| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Neposlušní žáci

 Celkem 72 názorů.
 Phoebe1 


Téma: Neposlušní žáci 

(3.10.2015 14:36:50)
Inspirovala mě dříve založená diskuze o učitelce. Ještě jsem ji nedočetla, ale přiznávám, že mám na aj také jednu třídu, kde řvu. Proto jsem se odhodlala poprosit o radu. Jedná se o páťáky a jsem z nich na mrtvici. Učím převážně na druhém stupni a tam s kázní nemám absolutní problém, myslím, že děti jsou s hodinami spokojené (pravidelně mi podávají anonymní zpětnou vazbu), mám dobré výsledky.
Ale zmiňovaná pátá třída mě ničí. Je tam dvacet dětí ve skupině na jazyk, z toho cca šest dětí s potenciálem, rodinným zázemím a snahou. Těch je mi fakt líto. Pak pár dětí, které vybočují (romské děti narozené v Anglii), které se před pár měsíci vrátily s rodiči do ČR. Z anglických škol mají jiné návyky a celkově jsou dost nevychované. Anglicky mluví dobře. Svým hlučným projevem převálcovávají zbytek třídy. Pak jsou tam děti, kterým Pán Bůh moc nenadělil, příliš to nezvládají a mají tendenci pořád se bavit, vrtět, otravovat ostatní. No a pak kapitola sama pro sebe, děti integrované s poruchou chování, vykřikují, jsou sprosté, hází věcmi. Většinu času je musím krotit
 Lada2 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(3.10.2015 14:44:48)
Kdyby šlo, ředitel by to rozdělil. Půlí se od 24 nebo 25. Je to dost děsné, takové skupiny.
 Phoebe1 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(3.10.2015 14:45:25)
Pardon, nějak mě to tady zlobí. Nebylo mým záměrem to ještě odesílat, natož dvakrát. Holt si na touchpad na ntb nějak neumím zvyknout. Občas si to dělá, co chce.

Pokračuji tedy. Snažila jsem se všemi možnými způsoby, které znám. Diferencovat výuku, rozdělit na skupiny, když byli namíchaní, ti chytřejší dělali, zbytek se vezl, otravoval. Když byli ve skupině podobné úrovně, mezi těmi horšími nedělal nikdo. přijde mi, že jim je vše jedno a nic je nebaví. Rodiče nereagují na špatné známky, poznámky se snažím opravdu moc nepsat. Často si vezmu žáčka, který fakt zlobí a promluvím si s ním mezi čtyřma očima. Kouká, mlčí a nebo naslibuje hory doly a stejně to nemá efekt. Snažím se hodiny dělat pestré, ale nějak se mi to nedaří. Přijde mi, že děti, které nemají zájem a nejsou úplně standardní, to dost často kazí, vykřikují sprosté nadávky, šaškují.. Fakt si s nimi nevím rady....

