| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Porucha organizace mozku

 Celkem 12 názorů.
 Jaatri 


Téma: Porucha organizace mozku 

(7.9.2015 10:39:16)
Syn (3)má od neurologa napsanou tuto poruchu. Mně bylo řečeno, že se s tím nic nedá dělat, prostě čekat až dozraje. Má obrovské rozdíly mezi "výkony" jednotlivých složek mozku.
I jeho vývoj je velmi nevyrovnaný - komunikaci má na necelých 18 měsících, motoriku na 4,5 roku, zrakové vnímání dobré, sebeobsluhu také v normě. Sociální interakce je výrazně opožděná, ale je to dáno tou komunikací. PAS zřejmě nemá, vypadá to na dysfázii.
Ale co s tím? Režim držíme (spíš kvůli mně, jemu je to jedno, on je spokojenej furt), dávám mu rybí tuk. Problém je, že prakticky nespolupracuje, vůbec neopakuje, dělá si vlastně jen to, co chce. Je strašně obtížný ho něco naučit, protože nám vůbec nevěnuje pozornost. Když už se mi podaří ho zaujmout, tak to udělá, ale musí bejt "onlajn".
Je mi jasný, že není zázračná pilule, ale třeba nějaký přistup, něco, asi už cokoliv.
Na tresty nereaguje, pochvaly nechápe. Pasivní slovní zásoba čítá cca 100 slov a pokynů, pouze konkrétní věci. Aktivně používá jen ne, ale to někdy znamená i ano.
 Jaatri 


Re: porucha organizace mozku 

(7.9.2015 11:02:03)
Ne, dysfázie je soukromý názor klinické a zkušené logopedky a jedné (neklinické) psycholožky. On dřív špatně slyšel, má po operaci a slyší dobře cca rok.
Psycholog došel k závěru, že nemá retardaci, ale je extrémně nesoustředěný. Teď jdeme k dalšímu (tentokrát klinickému), čímž uzavřu svatou čtveřici.
Mně spíš jde o tu poruchu organizace mozku, jak ho něco naučit - třeba, že se nekreslí na zdi. Věci jako přiřazování stínů, druhá polovina a tak mu stačilo ukázat a v pochopil.
 Yuki 00,03,07 


Re: porucha organizace mozku 

(7.9.2015 12:39:05)
zkus mu vy,mezit plochu na zdi, kde s kreslit může a dej mu tam velký, ale fakt velký papír, co největší seženeš a počítej s tím, že načmárá i okolo, kam až dosáhne, výšku ovlivníš tím papírem, jen do šířky... leda že by bylo víc papírů vedle sebe

a on si třeba zvykne, že tam má svoje barvičky, tam se maluje a pak můžete ty výtvory někam dávat,

jinak my válčíme s nesoustředěním, vztekáním, negativismem a zabírá ten rybí tuk, kupodivu máme pocit, že už po měcsíci je poznat zlepšení
ale je potřeba pořídit rybí tuk, který má opravdu smysl, koupila jsme jeden Rybí tuk a pak jsem zjistila, že v něm téměř nic není, nechtěla jsem doporučovaný předražený EYE Q, takže jsme studovala složení a mám vlastní mix, je to za čtvrtinu peněz a třetina tablet rvaných do děcka (2 místo 6)

uvidíme, co s tím udělá ještě i škola, ale už skoro měsíc se nevzteká, neječí, neválí se po zemi, neodmítá všechno - a kupodivu to časově odpovídá tomu, že začaly ty tuky zabírat, třeba pomůžeme mozku rychleji dozrávat
 karma 


obří tabule: 

(7.9.2015 13:27:42)
jsem vyrobila tak, že jsem koupila velký kus sololitu (sakra, doufám, že to píšu dobře) a natřela tabulovou barvou...přichytit na zed, za pár korun hodně muziky. Tabule pžes polovinu zdi.


Ale to není asi to, co hledáš. Učila bych chlapečka nějakou výraznou "STOPKU" Např gesto (napadá mě překřížit ruce+vrtění hlavou, ale tj na tobě) nebo třeba vytisknout dopravní značku "STOP" a důrazně vrtět hlavou a mimicky dávat najevo nesouhlas. Pokud vykazuje nějakou neakceptovatelnou činnnost, tak zvolenou "stopku" zkoušet nacvičit v souvislosti ukážu "STOPKu = stop dané činnosti, aby tro pro něj bylo čitelné, že daný znak/obrázek/gesto znamená, že činnost nutno nedělat.
 Tante Bante 


