(27.4.2016 11:11:30) souhlasím, ale jestli chceme ,aby dwcka měly jiný přístup k výchově v hudebce, tk to po nich nemůřeme chtít od 6. třídy, ale hned od první, a jestli chceme, aby ěmly jiný přístup, nemůžeme to chtít v jednom předmětu, ale ve všech, pak nebudou dělat bugr v hodině, kde se nezkouší, budou ochotný se zapojit, budou cóchotný vnímat, v tomto, co je ve školách dnes, to nehrozí
|
|
|
|
|
|