Nemáte nějakou zkušenost, nápad, radu? Chci to zlepšit, opravdu. Je mi líto těch dětí, které se kvůli těm nevychovancům a dětem, které na běžnou ZŠ podle mě nepatří, nenaučí tolik, kolik by mohly. Jen mám pocit, že s těmi dětmi to po dobrém nejde.. reagují jen na to, když teda už fakt občas zařvu. A řvu hrozně nerada. Nemusím řvát na druhém stupni, nechápu, že nezvládám takové prcky... ~n~
 Phoebe1 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(3.10.2015 14:48:09)
Oni už děleni jsou .. ze dvou tříd jsou tři skupiny. Ale jsou to početné třídy, přes třicet dětí, proto je ta skupina tak velká. A stále přibývají .. ti příchozí z Anglie.
 Dana 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(3.10.2015 15:38:56)
Tak to tě upřímně lituji, asi by to chtělo mít na ty nejzaostalejší žáky asistenty nebo se sebrat a jít učit jinam. Zdraví máš jenom jedno. Anebo udělat to, co udělala jedna učitelka u nás. Děti, které to nezajímá a zlobí, strčit dozadu, ať tam zlobí, ale ať příliš neřvou. Vyloženě se na jejich výuku vykašlala. Ty, co to alespoň trochu zajímá si posadila vepředu kolem sebe a těm se věnuje. Netřeba házet perly sviním.
 Phoebe1 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(3.10.2015 15:49:33)
Já vím, Dančo, jenže na prvním stupni se ví, že je to problematická třída, zástupkyně ji nazývá "živější". Proto mi hodně často chodí do hodin na hospitace a nebo jen nakouknout pod nějakou záminkou a už obejde děti a ptá se jich, co dělají. Nebo i pak po hodině na chodbě. Děti mi to řekly. Nemůžu si to dovolit. Ona má za to, že kdyby byli zaměstnaní, tak nezlobí. Prostě se netají tím, že to podle ní neumím. Je přesvědčená, že když neučím AJ tak, jak ji učí ona, tak ji učím špatně a to že je důsledek. Já ji respektuji, má zkušenosti, ale s výukou na prvním stupni obecně, ne s AJ. Ona se snaží všechny své metody aplikovat na ten jazyk, ale podle mě to taky není ideální, děti její hodiny nebaví a hlavně, umí kulové. Ona moc anglicky neumí, mluví převážně česky, ale hraje si s nimi, tak to je teď důležité. A rozvíjí klíčové kompetence, že ..
 Phoebe1 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(3.10.2015 16:02:30)
Asi ne, ona vedoucí předmětové komise není. ~:-D Jako ona to asi myslí dobře, předá dětem zase něco jiného než já, já dbám na výslovnost, na to, aby rozuměly, reagovaly .. pak začnou odpovídat spontánně.. mám zkušenosti, neučím první rok. Jenže ona má jiné argumenty - že tohle můžu praktikovat na jazykovce, že výslovnost pilovat nemá smysl, že stejně nebudou mluvit jako rodilí mluvčí, že prostě stačí se domluvit. Tak děti potom oslovují učitelku "Misiz tíčr" a říkají "sink" místo "think" a tak. Já nemyslím, že mám patent na rozum, ale prostě se neshodneme. Každá vidíme priority jinde. Já nejsem pro to její běhání po třídě a básničky napůl v angličtině a napůl v češtině. Nemyslím jako vůbec nehrát hry.. to ne, ale s mírou. Pak si ty učitelky stěžují, že nemohou jít s dětmi ani do divadla,že nevydrží chvíli sedět. No bodejť ... Víte, já si někdy připadám už jak klaun.. Abych před nimi panáčkovala a dělala nevím co, abych se jim možná zavděčila. Pořád se vymýšlí víc a víc a těm dětem není nic vzácné, nic je nenadchne. My jsme se mohli přetrhnout, když jsme někdy hráli hru a vítězové dostali bonbon... Tihle se nebudou vůbec obtěžovat. chtějí jedničku za to, že něco opsali z tabule. ~4~
 Ropucha + 2 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(3.10.2015 15:59:40)
Phoebe, jaké klíčové kompetence tedy rozvíjí a jakým způsobem ?
 Phoebe1 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(3.10.2015 16:06:26)
To by ses musela, Anet, zeptat jí. Mně to vždy říká po hodině, na které se byla podívat, abych jí řekla, jaké kompetence jsem rozvíjela. A pak mi to smete ze stolu. Tak to asi chápu celé úplně špatně. Byla jsem se jí podívat na hodině, abych se poučila, jako jo, fajn, taky bych vytkla pár věcí,ale měla to docela dobré. Nemyslím, že by to bylo až tak jiné od toho, co dělám já. Je taky fakt, že ona syslí pomůcky, já, co si nekoupím, nebo nepřinesu z domova (hračky), tak nemám. Má přístup k barevné tiskárně, k laminovačce.. a má asistentku, která jí to stříhá, laminuje atp.
 Ropucha + 2 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(3.10.2015 16:11:44)
Phoebe, aha, no já jsem si trošku udělala obrázek už z tvého předchozího příspěvku.
Za sebe ti mohu říct, že bych ti byla vděčná za pilování řádné výslovnosti a za trénování schopnosti porozumět autentické řeči a reagovat ~;)
S přístupem, že to na ZŠ není nutné, už jsem se bohužel také setkala.
 janna001 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(3.10.2015 16:11:10)
Myslím si, že tohle není dobrá cesta. Prací učitele je učit, snažím se pokud možno vždy najít způsob, jak aspoň něco naučit každého žáka. Ale v problémových skupinách to vyžaduje spolupráci s třídním, popř. s vedením, ideálně taky s rodiči.
 Fren 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(3.10.2015 16:02:44)
Je velká hloupost,když chtějí zrušit nebo už zrušily zvláštní školy.Která skopová hlava to vymyslela? To integrování takzvané nepřináší žádné straně nic dobrého, na ty děcka,co by potřebovaly zvýšenou péči a pomalejší postup prostě nejsou takto kapacity a zároven,když takhle pořád vyrušují,tak se ty chytré děti taky nic nenaučí.Takže výsledek je nulový na obou stranách a učitelka zralá na bohnice.
 Phoebe1 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(3.10.2015 16:07:21)
~R^
 Eržika. 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(3.10.2015 16:09:08)
Fren, jenže integrace, potažmo inkluze, vypadá úplně jinak, než provvozují ve většině zdejších škol.

