Afima |
|
(25.9.2015 16:11:53) Chtěla bych se zeptat kantorů, k čemu je dobré vyžadovat každý měsíc jednu báseň zpaměti. Není to konfrontační téma, jen by mě zajímal smysl. Chápu, že se paměť cvičit musí, ale už tak se dětí biflují tolik údajů, že mi přijde nadbytečné vyžadovat takto striktní interval. Jedná se o čtvrtou třídu.
|
Katy | •
|
(25.9.2015 16:14:21) Nejsem kantor ale není to kvůli trénování paměti ?
|
Katy | •
|
(25.9.2015 16:15:53) Já jsem vlastně za básničky ráda, považuji to za lehce získanou jedničku.
|
|
|
Kaipa |
|
(25.9.2015 16:17:13) Odpověděla sis sama, není to nic jiného než trénink paměti.
|
|
HelenaPa |
|
(25.9.2015 16:20:40) Trénink paměti. Plus taky trochu rozvíjení kulturního citu, řekla bych. Když se děti v básničce naučí používat i slova, která běžně nepoužívají, rozšíří jim to slovní zásobu (většinou o hodnotnější výrazy než ty, co pochytí od starších spolužáků ;-) )
|
|
Ropucha + 2 |
|
(25.9.2015 16:29:03) V dnešní době je ve škole pamětného učení minimum, myslím. A poezie není jen o paměti, to je také rozvíjení představivosti, slovní zásoby, smyslu pro literární jazyk ... A recitace je zase trénink vyjadřovacích schopností.
|
Kaipa |
|
(25.9.2015 17:23:02) To jistě, ale pouze za předpokladu, že učitel s tím textem pracuje, provede s dětmi jakýsi rozbor a dbá na úroveň přednesu. Já mám zkušenost, že kdo básnický text odvykládal bez chyby, měl za jedna, i když se o přednes nejednalo ani náhodou.
|
Ropucha + 2 |
|
(25.9.2015 17:30:30) Kaipo, tak je pravda, že já vycházím z toho, co jsem zažila v rámci výuky já sama. Jestli některý učitel s básní nepracuje a jen nechá děti odemlít řadu slov za sebou, tak to ztrácí část efektu, to máš pravdu.
|
|
|
Tante Bante |
|
(25.9.2015 17:28:16) Jj, vyjadřovací schopnosti jsem zapomněla, dík.
|
|
|
Tante Bante |
|
(25.9.2015 17:27:25) Jak jsi napsala. Především kvůli paměti. Další důvody jsou: rozšiřování slovní zásoby, pěstování jazykového citu, citu pro rytmus, kultivace estetického cítění, povědomí o literatuře, vedení k uměleckému prožitku.
|
|
EliškaGG |
|
(25.9.2015 18:14:21) Myslím si, že básničky mají především za cíl trénovat přednes před ostatními. Děti se tak naučí mluvit k publiku. Dále pak trénováni paměti a naučit se mluvit nahlas a srozumitelně :)
|
|
Dana |
|
(25.9.2015 18:46:00) To je nějaká výběrová škola, kde se ve čtvrté třídě učí děti každý měsíc jednu básničku zpaměti? Mám opačnou zkušenost, a to, že děti se neučí zpaměti vůbec nic. Nabyla jsem dojmu, že je to snad dneska zakázané, učit se něco zpaměti. Moje děti se neučily ve škole zpaměti ani vyjmenovaná slova, o nějaké básničce ani nemluvě. Zkuste se vašeho dítěte zeptat, jakou umí básničku zpaměti a uvidíte.
|
TaJ |
|
(25.9.2015 18:55:49) Myslím, že je to dneska ve školách pořád běžně....syn chodí do druhé třídy a letos už se učili druhou básničku a teď přes to volno se mají učit 2 písničky, co zpívají zrovna v hudebce...
|
|
Slonisko |
|
(26.9.2015 0:01:02) Dano Zkuste se vašeho dítěte zeptat, jakou umí básničku zpaměti a uvidíte.
Mladší syn měl pravidelně jednu básničku měsíčně. Většinou to vypadalo takhle:
-Ještě máš umět na zítra tu básničku, řekneš mi jí? --Já ji ještě neumím, podívám se na to před hodinou
po návratu ze školy: -Tak jak si dopad? --mám jedničku -A tu básničku mi řekneš? --Já si jí už nepamatuju
|
|
|
kachna_ |
|
(26.9.2015 7:53:13) no, ale to mi přijde mnohem zbytečnější, učit se data, než učit se básničky. Na básničkách se trénuje přednes atd. Co se trénuje na tom, že vím data punských válek a podobné zhovadilosti, nechápu. Takový krásný zajímavý předmět a oni z něj udělají tohle.
|
|
|