Re: porucha organizace mozku 

(7.9.2015 11:49:01)
Jsi pražská?
 Jaatri 


Re: porucha organizace mozku 

(7.9.2015 11:52:23)
Ne, ale klidne tam opakovane pojedu.
 Tante Bante 


Re: porucha organizace mozku 

(7.9.2015 13:22:24)
To, co jsem ti chtěla poradit, je "naše" školka: http://www.donbosco.cz/materska-skola/
Mojí holčičku, která ve třech letech říkala 10 onomatopojí a ještě blbě, tam rehabilitují úplně fantasticky a jsou zvyklí i na děti, které mají kombinované problémy, zároveň je to ale i výborně vedená školka v tom smyslu, že to je školka a ne jen RHB útulek. Je tam ve třídě deset dětí a s nimi na střídačku dvě učitelky a asistentka, učitelky jsou zkušené speckařky, velmi milé a komunikativní. Dysfatici jsou jejich hlavní klientela.
"Církevnosti", pokud by ti byla nesympatická, se nemusíš bát, nijak se tam neprojevuje.
Nejspíš to pro tebe není řešení, ale možná by ti mohli poradit, kdo je dobrý ve vašem regionu.
Přeju hodně sil a štěstí, nenechte se převálcovat. Nám tahle školka pomohla moc.
 karma 


zkusila bych taky nějakou altern.komunikaci a ranou péči 

(7.9.2015 13:37:15)
http://www.alternativnikomunikace.cz/stranka-co-je-aak-9

 Jaatri 


Re: zkusila bych taky nějakou altern.komunikaci a ranou péči 

(7.9.2015 13:51:08)
Do Rané péče dochazíme, je to prima, ale minulý rok jsem měla RHB pracovnici, tak jsme si hlavně pokacaly (jsem taky potřebovala), ale nic moc neřešila. Teď ho nově přijali do Speciální MŠ pro děti s vadami řeči, chodí týden. To obdivuju, je tam šest dětí (ve výsledku jich bude deset), tři dospělí a ještě tam dochází denně logopedka na individuální logo.
Znakovat se naučil šest znaků jídla (to trvalo rok), hodně komunikuje mimikou a případně nás vezme za ruku a dovede kam potřebuje.
 karma 


Re: zkusila bych taky nějakou altern.komunikaci a ranou péči 

(7.9.2015 14:05:11)
a znakujete s ním i doma? Znak do řeči. Slovo (maminka, WC, napít) spojit se znakem. Pak prostě vždy používat společně.Zkusila bych se domluvit ve školce na vytvoření "slovníčku" pro malého. Vyjít z jeho vlastních znaků nebo z ofiko znaků do řeči, tj jedno, ale ujednotila byvh používání znaků doma/ve školce, aby v tom neměl guláš a přišel na chut té interakci.
Představuju si vždycky, že ty děti propadnou frustraci poté, co jim nerozumíme a na tu komunikaci rezignují. Pokud znakuje jídlo, které má rád, řekla bych, že vnitře ho lze namotivovat a pak prostě propracovat ten slovníček. zROVNA to ano, ne, činnosti....prostě realita okolo. A ten režim podpořit piktogramy, fotkami apod
 Eecta 


Re: zkusila bych taky nějakou altern.komunikaci a ranou péči 

(7.9.2015 14:34:19)
To je strašná věc, ta jejich frustrace. Já mám syna dys a jak rostl a začal chápat, že se s námi nedomluví, i když teda všemu rozumí, začal se hodně vztekat, být agresivní a zoufale brečet. Pak už se nechtěl ani snažit, bylo to horší a horší. On měl teda slova máma, táta, bába, hau (pes), mau (kočka) a váva (všechno ostatní). Mimika nadprůměrná, ukazoval, dovedl nás, dokonce třeba na houbách řekl houba, ale pak už nikdy. Ale soustředil se, takže se s ním dalo pracovat a teď už jen řešíme výslovnost těžkých souhlásek.
 TaJ 


Re: zkusila bych taky nějakou altern.komunikaci a ranou péči 

(7.9.2015 23:16:56)
Jaatri, taky mám syna s dysfázií, chodil taky do speciální školky, fungovalo to tam stejně, jak píšeš a strašně moc mu to pomohlo, dělal tam obrovské pokroky, věnovali se jim tam úžasně...zpětně to hodnotím jako to nejlepší, co jsme mohli udělat...fakt mu dalo hrozně moc...pro srovnání - ve 3 letech měl sotva 40 slov, z toho většina byly zvuky zvířátek a různá citoslovce, k tomu pár jedno, maximálně dvouslabičných slůvek, typu ham, tam, bum, hají...ve 3,5 teprve začal spojovat dvě slova, gramatika žádná, jednoduché tříslovné větičky po 4.roce...dnes je mu 7,5, chodí do druhé třídy a nedávno mi večer oznámil "jdu dát dobrou noc taťkovi, bude nadmíru potěšen"...~:-D

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.