Jak často píšu, je nutno se oprostit od toho, že se učí všechny děti ve skupině najednou to samé ve stejné úrovni....
 Phoebe1 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(3.10.2015 16:10:05)
Ano, Eržiko, myslím, že nemáme pro tu pravou inkluzi v této chvíli podmínky.
 Eržika. 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(3.10.2015 16:11:58)
Někde to jde... znám státní i soukromé školy, kde to funguje.
V jedné takové mám, naštěstí, dítě.~;)
 Phoebe1 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(3.10.2015 16:22:11)
To je smutné, Milado. Já dělám taky s dětmi na druhém stupni B2,ale v rámci hodin navíc, máme 2x týdně hodinu kurz a v červnu zkoušky. Není to ve výuce, to by prostě vzhledem ke složení tříd nešlo.
 Phoebe1 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(3.10.2015 16:35:15)
Nene, není to jazykovka. Naopak, je to malé město s většinou dost sociálně slabým obyvatelstvem. A menšinou.. ehm.

Ale tím, jak to neumím učit, jsme je s kolegyní za pět let, co tam působíme, dostaly (některé) už na tuto úroveň. Když jsem nastoupila, neuměli v devítce ani DO a DOES.

Propagujeme dost .. myslím. :-)
 Phoebe1 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(3.10.2015 16:38:24)
Ježíš, pardon, ne B2, ale B1. Abych se zase tak nevytahovala.
 Ropucha + 2 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(3.10.2015 16:43:48)
Takže B1 :-) Uf :-)
Už několik minut tady usilovně přemýšlím, kde děláme chybu, že jsou mé děti srovnatelného věku tak pozadu, i když se celkem snaží ~t~
 Phoebe1 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(3.10.2015 16:47:21)
No právě.. běžné to úplně není, jsme jen dvě školy v okrese, které to nabízí. A navíc dlouho jsme opravdu byli na chvostu vzhledem ke složení obyvatelstva. Takže úspěch to je. Omlouvám se, že jsem mystifikovala, děti se mi tady škádlí a tak mám roztříštěnou pozornost. ~;)
 Fren 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(3.10.2015 16:13:27)
Máš pravdu s tím,že oni udělali jen to A - integraci a víc nic,ve stylu nějak bylo,nějak bude; a ano,i systém výuky bytedy měl být jiný,nicméně si stejně nedovedu představit takové ty děti jak tu píší s PAS či adhd,jak soustředěně pracují na zadaném úkole,aby se učitelka mohla alespon chvilinku věnovat také těm bezproblémovým dětem.

