Alena | •
|
(3.10.2015 14:55:52) Ja jsem si abych pravdu rekla, myslela, ze u tabule uz se nezkousi, pripada mi to jako prezitek, nesmyslny stres, utraceni casu zaku i ucitele. V poradku mi pripada kdyz uz, hlaseny test anebo vysokoskolsky system - zkouskovy den. Ustni zkouseni mi zapada k frontalni vyuce, jinde prece ucitel vi, jak deti pracuji, jak prezentuji.
|
Federika |
|
(3.10.2015 15:00:33) na některých základních školách už zavedli cosi jako "zápočty". Moc se mi to líbí. Žádnej naprosto zbytečnej stres, žádný přepadovky, nablblý testy kdykoli, ale prostě po probrání určitý látky nebo po nějakým období musí žák dohodnutým způsobem prokázat požadovaný znalosti. Výsledek je stejnej, spíš teda o hodně lepší, právě pro tu cestu, způsob...
|
Federika |
|
(3.10.2015 15:14:34) dohodnutej termín je v pohodě, na ten jsem (myslím, teda) nereagovala, ne? Vadí mi zákeřný zkoušení kdykoli, zákeřný testy kdykoli, předem neoznámený. Nevadí mi, když jsou testy relativně často,ale vždycky oznámený, dohodnutý. Zkoušení kdykoli testy kdykoli považuju za nesmyslnej aparát, kterej má sloužit jen ke trestání, má dokázat člověku, co "se nenaučil" a cílem vzdělávání je podle mě úplně něco jinýho.
|
X__X |
|
(3.10.2015 16:00:44) Zkoušení kdykoli testy kdykoli považuju za nesmyslnej aparát, kterej má sloužit jen ke trestání, má dokázat člověku, co "se nenaučil"
ale to je přece nesmysl, to takhle říct i předem ohlášené zkoušení se dá udělat tak, aby zkoušející studentům (nebo žákům) dokázal, co všechno se nenaučili do testů stačí dát chytáky nebo těžkou látku, při ústním zkoušení se rejpat v odpovědích tak dlouho, dokud nenarazí na něco, co zkoušený neví
a naopak i neohlášené zkoušení se dá udělat tak, že zkoušející zjišťuje, co dotyčný ví a nesnaží se ho na ničem nachytat.
já nevím, já ze základky na průběžné každohodinové zkoušení nemám vyloženě špatné zkušenosti. jako jo, zkoušení u tabule jsem neměla ráda, na druhou stranu většinou jsme si se zkoušeným vlastně látku zopakovali, a obvykle na ni pak učitelka navázala novou. no a někdy ne, protože narazila na to, že jsme ji ve větší míře nějakým způsobem nepobrali, tak místo látky nové jsme si zopakovali tu starou. věděli jsme, že se zkouší každou hodinu, tedy každou hodinu musíme být připravení. nevím, mně na tom nepřijde nic zákeřného, od toho člověk přece chodí do školy, aby se naučil
|
Federika |
|
(3.10.2015 16:06:37) X-X, no logicky jsem neměla nepravdu, netvrdila jsem nic o tom,že plánovaný testy se nedají pojmout zrádně Já na to neplánovaný testování nemám dobrý vzpomínky, měla jsem vždycky dobrý známky a moje děti vpodstatě taky,ale nepovažuju to za vhodnej systém. Kromě školy jsem vždycky dělal spoustu dalších věcí a nebyl čas se pravidelně připravovat, pud jsem se ale mohla připravit, nebyl nikdy problém.I moje děti mají nabitej program, kromě školy a když přijedou večer domů třeba před devátou, nevidím důvod, proč by se ještě musely připravovat, tak to zvládnou další den nebo o víkendu, vždyť to na výsledku nic nemění..
|
X__X |
|
(3.10.2015 16:14:16) Frederiko, taky jsem mívala nabitej program a rodiče mě ujišťovali, že pokud při něm nezvládnu školu, tak mě klidně z kroužků odhlásí, protože nejdřív povinnosti, potom zábava konečně, i jsme měli ve třídě kluka, který od nás odešel na výběrovou sportovní školu a po nějakých asi dvou letech se vrátil zpátky, že sport v pohodě, ale nestíhal běžnou výuku, tak ho vyrazili
no, jak jsem psala, já mám s ohlašovaný zkoušením špatnou zkušenost, nemůžu svoje děti donutit učit se průběžně, vidí v tom zbytečnost a moje zbytečný prudění, když se stejně nic nepíše. jenže potom před testem to je přesně jak tu někdo psal: nasypat - vysypat a problém je, když se jedná o látku, na kterou se pak ještě bude navazovat, protože jim pak chybí znalosti
|
Federika |
|
(3.10.2015 16:17:53) tak jsou věci,který se musí tak nějak procvičovat neustále, že jo a jsou věci,kde mi nějkaý naypání vysypání je celkem ukradený-nějakých nevímkoli druhů přesliček aplavuní, stovky druhů šutrů a mechů, ach jo Já to ale vážně nemyslela přesně jako vysokoškolský zkoušky. Prostě se zaobírám nějakým tématem, ve škole by měli všichni zachytit to podstatný , pa si říct-koukněte, zopakujeme si to, zadám vám testík,tehdy a tehdy, mrkněte na to..