 Phoebe1 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(3.10.2015 16:26:14)
Ano, Fren, o tom přesně mluvím. Já sama mám dceru s PAS. Chodí do běžné třídy, komunikuje, ale taky jsem loni byla dost naštvaná, protože kvůli nevychovancům, které její učitelka musela stále krotit, neměla na ni čas. Také jí často bolela hlava z křiku, brečela, i když učitelka nekřičela na ni, nechtěla chodit do školy. Ona je typ, že když je problémová situace nebo nerozumí, co se děje, tak se stáhne do sebe a "nechce obtěžovat". Takže neřekla, že nerozumí zadání úkolu, že si neví rady. Takže jsem bojovala za asistentku, díkybohu vypadá, že ji dostane. Bylo mi líto i jí i té učitelky.
 Phoebe1 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(3.10.2015 17:57:46)
Jsou rozděleni takto - část "áčka" je jedna skupina, část "béčka" druhá skupina. Třetí skupinu tvoří zbytky z obou tříd. S tou asistentkou jsem to asi napsala blbě. Není to asistentka pedagoga, ty mají práci ve třídách. Je to administrativní asistentka.
 Phoebe1 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(3.10.2015 18:13:28)
Zkoušela jsem i využít dětí, co přišli z Anglie, využít, aby ostatní ve skupinkách vedly. Jenže "ty naše děti" je kvůli jejich divokému a nezvyklému chování moc neberou. Navíc i proto, že je v jazyce válcují. Mluví bez přihlášení, prostě jsou jak z divokých vajec.
Ti integrovaní nemají asistenta podle mě proto, protože rodiče za tím nejdou, nemají zájem. A mně zástupkyně do hodiny asistentku nedá. Nemám celou třídu a mám je zvládnout, tečka.
Byla jsem kouknout i na hodinu matematiky, jak se chovají, ale tam musí opravdu sedět v lavici, učitelka je bere hodně u úst, je k nim dost úsečná, drží si je hodně od těla. Navíc mi přijde, že ty děti, které v AJ selhávají, tak v matematice byly dobré, takže se aspoň trochu snažily. A tři z těch největších dárečků zrovna chyběli.
 Phoebe1 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(3.10.2015 18:17:45)
To mě zástupkyně roznese na kopytech. To jsem už zkusila. Jsem pak málo kreativní, nevyužívám různorodé formy výuky ...
 Tante Bante 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(3.10.2015 20:03:09)
To je ale přesně to, co se musí v takovéhle (velmi těžké) situaci udělat.
Musíš si udržet odstup, tj. děti od těla, jinak nemáš naději to zvládnout. Neznamená to být na ně zlý, ale uplatnit směr určující převahu, vést, regulovat.
Možná to zní divně, ale je to jediná cesta u velké, silně heterogenní skupiny. Musíš je usměrnit. Je to strašně těžké a ještě víc vyčerpávající, z jedné hodiny půjdeš ze začátku úplně dobitá a do večera už nic pořádného neuděláš.
Varianta je pak už jen rezignovat na to, že budeš děti učit a zabavit je. Vyplňovat, vybarvovat.
Nezapomeň, že špička moderní české didaktiky je zábavná křížovka ~v~
 sarmi 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(3.10.2015 18:47:54)
to, ze je dite individualne integrovane neznamena, ze ma narok na asistenta. takovych deti je ve skole plno, nejcasteji s poruchami uceni a chovani.~d~
 sarmi 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(3.10.2015 18:56:03)
jak to myslis, spu bez integrace?
 sarmi 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(3.10.2015 18:59:14)
~:-D
 vlad. 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(3.10.2015 18:01:10)
No to je šílené ~a~ učit jazyk skupinu 20 dětí, dělenou podle abecedy ne podle úrovně, a ještě se všemi SPU a integrovanými bez asistenta, s nablblou zástupkyní za zády. Je mi líto tebe i všech, kdo by se chtěli něco naučit.

U nás taky chtěli dělit podle abecedy, ale dostatek rodičů byl dost hlasitě proti, takže jsou podle úrovně a mezi skupinami je za ty roky propastný rozdíl.

Sorry, jak psala Bára, učitele, který učí slabší skupiny mi líto není, taky musím v práci dělat méně oblíbené činnosti a jde mi primárně o to, aby dítě ve škole netrčelo zbytečně a ještě navíc nebylo zpruzené.
 Alena 
  • 

Re: Co s neposlušnými žáky 

(4.10.2015 8:54:07)
To by me take zajimalo. Znam spoustu skol, kde to jde a u nas jsou s tim problemy.
 Ropucha + 2 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(4.10.2015 10:26:34)
Báro, člověče, takhle bych to před rodiči neříkala. To mi také přijde moc.
Asi bych použila max. něco ve stylu rychlejší žáci x žáci vyžadující více času.
Že je dítě méně nadané, na to musí rodič přijít sám, nechce to slyšet od učitele na tvrdo a neměl by to od něj slyšet (můj názor).
 Ropucha + 2 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(4.10.2015 11:14:50)
Milado, nerozumíš mi.
Já vůbec neřeším rozřazování do skupin, já řeším čistě terminologii.
Skutečnost je jasná, někdo je lepší a někdo horší. Ale rodič nechce slyšet, že jeho Pepíček půjde do skupiny C, protože je tupý, ale chce slyšet, že půjde do skupiny C, protože tam mu bude vyhovovat tempo výuky a bude tam dělat báječné pokroky.
Prostě politická korektnost, nic víc neřeším.
 Phoebe1 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(4.10.2015 11:27:32)
Tak u nás ani ne podle abecedy, ale podle toho, kdo je bude učit. Mám ve třídě děti od B, S, P, G ... Jak jsem už psala, tu elitu dostává neteř naší zástupkyně. Je to výborná učitelka, v tomto směru nemám námitek. Ale stejně tak si zástupkyně elitu vybírá pro sebe a to se jí to pak mluví o metodách .. Už jen to, že ona si pro sebe usurpuje jazykovou učebnu, aby nemusela všechny ty věci pořád přenášet, jak sama řekla. My je holt taháme z budovy do budovy (cca 400 m kolem školy a parčíkem, kdy máme na přechod desetiminutovou přestávku). A všichni tam radši drží ústa, protože na jakýkoliv argument ona řekne: No jo, ale ... Nemá to cenu. Už jsem zvažovala i odchod, ale říkám si, jestli to jinde nebude třeba ještě horší.
 Phoebe1 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(4.10.2015 11:36:31)
Myslíš neteř zástupkyně? Ona právě tyto děti neučí, dostává elitu.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(4.10.2015 11:39:24)
no však tak ať ti předvede, jak učit tu TVOJI třídu
 Phoebe1 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(4.10.2015 11:42:17)
To není technicky možné, protože máme hodiny ve stejnou dobu. A ona sama přiznává, že neví, jak by si s tím poradila.
 Phoebe1 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(4.10.2015 12:18:54)
To je hezké, Báro. Že na to přistoupil. No jo, já myslím, že ty moderní metody lze aplikovat tam, kde nemusí učitel až tak řešit kázeň a neochotu pracovat. U těch dětí to jde, jsou nadšené. Jenže ty méně nadané často než pochopí, co se po nich chce .. a když se chci chvíli věnovat té lepší skupince, tak mi to tam mezitím začnou bourat, protože se nudí, pracovat se jim nechce a nebo vůbec neví, která bije a ani nechtějí vědět. Píchají do sebe tužkami, shazují si věci z lavice, začnou chodit po třídě, nadávají si ... Tady podle mě opravdu jen nechat sedět v lavicích a nastolit tvrdý režim, ale jak jsem říkala, je mi líto těch, co by to mohli mít pestřejší, zábavnější.. Možná ještě zkusit dát jim něco náročnějšího, aby pracovali sami a věnovat se těm druhým .. ale to je zas kruci nefér ... zase by měli víc pozornosti ti, kteří si ji (pardon) nezaslouží.
 Phoebe1 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(4.10.2015 12:21:40)
A ještě bych se se zavedením pevného režimu a frontální výuky u vedení se zlou potázala. To je fakt situace...
 Ropucha + 2 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(4.10.2015 12:27:55)
Phoebe, a naopak ? Zaměstnat písemnou činností v lavicích ty problematické a se skupinkou lepších udělat nějakou zábavnou konverzační aktivitu ?
 Phoebe1 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(4.10.2015 12:36:23)
Nevydrží to. Nedělají. To jsem už zkusila. Nejednou. Bohužel.
 Ropucha + 2 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(4.10.2015 12:48:33)
Aha ~:(
 Phoebe1 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(4.10.2015 13:46:08)
Báro, jsem ti moc vděčná za tvůj příspěvek. Asi to prostě jinak nejde. Nevím, jestli tedy jít za ředitelem a říct mu to, že se zkrátka se zástupkyní neshodneme, co se týče metod. Asi počkám, až se mnou rozebere poslední hospitaci, co mi zase řekne a poprosím ji, ať mi to v té konkrétní třídě ukáže. A pak budu jednat dál.
 Jahala. 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(4.10.2015 23:05:44)
Jak ti může hospitovat a lézt často do hodin, když jsou to dělené třídu ona v tu dobu neučí tu svoji skupinu? Jinak ať ti pomůže ukáže jak učit tuto konkrétní skupinu je dobrý nápad, ale mohla by se vymluvit, že to nejde když v tu dobu učí jinde.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(4.10.2015 12:36:33)
no, to je prima ~:-D
tak ať ti to předvede paní zástupkyně
 Phoebe1 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(4.10.2015 12:37:54)
Jo, požádám ji o to. Už vidím ty výmluvy. Tedy pardon, argumenty. Že za mě nebude učit moje hodiny.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(4.10.2015 12:38:59)
ale neee, vždyť ty bys ji moc ráda viděla v akci právě s touto třídou, kde si nevíš rady. neměla jsi možnost okoukat to od někoho taaak zkušeného. ~;)
 Phoebe1 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(4.10.2015 12:41:57)
Ano, přesně takhle jí to podám. Dám vědět,co ona na to. ~R^
 Phoebe1 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(4.10.2015 21:24:40)
Jsou dvě třídy - A a B. Z nich jsou vybráni ti dobří a děti se zázemím, žádné špindíry páchnoucí močí a zavšivené. Pak jsou vytvořeny další dvě skupiny, s tím, že tu horší z těch dvou pravidelně dostávám já.
 Phoebe1 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(4.10.2015 21:32:23)
Ty plynně hovořící jsou Romové, kteří se narodili v Anglii a teď se s rodinami vrátili do ČR. Takže mluvit umí, s psaním je to už horší a s návyky chování a práce ve škole jsou úplně na štíru.
 Phoebe1 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(4.10.2015 21:39:24)
Je jich ve dvou třídách dohromady cca 60, takže jsou tři skupiny po dvaceti. Je to strašně moc. To, co píšeš, taky nechápu. Tedy jak to může srovnávat. Já mám dobré skupiny na druhém stupni, tam mám důvěru. S malými si málo hraju, tak jim přece ty hodiny nebudu kazit. Někdy fakt nemám slov.
 Phoebe1 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(4.10.2015 22:21:14)
S tou kvalifikací je to složitější. Dodělala jsem při práci, co šlo, abych měla uč. kvalifikaci. Takže právě první stupeň. Ale nikdy jsem to neučila, celou dobu učím jen AJ.
 Delete 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(4.10.2015 22:11:46)
Šuplíku,