|
X__X |
|
(3.10.2015 16:26:54) ale tak já taky nepíšu o vysoký škole, ale o druhém stupni základky a opravdu nemám na mysli přesličky nebo šutry, ale základní věci, které jednak bude holka za chvíli potřebovat u přijímaček na střední, nebo na které ještě budou navazovat další znalosti a chybějící základy budou znát. ostatně, tohle vlastně aktuálně řeším u kluka ve čtvrté třídě - v pátek si napsali předem ohlášený ohlášený test na kraje v ČR a tím to pro něj zhaslo, nějak ji napsal, známku ještě neví, ale s mapou už pracovat nebude, protože jemu je jedno, že si to moc nepamatuje, test už psali, tak už to umět nemusí.
|
Federika |
|
(3.10.2015 16:28:53) ale vždyť má pravdu Dostane se k tomu někdy, až to bude potřebovat..
|
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(3.10.2015 16:19:07) záleží, jak často se něco píše. pokud se něco píše průběžně, no tak se průběžně děti chystají na testy a tím pádem se průběžně učí. moje dítě chodilo na školu, kde se většina testů předem nehlásila. na nové škole nejen, že se hlásí, ale jsou zapsány v rozvrhu na internetu. syn se teď mnohem častěji učí a hlavně toho celkově víc umí.
|
Federika |
|
(3.10.2015 16:21:25) mojeděti se neučí a mají jedničky, o tom to není.(nemluvím o 17 letým synovi, toho už beru jaksi mimo Mně prostě vadí ten princip, přijde mi to zbytečný a demotivující.
|
|
|
|
|
|
|
|
sovice |
|
(3.10.2015 15:12:37) Přepadovky se mi nelíbí, ale nevýhodou vysokoškolského učení ke zkoušce bylo fugování "zátahem se naučím a vypustím z hlavy". Což nadané děti nechává s dobrými známkami a prázdnými hlavami, méně nadané se špatnými známkami a prázdnými hlavami. U dětí, kde je nutné dát určitý základ na trvalo nebo aspoň dlouhodobě, je časté prověřování a korigování naučeného potřebné. Líbí se mi taky, když si písemky lze opravit, motivuje to k doučení aspoň částečně.
|
Federika |
|
(3.10.2015 15:17:17) Sovice, ono se to úplně "vysokoškolsky" nepraktikuje, děti na základce nezvládnou obrovský množství látky do sebe nasoukat a vstřebat během pár dní. To ověřování znalostí probíhá mnohem častěji než na vejšce.Ale vždycky to je předem dohodnutá záležitost a dá se případně o pár dní odsunout,když se žák nezvládne-z nějakýhoo důvodu-ještě připravit.
|
|
Alena | •
|
(3.10.2015 15:21:04) Ano, to mas pravdu, tak velky casovy usek male deti neutahnou - myslela jsem ten princip - znam kdy se pise test a mam nahradni termin
|
|
Ropucha + 2 |
|
(3.10.2015 15:47:17) sovice, souhlasím. Z vysoké školy si pamatuji jen zlomek věcí, z nichž jsem úspěšně složila zkoužky. To je systém nasypat - vysypat. Totéž probíhá v předmětech, kde se jednou za čtvrt roku píše test, jinak se nezkouší. Rozhodně jsem pro průběžné učení a průběžné testování po malých úsecích. Čím více známek, tím lépe.
|
Federika |
|
(3.10.2015 15:49:49) a já jsem zas proti známkám vůbec Vpodstatě i proti neustálýmu testování. Všechno mi to dohromady nedává smysluplnej nástroj vedoucí k opravdovýmu vzdělávání. Je to jen buzerace a demotivace, jde to jinak, líp.
|
Ropucha + 2 |
|
(3.10.2015 15:56:54) Federiko, mně známky nevadí, pokud se používají motivačně. Bohužel máš pravdu, že někdy (možná i často) se používají demotivačně a celé vzdělávání se pak smrskne na nahánění dobrých známek. Na ZŠ, zvlášť na prvním stupni, si to ale umím dobře představit bez známek. Na gymnáziu vidím rozumně používaný známkovací systém jako zcela adekvátní.
|
Federika |
|
(3.10.2015 16:02:11) hmm, jo, já měla na mysli hlavně základku
|
|
|
|
|
|
|