to půlení je jasné, takhle se šetří jeden člověk ~l~. Pořád se jen šetří a vše se převádí na peníze, to ostatní je vedlejší ~q~.

U nás se teď v rámci úspor vymyslelo, že když nebude jeden z angličtinářů přitomen, nebude se suplovat, ale děti se rozdělí do zbývajících skupin, tedy vlastně zůstanou ve svých třídách. Takže také skoro po 30. A protože chybí pořád někdo...
 Phoebe1 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(4.10.2015 22:22:12)
Jo, celkem běžná praxe. Bohužel.
 Delete 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(4.10.2015 22:59:29)
Báro,

no u nás se to děje i v těch nejnižších třídách, kde je to celé založené na komunikaci a hrách. Takže z toho vychází, že ne 18 dětí z jedné skupiny, ale všech skoro 60 z té hodiny nic nemá, protože ve skoro 30 dětech už si s nimi ani nic na tom omezeném prostoru nezahraješ, natož aby se všichni dostali ke slovu. A navíc pátou hodinu, kdy už je pozornost na nule a potřebovali by interakci vlastně pořád.

Nehledě na to, že těch angličtinářů je na škole víc než jen ti tři, a zatím se nestalo, že by alespoň jeden z nich tu hodinu volnou neměl. Ale kdyby to takhle alespoň někdo řešil, ale ne, prostě je to levnější, takže jediné možné řešení ~d~.
 Ropucha + 2 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(4.10.2015 11:37:55)
Milado, mě osobně se to netýká, děti mám nadané.
Ale možná právě proto, že jsem vždycky všude slyšela chválu, jak jsou nadané, a vždycky jsou všude mezi nejlepšími (a nijak jsem se o to nemusela zasloužit, prostě dar), představuji si, jak se asi musí cítit rodiče, kteří slýchají opak. Říkám si, že to musí být dost náročné, ty děti se třeba snaží na své maximum a stále jsou mezi nejhoršími.
Asi proto bych byla citlivá při hodnocení a používala tu korektní omáčku ~d~
 Líza 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(4.10.2015 10:30:42)
Pro pravdu se holt lidi nejvíc zlobí.
Zajímavý je, že říkat o dětech, že zlobí, vyrusujou, jsou drzý je v pořádku.
Říct, že jim nejdou jazyky, o hruzo!
 Ropucha + 2 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(4.10.2015 10:44:05)
Lízo, já třeba nepovažuji za vhodné říct ani to, že dítě zlobí.
Mně přijde správné pojmenovat jen konkrétní nedostatky - vykřikuje, když je tázán jiný žák; potřebuje více času, aby si zapamatoval gramatické pravidlo. Atd..
Cítím rozdíl mezi "je hloupý" a "potřebuje více času" nebo "je zlobivý" a "má problém s vykřikováním".
Uznávám, že je to takové balancování na hraně diplomatické korektnosti, ale chceme-li školu jako respektující prostředí, myslím, že takovéto hodnocení přijmou rodiče lépe.
 Líza 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(4.10.2015 10:47:05)
Anett, a pro tebe "nejdou mu jazyky" znamená, že je hloupý? To je spíš chyba na přijímači, ne?
Jinak ten příklad s označením problémů v chování uvádím úmyslně, protože to je velice rozšířené a politická korektnost se tam nevyžaduje.
 Ropucha + 2 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(4.10.2015 11:05:46)
Lízo, asi jo, asi mi spojení "nejde mu to" evokuje, že je tedy hloupý.
Já to vůbec nepíši v nějakém konfrontačním duchu, jen chci nabídnout pohled, jak to rodiče mohou vnímat. Každý je asi jinak citlivý.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(4.10.2015 11:37:50)
Lízo, asi jo, asi mi spojení "nejde mu to" evokuje, že je tedy hloupý.

vidíš, mně tedy vůbec ne
 Ropucha + 2 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(4.10.2015 11:42:11)
Ráchel, hm, tak já jsem možná přecitlivělá a vztahovačná, budiž to přítomným učitelkám varováním, že takové matky existují :-)
(I když myslím, že učitelky chudáci nepochybují o existenci sebešílenějších matek ~t~ )
 Ropucha + 2 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(4.10.2015 11:09:44)
Báro, já ti naprosto věřím, že kolegyně byla hloupá, a i ti věřím, že ty jsi to myslela v podstatě dobře. Jen chci říct, že by mi to také znělo až nemístně kriticky. Já bych si to třeba nechala vysvětlit, ale chápu, že některé rodiče to urazí. S rodiči holt se musí v rukavičkách, no :-)
 Dana 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(4.10.2015 9:41:49)
O tu nejhorší skupinu se ve škole losuje ? Nebo se to střídá, či se strčí nějakému novému ? Zajímalo by mě to, jak se to dělá, protože učit nejlepší skupinu a nejhorší je nebe a dudy. Ti, co učí ty nejhorší by měli dostat nějaké příplatky. Myslím si, že je asi mnohem lepší rozdělit žáky podle úrovně, jinak se ti dobří nudí a ti špatní zdržují a zlobí. Jenže chudák, kdo má ty špatné a ještě mu do toho nějaká supervize kecá.
 holka anonymka 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(3.10.2015 19:13:51)
to se na peďáku neučí? Co se tam teda učí? Ano, je to velmi složité a nesouhlasím s tím, aby se různě vzdělávatelné děti učily dohromady. Ale když už je to takto nastavené, měla by být metodika a mělo by se to vyučovat, nebo aspoň školit.
 Phoebe1 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(4.10.2015 11:35:27)
Bohužel neučí. Učí se tam hlavně fakta těch daných předmětů do hloubky, která je pro základky naprosto nepoužitelná. Ano, je třeba, aby to učitel věděl, ale pak přednášející řekne, že vzhledem k nedostatku času už na didaktiku není až tolik prostoru. A to, jak zvládat tyto situace ti nikdo neřekne. Navíc třeba před patnácti lety,kdy jsem začínala učit já, byla situace ve školách jiná, troufnu si říct, o dost jednodušší. Už jen z hlediska objemu práce učitele mimo učení. Nás pouze v jednom semestru v rámci dramatické výchovy učil výborný chlápek zvládat modelové situace ve třídě, s rodičem ... to bylo super. Bohužel jen 2x 4 hodiny.~Rv
 Yuki 00,03,07 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(3.10.2015 19:39:27)
jen je qery´ty jeden rozdíl, v tom, že i když je na gymplu různá úroveň znalostí, je přivbližně srovnatelná úroveň inteligence, teda aspoň předpokldáám, že tam jsou děcka s IQ nad průměrem nebo aspoň průměrný, zato na té základce jsou to děcka i ty silně podprůměrný a s těma se strašně těžko něco dělá, ty nemůžeš nechat bez dohledu ani na minutu a i tak neví, co a jak a kde a proč, navíc mají problém třeba i v rodným jazyku s čtením a psaním, co s nima pak v cizím jazyku? ani vteřinu samostatnosti
na tom gymplu můžeš rozdělit pozornost k úplným začátečníkům + skorozačátečníkům a k pokročilým a případně přesunovat, zato ta zákaldka má ještě tu třetí skupinu
 Yuki 00,03,07 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(3.10.2015 19:39:52)
pardon za zkomolení nicku~f~
 Yuki 00,03,07 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(3.10.2015 20:55:02)
oni se inspirují u nás ~8~
 vlad. 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(3.10.2015 21:38:07)
Qweeerty ~7~ doufám, že tohle se zeleným a jiným soudruhům u nás nepodaří v dohledné době prosadit
 HelenaPa 


Re: Co s neposlušnými žáky 

(4.10.2015 8:58:44)
Phoebe, upřímnou soustrast. Jak já ti rozumím...
Jsem aprobovaná pro 2. a 3. stupeň a na základce jsem dostala i 3. a 4. třídu. Mám pocit, že je to pro mě trochu "jiný živočišný druh". Jako vím, jaké metody jsou vhodnější, mám dost různých nápadů a pod. S angličtinou u nich problém nemám, ale deptá mě jejich úroveň "školních" dovedností - potřebují mluvit všichni zároveň, když řeknu "open your books, please", tak sice vědí, co se po nich chce, ale tři minuty trvá, než zjistí, že knížku nemají na stole, ale v tašce,.... Hodně to obírá o čas z hodiny, takže mi chvíli trvalo, než mi došlo, že při plánování hodiny mám počítat spíš tak se 30 minutami než 45. Na druhou stranu jsou to miláčci, kteří se přijdou pomazlit a rádi se zapojí (ještě to nemají "na háku")
No a ve 4. třídě mám skupinu, kde je 21 žáků, z toho 7 už má nějaký nález z PPP, další 2 si ho vyřizují. DO třídy k nim chodívá na pozorování i paní z PPP a prý řekla něco ve smyslu, že "takovou směs už dlouho neviděla". Takže při čtení tvého příspěvku přesně vidím před sebou tahle zlatíčka. V úplně první hodině, kdy jsem se s nimi seznamovala, jsem chtěla udělat opakování pozdravů a představování ve dvou soustředných kruzích, kdy se budou představovat navzájem a posouvat se k sousedům. Když se mi po 10 minutách nepodařilo je přesvědčit, aby vytvořili vzadu ve třídě ty dva kruhy a zmlkli, aby si vyslechli, co se po nich chce dál, tak jsem to vzdala a šli zpátky do lavic. No, evidentně nevhodně zvolená metoda pro tuhle skupinu. ~d~
Místo křičení jsem si pořídila zvoneček (ne plechový, ale opravdu ze zvonoviny - je výrazně slyšet). Takže pak šetřím hlasivky na důležitější věci. Důrazně trvám na tom, že mluví jen ten, kdo dostal slovo (pokud za hodinu vykřikne víc než 2x, když jsem volala někoho jiného, píše do přístě trest typu "I am not Maruška. My name is Honza.")
Už se to trochu lepší a něco se dá v hodině udělat. Přesto si po vyčerpávající hodině chodím s chutí odpočinout do devítky~;)

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.